|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#42345) V43-1182 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42275)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Bocsánat, de azért némi jobbító szándékkal és a fogalmak tisztázása végett, pontosítanék néhány dolgot:
V63 sorozat
Idézet: „Eredetileg tehervonati gépnek szánták, de mivel a végsebessége eleve 120km/h, így használják gyorsvonatok előtt is. Sőt, egy időben át is építettek pár ilyen gépet 140km/h sebességűre, ezek a V63 15x pályaszámú gépek.”
Így van eredetileg tehervonati mozdonynak készült, a karakterisztikája (vonóerő/sebesség), a tömege stb. alapján. De hát szegény ember vízzel főz, így a személy fordákban is megjelent a mozdony: elsősorban anno a "birodalmi" (szovjet-magyar relációban a 14-16db batár kocsikkal közlekedő vonatokat voltak hivatottak vontatni), illetve a nagy terhelésű nemzetközi vonatok elején lehetett fellelni őket.
Aztán jött a '90 évek második fele: átépítjük az 1 fővonalat 160km/h sebességre, de nincs mivel vontatnunk , (az osztrákok ugyan beadják az 1146 mozdonyokat a három EC vonatra - Lehár, Liszt, Bartók- de ezen kívül semmi). Így hát először a 006 átalakítják 160km/h üzeműre. Ez annyit tesz, hogy módosítják a fogaskerék áttételt 76/21 re az eredeti 73/19 ről, vastagabb szélvédőket kap, az elektronika szekrényben kap némi módosítást és módosítják a ébersgi berendezést EVM-160 ra) Átszámozzák V63 106, azaz egy 1xx kap a pályaszámjába. További átalakítások: V63 138, 143, 144, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, azaz tíz mozdonyt, a 106 később visszaalakítják eredeti állapotára. De sajnos a vontatómotor nyomatéktám sziletjeit kinyírja a nagyobb sebesség, így amikor megjelennek a 1047 mozdonyaink, a gigantokat visszaveszik max. 140 km/h sebességű vonatokra (gépmenetben pedig 120 km/h közlekedhetünk).
Idézet: „mert távirányítani nem lehet.”
Pici fogalomzavar: jelenleg a MÁV-nak az M47-1331 mozdonya távirányítható: itt olyan üzem valósult meg, hogy a mozdonyvezető a járművön tartózkodás nélkül egy rádió távírányítós kezelőkészülékkel tudja vezérelni (vezetni) a mozdonyt. Ennek a kísérlete nálunk Dunaújvárosban történt, jelenleg a mozdony a kísérletek végeztével hagyományos üzemben dolgozik. Illetve a Gysev-nek van az M44 306 mozdonya.
Amire Te gondoltál az a távvezérlés, amikor egy a mozdonytól független harmadik vezetőállásról irányítjuk a mozdonyt (akár vezérlőkocsi, akár egy szinkron üzemű második mozdony vezetőállásáról).
Idézet: „Láttam már a kunszentmiklósi Bhv ingavonat előtt is, persze húzta a 300-as BDt vezérlőt,....A képen látható vonat összeállítás egyáltalán nem jellemző!”
Ez teljesen fordafüggű: egy-egy menetrendi időszakban akár jellemző is lehet. A győri, a pusztaszabolcsi - mint írtátok a kunszentmiklósi, a szobi - oldalban is volt ilyen vonatösszeállítás: ez attól függ milyen fordát sikerül készíteni. Ha pld a mozdony valahol áll(na) több órán keresztül, akkor inkább beforgatják egy-egy személyvonatra, vagy ha az egyik irányba van tervezett vonata, de visszaúton nincs, akkor minden további nélkül beforgatják egy-egy ilyen személyvonatos fordulóra. (bocsánat a szóismétlésért, másképp nem tudom leírni:rolleyes |
(#42346) masTTertape válasza sikumegalifter hozzászólására (#42337)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
A 01438-as kezdőszett mávosítása még csak Photoshop szinten létezik. Ez egy terv erre az évre és már szóba került itt is, meg a gyártónál is, hogy milyen irányba lenne érdemes változtatni ezen. Több javaslat is arra mutat, hogy ha már dízel gép, akkor legyen narancs-sárga-szürke színtervű, mint a hazai dízelek többsége. Enyhe áthallással a Roco pár évvel ezelőtti, H0-ás BR218-as mávosításával.
Mivel kamumozdony, így ne is keressük az összefüggést, viszont annyiban legyen autentikus, hogy ne hiányoljuk az áramszedőt a kék modellről.
Egyébként azért ez a színséma került bele az újdonságlapba, mert ez a klisé megvan már, így a lehető legkisebb költséggel tudnák szettesíteni a mozdonyt. Ugyanis ezt a lebutított, dízel Traxx-ot rakják most minden kezdőkészletbe.
Felmerült egy olyan ötlet is, hogy a két teherkocsi helyett két reko kocsi kerülne bele, valamilyen freelance mávos festéssel. Mint a DBAG-s IC festésű szett esetében.
Gyakorlatilag tök mindegy, de azért igyekeztünk "beleköpni a levesbe" azzal, hogy a mozdony legyen legalább kicsit valósághűbb.
A húzósabb a nohabos szett lesz, mert annál erősen kétlem, hogy a hazai gyűjtők tömegesen fognak kitárt pénztárcával rohanni az üzletekbe, hogy megvegyék az 500 eurós, hangos készletet.
De szerencsére a nürnbergi "hőzöngésünk" úgy látszik, értő fülekre és elgondolkodó elmékre talált... |
(#42347) csíkosháTTú válasza V43-1182 hozzászólására (#42345)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Jogos! Köszönöm szépen a javítást, valóban a távvezérlésre gondoltam, nem szándékoztam "drónként" feltüntetni a V63-ast!
Azt azért fenntartom, hogy egy 3-4 kocsis ingavonat élén inkább a ritkaság kategóriába tartozik a V63-as, nem pedig a napi gyakorlat. |
(#42350) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#42334)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Ebben az esetben viszont akkor holnap délutánra nem robogok fel Tiszavasváriról, hogy aztán utána visszamenjek...
A Bz téma egyébként igen érdekel. Mellékesen megemlíteném, hogy a cseheknél elérhető egy külön maratott lapocska kapaszkodókkal, oldalszellőzővel és ilyen apróságokkal...
Apropó csehek... Lesz MojeTT gyűjtőrendelés? Mert abban érdekelt lennék... |
(#42351) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#42346)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Ezt a "beleköpést" jól tettétek.
Folytathatjátok a héten a tűzhöz közelebb is, esetleg más német modellezőknek is megemlítve |
(#42352) V43-1182 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42347)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Idézet: „Azt azért fenntartom, hogy egy 3-4 kocsis ingavonat élén inkább a ritkaság kategóriába tartozik a V63-as, nem pedig a napi gyakorlat.”
Természetesen, sőt amióta elkezdték a magánvasutaknak bérbeadni a V63 mozdonyokat, illetve megjelentek a Traxx-ok, azóta lassan ablakos vonatokon is elég ritkán látni őket... |
(#42354) V43-1182 válasza masTTertape hozzászólására (#42320)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Gábor!
Bakker, direkt módosíttatam a vezénylésem, hogy csütörtökön ott lehessek, a márciusi (elvileg 03.12 lesz), viszont a fiamnak színházi előadása lesz 17:00-kor, úgyhogy oda fogok menni, így az a nap ugrott...
Úgyhogy én várnék konstruktív megoldásokat... |
(#42355) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Üdv. Mindenkinek!
Nekem az lenne a javaslatom, mivel már az elmúlt hónapban megbeszéltük a dolgot, hogy akit érdekel, velük összeülünk egy csoportba, és vigigvesszük ezt a Bz témát.
Talán jobb is lenne így, mivel ha kiállok a tábla elé egy Bz modellel, és ott elkezdek motogatni rajta dolgokat, na abból már két méterről sem láttok semmit. Ezért kellene a videós rögzítés, hogy ha valaki szeretne ilyen építésbe vágni, akkor fel tudja azt használni.
Én úgy gondolom, hogy ezt majd a Márciusi klubtalin meg tudjuk csinálni.
Tehát most lenne egy "szűkkörű" padban ülős, majd egy hónap múlva egy "komolyabb" bemutató róla, lényege, tartalma azonos a kettőnek, csak hát a módja, tálalása más.
Minden esetre én holnap viszem a kész Bzét, és egy összerakatalan kittet is, és majd meglátjuk!
Hubert Feri |
(#42356) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#42355)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Sziasztok,
Köszönöm a válaszokat és megértem az okokat.
Ebben az esetben viszont úgy látom, hogy a videós megmozdulásnak nem lesz értelme a későbbiekben. Nem önös szándékkal kértem a változtatást, hanem szakmai tapasztalatok alapján tudom, hogy egy-egy ilyen produkció mindig elsőre sikerül a legjobban. Másodszorra már minden egyébre fog figyelni mindenki, így nem fog átjönni az egésznek a varázsa.
Nekem sem egyszerű dolog bármikor odacipelni egy többkamerás, hangos-világításos rendszert annak érdekében, hogy minőségi végeredmény tudjon születni.
És nem utolsó sorban engem is nagyon érdekel a Bz-átalakítás.
G. |
(#42357) baktter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Sziasztok!
Egy kis csemege TT-ben. |
|
(#42360) Spike válasza reszelozsir hozzászólására (#42344)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Szia!
Köszi a linket!
Spike |
(#42366) jenicel hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Figyelem! Szolgálati közlemény!
TT Modellvasút a SOTE Gyermekklinikára!
"Annak érdekében, hogy a gyerekeknek minél nagyobb élményben legyen része a játék használata során, kérjük segítsétek a készítőket azzal, hogy ha van bármilyen TT méretarányú modellvasút egységetek (alkatrész, sín, váltó, kis ház, híd, vagon, mozdony stb.), amire Nektek már nincs rá szükségetek, küldjétek el nekik. Az sem baj, ha valami hibája van, mert megjavítják." |
(#42387) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 12, 2015 |
|
Vennék TT Siba alakjelzőt !
Részletek az apróban. |
(#42405) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 13, 2015 |
|
Klubtali volt tegnap?? |
(#42411) M298 válasza róbertke hozzászólására (#42405)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
Igen. Beszélgetés egymásközt és Bz összeállítás gyakorlati tanácsok Feritől. |
(#42425) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
Sziasztok! Lenne egy kérdésem bár már vettem néhány Tillig sínt,de a múltkor ahol vettem nagyon dícsérték a Kuenh-t.
Azt tudom hogy alacsonyabb a koronája,de amúgy milyen? Váltóban elég gyenge a felhozatal |
(#42427) zsolesz74 válasza sikumegalifter hozzászólására (#42425)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
Azt nem tudom milyen a sín, de a váltók miatt ne fájjon a fejed, mert Váltógyártó olyanokat csinál, amilyenre szükséged van. És szerintem a Kühn profil sem akadály neki! |
(#42428) jvnd válasza sikumegalifter hozzászólására (#42425)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
Ha érdekel tudok mutatni, vettem belőle. Jól néznek ki, bár a sínvégek érdekes kialakításúak. A Tillig sínekkel nyugodtan összeköthetők a megfelelő papucs segítségével, így kitérőproblémáid sem lesznek. |
(#42439) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
Köszönöm a kérdésemre a válaszokat.
Marad a tillig szerintem az csak egy biztos forrás itthon is bármikor kapható szinte minden hozzá
A kapcsolatot fel is vettem váltógyártó mesterrel |
(#42440) piltdownman válasza masTTertape hozzászólására (#41994)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Idézet: „Újra itthon.”
Én is visszatértem az ungarische vircsaftba, ahol a sikertelen javítási kísérletért is fizetni kell és nem válaszolnak a levelekre. |
(#42442) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#42440)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Ettöl vannak "jobb" ötletek is ( szerencsére még nem az ungarische Wirtschaftban).
1. Mielött bármit is csinálnak a javitando termékkel megfizettetik a "megnézés" költségét....utánna meg megmondják, hogy javithatatlan, vagy az uj gép olcsobb, mint a javitás lenne.
2. Fizettetnek éves átalánydijat, hogy ha esetleg elromlik a berendezés egyáltalán foglalkozzon vele valaki. Amikor meg, ne adj isten, elromlik, kiderül, hogy ez a valaki, aki a pénzt felveszi nem is létezik.
3. A pálmát eddig egy mindenki által jol ismert világmárka viszi, aki kihozott egy méregdrága berendezést ( számitogép szegmens), amit garanciában ha meghibásodik akkor talán kicserélnek, de ha nem garanciális a hiba (elrepedt display, kitört csatlakozo stb.), akkor egyszerüen kidobhatod, mert még szervizük sincs, söt nem létezik alkatrészellátás sem - igy más sem tud mit kezdeni a hibás géppel.
Ez mind a mai kor találmánya, s minden fogyasztovédelem simán elsiklik felette....
|
(#42443) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Az milyen hogy vasárnap reggeli nyugodt kávézás közben a párom megkérdezi tőlem hogy a neki beígért Máv taurust mikor kapja meg?
Ekkor jöttem rá mennyire is szeretem
Volt olyan nő az életemben aki számára ez a hobby csak annyit jelentet hogy sok drága fölösleges műanyag kacat a vitrinben |
(#42444) Lezlinilzen válasza sikumegalifter hozzászólására (#42443)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
De ő az igazira gondolt... |
(#42445) stillll válasza sikumegalifter hozzászólására (#42443)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Akkor mink egy (cipőben) járunk, három éve modellezünk, a nejem telefonján nohab a kezdő képernyő. Karácsonyra meg leptem egy 014 es el, úgy örült mint egy gyerek. |
(#42448) sikumegalifter válasza Lezlinilzen hozzászólására (#42444)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Hoppá ez eszembe se jutott
Az a baj hogy nem férne el az udvarban |
(#42449) sikumegalifter válasza stillll hozzászólására (#42445)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Igen hasonlóban járunk
Mindenkinek ilyen pár kellene aki vasútmodellezik |
(#42450) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Mivel a Piko nem olyan kuplunggal rendelkezik tudom hogy kell átalakító adapter. Egyik része megmaradt még a régi időkből. De nem találom hogy a másik felét milyen cikkszámon kell keresni gondolom ez tillig cucc lehet |
(#42451) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#42450)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Tehát ezek vannak,gondolom ez kell majd nekem még jó hogy nem dobtam ki |
|
(#42452) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#42451)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
|
(#42453) gumidani válasza sikumegalifter hozzászólására (#42337)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Igen. |
|
(#42454) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#42452)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Na de ne már ez cikkszám alapján tt-s |
(#42455) sikumegalifter válasza gumidani hozzászólására (#42453)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Van némi eltérés igen,de én ennek is nagyon fogok örvendezni
Egy szerelvényben összeállítok 6-7 kocsit szép lesz az. Már rakosgatom a pénzt a malacperselybe |
(#42463) róbertke válasza gumidani hozzászólására (#42453)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Na a modell és az eredeti úgy hasonlítanak egymásra, mint oroszlán az oroszlánfókára .... |
(#42477) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Egy új gyönyörűség a gyűjteményben Huber Feri jóvoltából:
|
|
(#42478) Csupaszem60 válasza lakasi hozzászólására (#42477)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Nagyon jól néz ki!
Vigyázz rá, mert ez egy kincs!
TTibi |
(#42480) hoTTo válasza angyal.marci hozzászólására (#42452)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Fiúk, nem tilos gondolkodni és utánanézni a dolgoknak. Ez alapján a cikkszám alapján magyarul is meg lehet találni, hogy ez milyen mérethez és mire való... |
(#42491) M298 válasza angyal.marci hozzászólására (#42483)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Én nem problémáznék, közvetlen meg kell kérdezni a mestereket telefonon, vagy akár a találkozón, ezért is van pl. |
(#42492) angyal.marci válasza M298 hozzászólására (#42491)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Köszi Ferinek majd még írok |
(#42503) sikumegalifter válasza lakasi hozzászólására (#42477)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Szép vas gratulálok hozzá! Kár hogy az én korszakomban már ritkák a Nohabok. Bár egy nosztalgia vonat még előfordulhat. |
(#42505) sikumegalifter válasza hoTTo hozzászólására (#42480)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Szia! Biztos jó hiszen egyenesen tőletek való
Egy másik kérdés ha ide még befér,Hobbex ellátás az van rendesen felső vezetéktartókból?
Én abban gondolkozom ha szükség lesz rá |
(#42508) saetta válasza sikumegalifter hozzászólására (#42503)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
"Kár hogy az én korszakomban már ritkák a Nohabok. Bár egy nosztalgia vonat még előfordulhat."
Hát ez így kicsit talán erős. Tény, hogy ritka és nem MÁV-os személyfordában vannak (bár a nyári menetrendben utóbbira is volt eset)
Tehát:
001, 006, 010, 017, 019, 020
+1db Kárpát vasutas...
Ez a MÁV Taurus állományának így elsőre a 70%-a.
Üdv:
SAetta |
(#42509) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#42483)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Ugye kérdés, hogy átfestést szeretnél-e, vagy átalakítást is.
Utóbbit jellemzően egyikőjük csinálja.
Legjobb valóban, ha beszélsz velük.
S. |
(#42510) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#42508)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
a MÁV BVmot állományának meg 233,33%-a
Feri átalakít, Atti fest. Igaz? Igazából én festést szeretnék. |
(#42511) sikumegalifter válasza saetta hozzászólására (#42508)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Oké értem tehát akkor valamilyen formában belefér nálam. Gyermekkorom kedvenc gépe volt amúgy Nekem mindig a balatoni táborokat,nyaralásokat juttatja eszembe |
(#42513) hoTTo válasza sikumegalifter hozzászólására (#42505)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Persze van hobbex felsővezeték folyamatosan, ma is jött épp egy csomag. |
(#42514) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Tudom sok minden kimaradt nekem az elmúlt pár évben ezért is sok a kérdésem
Most például az érdekelne hogy lehet szerezni még valahol Loco MÁV Faccpp önürítős tehervagont? Vagy ezek csak egyszeri kiadások voltak? |
(#42515) sikumegalifter válasza hoTTo hozzászólására (#42513)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Rendben köszönöm az infót |
(#42516) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#42514)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2015 |
|
Nem kellett volna iTThagyni ezt a hobbit |
(#42519) saetta válasza sikumegalifter hozzászólására (#42514)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2015 |
|
Faccpp:
Hát... Én azóta, hogy 2012 végén felszámoltam a gyűjteményem nagy részét, nem láttam egyszer sem eladót...
Szóval nincs, egyszeri volt, azaz három különböző egyszeri kiadás
Én is így gondolok vissza rá.
A Szilikre pedig:
A most elszalasztott MODIST ARRIVA kocsikra és AWT Búvárra pedig:
a hülyeségemért...
Üdv:
SAetta
U.i.: Ugyanakkor. Ha saját és 1-2 barátom (rossz) példája alapján adhatok egy tanácsot: "a kevesebb több".
Azaz TT-ben már sokszoros a kínálat egy megfontolt gyűjtő reális keresletéhez képest. Érdemes többször átgondolni, mit is akar valójában "birtokolni" az ember, és nem mindent megszerezni, ami tetszik.
Főleg, ha asztalban / modulban, digitális modellezésben (esetleg hangosban) gondolkodik.
Gőzös, dízel vagy villanykorszak? 1-(2) vasúttársaság? Ha túl sok minden van, akkor arra se lesz idő, hogy egy évben egyszer mindent elővegyünk.
Nekem a modultalálkozókon 5-6 mozdonyom és 5-15 kocsim fut mostanában. Otthon pedig egyelőre nincsen asztal, most éppen vitrin se. Így minden más "alszik". |
|
|
2025. Jan, 21. Kedd 5:05:08 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|