Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       292/437    
(#43795) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#43771) Válasz Márc 31, 2015
A VMTV-re gondolsz? időhiányban sokat még nem néztem a filmekből...
(#43796) TT Putz válasza angyal.marci hozzászólására (#43795) Válasz Márc 31, 2015
Pedig jó mozik...
(#43797) angyal.marci válasza TT Putz hozzászólására (#43796) Válasz Márc 31, 2015
jó mozik, jó mozik, ezt nem vitatom... de az, hogy sok időm nincs, az tény
(#43798) sikumegalifter hozzászólása Válasz Márc 31, 2015
Erről a kék taurusról hol találnék több képet?

slider6.jpg
 
(#43799) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#43798) Válasz Márc 31, 2015
Csak el kellene olvasnom ugye mi van ráírva és bepötyögni a googléba

Csak TT-ben nem találok
(#43800) hoTTo válasza sikumegalifter hozzászólására (#43799) Válasz Márc 31, 2015
Sok kép nincs róla nekem sem, cikkszáma 04950, 2011es egyszeri kiadású modell. itt egy kép
(#43801) saetta válasza hoTTo hozzászólására (#43800) Válasz Márc 31, 2015
Jó volt ujra olvasni a cikket.... Kaptam is ötletet fotózáshoz...

SAetta
(#43804) Csupaszem60 válasza sikumegalifter hozzászólására (#43799) Válasz Ápr 1, 2015
Szia!

A Modell&Hobby oldalán akciósan úgy van feltüntetve, hogy "készleten"!

TTibi
(#43805) sunocske hozzászólása Válasz Ápr 1, 2015
Jó reggelt!

Múlt héten volt a cseh Zababov vasútmodellező klub TT-s szekciójának modultalálkozója Zákupyban. Erről készítettek egy nagyon hangulatos, ügyesen összeállított videót.

Kattints ide, és nézd meg!

Én hétfő este indulok Zella-Mehlisbe. Végül a véletlen úgy hozta, hogy mind az öt napot ott tudom tölteni a modultalálkozón, és erről tervezem egy olvasmányosabb útibeszámoló, valamint több kisebb jegyzet készítését is. Egyre inkább magával ragad a modulizmus
(#43807) DinoTT válasza sunocske hozzászólására (#43805) Válasz Ápr 1, 2015
Csinálj sok fényképet is (műszaki megoldásokról, segédeszközökről is) nem baj ha telefonos csak a lényeg látszódjon.
(#43808) Frankye moderátori válasza angyal.marci hozzászólására (#43797) Válasz Ápr 1, 2015
Légy szíves a mondatkezdő nagybetűket is alkalmazni! (Tiszteljük meg ezzel az anyanyelvünket.)
Köszönöm.
(#43809) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#43807) Válasz Ápr 1, 2015
Úgy tervezem. Lesz nálam rendes fényképezőgép is.

... de mi is az a modulizmus? Van egyáltalán ilyen szó?

Modulista

"Definíciója: modulistának nevezzük azt az embert, aki megfertőződött a modulvírussal. Magát a vírust még nem sikerült elkülöníteni. Tudósok feltételezik, hogy az Y kromoszóma felelős lehet az elsődleges fertőződésben. Ez megmagyarázza, miért ritka a nők esetében a jelenség.

Fertőzés: a fertőzés általában a tömegrendezvényeken fordul elő. Azonban figyeltek már meg interneten keresztüli fertőződést is. A vírus jellemzően a 30 év feletti férfiakra veszélyes, de a szakirodalomban találkozunk ennél fiatalabbakkal is, egészen 12 éves kortól. A fiatalabb áldozatok általában az apa vagy más rokon révén fertőződnek. A felépülési arány ezeknél a betegeknél kb. 15%.

A betegség által okozott pszichés elváltozások: a betegség végső stádiumában a beteg nélkülözések árán is részt vesz a modultalálkozókon. Nem ritkák a családon belüli konfliktusok. A betegek évente akár ötször is ösztönösen összegyűlnek egy-egy találkozóra. Ez általában azzal jár, hogy a lakásuk garázstól-padlásig tele van szállítódobozokkal, és számtalan szabadnapjuk megy el erre.

A betegség lefolyása: a lappangási idő viszonylag hosszú, az első fertőződéstől akár több hónap is eltelik, mire az első változások megmutatkoznak. Gyakori ebben a fázisban, hogy saját modult építenek és azt az első adandó alkalommal elviszik egy találkozóra. Kevésbé súlyos, progresszív változata is ismert a betegségnek, amikor a modulista csak rendszeresen eljár ezekre a találkozókra. Főleg fiatalabbaknál jellemző, hogy a betegség hatására óriási állomásokat kezdenek tervezni, de ezeket az ötleteiket általában gyorsan elvetik. Gyógyulás csak nagyon ritkán fordul elő. Az érintetteknek (elsősorban a beteg és családja) meg kell tanulnia együtt élni a kórral."

Innen fordítottam, kicsit szabadabb értelmezésben. De csak mert nem tudok németül
(#43810) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#43808) Válasz Ápr 1, 2015
Idézet:
„Tiszteljük meg ezzel az anyanyelvünket.”

Meg egymást...
(#43811) HarciSün hozzászólása Válasz Ápr 1, 2015
Terepasztalusz-barkácsolusz

A modulista egy ősibb formája melyre a fentieken túl erős antiszociális magatartás jellemző. A műveit saját barlangjában rejtegeti és csak beavatottaknak mutogatja és engedi meg hogy hozzáérjenek. A kór illetve genetikai mutáció (még nem tisztázott) jellemzői különböző mértékben törnek rá az áldozatra. Van aki csak piciny diorámák építésével is megelégszik, sokan azonban teljes méretű üzemet építenek ki amivel elfoglalják a barlanguk elég nagy területét.
A jelenség enyhébb formája fiatalkorban normális és elfogadott (főleg karácsony környékén), de idősebb embereknél furcsa magatartáshoz vezethet és már nem időszakhoz köthető.

A terepasztaluszok közül a megszállottabbak teljes helyiségeket vagy lakrészeket építenek tele, és sokszor elképesztő költségbe verik magukat művük folytatására. A szakirodalomban megtalálható olyan egyén, aki egy jobb autó árát is képes elkölteni tevékenységére.

Mivel az élettárs és a család többi része kezdetben csak múló hóbortnak tekinti az egészet, így az alanyok mindenféle kontroll nélkül kerülhetnek egyre súlyosabb állapotba. Az egyensúly megteremtése a tünetek és a család között nem egyszer vitába torkollik és az elköltött pénz mennyiségét is sokszor titkolja vagy kevesebbnek állítja be az alany...
(#43812) Luciferike válasza HarciSün hozzászólására (#43811) Válasz Ápr 1, 2015
Ez rám igaz.
(#43813) reszelozsir hozzászólása Válasz Ápr 1, 2015
Ezekről eszembe jutott a néhai No Komplett című újság Állatságok, növénységek rovata, ahol a Szent István Egyetem egyik tanára értekezett hasonló stílusban fényképekkel illusztrált mindenféle "élőlényekről" Bővebben: Link, vagy Link
(#43814) DinoTT hozzászólása Válasz Ápr 1, 2015
Sziasztok!

Ha valakinek kedve támadt modult építeni most rendelek ismét modulfejeket így van lehetőség csatlakozni.

Üdv:

Dénes
(#43815) angyal.marci válasza Frankye hozzászólására (#43808) Válasz Ápr 1, 2015
Megbeszéltük és bocsánat. Ügyelni fogok rá.
(#43819) sikumegalifter válasza hoTTo hozzászólására (#43800) Válasz Ápr 1, 2015
Köszönöm! Ritka ez mint a fehér holló
(#43820) sikumegalifter válasza Csupaszem60 hozzászólására (#43804) Válasz Ápr 1, 2015
Köszi A napokban megyek arra benézek lehet megnézni élőben.
(#43821) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#43815) Válasz Ápr 1, 2015
Az is megoldás, ha arab fórumokon írsz ...
(#43826) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#43821) Válasz Ápr 2, 2015
OFF
"Á'llá szolgájjá defthe'áh!
Láffá'l bahtah!"

Hogy hívják az arab focikapust?
Kapd el Hamar...

Bocsánat!
(#43827) Frankye válasza angyal.marci hozzászólására (#43815) Válasz Ápr 2, 2015
Köszönöm.
(#43829) M298 hozzászólása Válasz Ápr 2, 2015
Köszönöm a megértést és elnézést kérek akinek a módosítás nem megfelelő. Április 16. lesz a tali a Nyugatiban 16.30-tól.
(#43830) TT Putz hozzászólása Válasz Ápr 2, 2015
BaráTTaim!

Elhelyeztem 14 tételt az ismert licitálós oldalon.
Remek, újszerű mozdonyok és vagonok...
Ketten voltunk Berlinben...

Itt tessenek szétnézni!!!
(#43831) sikumegalifter hozzászólása Válasz Ápr 2, 2015
(#43832) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#43831) Válasz Ápr 2, 2015
Sziasztok! Remélem jól csináltam a linkelést

Amúgy hátha érdekel valakit a dolog ma érkezett engem igen
(#43833) jáTékTigris hozzászólása Válasz Ápr 2, 2015
Sziasztok!

A felhalmozoTT tapasztalat okán fordulok hozzátok, biztos tudtok mondani egy jó megoldást.

Beszereztem a Grell TÁTRA villamosnak kinéző modelljét, szeretném a forgóvázat normál TT méretre cserélni. (Most nem motorizálom, mert jelenleg csak egy félkész remíz van, város még sehol, ahol mehetne.)

A probléma az, hogy a tengelytáv csak 17mm, ami kevesebb, mint egy Y/B vagoné, így az egyszerű csere már ezért sem jöhet szóba. A kerekek is kisebbek (futófelület átmérője 6mm), azonban OTTóék tartanak Modmüller termékeket, ezzel áthidalható, és a 7mm-es, nagyobb kerékkel nekem valóságosabbnak is tűnik.

A kérdés tehát az, hogy létezik-e ilyen forgóváz a méreTTünkben vagy például hajlítsak neki egy párt rézlemezből?

Köszönöm segíTségeTek!
(#43841) masTTertape válasza jáTékTigris hozzászólására (#43833) Válasz Ápr 3, 2015
Szia,

Ebben a kérdésben már pár éve volt némi mozgolódás.
Ha megnézed EZT, akkor itt találsz pesti Tátrát és a készletben van forgóváz is a nem motorizált változathoz.
Most nem ugrik be, de van egy német cég, aki pedig gyárt komplett hajtást ezekhez a villamosokhoz. Ha megtalálom, belinkelem.
Egyébként az Y forgóvázon túl is van világ. Pl. a Tillig Desiro rövid forgóváza közelít ehhez a mérethez. Azt hiszem 16 mm. A bele való kerék meg éppen jó a célra. Csak meg kell rendelni és máris megy a kicsike.
(#43843) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#43841) Válasz Ápr 3, 2015
Közben rátaláltam.
Bővebben: Link
Sajnos a TT-s szekciójuk bő egy éve átdolgozás alatt áll, de tavaly Nürnbergben láttam a mi méretünkben Tatra villamos hajtást. Akkor azt ígérték, hogy lesz. Szerintem rá fogok kérdezni.
A képen H0m látható, de egy kisebb Mashima motorral oldották meg a TT normál nyomközű hajtását.

30012.jpg
 
(#43847) HarciSün hozzászólása Válasz Ápr 3, 2015
Alkottam... Ne legyetek túl szigorúak, az első teljesen saját építményem.

IMG_20150403...jpg

IMG_20150403...jpg

IMG_20150403...jpg
 
(#43848) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 3, 2015
Áldott Húsvéti Ünnepeket kívánok Mindenkinek!
(#43853) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#43847) Válasz Ápr 3, 2015
Ne viccelj már, ez tök jól néz ki!

Bár nekem azok a csapóhidak kicsit hosszúnak tűnnek. Aztán lehet, hogy csak a szemem csal.
(#43856) jáTékTigris válasza masTTertape hozzászólására (#43841) Válasz Ápr 3, 2015
Amikor leülök a gép elé majdnem kiveri a szemem a BR642-es (olyan hosszú, hogy nem fér el a polcon)
Természetesen nem csak Y forgóvázban gondolkodtam, néztem és a RoLa vázat is, meg minden bonyolultabbat, de most, hogy felálltam és pakoltam, szembetalálkoztam a BTTB tartálykocsikkal is, na nekik pont ugyanakkora a tengelytávjuk, mint ami kell.
Köszönöm az ötletet
(#43857) jáTékTigris válasza masTTertape hozzászólására (#43843) Válasz Ápr 3, 2015
Igen, őket néztem, de a H0 miatt sokat nem foglalkoztam velük korábban. Német, az sajnos nem az erősségem, ha rákérdezel, megköszönöm
Sajnos, valahogy TT-ben a villamosok nem nagyon terjedtek el, pedig ez is vasútüzem,csak városi.
(#43858) masTTertape válasza jáTékTigris hozzászólására (#43856) Válasz Ápr 3, 2015
Nincs mit.
Az a baj, hogy a Tatráknak nincs hagyományos értelembe vett forgóváz maszkja. Tehát olyan semmiképp, mint mondjuk egy ORE, vagy Y25 fváz. Jóval szabadabbak a kerekek. Hogy fogod ezt megoldani, hogy valami tartsa is a kerekeket.

Keresgélés közben ráakadtam egy diskurzusra a TT-Board-on, ahol úgyszintén valaki ilyen Tatra villamoshoz keresett hajtott fváz megoldást. A Desiro volt az egyik ötlet, a másik pedig a Tomix által gyártott síntisztító porszívó forgóváza. No persze ez sem pénztárca barát megoldás.
(#43859) masTTertape válasza jáTékTigris hozzászólására (#43857) Válasz Ápr 3, 2015
Talán azért, mert német területen inkább a meterspur a jellemző a városi vasútnál, ami kicsit nyűgösebb lenne modellezés szempontjából, holott van hozzá minden.
Másrészt szerintem ez egy külön kaszt a kaszton belül, ezáltal nagyon kevés azok száma, akik direkt erre indulnak rá, ergo egy nagyüzemi széria horribilis árú lenne.

Vannak páran, akik itt-ott megvillantanak egy-egy tervet, de jelentős érdeklődés hiányában csak terv marad.
Viszont a cseh építőkészlet majdnem jó, ahhoz egy ilyen hajtás és máris kész a 61-es villamos.
(#43862) sikumegalifter válasza HarciSün hozzászólására (#43847) Válasz Ápr 3, 2015

Nekem tetszik ez mind otthon talált dolgokból?
(#43864) HarciSün válasza sikumegalifter hozzászólására (#43862) Válasz Ápr 3, 2015
Igen, leginkább modellezési "maradékokból" épült meg amit találtam.

Sünöcske: lehet hosszú a híd, még nem próbáltam vagon mellé, max megfelezem...
(#43866) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#43847) Válasz Ápr 3, 2015
Szép tiszta munka!

(#43870) jáTékTigris válasza masTTertape hozzászólására (#43858) Válasz Ápr 4, 2015
Tomix van, használom is, volt ötlet, de elvetettem.
Elgondolkodtattál, egy dolog jutott az eszembe, ha a két tengely hátulról úgy fogom meg, hogy sztirol lapokat ragasztok egymásra a tengelyek mellett, végül alulról-felülről is lezárom. Így a tengely tudna mozogni oldalirányban, hasonlóan a külső keretes megoldáshoz, amely a szűk kanyarokban (265-ös íveken képzeltem el, de ha Luna síneket használnék, ott 250 lenne a nagyobbik) szükséges lehet. A tengely kúpját (ami a külső forgóvázmaszkban szokott lenni) levágom.
Ennyi elmélet után kartonpapírt ragadtam, és kipróbáltam 3 D-ben. Az biztos, hogy nehezebb a futása, mint a gyárniak, hiszen nagyobb a súrlódási felület, a kérdés, hogy mennyire lehet tartós megoldás...

otlet.jpg
 
(#43871) jáTékTigris válasza jáTékTigris hozzászólására (#43870) Válasz Ápr 4, 2015
Nos igen, ez talán megoldás lehet egy pótkocsi esetében, de a hajtásnál így csak 1-1 mm fogná, ami minden csak nem tartós...
Mondjuk OFF méretben Halligék is érdekesen oldották meg Hallig meghajtás
(#43873) hoTTo válasza jáTékTigris hozzászólására (#43870) Válasz Ápr 4, 2015
Ha Desiro kereket használsz, az 6mm átmérőjű, van belőle futó, tapadó gyűrűs, hajtott, szóval lehet választani. Nincs kúpos tengelyvég ami zavarna. Érdemes lehet motorvonat hajtásokat tanulmányoznod, Piko Talent2, Tillig Desiro, Kres járművek, hátha valamelyik megoldás egy az egyben jó lenne neked.
(#43876) Spike hozzászólása Válasz Ápr 4, 2015
Minden kedves tettes- és mérettársnak nagyon kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!
(#43877) masTTertape válasza jáTékTigris hozzászólására (#43870) Válasz Ápr 4, 2015
Ha ezt a megoldást választod, akkor szerintem rakjál a sztirol lapok közé 0,3-as huzalokat, hogy azon fusson a kerék. A lényeg, hogy ne teljes tengelyhosszon vegye körbe a foglalat.
De szerintem jobban jársz, ha rendelsz pl. Desiro vázat. Nincs kizárva, hogy nálam van is raktáron, de ahogy Oti mondta, minden van hozzá, kézenfekvő a megoldás. A Kres alkatrészek húzósabbak, de elérhetők azok is.
(#43880) hoTTo válasza jáTékTigris hozzászólására (#43871) Válasz Ápr 4, 2015
Ja, azt reggel kihagytam, hogy a Piko és a Tillig honlapján fent vannak az alkatrész rajzok, robbantott ábrák. Agyaláshoz kiválóan használhatók,
(#43888) sikumegalifter hozzászólása Válasz Ápr 4, 2015
Minden kedves modellező társamnak kívánok kellemes Húsvéti Ünnepeket

rabbit-railr...jpg
 
(#43889) jáTékTigris válasza hoTTo hozzászólására (#43880) Válasz Ápr 4, 2015
Köszönöm, nézegetem a robbantott rajzot, a Tilligé szemléletesebb, meg magát a Desiro modellt is. Ha jól látom (így 11 felé azért már előfordul, hogy nem, ezért nem is estem neki a megbontásának), a hajtott forgóvázon a maszk csak dísz, nem vesz részt a kerekek megtartásában, illetve a másik végen sem ez az elsődleges funkciója. Magyarul: követné az ívet a Desiro akkor is, ha forgóváz maszk nem lenne ott?
Ha a hajtás meg is oldható OTTó ötlete alapján, még ott van az áramfelvételé, mert ezeken a modelleken egy külső, réznek tűnő anyagon keresztül veszi fel az áramot (pl: 330044), ami nálam megoldhatatlan, amire pont Gábor hívta fel a figyelmem (a TÁTRÁknak nincs külső forgóváz-maszkjuk, ami nem baj méteres nyomközön, mert a burkolat takarja, de hagyományoson már látszik. ) Az manapság mennyire elterjedt/megbízható megoldás, ha közvetlenül a tengelyről/futófelületről venném az áramot, egyoldalon szigetelt kerékkel, rugóbronzzal, mint egyes BTTB modelleknék volt (figyelve a polaritásra)?
Mindenkinek kellemes húsvéToT kívánok!
(#43891) róbertke válasza jáTékTigris hozzászólására (#43889) Válasz Ápr 5, 2015
Ajánlom kedves figyelmedbe tanulmányozás céljából az alábbi oldalt: biscatrain
(#43895) masTTertape válasza jáTékTigris hozzászólására (#43889) Válasz Ápr 5, 2015
Ezeknél a maszk pl. az áramszedő bronzlemezeket is fogja, illetve a két fél forgóváz betétet tartja össze. Ha megnézed a rajzot, ezeknél az áramszedés a kerekek belső oldalán történik, tehát maradhat szabadon a kerék kívülről. Az a jó ezekben a konstrukciókban, hogy nem minden esetben kell feltalálni újra a spanyol viaszt. Persze az egészet kiesztergálhatod rézből is, de szerintem saját használatra sokkal gazdaságosabb berendelni pár gyári alkatrészt és abból megépíteni a jó forgóvázat. Tehát neked itt inkább a betétre, a kerekekre és az áramszedő lemezekre van szükséged. Ráadásul kettőre, hogy meglegyen a kellő vonóerő ahhoz, hogy mondjuk egy háromrészes villamos is tudjon közlekedni.
Lapozás       292/437    
Frissek
  2025. Jan, 22. Sze
5:11:53
  Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt
Hirdetés