|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#41553) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#41552)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Inkább úgy érdemes fogalmazni, hogy aki valóban a minőséget tűzte ki célul a vasútmodellezésben, az nem vásárol ilyen felületeken.
De azért nem szabad ennyire kategorizálnom, hiszen számos más területen nincs jobb beszerzési forrás, mint a hirdetős oldalak.
A mi hobbinkban a vaterás, licitálós, óelixezős, jófogásos stációkat mindenki bejárja, aztán rádöbben, hogy ha már kezd drágább lenni az ideje, akkor inkább célzottan a profi értékesítési forrásokból szerzi be a neki szükséges dolgokat. És bizony ezek közé merem sorolni az igényesebb ebay aukciókat, vagy akár a tt-boardot. Ja, hogy a nyelvtudás! Hát igen. Szerintem rövid számítások után mindenki rádöbbenhet, hogy megéri azt a pár modellszakmai kifejezést megtanulnia akár németül is, hogy valóban megnyíljon számára a világ, akár még kinti webshopok formájában is.
És akkor nem lesznek sokan arra rászorulva, hogy csak a magyar hulladékkereskedelemben érvényesüljenek, mint vevő...
Nna persze unaloműzőnek, szórakozásnak, vagy akár enyhe önsanyargatásnak még mindig ott vannak a fent említett orgánumok.
|
(#41555) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#41553)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Vásárolni mindenhol ésszel kell, legyen az itt, az ebayen vagy az alibabán. Szemetet mindenhol talál az ember, söt sok helyen a mennyiség mértéke is joval nagyobb. Ma olyan korban élünk, hogy az embert minden oldalrol kinálatokkal zaklatják, és a müvészet ellenállni nekik.
Azaz nem kell minden sz@rt megvenni, ha meg valaki megveszi az vessen magára, legyen az csucsterméknek kikáltott valami, vagy a bogli piacon a pult alol kinált vacak. Mind a kettö lehet sajnos jo is meg rossz is.
Kár ilyesmivel foglalkozni, változtatni ugy sem tudunk rajta.
|
(#41556) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#41553)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Nem törnék mindjárt pálcát az általad kiemelt oldalak felett, mert többször is olyan műkincsekre lehet szert tenni, amit mások egyszerű bazári cuccnak állítanak be..... és az ebay sem egy szent tehén. De ez már többször átrágott velőscsont .... |
(#41560) enigma válasza róbertke hozzászólására (#41556)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Külön jót mulatok a hölgy eladókon, akik egy érzelemben dús válás után az exük "hagyatékát" próbálják eladni. Lelki szemeim előtt látom a barátnők csapatát amint próbálják belőni a sok "berregő kütyü" árát. Lövésük sincs róla, de "egész napokat töltött velük, biztos sokat ér" hozzáállással megsaccolnak egy horrorisztikus összeget. Találtam olyan hirdetést ahol két alap Zeuke startszetett (a kéttengelyes gőzösöst, meg a kék SNCF mozdonyost) a hölgy 50 000 !!! árulta. Amikor megkérdeztem tőle, hogy miért ennyi, testvérek közt is nagyon jó, ha az ötödét éri, "hát mer' boltban még drágább", és belinkelt nekem a VMC oldaláról egy Tillig startszettes linket.... |
(#41561) Orpolyas válasza enigma hozzászólására (#41560)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Bocsi, hogy belevau: Ez tipikus az az eset, amikor az ember nem ért hozzá, megnézi a mai kínálatot és fejéhez kap, hogy "Hűha ezek ilyen sokba kerülnek? Akkor én is olyan árat adok meg kicsit olcsóbban, mert a vadi új az olyan drága."
Ahha, csak nem mindegy, hogy egy négy éve kijött digitalizálható (avagy már digitális) gőzmozdonyos szettről van szó trafóval, vagy egy 40 éve polcról levett és 20 éve a Transformer robot és a PIKO bowdenes tank között a padláson tárolt elemes játékvonatról van szó. (megjegyzés, aki a fent említett tankot is így tárolja, az is megéri a pénzét ) |
(#41562) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Ne tessék nevetni, a vasútmodellezés az komoly sport!
Az alant látható izé bütykölésébe a krokim tetőkert rendezése után felszabadult két pantográf miatt kezdtem. A kasznin már csak a festés van hátra, aztán mehet rá a sok bigyó.
Az eredeti ÍGY néz ki.
Jut eszembe: tudna valaki segíteni kerék ügyben? Mind a kettő nyomi. Csórikám úgy tekereg a sínen, hogy egy kobra is megirigyelhetné.
(Ha egyszer anyagilag megszorulok, ezt legalább 40 000.-Ft ért eladom, hisz egyedi átépített valóhű modellről beszélünk!)
|
|
(#41563) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Elkészültem a kicsike nagyjavításával. Festés persze nem volt - nem is lesz -, de azért sikerült helyrepofozni. Zeuke gépről van szó Azért ilyen ramaty, mert egy lomtalanításról lett begyűjtve sok társával együtt. Szabadidő hiányában fél év volt, míg beszereztem a hiányzó hajtáselemeket, meg normális kábelezést csináltam. Kapott BTTB kupplungot, a ledes világítás meg még várat magára, mert Csepel nincs a Lomex, Árwil, Mikroelektron Bt usw közelében. A fél évbe beletartozott az is, hogy nem volt működő forrasztópákám, és meg kellett várni, míg a drága jó nagyapám nekem adja a licenc alapján készült PuskásTivadar gyárban készített 24 V-os hőfokszabályzós pákáját...
Az alkatrészekért köszönet illeti MasTTertape barátunkat! |
|
(#41564) maTTato válasza angyal.marci hozzászólására (#41563)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Ha elforgatod mondjuk 90 fokkal jobbra, már sokkal élvezhetőbb lesz. |
(#41565) angyal.marci válasza maTTato hozzászólására (#41564)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Bocsi, telefonnal így sikerült. Amúgy te is elforgathatod a monitort... |
(#41567) maTTato válasza angyal.marci hozzászólására (#41565)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Sőt a telefon is forgatható... |
(#41569) masTTertape válasza maTTato hozzászólására (#41562)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Egyébként nem értem, hogy ezt a markáns arculatú, francia villanygépet miért csak bugyuta startos verzióban alkották meg a mi drágaságos méretünkben...
Amúgy Józsi, kerék ügyben tudod, hogy kihez fordulj... |
(#41570) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#41563)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Ismerős mozdony.
Remélem, azóta édesanyád is megnyugodott. |
(#41571) UWH hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Bocsánat, hogy én is hozzá szólok, licitálós oldalak témához, de hagytam is volna 3-4 gondolatomat magamban, mindaddig, amíg kíváncsiságból bele nem néztem a macera elmúlt 24 órában felrakott TT-s dolgaira. Mivel vasárnap néhány háromtengelyes fülkés vagon 1800-2900.- ft áron ment el, ( 1 forintról indítva ) már meg is jelent más eladótól 3db hirdetés. " hibátlan, újszerű " . Ehhez képest az egyiknek hiányzik egy ütközője, a másiknak törött és hiányos az oldal lépcsője és az alsó 4 rögzítő fülből 2 nincs. Költői kérdés: ez akkor minek minősül? Nem linkeltem be, mivel az eladó megbecsült tagja a klubnak, és a TT-s közösségnek, bár régen volt találkozón.
üdvözlettel
László |
(#41572) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#41569)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Mert hasbol csinálták Matchbox elvek alapján - akkora legyen a modell, hogy beleférjen az egységdobozba (vagy passzojon az egységalvázra).
|
(#41573) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#41572)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Ez jó! |
(#41574) masTTertape válasza UWH hozzászólására (#41571)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Ó jaj! |
(#41575) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#41570)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Abszolút. A te egyik műhelyes cikked alapján raktam ebbe a gépbe BTTB kupplungot. Amúgy ha teszek bele Led világítást, akkor el tudnám adni a vaterán 30 000-ért?
UHW: Mindenkinek mást jelent a hibátlan kifejezés...
És ez ezekre vonatkozik: |
(#41578) Luciferike válasza maTTato hozzászólására (#41562)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Épp én is ilyen átalakításon gondolkoztam.
Az áramszedők már meg vannak.
Az 1:87 méretbe ilyesmit találtam amire át lehetne alakítani.
Bővebben: Link
|
|
(#41579) maTTato válasza Luciferike hozzászólására (#41578)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Egy érdekes "átalakítást" ITT találsz. Kár, hogy a vége már nincs dokumentálva. Szegény jobb sorsra érdemes donornak én biztos nem ezt a sorsot szántam volna. |
(#41581) Gashpy válasza Luciferike hozzászólására (#41578)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
|
(#41582) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#41569)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Hát ez eszembe se jutott, hogy nálad érdeklődjek... de tényleg! Dehogyis eszembe jutott! De ha már előhozakodtam ezzel a rémmel, hát kapcsolódva feldobtam a kérdést is. Holnap hívlak. Köszönöm. |
(#41583) angyal.marci válasza maTTato hozzászólására (#41579)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
|
(#41584) maTTato válasza Gashpy hozzászólására (#41581)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Olyan deja vu fogott el. Láttad a számát? |
(#41585) maTTato válasza angyal.marci hozzászólására (#41583)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Érdekes! Mióta belinkeltem, nekem se nyílik meg. |
(#41586) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#41585)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Tán sok a kíváncsi? Kiakadt tán? |
(#41587) etwg válasza maTTato hozzászólására (#41586)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Csak meghalt a szerver ( nem elöször....). Majd holnap menni fog.
|
(#41588) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#41583)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Ki tudja?
SzerintemJakó Attila egy hangyabokányival többet foglalkozik egy Giganttal... |
(#41589) sunocske válasza maTTato hozzászólására (#41586)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
A hivatkozásban szereplő mozdonysorozatot beírtam a gugliba, ezt dobta a gép:
RENFE 276
Ikertornyok... |
(#41590) terkoz válasza maTTato hozzászólására (#41562)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Ilyet is lehet belőle faragni:
|
|
(#41591) maTTato válasza sunocske hozzászólására (#41589)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Pontosan ilyenné faragta a jóember. Amint működik az oldal, láthatjátok. |
(#41592) maTTato válasza terkoz hozzászólására (#41590)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Matrjoskát? |
(#41593) maTTato válasza sunocske hozzászólására (#41589)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
|
(#41594) terkoz válasza maTTato hozzászólására (#41592)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
apróságok
|
|
(#41596) terkoz válasza maTTato hozzászólására (#41595)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
nincs, ennyi bőven elég!
|
(#41597) lakasi válasza Gashpy hozzászólására (#41581)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
No igen. A kaszni még nem is olyan vészes, de a forgózsámolyhoz legalább Feri fantáziája, kézügyessége meg több tucat munkaóra kellene. |
(#41598) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Azért a börze topiban is be lehet vásárolni hozzáértő,, modellező társtól!Nemrég vettem egy "hibátlan hiánytalan
mozdonyt csak az orrészen van egy hajszálrepedéssel,,
A forgóvázon a kengyel fölött kitörve (Zeuke kengyel miatt nem látszott a foton)forgóból egy darab letörve sulyok állítólag soha nem voltak benne.De a hirdetős oldalakon is ki lehet fogni szép hibátlan darabokat.Kb 3 hete sikerült egy pár maradékot vásárolnom(amit a kereskedők nem láttak)
mivel nem volt fotó róluk!Hát le a kalapot az állapotuk előtt!
Csak lestem az előre lefoglalt holmik láttán!Volt a lefoglalt
holmik közt szerintem egy különleges gözös) A H0 Anna persze TT méretben még soha nem láttam)mozdonyára hasonlított és nehéz volt mint egy féltégla pl3E/ft Egy komplett lockmaus szett 2E ft volt.
|
(#41599) sunocske válasza maTTato hozzászólására (#41593)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Nyilván, mivel a RENFE a spanyol vasút rövidítése |
(#41605) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#41569)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Szerintem azért, amiért a Szergejt is. Vagy talán elcsesztek rajta valamit, aztán azt mondták, nem baj gyerekeknek jó lesz még az LVT alvázra rábiggyesztve Egyébként a PIKO H0-ban a Nohabra dobta rá ezt az SNCF rekordert, olyannyira, hogy még a forgóvázmaszkot sem cserélte ki. Tudom, mert van egy a szekrényben |
(#41609) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Modellépítős kollégák!
Teherkocsi oldalsó merevítője eredetiben 50x70 mm U-profil -> kb 0.4x0.6 mm TT-ben.
Elméletileg elkészíthető lenne 0.6x0.6 H profilból is.
Kapható valahol ilyen kicsi idom? A legkisebb, amit eddig találtam az 1x1 H-profil volt...
Ha nem, mivel csinálnátok meg? Esetleg tömör csíkból (van 0.5x0.38/0.5x0.5/0.5x0.4), amire aztán egy kis hornyot marok? Vagy ne cifrázzam és csináljam tömörből?
|
(#41613) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#41609)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Ha látni nagyon, akkor csináld 1x1-sböl, hogy valoban annak lássák ami. (0,6-st alig látni).
Ha nem markáns alkatrész akkor csináld tömör anyagbol. Nem hiszem. Hogy egy 0.6x0,6-s idomba még egy vájjatot is érdemes lenne marni.
Amit még csinálhatsz, két 0,2-s lemez közé beforrasztasz egy keskenyebb 0,2-t, igy egy oldalon I profil lesz, a hatulját meg egyenesre reszeled/marod. |
(#41614) G.F. Rákoskeresztúr válasza Gashpy hozzászólására (#41609)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
A VMC-be nézz szét, az Evergreen profilok között hátha akad.
Egyébként nem tudom hogy akad-e 1mm-nél kisebb átmérővel rendelkező spirálmaró, amivel be lehetne húzni egy nútot. 0.6mm-es marófejem van, de az már csak lyukak marására jó, nincs oldalsó éle. |
(#41618) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#41614)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
A nutot esetleg fürészelni lehetne a marogépen, de éppen most néztem a 1x1 -s H profilt, 30cm-röl már alig látni a nutot benne. |
(#41619) Gashpy válasza etwg hozzászólására (#41613)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Mint írtam, teherkocsi oldalán lévő merevítő lenne. ( Mint pl. a Gbs kocsi oldalán)
Eredeti mérete 70 mm széles, 50 mm magas.
Az Evergreent már megnéztem tegnap a VMC-ben (ott indult be az agyam éppen), abban a H ból 1,5x1,5-es volt a legkisebb.
Mindenesetre visszamegyek és szánok rá egy kis időt, hogy nézegessem a lehetőségeket, meg a vastagságokat...
A vékony csíkok összeforrasztásához még nem kezdenék neki gyakorlat híjján...
Maráshoz van egy Proxxon gépem állvánnyal, a maráshoz a hegyes kúpos fejet gondoltam.
Mindenesetre köszönöm a tanácsadást!
|
(#41620) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#41619)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Ilyen vékony profilokat igen nehéz klasszikus marogéppel (mint a Proxxon) késziteni, mert az anyag igen gyenge a legkisebb akadás tönkre teszi az egészet és kezdheted elölröl. Még talán a vékony fürészlap okozza a legkisebb megterhelést, ha egyáltalán be tudod fogni a vékony és gyenge munkadarabot. |
(#41621) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Csatlakoznék etwg kollégához. Egy ilyen darabot nem lesz könnyű befogni, bár volna egy-két ötletem.
Lehet hogy jobban járnál, ha rézmaratásban gondolkodnál! |
(#41633) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#41621)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2015 |
|
Maratni 0,4 mm-l vastagabb anyagot elég körülményes és nem mindig ad jo eredményt. Vannak cégek, ahol 0,6-0,8 mm-t is tudnak marni, de majdnem 3x annyi munka meg ár ( sokkal drágább berendezések kellenek).
Több helyen ma inkább kombinálják a maratást meg a lézervágást. A nutot bemarják majd meg az egészet lézerrel kivágják. Sajnos sárgaréz, alpakka esetében a lézerezés macerásabb ( két extra munkalépés kell), ezért ez sem tartozik az olcso megmunkálás közé. |
(#41635) hoTTo válasza Gashpy hozzászólására (#41619)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2015 |
|
Rézlemezből hajlítással nem lehetne megcsinálni? Sniccer pengéket használni formának? Ha jól emlékszem a Mesterfogások terepasztal építőknek c. könyvben valami ilyesmi olvasható, igaz, ott nem TT-hez gyártják az idomokat. Ha érdekel a könyv szívesen kölcsön adom! |
(#41639) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#41635)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2015 |
|
A baj, hogy az egész anyag mindössze 0,6 mm széles amit még 2x meg is kell hajlitani hosszában, azaz mindössze 0,2 mm-t tudsz befogni ( elég reménytelen). Most veszödök 2 mm-s profilokkal, sajnos hajtogatni kell a szegecselés miatt, nem leányálom ( kukkannts a forditokorongos topikba.) |
(#41640) G.F. Rákoskeresztúr válasza Gashpy hozzászólására (#41619)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2015 |
|
Gasphy!
Egész délelőtt marógépen "játszom", gondoltam teszek egy próbát az ügyedben! 0.7X 0.4mm-es méretben sikerült egy 3cm-es hoszsal rendelkező ilyen profilt kimarnom. Nem volt vészes, csak precízen kell befogni. Az alapanyag telefonkártya volt, az pont 0.7mm vastag.
Két fajta marófejet használtam, egy 1mm-es spirálmarót, és egy szinte hegyes kúposat. Először az 1-essel síkba húztam, majd utána a kúpossal belevittem egy nútot.
Kifejezetten jóra sikerült, még magam is meglepődtem, azt hittem hogy rojtos lesz a nút, de nem.
|
|
|
2025. Jan, 22. Sze 5:17:43 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|