Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       287/437    
(#42976) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#42971) Válasz Márc 6, 2015
Most már értem, szoval a mágneses váltoállitod nem müködik. Ilyen esetek 90%-ban a tekercsek valami miatt felmelegedtek és emiatt a tekercstest megvetemedett - kuka.
(#42978) TTfan válasza etwg hozzászólására (#42976) Válasz Márc 6, 2015
Ez nem jó hír, mert az egyik még elektromosan korábban nem bekötött váltóállítóm hasonló dolgot produkál. Az egyik irányba állít, a másik irányba viszont nem hajlandó, csak minimálisan mozdul meg vagy még annyit sem tesz.
(#42982) róbertke válasza TTfan hozzászólására (#42978) Válasz Márc 7, 2015
Ezt a hibajelenséget a régi váltóművek is előadták, ilyenkor újratekercselés vagy kuka.
(#42983) etwg válasza TTfan hozzászólására (#42978) Válasz Márc 7, 2015
Ez sajnos a csuszovasmagos cuccoknak az alapgondja. Én sem igen értem, hogy senki sem volt képes eddig egy jobb konstrukcioval kirukkolni, holott annyi bevált és megbizhato megoldás van a világon, ahol a csuszo vasmag helyett forgo vasmag van ( különféle relék, mágneses szelepek, kijelzök stb.)
Ezek a csuszo konstrukciok nem lehetnek jobbak, mert tul hosszu az az ut amit a vasmagnak meg kell tennie, és a legkisebb geometriai vetemedés vagy feszültség azonnal müködés képtelenné teszi öket. Ha forgo vasmag lenne akkor csak a csapagyokat kellene rendbe tenni, és ez lenne minden.
(#42995) ZaGyu válasza GABA TT hozzászólására (#42963) Válasz Márc 7, 2015
Gratulálok! Gyönyörűek lettek!
(#43005) TTKacsa válasza masTTertape hozzászólására (#42974) Válasz Márc 7, 2015
Megmértem mindent amit mondtál. Az impedancia majdnem tizedre ugyan annyi mint a jónál. A minimális mozgás közben pedig 0,3A volt a maximum, többnyire 0,15A körül mozgott, és a működőnél is ennyit mértem üresen (váltó nélkül).
Gőzöm sincs mi lehet a baja, de ha kuka akkor kuka...van ilyen.
Vissza nem tudom vinni, mert nem mostanában vettem, majd két éve...eddig a fiókban pihent.

Köszönöm az ötleteket!

Kacsa
(#43014) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#43005) Válasz Márc 7, 2015
Lehet, hogy ha szétszeded meglátod mi szorul vagy mi nem egyenes. Ezek igen érzékeny szerkezetek a legkisebb geometriai hiba (sorja a vasmagon vagy a tekercstesten, elgörbült bronzrugok stb.) bármi korlátozhatja a mozgást.
(#43016) maTTato válasza GABA TT hozzászólására (#42963) Válasz Márc 7, 2015
5x
(#43017) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#43014) Válasz Márc 7, 2015
Kézzel nagyon könnyen tudom állítani, sehol sem akad vagy szorul.
(#43018) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#43017) Válasz Márc 8, 2015
Ez nagyon relativ, mert igen kis erökröl van szo. Ezt igy nem tudod megállapitani. Probáld meg nagyobb feszültséggel. Pl. egy diodán át tölts fel 16V~ ról egy nagy kondit (5000-10000uF/25V ügyelj a polaritásra). Ezen kb. 25 V lesz, majd ezt érintsd a tekercshez. Ha ez sem huzza át, akkor ott komoly baj van - menetzárlat vagy mechanikus surlodás.
(#43023) wolfchild hozzászólása Válasz Márc 8, 2015
Sziasztok,

végre kezdem utolérni magam, így elkészült a februári találkozó videóanyaga.

A videó itt található: Link

Üdv., Wolfch!ld
(#43025) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#43023) Válasz Márc 8, 2015
Valami nem sikerült. A te oldaladon jön a film, de nincs hang. A YT-n meg nem jön sem kép sem hang.

Lehet, hogy még várni kell?
(#43026) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#43023) Válasz Márc 8, 2015
Valami nem sikerült, a fütöházon jön a kép de nincs hang, a YT-n se kép se hang.

(#43027) Gashpy válasza etwg hozzászólására (#43026) Válasz Márc 8, 2015
Nekem reggel 9-körül még működött az oldalon (hang+kép)...
(#43028) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#43026) Válasz Márc 8, 2015
Szia, szerintem a hiba, ha még van akkor nálad lesz, itthonról és a munkahelyről 4 gépről és 3 oprendszerről gond nélkül megy az oldalról és youtuberól is. (Mobilról is 100%-os).

Valakinek esetleg még vannak hasonló gondjai a videóval?
(#43029) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#43028) Válasz Márc 8, 2015
Nem tudom mi lehet a gond, de a magyarorstágrol felrakott videokkal mindig rengeteg gond van ( már itt is emlitettem). Én is több gépen probálom W meg Mac egyiken sem megy rendesen. Egyébb videok gond nélkül mennek.

Sajnos ez van
(#43030) lakasi válasza wolfchild hozzászólására (#43023) Válasz Márc 8, 2015
Valami huncutság volt a dologban, reggel még nekem is visszadobta a Firefox, most már kép+hang rendben van. A hang lehetne egy kicsit erősebb. Kösz a felvételt és a feltöltést.
(#43032) etwg válasza etwg hozzászólására (#43029) Válasz Márc 8, 2015
Közben a PC-ken ugy ahogy elindult, de a felében abbahagyta, a MAC-en továbbra Sem megy rendesen sem a honlaprol sem a YT-rol - más filmek mennek.
(#43033) etwg válasza etwg hozzászólására (#43032) Válasz Márc 8, 2015
Közben javulgat. Már lett hang a Mac-n is, de végig még nem megy a film.

(#43038) saetta hozzászólása Válasz Márc 8, 2015
Sziasztok!

A TT-Boardon a Sinsheim-i találkozóról találtam az alábbi képet. Fantasztikus ...

Üdv:

SAetta


DSCF5104 (80...jpg
 
(#43039) Luciferike hozzászólása Válasz Márc 8, 2015
Volna egy olyan kérdésem, hogy a síneket lerögzíteni, hogy érdemes?
1: 1,4x6mm csavarral a gyári lukba tekerve
2: 1,4x6mm csavarral a sínek talpfái közötti lefogatóval
3: Ragasztással
4: Egyéb ötlet?
(#43040) angyal.marci válasza Luciferike hozzászólására (#43039) Válasz Márc 8, 2015
Én mindenféleképpen ragasztok. A szög meg a csavar nem élethű.
(#43041) Luciferike válasza saetta hozzászólására (#43038) Válasz Márc 8, 2015
Én ki akartam menni de sajnos a meló miatt nem volt időm.
A tavalyi nagyon jó volt, bár kicsinek találtam.
2009-ben volt ugyan ott egy a modellezést teljes mértékben átfogó kiállítás (levegő, vízi és földi jármű minden féle formája)
Tavalyi képeket majd teszek föl a kiállításról ha lesz időm.
(#43042) Luciferike válasza angyal.marci hozzászólására (#43040) Válasz Márc 8, 2015
És ha el van takarva "zúzott kővel"?
(#43043) angyal.marci válasza Luciferike hozzászólására (#43042) Válasz Márc 8, 2015
A csavar teteje mindig kilóg olyan helyre, ahol nem elegáns már kövezni.
(#43044) ponTT válasza Luciferike hozzászólására (#43039) Válasz Márc 9, 2015
Én kettévágott gombostűvel rögzítek, a fejek kapnak egy pötty matt feketét. Ez kellően diszkrét, és szükség esetén könnyedén bontható.
(#43045) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#43039) Válasz Márc 9, 2015
Pár kép.
- Sínek ideiglenesen rögzítve kétoldalas ragasztószalaggal.
- Ágyazat anyag szórása (a képen Jordan gyártmány van).
- Ágyazat beigazítása egy ecsettel.
Folyt. köv.

CSM100FR 002.jpg

CSM100FR 009.jpg

CSM100FR 010.jpg
 
(#43046) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43045) Válasz Márc 9, 2015
Folyt.:
- faragasztó, csapvíz 1:1 arányú keveréke + két csepp folyékony szappan, vagy mosogató szer benne csöpög.
- lecsöpögtetve az ágyazat
- szárad a ragasztó, ez legalább egy nap.

CSM100FR 011.jpg

CSM100FR 012.jpg

száradó raga...jpg
 
(#43047) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43046) Válasz Márc 9, 2015
- a sínek felületét még a ragasztó kötése előtt töröljük le!
- tulajdonképpen gyerekjáték...

CSM100FR 007.jpg

IMG_2437.jpg
 
(#43048) enamessias válasza Luciferike hozzászólására (#43039) Válasz Márc 9, 2015
Én csavarral rögzítem, majd az ágyazat elkészítése után a csavarokat eltávolítom.
(#43049) M298 hozzászólása Válasz Márc 9, 2015
2015.03.12-én 16.30-tól 19.00-ig találkozhatunk a Nyugati Szoc. épület II. emeleti oktatójában. Akit érdekel mesélek a deklasszálásról, B jelű járműként való üzemeltetésről. Modulosok véleményét várom a múzeumok éjszakája rendezvényen való részvételről (06.20/21).
(#43050) gigantati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43045) Válasz Márc 9, 2015
Szia!

Az asztallap milyen anyagból van? Faforgácslap? A töltésalap parafa ha jól látom.

üdv:ati
(#43052) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#43050) Válasz Márc 9, 2015
Pozdorja lemez. Kaptam, vagyis ingyen volt. Merevítve, természetesen, 20*50mm-es fenyőléccel. Ha be kellett volna szereznem, akkor nem erre építenénk, mert nehéz.

Ja! Igen, összesen 4mm-nyi parafa van a sínek alatt.

IMG_1537.jpg

IMG_3823.jpg
 
(#43053) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43045) Válasz Márc 9, 2015
Ajjaj!
Most nézem, innen egy fontos lépés kimaradt! Le kell nedvesíteni az elegyengetett, de száraz ágyazatot! Ezt egy alkalmas spricnivel tehetjük meg. Ugyanis, ha szárazon kezdünk el csepegtetni, a felületi feszültség összerántja az elegyengetett ágyazatot. A nagyobbik fiam találmánya szerint a spricnibe szappanos víz került, igaza van, sokkal könnyebben terül a ragasztó így!
(#43054) hoTTo hozzászólása Válasz Márc 9, 2015
Sziasztok,
Feltettem az apróba az utolsó eresztést az "antik" modellekből, fussátok végig, egy kattintást megér ;)
Oti
(#43055) gigantati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43052) Válasz Márc 9, 2015
Köszi.
Az ágyazat ragasztásánál nem okoz gondot (pl púposodás) a lecsorgó víz a pozdorjában?
(#43056) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#43055) Válasz Márc 9, 2015
Eddig nem.
(#43058) Gashpy válasza gigantati hozzászólására (#43055) Válasz Márc 9, 2015
No meg azért arra figyelni kell, hogy nem úsztatni kell az anyagot, hanem csak éppen megnedvesíteni...
(#43059) hobbyTT válasza M298 hozzászólására (#43049) Válasz Márc 9, 2015
Lemaradtam a BZ átalakítás előadásról, nem lehetséges megismételni? Nem a mostani találkozón lenne megismételve?
(#43065) enigma hozzászólása Válasz Márc 10, 2015
Sziasztok!

Szeretném megtudni a szakértő uraktól, hogy a BTTB a későbbi érákban sem szerelt kockamotort a mozdonyokba?
Kezembe került egy kis BR81-es kockamotorral. Ha csak nem valami "sufnituning"-os kivitel (gyárinak látszik) akkor, honnan tudhatom meg, hogy melyik korszakból, melyik gyártótól származik a kis gőzös? Találhatok erre esetleg még bármi utalást más alkatrészén? (hajtás, főkeret stb.)
(#43067) csíkosháTTú válasza enigma hozzászólására (#43065) Válasz Márc 10, 2015
A kockamotor a Tillig érával érkezett a régi tervezésű modellekbe. A Tillig egy ideig tovább gyártotta, igaz kicsit feljavítva a BTTB pár modelljét , így a BR81 is sokáig létezett Tillig-ként is. Sokat segíteni egy kép a modellről, de a feliratozás sokat elárul, a Tillig-é sokkal jobb, és korszakhelyes. Ugyanis a BR81-es DRG-ben létezett, de a háború végén az összes példány a DB-hez kerül, vagyis az NSZK vasútjához. Az NDK DR változat nem létezett, a Zeuke, és később a BTTB mégis DR-ként hozta, 81 001, és 84 004 pályaszámokkal.
Nehezíti a dolgot, hogy a Tillig árult, és árul egy átszerelő készletet (motor umbausatz) a BTTB modellekhez, a kocka motorral, megfelelő kardánnal, és a kardánhoz támasztó rugóval. Így egy régi BTTB modell egy pici kézügyességgel megáldott házi átszereléssel is gyárinak nézhet ki belülről.
(#43073) enigma hozzászólása Válasz Márc 10, 2015
Akkor teszek fel róla képeket, és nagyon szépen köszönöm a segítséget!

DSC_0258[1].JPG

DSC_0261[1].JPG

DSC_0262[1].JPG
 
(#43076) róbertke válasza enigma hozzászólására (#43073) Válasz Márc 10, 2015
Ilyen motort raktak bele Tilligék? Ez nagyon hasonlít az egyik H0 Gützold motorra...
(#43077) csíkosháTTú válasza enigma hozzászólására (#43073) Válasz Márc 10, 2015
BTTB modell (VEB Berliner TT Bahnen 2210 cikkszám), de az emlegetett Tillig motor átszerelő készlet van belerakva.

róbertke: ennek semmi köze a régi Gützold-hoz, ha erre jársz mutatok ilyen motort, van a műhelyben.
(#43079) masTTertape válasza enigma hozzászólására (#43065) Válasz Márc 10, 2015
Szia,
A pontos történet az 1990 környékét övező útkeresésig vezethető vissza.
1990 és 92 között volt az ún. Parisel korszak (fehérdobozos, Amerikát célzó marketing, stb), amikor néhány modellt "leporoltak" és megpróbáltak kicsit faceliftelni. Az elsődleges változtatás a motort érintette. Akkor szinte minden modellben kicserélték a körmotort ilyen kockamotorra. Sőt, akkortájt alakult ki a motorátépítő készlet fogalma is. A kockamotor alatti fekete tartó pontosan beleillik a körmotor helyére, a kihajtás pedig pont annyival lett toldva, hogy a leközlésig elérjen.
A képeden egy nagyon szép és eredeti, késő Zeuke/Bttb Gmbh - korai Tillig modell látható.
Ugyanis a vezérmű már maratott elemeket és műanyag keresztfejet tartalmaz, ami egyértelműen az 1990 utáni időkre utal.
A lenti képen sorrendben: Parisel kiadású, régi rudazatú, de már kocka motoros jószág, majd a korai (és közép) Tillig időszak kivitelezése, a maratott vezérmű, műanyag keresztfej és kocka motoros változat (ilyen a tied is). A harmadik képen a Tillig utolsó szériás 81-ese látható, finom művű rudazattal, illetve egy gyárilag beépített Mashima motorral, ami mögött ott a dekóder helye.
Mindhárom modellnél a leközlés után minden a régi, tehát csigatengelyes, csak a kerekek anyaga és felületkezelése változott.

81_1.jpg

81_2.jpg

81_3.jpg
 
(#43080) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#43079) Válasz Márc 10, 2015
A szépet visszavonom, mert nem is néztem az első képet.
Egy kiadós takarítás, tisztítás ráfér. Az a fehér kopás szerűség a szertartály élein elég fura. Lejön valamivel?
A második kerék mögötti szőrgombócot mindenképp szedd ki!
(#43084) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#43079) Válasz Márc 10, 2015
Jó, csak az Általad beszúrt első képen egy II. korszakos, DRG-s BR81 van. enigma képén pedig egy fantázia DR-es a III. korszakból. (Fehér a felirat.)

Most nézem jobban: a rudazattal kapcsolatban igazad van, de a kaszni az régi VEB korszakból van, és a szénbunkerből is hibádzik az imitáció. Öszvér mozdony szegénykém...
(#43088) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43084) Válasz Márc 10, 2015
Igen, egyrészt ezért mondtam, hogy nem néztem az első képet.
Másrészt a 2210/02210 számozási rendben egyaránt volt bronz és fehér feliratos 001-es. Sőt volt, amikor a fehér számos modell volt DRG-sként feltüntetve.
Persze igen nagy a valószínűsége - már csak a kasztni állapotát nézve is -, hogy valahol a történelem viharában valaki gúnyát cserélt rajta.

Bővebben: Link
(#43090) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#43018) Válasz Márc 10, 2015
Szia!

Nincs otthon ilyen kondenzátorom, így csak akkor tudom kipróbálni, ha beszereztem...ez folyamatban.
Köszönöm a tippet!

Kacsa
(#43095) enigma válasza masTTertape hozzászólására (#43080) Válasz Márc 10, 2015
Persze, hogy lejön - ecetes ollóval
Viccet félre téve már le is tisztítottam róla. Egyébként első körben fel sem tűnt nekem az a kis folt, csak így a képen nagyítva. Mindenképpen (nem is egy kicsi) takarítás ráfér, mert előző szolgálati helyén Homokvár-Szösztanya-Sáros völgy útvonalon teljesített fordákat.
Egyébként úgyis szét kell szednem - nem csak a szöszök miatt (mindegyik kerék mögött van egy parókányi), hanem a baloldalon cserés a teljes csatlórendszer. Meglátásom szerint ehhez meg le kell vennem a teljes keréksort is.
Mindegyikőtöknek nagyon köszönöm a szakértő hozzászólásaitokat, sokat segítettetek!
Ja! A szén imitáció az meg van csak mikor levettem a kasznit külön tettem, most a fényképezésre meg nem került a helyére vissza.
Lapozás       287/437    
Frissek
  2025. Jan, 21. Kedd
0:15:47
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés