|
Netes videók
|
Témaindító: Csukló, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#30332) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
Ezt nézzétek meg:
Mi minden csalás kell még egy alig 1 perces TV spothoz is. Érdemes szinte kockánként megnézni, hogy hol mit csaltak. ( a mozdony is érdekes a felsövezeték alatt..... )
BMW USA
( hogyan is mondták kedvenc politikusaink reggel, éjjel este ......... ) |
(#30415) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
|
(#30416) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#30415)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Egy nagyon laikus kérdés, ha jól látom, a sínek végeit össze hegesztették?
Mi lesz a hőtágulással, a sok 100m egyben vasnál? |
(#30417) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#30416)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Ez a technologia gyakorlatilag innen Europábol származik már jo 50 éves. A sineket csak egy bizonyos höfokon szabad hegeszteni ( kb. Az átlaghömérséklet közelében). A késöbb keletkezö feszültséget (tágulás vagy összemenés) az ágyazat veszi fel és kompenzálja. Ma már minden modern pálya igy készül. Nem tudom milyen manapság a legnagyobb összehegesztett hossz, de gyakran már a sinek is sok 100 m hosszban vannak kiszállitva a pályára, ahol igy egyben épitik be majd hegesztik össze. |
(#30418) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#30417)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Ha jól számolok, akkor 1km-en, 20C fok változásra kb. 24cm megnyúlás/rövidülés jut. Értem én, hogy az ágyazat tud mozogni egy kicsit, de a sín hosszából egy egyenes szakaszon ez hova tűnik el? |
(#30419) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#30418)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Ha nem a méretet tartod szem elött, hanem azt az energiát ami a változást okozza ( amitöl megnyulik a sin) akkor egy kicsit más lesz a helyzet, mert ha valami (az ágyazat) elnyeli az energiát, akkor az nem tudja megnyujtani a sint.
Majd biztos elökerül Sünöcske, aki pontosan el tudja magyarázni . |
(#30421) enamessias válasza DZolTTán hozzászólására (#30418)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Sinhegesztésnél a hézaggal együtt a diletácio lehetősége is eltünik, ezért a diletácio hatása nem hosszváltozásban, hanem belső feszültségben jelentkezik, melyet a pélyaszerkezetnek el kell tudni viselni. Ezért megfelelő keretmerevségű vágányra, szorito hatású sinleerősitésre és megfelelő ágyazati ellenállásra van szükség. |
(#30426) sunocske válasza etwg hozzászólására (#30419)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2014 |
|
Na tessék, lelőtték előttem a poént...
A közbenső hegesztések szinte bármikor, bármilyen sínhőmérséklet mellett elvégezhetők. A záróhegesztésnél viszont lényeges, hogy a semleges hőmérsékleti zónában történjen (Magyarországon ez +18....25 °C jelenleg). Így a hőmérsékletváltozás hatására csak akkora (a változás irányától függően húzó vagy nyomó) feszültség keletkezik, amit még a pálya fel tud venni. Ha nem tudja, akkor húzásnál a hegesztés elszakad, nyomásnál a pálya kinyomódik vagy kivetődik. Pár éve Kurdnál is ez okozta a balesetet.
Magyarországon az első hézagnélküli pályát az '50-es évek közepén, Hajdúszoboszló és Ebes között létesítették. Ma már az összes fővonalunk, és a nagyobb forgalmú mellékvonalaink is hézagnélküliek (hagyományos pályán legfeljebb 80 km/h az engedélyezett). |
(#30432) etwg válasza sunocske hozzászólására (#30426)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2014 |
|
Tudtam, hogy ez lesz a vége.
De azért hagytam neked is valamit. |
(#30536) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 2, 2014 |
|
Egy végtelen film, de amugy szép lipcsei terepasztalrol:
Lipcse 2013 |
(#30537) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 2, 2014 |
|
Ez meg egy méghosszabb beszámolo Münchenböl.
Terepasztalok kavalkádja majdnem minden méretben:
München 2013 |
(#30540) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 3, 2014 |
|
Ma jo napom volt. Aki szereti a gözösöket ebben a rövid filmben láthat sokat, sok szinben és remek felvételek kiséretében. Profi munka!
( csak sajnálhatjuk, hogy mifelénk nincs ilyen választék müködöképes gözösökböl.)
2011 CD |
(#30544) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#30418)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2014 |
|
Idézet: „...ez hova tűnik el?”
Sehova. Nyáron ezért drágábbak a menetjegyek. |
(#30545) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30544)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2014 |
|
De az árakban kicsit nagyobb a megnyúlás, gondolom |
(#30572) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Sziasztok!
Folyamatosan bővülő kínálattal már működik a Vasútmodell TV
Várunk mindenkit szeretettel. |
(#30588) imi972 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
|
(#31518) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 29, 2014 |
|
Amerikai modellezö videok ma és holnap ingyen:
MR videok |
(#31987) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
|
(#32177) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#31987)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Ebböl is sajnos már disneylandet csináltak.... |
(#32501) Frankye hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
|
(#32506) etwg válasza Frankye hozzászólására (#32501)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
( azért a 21. képen levö hid simán leszakadna magátol... ) |
(#32570) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
|
(#32600) jumo31 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2014 |
|
Csuklónak ajánlom, de persze mindenkinek, aki villamos...
Igaz, a kameraman elég egyéni, de talán tetszik...
Bővebben: Link |
(#32610) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#32600)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2014 |
|
Köszönöm, egész jó kis videó!
Egy kis tavalyi VIDEO |
(#32640) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32610)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2014 |
|
Aha, már néztem, jó kis "promociós" videó...
Szerintem az SZVMK-ban te vagy a média és marketing igazgató!
De így tovább, szépek azok az asztalok! Pár videót már láttam róluk, remélem egyszer majd élőben is lesz alkalmam!
|
(#32641) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#32640)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2014 |
|
Már több mint egy éve nem én vagyok!
De megteszem amit a szívem diktál!
Szeretettel várunk!
Idézet: „Széchenyi Vasútmodellező Klub
Gyermeknap Hűvösvölgyben
2014. május 25., vasárnap
Látható lesz: a H0e modulrendszer egy része
Helyszín: Hűvösvölgy, a Gyermekvasút állomása
Nyitva tartás: 10-től várhatóan 16 óráig
Megközelíthető: 61-es villamossal és a Gyermekvasúttal
A belépés díjmentes!” |
(#33421) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 16, 2014 |
|
|
(#33436) Csukló válasza SzerNoh hozzászólására (#33421)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2014 |
|
Hát én kicsit többet vártam ettől a projekttől, vagy a VIDEO mutat keveset! |
(#33662) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#33436)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2014 |
|
3:35-nél ismerős részletet fedeztem fel! |
(#33680) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#33662)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2014 |
|
??? |
(#33681) zsolesz74 válasza Csukló hozzászólására (#33680)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2014 |
|
Biztos, ahogy a fekete autót kísérik a rendőrök! |
(#33736) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#33680)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
A villogás elektronikai megvalósítása ismerős... |
(#33950) Taurus1047 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
|
(#41839) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Sziasztok!
Találtam egy jó kis videót a Cseh Skoda 380-asról:
CD 380-as,210-zel !!!
Nem vagyok oda a villanygépekért,de nagyon kíváncsi leszek a Roco modelljére.
Komolyan szól még a hangja is neki.... |
(#42459) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Sziasztok!
Így néz ki egy modernizált,újjáépített Búvár:
Modern Búvár
Jól néz ki,de szerintem ez már nem is igazi búvár....
Hol a szemüvege neki??
Az alváz elemei és a forgóvázai azért árulkodnak: |
|
(#42461) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42459)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Hát ezt már eléggé elhülyitették ezzel a biztonságos (kötelezö) homlokfallal ( vezetöfülkével).
Látszik, hogy nem a szépségérzés dominált.
A másik oldalon meg látni, hogy mennyire jol sikerült majdnem 60 éve a CKD-nak az alváz kialakitása, hogy a mai napig nem kell rajta komolyabb változást végrehajtani. |
(#42464) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#42461)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Egyetértek!
Manapság már minden egy "kaptafára" készül,legyen az dízel vagy villany....
Régebben sokkal szebbek,egyedibbek voltak,nekem legjobban az EP IV-es
korszak gépei tetszenek!
Most éppen a CKD-s dízelek. |
(#42467) dccvillanyos hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Üdv.
Nekem tetszik, dehát ugye én a modern gépeket szeretem. Hogy ON legyek, ezt találtam pár hete, szokatlan nézőpont, kitűnő kép és hangminőség. Vonat videó dron-nal: Bővebben: Link
A gőzmozdonyos videója, full HD 60fps-ben is látványos. |
(#42475) etwg válasza dccvillanyos hozzászólására (#42467)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Tényleg jo! |
(#44173) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2015 |
|
Sziasztok!
Ennek a mozdonynak nagyon szuper hangja van:
ÖBB 2050
Jó lenne ez a hangzásvilág a dekóder hangszórójából is!
|
|
(#44194) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44173)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2015 |
|
Van... |
(#44238) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44194)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2015 |
|
Jó hogy van!
Na de milyen?
Szól úgy,mint a videón??
Jobb,mint a Zimo ingyenes - köze nincs hozzá- hangja (amilyen nekem is van)???
Érdekelhet a dolog.... |
(#44244) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44238)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2015 |
|
Hübsch kolléga csinált már ennél jobb hangot, az tény. Azért a "köze nincs hozzá" kitétel az eléggé erős. A BBÖ 2050-esből két változat is épült, a Zimo hangja az kétségtelenül ilyen gépről készült, csak nem igazán lehettek jók a körülmények.
A Tran hangja az gyári, nem én csináltam, és ennél sokkal jobb. |
(#49615) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2016 |
|
Huh, jól elsüllyedt ez a topic, alig találtam meg...
Moór Attila barátom filmje a vigodai (Kárpátalja) kisvasútról:
Vigoda 2013 |
(#49616) etwg válasza sunocske hozzászólására (#49615)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2016 |
|
El is felejtettem, hogy ilyen topikunk is van. .
Valoban nagyon jo film, még akkor is, ha Attila csak a vágoja volt. A filmet Szilva Peti vette fel. További segitö Szilárd volt.
Remek munka volt már gratuláltam nekik!
|
(#49617) sunocske válasza etwg hozzászólására (#49616)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2016 |
|
Hopp, valóban |
(#49695) Frankye hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2016 |
|
Az "anyaoldalunkon" (a HE-n) Pucuka fórumtárs találta az alábbi videót:
Berlin - München nagy sebességű vonal Leipzig - Erfurt szakasz, a vezetőállásból.
A videó kapcsolódik a hegesztett sínekről folyt beszélgetéshez, mert a filmen jól láthatóak a dilatáció kialakításai. |
(#49696) etwg válasza Frankye hozzászólására (#49695)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2016 |
|
Ezen a filmen is látni, hogy mennyit költenek a németek a vasutra. Ennek ellenére sincsenek az elsö 5 között a világban. Azt a listát a svájciak vezetik évente kb 300€/lakos megy a vasut fejlesztésre. ( a németeket még az osztrákok is megelözik néhány euroval - kb 60€/lakos/év).
|
(#55190) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2017 |
|
Egy remek 80 éves video az amerikai vasutakrol (1935-39).
Delaware&Hudson
Van benne minden, körfütöház, tolatás, guritás, baleset, söt müködö mallet mozdony.
|
(#56036) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2017 |
|
Egy szép gyüjtemény a világ talán legérdekesebb vasutjairol:
Különleges vasutak
(Veszélyhez nem sok köze van, csak hatásvadászat a cim. |
|
|
2024. Nov, 14. Csü 8:28:14 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|