Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       28/64    
(#41874) zsolesz74 válasza promise hozzászólására (#41872) Válasz Jan 27, 2015
16V váltófeszültség elég. Ha több eszközt is működtetsz róla, egy nagyobb teljesítményű trafó mindenképpen jó választás.
(#41875) csíkosháTTú válasza promise hozzászólására (#41872) Válasz Jan 27, 2015
OK!
Lehet, hogy benézek majd én is Hozzátok megint! A 16V pont jó lesz, mart akkor nagyjából 14 lesz a sínen, az pont az, ami nekünk TT-ben kell.

(Azért ezt nem gondoltam volna a ROCO-hoz adott kis tápról...)
(#42237) kzolt hozzászólása Válasz Feb 8, 2015
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, mi a megoldás akkor, ha az ABC fékezésnél a belépő szakaszhatáron áthaladó mozdony maga után húz egy világítással felszerelt vagont, ami esetleg egynél több kerékpárról veszi az áramot, így a kerékpárok kapcsolóként áthidalják a szakaszhatárt. Gondolom így nem működik megfelelően a fékezés.
Köszönöm!
(#42239) vanhensing válasza kzolt hozzászólására (#42237) Válasz Feb 8, 2015
Átlagban 5db világítással szerelt Y kocsit húznak a mozdonyok ! Üzem biztos az ABC minden esetben !
(#42245) diginewl válasza kzolt hozzászólására (#42237) Válasz Feb 8, 2015
A kérdés jó.
Ha áthidalod az asszim DCC diódákat (pl.: kocsivilágítással), akkor megszűnik a "jel", a vonat ismét gyorsít.
Ha ráadásul össze vannak "fűzve" a kocsik áramszedés végett, még rosszabb a helyzet.
Egyetlen jó megoldás van, ha a kocsik az Antal M-féle áramszedéssel vannak ellátva
Bővebben: Link
Így csak a pillanatnyilag áthaladó forgózsámoly, ami bezavar a DCC jelbe, ez meg nem olyan hosszú zavarás...
(#42250) kzolt válasza diginewl hozzászólására (#42245) Válasz Feb 8, 2015
Köszönöm a válaszokat, akkor nem gondolkoztam rosszul.
(#42267) rumcajsz hozzászólása Válasz Feb 8, 2015
Sziasztok!

Használ valaki rocrailt, macen nanox-s88 al?

Valamiért a JMRI csont nélkül látja a Nanox-et a rocrail meg nem.

Köszönettel:
Böjthe Krisztián
(#42270) vanhensing válasza diginewl hozzászólására (#42245) Válasz Feb 9, 2015
Nem vitatkozni szeretnék! De nem lehet hogy dekóder és dekóder közt lehet érzékenységi különbség?Mert nálam az összefűzött 4 részes emeletes esetében is tökéletesen
üzemel az ABC
(#42271) diginewl válasza vanhensing hozzászólására (#42270) Válasz Feb 9, 2015
Szerintem se vitatkozzunk ezen.
Majd megoldja, ha akarja.
(#42274) csíkosháTTú válasza kzolt hozzászólására (#42237) Válasz Feb 9, 2015
Szia!
Ez akkor baj csak, ha:
1: a vonat áramszedése áramátadó kocsikapcsolókon keresztül végigfut az egész szerelvényen, mert ebben az esetben a fékező szakaszt úgy kell méretezni, hogy az egész vonat beférjen.
2: olyan kocsik vannak a vonatban, amik minden keréken szednek áramot, vagyis, ha forgóvázas a kocsi, akkor mind a nyolc kerék részt vesz ebben. Ilyen kocsik jellemzően a BRAWA H0 modelljei (a halberstadti például), a ROCO H0 egyes prémium kiadású kocsijai (pl. a Silberlinge vezérlőkocsi), a Kühn TT-s kocsijai (Y/B70, Silberlinge).

Ha a kocsik áramszedése úgy van kialakítva, hogy az egy oldalon szigetelt kerekekkel az egyik forgóváz veszi az egyik sínről a delejt, és a másik a szemköztiről, akkor csak abban az esetben van baj, ha egy ilyen forgóváz pont a szigetelésen áll meg úgy, hogy áthidalja az aktív ABC modult. De ennek a gyakorlatban kicsi a valószínűsége.
(#42276) kzolt válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42274) Válasz Feb 9, 2015
Szia!

Igen, én is pont ilyen esetekre gondoltam. Még nincs világítással felszerelt kocsim, de már tudom mire figyeljek, ha lesz. Köszönöm!
(#42293) somitomi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42274) Válasz Feb 9, 2015
Nem teljesen ide tartozik, de nem érkezett még meg a dekóderem a műhelybe? Már egy hete úton van, nem hittem, hogy ilyen lassú az elsőbbségi levél.
(#42302) csíkosháTTú válasza somitomi hozzászólására (#42293) Válasz Feb 10, 2015
Szolgálati!
De igen, holnap indul is vissza a tervek szerint.
(#42304) somitomi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42302) Válasz Feb 10, 2015
Köszi, akkor megnyugodtam (kezdtem attól tartani, hogy elveszett a postán)
(#42330) Tfeco hozzászólása Válasz Feb 10, 2015
Analóg BR 52 gözmozdonyba lehet utollag digit dekodert tenni..és Br 03 as ba..? valaki csinállt itt ilyet..? Help..
Mnidkét tipusba érdekelne hogy lehetséges -e ?
(#42341) sunocske válasza Tfeco hozzászólására (#42330) Válasz Feb 11, 2015
Elméletileg bármilyen mozdony digitalizálható, kortól és gyártótól függetlenül. Erről csíkosháTTú tudna neked többet mesélni, ő gyakram csinál ilyet
(#42348) csíkosháTTú válasza Tfeco hozzászólására (#42330) Válasz Feb 11, 2015
Minden gond nélkül. A képen ugyan egy ősrégi Hruska modell van, de ennek sincs akadálya.

hruska1.jpg

hruska2.jpg
 
(#42358) Tfeco hozzászólása Válasz Feb 11, 2015
Köszönöm.lett volna lehetöség vennem jo állapotu gözöst csak a tulaj sem tudta lehet e tenni bele dekodert én meg aztán végképp nem..igy nem mertem megvenni..mivel sosem szedtem szét ilyesmit de viszont ..
szeretnék 1 et..viszont a dekoder tüit ha ne to mibe vagy nics neki helye nem lett volna értelme csak azért megvegyem hogy 1 helyben polcon ézegessem.)) inkább olyan kellene amit használlni is tudnék
(#42359) csíkosháTTú válasza Tfeco hozzászólására (#42358) Válasz Feb 11, 2015
"Tolmácsot szeretnék kérni!"
(V. Ildikó.)
(#42361) BR95 válasza Tfeco hozzászólására (#42358) Válasz Feb 11, 2015
Kedves Tfeco!

Senki sem nyelvtan-náci itt a fórumon, de azt gondolom mindenki egyetért velem abban, hogy a helyesírásod borzalmas. Nem várjuk el senkitől a nyelvész diplomát, ha szeretne az oldalra írni, de amit Te művelsz az rettenet. Kérlek figyelj jobban, vagy engedj a böngésződre egy helyesírás ellenőrzőt, esetleg írd meg a hozzászólást Word-ben! Nem a kekeckedés a célom, de néha az írásjelek hiánya/túltengése miatt az általad feltett kérdést sem lehet pontosan megérteni...
Kérlek figyelj kicsit jobban!

Köszönöm:
Józsi
(#42362) etwg válasza BR95 hozzászólására (#42361) Válasz Feb 11, 2015
Azt hiszem, legyen ez az utolso figyelmeztetés. Már egyszer ezt elmondtuk neki, ha nem hallgat ránk, akkor Frankyenek kell beavatkoznia.
(#42363) Tfeco hozzászólása Válasz Feb 11, 2015
Akkor avatkozzon be DDD tisztelt nagyképü nyelvtantanár beképzelt bagázs..talán más nevet kellene adnotok ennek a forumnak, mondjuk talán az illene hogy zseni irni helyesen mindig mindenkor és csak profik kérdezzenek mert a kezdöket csak leugatjuk Forum assze ez illene ide...ETW téged meg priviben ha jol emlékszem elmagyaráztam mennyire nem figyellem ha véletlen nem sikerül pontosan irnom és azt is hogy nem érdekell de ugy tünik akkora észkombájn lehetsz kb ennyit ne birsz megjegyezni...
(#42364) BR95 válasza Tfeco hozzászólására (#42363) Válasz Feb 11, 2015
Kedves Tfeco!

Újraolvastam a hozzászólásomat. Szerintem nincs benne semmi amit támadásnak kellene venned. Ha megsértettelek, elnézést kérek, nem ez volt a szándékom.

Elnézést kérek!
Józsi
(#42365) etwg válasza Tfeco hozzászólására (#42363) Válasz Feb 11, 2015
Kedves barátom, ezért simán ki fognak rugni.
A kutyát sem érdekli, hogy miért ilyen az irásod. Ez nem SMS fal meg nem is FB vagy e-mail.
Itt nyilvános falitáblára/ujságba irsz. Ha képtelen vagy érthetöen irni ( nem hiba nélkül, azt senki sem kérte), akkor ne irj!
Te kérsz tanácsokat, lehet, hogy észkombájnoktol, de lehet, hogy egyszerü emberektöl, ennek az alapvetö feltétele, hogy megértsük mit is akarsz.
A multkor is te csodálkoztál, hogy a kutya sem méltatott válaszra, ha ez a célod, akkor folytasd, mi könnyen átlépünk a mondokáidon. De néha olvasd vissza mit irtál. A leirt szöveg a gondolat, ha a fejedben is ez találhato akkor baj van....

Befejeztem.
(#42369) somitomi válasza Tfeco hozzászólására (#42363) Válasz Feb 11, 2015
Az a baj, hogy nem kicsit írsz "pontatlanul", hanem nagyon. Annyira, hogy nehéz értelmezni, amit írsz, és így segíteni is nehezebb.
Hidd el nekem, a legtöbben szívesen segítenek, válaszolnak a kérdésekre, mert ők se "profi vasútmodellezőként" kezdték. A helyesírásodat sem szemétségből kritizálják, hanem mert tényleg nem nagyon érthető, amit írsz. Márpedig sokkal egyszerűbb mindenkinek, ha világos, hogy mit kérdezel
(#42371) enamessias válasza Tfeco hozzászólására (#42363) Válasz Feb 11, 2015
A Holland főnököm, aki sose tanulta, az is érthetőbben tud írni Magyarul, mint Te! Míg nincs kérdés, addig nincs mire válaszolni. A posztod csak egy betűhalmaz, amiben több a provokáció, mint az értelem.
Ez a véleményem, mint kezdő modellező.
(#42373) KertészTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42274) Válasz Feb 11, 2015
Tisztelt István! Megrökönyödve olvastam a hozzászólás ezen részét:

" olyan kocsik vannak a vonatban, amik minden keréken szednek áramot, vagyis, ha forgóvázas a kocsi, akkor mind a nyolc kerék részt vesz ebben. Ilyen kocsik jellemzően a BRAWA H0 modelljei (a halberstadti például), a ROCO H0 egyes prémium kiadású kocsijai (pl. a Silberlinge vezérlőkocsi), a Kühn TT-s kocsijai (Y/B70, Silberlinge)."

Most próbálgatok mindent mielőtt elkezdek építkezni -nehogy meglepetés érjen. "Félig" digitális pálya lesz. 4 kocsis Y/halberstadti vonatok ,ABC fékezés. Eddig 4 halberstadti kocsival próbáltam beállítani a "méreteket" - sikerült is. Ezen írás alapján kipróbáltam 4 Kühn Y kocsival -egyáltalán nem működik... és számolgatva nem is fog hacsak nem lesz néhány + méter az asztalnak mert olyan hosszú szigetelt szakasz kell 4 ilyen kocsinak (az utolsó kocsinak is bent kell lennie a szigetelt szakaszon és a mozdony csak ezután kezd reagálni hogy ABC fékezés van... De ha lenne is több hely akkor sem lenne jobb mert a 4 halberstadti kocsis szerelvény meg sokkal előbb megállna.... Szóval a kérdésem átlehet valahogy alakítani ezen Kühn Y kocsik áramszedését hogy azért világítást is lehessen belerakni? Köszönettel!
(#42376) proba válasza KertészTT hozzászólására (#42373) Válasz Feb 12, 2015
Szerintem diginewl már belinkelte a jó megoldást. Egy egy graetz minden kerékpárra.
Bővebben: Link
(#42377) csíkosháTTú válasza Tfeco hozzászólására (#42363) Válasz Feb 12, 2015
???

Na kezdjük az elején, például azzal, hogy van egy válasz gomb is, jó lenne, ha használnád!

Idézet:
„Analóg BR 52 gözmozdonyba lehet utollag digit dekodert tenni..és Br 03 as ba..? valaki csinállt itt ilyet..? Help..
Mnidkét tipusba érdekelne hogy lehetséges -e ?”
Ezt kérdezted először, erre válaszoltam is, igaz a két képen más mozdony van, mint, amit Te említettél, de a lényeg az, hogy bármilyen öreg modellbe építhető DCC dekóder.

Idézet:
„Köszönöm.lett volna lehetöség vennem jo állapotu gözöst csak a tulaj sem tudta lehet e tenni bele dekodert én meg aztán végképp nem..igy nem mertem megvenni..mivel sosem szedtem szét ilyesmit de viszont ..
szeretnék 1 et..viszont a dekoder tüit ha ne to mibe vagy nics neki helye nem lett volna értelme csak azért megvegyem hogy 1 helyben polcon ézegessem.)) inkább olyan kellene amit használlni is tudnék ”
Na ezzel a betűhalmazzal nem tudok mit kezdeni, erre írtam be az elhíresült idézetet, félig viccnek. Lehet, hogy én vagyok a bunkó, de sajnos ennek a megfejtése meghaladja a jelenlegi , időbeni lehetőségeimet.
Lehet, hogy mi itt "nagyképű bagázs" vagyunk, viszont Te barátom, egy igénytelen, tanulatlan romboló vagy. Sajnálom...
(#42378) csíkosháTTú válasza KertészTT hozzászólására (#42373) Válasz Feb 12, 2015
A Kühn kocsikban olyan tengelyek vannak, ahol a kerekek féltengelyeken vannak, és minden kerék szed áramot. Úgy lehet segíteni rajta, hogy ne hidalja át az ABC szakaszt, hogy egy-egy forgóvázon megszünteted az egyik oldalon az áramszedést, úgy, ahogy a Tillig kocsikon is van. Vagyis az egyik forgóváz szedi az egyik sínről az áramot, a másik pedig a szemköztiről. praktikusan ezt úgy lehet megcsinálni, hogy kiszeded a forgóvázat, és az egyik oldalon leszigeteled az áram felvezetést.
(#42379) csíkosháTTú válasza proba hozzászólására (#42376) Válasz Feb 12, 2015
Ez nekünk ide, aszimmetrikus DCC üzemhez nem lesz jó, és körülményes is megvalósítani.
(#42380) proba válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42379) Válasz Feb 12, 2015
Pedig tetszett első ránézésre. De a dekódert valóban nem lehet utána kötni. A folyamatos világítás meg lehet nem cél.
(#42382) KertészTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42378) Válasz Feb 12, 2015
Köszönöm! Akkor van remény! Néztem a műhely honlapját de ott nem találtam világítást Kühn kocsiba. Van?
(#42383) csíkosháTTú válasza KertészTT hozzászólására (#42382) Válasz Feb 12, 2015
Van!
(#42384) zsolesz74 hozzászólása Válasz Feb 12, 2015
TT méretű gyorsvonati kocsikba én ezt ajánlom:

Bővebben: Link

(#42385) KertészTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42383) Válasz Feb 12, 2015
Rendben. Ha nem gond holnap délelött eltudok vinni egy ilyen kocsit?
(#42386) etwg hozzászólása Válasz Feb 12, 2015
Egy kérdés a Märklint meg az ESU Ecost ismeröknek.

A barátom 2 uj Märklin mozdonyt vett ( a meglevö jo tucat mellé). Mind a 2 mozdony 3-s cimmel hibátlanul müködik, de más cimmel nem. Ha visszairja a 3-s cimet minden rendben van. Csak telefonon mondta, igy nem láttam semmit. Érdekes, higy más cimet ugyan elfogadtak a mozdonyok, de utánna semmire nem reagáltak. Mint irtam már vagy egy tucat mozdonya van, s mind müködik, feltételezem, hogy nem hibázott a cim beirásnál. Állitolag az M most valami uj univerzális dekodereket szerel be, lehet, hogy van ott még valami amit át kell irni? ( valamilyen CV-t). A multkor letiltottam a dupla protokollt, mert össze vissza mentek a mozdonyok, igy most csak DCC jelet ad ki a központ. Ezzel megy a meglevö tucatnyi mozdony, és ezzel mennek az ujak is ha 3-s a cimük.

Kösz!
(#42394) csíkosháTTú válasza KertészTT hozzászólására (#42385) Válasz Feb 13, 2015
Én itt vagyok!
(#42395) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#42386) Válasz Feb 13, 2015
Ezek már Massoth cuccok (jól el is vannak maszva szerintem...). Elvileg engedélyezve van rajtuk a DCC mód is, de utána kell néznem, ha találok valamit, akkor szólok.

CV50-be 4-et kell írni! Alapban nincs engedélyezve a DCC üzem, a prioritás az mfx, vagyis a Märklin mód.
Klikk ide!
(#42397) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42395) Válasz Feb 13, 2015
Azt tudtam, hogy prioritása az mfx-nek van, de mint mondtam a gyári 3-s cimen DCC-ben megy. Csak akkor áll le, ha átirja a cimet.
(#42406) csíkosháTTú válasza KertészTT hozzászólására (#42385) Válasz Feb 13, 2015
Szolgálati közlemény!
Készen is van Kühn Y kocsid!
Szombaton délelőtt vagyok (14h-ig) a műhelyben. Vagy a jövő héten.
Köszi!
(#42424) KertészTT hozzászólása Válasz Feb 14, 2015
Sziasztok! Egy kérdés: (ha hülyeség bocsánat...) Létezik-e kicsi két állású kapcsoló a lenti probléma megoldására. (lehet a probléma se orvosolható...) Digitális, számítógép nélkül ABC fékezés. Adott mondjuk egy 4 vágányos állomás két átmenő fövágány (2,3) és 2 szintén átmenő mellék vágány (1,4) Az 1,4 vágányra mindkét irányból érkezne vonat de az ABC fékezésnél nem lehet "átfedni" a két szakaszolást ezért felezni kell az állomási vágányhoszt ami így igen rövid lesz és nagyon hirtelen állna meg a vonat. Ez nem áthidalható mondjuk egy olyan kapcsolóval amit az elején írtam? Mindkét oldalán vörös jelző ha az egyik irányba áll a kapcsoló akkor az egyik irányba lenne ABC fékezés ha a másik irányba állna a kapcsoló akkor a fékezés is másik irányba működne. 1 verzió: kapcsoló 1 bemenet (vörös jelzésnél asszimetrikus sínjel 2 kimenet (egyik sínszál, másik sínszál. 2 verzió (arra az esetre ha az 1 verzió nem jó mert nem mindegy melyik irányból érkezik az asszimetrikus sínjel): kapcsoló 2 bemenet (a,b) két kimenet (1,2) egyik irányba áll a kapcsoló (a-1) másik irányba (b-2). (Azt hogy ezt néha kapcsolgatni kell az nem gond mert ha ide jár be a vonat akkor úgy is kell váltót állítani , bejárati jelzőt állítani egy kapcsolóval több vagy kevesebb... Köszönöm!
(#42446) somitomi válasza KertészTT hozzászólására (#42424) Válasz Feb 15, 2015
Elvileg működhet úgy, hogy csak ki-be kapcsolgatod az áramkörből az ABC-modult, ha jól tudom, akkor irányfüggetlen (illetve némelyik dekóderen van olyan beállítás, hogy csak az egyik irányban áll meg tőle). Ehhez egy kétáramkörös kapcsoló kell szerintem (annak két bemenete van, és mindkettőt két-két kimenet között tudja váltogatni).
(#42447) zsolesz74 válasza somitomi hozzászólására (#42446) Válasz Feb 15, 2015
Idézet:
„ ha jól tudom, akkor irányfüggetlen”

Az ABC mindig irányfüggő somitomi, pont ez a lényege!
(#42456) proba válasza KertészTT hozzászólására (#42424) Válasz Feb 15, 2015
Lehet rosszul tudom, az ABC fékezés az csak annyi, az egyik polaritású sínjel kb 3 diódával csökkentett feszültséget kap. Ha ez igaz, akkor egyszerű esetben csak 6 dióda kell hozzá.három három sorba kötve, meg egy 3 állású kapcsoló. az egyik sínszálra menő vezetéket elvágod, ha nem kell fékezés, akkor összeköt, ha egyik irányú kell akkor az egyik dióda hármast kötöd sorba, ha a másik akkor a másik, az előzőhöz képest fordítva bekötött hármast kötöd sorba a vonallal.
(#42465) zsolesz74 válasza proba hozzászólására (#42456) Válasz Feb 15, 2015
Mindig a menetirány szerinti jobb oldalon kell lennie annak a 3 diódának , ami egyébként 4 db és ezzel paralel 1 db-nak!
(#42466) proba válasza zsolesz74 hozzászólására (#42465) Válasz Feb 15, 2015
Esetleg így? Bár ez még az oldalhelyességre nem megoldás. (miért fontos? )

dcc.jpg
 
(#42469) somitomi válasza zsolesz74 hozzászólására (#42447) Válasz Feb 15, 2015
Aha. Az zavart meg, hogy emlékeim szerint az egyik ESU dekóderemnek van olyan beállítása, amikor mindkét irányból megáll. (Persze most nem vagyok biztos benne, mert használni sosem használtam, csak a kéziköny CV-táblázatából rémlik)
(#42472) zsolesz74 válasza somitomi hozzászólására (#42469) Válasz Feb 15, 2015
Pont az ESU az, aki megoldotta, hogy az egyik bit beállításával lehet a sín oldalak szerint konfigurálni. Azaz lényegtelen, hogy a jobb vagy a bal oldalon van a szakaszolás.
(ez azért érdekes, mert ROCO mozdonyaim pl fordítva reagáltak az ABC-re. A hibás dekóder márkát nem írom le. Ekkor lecseréltem ESU-ra és hopp megoldódott a probléma, mindenféle átforrasztgatás nélkül)
(#42473) jvnd válasza somitomi hozzászólására (#42469) Válasz Feb 15, 2015
Általàban mindegyik "ABC"-t ismerő dekóder beállítható a megfelelő CV segítségével, hogyan érzékelje az abc jelet. pl: mindkét irány, fordított jel stb. Egyesek még a tolató üzemre is felkészültek.
Lapozás       28/64    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
16:35:35
  Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt
Hirdetés