|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#43565) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43555)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Ez csak részben igaz.
A Standard Gleis termékcsoportból a még raktáron lévő készleteket szórják ki, ezért is van fent a Tillig honlapján pár fajta sín, ami még elérhető.
Viszont a Luna H0m és TT villamos sínrendszerhez ugyanezt az U profilos megoldást használják, ezért maga a pálya fémrésze még gyártásban van, de már más geometrián. Tehát így él tovább ez a remek konstrukció.
Egyébként friss hír, hogy a klasszikus ív- és lemezhíd mostantól történelem, ugyanis a szerszám bekrepált és biztosan nem fogják felújítani. |
(#43566) masTTertape válasza HarciSün hozzászólására (#43548)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Nincs mit. |
(#43567) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#43565)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Jó, csak a TramGleis nem azonos a régi BTTB örökséggel...
A régi hidakból hála istennek van idehaza, most már tudom, hogy nem is adom a fiúkon kívül senkinek... |
(#43568) sikumegalifter válasza gumidani hozzászólására (#43541)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Nincs pánik
Persze kicsit kell torzítani hacsak nem egy várban lakik az ember és van benne egy bálterem
De nekem adott a max 3 méter hossz ahova be lehet zsúfolni az asztalt |
(#43569) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Egy olyan kérdésem lenne mert múltkor nem néztem meg a boltban. A 166 mm-es és a 129 mm-es váltó közt nagy a különbség kinézetre? Gondolom a 166-os kicsit közelebb áll a valósághoz mármint megjelenésileg ugye?
Csak filóztam egy kicsit hogy azért még tudnék nyerni pár centit a 129-esekkel.
bár régen csak ezt a hosszt lehetett kapni ugye?
Még egy kérdés a valóságban van különbség a váltók hosszában mármint hogy hol van nyílt vonal vagy kisebb állomás,ipari rész? |
(#43570) sunocske válasza sikumegalifter hozzászólására (#43569)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Igazából otthoni felhasználásnál mindegy, mivel a legrövidebb, fővágányban is alkalmazott MÁV kitérő méretarányosan 235 mm lenne, 6 fokos hajlással
Komolyra fordítva, dióhéjban: a 129 mm-es (EW 1) kitérőben a csúcssínek gyökcsaposak és a szívdarab műanyag. A 166 mm-esnél a csúcssín rugalmas kialakítású, a csúcsbetét pedig fémből van, így polarizálni kell.
Ha hasonlítani szeretnél a nagyvasútra, akkor a 166 mm-eseket használd az állomási fővágányokban (azok a vágányok, ahonnan rendszeresen vonatot indítasz és érkeztetsz), a mellékvágányokba (ipartelep, fűtőház) mehet a rövidebb. |
(#43571) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#43569)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
A válasz nem olyan egyszerü. Olyan váltok amiket mi a terepasztalon általában használunk a valoságban a legjobb esetben is csak valamilyen iparvágányon lehetnének.
A nagyvasuton sokkal nagyobb ivü ( kisebb szögü) váltok vannak ( olvashatsz roluk a cikkek között vagy a váltos topikban).
A baj pontosan az, mint ami a te gondod is, meredekebb váltokkal sok helyet nyerhetsz a modellhüség meg a megbizhatoság rovására. A nagyvasut szabványait meg amugy sem tudod betartani.....
Itt mindig kompromisszumot kell kötni.
( a váltókat nem a hosszuk szerint osztályozzák, hanem a kitérési szög vagy az annak megfelelö arány szerint. A modellváltok föleg a kitérési szög szerint vannak osztályozva 25, 15, 10 stb. fokos, e szög határozza meg a hosszát.) |
(#43572) sunocske válasza etwg hozzászólására (#43571)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
A zárójeles résszel egy picit vitatkoznék, mivel emlékeim szerint a Tillig EW1 és EW2 egyaránt 15 fokos, csak előbbinek kisebb az ívsugara. |
(#43573) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Hú urak nagyon gyorsak voltatok köszönöm
Akkor marad a 166-os főleg ha biztonságosabb mint a másik.
Elektronikához hülye vagyok Mi az a polarizálás?
Azért a pár centiért akkor mégis csak jobb a hosszabb legalább egy kicsit látványosabb egy kicsit mégis élethűbb mert most megnéztem képeken jobban.
Még egyszer köszönöm a válaszokat |
(#43574) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#43573)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Szólsz Váltógyártónak, olyan váltót remekel neked, amilyet csak akarsz |
(#43575) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Viszont most találtam valamit ami számomra pont jó lenne mert én bőven megelégednék kézi állítással is. |
|
(#43576) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#43574)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Elméletileg egy készül
Olyan amiben lesz rugó hogy lehessen állítómű nélkül is használni mert így pozícióban marad.
Amíg nincs asztal valahogy játszani kell |
(#43577) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#43575)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
|
(#43578) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
BTTB (azaz nem Zeuke) Y-kocsiról le lehet szedni magát a kasztnit anélkül, hogy a fváz kiesne, mint a Zeukéban? Mire kell esetleg odafigyelni?
|
(#43579) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#43576)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Tehát olyan lesz, mint a pl Puskás Ferenc Stadion c. villamosmegállóban, Zugló vá. felé? Amikor elindul a villamos Zugló vá. felé, akkor gyök felől felvág egy rugós váltót, ami éktelen csattogással áll vissza kitérő irányba. |
(#43583) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#43579)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Na azt még nem láttam hogy így működik
Én valami olyasmire gondolok mint pl H0-ban van a Piko-A váltó. Ahol a kicsi kis kezecskémmel átpöckölöm azt a mozgó vasat és az ott marad ha irányt szeretnék változtatni akkor vissza pöckölöm
Bocs a nem szakszerű vasutas kifejezésekért de én a valóvilágban kamionozom és a vasúthoz annyi közöm van ami a vitrinemben van
De érdekes módon nagyon tetszik ez a vasútmodellezés |
(#43584) Váltógyártó válasza sikumegalifter hozzászólására (#43583)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Pl. ilyet:
(itt felül van a rugó, mert ha kap állítóművet, akkor ki lesz véve, de amúgy alulra szoktam rakni) |
|
(#43589) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#43579)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Igen. A BTTB Y kocsikban egy műanyag forgócsap tartja a helyükön a forgóvázakat. |
(#43590) Vova válasza angyal.marci hozzászólására (#43578)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Hátha ez segít valamit: nekem kettő fajta bttb forgóvázas kocsim van, mindkettőnél már műanyagból öntött lépcsők vannak, de cserélhető kupplungos. Az egyik fajta egy kis műanyag stifttel van rögzítve, ami bepattanó, szét lehet húzni, de ez nem esik le magától, a másiknál ugyanolyan a rögzítés, mint a Zeuke-verziónál, ennél alulról látszik egy kis réz lemez a forgócsapban. Ha látod a rézlemezt, akkor az valószínűleg a szétesős fajta. |
(#43593) Frankye moderátori
válasza sikumegalifter hozzászólására (#43577)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Légy szíves, és ha linket illesztesz be, használd az "URL+Név" gombot!
Köszönöm. |
(#43596) angyal.marci válasza Vova hozzászólására (#43590)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Köszönöm. majd megnézem, szerintem mindkét fajtából van. |
(#43597) Vova válasza angyal.marci hozzászólására (#43596)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Szívesen. A Zeuke-féle megoldásnál bőven ki kell fordítani a forgóvázat ahhoz, hogy ki lehessen venni. Ha nem fordítod el, nem esik ki, esetleg próbáld meg kiékelni, de ha mégis kijön akkor sem nehéz visszarakni, először beállítod egyik oldalon, majd óvatosan bepattintod, aztán jöhet a másik oldal. |
(#43598) sikumegalifter válasza Frankye hozzászólására (#43593)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Értem és elnézést |
(#43599) sikumegalifter válasza Váltógyártó hozzászólására (#43584)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Értem akkor az enyémben is így lesz megoldva a rugó nagyon jó
Mennyi munkád van mester mostanában? Ugye én kértem konkrétan egy 166 mm-est rugóval tőled? Na nem is akarlak sürgetni mert írtam is azt hiszem hogy bőven ráér a dolog. Csak abban nem voltam biztos hogy konkrét rendelést adtam le vagy csak beszéltünk róla |
(#43600) enigma válasza sikumegalifter hozzászólására (#43575)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Most került a kezembe épp egy ilyen kézi állítású váltó, amiről minap írtál. Érdekel? Tökéletesen működik. |
|
(#43601) sikumegalifter válasza enigma hozzászólására (#43600)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Á nem köszönöm csak gyerekként ilyen váltóm volt. Amit tegnap raktam fel hasonló csak az már a Tillignél használatos én olyat szeretnék
De ezek jó kis váltók voltak |
(#43602) enigma válasza sikumegalifter hozzászólására (#43601)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Én elektromos állításúakra gyúrok, akkor majd elpasszolom máshol., vagy átalakítom, csak sajnálom szétbombázni. |
(#43607) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Kedves Klubtagok!
A tegnapi nap folyamán átadtam Heizler Ottó baráTTunknak a B.TT.B.klubbal kapcsolatos összes adminisztrációt. A jövőben ő gondozza a klubtagságot úgy, mint az eddigi tagok adatainak bizalmas kezelése, az esetlegesen elveszett kártyák pótlása, az új, vagy már hetek óta függőben levő jelentkezések regisztrálása. Minden, a klubbal kapcsolatos kérdéssel ezek után hozzá forduljatok bizalommal!
A korábban elkezdett honlapfejlesztés nem áll le, az új honlap kialakításában még megpróbálok részt venni, ha ez a közreműködő társaknak is belefér az elképzeléseikbe.
Köszönöm az elmúlt, csaknem hét évet, hogy részese lehettem egy jó dolognak!
Éljen a TT!
Üdv:
Gábor |
(#43608) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#43607)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Részese lehettél? Szerintem most is részese vagy és részese is maradsz. Nincs múltidő! Rosszul gondolom? |
(#43610) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#43607)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Ezt most úgy mondtad, mintha ezennel búcsút intenél a klubnak (mondom ezt én, egy "kívülálló") és a TT-nek is. Legalábbis nekem ez jött le. Ugye én értettem félre az előbbi üzenetedet? |
(#43611) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#43607)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Gábor ez most mi? De tényleg? |
(#43613) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Van még ez a klub tagsági ami volt régen? Mármint ez ugyanaz hogy X pénzért sok kedvezmény jár a boltokban
Lehet hogy rosszul tudom de még nehéz a visszazökkenés a tt világba |
(#43614) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#43613)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Úgy tudom, egyre kevesebb helyen, vagy már talán sehol sem. A kedvezmény pedig talán 5% (volt). |
(#43615) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Munkám során ritkán kerülök vasút közelébe,de ma igazán közel voltam. Tapasztalat szerzésre meg nézelődni nagyon jó volt
Igazán Magyar téma vonz,de a mai szerelvény kicsit nem az volt, de így látom hogy egy ilyen is belefér majd.
Képeket nem rakok fel nehogy baj legyen,de ha nem zavar senkit néhány nagyvasúti kép és megengeditek felteszem |
(#43616) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#43614)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Értem na nem is a kedvezmény miatt érdekel a dolog csak ez maradt meg bennem
Majd olvasok milyen lehetőségek vannak a klubban |
(#43617) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#43615)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Lássuk! Volt valami magyar vonatkozása a dolognak? |
(#43618) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#43617)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Hát ez az nem csak Francia,de ötletnek jó Úgy lógtam a vagonok közt mint egy gyerek Kérdezték is mi tetszik benne erre megmutattam a telon a képeket a modelleimről és elvoltak ájúlva |
|
(#43619) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#43618)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
..... |
|
(#43621) sunocske válasza sikumegalifter hozzászólására (#43615)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Az a helyzet, hogy a magyar kocsikhoz képest a külföldi kocsik aránya a magyar vasúthálózaton egyre növekszik, tehát szép lassan hozzá kell szoktatnod magad a gondolathoz, hogy külföldi kocsikat veszel a modellboltban... |
(#43622) TTfan válasza angyal.marci hozzászólására (#43614)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
|
(#43623) TTfan válasza sunocske hozzászólására (#43621)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Korábbi korszakot kell modellezni, akkor nem lesz annyi "alien" a pályán |
(#43624) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#43607)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Sziasztok!
Igen a hír igaz, megkaptam a tagi névsort, és Zoli barátommal közösen próbáljuk ellátni az adminisztrátor feladatokat ezután, legalább olyan szinten, mint Gábor tette.
A kommunikációra létrehoztunk egy új postaládát:
bttbklub kukac gmail pötty com
Kérünk mindenkit, hogy ezt a címet használja tagsági adminisztrációs kérdésekben (pl. tagnak jelentkezés, adat változás).
Mi is köszönjük Gábornak az eddigi munkát, reméljük ezután is építő tagja marad a közösségnek!
Ottó |
(#43625) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
HoTTo és MasTTertape! Most akkor miről van szó? Szerintem mindenki kellően belezavarodott ebbe engem is beleértve... |
(#43626) hoTTo válasza angyal.marci hozzászólására (#43625)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Úgy alakult az élet, hogy MasTTertape nem tudja a klubbal kapcsolatos adminisztrációs teendőket a jövőben vállalni. Nem kell semmi rosszra gondolni, minden marad nagyjából a régiben, csak egy dolgot, amit eddig csinált, továbbadott. Ennyi. Ha bővebben is ki kell ezt fejteni (bár szerintem nem kell), azt majd megteszi Ő.
Természetesen átbeszélhetjük ezt a dolgot a következő klub délutánon, év elején felmerült úgyis a "merre tovább" téma de nem igazán haladtunk vele.
Ha valaki nem BTTB klubtag és be szeretne lépni, jelentkezhet a korábban kifejtett e-mail címen.
|
(#43628) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#43625)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Üdv Mindenkinek Berlinből!
Sokak bánatára nem végeznek még ki, élek, virulok itt Európa legszínesebb városában.
Kicsit elfáradtam, ezért döntöttem úgy, hogy inkább a passzívabb táborát erősíteném a klubnak.
A TT marad és örök.
|
(#43629) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
|
(#43630) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#43628)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Úgy érted, hogy a passzívabb részt aktivizálod? |
(#43635) reszelozsir válasza masTTertape hozzászólására (#43628)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
|
(#43637) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Sziasztok!
Miután megérkeztem Ottóéktól az EW2 építőkészletek (egy fényes, egy barnított), nekiálltam összerakni a kihúzóvágány vágánykapcsolatát. Az ötlet a nagyvasúton sokat látott, de terepasztalokon ritkán visszaköszönő jelenség, ahol a kevéssé használt vágány rozsdásabb, sötétebb.
Tehát felesben építettem meg a két építőkészletből, a szív átmeneti részét egyszerű volt megcsinálni, viszont a csúcssínek felőli résznél sokat kellett reszelni, de első körön nekem tetszik.
Hadd osszam meg veletek a művemet.
Kacsa |
|
|
|
2025. Jan, 21. Kedd 13:18:38 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|