|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#43001) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42998)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
|
(#43003) zengoe válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42998)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Szép lett.
Viszont nem látom a forrasztás nyomokat. Meg mintha nem lennének benne nyáklemez talpfák. Ez más módszerrel készült? |
(#43004) Milos Grimasz válasza zengoe hozzászólására (#43003)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Köszi!
A "talpfák"-ra ragasztva vannak a sínszálak. |
(#43006) imi972 válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43004)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
GRT!
Milyen ragasztót használtál? |
(#43007) Milos Grimasz válasza imi972 hozzászólására (#43006)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Köszi!
Soudal cyanofix. Per pillanat ez a legerősebb pillanatragasztó és csak 100 pézbe kerül. |
(#43019) imi972 válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43007)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2015 |
|
Köszi!
Régóta használod, a tartóssága miatt kérdem? |
(#43022) Milos Grimasz válasza imi972 hozzászólására (#43019)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2015 |
|
Kb. 2 éve napi szinten használom ezt a pillanatragasztót. Hőhatásra sem igazán reagál, úgy mint sok más pillanatragasztó. És van egy plusz jó tulajdonsága, hogy nagyon híg, így könnyű vele nyom nélkül dolgozni. |
(#43024) imi972 válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43022)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2015 |
|
Köszönöm!
Kifogom próbálni. |
(#43031) reszelozsir válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42998)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2015 |
|
A "talpfa" miből készült? |
(#43034) lakonti válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43007)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2015 |
|
Ez a ragasztó is hagy ködöt a ragasztás körül? |
(#43035) Milos Grimasz válasza reszelozsir hozzászólására (#43031)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2015 |
|
1 mm sztirolból 80 papírral a felülete meghúzva, hogy faerezetre hajazzon. |
(#43036) Milos Grimasz válasza lakonti hozzászólására (#43034)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2015 |
|
Ha sokat teszel igen. Mondjuk átlátszó alkatrészt nem ragasztanék vele. |
(#43037) lakonti válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43036)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2015 |
|
|
(#43060) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 9, 2015 |
|
Ha H0 mérethez Code83 profilt használok, akkor ez a gyakorlatban hány mozdonynak okozna gondot? Gondolom főként a gőgösöknél lenne valami. |
(#43061) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#43060)
|
Válasz •
|
Márc 9, 2015 |
|
Nem az a lényeg, hogy gőgös e egy mozdony, hanem hogy mekkora a kerekek nyomkarimája, eléri e a sínkötéseket. |
(#43062) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#43061)
|
Válasz •
|
Márc 9, 2015 |
|
Ok! Akkor a nyomkarimák mitől függenek? |
(#43063) etwg válasza enamessias hozzászólására (#43060)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Ahánynak nagy a kerékarimája - függetlenül attol, hogy gözös vagy nem.
A Peco csinált egy jo dolgot, hogy belül alacsonyabb a talpfa meg a sinrögzitö vasak mint kivül, igy nagyobb az esély, hogy nem akadnak fel a régebbi modellek.
Ha csak sinszálakkal kivánsz dolgozni, akkor csak ragasztani tudod. |
(#43064) etwg válasza enamessias hozzászólására (#43062)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
A kortól meg a gyártótól ( mikor mi a divat meg hogyan sikerült).
|
(#43066) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#43062)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Kortól, nemtöl, vallástól, bármitöl!
De a tréfát félretéve, a legtöbb gyártó még ma sem mindíg tartja szemmel a NEM szabványt, legalább is váltóknál nem. A régebbi, U profilra tervezett kerekek pedig szinte biztos, hogy nem lesznek jók.
A legbiztosabb, hogy beszerzel egy darabot a kiszemelt sínböl, lehetöleg a legkisebb méretü ívet, amit használni akarsz, és leteszteled rajta a gördülöállományod. |
(#43068) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#43066)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
nagy Jó Uram!
Olvasta Kend a Z váltóról a kérdésemet, vagy mondjak le róla? |
(#43069) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43068)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Türelem rózsát terem! És minél türelmesebb vagy, annál hamarabb terem!
Jobbosat vagy balosat kér az Úr? |
(#43070) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#43069)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Első körben mindegy, de lehet egy pár is. |
(#43071) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#43066)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Van teszthez sínem, csakhogy a gördülő állományom az asztal elkészülése után is fog bővülni. Eddigi modelljeim 95%-ban újak. Tartsam meg ezt a jó szokásomat és akkor nagy meglepetés nem érhet? Ugyanis gondolkodok rajta, hogy az emelet építésénél sínrendszert váltok. (A tároló vágányok Piko A-val készült) Ezért érdekel hogy nézelődhetek e Code 100-nál alacsonyabb profilok közt is. |
(#43072) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#43071)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Ha csak új járműveket veszel, akkor nem lesz gond a 2,07mm magas profillal sem (Tillig H0 Elite például ilyen, és szerintem szebb, mint a PECO, pláne a váltóik). DE én azért mindenkit óvnék a túlzásoktól, a túl alacsony sínprofil üzembiztonsági gondokat okozhat! Ráadásul nem minden modell Gützold BR19-es az RP25-nél is finomabb kerekeivel. "Szép" példa erre a ROCO új DV 109-es gőzöse... |
(#43074) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43070)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Aha... és még két angol, meg egy hózentróger... mi? |
(#43075) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#43071)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Egytetértve Csíkossal, ha nem veszel ezer éves cuccokat, akkor jó eséllyel nem lesz baj. |
(#43078) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#43074)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Nem, elsőre csak egy jobbos és egy balos, hogy meg legyen a politikai egyensúly... |
(#43081) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43078)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Sokat akar a szarka.......... készül a sablon.... |
(#43094) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#43081)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Sőt... már el is készült! |
(#43127) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40717)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2015 |
|
Megcsináltam még egy íves váltót, és a három angolos hózentrógerrel már az új gazdájukkal utaznak haza! |
|
(#43128) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43127)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2015 |
|
|
|
(#43166) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 13, 2015 |
|
A CODE 40 sínprofiltól ments meg uram minket!
Baromi nehéz vele dolgozni, nagyon hajlékony, nagyon kicsi, de a végeredmény jól fog kinézni, az tuti!
Ez egy N-es 1:7,5-es Német típusú kitérő méretarányos kicsinyítése. |
|
(#43168) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#43166)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2015 |
|
A TT-Filigranról hallottál már? |
(#43169) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#43168)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2015 |
|
Persze, de nem igazán van rá érdeklődés (momentán eddig még senki nem keresett meg vele). |
(#43200) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#42860)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Elkészültem a TT 9 fokos hózentróger váltókkal. |
|
(#43201) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43200)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
... és a TTe 9 fokos kitérőkkel is. |
|
(#43202) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43166)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Már csak talpfára vár a kis CODE 40 N-es kitérő... |
|
(#43203) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43202)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
... és összedobtam 2 db Z méretarányú, Märklin geometriájú váltót is CODE 60 profilból. |
|
(#43204) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
CODE 40 vs. CODE 60 |
|
(#43205) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
TTe, TT, H0, N, Z, TT, TT, H0! Nagyüzem van! |
|
(#43296) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43202)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Elkészült az N-es csoda! Nagyon szép karcsú lett, és ez a CODE 40 profil még dob rajta. Sajnos lefestenem nem kellett, remélem, kapok majd róla képeket! Az már biztos, ha egyszer eljutok az asztal építésig, azon 9mm-es nyomtáv lesz CODE 40 profilból! Hogy mi lesz a méretarány, N vagy H0e, azt még nem tudom! |
|
(#43297) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43203)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Betalpfáztam a Z-s kitérőket is. |
|
(#43298) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Vajon a forgózsámoly milyen méretarány? |
|
(#43301) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#43298)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
|
(#43303) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#43298)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Szerintem. 1:32 |
(#43314) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#43303)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Ott a pont! |
(#43316) enamessias válasza HOTotya hozzászólására (#43301)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Akkor súgd meg nekem
|
(#43320) TTfan válasza Váltógyártó hozzászólására (#43200)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
De jól néz ki!
Mennyi a vágánytengelyek távolsága? Milyen hosszú a hózentróger? |
(#43321) Váltógyártó válasza TTfan hozzászólására (#43320)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
A teljes hossz 410mm, és 43mm a vágánytengely-távolság. Ez tk. 4db EW3 kitérő, csak a szívdarabok után egyenesen mennek az átszelésbe, nem fordulnak tovább 12 fokig, mint az EW3-as. |
(#43322) TTfan válasza Váltógyártó hozzászólására (#43321)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
EW2-esből milyen hosszú lenne? Az jönne ki 12 fokra? |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 14:24:15 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|