|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#42268) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 8, 2015 |
|
Kérdéssel fordulok hozzátok.
Egy V63 mozdony mögé milyen kocsit illik tenni?
Személy vonatot is láttam már húzni és tehert is.
Van nekem egy Nohab-om ami az újabb festésű BTTB MÁV-os kocsikat fogja húzni. Hasonló összeállítás jó a V63-as mögé is pl háló kocsikkal? |
(#42269) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Kedves BaráTTaim!
2015. február 12-én 16.30-tól 19-ig a Nyugati Szoc. épület II. emeletén találkozó. Huber Feri bemutatja a kisszériás gyártás, frizírozás tudományát. Megvitathatjuk a hétvégi modultali tapasztalatait, kérdéseit. |
(#42272) róbertke válasza M298 hozzászólására (#42269)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Remélhetőleg a szokásos TV-stáb is ott lesz, hogy az utókornak egy-két elkapoTT pillanatot rögzítsen... |
(#42273) róbertke válasza Luciferike hozzászólására (#42268)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Nyugodtan mindent rakhatsz mögé, akár vezérlőkocsit is! Sőt, láttam már tolatós teherként is dolgozni, persze olyankor közvetlenül egy dízelmozdony volt mögé csatolva. |
(#42275) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#42268)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Láttam már a kunszentmiklósi Bhv ingavonat előtt is, persze húzta a 300-as BDt vezérlőt, mert távirányítani nem lehet.
Eredetileg tehervonati gépnek szánták, de mivel a végsebessége eleve 120km/h, így használják gyorsvonatok előtt is. Sőt, egy időben át is építettek pár ilyen gépet 140km/h sebességűre, ezek a V63 15x pályaszámú gépek. Arra használták őket, hogy az 1-es vonalon a nehéz, nemzetközi expressz vonatokat húzzák.
Tehát!
Húzhatsz vele tehervonatokat bátran, de nem követsz el hibát akkor sem, ha halberstadti, vagy Y kocsikból álló gyorsvonat elé fogod be. A TRAXX-ok megjelenéséig a Sopron/Celldömölk - Győr - Bp. Keleti gyorsvonat halberstadti vackait rendszeresen húzták.
A képen látható vonat összeállítás egyáltalán nem jellemző! |
|
(#42277) gigantati válasza sikumegalifter hozzászólására (#42212)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Szia!
Néhány hónappal ezelőtt én is hasonló váltóműködtetési kérdésekkel bombáztam a fórumtársakat. Ezekből a "kezdő modellező" topicban olvashatsz.
Néhány gondolatban a saját tapasztalatom.
A célom egy ár-érték arányban megfeleló alsó állítómű megtalálása volt. A conrados és a szervós között tipródtam. Mindkettőből vettem 1-1 db-ot és kipróbáltam. A jó hír mindkettő működőképes .
Conrad (2000Ft + 300Ft egyéb anyag). Egyszerűen szerelhető és beállítható. Kicsit hangos, a szervóhoz képest 3x nagyobb. 14-16V (AC és DC is jó) kell a működtetéshez
Szervó (700Ft szervómotor + 6-700Ft vezérlő + 400Ft egyéb anyag). Kicsit babrásabb az asztalhoz illesztése (közel sem bonyolult). A 700Ft-os vezérlővel csak végállásokat lehet beállítani. Egy "profibb" vezérlővel már az átváltás sebességét is tudod állítani. 4-6V egyenáram kell hozzá. Ja, és kapcsoló helyett nyomógombbal érdemes működtetni. (ezt Harcisün élőben demonstálta nekem
Mindkét esetben gyors (nem valósághű) a váltóállítás. Az áramfelvétel 100-200mA között mindkettőnél (erről a cikkek között találsz infót). Amennyiben váltóutakat állítasz egy erősebb táp is kell. Én 12-15 váltóhoz 3A-rel számolok, úgy hogy nem tervezek váltóút állítást. A váltóállítás "analóg" módon fog működni esetemben (játszok, kapcsolgatok ). A későbbiek során a szervósat könyebben lehet digitálisra átállítani (de ebben tanultabb fórumtársak inkább járatosak).
Összegezve én a szervós mellett tettem le a voksomat, ezzel építem a pályát.
üdv:ati
|
(#42278) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42275)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Valamikor 2004-2007 környékén volt egy olyan menetrendi időszak, amikor a délután 3 körüli Budapest - Szob gyorsított személyvonatot (7 db hagyományos Bhv kocsi) forda szerint Gigant vitte.
Egyszer volt alkalmam utazni is a mozdonyon, magával a vonattal meg rendszeresen jártam péntekenként a kemencei kisvasútra. És mivel ehhez a vonathoz nem volt buszcsatlakozás Szobon, így átszálláskor még egy sör is belefért a Restiben |
(#42279) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#42277)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Idézet: „Mindkét esetben gyors (nem valósághű) a váltóállítás. ”
Élethű váltó átállás, ahogy azt anno Keszthelyen csináltuk, az cca. 3 másodperc véghelyzettől véghelyzetig. (Szervók működnek, Tran SW10 dekóderrel, és a Viessmann érintkező készlettel a polarizáláshoz.)
Attól függ egyébként, hogy mit akarunk modellezni! Majd sünöcske javít, ha nincs igazam, de a legújabb nagyvasúti hajtóművek igencsak rövid idő alatt (mint Simicska a vezérkart) állítják át a váltót. |
(#42280) etwg válasza gigantati hozzászólására (#42277)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Ugy van ahogy Steve irja. A lassu szervohoz valamivel bonyolultabb elektronika kell mint az 555-s jelado. De ha ez megvan, akkor akár 5 másodpercig is tekerheti (ha van hozzá türelmed - nekem nem volt, igy gyorsváltokra fokoztam fel mindegyiket és 0,5 mp alatt csapja át a szervo. ). |
(#42281) Spike válasza gigantati hozzászólására (#42277)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Szia!
Szabad érdeklődnöm, pontosan milyen típusú szervómotort és vezérlőt használsz?
Üdv,
Spike |
(#42282) john07_doki válasza saetta hozzászólására (#41432)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Üdv az Uraknak!
Egy kép, kapcsolódva egy korábbi témához.
Ferinek valszeg több anyaga van a témában, de én most találkoztam ezzel a fotóval a Makettinfo egyik topic-jában.
Gondoltam; megosztom.
|
|
(#42283) vanhensing válasza gigantati hozzászólására (#42277)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Csak a pontosítás kedvéért az a 7-8E ft vezérlő (Ha egyre gondolunk!) 4 az az négy darab szervó mozgatását végzi!
Az az négy váltót szolgál ki Ha nem tévedek a tápfesz is tágabb tartományban mozoghat
|
(#42284) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Felöltöztettem a lokomotív alapokat, a többi alkatrész már csak festés után kerül felhelyezésre. Elötte viszont még a szerkocsikat el kell készítenem. |
|
(#42285) róbertke válasza GABA TT hozzászólására (#42284)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
|
(#42286) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Szép EsTTét!
Tegnap kilátogattam a modultalálkozóra egy barátommal, és a készült képekből föltettem párat ide, bár ezek inkább a környezetre összpontosítanak.
Volt szerencsém néhányotokkal váltani pár szót, és közben rengeteget tanultam, ezúton is köszönöm Nekik!
Mi nagyon jól éreztük magunkat, nagyon élvezetes volt látni egyben a pályát, elveszni a részletekben és követni a vonatokat.
Várjuk a következőt!
Kacsa |
(#42288) róbertke válasza Luciferike hozzászólására (#42268)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Gigant + RailJet -- Sefcsik Gergely képe / IHO |
|
(#42290) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Sziasztok!
Én azt hittem ez a szervó dolog úgy néz ki hogy megveszem és felrakom és műkszik is
De azért köszönöm a segítséget,tapasztalatokat.
Ilyen szervót amúgy gondolom valami modellezős boltban kell keresni ugye tehát nem kimondott vasútmodell boltban? |
(#42294) saetta válasza M298 hozzászólására (#42269)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2015 |
|
Sziasztok!
Véletlenül sem kívánnék ellentmondani, de:
- az én emlékem az a múltkori találkáról, hogy végül nem tartunk 2 témát, és a modultalálkozó értékelése márciusban lenne. Két további okom is van, hogy kérjem, erre szervezett formában ne most kerüljön sor. Egyrészt a szervezők közül ketten-hárman Drezdában leszünk, másrészt előbb talán célszerűbb lenne ha jutna egy kis időnk magunknak is átgondolni, átbeszélni előtte a tapasztalatokat.
- másik észrevételeim, hogy Hubert Feritől tegnap úgy értettem, az ő témája is csúszik.
Üdv:
Saetta |
(#42295) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42279)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Ezt már egyszer egy másik helyen leírtam, de akkor el lettem küldve onnan, mondván nem értek hozzá
Itt talán nem
Maga az állítási folyamat valóban kb. 3 másodpercig tart, de ebben benne vannak azok az időtartamok, amíg a jel a nyomógombtól eljut a váltóhajtóműig, az megindul, elkezdi állítani a csúcssíneket (ráadásul a kettőt nem is egyszerre, ezt majd nézzétek meg egyszer egy állomáson, ha van rá lehetőségetek), majd az állítás végén végállásellenőrzés majd visszamegy a jel a jelfogóterembe, és végül onnan a pultba. A tényleges mozgás, amikor mindkét csúcssín együtt mozog, mintegy 1,5-2 másodperc. A ferencvárosi gurítón meg lengyel (ZWUS) rendezőpályaudvari hajtóművek vannak, na azok kb. olyan gyorsak, mint a mágneses állítómű
Persze találkoztam én is olyan váltóval a nagyvasúton, ami annyira nehézkesen mozgott, mint a sérves csiga, ott meg volt a 3 másodperc |
(#42297) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Üdvözlet Mindenkinek!
Bencze Zoli hozzászólására reagálnék. Vasárnap délelőtt még úgy volt, hogy a klubtali napján kellene átadnunk egy munkát a belvárosban, ezért említettem neki egy beszélgetésünk alkalmával a modultalálkozón, hogy lehet hogy én sem tudok előadást tartani. Közben az a munkánknak a kivitelezése csúszik egy hetet, szóval reészemről minden további gond nélkül mehetne egy Bzmot összeépítéséről, és magyarításáról szóló nem túl hosszú időtartamú bemutató! Én kb. 20-30 perc körülire gondolok. Azért írom így hogy nem túl hosszú időtartamú, mert emlékszem még a régebbi 1 óra körüli bemutatókra, és azok vége felé bizony már kisebb csoportok saját beszélgetése folyott a padokban.
Üdv: Hubert Feri |
(#42298) gigantati válasza Spike hozzászólására (#42281)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Szia!
Amit összeraktam az egy TowerPro SG90-es szervó volt.
A vezérlő házi készítáésű, melyet Harcisün segítségével szereztem be.
Ez a vezérlő "csak" a szervó beállított végállásai között mozgat.
A lenti képen egy rögtönzött próbaüzemet látsz. A vezérlőbe csatlakoznak a sárga és piros vezetékek (kb 3x2cm méretű).
üdv:ati |
|
(#42299) gigantati válasza vanhensing hozzászólására (#42283)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Nem. Ez nem a 7-8eFt-os vezérlő (lsd. az előző hozzászólásomat).
A szervó papírján 4,5-5V van emlékeim szerint megadva. Én egy 6V-os Samsung telefontöltővel bütyköltem össze.
üdv:ati |
(#42300) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Annyit hozzátennék, hogy a "kis kék" TowerPro sg90-es szervóknak van sebességbeli szórásuk. Nekem kettő is van ami valamiért lassabban mozog mint a többi - egyszerűen ilyen lomha... (a kicsi kínainak biztos máshogy remegett a keze összerakáskor) |
(#42305) Spike válasza gigantati hozzászólására (#42298)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Szia!
Köszönöm a képet és a felvilágosítást, én is kipróbálom.
Spike |
(#42306) Orpolyas hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
No, megérkeztek a forgóvázmaszkok a Tillig Br 110-esemhez (V100), ami a 1425-ös cikkszámú készlethez van.
Annyit sikerült megállapítanom, hogy a manapság divatos és az általam "kedvelt" pattintófüles megoldással van rögzítve, és mi pattan mibe bele, és az is meg van, miért repedhetett szanaszét az eredeti. Szerintem a kis rés, amibe a fogaskerékház pattan bele, sorjás (legalábbis a cserealkatrészen) és ahogy összepattintották feszül, és szétrepesztette a maszkot.
A kérdés csak az, hogy milyen módon tudnám ezt kicserélni anélkül, hogy szétbarmolnám az egész modellt? |
(#42307) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#42297)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Feri, Zoli, Pista és Minden kedves Klubtag,
Engedjétek meg, hogy a csütörtöki találkozó miatt megszólaljak!
A múltkori találkozón egy elég sutára sikeredett, "közös" gondolkodásba kezdtünk, ahol felmerült annak a lehetősége, hogy a soron következő találkozón Hubert Feri előadást tartana modellépítésről.
Ennek fontosságát senki nem vitatja, sőt nagy várakozás előzi meg.
Viszont. Mivel az elmúlt napokban elég pontatlan információk jutottak el még hozzám is az előadást illetően, így magam sem tudtam, hogy mi van. Emellett már egy hónapja tudtuk Bencze Zolival, hogy éppen csütörtökön útra kelünk Drezdába az Erlebnis Modellbahn kiállításra, ahova rajtunk kívül még (elvileg) jönne valaki a klubból. Akkor még úgy voltunk vele, hogy Feri előadása után indulnánk, de időközben egyrészt az influenzás érintettség, az előadás körüli bizonytalanságok, valamint a télies útviszonyok miatt inkább úgy döntöttünk, hogy nem este, hanem korábban, délután indulnánk neki.
Emellett az az igény is felmerült több oldalról, hogy készüljön a bemutatóról filmfelvétel, amihez a technikát is oda kellene vinnem.
Namost ez, így elég nehéz lenne logisztikailag, ugyanis én nem szeretném és tudnám magammal elvinni Drezdába azt a technikát, amit a ehhez a felvételhez használnék, pláne úgy nem, hogy a Nyugatihoz gyalog kéne eljutnom mindezzel.
Tehát az lenne a tiszteletteljes kérésem, hogy részben a közérdek érintettsége okán, ez az előadás ne most, hanem egy hónappal később valósulhasson meg. Nagyon szeretnék felvételt készíteni róla, profi módon, de a fent leírtak miatt ez most kivitelezhetetlen.
Köszönöm!
G.
|
(#42308) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#42306)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Nagyon szívesen Árpi!
A megoldáshoz pedig szépen kapd fel a cipődet és a mozdonyt és gyere át hozzám! Itt fél perc alatt megoldjuk a problémát annak félelme nélkül, hogy bármi kárt okozz egy olyan modellben, amihez nem nyúltál még soha. |
(#42309) masTTertape válasza sikumegalifter hozzászólására (#42290)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Szia és sziasztok,
Én a hétvégi modultalálkozóra dobtam össze egy hózentrógeres, négy szervós szettet.
Ilyen SG90-esekből van bőséggel és öt példányból tudtam azt a négyet kiválasztani, ami mindenben megfelelt.
A felszerelés - a fotón mutatott deszkamodellhez képest kicsit precízebb igénnyel - nagyon könnyen ment és egy DigiTools szervóvezérlő elektronikával kiegészítve, analóg, nyomógombos átállítással megfelelően működött. Sajna a modulos bulira lebetegedtem, de a kedves klubtársak csak az elején szívtak vele, utána ment rendesen. Igaz, hogy a végállásokat és a sebességet nem állítottam be, rábíztam a 0,8-as acélhuzal rugalmasságára a dolgot.
Összességében nem több, mint 13-14 ezer ft a vezérlés beruházása és szerintem jó megoldás.
Időben pedig kb. fél nap a kivitelezés. |
(#42310) gigantati válasza masTTertape hozzászólására (#42309)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Idézet: „ fotón mutatott deszkamodellhez ”
Bár igazad van, de ez szíven talált . Mentségemre legyen mondva, gyorsan csak a szervót akartam kipróbálni.
Nem baj lesz még jobb is
üdv:ati |
(#42311) masTTertape válasza gigantati hozzászólására (#42310)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Elnézést kérek a bárdolatlanságomért.
Igazán a kontrasztot kívántam érzékeltetni, hogy egy felhasználásra kész állapot is gyorsan összehozható.
Leszámítva azt a baromságot, hogy a szervótartó alumínium vinkliket egy életlen vágókoronngal próbáltam kivágni és csodálkoztam, hogy nem megy... |
(#42312) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#42307)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Elébe mentél a keresésemnek, hogy legyen róla valami profi felvétel... |
(#42314) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#42311)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Ebből én csak annyit érzékeltem, hogy az egyik váltónak egyenesben kicsit bizonytalan volt néha a végállása. |
(#42315) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#42314)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Igen. Az idő hiánya és egyéb okok miatt már nem volt lehetőségem a végállásokat jól pozicionálni. A négy állító gomb különböző nyomkodásával lehet a kiválasztott váltót finomhangolni. Ez kimaradt. |
(#42317) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#42307)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
|
(#42320) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#42317)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Nem megúszni szeretném, hanem azok számára is elérhetővé tenni, akik vagy nem lehetnek ott, vagy nem láthatják közelről a finomságokat.
Mindenképp konstruktív és operatív reakciókat várnék a klub tagságától, de sajnos ez a nagy csend nem sok jóval kecsegtet.
Az biztos, hogy Ferivel beszéltem és egyeztettünk a dolgok mikéntjéről, így vele egyetértve márciusban biztosan lesz egy tévéfelvételes, építős bemutató. |
(#42321) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Üdv! Ez a szervó dolog kezd derengeni nekem így hogy tudtok segíteni nekem. Nem vagyok egy elektronikai zseni úgyhogy lesz kérdésem majd ha eljutok az építésig. Bár nem akarom túlzásba vinni a dolgokat nekem bőven megtenné sima mechanikus állítás kézzel. Olyanra gondolok mint volt a régi tt-s váltó gyerekkoromban. Olyan amin elfordítottál egy kis kockát és váltott is.
Vasárnap megszállt valami és este rendeltem még egy vagont,némi vágányanyagot és próbának egy ilyen csináld magad lámpát. Végül is szaporodni kell itthon a dolgoknak |
|
(#42322) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Lámpa |
|
(#42324) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#42321)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
|
(#42325) PéTTer válasza masTTertape hozzászólására (#42320)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Minden kepp tamogatom a videos verziot. |
(#42327) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#42324)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Be kell hoznom néhány év lemaradást |
(#42328) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Közel egy órája keresgélem milyen fordulata volt a 12V Bttb
motoroknak!Mintha egyszer CsíkosháTTú mester leírta volna egy hozzáoszlásában!De feladom! Ha valaki ebben tudna segíteni előre is köszönöm! |
(#42331) róbertke válasza vanhensing hozzászólására (#42328)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Ha tudod, hogy ki írta a cikket, miért nem kérdezed meg egyenesen tőle? Nem fogja leharapni a fejed, mert ő amúgy is a Csopaki szürkebarát fülét szereti ... |
(#42333) etwg válasza vanhensing hozzászólására (#42328)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Üresjáratban teligázon 10000 ford/perc.
Ennyi az elmélet (kivánság), a gyakorlatban a beépitett motor kb. 6000 ford/percet ért el, de elég nagy volt a szorás. |
(#42334) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#42269)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Akkor ha jól értem, a szokásos bandázás lesz. No, majd azért a magam részéről feldobom a hangulatot némi első osztályú használt bttb modellel. |
(#42337) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Én ezeket várom,bár tudom hogy ilyen mozdony nincs is Igaz a 4.ik negyedévre van írva addig hátha vesz a Máv is
A gabonás hamarabb lesz elméletileg bár az sem pont olyan mint nálunk vannak szerintem |
|
(#42342) Spike válasza HarciSün hozzászólására (#42300)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Szia!
Próbálok tájékozódni szervó ügyben. Eddig elvetettem, de most szeretnék megpróbálkozni vele. Azt olvasom, hogy Te tudsz segíteni a vezérlő elektronika témakörében.
Megtennéd, hogy felvilágosítasz?
Üdv,
Spike
|
(#42343) reszelozsir válasza hoTTo hozzászólására (#42334)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Mid van? Mutasd! Munka miatt megint nem tudok oTT lenni... |
(#42344) reszelozsir válasza Spike hozzászólására (#42342)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
|
|
|
2025. Jan, 21. Kedd 8:37:16 |
|
Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt |
|
|