|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#42030) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#42029)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Szégyelld magad, hiányos a műveltséged!
A padavan a kiképzés alatt álló Jedi-jelölt! |
(#42031) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#42029)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Nos igen. Úgy látszik a te korosztályodnak a Star Wars már gyermeteg tündérmese...
Viszont az internet talán nem, ezért egy őrülten egyszerű művelettel, azaz a gúgli használatával egy ilyenre lehet bukkanni:
Bővebben: Link
De mint ahogy ezerszer kiveséztük, a TT méret jellemzően a keleti területeken fordul elő, így Hattingen ebből a szempontból sajnos nem jó hely. Ha megnézed a linkelt boltot, akkor ez a méret nem is szerepel a szortimentben. Meg kell tanulni, hogy Németország nem egyenlő a TT vasútmodellek Mekkájával. Példának okáért Nürnbergben sincs jelentős szaküzlet, nem hogy TT-ben, de még a többi méretben sem.
Az igazán jó fogások Berlinre, Drezdára, Lipcsére, no meg a gyár kisvárosára, Sebnitzre jellemzőek. Utazásban is barátságosabb, mert min. 458 km-rel közelebb van, mint Hattingen. |
(#42032) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#42031)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Én vagyok az az ember, akirt nem hisznek el. Nem ismerem a Harry Potter, Gyűrűk urát, Batmant, Star Warsot, ect. Nem nézek tévét, csak persze a Vasútmodell TV-t.
Azért pont Hattingen, mert az ottani iskolával van a mienknek (Jedlik Ànyos Gimnázium, Csepel) cserediák kapcsolata |
(#42033) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#42032)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Akkor ez szívás. Rossz suliba jársz. |
(#42034) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#42033)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
A maradék két és fél évet csak kihúzom ott valahogy... aztán jön az öt év egyetem, hogy vegyészmérnök lehessek |
(#42035) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Én például Mannheimbe vagyok, de a TT-s méretet még hírből sem hallották. Pedig itt nem egy hatalmas modellvasút bolt van, hanem több is. Sőt a Busch cégnek innen 3 Km-re van a főhadi szállása. TT méretbe csak az e-Bay az ami itt szóba jöhet. És az onnan vásárolt cuccaim java mind Berlin, Lipcse, Drezda környékéről jöttek, és amit én eladok azok java is oda megy. És nekem sajnos (az érintettek örömére) Masttertape, Váltógyártó, Csíkoshátú kollégákat kell zaklatnom azért ha előrébb szeretnék jutni a modelleimmel. |
(#42036) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#42034)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Akkor mehetsz ösztöndíjra Chemnitz-be (ex-Karl Marx Stadt), vagy akár Leuna-ba, az ottani vegyipari konszernekhez. És akkor tényleg a tűz közelében lehetsz majd. |
(#42037) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#42035)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Igen, tényleg néha mókás, hogy én veszek neked modellt Németországban.
Egyébként elrontottuk. Meg kellett volna hívnunk Merkel asszonyt egy TT-s klubtalira és kilobbizni, hogy kapjon valamilyen ösztönző támogatást a méretünk ipara odakint. Pedig ő testközelből ismeri a TT modellezést. |
(#42038) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Ki lehet a gyártója ennek a reco-nak? Bttb -s dobozban kurz
kuplungokkal vettem.Szerintem nem bttb-s
|
|
(#42039) masTTertape válasza vanhensing hozzászólására (#42038)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Inkább reko.
Egy jobb fotó többet segítene. |
(#42040) vanhensing válasza masTTertape hozzászólására (#42039)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Jogos a kiigazítás!
|
|
(#42041) masTTertape válasza vanhensing hozzászólására (#42040)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Bár ez a kép is remegős kézzel készült, talán a 01620, hármas Tillig szettből van a kocsi.
De ez azért nem biztos, mert abban a kocsi pályaszáma 260-379. |
(#42042) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#42040)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Ejnye!
Kései IV. korszakos mozdony mögött egy III. korszakos kocsi...
Egyébként Tillig gyanús a dolog, de egy fotó az aljáról segítene az azonosításban. |
(#42043) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#42041)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Ha szemedet is remegteted akkor a remegős kezű képből ki lehet venni, hogy a pályaszám amit írtál az az rajta. 260-379.
|
(#42046) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
De jó ismét kisgyereknek lenni!
Az index fórumban csupán kétéves vagyok.
Yuppiéé!!! |
(#42047) róbertke válasza etwg hozzászólására (#42026)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Piros-piros-piros |
(#42048) vanhensing válasza masTTertape hozzászólására (#42041)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Ennek 260-375 a száma |
(#42051) sikumegalifter válasza masTTertape hozzászólására (#42025)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Üdv! Ha mész ilyen nyílt napra feltétlen hozz nekem néhány vagon így darabokban
Pl a Res kocsikat 7500-ért vettem a Modell és Hobbynál az nagyon jó ár volt. Remélem még gyártásban marad egy darabig. A csőszállító Rgs állítólag nem lesz többé gyártva,de gondolom azért látván a keresletet lesznek még Mávos vagonok. Tetszik még a Habbils is,de az nagyon hosszú abból nem sokat lehet összerakni egy terepasztalon,más a modulozás ott kígyózhat bőven szerintem. |
(#42052) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#42044)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Bocsánat az én szemem is rossz |
(#42059) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
|
(#42060) GcarTT válasza vanhensing hozzászólására (#42048)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Szerintem ezt vetted:
REKO
Üdv: G'carTT |
(#42061) TT Putz válasza masTTertape hozzászólására (#42059)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
...és Berlin? |
(#42063) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#42059)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Ne haragudj, de négy percnél abbahagytam a nézését ....
|
(#42068) masTTertape válasza TT Putz hozzászólására (#42061)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Az is készül, de ez most nagyon friss "élmény" volt és meg kellett csinálni. |
(#42069) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#42063)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Miért haragudnék? Majd a következő ilyen filmhez rózsaszín szemüveget is fogok mellékelni.
Nem fontos mindenkinek naprakésznek lennie ebben a témában... |
(#42071) V43-1182 válasza masTTertape hozzászólására (#42059)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
12:06-nál mik azok a gázos tartálykocsik ? |
(#42072) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#42069)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Emilkét elküldtem hozzád .... |
(#42074) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#42072)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Értem én, hogy elég fanyalgósra sikerült, de ez a valóság sajnos.
Ebben a filmben a tavalyi és az idei élmények állnak össze egy egésszé, ami pontosan tükrözi azt a fajta megkopottságot, ami az ágazatot jellemzi.
Azt is megértem, hogy sokadjára ott járva már nem hozhatja ugyan azt az élményfaktort Nürnberg, mint egy itthonról, az újdonságokra kiéhezve szemlélődő számára. De az az igazság, hogy tényleg nem voltak olyan átütő újdonságok. Szerintem az is beszédes, hogy a 3D nyomtatást az egyik helyen műfütyivel szemléltetik. Annak nagyobb a keletje, mint egy szép, új gőzösnek. Bár az is igaz, hogy ez utóbbi komoly sérüléseket okozhat ugyanott, ahova az előbbit szánják.
Őszintén megmondva, én is inkább láttam volna a vágyainkból összeállított tárlatot, de hát tudjuk, hogy ez nem lehetséges.
Ami biztos: a TT méret és azon belül a magyar piac borzasztó marginális ezen a területen. Pedig lenne gyártói affinitás. Csak ugye felmerül a kérdés, hogy pl. egy közkedvelt magyar villamos mozdony TT méretű gyártása esetén el lehetne-e adni 2000 db-ot, egyenként 250 eurós áron... Szerintem egyik számadat sem konvergál a magyar valóság felé. |
(#42075) masTTertape válasza V43-1182 hozzászólására (#42071)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Ha jól emlékszem, az LS N-es handmusterei. |
(#42077) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#42074)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
És még annyi, hogy mindezzel szemben, ha elmegyünk egy drezdai, lipcsei, berlini, vagy prágai vasútmodelles túrára, sokkal több pozitív impulzus, élmény, tapasztalat ér bennünket. Tehát mégsem ásnám el ennyire a hobbinkat. Sőt! |
(#42078) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#42074)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Az egy, hogy nincs sok ujdonság - másik viszont az, hogy ez a vásár nem erröl szol. Sokkal inkább arrol kellett volna beszélni, hány fizetöképes hazai boltos fordult meg a vásáron és (elö-) rendelt bármit is 2015-re. ( nemcsak az ujdonságot lehet eladni......).
Sokan céltévesztettnek tüntek a riportban ( egészen biztosan a Spielwarenmesse szempontjából).
A másik dolog meg az - és ez nemcsak a modelliparban van igy, hogy az ilyen vásárok egyre inkább öncéluvá váltak. Egyetlen céljuk, évente eladni a kiállitási területet, s közben alig veszik figyelembe, hogy a modern internet már régen elvitte tölük a célközönséget.... |
(#42079) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#42077)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Egy kicsiTT kanyarodjunk vissza a tavalyi Füstihez: -Lengyel barátaid mit mondtak, az általuk bemutatott-használt Ganz motorvonat egyedi készítés vagy kis szériás gyártás volt? |
(#42082) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#42078)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Igazad van.
Egyfelől az a helyzet, hogy az összes hazai, fizetőképes kereskedő egy autóban elférne - mégis külön utaznak.
De viccet félretéve, akikkel találkoztam, hát nem igazán mosolyogtak.
Sok előrendelős akciónak márciusban, áprilisban lesz zárása, így Nürnberg ebből a szempontból indifferens. Éppen az évközi előrendelések határozzák meg azt, hogy mi is válik valóra az ilyenkor meglengetett lehetőségek közül. Manapság annyival van jobb dolguk a gyártóknak, hogy kezükben van a Photoshop és a 3D-s nyomtatás lehetősége, így viszonylag olcsón tudják megmutatni a voltaképpen semmit, amiből aztán vagy lesz valami, vagy nem.
És ez a nagy igazság: Idézet: „az ilyen vásárok egyre inkább öncéluvá váltak. Egyetlen céljuk, évente eladni a kiállitási területet, s közben alig veszik figyelembe, hogy a modern internet már régen elvitte tölük a célközönséget....”
És amit kihagytam: egy német szakújságíró ismerős világított rá, hogy Nürnberg túl közel van a karácsonyhoz. Ez az egy hónap nem elegendő az év végi hajrából átállni az éves termelési tervekre. Sok patron el lett pukkantva karácsonykor, így most nem lehet sok újat mutatni. Eltolódtak a hangsúlyok, át kell rendezni az arányokat. Szerintünk. |
(#42083) Gashpy válasza vanhensing hozzászólására (#42038)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Ha jól tudom, kurzkupplung kinematikával még csak most jelent meg nemrégen a reko kocsi...
Vagy netán arra gondoltál, hogy a kapcsolója nem a BTTB-s volt, hanem a Tillig által fejlesztett, amikor azt írtad, hogy kurz kuplungokkal vetted?
Egyébként még én is vettem ilyen kocsit valamikor a 90-es évek elején. Az benne az izgalmas, hogy nem a szokásos forgóváz van alatta, hanem a keresztlaprugós. |
(#42084) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#42079)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Konkrétan én nem beszélgettem velük, de szerintem Kálmán Peti, vagy Bejczi Gabi közelebb van a témához. |
(#42085) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#42083)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Inkább kurzkuplung, azaz az ejtőhorgosra gondolt.
Igen, volt egy széria, amiben ez a hattyúnyakas forgóváz volt. Azután jött az egységes Görlitz-fazon. |
(#42086) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#42085)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Ha már forgóváz: van esély arra, hogy egy Zeuke, tehát fém lépcsős Y kocsit átalakítsak kurz kinematikássá? Tudom, van olyan megoldás, hogy veszek BTTB alvázat, majd azon megcsinálom, de engem most a Zeuke verzió érdekel. Előre is köszi! |
(#42087) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#42086)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Menj fel a honlapomra, azon belül a blog-ba és görgess le a 2012. június 18-i bejegyzéshez. Ott megmutatom, hogy hogyan alakítottam át egy Bttb forgóvázas Y kocsit PeHo kinematikával. Ha mindezt a beavatkozást meg tudod csinálni a fémlépcsőssel, akkor járható az út. |
(#42089) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#42084)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Most nem emlékszem a lengyel motorkocsit ki is csinálta. Talán Grzegorz Molenda, aki a Modart-ban van, de nem biztos... De mintha nem csak eggyel találkoztam volna. (lehet, volt kettő is...)
Jelen pillanatban inkább az egyedi vagy legfeljebb miniszériás gyártmánynak vélem. |
(#42090) Gashpy válasza angyal.marci hozzászólására (#42086)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Szervusz földi!
Bár Zeuke kocsin még nem csináltam, de biztosan azon is megoldható.
PeHo oldalon már nézted?
|
(#42091) maTTato válasza angyal.marci hozzászólására (#42086)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Igaz nem Zeuke, de régi BTTB Y-kocsit én is átreszeltem. Amiket azután jól el is adtam, miután a Tillig kihozta mérethelyesen közel kinematikával.
|
|
(#42092) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#42091)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Azért még így is messze van a kívánatostól.
|
|
(#42093) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#42082)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Amit neked a német szakujságiro mondott egy elég nagy marhaság ( nem az volt, aki még a HDR képtechnikát sem ismeri ).
Ez a vásár emberemlékezet ota február elején van, mert mindenkinek kell jo fél év mire elkészül a következö karácsonyi szortiment. Ezt még a modern technika sem tudta leröviditeni.
Szoval a vásár idözitésével van a legkevesebb baj..
|
(#42098) angyal.marci válasza Gashpy hozzászólására (#42090)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Szóval te is Csepelen laksz... a mellékletet köszönöm, majd ha lesz valami fejlemény, szólok! |
(#42100) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Olasz 2. korszakos FS vasútban járatos valaki? |
(#42101) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#42093)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Hát ebben most nincs igazad.
Más aspektusból látjuk, de sebaj.
|
(#42102) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Ottóék hírlevélben beharangozták, itt pedig testközelből megszemlélhető a Tillig 501354 cikkszámú nürnbergi Messewagen-je.
Nekem kimondottan tetszik. |
|
(#42103) TT Putz válasza masTTertape hozzászólására (#42102)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
...a sebnitzi nyílt napon EUR 15.- lesz az ára. |
(#42104) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#42102)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Nagyon tetszik nekem is... kár, hogy ilyenkor TTerepasztalt "kell" építeni.. . összerakva ebből négyet-ötöt egy szép vonatot kapsz de hogy a Tillig még nem állt át a Kühn féle kupplungra... szégyen
15 Euró?? 15, azaz Fünfzehn?? Az bagó! |
|
|
2025. Jan, 21. Kedd 11:49:16 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|