|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#45791) angyal.marci válasza enigma hozzászólására (#45783)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
2 kéttengelyes és 2 négytengelyes kocsit tolt. |
(#45804) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45771)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Igen, igazad van, fogyasztói társadalomban élünk.
Valahol az a kép élt bennem, hogy rárakom a terepasztalra, bekötöm és működik, hókusz-pókusz nélkül. Bevallom a tervezésnél az SMD diódák forrasztását nem kalkuláltam bele a dologba.
Ahogy azt sem, hogy a Wifi router kisebb zajt csinál, mint az elszabadult váltóállítómű. Ugye a mikrovezérlőket nem a 6 DB-s Wifi antenna zavarta.
Szóval összegzem a Tillig állítóműről tanultakat:
- rá kell forrasztani SMD diódát, hogy ne csináljon nagyobb zajt a WIFI routernél
- akkora zajt csinál, hogy optocsatolón is keresztül rúg
- nem szabad egyszerre két gombot megnyomni, mert kiolvad, védelem nincs benne
- amennyiben a váltás félig sikerül (sajnos van ez), olyankor eredeti állapotba vissza kell mozgatni az állítóművet, mert minél közelebb van a csuszka a végálláshoz, annál nehezebben mozdul el ismét a megfelelő helyre.
Igen, nem kalkuláltam bele tervezésnél a Tillig minőséget.
|
(#45812) csíkosháTTú válasza csabeszq hozzászólására (#45804)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Idézet: „Valahol az a kép élt bennem, hogy rárakom a terepasztalra, bekötöm és működik, hókusz-pókusz nélkül.”
Ez így is van. Azokat a hajtóműveket arra tervezték, hogy 16V AC-ről tápláljuk meg őket, vagyis egy sima trafóról. Úgy mennek is, ahogy elvárnád... |
(#45816) csabeszq válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45812)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Majdnem: mert ugye néha nem is sikerül váltani.
Ezt úgy veszed észre, hogy a logika nem kapcsolja ki magát. Mondjuk a végállás előtt megáll 0.2 mm-rel.
Na most ezzel az a gond, hogy jelenleg a programom hiába adja rá ismét a kakaót, ez már nem segít. Két elektromágnes van: egyszer az egyik vonzza az állítóművet, máskor a másik.
A félállásnál a váltó nem fog rendesen, viszont már átmenni sem tud. Képzeld el, hogy már a vas 2/3-a a tekercsen áll, miért várnánk, hogy a másik 1/3-ad rálépjen, amikor lendület sincs. Nyomhatod rá a kakaót ész nélkül, magától ráállni nem fog, melegszik és esetleg megolvad.
Most a visszafelé ugratással próbálkozom, hogy ha nem sikerült, akkor messzebbről talán sikerülni fog. |
(#45820) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45804)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Már a HE-n is mondták, hogy hol hibázol, mert te hibázol, nem a elektromágneses meghajto.
Elöször is az 2 elektromágnes egy egy kapcsoloval van sorbakötve. Ez igy számodra vezérelhetetlen, még a szabadonfuto dioda sem oldja meg a bajt, mert amikor a mágnes áthuz a beépitett kapcsolo leválasztja a diodát a tekercsröl, igy a kapcsolon keletkezö iv kiszáll az éterbe, mint hajdanán a SZER zavaroállomásán.
Szoval ez az elsö gond, amit meg kellene oldanod.
Elárulok egy titkot, a Tillig elödje, a hajdani Pilz, már jó 50 éve megoldotta ezt a bajt számodra ( lehet, hogy rád gondoltak, hogy majd 2015-ben jön egy ficko aki végtelenségug szenvedni fog a tekercsekkel .
Igaz nagyon ocska anyagokbol készült, meg akkor nem voltak mikroprocik, igy annak a váltomünek a klasszikus elektrotechnika volt a halála. Az gyönyörüen menne a mostani te megoldásaiddal. |
(#45823) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45820)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Hát, a mai napom váltóvezérlő gyúrással ment el.
Ha a tetejét rányomod, akkor akad, ha nem, akkor meg szétesik. A kettő közötti állapotot kell megtalálni.
Végülis én vagyok a hülye, hogy ezekből akartam várat építeni. Tudod bárhol nyúlsz hozzá, mindenütt rossz.
Zajos, akad, nem fogja a váltót rendesen,... mindezt 4700 Ft-ért. A sok balfék meg megveszi. |
(#45828) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45820)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Ráforrasztva a 2 SMD diódát a tekercsek végpontjaira mindent megold.
Értsd már legalább 300 kapcsoláson vagyok túl problémamentesen.
Értelemszerűen a motor vezérelt váltókhoz le fogom gyárttatni a paneleket, de addig is megpróbálom működőképessé tenni. Jelenleg a 4-ből 2 váltó már üzemképes.
A HE-n nagyon jó volt a hozzászólás, az világított rá, hogy árnyékolás, optózás, tápfesz szűrés helyett a probléma kiinduló okát kell megszüntetni.
Amiben nem értünk egyet, hogy szoktak az elektronikai cuccokba zavarszűrést tenni. Lásd a kondi a Conrad állítóműben, vagy a mozdony motorok kivezetésein. |
(#45830) angyal.marci válasza csabeszq hozzászólására (#45828)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Azért, mert a motor óhatatlanul kisebb pillanatokra nem kap áramot, és lendületből forog tovább. Ilyenkor meg előjön a motor "generátor énje", és nekiáll feszültséget indukálni. Csak erre nekünk semmi szükségünk nincs, ezért ezt egy szűrőkondival kiszedjük. |
(#45832) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45828)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Egy baj van, hogy halvány fogalmad sincs arrol amiröl beszélsz meg a feladatrol amit igyekszel megoldani ( elemi fizika).
Te mérted, hogy azokon a tekercseken 1,5-2A folyik, illetve ami még rosszabb, szakad meg egy kapcsolon ( amit nem a te áramköröd kezel).
A motorokon alig fél amper folyik és kb 60-70V-s tüskéket lehet mérni. Sima analog gondolatmenet esetén is 3-4x ekkora tüskék keletkezhetnek a váltokon, amik elöbb utobb a diodákat fogják kikezdeni....
Szoval az a legnagyobb gond, hogy ezeket neked mind elöre ki kellett volna mérecsgélned, meg kellett volna oldanod a feladatot, és csak ezután kellett volna a könyvrevalo szoftot megirni. ( Nagyon az az érzésem, hogy azt is át fog kelleni irnod, mert magad látod, hogy nem megbizhato a müködés). |
(#45833) mTTamas hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
|
(#45836) angyal.marci válasza mTTamas hozzászólására (#45833)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Nem semmi ilyen kivilágításban a Keleti. Ki csinálja meg a mi méretünkben? |
(#45837) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45832)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Az 1N4148 adatlapja szerint pár us-ig 4A-t is bír.
A váltószerkezeten 1A-nél több nem folyik, az adatlap szerint azt ms időtartományban bírja.
Amikor a 150 mA-t nézed, az tartós áramot jelent, ami nem történik meg. Ezek át lettek gondolva.
Meglátjuk kikezdik-e a diódákat. Minthogy nincs oszcilloszkópom, a leghalványabb fogalmam sincs arról, hogy mekkora tüskét csinálnak a váltók.
Jó lenne digitális oszcilloszkóp, de a 150eft az nem fér most bele a keretbe. |
(#45840) csíkosháTTú válasza csabeszq hozzászólására (#45837)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Azt is megnézted az 1N4148 adatlapján, hogy nyitó- és záróirányban mennyi a maximális feszültsége, amit elbír még?
Ez egy 200mA-es kapcsolódióda, semmi több. |
(#45841) csabeszq válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45840)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
100V, azért azt raktam, mert reléhez gyakori |
(#45843) csabeszq válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45842)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
El sem férne akkora dióda, mint az 1N4007-es. Minimális hely volt, gondolj bele, a csuszka a dióda felett megy el.
Levettem a forrasztások magasságából, a helyére ment a dióda. Egy ilyen dióda 2.1 x 0.8 mm. Nagy varázslás hőlégpáka nélkül beforrasztani.
Mindegy, meglátjuk. |
(#45848) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45843)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Ha már ilyen bátran beleturtál a váltoba, akkor a kapcsolot is kiiktathattad volna, és akkor kivül akár egy hármasszekrénynyi diodát is beköthettél volna...
Ugyanis a kapcsolo kiiktatása alapbol jobb helyzetbe hozott volna. |
(#45849) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45848)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Nos a váltókat leírtam veszteséglistán, ergo kuka. Na most a szemétben kotorászott cuccokat fájdalommentesen tetszőleges mértékben át lehet alakítani, ezért döntöttem az SMD dióda ráforrasztáson.
Amit javasolsz nem működne, több okból sem.
- a váltóállást úgy érzékelem, hogy 20 mA áramot adok rá egy optocsatolón keresztül. Ha az opto bekapcsol, akkor A állásban van, ha nem, akkor B.
- onnan tudom, hogy sikerült váltani, hogy elfogy az áram a vezetőben. Amikor 4 váltót egyszerrre kapcsolok és 0 áram folyik, olyankor minden váltót átállítottam. Ha még folyik áram, akkor nincs végállásban, hanem valahol középen elakadt.
- ha középen megakadt, akkor értelemszerűen nem is fog rendesen tartani, ha jön a vonat
A kérdés technikailag még érdekes, hogy hogyan szünteted meg a végállást. Ráforrasztani nemigen tudsz, mert azon a lapon mozog a csuszka, a ráfolyt ón akadályozhatja a normális mozgásban.
|
(#45850) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Erről a szenvedésről megint eszembe jutott egy szösszenet:
A munkahelyemre vezető útvonalon volt egy kiskapu, amihez nem mindenkinek volt kulcsa, így ők rajta átmászva közlekedtek.
Egyik este vagy 3 kollégát láttam átmászni nagy keservesen a kapun, ahogy közeledtem a vasút felé.
Odaértem, rányúltam a kilincsre....nyitva volt. |
(#45851) angyal.marci válasza Lezlinilzen hozzászólására (#45850)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Szokásos... nem nézi meg az a 3 kolléga, hogy mi a helyzet, hanem cselekszik valamit, aminél van hatszor egyszerűbb megoldás... |
(#45853) csíkosháTTú válasza csabeszq hozzászólására (#45849)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Na várjál!
Jól sejtem, hogy az az alap "szityuésön", hogy nem simán 16V AC-vel, meg a megszokott kapcsolópulttal akarod átállítani a váltókat, hanem egy egyenáramot adó elektronikus eszközzel?
Ha igen, akkor:
1: tök felesleges a gyárilag a hajtóműbe épített végállás lekapcsoló.
2: a tekercsre nem adunk áramot tartósan, csak egy impulzust, ami a hajtóművet áthúzza.
3: a tekercs induktivitásából adódó visszarúgásokat meg simán lehet kezelni egy diódával, ami az elektronikában van, nem a hajtóműben.
(Át kéne előbb gondolni, hogy mit is akarunk csinálni, és ehhez meg vannak-e az szükséges eszöközeink?) |
(#45855) csabeszq válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45853)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Nem értetted pontosan, hogy mire használom a végállás kapcsolót.
Helyzetértékelésre, arra, hogy a váltó hogyan áll.
Amint kiiktatod a végállás kapcsolót, képtelen leszel megmondani, hogy a váltó egyenesen áll, vagy kitér. Ezt akartam fentebb leírni.
Ha 16V-ot kapcsolsz 1k-s ellenálláson a váltóra (mondjuk kitérő vezeték): akkor ha a váltó egyenesen áll, áram indul meg. Ha kitérő állapotban van, akkor a végállás miatt nem indul meg az áram.
20 mA nem fog neked áthúzni egy váltót sem. Ez a hivatalos módja a váltóállás-érzékelésnek, rajta is van a papírján. |
(#45856) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45853)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Ezekben nem olyan rugós mechanika fogja a kitérőt, mint a régi BB-seknél? |
(#45857) csabeszq válasza piltdownman hozzászólására (#45856)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Fémszál fogja (vagy műanyag, ami képes elhajolni?).
A rugózást a szál hajlékonysága adja. Nincs rugó benne. |
(#45861) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45855)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Nem tudom már mit mondjak, de naprol napra arrol gyözködsz meg itt mindenkit, hogy sem az elektrotechnikárol, sem az elektronikárol nincs még alapvetö ismereted sem. Nem tudom milyen alapokon irod a szoftwaret, de ez igy nagyon kinos. Segiteni akarunk, de te az alapfogalmakkal nem vagy tisztában.
Ha a kapcsolot nem akarod kiiktatni, akkor áthidalhattad volna egy egy ellenállással (1-10k), ami neked továbbra is megtartja az alapáramot, amit mérhetnél, de viszont egyben megszünteti a szikrázást a kontaktuson, mert az áram nem szakad meg, csak lecsökken.
A diodát meg tényleg a külsö meghajtoba rakhattad volna ( olcsobbat és jobbat)
Ahogy Csikos barátom mondja, a váltot vagy impulzussal vagy visszacsatolva hajthatod meg ( azaz addig megy a tekercsbe az áram, amig a visszajelzés nem állitja le - mert már átkapcsolt). Az utobbiba is jo azért egy idökorlátot is berakni ( 2-5 sec), különben könnyen kinyirod a tekercseket.
Én pl. eleve 5 sec impulzusokat küldenék ki, amik azonnal megszünnének amint visszajelez a válto ( azaz rövidebb lehet).
|
(#45862) angyal.marci válasza csabeszq hozzászólására (#45857)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
A Tillig elektromágneses állítóművet én is átkoztam. Rendszeresen az a műanyag vagy fém lap kiakadt a váltó csúcssínjeit mozgató kis rudacskából. Szétszedni, berakni, újra szétszedni, jól berakni és ezt viszonylag gyakran. De a véletlen megszabadított tőle. Valahogy sikerült rátehénkedni a kapcsolópultra, és leégett. De legalább tudom, hogy egyelőre a Conrad a nyerő ár/érték arányban nálam. De meggondolandó EZ is...
Ma jártam hoTTónál, beszélgettünk is a Conrad állítómű elérhetőségéről, de azt nem mondta, hogy náluk meg van az MTB... |
(#45865) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45861)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Na, végre stabilan megy, majdnem így működik, ahogy leírtad. Azért az algoritmust megosztanám, mert vicces.
Szóval a vezérlővel sorosan van kötve 56 ohm ellenállás, meg párhuzamosan egy kapacitás (22000 uF). A kezdeti impulzust a kapacitás adja, de hosszútávon a teljesítmény leesik 2W-ra. A kapacitás feltöltöttségét is mérem, egy optoval, amíg tölt, az opto is behúz, amint 15V fölé kerül kikapcsol. Értelemszerűen amikor töltök, akkor nem váltok.
Ezek alapján impulzusokban vezéreljük a váltót.
- kiadom az impulzust, hogy válthat
- ha lekapcsolja magát a váltó, akkor sikerült a váltás
- ha nem kapcsolja le magát 300 ms után, mert beragadt és nem érte el a végállapotot, akkor behazudom, hogy sikerült a váltás, de újra feltöltöm a kapacitást. Mikor a kapacitás újra feltöltődött, újra próbálom. Addig cseszkurálom impulzusokkal a váltót, amíg tényleg át nem áll. Van rizikója, hogy a váltó félállású lesz, de idővel egyre jobban fog fogni.
Szóval ha benyomod a gombot, akkor azonnal vált, de ha nem sikerül teljesen, akkor ~2 másodpercenként (ennyi kell a kapacitás feltöltéséhez) bizgeti a váltót mindaddig, amíg a végállapotot el nem éri. Általában 3-4 motiválás elég a teljes váltáshoz.
Persze lehet, hogy gyorstöltőzni fogok. Szóval amikor a kapacitás tölt, akkor 10 ohm van, amikor kapcsol 56 ohm. Kicsit nagyobb lesz a teljesítmény a váltókon, de nem bánom. Ha szétmennek max kicserélem motorra. |
(#45866) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#45862)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Idézet: „A Tillig elektromágneses állítóművet én is átkoztam.”
A többi se' jobb, sőt! |
(#45867) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45866)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Mármint a többi elektromágneses vagy a többi akármilyen állítómű? |
(#45868) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#45867)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2015 |
|
A csuszovasmagos elektromágneses váltok mind ugyanebben a bajban szenvednek. Az ilyesmit jobban, kicsiben és tömegben megcsinálni nem lehet.
Valamikor voltak kisérletek forgomágnesekkel ( amik nagyságrenddel jobbak, hiszen csapágyazottak és a pontos mozgás garantált), de ma már nyomuk sincs.
A motoros váltok más (jobb) kategoriába tartoznak, más fajta a vezérlés és biztonságosabb az üzem.
A többit meg már vagy 100x kitárgyaltuk. |
(#45869) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45865)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2015 |
|
Az eljárásod már majdnem jo.
Egyben azonban még hibázol. Ha nem váltott át a mágnes, rendszerint az impulzus ismétlése sem fog segiteni, mert a váltómü a vasmag mozgásának a kinetikai energiáját is használja, azaz akkor van ereje, ha eléri a tervezett mozgási sebességet (nem ugyanaz egy 1 kg -s tömeget 1 cm magasbol a lábadra ejteni vagy ugyanezt 1 m magasbol megtenni).
Ha ebben megakad a vasmag, az adott helyböl már soha nem tud felgyorsulni hogy elérje a végállást, ezért hiába ismétled az impulzust. Ilyenkor jobb lenne ellenkezö irányba kapcsolni, majd vissza.
A töltési idöt viszont vigan felgyorsithatod....... |
(#45870) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45869)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2015 |
|
Abban igazad van, hogy a tekercs már nehezen megy egyik irányból a másikba a végállás közelében, de amikor a program ide oda váltott, akkor időnként kisiklott alatta mozdony.
Kicsi az asztal 15 másodperc alatt végigér, nincs idő szórakozni vele. Megfigyelésen alapszik, hogy előbb-utóbb a bizgetés sikerrel jár.
A kapacitás-töltés gyorsítását elvetettem. Kísérletezés közben megolvadt az egyik váltóállító (gyorsan melegszik). Nem súlyos, mert a minicsavarhúzómmal elkezdtem reszelni a tekercs belsejét és előbb-utóbb újra mozgásnak indult a vas. Szóval most megint megy, kb. 5 óra reszelgetés után.
Felrakom az asztalra, ahogy megy, úgy megy, utána el lehet kezdeni gondolkozni egyéb megoldáson. Ez az út komplett zsákutca volt, diódástul, mindenestül. |
(#45871) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45870)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2015 |
|
Nem értem mit csinálsz! Mi köze a kapacitás töltési idejének a válto tekercséhez?
Még a legprimitivebb áramkörök is hibátlanul müködnek, igy nem tudom mitöl égeti el a tied a tekercseket? Amikor a váltora megy az impulzus a töltésnek le kell állnia! ( automatikusan).
|
(#45872) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45871)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2015 |
|
Ha nem megy át végállásba, akkor leég, mert nem kapcsolja ki magát. Nem csak jobb-bal gomb egyszerre lenyomásával tudod megolvasztani. Ha megakad akkor is olvad.
Az impulzusok sűrűségét a kapacitás töltési ideje szabja meg. Minél sűrűbben pumpálod az impulzusokat, annál jobban melegszik. Gyönyörűen váltott, de forró is volt. |
(#45873) hoTTo válasza angyal.marci hozzászólására (#45862)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2015 |
|
Kijelentetted, hogy Conradot fogsz használni, nem akartalak összezavarni.
Conradban van a BTTB klubtagoknak kedvezménye! |
(#45874) csabeszq válasza angyal.marci hozzászólására (#45862)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2015 |
|
Jó, hogy belinkelted ezt az oldalt. Itt egyesével is lehet MTB-t venni.
Kicsit tudnátok az MTB-ről beszélni, mert kevés a doksi.
Nézegettem, de fogalmam sincs a leírás alapján, hogy mit hova kell kötni. Meg hogy van-e végállás kapcsolója, érzékelhető-e vele az aktuális állása.
|
(#45875) angyal.marci válasza hoTTo hozzászólására (#45873)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2015 |
|
Na elgondolkodtató, hogy beállok a klubtagok körébe...
Nem jelentettem ki határozottan, csak mondtam, hogy egyelőre a legvalószínűbb lehetőség. |
(#45876) angyal.marci válasza csabeszq hozzászólására (#45874)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2015 |
|
A töltést milyen kondival csináltad? Ha kicsi lenne, tudok kölcsönözni ilyet. Egy bökkenője van, hogy max 10V-ot bír el... De a 25000 uF talán elég lehet. |
|
(#45878) csabeszq válasza angyal.marci hozzászólására (#45876)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Nekem anyám volt villamosmérnök és tőle örököltem ilyen rendszerváltás előtti gigakondenzátorokat. Persze nem építettem be őket az asztalba.
22000 uF-os a kondenzátorom, 25V-os, a méretei 25 mm x 45 mm, Jamicon, az elektrokontha 600 Ft-ért adja.
|
(#45879) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#45876)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Összeraktál az udvarotokon egy igazi Szilit?? |
(#45880) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45872)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Már megbeszéltük, a te vezérlésed jobb lenne ha messze kerülné a beépitettt végálláskapcsolokat. Azok okozzák neked a legnagyobb gondot, és mégis még ma is azzal vagy elfoglalva. Ki kell iktatni, és az elektronikának kell ezt kezelnie.
A kondenzátoros kisütés meg nem égetheti le a tekercset, akkor azt rosszul csináltad meg. Keress vissza már itt is volt rola szo. A google meg rengeteg megoldást kinál.... |
(#45881) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45874)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Az MTB mindent tud amit tudni illik ( söt....). Azaz a motor elfordit egy pöcköt ami átállitja a váltomozgato kart. A motor magátol leáll a 2 véghelyzetben. Van benne egy extra átkapcsolo is ( elektromosan független a motortol).
|
(#45882) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45881)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Konkrétan kérdeznék.
Van 6 csatlakozója, ebből 3 a motor mozgatásáért felel, 3-mal meg a váltó V részén tudod állástól függően kapcsolni a feszültséget.
Ebből az első 3 érdekelne.
1 egyenes irány, 1 közös, 1 kitérő irány.
Milyen jelszinteket kapcsolsz rájuk? A Conradnál is 3 kivezetés van, de egyenáramnál 2-t össze lehet kötni. Ha [0,16V] van rákötve, akkor előre megy, ha [16V,0V] van rákötve, akkor hátra.
|
(#45883) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45880)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
> Ki kell iktatni, és az elektronikának kell ezt kezelnie.
Végállás kapcsolatok nélkül milyen módszerrel detektálod, hogy a váltó hol áll éppen? Vagy hogy az állítás befejeződött-e?
Nem feltétlen mennek át a váltók azonnal az első impulzus hatására, néha csak 1/3 részt megy. |
(#45884) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45883)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Már megint kevered a dolgokat.
A kapcsolo maradhat, csak a funkcioja változik ( azaz nincs elektromos kapcsolatban a tekerccsel ).
Már hányszor irtuk, hogy a 2 dolog nem ugyanaz. A kapcsolo amikor megszakitja a tekercsáramot keletkezik a nagy szikra, ami tönkreteszi a cuccaidat. Ezért kell kiiktatni és félvezetövel kapcsolni - ott nincs szikra a többit meg fojtja a dioda. A kapcsolo meg visszajelez ( de erre sincs nagyon szükséged, ha jol müködik a dolog.)
Olyan nincs, hogy nem megy át elsöre ( ha mégis lenne, akkor nem megy át másodikra 3.-ra sem). Akkor a hiba máshol van. |
(#45885) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45882)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
A közös a plusz (10-12V) a bemeneteket a földre kell huzni - ideális az elektronikához.
http://www.mtb-model.com/files/produkty/MP1-setup_CZ_EN_DE.pdf
( nem megy továbbra sem a link gomb) |
(#45886) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45884)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Próbálom értelmezni amit leírtál.
Azt mondod, hogy iktassuk ki a kapcsolót és mondjuk tételezzük fel, hogy sikerül a váltás, ha 500ms idő letelik, vagy elfogy a kapacitásból a szufla.
Tapasztalatból tudom, hogy ez nem így van. Sajnos. Hidd el, a legelső váltóállító program így működött. Nem érdekelte a végállás, néha jól váltott, néha nem.
|
(#45888) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#45879)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Milyen Szilire gondolsz tee?? Mozdonyt még nem raktam össze a kertben. |
(#45890) piltdownman válasza csabeszq hozzászólására (#45857)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Idézet: „A rugózást a szál hajlékonysága adja. Nincs rugó benne.”
Van, csak nem spirál.
goto ide:
Bővebben:Terepasztal vezérlés...
Kérd meg a T.Moderátort, rakja át a témát illető h.sz.-kat a szaktopikba, nehogy félre érts,ez csak javaslat.
|
(#45894) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45886)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Azt hiszem szereptévesztésben vagy. Neked nem müködnek a dolgaid, és engem akarsz meggyözni, hogy nem is müködhet.
Elöször is kismillio váltomeghajto müködik végálláskapcsolo nélkül.
Másodszor még mindig nem tudod hogyan müködik a kapacitiv kapcsolo. ( szerintem még utánna sem néztél).
Harmadszor a kutya sem mondta, hogy 500ms elég neki - nem tudom honnan vetted.
Negyedszer, a te rendszered használja a visszacsatolást ( olvasod a kapcsolo állását). Ha ez igy van, akkor addig adod az áramot a tekercsre mig a kapcsolo vissza nem jelzi az uj állást. Ha ez megtörténik, megszünteted az áramot - ez lesz az uj végálláskapcsolo, ami nem mechanikusan szakitja meg a tekercs áramát ( hanem a proci teszi ezt).
A különbség ég és föld....
|
|
|
2025. Jan, 19. Vas 12:27:28 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|