Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       281/437    
(#42268) Luciferike hozzászólása Válasz Feb 8, 2015
Kérdéssel fordulok hozzátok.
Egy V63 mozdony mögé milyen kocsit illik tenni?
Személy vonatot is láttam már húzni és tehert is.
Van nekem egy Nohab-om ami az újabb festésű BTTB MÁV-os kocsikat fogja húzni. Hasonló összeállítás jó a V63-as mögé is pl háló kocsikkal?
(#42269) M298 hozzászólása Válasz Feb 9, 2015
Kedves BaráTTaim!
2015. február 12-én 16.30-tól 19-ig a Nyugati Szoc. épület II. emeletén találkozó. Huber Feri bemutatja a kisszériás gyártás, frizírozás tudományát. Megvitathatjuk a hétvégi modultali tapasztalatait, kérdéseit.
(#42272) róbertke válasza M298 hozzászólására (#42269) Válasz Feb 9, 2015
Remélhetőleg a szokásos TV-stáb is ott lesz, hogy az utókornak egy-két elkapoTT pillanatot rögzítsen...
(#42273) róbertke válasza Luciferike hozzászólására (#42268) Válasz Feb 9, 2015
Nyugodtan mindent rakhatsz mögé, akár vezérlőkocsit is! Sőt, láttam már tolatós teherként is dolgozni, persze olyankor közvetlenül egy dízelmozdony volt mögé csatolva.
(#42275) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#42268) Válasz Feb 9, 2015
Láttam már a kunszentmiklósi Bhv ingavonat előtt is, persze húzta a 300-as BDt vezérlőt, mert távirányítani nem lehet.

Eredetileg tehervonati gépnek szánták, de mivel a végsebessége eleve 120km/h, így használják gyorsvonatok előtt is. Sőt, egy időben át is építettek pár ilyen gépet 140km/h sebességűre, ezek a V63 15x pályaszámú gépek. Arra használták őket, hogy az 1-es vonalon a nehéz, nemzetközi expressz vonatokat húzzák.

Tehát!
Húzhatsz vele tehervonatokat bátran, de nem követsz el hibát akkor sem, ha halberstadti, vagy Y kocsikból álló gyorsvonat elé fogod be. A TRAXX-ok megjelenéséig a Sopron/Celldömölk - Győr - Bp. Keleti gyorsvonat halberstadti vackait rendszeresen húzták.
A képen látható vonat összeállítás egyáltalán nem jellemző!

IMG_4124.jpg
 
(#42277) gigantati válasza sikumegalifter hozzászólására (#42212) Válasz Feb 9, 2015
Szia!

Néhány hónappal ezelőtt én is hasonló váltóműködtetési kérdésekkel bombáztam a fórumtársakat. Ezekből a "kezdő modellező" topicban olvashatsz.

Néhány gondolatban a saját tapasztalatom.
A célom egy ár-érték arányban megfeleló alsó állítómű megtalálása volt. A conrados és a szervós között tipródtam. Mindkettőből vettem 1-1 db-ot és kipróbáltam. A jó hír mindkettő működőképes.
Conrad (2000Ft + 300Ft egyéb anyag). Egyszerűen szerelhető és beállítható. Kicsit hangos, a szervóhoz képest 3x nagyobb. 14-16V (AC és DC is jó) kell a működtetéshez
Szervó (700Ft szervómotor + 6-700Ft vezérlő + 400Ft egyéb anyag). Kicsit babrásabb az asztalhoz illesztése (közel sem bonyolult). A 700Ft-os vezérlővel csak végállásokat lehet beállítani. Egy "profibb" vezérlővel már az átváltás sebességét is tudod állítani. 4-6V egyenáram kell hozzá. Ja, és kapcsoló helyett nyomógombbal érdemes működtetni. (ezt Harcisün élőben demonstálta nekem
Mindkét esetben gyors (nem valósághű) a váltóállítás. Az áramfelvétel 100-200mA között mindkettőnél (erről a cikkek között találsz infót). Amennyiben váltóutakat állítasz egy erősebb táp is kell. Én 12-15 váltóhoz 3A-rel számolok, úgy hogy nem tervezek váltóút állítást. A váltóállítás "analóg" módon fog működni esetemben (játszok, kapcsolgatok). A későbbiek során a szervósat könyebben lehet digitálisra átállítani (de ebben tanultabb fórumtársak inkább járatosak).
Összegezve én a szervós mellett tettem le a voksomat, ezzel építem a pályát.

üdv:ati


(#42278) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42275) Válasz Feb 9, 2015
Valamikor 2004-2007 környékén volt egy olyan menetrendi időszak, amikor a délután 3 körüli Budapest - Szob gyorsított személyvonatot (7 db hagyományos Bhv kocsi) forda szerint Gigant vitte.

Egyszer volt alkalmam utazni is a mozdonyon, magával a vonattal meg rendszeresen jártam péntekenként a kemencei kisvasútra. És mivel ehhez a vonathoz nem volt buszcsatlakozás Szobon, így átszálláskor még egy sör is belefért a Restiben
(#42279) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#42277) Válasz Feb 9, 2015
Idézet:
„Mindkét esetben gyors (nem valósághű) a váltóállítás. ”

Élethű váltó átállás, ahogy azt anno Keszthelyen csináltuk, az cca. 3 másodperc véghelyzettől véghelyzetig. (Szervók működnek, Tran SW10 dekóderrel, és a Viessmann érintkező készlettel a polarizáláshoz.)
Attól függ egyébként, hogy mit akarunk modellezni! Majd sünöcske javít, ha nincs igazam, de a legújabb nagyvasúti hajtóművek igencsak rövid idő alatt (mint Simicska a vezérkart) állítják át a váltót.
(#42280) etwg válasza gigantati hozzászólására (#42277) Válasz Feb 9, 2015
Ugy van ahogy Steve irja. A lassu szervohoz valamivel bonyolultabb elektronika kell mint az 555-s jelado. De ha ez megvan, akkor akár 5 másodpercig is tekerheti (ha van hozzá türelmed - nekem nem volt, igy gyorsváltokra fokoztam fel mindegyiket és 0,5 mp alatt csapja át a szervo. ).
(#42281) Spike válasza gigantati hozzászólására (#42277) Válasz Feb 9, 2015
Szia!

Szabad érdeklődnöm, pontosan milyen típusú szervómotort és vezérlőt használsz?

Üdv,

Spike
(#42282) john07_doki válasza saetta hozzászólására (#41432) Válasz Feb 9, 2015
Üdv az Uraknak!

Egy kép, kapcsolódva egy korábbi témához.

Ferinek valszeg több anyaga van a témában, de én most találkoztam ezzel a fotóval a Makettinfo egyik topic-jában.
Gondoltam; megosztom.


1541585_9675...jpg
 
(#42283) vanhensing válasza gigantati hozzászólására (#42277) Válasz Feb 9, 2015
Csak a pontosítás kedvéért az a 7-8E ft vezérlő (Ha egyre gondolunk!) 4 az az négy darab szervó mozgatását végzi!
Az az négy váltót szolgál ki Ha nem tévedek a tápfesz is tágabb tartományban mozoghat
(#42284) GABA TT hozzászólása Válasz Feb 9, 2015
Felöltöztettem a lokomotív alapokat, a többi alkatrész már csak festés után kerül felhelyezésre. Elötte viszont még a szerkocsikat el kell készítenem.

DSCF2281.JPG
 
(#42285) róbertke válasza GABA TT hozzászólására (#42284) Válasz Feb 9, 2015
(#42286) TTKacsa hozzászólása Válasz Feb 9, 2015
Szép EsTTét!

Tegnap kilátogattam a modultalálkozóra egy barátommal, és a készült képekből föltettem párat ide, bár ezek inkább a környezetre összpontosítanak.
Volt szerencsém néhányotokkal váltani pár szót, és közben rengeteget tanultam, ezúton is köszönöm Nekik!

Mi nagyon jól éreztük magunkat, nagyon élvezetes volt látni egyben a pályát, elveszni a részletekben és követni a vonatokat.

Várjuk a következőt!

Kacsa
(#42288) róbertke válasza Luciferike hozzászólására (#42268) Válasz Feb 9, 2015
Gigant + RailJet -- Sefcsik Gergely képe / IHO

06-sefcsik[1...jpg
 
(#42290) sikumegalifter hozzászólása Válasz Feb 9, 2015
Sziasztok!

Én azt hittem ez a szervó dolog úgy néz ki hogy megveszem és felrakom és műkszik is

De azért köszönöm a segítséget,tapasztalatokat.
Ilyen szervót amúgy gondolom valami modellezős boltban kell keresni ugye tehát nem kimondott vasútmodell boltban?
(#42294) saetta válasza M298 hozzászólására (#42269) Válasz Feb 9, 2015
Sziasztok!

Véletlenül sem kívánnék ellentmondani, de:
- az én emlékem az a múltkori találkáról, hogy végül nem tartunk 2 témát, és a modultalálkozó értékelése márciusban lenne. Két további okom is van, hogy kérjem, erre szervezett formában ne most kerüljön sor. Egyrészt a szervezők közül ketten-hárman Drezdában leszünk, másrészt előbb talán célszerűbb lenne ha jutna egy kis időnk magunknak is átgondolni, átbeszélni előtte a tapasztalatokat.
- másik észrevételeim, hogy Hubert Feritől tegnap úgy értettem, az ő témája is csúszik.

Üdv:

Saetta
(#42295) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42279) Válasz Feb 10, 2015
Ezt már egyszer egy másik helyen leírtam, de akkor el lettem küldve onnan, mondván nem értek hozzá

Itt talán nem

Maga az állítási folyamat valóban kb. 3 másodpercig tart, de ebben benne vannak azok az időtartamok, amíg a jel a nyomógombtól eljut a váltóhajtóműig, az megindul, elkezdi állítani a csúcssíneket (ráadásul a kettőt nem is egyszerre, ezt majd nézzétek meg egyszer egy állomáson, ha van rá lehetőségetek), majd az állítás végén végállásellenőrzés majd visszamegy a jel a jelfogóterembe, és végül onnan a pultba. A tényleges mozgás, amikor mindkét csúcssín együtt mozog, mintegy 1,5-2 másodperc. A ferencvárosi gurítón meg lengyel (ZWUS) rendezőpályaudvari hajtóművek vannak, na azok kb. olyan gyorsak, mint a mágneses állítómű

Persze találkoztam én is olyan váltóval a nagyvasúton, ami annyira nehézkesen mozgott, mint a sérves csiga, ott meg volt a 3 másodperc
(#42296) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#42290) Válasz Feb 10, 2015
Idézet:

Én azt hittem ez a szervó dolog úgy néz ki hogy megveszem és felrakom és műkszik is

Hát igen, ez a fránya vasutmodellezés nemcsak a pénztárca nyitogatását probálja megtanitani a hiveinek...
(#42297) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Feb 10, 2015
Üdvözlet Mindenkinek!

Bencze Zoli hozzászólására reagálnék. Vasárnap délelőtt még úgy volt, hogy a klubtali napján kellene átadnunk egy munkát a belvárosban, ezért említettem neki egy beszélgetésünk alkalmával a modultalálkozón, hogy lehet hogy én sem tudok előadást tartani. Közben az a munkánknak a kivitelezése csúszik egy hetet, szóval reészemről minden további gond nélkül mehetne egy Bzmot összeépítéséről, és magyarításáról szóló nem túl hosszú időtartamú bemutató! Én kb. 20-30 perc körülire gondolok. Azért írom így hogy nem túl hosszú időtartamú, mert emlékszem még a régebbi 1 óra körüli bemutatókra, és azok vége felé bizony már kisebb csoportok saját beszélgetése folyott a padokban.

Üdv: Hubert Feri
(#42298) gigantati válasza Spike hozzászólására (#42281) Válasz Feb 10, 2015
Szia!

Amit összeraktam az egy TowerPro SG90-es szervó volt.
A vezérlő házi készítáésű, melyet Harcisün segítségével szereztem be.
Ez a vezérlő "csak" a szervó beállított végállásai között mozgat.
A lenti képen egy rögtönzött próbaüzemet látsz. A vezérlőbe csatlakoznak a sárga és piros vezetékek (kb 3x2cm méretű).

üdv:ati

20150124_213...jpg
 
(#42299) gigantati válasza vanhensing hozzászólására (#42283) Válasz Feb 10, 2015
Nem. Ez nem a 7-8eFt-os vezérlő (lsd. az előző hozzászólásomat).
A szervó papírján 4,5-5V van emlékeim szerint megadva. Én egy 6V-os Samsung telefontöltővel bütyköltem össze.

üdv:ati
(#42300) HarciSün hozzászólása Válasz Feb 10, 2015
Annyit hozzátennék, hogy a "kis kék" TowerPro sg90-es szervóknak van sebességbeli szórásuk. Nekem kettő is van ami valamiért lassabban mozog mint a többi - egyszerűen ilyen lomha... (a kicsi kínainak biztos máshogy remegett a keze összerakáskor)
(#42305) Spike válasza gigantati hozzászólására (#42298) Válasz Feb 10, 2015
Szia!

Köszönöm a képet és a felvilágosítást, én is kipróbálom.

Spike
(#42306) Orpolyas hozzászólása Válasz Feb 10, 2015
No, megérkeztek a forgóvázmaszkok a Tillig Br 110-esemhez (V100), ami a 1425-ös cikkszámú készlethez van.

Annyit sikerült megállapítanom, hogy a manapság divatos és az általam "kedvelt" pattintófüles megoldással van rögzítve, és mi pattan mibe bele, és az is meg van, miért repedhetett szanaszét az eredeti. Szerintem a kis rés, amibe a fogaskerékház pattan bele, sorjás (legalábbis a cserealkatrészen) és ahogy összepattintották feszül, és szétrepesztette a maszkot.

A kérdés csak az, hogy milyen módon tudnám ezt kicserélni anélkül, hogy szétbarmolnám az egész modellt?
(#42307) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#42297) Válasz Feb 10, 2015
Feri, Zoli, Pista és Minden kedves Klubtag,
Engedjétek meg, hogy a csütörtöki találkozó miatt megszólaljak!
A múltkori találkozón egy elég sutára sikeredett, "közös" gondolkodásba kezdtünk, ahol felmerült annak a lehetősége, hogy a soron következő találkozón Hubert Feri előadást tartana modellépítésről.
Ennek fontosságát senki nem vitatja, sőt nagy várakozás előzi meg.
Viszont. Mivel az elmúlt napokban elég pontatlan információk jutottak el még hozzám is az előadást illetően, így magam sem tudtam, hogy mi van. Emellett már egy hónapja tudtuk Bencze Zolival, hogy éppen csütörtökön útra kelünk Drezdába az Erlebnis Modellbahn kiállításra, ahova rajtunk kívül még (elvileg) jönne valaki a klubból. Akkor még úgy voltunk vele, hogy Feri előadása után indulnánk, de időközben egyrészt az influenzás érintettség, az előadás körüli bizonytalanságok, valamint a télies útviszonyok miatt inkább úgy döntöttünk, hogy nem este, hanem korábban, délután indulnánk neki.
Emellett az az igény is felmerült több oldalról, hogy készüljön a bemutatóról filmfelvétel, amihez a technikát is oda kellene vinnem.
Namost ez, így elég nehéz lenne logisztikailag, ugyanis én nem szeretném és tudnám magammal elvinni Drezdába azt a technikát, amit a ehhez a felvételhez használnék, pláne úgy nem, hogy a Nyugatihoz gyalog kéne eljutnom mindezzel.

Tehát az lenne a tiszteletteljes kérésem, hogy részben a közérdek érintettsége okán, ez az előadás ne most, hanem egy hónappal később valósulhasson meg. Nagyon szeretnék felvételt készíteni róla, profi módon, de a fent leírtak miatt ez most kivitelezhetetlen.

Köszönöm!
G.

(#42308) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#42306) Válasz Feb 10, 2015
Nagyon szívesen Árpi!
A megoldáshoz pedig szépen kapd fel a cipődet és a mozdonyt és gyere át hozzám! Itt fél perc alatt megoldjuk a problémát annak félelme nélkül, hogy bármi kárt okozz egy olyan modellben, amihez nem nyúltál még soha.
(#42309) masTTertape válasza sikumegalifter hozzászólására (#42290) Válasz Feb 10, 2015
Szia és sziasztok,

Én a hétvégi modultalálkozóra dobtam össze egy hózentrógeres, négy szervós szettet.
Ilyen SG90-esekből van bőséggel és öt példányból tudtam azt a négyet kiválasztani, ami mindenben megfelelt.
A felszerelés - a fotón mutatott deszkamodellhez képest kicsit precízebb igénnyel - nagyon könnyen ment és egy DigiTools szervóvezérlő elektronikával kiegészítve, analóg, nyomógombos átállítással megfelelően működött. Sajna a modulos bulira lebetegedtem, de a kedves klubtársak csak az elején szívtak vele, utána ment rendesen. Igaz, hogy a végállásokat és a sebességet nem állítottam be, rábíztam a 0,8-as acélhuzal rugalmasságára a dolgot.
Összességében nem több, mint 13-14 ezer ft a vezérlés beruházása és szerintem jó megoldás.
Időben pedig kb. fél nap a kivitelezés.
(#42310) gigantati válasza masTTertape hozzászólására (#42309) Válasz Feb 10, 2015
Idézet:
„ fotón mutatott deszkamodellhez ”

Bár igazad van, de ez szíven talált . Mentségemre legyen mondva, gyorsan csak a szervót akartam kipróbálni.
Nem baj lesz még jobb is

üdv:ati
(#42311) masTTertape válasza gigantati hozzászólására (#42310) Válasz Feb 10, 2015
Elnézést kérek a bárdolatlanságomért.
Igazán a kontrasztot kívántam érzékeltetni, hogy egy felhasználásra kész állapot is gyorsan összehozható.
Leszámítva azt a baromságot, hogy a szervótartó alumínium vinkliket egy életlen vágókoronngal próbáltam kivágni és csodálkoztam, hogy nem megy...
(#42312) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#42307) Válasz Feb 10, 2015
Elébe mentél a keresésemnek, hogy legyen róla valami profi felvétel...
(#42314) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#42311) Válasz Feb 10, 2015
Ebből én csak annyit érzékeltem, hogy az egyik váltónak egyenesben kicsit bizonytalan volt néha a végállása.
(#42315) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#42314) Válasz Feb 10, 2015
Igen. Az idő hiánya és egyéb okok miatt már nem volt lehetőségem a végállásokat jól pozicionálni. A négy állító gomb különböző nyomkodásával lehet a kiválasztott váltót finomhangolni. Ez kimaradt.
(#42317) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#42307) Válasz Feb 10, 2015
Sikeres utat kívánok - a filmforgatást úgysem úszod meg ....még ha két évre is elmész az Antarktiszra UFO vadászatra, akkor sem .....
(#42320) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#42317) Válasz Feb 10, 2015
Nem megúszni szeretném, hanem azok számára is elérhetővé tenni, akik vagy nem lehetnek ott, vagy nem láthatják közelről a finomságokat.
Mindenképp konstruktív és operatív reakciókat várnék a klub tagságától, de sajnos ez a nagy csend nem sok jóval kecsegtet.
Az biztos, hogy Ferivel beszéltem és egyeztettünk a dolgok mikéntjéről, így vele egyetértve márciusban biztosan lesz egy tévéfelvételes, építős bemutató.
(#42321) sikumegalifter hozzászólása Válasz Feb 10, 2015
Üdv! Ez a szervó dolog kezd derengeni nekem így hogy tudtok segíteni nekem. Nem vagyok egy elektronikai zseni úgyhogy lesz kérdésem majd ha eljutok az építésig. Bár nem akarom túlzásba vinni a dolgokat nekem bőven megtenné sima mechanikus állítás kézzel. Olyanra gondolok mint volt a régi tt-s váltó gyerekkoromban. Olyan amin elfordítottál egy kis kockát és váltott is.

Vasárnap megszállt valami és este rendeltem még egy vagont,némi vágányanyagot és próbának egy ilyen csináld magad lámpát. Végül is szaporodni kell itthon a dolgoknak

DSC_0871.JPG
 
(#42322) sikumegalifter hozzászólása Válasz Feb 10, 2015
Lámpa

DSC_0872.JPG
 
(#42324) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#42321) Válasz Feb 10, 2015
Te elvtárs! Én 4 éve gyűjtögetem a modelleket, de lassan neked több van, mint neked...
(#42325) PéTTer válasza masTTertape hozzászólására (#42320) Válasz Feb 10, 2015
Minden kepp tamogatom a videos verziot.
(#42327) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#42324) Válasz Feb 10, 2015
Be kell hoznom néhány év lemaradást
(#42328) vanhensing hozzászólása Válasz Feb 10, 2015
Közel egy órája keresgélem milyen fordulata volt a 12V Bttb
motoroknak!Mintha egyszer CsíkosháTTú mester leírta volna egy hozzáoszlásában!De feladom! Ha valaki ebben tudna segíteni előre is köszönöm!
(#42329) angyal.marci válasza vanhensing hozzászólására (#42328) Válasz Feb 10, 2015
Mérd/számítsd ki!
(#42331) róbertke válasza vanhensing hozzászólására (#42328) Válasz Feb 10, 2015
Ha tudod, hogy ki írta a cikket, miért nem kérdezed meg egyenesen tőle? Nem fogja leharapni a fejed, mert ő amúgy is a Csopaki szürkebarát fülét szereti ...
(#42333) etwg válasza vanhensing hozzászólására (#42328) Válasz Feb 10, 2015
Üresjáratban teligázon 10000 ford/perc.
Ennyi az elmélet (kivánság), a gyakorlatban a beépitett motor kb. 6000 ford/percet ért el, de elég nagy volt a szorás.
(#42334) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#42269) Válasz Feb 10, 2015
Akkor ha jól értem, a szokásos bandázás lesz. No, majd azért a magam részéről feldobom a hangulatot némi első osztályú használt bttb modellel.
(#42337) sikumegalifter hozzászólása Válasz Feb 10, 2015
Én ezeket várom,bár tudom hogy ilyen mozdony nincs is Igaz a 4.ik negyedévre van írva addig hátha vesz a Máv is

A gabonás hamarabb lesz elméletileg bár az sem pont olyan mint nálunk vannak szerintem

01438.jpg

15353_HM.jpg
 
(#42342) Spike válasza HarciSün hozzászólására (#42300) Válasz Feb 11, 2015
Szia!

Próbálok tájékozódni szervó ügyben. Eddig elvetettem, de most szeretnék megpróbálkozni vele. Azt olvasom, hogy Te tudsz segíteni a vezérlő elektronika témakörében.
Megtennéd, hogy felvilágosítasz?

Üdv,

Spike
(#42343) reszelozsir válasza hoTTo hozzászólására (#42334) Válasz Feb 11, 2015
Mid van? Mutasd! Munka miatt megint nem tudok oTT lenni...
(#42344) reszelozsir válasza Spike hozzászólására (#42342) Válasz Feb 11, 2015
Akár itt is tájékozódhatsz: Bővebben: Link
Lapozás       281/437    
Frissek
  2025. Jan, 21. Kedd
8:32:44
  Jelenleg 22 fő olvassa az oldalt
Hirdetés