|
Keskeny nyomközű modellezés
|
Témaindító: Fordítókorongos, idő: Dec 30, 2014
Témakörök:
|
|
(#43824) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#43823)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2015 |
|
Ennél a 19fogasnál nem fér el a motor,mert ~3mm-t
le kell süllyesztenem!
A pozícióján nem tudok változtatni,mert a kaszni kialakítása nem teszi lehetővé,még egy tizedet sem engedi magát eltolni!!
A sárga 13fogasnál még nem néztem,ott lehet hogy elférne,de nekem nem volt szimpatikus a félig belógatott tengely...
Majd este megnézem! |
(#43834) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2015 |
|
Sziasztok!
Félretettem a hajtást,inkább a kasznit vettem kezelésbe!
A ráöntött kapaszkodókat szikével levágtam róla, majd az áramszedőként használt 0,3-mas acéldrótból gyártottam újakat.
A lámpákat is beragasztottam a helyükre.
Viszont nagy szívás volt a zománcozott vezetékek összeforrasztása!
Hiába pucoltam őket tisztára,valahogy nem akart ráfutni az ón,
amikor nagy nehezen sikerült megforrasztani,akkor meg helyreigazítás közben vált el egymástól...
Végül rátekertem egy huzalszálat,amivel rögzítettem őket egymáshoz, utána már szépen megfogta a forrasztás.
A két ajtókilincs kivételével mindent a helyére tettem,belülről ragasztóval rögzítettem és leteszteltem,hogy működik.
Ilyen lett: |
|
(#43835) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43834)
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2015 |
|
A régi lakkozott drot végét melegitsd meg egy gázégövel ( öngyujto stb) majd nyomd spirituszba. Igy nagyon jol forraszthato.
Az uj huzalok lakkja elvben elpárolog ha a pákával hozzáérsz. Erre van egy technologia; kis gyüszünyi csészében forrasztoont "föznek" és ebbe mártják a huzal végét. Az uj tipusu zománcozott huzalok szigetelése itt eltünik és a huzalt befutja az on. ( föleg a licnis huzaloknál ideális a munka).
Amugy szép lett a kaszni. |
(#43840) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43834)
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2015 |
|
Jó lett! Már csak az ablaktörlők, poroltók és verescsillag hiányzik róla.
Én még lekapnám a motor tér ajtók zár kilincseit is és azt is lecserélném fémre. Illetve az ajtók melletti kapaszkodókat kicsit megnyomnám középpen a kaszni irányába, mert van egy kis hasa. |
(#43872) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2015 |
|
Sziasztok!
Megfogadtam Grimasz tanácsát és külön szereltem fel a motortér ajtók kilincseit!
Elég nagy szívás volt,túl picike és csak egy furatban van rögzítve,folyton "kilőttem" a csipeszből berakás közben!
Szóval stresszes meló volt...
Még ezek előtt feltettem az ajtókilincseket is!
Legközelebb az alvázkerettel folytatom,az már egyszerűbb lesz.
Így sikerült összehozni: |
|
(#43874) reszelozsir válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43872)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2015 |
|
Nagyon szép! |
(#43890) Fordítókorongos válasza reszelozsir hozzászólására (#43874)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2015 |
|
Köszönöm!
Tegnap óta mindent sikerült a helyére illesztenem!!
(Visszaállok a hajtás témára és befejezem....)
Így néz ki: |
|
(#43913) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43890)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2015 |
|
Jó lett nagyon! |
(#43914) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43890)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2015 |
|
Jut eszembe. A két-két felsó lámpához nem vezetsz fényszálat? |
(#43923) termi válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43914)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2015 |
|
Ha jól értem ezt a hozzászólást, akkor ledesek. |
(#43928) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43834)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2015 |
|
|
(#43931) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#43928)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2015 |
|
Sziasztok!
Gyuri:
Igen,ez a tőled zsákmányolt ~0,2-es kötöződrót!!
Nagyon nehezen futott rá az ón (pedig rendesen lefaragtam róla a zománcot),azért kellett rátekerni azt a rögzítő szálat,azzal már rendesen megfogta.
Érdekes,hogy a ledet jól lehetett hozzá forrasztani,csak éppen egymással nem akart összeforradni.
etwg rendesen leírta,hogyan kéne letisztítani,de ez a sorbakötött ledeket összekötő szál volt, ~ 10mm-t állt el a kasznitól,szűk volt a mozgástér....
majd kipróbálom a módszerét.
Grimasz:
Kösz!!
Elsőre ne lőjük el az összes "puskaport"!
Majd talán a következőnél.
Felső fényszórókat eredetileg terveztem,de nem sikerült szereznem hozzá +2 lámpafejet.
Csak 4 jár hozzá,külön nem kapható,pedig nem is olyan olcsó játék.
Jó Modellezést! |
(#43934) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43931)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Ilyen rövid összekötéseket én szigeteletlen vékony huzallal csinálom ( szétbontott licnis kábelböl). Forrasztás után meg vékony festékkel leszigetelem az egészet- a forrasztással együtt. |
(#43935) Milos Grimasz válasza termi hozzászólására (#43923)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Van a sátor tetején is 2-2 lámpa. Arra értettem. |
(#43936) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43931)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Ami rá van öntve, annál nagyobb nem kell. Ekkora méretűek az eredetiek is és a színük piros. irány váltáskor jól mutatnak. ;) |
(#43937) reszelozsir válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43936)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Jól elbeszéltek egymás mellett
Te a zárlámpákra célzol, Korongos meg a harmadik fényszóróra. Gondolom... |
(#43939) Milos Grimasz válasza reszelozsir hozzászólására (#43937)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Szerintem jól gondolod. |
(#43988) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2015 |
|
Sziasztok!
Kifúrtam a 4.hajtásom tengelyfuratait!
Finoman jár,nem szorul,ha sikerül,nem lesz túl nagy gond az analóg üzem maxi sebességével!
Így lettek elhelyezve a fogaskerekek: |
|
(#44053) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Sziasztok!
Sikerült betuszkolni az összes fogaskereket!
A homlok oldalon szerencsére nem kacsintott ki a fogaskerekek ürege.
Viszont a motor hasa szinte hozzáér a belső kerékhez,ezért sem lehetett a belső oldalra helyezni a közvetítő kereket(etwg)!
A motort nem lehet beljebb tolni,ott van pont a helyén,
~0,1-es játéka van neki a kaszniban.
Már kézzel forgatva is látszik a kettős fogaskerék "lassítása",úgyhogy biztos számítani fog valamit.
Így néz ki: |
|
(#44054) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44053)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
A baj az, hogy mi innen nem látjuk mikor mivel dolgozol. Az elöbbi motoron a csiga ki volt huzva a tengely végére (#43483), most meg majdnem bele van nyomva a motorba.
Amugy persze mindegy, de a másik megoldás mechanikailag is jobb lett volna.
|
(#44056) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44053)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
A motor másik végére lendítő kerék kerül? |
(#44059) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#44054)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Szia!
Pedig megmutattam már az előző oldal alján.
Arról beszéltünk akkor,hogy a köztes kereket te a motor felé tolnád el...
Ez egy egészen más hajtás,mint az előbbi:
Ott hosszabbítani kellett a motortengelyt, itt meg elég lett volna egy roövidebb is.
Annál egyel kevesebb tengely fékezte a hajtást,itt pedig
van egy + lassító kerék, ez a lényege neki!
A motornak biztos rosszabb,de az már nem sokat számít, hogy 7 vagy 8 tengelyt szolgál ki...
A motornak meg szerintem jobb is, hogy a csapágyhoz közelebb terheli a csiga.
Grimasz:
Lesz rajta súly,már előzőleg megmutatta jótékony hatását,
már nem maradhat le róla.
Etwg:
Most lehet,hogy ki fogom próbálni a kerékáramszedős tervedet,mert a motor ~1,2mm- rel magasabbra került!
Na elmentem dolgozni!! |
(#44060) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44059)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Valoban beszélgettünk, de ezt a fekete motort igy még nem láttam, eddig csak a szürkét mutogattad, ahol a csiga nagyon a végén volt.
Mindegy, ezt neked kell kiokoskodnod, hogy melyik megoldás lesz a jobb. Az tény hogy igy jobb a csiga helyzete a motortengelyen.
Én régebben egy vékony átlátszo plexilapbol vágtam ki a motor sziluettjét és azzal probáltam ki a rajzlapon a megoldásokat. Ugy látszik te könnyebben dolgozol a marogépen.. |
(#44129) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
Sziasztok!
Összeraktam a 20/15-ös áttétellel szerelt hajtást!
Kapott lendkereket,finoman fut, bejáratás nélkül is alacsony feszültségen üzemel.
Nincs vele gond....
Viszont az előző hajtásban használt szürke motor kisebb fordulatú lehet,
mert az még áttétel nélkül is valamivel lassabb ennél a hajtásnál!!
A Kato 11-104-es motor annyira gyors,hogy nem számít neki az áttétel!!!
Azért a Kato gyári hajtásához képest nagyon durva különbséget mutat,sebességben is,súlyban is !
Nézzétek: c50 Hajtáspróba, 20/15-ös áttétellel!
Sajnálom,hogy nem volt két szürke motorom hozzá,mert csak akkor derült volna ki a hajtások sebesség különbsége,az áttétel "ereje"! |
|
(#44131) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44129)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
Én egyszer (601) meg forditva jártam. Eredetileg egy Roco motor volt benne, aztán szereztem egy nagyon erös, valamivel nagyobb Sanyo motort az meg tul lassu volt......
Most ismét a ROCO motir van benne. |
(#44287) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2015 |
|
Sziasztok!
Kipróbáltam a másik kedvencemet élőben!
Ez még nem modellezés,de előbb vagy utóbb ő is sorra fog kerülni.
(A műgyanta kaszni,réz kiegészítőkkel már régóta megvan hozzá.)
Itt egy kis videó a Szalajka-Völgy Kisvasútjáról:
Szilvásváradi MK48-as!
|
|
(#44288) reszelozsir válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44287)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2015 |
|
Te is ma voltál? |
(#44293) Fordítókorongos válasza reszelozsir hozzászólására (#44288)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2015 |
|
25.-én Szombaton voltunk,a felvételek is akkor készültek. |
(#44389) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 3, 2015 |
|
Sziasztok!
Ezt hallgassátok milyen szuper hangmintákat találtam:
(a letöltések fület nézzétek!)
Gochenger.atw.hu
És itt egy kis videó róla:
c50 Motorhang
|
(#45086) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 16, 2015 |
|
Sziasztok!
Hangos c50-esem sajnos még nincs....,de van helyette más !
Egy Mashima 1020-as motoros,két lehajtásos, 0,3-mas - 0,4-es modulú fogaskerékkel szerelt cucc.
Kerekei könnyedén cserélhetők (mint a nagyoknál) ,6-os átmérőjűek,
N-esek.
Sajnos a motor mérete miatt muszáj kimarni / kireszelni a műgyanta kasznit belülről,hogy finoman ráüljön a hajtásra.
Egy kis videó a próbajáratokról:
c50 Hajtás Mashima 1020-as motorral!
Ez volt az 5. változat , így néz ki: |
|
(#45214) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45086)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2015 |
|
Sziasztok!
A Hajtás befejezését Mesterre bíztam!!
Én is nála vagyok ipari tanuló!
A motor rögzítése egy U-alakúra mart műanyag "patkóval" lett megoldva,hasonlóan,mint a többinél.
Rögzítőcsavarja egyben befogja az áramszedő lemezkék hordózó Nyákját is.
Áramszedői ~1mm széles rógóbronz lemezből lettek kivágva.
Nagyon ütős megoldás lett!!
Így néz ki: |
|
(#45216) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45214)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2015 |
|
Hát mit mondjak.... Az áramszedés nem egy minöségi kategoria a mozdony többi részével. Mintha már beszélgettünk volna rola. Igy sajnos eléggé zavaró és mechanikai szempontbol sem tul jo ( keveset rugozik).
Nem lehetne azt a kerék mögé rakni ( a nyomkarimát belülröl nyomná)? Ugy még meg sem kellene hajlitani ( egy munkafogással kevesebb viszont jobban rugozik és nem látszik).
Ha befürészelnéd a középsö részt a csavarig akkor oda egyszerüen be lehetne dugni, a csavarral megfogni, és csak egy vékony szigetelö szalagot kellene az áramszedöre ragasztani, hogy ne érjen a kerethez. |
(#45218) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#45216)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2015 |
|
Szia!
Sajnos az áramszedést nem lehet a kerekek mögé tenni!
A fogaskeréksor nincs középen,még egy szigetelő alátét is van a
váz-kerék között,ha ezt még tovább vékonyítanánk,akkor
teljesen megszűnne az egyik oldali tengelycsapágy!
Egyébként,ha ráeresszük a "főkeretet",akkor teljesen észrevehetetlen,csak alulról látható,
hogy ez egy másik megoldás.
Ez egy nagyon kicsi mozdony(nyomtáv:9mm,tengelytáv:17,3mm),
eleje-hátulja belülről ~9mm széles,csak a fülkében akad egy 15mm hosszú szélesebb rész,nem sok lehetőség van megoldani az áramszedést.
Én könnyebb megoldást választottam,egyszerűen csak leengedem a motor tetejéről az áramszedő huzaljaimat...
Ez szerintem elegánsabb,viszont több melóval jár!
Láttam működés közben,ugyanolyan simán fut,mint az összes többi,
nem sokat "fékez" rajta az áramszedés,mégis tökéletes a kontakt!
Szerintem ez inkább ízlés dolga,de majd a futott kilométerek megmutatják,hogy melyik a jobb megoldás!
|
(#45222) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#45216)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2015 |
|
"Hát mit is mondjak.......". Tudod mit?... inkább semmit........Imádom,hogy megint sikerült negatívan hozzá állni a dologhoz!!!!!!!! Nem mondani,hanem MUTATNI valamit ami jobb,szebb,egyszerübb megoldás...... A papìr mindent elbír!!! |
(#45223) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#45222)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2015 |
|
Nézd ha személyesen veszed, akkor nincs miröl beszélgetni.
Korongos kolléga tette be a képet, nyilván azért, hogy mutogassa és véleményt kapjon. Az áramszedéssel mindenki sokat sziv a gyárak is. Én sem voltam kivétel és örültem minden ötletnek.
Amint látom te nem, igy nincs miröl tovább beszélgetni.
Sajnálom.
Itt az egyik utolso modellem, a tengelytáv kb azonos mint a C50-n ráadásul az elsö forgováz "nagyon látszik". Csak nagyon vékony alpakkadrottal tudtam megoldani az áramszedést. Oldalrol nem látni csak ebböl a szögböl. Ha lenne kedvem ezt is átépiteném és az alváz alá raknám az áramszedést. De ehhez uj alvázat kellene épitenem a jelenlegire nem lehet felszerelni. |
|
(#45226) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#45222)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2015 |
|
Lehet, hogy kevésbé feltűnő lett volna 0,4-es drótból megcsinálni... |
(#45231) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#45223)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2015 |
|
Okoska!!
Igen személyes dolognak veszem,mert megint TE voltál egyedül az aki rögtön negatívumokat és kioktató modoros módon írtál s letromfoltad szegény Fordítókorongos kollégát(meg
engem) holott csak az én engedélyemmel tette fel a mozdonyt ami az én "művem" csak Őt kértem,hogy marógép problémám végett csinálja meg nekem!!!!!
Nem kell rögtön csak negatívumokkal és olyan megoldásokat ráerőltetni ami épp az eszedbe jut!!s NEM így kéne ezeket az "ötleteket" megírni,átadni,hanem korrektebb hangvételű finom célzásokkal esetleg kérdések feltevésével!!! Ja és a lényeg!!! NEM rögtön a személyeskedés álcája mögé bújva a moderátorhoz rohanni és a vállán sírva panaszkodni amikor a TE megszólalásodat kritizálja valaki!!!! Senki sem tökéletes!!!TE sem én sem!! Azért vagyunk itt,hogy segítsük egymás munkáját és nem kioktató fikázó módon és hangnemben kell ezt megtenni!! HA megnézed a hozzászólásaidat kevés elismerő van köztük!! több a nem tetszés és kritika!!!!Vissza térve a mozdonyhoz.....volt a kezedben az általam készített mozdony????? NEM! Láttad hogy működik a mozdony próba pályán???? NEM! Tudod mennyi hely van az áramszedésnél???.....NEM! Készítettél már Te C50-t???...NEM!!! TE mint "nagy tudású" modellező nagyon jól kéne tudnod,hogy minden házilag kivitelezett modellnél milyen nehéz megoldani az áramszedést,mert minden modellnél más-más megoldást kell kitalálni és megvalósítani úgy,hogy az ne barkácsolt kivitelű legyen!!!
Én ennek ellenére nem haragszom sőt szívesen találkozom veled,ha úgy hozza az élet,de oda kellene figyelned jobban a megfogalmazásra!!! |
(#45232) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45226)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2015 |
|
István ! Nem kell megvédened Eugént....meg védi magát,ha akarja... |
(#45233) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#45231)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2015 |
|
Nem tudom mi a kinod velem, személyeskedsz mint az egyik korábbi bajtárs - én azt sem tudtam, hogy ki követte el a munkát. Én csak azt jegyeztem meg, hogy nem azonos minöségü a két munka - mert az sajnos látszik. Adtam néhány ötletet. (Már korábban is Korongos barátomnak, mert már korábban is látszott, hogy baj lesz az áramszedökkel. Ráadásul senki nem köteles az ötleteim szerint épiteni. Ennyi volt, ha te mást olvastál ki a mondokámból az a te bajod.
Érdekes modon te is ugyanazt a hamis hurt pengeted mint a másik bajtárs ( akinek a bocsánatkérésére még többen várunk), hogy én mutassak valamit. Még arra sem vagy képes, hogy megnézd amit mutatok. S az mind saját munkám. ( nem ugy mint állitjátok, én soha nem dicsekedtem idegen tollakkal meg képekkel).
Ezt a modellt a kezdettöl tárgyaltuk a Korongos kollégával és soha semilyen konfliktusunk nem volt, pedig többször átépitette, néha az én ötleteim alapján. Erre jösz te, mint részeg a kocsmaajtonak.
Ha még az alapvetö tiszteletet sem tudod a másik topiklako felé betartani, akkor nem igen tudom miröl is lehetne beszélgetni.
Azt sem tudom honnan veszed, hogy a moderátorhoz rohanok, ez nem az én parkettám, meg tudom magam védeni és ellentétben egyesekkel bocsánatot is tudok kérni, ha valakit megsértettem.
Ezzel ezt a témát befejeztem.
|
(#45246) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 25, 2015 |
|
Idézet: „Ha még az alapvetö tiszteletet sem tudod a másik topiklako felé betartani... ”
És ezt pont te mondod???
Úgy látom mióta nem jártam erre nem sokat változott a helyzet...
Gyuri ne foglalkozz vele, nem ér annyit az egész! |
(#45247) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#45246)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2015 |
|
Te hazudoztál, sértegettél összevissza, azota meg lapulsz. Ezért kár volt visszajönnöd. |
(#45248) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#45233)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2015 |
|
Elnézést kérek Oberführer elvtárs..........
Bocsánat,hogy meg mertem szólítani becses személyedet.....
Nem szeretnék közel 60 évesen és közel 50 év modellezés után tudatlan lenni......Ó MESTER !!!!! taníts....taníts...taníts!!!! |
(#45249) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#45248)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2015 |
|
Ezt kár volt beirnod, mert több évvel és néhány nemzetközi dijjal leköröztelek már - sajnos... |
(#45260) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#45249)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2015 |
|
Fura gondolkodásod van....
Én nem vontam kétségbe a tudásod(azzal,hogy nem kritizálom még nem biztos,hogy tetszik) csak annak hangnemével,mikéntjével,megnyilvánulásával,etikusságával nem értek egyet!!!Én nem fellengzősködtem,mint te a könyvírás és a tv-s szerepléssel ami nem egyenesen arányos az IQ mértékegységével!!! DE ha már a kérkedéseknél tartunk...dolgoztál már az Angol királynőnek,az Amerikai elnöknek,a Japán császárnak vagy egy Szaúdi sejknek,stb.??? mert én már dolgoztam és ami neked a Pulitzer díj az nekem ezek a munkák voltak! Ez nézőpont kérdése kinek ez kinek az(csak én nem verem nagydobra)
DE tudod mit?! Ettől függetlenül,hogy nem vagyunk egy hullámhosszon szívesen látlak vendégül mind a két műhelyemben,ha Pesten jársz és akkor(ha te is akarod) személyesen is meg tudjuk beszélni a dolgokat!!! |
(#45261) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#45260)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2015 |
|
Én meg csak azon csodálkozom, hogy mennyire nem tudod elfogadni a kritikát, ami nem is volt tulzo, se nem rosszindulatu, és teljesen felesleges volt tovább tárgyalni. Abbol az ember sohasem tanul, ha csak a dicséretekre kiváncsi.
Köszönöm a meghivásodat és alkalom adtán élni fogok vele. |
(#45263) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#45232)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2015 |
|
Nem azért írtam, hanem azért, mert egy vékony drót kevésbé látszik, mint egy lemezcsík. Ha már nincs több hely egy ilyet elhelyezni.
(Jövő hét végéig biztos nem vagyok, csak elvétve a műhelyben, és akkor is egy nagy csomó egyéb dolgom van. Csak utána leszek "üzemképes".) |
(#45421) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Sziasztok!
Most H0 kerekek helyett,N-eset szereztem be.
Gondoltam megúszom az átalakítást,de sajnos nem jött be!
A kerék része most jó volt,viszont az 1,5-ös tengelyek helyett,
csak 1mm-es tengellyel szerelnek Fleischmann-ék.
A fogaskerekeken meg 1,5-ös furatok vannak.
Csinálnom kellett egy befogót hozzá,amivel sikerült központosra felfúrni
és nem nyomták meg a tokmánypofák sem.
Tűgörgőt használtam tengelynek,szerencsére volt megfelelő méretű
belőle.
Így már használhatóak lesznek a következő Hajtásomba:
|
|
(#45435) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45421)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Szép!
Ami egy kicsit gyanus az a fogaskerék mérete. Csak a képröl gyanitom. Az nem lehet nagyobb átméröjü, mint a kerék futofelülete.....mert fennakadsz a válton.... |
(#45446) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#45435)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Kösz!
Igen tudom,hogy nem lehet nagyobb átmérőjű.
Jó szemed van.
Ez a fogaskerék egy határeset,vagy éppen még jó,vagy már nem....
A fogaskerék (legnagyobb) átmérője 6,19mm,
a kerék futófelülete viszont kúpos: - az elején mérve 6,13mm(!)
- a nyomkarima felől meg 6,30mm!
A nyomtávjában is tud egy kicsit jobbra-balra tilinkózni,úgyhogy lehet gond vele!
Sajnos nincs váltóm,még nem tudtam kipróbálni.
Van lehetőség kisebb fogaskerékre(17 fog,19 helyett),vagy egy kicsivel
nagyobb(6,2) kerékre. |
(#45448) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45446)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
A NEM301 1 mm-t ir elö (H1 méret). Ennyivel kell kisebbnek lennie a fogaskerék sugarának a futofelület sugarától (N és Z méretben). |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 16:57:52 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|