Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       61/86    
(#43001) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42998) Válasz Márc 7, 2015
(#43003) zengoe válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42998) Válasz Márc 7, 2015
Szép lett.

Viszont nem látom a forrasztás nyomokat. Meg mintha nem lennének benne nyáklemez talpfák. Ez más módszerrel készült?
(#43004) Milos Grimasz válasza zengoe hozzászólására (#43003) Válasz Márc 7, 2015
Köszi!

A "talpfák"-ra ragasztva vannak a sínszálak.
(#43006) imi972 válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43004) Válasz Márc 7, 2015
GRT!
Milyen ragasztót használtál?
(#43007) Milos Grimasz válasza imi972 hozzászólására (#43006) Válasz Márc 7, 2015
Köszi!

Soudal cyanofix. Per pillanat ez a legerősebb pillanatragasztó és csak 100 pézbe kerül.
(#43019) imi972 válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43007) Válasz Márc 8, 2015
Köszi!

Régóta használod, a tartóssága miatt kérdem?
(#43022) Milos Grimasz válasza imi972 hozzászólására (#43019) Válasz Márc 8, 2015
Kb. 2 éve napi szinten használom ezt a pillanatragasztót. Hőhatásra sem igazán reagál, úgy mint sok más pillanatragasztó. És van egy plusz jó tulajdonsága, hogy nagyon híg, így könnyű vele nyom nélkül dolgozni.
(#43024) imi972 válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43022) Válasz Márc 8, 2015
Köszönöm!

Kifogom próbálni.
(#43031) reszelozsir válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42998) Válasz Márc 8, 2015
A "talpfa" miből készült?
(#43034) lakonti válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43007) Válasz Márc 8, 2015
Ez a ragasztó is hagy ködöt a ragasztás körül?
(#43035) Milos Grimasz válasza reszelozsir hozzászólására (#43031) Válasz Márc 8, 2015
1 mm sztirolból 80 papírral a felülete meghúzva, hogy faerezetre hajazzon.
(#43036) Milos Grimasz válasza lakonti hozzászólására (#43034) Válasz Márc 8, 2015
Ha sokat teszel igen. Mondjuk átlátszó alkatrészt nem ragasztanék vele.
(#43037) lakonti válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43036) Válasz Márc 8, 2015
(#43060) enamessias hozzászólása Válasz Márc 9, 2015
Ha H0 mérethez Code83 profilt használok, akkor ez a gyakorlatban hány mozdonynak okozna gondot? Gondolom főként a gőgösöknél lenne valami.
(#43061) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#43060) Válasz Márc 9, 2015
Nem az a lényeg, hogy gőgös e egy mozdony, hanem hogy mekkora a kerekek nyomkarimája, eléri e a sínkötéseket.
(#43062) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#43061) Válasz Márc 9, 2015
Ok! Akkor a nyomkarimák mitől függenek?
(#43063) etwg válasza enamessias hozzászólására (#43060) Válasz Márc 10, 2015
Ahánynak nagy a kerékarimája - függetlenül attol, hogy gözös vagy nem.
A Peco csinált egy jo dolgot, hogy belül alacsonyabb a talpfa meg a sinrögzitö vasak mint kivül, igy nagyobb az esély, hogy nem akadnak fel a régebbi modellek.
Ha csak sinszálakkal kivánsz dolgozni, akkor csak ragasztani tudod.
(#43064) etwg válasza enamessias hozzászólására (#43062) Válasz Márc 10, 2015
A kortól meg a gyártótól ( mikor mi a divat meg hogyan sikerült).

(#43066) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#43062) Válasz Márc 10, 2015
Kortól, nemtöl, vallástól, bármitöl!

De a tréfát félretéve, a legtöbb gyártó még ma sem mindíg tartja szemmel a NEM szabványt, legalább is váltóknál nem. A régebbi, U profilra tervezett kerekek pedig szinte biztos, hogy nem lesznek jók.

A legbiztosabb, hogy beszerzel egy darabot a kiszemelt sínböl, lehetöleg a legkisebb méretü ívet, amit használni akarsz, és leteszteled rajta a gördülöállományod.
(#43068) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#43066) Válasz Márc 10, 2015
nagy Jó Uram!
Olvasta Kend a Z váltóról a kérdésemet, vagy mondjak le róla?
(#43069) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43068) Válasz Márc 10, 2015
Türelem rózsát terem! És minél türelmesebb vagy, annál hamarabb terem!

Jobbosat vagy balosat kér az Úr?
(#43070) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#43069) Válasz Márc 10, 2015
Első körben mindegy, de lehet egy pár is.
(#43071) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#43066) Válasz Márc 10, 2015
Van teszthez sínem, csakhogy a gördülő állományom az asztal elkészülése után is fog bővülni. Eddigi modelljeim 95%-ban újak. Tartsam meg ezt a jó szokásomat és akkor nagy meglepetés nem érhet? Ugyanis gondolkodok rajta, hogy az emelet építésénél sínrendszert váltok. (A tároló vágányok Piko A-val készült) Ezért érdekel hogy nézelődhetek e Code 100-nál alacsonyabb profilok közt is.
(#43072) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#43071) Válasz Márc 10, 2015
Ha csak új járműveket veszel, akkor nem lesz gond a 2,07mm magas profillal sem (Tillig H0 Elite például ilyen, és szerintem szebb, mint a PECO, pláne a váltóik). DE én azért mindenkit óvnék a túlzásoktól, a túl alacsony sínprofil üzembiztonsági gondokat okozhat! Ráadásul nem minden modell Gützold BR19-es az RP25-nél is finomabb kerekeivel. "Szép" példa erre a ROCO új DV 109-es gőzöse...
(#43074) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43070) Válasz Márc 10, 2015
Aha... és még két angol, meg egy hózentróger... mi?
(#43075) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#43071) Válasz Márc 10, 2015
Egytetértve Csíkossal, ha nem veszel ezer éves cuccokat, akkor jó eséllyel nem lesz baj.
(#43078) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#43074) Válasz Márc 10, 2015
Nem, elsőre csak egy jobbos és egy balos, hogy meg legyen a politikai egyensúly...
(#43081) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43078) Válasz Márc 10, 2015
Sokat akar a szarka.......... készül a sablon....
(#43094) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#43081) Válasz Márc 10, 2015
Sőt... már el is készült!
(#43127) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40717) Válasz Márc 12, 2015
Megcsináltam még egy íves váltót, és a három angolos hózentrógerrel már az új gazdájukkal utaznak haza!

CAM03979.jpg

CAM03985.jpg

CAM03988.jpg
 
(#43128) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43127) Válasz Márc 12, 2015

CAM03992.jpg

CAM03994.jpg

CAM04000.jpg
 
(#43166) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 13, 2015
A CODE 40 sínprofiltól ments meg uram minket!

Baromi nehéz vele dolgozni, nagyon hajlékony, nagyon kicsi, de a végeredmény jól fog kinézni, az tuti!

Ez egy N-es 1:7,5-es Német típusú kitérő méretarányos kicsinyítése.

CAM04012.jpg
 
(#43168) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#43166) Válasz Márc 14, 2015
A TT-Filigranról hallottál már?
(#43169) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#43168) Válasz Márc 14, 2015
Persze, de nem igazán van rá érdeklődés (momentán eddig még senki nem keresett meg vele).
(#43200) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#42860) Válasz Márc 15, 2015
Elkészültem a TT 9 fokos hózentróger váltókkal.

CAM04023.jpg

CAM04032.jpg

CAM04033.jpg
 
(#43201) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43200) Válasz Márc 15, 2015
... és a TTe 9 fokos kitérőkkel is.

CAM04047.jpg

CAM04051.jpg

CAM04054.jpg
 
(#43202) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43166) Válasz Márc 15, 2015
Már csak talpfára vár a kis CODE 40 N-es kitérő...

CAM04064.jpg

CAM04068.jpg

CAM04071.jpg
 
(#43203) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43202) Válasz Márc 15, 2015
... és összedobtam 2 db Z méretarányú, Märklin geometriájú váltót is CODE 60 profilból.

CAM04073.jpg

CAM04076.jpg

CAM04080.jpg
 
(#43204) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 15, 2015
CODE 40 vs. CODE 60

CAM04082.jpg
 
(#43205) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 15, 2015
TTe, TT, H0, N, Z, TT, TT, H0! Nagyüzem van!

CAM04107.jpg
 
(#43296) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43202) Válasz Márc 17, 2015
Elkészült az N-es csoda! Nagyon szép karcsú lett, és ez a CODE 40 profil még dob rajta. Sajnos lefestenem nem kellett, remélem, kapok majd róla képeket! Az már biztos, ha egyszer eljutok az asztal építésig, azon 9mm-es nyomtáv lesz CODE 40 profilból! Hogy mi lesz a méretarány, N vagy H0e, azt még nem tudom!

CAM04136.jpg

CAM04138.jpg

CAM04149.jpg
 
(#43297) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43203) Válasz Márc 17, 2015
Betalpfáztam a Z-s kitérőket is.

CAM04151.jpg

CAM04155.jpg

CAM04161.jpg
 
(#43298) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 17, 2015
Vajon a forgózsámoly milyen méretarány?

CAM04166.jpg
 
(#43301) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#43298) Válasz Márc 17, 2015
Én tudom,de nem mondhatom el,mert a kezembe volt mind a kettő így előnyöm van.....
(#43303) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#43298) Válasz Márc 17, 2015
Szerintem. 1:32
(#43314) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#43303) Válasz Márc 17, 2015
Ott a pont!
(#43316) enamessias válasza HOTotya hozzászólására (#43301) Válasz Márc 17, 2015
Akkor súgd meg nekem
(#43320) TTfan válasza Váltógyártó hozzászólására (#43200) Válasz Márc 17, 2015
De jól néz ki!
Mennyi a vágánytengelyek távolsága? Milyen hosszú a hózentróger?
(#43321) Váltógyártó válasza TTfan hozzászólására (#43320) Válasz Márc 17, 2015
A teljes hossz 410mm, és 43mm a vágánytengely-távolság. Ez tk. 4db EW3 kitérő, csak a szívdarabok után egyenesen mennek az átszelésbe, nem fordulnak tovább 12 fokig, mint az EW3-as.
(#43322) TTfan válasza Váltógyártó hozzászólására (#43321) Válasz Márc 17, 2015
EW2-esből milyen hosszú lenne? Az jönne ki 12 fokra?
Lapozás       61/86    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
17:47:01
  Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt
Hirdetés