Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       295/437    
(#44137) bacsko válasza BR95 hozzászólására (#44136) Válasz Ápr 18, 2015
Mindkettő 4%-os a program szerint. Ennél laposabbra nem tudom venni, mert akkor nem tudom átbújtatni egymás alatt a vágányokat. Így is csak 59mm mindkét helyen. Ennél talán még nem lesz hullámvasút hangulata.
Kicsit még variáltam a gyár fő kitérőjénél. Így életszerűbb és nem is zavarja a gyáron belüli mozgás a fő vonalat.

B_2_a.jpg
 
(#44138) csíkosháTTú válasza bacsko hozzászólására (#44137) Válasz Ápr 18, 2015
Az a 4%-os emelkedés nagyon necces.
Tipp: próbáld meg az alsó vágányokat egy picit lejjebb vinni, így csökkentheted a felső szint magasságát, így az emelkedés meredekségét is.
(#44146) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 19, 2015
Fél Off
Skodázgattam egy kicsit, és betévedTTem az elhagyott topicra...
Nem kellett volna... Van, aki még mindig ott tart, hogy letesz valamit, egy modellt a Nagyérdemű elé, és várja a hozsannázást. Aztán, ha ez elmarad, netán 2015-ben kritika éri az általa alkalmazott '60-as évekbeli technológiát (amit amúgy is rosszul alkalmaz), akkor megsértődik, és csak azt tudja érvként felhozni, hogy a kritikus csináljon, mutasson szebbet.

(#44147) wolfchild hozzászólása Válasz Ápr 19, 2015
Sziasztok,

nem tudom magam utolérni, így sok késéssel, de elkészült a februári találkozó videója.

www.fűtőház.hu

bmrg20.png
 
(#44149) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44146) Válasz Ápr 19, 2015
Szia István!

Szerintem azt a kérdést úgy a legpolitikusabb kezelni, ha itt sem vesszük elő. Az idő kezeli. Én ezt javaslom.

Üdvözlettel:

SAetta / BZ

U.i.: A megjegyzésem arra nem vonatkozik, hogy - szerintem nagyon helyesen - vannak közöttünk olyanok, akik pl. az aukciós oldalak földtől elrugaszkodott folyamatait kritizálják a tájékozatlanabbak / kezdők védelmében.
(#44154) Lezlinilzen válasza saetta hozzászólására (#44149) Válasz Ápr 19, 2015
Szerintem meg a problémák nem oldódnak meg a szőnyeg alatt. Elvileg felnőtt emberekről van szó.
Ha olvastad, én is felvetettem egy kérdést ott.
Azóta csak az érintettek hánytak fittyet rá...
(#44155) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#44149) Válasz Ápr 19, 2015
Ilyen - nem teljesen - úriemberek mindig vannak. Meg kell tanulni elviselni őket. Ha ez nekik (az ottani embereknek) jó, ám legyen. De az itteni -nagyon jó (!!)- csapatot nem kellene ezzel traktálni...
!! Ez nem az utóiratodban szereplő személyekre utalt!!
(#44156) wolfchild hozzászólása Válasz Ápr 19, 2015
Ha esetleg valakit érdekel egy eladó mozdony

Bővebben az apróban

xxxxx.jpg
 
(#44157) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44154) Válasz Ápr 19, 2015
Teljesen igazad van, csak azt is figyelembe kell venni, hogy mindenkinek a saját barátnöje/barátja a tetszik a legjobban és ilyen helyzetben mindenki nagyon elfogult a saját érdekében.
Sok kissrác milyen büszke ha sikerül összetaknyolnia egy gyári épület kitet, és a vinklik is többé kevésbé 90 fokosak, addig a profi ugyanazzal a kittel hetekig eldolgozik mire stimmelnek a sarkak az illesztések. Szoval itt szerepet játszik a tapasztalat, az igényesség a szakismeret meg a türelem.
Ezt annyira lehet tulozni ( sokan közületek ezt nem érhették meg) amikor egy hajdani gyári Shay mozdony kithez (MDC ~1980) egy modellezö társunk egy >200 oldalas könyvet irt, hogy mit kell csinálni mind a ~250 alkatrésszel mielött beépiti, hogy a modell jol müködjön. Megépitettem a könyv szerint is a modellt, és valoban ég és föld, pedig a gyár is igen részletesen és pontosan leirt minden lépést a mozdony összerakásához. Sajnos ilyen problémák napirenden vannak a méregdrága fém épitökészletekkel is. Hiába tesz le a modellezö 6 jegyü összeget a pultra alig van garancia, hogy egy vitrinmodelltöl jobbat kap, ha összerakja a mozdonyt.
Megengedheti magának az ilyen modellezö, higy ne dicsekedjen az uj szerzeményével?
Elfogadja a kritikát?
(#44158) saetta válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44154) Válasz Ápr 19, 2015
Szia!

Pontosítok:
- nem a szőnyeg alá kell tolni, de EZEN a fórumon lehetőleg ne foglalkozzunk ezzel
- az idő igen is segít valamennyire - például az indulatok mérséklődnek / mérsékelhetők.

Még írhatnám, de pont azt javasoltam, hogy NE ITT, azaz ITT NE erőltessük.

Üdvözlettel:

SAetta
(#44159) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#44158) Válasz Ápr 19, 2015
Szívemből szóltál
(#44160) saetta válasza wolfchild hozzászólására (#44147) Válasz Ápr 19, 2015
Szia!

Örömmel nézem. Még mindig újabb és újabb részletekre csodálkozom rá.
Hát nem lett rövid - most folytatom délelőttről.Még jó, hogy nem a mostanában szokásos "loop" módszerrel került fel

Üdv és köszönjük

SAetta
(#44162) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#44149) Válasz Ápr 20, 2015
Igaz, az a TT-s fórum szerencsére mentes az ilyen tagoktól...

Azért itt is előjön a kérdés, hogy mi az "igényes" modellezés?
Meg merem kockáztatni, hogy a Z-s topicba beszúrt képen az általam készített asztalka "felöltöztetése" is az, lévén 10 éves a - leírom, azért is! - kolléga.
De igényes modellezés a Hubert Feri által elkövetett ontopic mozdonyok készítése is, meg Lehoczki Gáborék alkotásai is. Balogh Laci terepasztalának meg a nemzetközi csúcson van a helye, annyira komplex, minden centiméretén kidolgozott műalkotás.

Van egy nagyon-nagyon jellemző tapasztalatom a műhelyben, ha nem baj leírom. Azért lehet összehasonlítani, mert mind a kettő a cseh rézhajtáson alapul, az egyik egy M44, a másik egy motorkocsi. Az M44 csendesen fut, a digitális átépítése pofon egyszerű, a modell szép, tiszta kívül-belül. A másik DCC dekóderrel történő felszerelése nem egy egyszerű baleset, a zárfényeit nem is lehet csak úgy simán bekötni. A pályán sír, visít, a kardánok feszülnek egyenesben, belül tiszta sorja az egész (műanyag-, műgyanta-, rézforgács). A kaszni nem pontos, az élek, ablakszélek egyenességével, a derékszögekkel, élekkel baj van. Amúgy a modell jó lenne, csak a munka rajta...

Mondjuk kaptam a pofámba, hogy "fellengzős dumám van", amikor a szomszédban panaszkodtam egy Deák OFF méretű M28-ra. Sajnos a modell még nincs készen, mert gyakorlatilag újra kellett konstruálni az egész hajtást, és az alvázat. Szó szerint csak a kaszni, meg a motor maradt az eredeti, meg a rudazat. Napok mennek el vele mire megüti majd azt a szintet, hogy használni lehessen.

Visszatérve az igényességre. Az említett kollégák munkái kétségtelenül azok. De igényes modellezés az is, ha valaki nagy szeretettel, és sok idővel építgeti a saját asztalát/modellét odahaza. Lehet, hogy nem lesz olyan tökéletes, de legalább törekedik ilyesmire, és előbb-utóbb nagyjából oda is fog érni. Pár kisszériás gyártó meg soha, mert nem veszi észre az építő jellegű kritikát sem.
(#44163) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44162) Válasz Ápr 20, 2015
Azért ne legyünk ennyire negativak:

Idézet:
„Pár kisszériás gyártó meg soha, mert nem veszi észre az építő jellegű kritikát sem.”

Azért volt aki elfogadta, mégha ez nem is jellemzö. , és modellje sokkal szebb és jobb lett a változtatások után.
A baj az, hogy a hazai kisszériások le vannak több évtizeddel maradva ( nem a tudásban meg a minöségben, hanem az általános hozzáállásban, szervezettségben), a modellezö társadalom meg öket a külföldi társaikkal méri össze. A külföldieknek ilyen kihivásuk ritkán volt - legfeljebb a nagyszériásokkal hasonlitották a össze az uj drága modelleket. Azokat meg nem volt komolyabb gond "legyözni", hiszen olyan modellel jöttek, ami nem volt a piacon.
Ennek ellenére sok külföldi kisszériás ( nagyon drága) mozdony sem jutott el soha egy müködö terepasztalra ( digitalizálásrol ne is beszéljünk), mert egyszerüen képtelen volt erre ( pl. Egy angol Garratt 24 kerekes fém mozdonyba (600gr) a gyár olyan meghajtást tervezett ami terhelés nélkül is mozgásképtelen volt - harmatgyönge motor miatt, vagy egy másik, már nem létezö osztrák cég olyan finom (lágy réz) kerekeket gyártott a mozdonyaihoz, hogy azok nem birták el a mozdony tömegét igy azt vagy állandoan mozgásba kellett tartani vagy fel kellett dúcolni a keretet, hogy tehermentesitse a kerekeket). Mégis megvették az emberek.
Szoval sehol sem volt rózsás a kisszériás modellgyártás. Ma is itt van a vitrinben egy japán eredeti Glaskasten mozdony, nem megy, de képtelen vagyok megtalálni a modját, hogyan kell szétszedni. Leirás nincs, a gyárto eltünt a forgalmazo szintén. A mozdony olyan finom, hogy az ember nem mer hozzáérni mert biztos letörik rola valami. Egy ilyen mozdonyt elkezdeni feszegetni meg egyenesen büntény.
Ilyen dolgokon ezért elég felesleges rágodni, arrol nem is beszélve, hogy az ilyen cselekvés üzlet, annak minden szabályaival.
A külföldi kisszériások között ma már talán egy sincs aki modellezö, a közismert nevek inkább egy kereskedöi házat jelentenek, mint modellezöket. Ezt anno még a Fulgurex meg a PFM kezdte, ök a távolkeleten rendelték meg a modelleket.
(#44164) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44162) Válasz Ápr 20, 2015
Szia!

Igen, az általad leírtakkal a hazai igényes modellezésről általában egyetértek, és (nagyon pozitív) mintának tekintem az említett személyeket számunkra.

etwg kolléga hozzászólásához pedig csak azt a szomorú kiegészítést tenném, hogy sokak által ismert egy drezdai kisszériás gyártó, aki rengeteg modellt kínál (köztük nagyon ígéretes osztrák mozdonyokat is), megítélésem szerint a hajtásuk is fantasztikus, ugyanakkor a kaszni kivitelezése nagyjából 15 éve ugyanazon a szinten mozog, és össze sem hasonlítható a pozitív példaként kiemelt magyar mesterek munkájával. Nem is elsősorban a (magas) kisszériás ár miatt zavaró mindez, hanem azért, mert az az energia és idő, amit mindezekbe a modellekbe fektetett, megérdemelné, hogy magas színvonalú végső kivitelezés társuljon hozzá.
Anno én rendeltem tőle 4-5 modellt, és sajnos vissza kellett küldenem kézbevétel után. Azt a Halberstadti vezérlőt is, amit itthon egyik ismert mesterünk mostanában precíz kidolgozásban készített el néhányunknak.

Üdv:

SAetta
(#44166) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#44163) Válasz Ápr 20, 2015
Írtad:
"A baj az, hogy a hazai kisszériások le vannak több évtizeddel maradva ( nem a tudásban meg a minöségben, hanem az általános hozzáállásban,..."
(Kiemelés tőlem)

Itt a kulcsszó!

Én hangdekódert szereltem anno egy nagyon-nagyon ritka, és csak 500 számozott példányban, egyedileg épített Trix modellbe. Sajnos OFF topic. Hát az egy agyrém volt!
Tudod az a baj, hogy az általam említett kisszériás hazai gyártók közül a két név szerint említett kolléga bizony hallgat a kritikákra, és meg is lehet nézni modelljeiket! Semmi szégyenkezni való nincs rajtuk. Arra meg nincs mentség, hogy egy modell digi átépítését úgy kell kezdeni, hogy lebontod a teljes világítását, majd egy szemetes felett sűrített levegővel kifújod belőle a forgácsot! Ez egyszerűen igénytelenség, ezek után értelmetlen bármit is elmondani neki, hogy ezt egyszerűbben is meg lehetne csinálni, és sokkal jobb minőségben. Falra hányt borsó...
Vagy nézhetjük a legutóbbi TT-s Wagner Taurust, amikor a hivatalos, jogtiszta design-t felvonultató modell jakoa kolléga kezéből még olcsóbb is volt, mint az "egyedi, kisszériás" hamisítvány, pedig előbbi még utólag frizírozva is volt kapaszkodókkal, például.
(#44167) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#44164) Válasz Ápr 20, 2015
Nyugi, a JAGO sem jobb. Pl: BR57, az 5 csatolt tengelyével. Az az apró kis baj van vele, hogy az NEM kupplungbefogó bele van esztergálva a mozdony alvázába (sic!). Így a kocsikapcsoló teljesen merev, sík pályán 1m ívsugár alatt vontatni így nem is lehet vele, akkor sem, ha a rudazata nem hullik szét már a dobozában magától. De nem jobb a BR93, vagy BR94 sem.
Vagyis odakint is vannak ám ilyenek, ez nem hazai sajátosság...
(#44170) sikumegalifter hozzászólása Válasz Ápr 20, 2015
Sziasztok! Erről a vagonról lehet tudni mikor lesz kapható? Második negyedévre ígérték a megjelenést igaz,de ezt szokta nagyjából tartani a Tillig? Nagyon rá vagyok kattanva

tillig-15353...jpg
 
(#44174) TTKacsa hozzászólása Válasz Ápr 21, 2015
Sziasztok!

Kíváncsiságból megmértem az FZ1 pályakimenet feszültségét csutkára tekerve. Minkét irányba 16,5 V volt a max feszültség. Kellene aggódnom a 12 V helyetti érték miatt, vagy ez teljesen természetes?

Kacsa
(#44176) angyal.marci válasza TTKacsa hozzászólására (#44174) Válasz Ápr 21, 2015
Hát ezt én is kimérem... lehet, hogy emiatt füstölt el a Piko Taurusom vakdugója... egy dióda szó szerint elfüstölt... bár egy viszonylag kis ellenállassal javítható a feszültségprobléma. De akkor viszont nem értem, hogy a Br151-es alapon lévő Gigant vakdugója hogy nem ment gallyra.
(#44177) Lezlinilzen válasza angyal.marci hozzászólására (#44176) Válasz Ápr 21, 2015
Te maximum feszültségen közlekedteted a járműveidet?
A "feszültség probléma" az FZ1-es megfelelő használatával nagyon könnyen kiküszöbölhető ellenállás nélkül is. Azért FZ1-es.

Üdv. : Laci
(#44178) angyal.marci válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44177) Válasz Ápr 21, 2015
Ritkán megy max feszültséggel. Nagyon ritkán. De amikor éppen ment, kifüstölt. egyik irányba mind a két izzó világít. Amúgy hogy orvosolható a probléma?
(#44179) Lezlinilzen válasza angyal.marci hozzászólására (#44178) Válasz Ápr 21, 2015
Bedugod a dugót egy zacsiba meg egy borítékba, és elpostázod Virágh Úrnak. Legegyszerűbben így.

...és legközelebb a bal kezeddel ráversz a jobbra, ha kitekernéd a maximumra azt a szabályzót...
(#44180) angyal.marci válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44179) Válasz Ápr 21, 2015
Ezt tudom és a trafó?

Megígérem!
(#44181) Lezlinilzen válasza angyal.marci hozzászólására (#44180) Válasz Ápr 21, 2015
A trafónak semmi baja. Az előbb írtam.
(#44182) angyal.marci válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44181) Válasz Ápr 21, 2015
Tényleg.... fáradt vagyok...
(#44183) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#44182) Válasz Ápr 21, 2015
Ilyen korán? Mit csináltál az éjszaka alatt?
(#44184) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#44183) Válasz Ápr 21, 2015
Aludtam, de éjfélig szinuszokkal voltam elfoglalva
(#44185) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#44184) Válasz Ápr 21, 2015
6 orát aludni..... Egy modellezönek?
Biztos nehezek voltak azok a szinuszok, nézz körül a cosinuszok meg a tangensek világában is....
(#44186) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44162) Válasz Ápr 21, 2015
Idézet:
igényes modellezés az is, ha valaki nagy szeretettel, és sok idővel építgeti a saját asztalát/modellét odahaza. Lehet, hogy nem lesz olyan tökéletes, de legalább törekedik ilyesmire,

Pontosan ez lett volna a mondanivalója az említett írásomnak is.
Igényességre való törekvés nélkül nincs minőség. És ez nem pénz kérdése, hanem igényesség kérdése.

Az meg már a topikok és klubok közösségének a hibája, hogy nagyon sok esetben ajnározzák a sz..t ahelyett, hogy az elején reális kritikával próbálnák meg a kezdőket az igényes modellezés felé terelni.

Eléggé összetett, mégis egyszerű oka van annak, hogy ennyire "kortárs művészet" lett a modellezés.
Majd ha felér a vezérhangya, talán erről is összeszedem a gondolataimat.
(#44187) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44186) Válasz Ápr 21, 2015
Nézzétek ezeket a dolgokat inkább mint folyamatot, egy befejezett dolog helyett. A minöséghez mindenkinek "meg kell érnie", ugy a modellezönek, mint a kritikusnak is, meg a kisszériásnak is.
Sajnos a mai világ ennek nem igen kedvez - mert valaki rájött, hogy sok dumával a sz.rt is el lehet adni.
Nincs mérce, igy nincs igény sem. Söt gyakran az igényesebbeket ki probálják szoritani a "bevált" közösségböl, mert zavarnak vagy esetleg megmondják az igazat..
Közben meg folyik az érdekek ütközete. A modellezö ipar minél több cuccot akarna eladni, ami legfeljebb a bugyelláris nyitogatására tanitja meg a modellezöt, s messze nem az igényességre vagy a kézügyesség, stb. fejlesztésére.
A "valodi" modellezöknek alig van foruma - ahol munkafogásokat, anyagismeretet és egyébb fortélyokat lehetne közzé tenni, s kinyitni sokak szemét, hogy mivel is jár egy gyári modellre odapöttyenteni a "i"- re a pontot.

Szoval ez egy komplex dolog, aligha lehet siettetni, és mércét is nehéz állitani pedig már van elég sok kimagaslo modell.
(#44188) reszelozsir hozzászólása Válasz Ápr 21, 2015
Az igényességhez: Link
Ha túl is lépek a festésen, a feliratok hiányosságain, a kipufogón egy mellékkocsin, a "lámpák" akkor is kiverik nálam a biztosítékot.
Nem is akarom tudni ki csinálta, azt hiszem erről a "kézjegyéről" bármikor fel fogom ismerni.
(#44190) bacsko válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44138) Válasz Ápr 21, 2015
Szia!

A 4%-os emelkedés technikailag vagy élethűség szempontjából necces?
Megpróbálok majd süllyeszteni az alsó pályán, alaplemez alá vinni kicsit. Attól félek ezzel is csak mm-eket tudok nyerni.
(#44191) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#44178) Válasz Ápr 21, 2015
Persze, ki kell cserélni a vakdugón az elfüstölt diódát.

Trafók: ezeknek van egy kellemetlen tulajdonsága, így az FZ1-nek is. Tudniillik, az üresjárati feszültsége - értsd: terheletlen állapotban mérve nagyobb, mint a névleges, amit ráírtak. Ugyanis a névleges értéket akkor adják le, amikor maximális mértékben terheled le. A példánál maradva az FZ1 max. állásban akkor fog 12V-t adni, ha van a sínkimenetén 1,2A terhelés. Ha nincs semmi, csak a mérőműszer, akkor teljesen rendben van az Általad mért 16,5V-os érték. (Zárójelben: amikor az FZ1 készült, akkor 220V volt a konnektorban, ma 230V van, így az FZ1 által leadott sínfeszültség is magasabb lesz egy picit.)

Gyakorlatban, ha koppanásig tekered a szabályzót úgy, hogy egy viszonylag kevés árammal szaladgálni képes modell, pl. egy Taurus van a pályán, akkor bizony a 12V az nem annyi, hanem jóval több.

(Megint zárójelben, több elfüstölt dekóder járt már a műhelyben, mert FZ1-gyel használták analógban, csak nem várták meg, amíg a dekóder rájön, hogy most analógban kellene mennie, és a türelmetlenségből maxra csavart FZ1 akkora feszültséget adott a pályára, hogy a dekóder bemenete ezt már nem bírta. Lenz, ESU, Kühn Hornby, Tran és Zimo dekódert is kellett már ezért gyógyítanom.)
(#44192) sunocske válasza bacsko hozzászólására (#44190) Válasz Ápr 21, 2015
Élethűség szempontjából már a 3% is elég necces, bár a hazai kisvasutakon annyira nem szokatlan. De gondolom most nagyvasutat modellezünk
(#44193) csíkosháTTú válasza bacsko hozzászólására (#44190) Válasz Ápr 21, 2015
Is, de inkább technikai.
(#44195) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44191) Válasz Ápr 21, 2015
Oké, alles verstanden. De házilag valami egyszerű módon nem lehet "biztonságossá" tenni? (Pl más kis fogyasztású fogyasztó bekötésével). A vakdugó meg mostmár marad ilyen, majd dekóderre fogom lecserélni.
A tanácsot meg megfogadom, a max feszültséget egyszer s mindenkorra elfelejtem.

Mondjuk beépíthetnék fixen egy mérőműszert is...
(#44196) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#44185) Válasz Ápr 21, 2015
Igen, volt ott minden. Szinusz, koszinusz, szinusznégyzet, koszinusznégyzet, tangens, stb... nem volt nehéz, csak sok és későn értem haza
(#44197) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#44195) Válasz Ápr 21, 2015
De igen!
1: Becsavarsz mindkét menetirányba egy-egy határoló csavart, és ettől nem tudod majd fullra tekerni.
2: Lecseréled valami másra, ami nem trafó, hanem valami szabályozott valami (PWM hajtás, tápegység).
(#44198) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44197) Válasz Ápr 21, 2015
Te nagyon nem bízol bennem... NEM FOGOM MAXRA TEKERNI amúgy van tápegységem
(#44199) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#44198) Válasz Ápr 21, 2015
Én eleve azt sem értem, hogy már 12V-ig is miért kell kitekerni egy trafót. Azon a feszültségen a kis PIKO V23-asom is közel fénysebességgel hasít, közben az igazi meg 30-nál gyorsabban sose ment

Egyébként meg hogy is bízna meg benned Csíkos, ha te az önszabályozás helyett egyből a szabályzót akarod művi úton lekorlátozni
(#44200) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#44199) Válasz Ápr 21, 2015
Az a baj, hogy a vontatásra képes modellek nem méretarányosan és nem egymáshoz hangolva mennek. Legyenek összehangolva a mozdonyok sebességei, a kis Br81 nehogy már lekörözze az ICE-t...
(#44201) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#44198) Válasz Ápr 21, 2015
OK!
Ha van táp, akkor az olyan, ami fix 12V-os, vagy netán szabályozható 2-12 között?
Ha fix a táp, az sem baj.
Egy relatíve könnyen megépíthető PWM szabályzó rajza iTT alul!
Mint látható, nem magyar a kapcsolás, német. A szerzője Hagen Jakubaschk, a könyv címe: Modellbahn-elektronik, 1980-ban jelent meg Berlinben.
A T4 tranzisztor és a köré épített feszültség stabilizátor ma helyettesíthető egy sima 7805 IC-vel. A T1, T2, T3, T5, T6 tranzisztorok BC182, vagy BC183, a T0 az valami nagyobb, ontopic méretben BD235, vagy BD237. A diódák pl. 1N4007. Különösebben nem kényes a kapcsolás az alkatrészekre, és még zárlatvédelme is van, jóval gyorsabb, mint a bimetál az FZ1-ben. A T0-T1 tranzisztorok alkotta kimeneti darlington helyettesíthető egy darab BDW23 tranzisztorral is. Fontos, hogy a kimeneti tranzisztort hűteni kell!

pwm_rajz.pdf
 
(#44202) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44201) Válasz Ápr 21, 2015
0-30V és 0-3A között változtatható áramot ad a tápegységem.
(#44203) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#44202) Válasz Ápr 21, 2015
Az jó, csak abba is kell egy "ütköző", hogy ne szaladj bele a 30V-ba... (Bocs, csak magas labda volt... )
Viccet félretéve: alkalmas lehet, csak az irányváltást kell megoldani.
(#44204) bacsko válasza sunocske hozzászólására (#44192) Válasz Ápr 21, 2015
Ez esetben át kell gondolnom a pályát, lehet nem is tudom átbújtatni egymás alatt a vágányokat ekkora helyen.
Köszönöm mindkettőtöknek.
(#44205) csíkosháTTú válasza bacsko hozzászólására (#44204) Válasz Ápr 21, 2015
Előbb a következőkön gondolkodj el, és próbáld meg módosítgatni!
- Az alul vezető vágányra állíts be egy 2%-os lejtést/emelkedést úgy, hogy a legmélyebb pontja pont ott legyen, ahol felette átvezet a felső alá ér.
- A felülre vezetőre meg állíts be 3% emelkedést, és meglátjuk mennyi lesz közöttük!
(Sajnos most nincs időm rá, hogy megcsináljam.)
(#44206) bacsko válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44205) Válasz Ápr 21, 2015
Igen, én is erre gondoltam. A jobb oldalon elvileg tudok rajta annyi süllyeszteni az alagútban feltűnés mentesen, hogy elegendő legyen, a baloldalihoz meg messzebbről kell elindítanom, de az is megoldható.
Gyorsan megnéztem, szerintem kijön, de most nincs időm precízen megcsinálni. Amint kész, ismét jelentkezek felülvizsgálatért
Mielőtt elfelejtem: köszönöm.
(#44207) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44146) Válasz Ápr 21, 2015
Sziasztok,

A félOFF-ra most reagálnék, bár örök kritikusom, Bencze Zoli külön kérte, hogy ne itt térjünk rá vissza. De kérdem én, hogy akkor hol?
A moderátor szerint is egykor összetartó közösségi felületként aposztrofált TT-be kezdtem topik elsősorban éppen az elődje miatt zilálódott szét és sajnos (vagy szerencsére) nem lát át ide, ahol tovább él a közösség. Viszont önmagukat igazolva megragadt ott pár olyan, egyébként sokkal többre érdemes topiktárs, akiknél - hogy is mondjam - beakadt a lemezjátszótű.
Elismerem, hogy a legutóbbi, ott lezajlott diskurzushoz én is adtam táptalajt, de egyszerűen vannak olyan helyzetek, amit nem tud az ember szó nélkül hagyni.
Lezli, akit rendkívül nagyra tartok munkássága és életlátása miatt (is), nagyon szépen és frappánsan odatette a gondolatát, ami a részemről csak azért maradt reakció nélkül, mert egyrészt bejezettnek tekintettem az ott zajló szóváltást, amit le is írtam, azaz nem én ütöttem tovább a vasat, másrészt pedig egy hasonlóan kibontott magán véleményben kívánom összefoglalni az egész jelenséget.

Ami magát az alapgondolatot érinti, sajnos az internetes kommunikáció, illetve az abban résztvevők szövegértésének hiányosságai miatt teljesen eltorzult, mire a diskurzus lezáró momentumához jutott. Ezért sem tartottam fontosnak, hogy tovább csépeljük a témát. Itt szeretném mindenkinek leírni, aki csak egy foszlányát is elkapta a minőségi vasútmodellezésről szóló, korábbi utalásainknak (azért a többes szám, mert Putz Attila barátommal tűztük zászlóra ezt a minősítést), hogy a kritika nem a maguknak, saját kútfőből, saját anyagbeszerzésből, láthatóan tanulási és/vagy önkifejezési célból készített modellezői munkákra irányul, hanem olyanokra, ami köztudottan bevételszerzési szándékkal történik.
Ahogyan az előttem szóló klubtársak is kifejtették, sok mester van, aki tanul, okul a kritikákból, sőt saját maguk vannak jelen olyan összejöveteleken (amit egyébként egyesek leszóltak), ahol testközelből tesztelhetik a saját munkáikat. Náluk a fejlődés szemmel látható és rendkívül jót tesz a modellező közösségnek, maguknak, a munkáiknak. Ha még kicsit rosszul is esik némelyiküknek a kritika (volt ilyen, megbeszéltük), akkor is a következő példányon már visszaköszönt a javítási szándék. Ez így helyes. Réges-régen véget ért a mavoe-s Parnasszusok kora, ahol sem a jöttment kritika, sem pedig az ifjúság nem rúghatott labdába. Amikor a vének tanácsa egymás köldökét babrálva állapította meg, hogy mi a jó modell, szerintem nem tekinthető korszerű gondolatiságnak, főleg úgy nem, hogy nyálfröcsögve kapja arcába a kritikus, hogy viríts b+, mert anélkül senki vagy, hogy nem tettél le semmit sem az asztalra. Érdekes, hogy milyen gyorsan elfelejtődik, hogy nem kevés pénzt tett le a kritikus arra az asztalra, amikor megvette azokat a modelleket, amelyekről aztán véleményt formált...

Úgyhogy Zoli barátom, ez a téma sajnos nem söprendő a szőnyeg alá és lásd, igen heves reakciókat képes felkaparni az emberben mindkét oldalon. Sajnos az ügy egyik legfőbb érintettje egyszer odalökte, hogy "tudod, hogy én oda nem járok". Értette mindezt a klubtalálkozókra, illetve erre a fórumra. Véleményem szerint ez nem a közösséget minősíti, hanem az egyént. Viszont sértő a többiekre nézve.

G.
(#44208) masTTertape hozzászólása Válasz Ápr 21, 2015
És hogy az élet habos oldaláról is szó essen.
Kis csapatunk sikerrel megjárta mostani, drezdai túráját, közben ellátogattunk a sebnitzi gyárba, beugrottunk az ottani boltokba, sőt még az Elriwa-nál is jártunk. Bővebb képi beszámolók útitársaimtól, addig is ízelítő a hangulatból:

DSC_5677sm.jpg

DSC_5770sm.jpg

DSC_5791sm.jpg
 
Lapozás       295/437    
Frissek
  2025. Jan, 22. Sze
15:05:56
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés