|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#43897) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2015 |
|
Még 33 óra az indulásig. Közben szép lassan kerülnek fel a további dokumentumok a találkozó lapjára. Én meg megfáztam, de ez sem szegi kedvem. Egyébként a házigazda küldött körlevelet, melyben többek között arról tájékoztat, hogy összefüggő hótakaró borítja a völgyet. A húsvéti nyuszinak el kell kérnie az idén a Mikulás szánját, ha Zellába akar menni... |
(#43908) saetta válasza sunocske hozzászólására (#43897)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2015 |
|
Jó utat és jó szórakozást!
|
(#43932) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2015 |
|
Itt látható a következő megépítendő mozdony |
(#43938) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#43932)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Mondjuk, ha építeni nem is kell, de a matricázáshoz a jogtulajdonos nagyon szívesen rendelkezésre bocsájtja az eredeti terveket, így szerintem, ha igény van rá, akkor Jakó Mester minden további nélkül elkészíti azt a pár darabot. |
(#43941) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#43938)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
És akkor egy jogtiszta, szép modell kerül a sínekre. |
(#43944) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Tényleg: mennyire lenne nehéz egy Taurus-kasztnit építeni a kisszériában, gyári elemek felhasználása nélkül? |
(#43945) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#43944)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Annál sokkal többe, mint gondolnád. |
(#43951) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#43944)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Erről Aszódi Laci bácsi tudna nyilatkozni. Minden idők egyik legjobb modellezője volt, de neki sem sikerült a Taurust eltalálni anno. |
|
(#43952) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Sziasztok!
Gondolom most nagy hülyeség amit kérdezni fogok,de mivel megfogalmazodott bennem ki mondom
Beszéltünk arról hogy nekem nem tetszenek a vagonokon a fekete forgózsámolyok. Kaptam is ötleteket festékre-festésre de nem biztos hogy jól is sikerülne. Nem vagyok ügyes kezű modellező
Tehát a kérdésem az lenne hogy gyári forgózsámolyt kerék meg minden más nélkül nem lehet rendelni olyan színben a Tilligtől mint maga a vagon? |
(#43953) hoTTo válasza sikumegalifter hozzászólására (#43952)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Szia,
Nem hülyeség amit írsz.
Válaszd ki melyik vagon forgóváza lenne jó, ird meg a modell cikkszámát és beszerezzük.
Ottó |
(#43954) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#43951)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Amúgy érdekes, hogy (gyári képek alapján) a Piko Teknő orra jóval meredekebb, mint a Tillig Taurusza. Ez tényleg így van, vagy csak a képek megtévesztőek? |
(#43955) masTTertape válasza sikumegalifter hozzászólására (#43952)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Barnát tudok adni, van raktáron. |
(#43956) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#43954)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
A két cég két különböző mozdonyt modellez. |
(#43957) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#43956)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Igen, a Piko a 1116-ot, a Tillig a 1216-ot. De ezek között a nagyvasúton is ilyen különbség van? |
(#43958) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#43957)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Igen, a két mozdonynak csak a neve ( majdnem) azonos a felépités egy generácioval különbözik. |
(#43961) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#43957)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Gúgli a legjobb haver.
Először itt nézd meg!
MAjd pedig itt.
Első pillantásra kiderül, hogy 30 cm különbség van a két mozdony hossza között. A típussal foglalkozó oldalakon jellegrajzot is találsz, ott összehasonlítható az egyes fődarabok, illetve a főbb aránypontok eltérései. |
(#43963) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#43961)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Köszi a fene se gondolta volna ezt... (meg azt sem, hogy te ezt az üzenetedet pont 12:16-kor küldted... ) |
(#43966) sikumegalifter válasza hoTTo hozzászólására (#43953)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Szia! Így tudom a cikkszámot küldeni ha jó mert én a világ másik végén vagyok és képet küldtek otthonról
Ha lehet akkor egy kb árajánlatot tudsz adni majd nekem? |
|
(#43967) sikumegalifter válasza masTTertape hozzászólására (#43955)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Üdv! Azt nem tudom hogy a kocsik barnák vagy inkább olyan vörös színűek
Azért köszönöm árat tudsz privátban küldeni? Mert ki tudja lehet több is kell meg Ottóék is szereznek,de jó pár vagon van és még lesz |
(#43968) hoTTo válasza sikumegalifter hozzászólására (#43966)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Este dobok emailt! |
(#43972) masTTertape válasza sikumegalifter hozzászólására (#43967)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Isten ments, hogy Ottóék üzletét rontsam. Elvégre ők a kereskedők.
Nekem van belőle bőven a szervizben, a hivatalos árlista szerint 2,50 euro egy db.
És ha bármi kérdés van alkatrész ügyben, akkor keress privátban, mert nem mindig nézem ezt a topikot! |
(#43978) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#43972)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2015 |
|
Gábor,
Sajnos van egy újabb árlista, ez egy régebbi ár amit írtál. |
(#43983) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#43978)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2015 |
|
És olcsóbb lett? : |
(#43984) Gashpy válasza saetta hozzászólására (#43908)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2015 |
|
Zella-Mehlisben jó a buli.
Akár egy kisebb kiállításként is felfogható. Rengeteg a kisszériás vagon, szépek és ötletesek a modulok.
A kaja elegendő és megfizethető.
Viszont a 16-ára jelzett rövid képes beszámolót sajnos munkahelyi feladataim miatt le kell mondanom... |
(#43985) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#43983)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2015 |
|
Persze. Az új árlista mindig árcsökkenés miatt készül, ezeknél a vicces szászoknál (is). |
(#43993) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#43985)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2015 |
|
Akkor megnyugodtam... |
(#43994) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2015 |
|
Kedves Dalostársak!
Úgy alakult, hogy lenne egy kiadó hely a jövő hétvégi, drezdai börzelátogatásra. Indulás szombat reggel, érkezés hétfő este. Ez azt jelenti, hogy vasárnap van a börze, hétfőn egy gyári boltlátogatás, a köztes időkben pedig kultúrprogram.
Tudom, hogy szűk az idő, de hátha akad mégis valaki, aki az eddig háromfős csapattal tartana.
Kérdésekkel, igényekkel bombázzatok mailben!
G. |
(#43999) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2015 |
|
Egy jó évnyi lelkiekben való felkészülés, és kb. másfél hónap aprólékos munkájának az eredménye ez a M42-es.
Aki bele szeretne vágni egy ilyen munkába, annak mondanám, hogy egy Tillig V100-as igen csak megcsonkított alvázára sikerült ráépíteni.
(A mozdony nem eladó, és nem is áll szándékomban többet készíteni!)
Üdv: Hubert F.
|
|
(#44000) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#43999)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2015 |
|
Kölcsönzés szülinapi zsúrra, közös fotózáshoz? |
(#44004) nohab77 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2015 |
|
Sziasztok új vagyok még ezért innen a messze távolból szeretnék minden kinek köszöni |
(#44005) nohab77 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2015 |
|
Van egy egyedileg épített terepasztal hozzá tartozó szerelvényekkel komoly érdeklődött keresek"NEM KERESKEDŐT" méretarány tt . |
(#44006) enigma válasza nohab77 hozzászólására (#44005)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2015 |
|
Képeket tudsz róla küldeni a publikus e-mail-emre? |
(#44007) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#44000)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2015 |
|
Sajnálom, de az nem fog menni! |
(#44008) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2015 |
|
Szerencsésen visszaértünk élményekkel és tapasztalatokkal gazdagodva Zella-Mehlisből.
Szuper volt! Még egy 1:1 különvonatot is szerveztek ( ), amelyik vasárnap átrobogott az állomáson elöl egy 03-assal, hátul egy 118-assal...
Részletesebb beszámoló majd később... |
(#44009) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#44001)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2015 |
|
Hát, mit is mondjak róla. Én a főkerettel kezdtem, arra felépítettem a járdákat. Ez meg is adta az alapméreteket, mind a kasztnihoz, mind a hajtáshoz. Anyagok sztirol, 0.2-tól 2mm vastagságig, a szükséges szerint. Rézdrótok a megfeleően arányos vastagságban, stb..stb...Jellegrajzok fellehetőek a neten szerencsére, no meg a fotók is. A jellegrajz 1:120 méretben lett eleve kinyomtatva, ez nagy segítség, mert rá lehet próbázni az elkészített darabokat. Viszont senkinek nem javaslom, hogy marógép nélkül neki lásson!
És abból is a mozgatható munkadarab megmunkáló asztallal rendelkező gépre gondolok! Iszonyat sok pontosan kivitelezendő alkatrész, és furat van rajta.
Ezzel a géppel kicsit beleéreztem abba, hogy milyen munka lehet, egy gőzmozdony elkészítése.
Fótó mindössze ez az egy készült a gyártás alatt. |
|
(#44020) john07_doki hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
Tiszteletem az Uraknak!
Mozdony építéshez szeretnék jó minőségű motort.
Alapvető igényem,
- hogy (értelem szerűen) TT méretű modellbe beleférjen,
- két kihajtása legyen.
A Conrad-nal találtam majdnem megfelelőt, de annak túl vékonyka a tengelye (1mm).
Tudnátok segíteni, hogy lehet beszerezni?
Köszönöm,
Üdv;
dOKi |
(#44021) john07_doki válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#43999)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
Húúúúúú... Feri, ez nagyon pöpec! Elismerésem!! |
(#44022) G.F. Rákoskeresztúr válasza john07_doki hozzászólására (#44020)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
Akkor inkább a Mashima motorok közül válassz!
Ettől a gyártótól elég jó méretekkel rendelkező motorokat lehet beszerezni. Igaz nem Conrad árakban vannak.
Tapasztalatom az, hogy a 1220-as, vagy a 1224-es befér egy Ontopic géptérbe. Ezek természetesen két oldali kihajtással rendelkeznek, 1.5mm-es tengelyátmérővel.
Mintha az hoTTóék honlapján is láttam volna valami motort, éredemes megnézni náluk is! |
(#44023) john07_doki válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44022)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
Köszi!
Miattam lehet Mashima, vagy elég ha csak tegnap volt s(h)ima, csak legyen...
Persze, hogy Ottóéknál néztem először. Egy darabot találtam az oldalon, annak is csak egy kihajtása van. |
(#44024) masTTertape válasza john07_doki hozzászólására (#44020)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
Szia Doki,
Nagyjából határold be a méreteket és utána keress meg! Elég sokféle motor van most nálam raktáron, de ha épp olyan nincs, amire vágysz, akkor akár gyári nyílt napon is lehet beszerezni a turkálóban szinte fillérekért.
A Mashima valóban jó, de az utóbbi pár évben egyre szűkebb a kínálata, főleg azok vannak, amik bolti raktárkészletek maradéka. Főleg cseh beszerzési források vannak.
A conrados Motraxx-ok sem rosszak, de ott inkább a katalógusból kellene a megfelelőt kiválasztani, mert a készletezett típusok főleg a SlotCar kategóriába tartoznak.
Üdv:
Gábor |
(#44025) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#43999)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
Szia Feri,
Nagyon szép munka.
Bizonyos körökben nem tudják megfogni az igényes vasútmodellezés fogalmát, jelentését, te meg egész egyszerűen csak "összedobsz" egy ilyet és máris kész a bizonyíték.
Nagyon sajnálom, hogy több nem készül belőle, holott igény lenne rá bőven.
Vajon milyen motivációs eszközökkel lehetne élni?
- megfelelő mennyiségű készpénz...
- az aktuális playmate(k) személyesen...
- pár vastag repülőjegy varázslatos desztinációkra...
- egy mindent tudó kerékpárkulcs...
- fekete Merdzsó, négy tagbaszakadt gyűrött tarkóssal...
Sorolhatom.
|
(#44026) G.F. Rákoskeresztúr válasza john07_doki hozzászólására (#44023)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
No, ha masTTertapenél nem lelsz, akkor írj, azt intézek Neked! Jelenleg nekem csak 1020-as, és 1015-ös van Mashimából, valamint nyitott Mabuchi, ami két oldalon kihajtásos. De ezek eléggé piciket motorok, nagy gépek mozgatására nem igen megfelelőek. Max úgy M44-ig jók.
Mibe kellene amúgy? |
(#44027) Tector hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
Tiszteletem!
Készült Nohab motor TT méretben is. Nem főgépcsoport, csak a dízelmotor. Akit érdekelnek ilyen nyalánkságok az jelezze felém e-mailben. Ez már egy egészen más szintű perverzió amire néha rákattanok.
3D-ben megrajzolva majd kinyomtatva.
Üdv.Zoli |
|
(#44029) G.F. Rákoskeresztúr válasza Tector hozzászólására (#44027)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
Na de akkor mi fogja hajtani a mozdonyt?! |
(#44030) G.F. Rákoskeresztúr válasza masTTertape hozzászólására (#44025)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
Gábor!
Azért az összedobástól igen távol állt ez!
Egy hajszálon múlott, és mindössze a Tillig V100-as hajtás kiváló felhasználhatóságának köszönhető, hogy nem ért véget a produkció a főkeretnél! Az eredeti terv, hogy a Piko G akárhányas, aminek majdnem megfelelőek voltak a méretei, az M42 égeben lévő járdája maitt használhatatlan.
Probléma továbbá az hogy több készüljön belőle, hogy egy ilyen időterejdelmű munka, kb. 6db más mozdony elől veszi el "lehetőséget". Gondolom a többit nem kell részleteznem. |
(#44031) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44030)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
Feri,
Ezért is raktam idézőjelbe, mert pontosan látom.
A további okokat meg maximálisan megértem.
Üdv: Gábor |
(#44032) HOTotya válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#43999)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2015 |
|
Gyönyörűűűűűűűűűűűűűűűűű Egy óriási nagy gratula olyan szép !!!!!!! |
(#44035) lakasi válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44026)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2015 |
|
Szervusz Feri,
Ha már motorokról volt szó, BTTB 107-hez keresek új motort. A sík határoló lapok közti távolság max 13 mm lehet, ez fér be a kaszni alá. Az Ottóéknál kapható motor 13,7 mm-s, ezért nem jó. Ha tudsz ajánlani típust, forrást, vagy esetleg hozni a csütörtöki klubnapra, azt megköszönném. A kérés/köszönet másnak is szól.
Üdv, István |
|
|
2025. Jan, 22. Sze 9:07:12 |
|
Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt |
|
|