|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#45896) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#45890)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Kösz a kitünö irást. Csatlakozom, hogy ott folytassuk.
|
(#45899) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45894)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2015 |
|
Bocsánat, lehet, hogy hülye vagyok, de tényleg nem értelek.
Utánaolvastam, hogy kapacitív kapcsoló, ráteszem az ujjam és kapacitív módon érzékeli, hogy lenyomtam. Ettől nem lettem sokkal okosabb.
Szóval van 3 vezeték:
- közös, jobb, bal
- 2 végállás lapka, ami jobbra váltás esetén a baloldalival van összekötve, balra váltás esetén a jobboldalival, átkeléskor semmi semmivel nincs összekötve, ívet húz, égésnyomok a nyákon láthatóak
- az érintkezés mechanikusan van megoldva, prell esetén szintén ívet húzhat
- emellett van a tekercs 2 vége, ahová a diódát forrasztottam
Mit kössek össze mivel? Kérlek erre válaszolj, utána megpróbálom megérteni.
Csatoltam a NYÁK-rajzot, kiélesítve, a diódákkal. A közös vezetéket szakítja meg. Úgy működik, hogy 2 egymás melletti /\ köti össze a közös vezetéket a tekercs végpontjaival.
|
|
(#45900) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2015 |
|
T. csabeszq!! Nem lehetne ezt a hozzászólás dömpinget átrakatni a "Terepasztal vezérlés és elektronika" fórumra?? Ez már rég nem idevaló, semmi köze a TT vasutazáshoz. Ennél kisebb problémával anno' HarciSünnek létre kellett hoznia a "TT pálya az ágy alatt" fórumoldalát. Köszönöm.
|
(#45901) Lezlinilzen válasza csabeszq hozzászólására (#45899)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2015 |
|
Én meg azt hiszem, hogy már értelek.
Te valójában társaságot keresel, beszélgetőpartnereket.
Ezzel önmagában nem is lenne baj, csakhogy egy beszélgetésnek - az én értékrendem szerint - akkor van értelme, ha kölcsönösen tanulunk a másiktól.
A Te oldaladról ennek semmi nyoma.
Így a beszélgetőpartnereidet is el fogod veszíteni, nem csak a modellezői, terepasztal építői tekintélyedet.
Üdvözlettel : Balogh László |
(#45902) csabeszq válasza Lezlinilzen hozzászólására (#45901)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2015 |
|
Bocsánat, megoldom a dolgot magam. Az előző hozzászólásaimat nyugodtan lehet moderálni, hogy ne terheljük a fórumot. |
(#45903) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#45901)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2015 |
|
Kösz szépen, hogy közbeszoltál. Abszolut igazad van. Sajnálom, hogy mégis folytattam a beszélgetést, de amint most végignéztem, ennyi energiával akár egy nögyogyászt is ki lehetett volna tanitani.
Remélem csabeszq barátunk nem sértödik meg, de tényleg mielött egyetlen sor szoftwaret is irt volna, el kellett volna kalandoznia a modellvasut alapjaihoz, és az elektrotechnikát sem kellett volna elkerülnie.
|
(#45904) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45902)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2015 |
|
Ha majd tényleges gondjaid lesznek és utánnanéztél a leirtaknak a
http://www.hobbivasut.hu/forum/topic_37_from.html#from
topikban folytathatjuk.
Addig jo tanulást. |
(#45930) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Sziasztok,
Érdekelnek valakit a csatolt képen lévő dobozok? Üresek, nálam csak a helyet foglalják, de történelmi értékük miatt nem akarnám kidobni őket. Természetesen ingyen odaadom bárkinek (csak legyen jó gazdájuk ).
Oti |
|
(#45967) csabeszq hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 7, 2015 |
|
Akit érdekel a terepasztalom:
Bővebben: Link
(link nem megy)
Éppen két vonat megy körbe-körbe, egy gyors és egy lassú. Amikor a gyors a lassút utoléri, bekapcsol a szabályzó-elektronika és a gyorsabbik felveszi a lassú sebességét.
Link javítva.
Frankye |
(#45981) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 8, 2015 |
|
|
(#45999) angyal.marci válasza csabeszq hozzászólására (#45967)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
A link nem található - írja a Google Chrome. |
(#46004) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Ebben a melegben gyorsan száradnak a cuccok. Hát kiteregettem, hogy valamit segítsek a drágámnak a házimunkában. Jól ki is csapkodtam, hogy könnyebb legyen vasalni. Biztosan kapok érte valami dícséretet, habár a mosásnál valamit elszúrta minden csupa lyuk lett! |
|
(#46005) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#46004)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
|
(#46008) angyal.marci válasza GABA TT hozzászólására (#46004)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
oTT a pont! A csipesz nem nyomta szét a mütyüröket? |
(#46009) burgeri válasza angyal.marci hozzászólására (#45999)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Szedd ki a linkből az egyik http-t, és megy. |
(#46011) angyal.marci válasza burgeri hozzászólására (#46009)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Köszi!
Ügyes az elektronika! |
(#46019) csabeszq válasza angyal.marci hozzászólására (#46011)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Beállított az egész. Ha jó helyre rakod a két mozdonyt, akkor nagy valószínűséggel stabilan beáll arra, hogy kövessék egymást. Ha nem jó helyre teszed őket, garantált, hogy nem lesz belőle semmi.
Ami engem meglepett, hogy mennyire ugyanazokat a köröket futják, amikor stabilra beállnak. Úgy értve, hogy a játék kisebb, mint 10 cm. Végignézed egymás után a köröket és ugyanazt látod.
A szabályzó kezdetben azt csinálta, hogy 2.2 m a kötvetési távolság (itt felveszed az előtted lévő vonat becsült sebességét), 1.7 m-nél padlófék, 2.7 m-nél padlógáz, közötte lineáris. Be is állt a vonat, de a sebesség 40%-80%-ig mindenféle értéket felvett.
Ez nem túl látványos, ezért inkább a távolság négyzetét használtam, hogy a görbét simítsam. Jól is látszik, hogy 2.7m-nél gyors fék jön, utána meg minimális mozgás van a sebességben (a parabola csúcspontja 2.2m-nél van, középen lankás, a széleken meredek). Kvázi egyenletesen megy, bár a lejtők azért bekavarnak.
Én személy szerint kb. 40cm-es szórásra tippeltem volna, de tényleg meglepő, hogy mennyire ugyanazokat a köröket futják. |
(#46024) angyal.marci válasza csabeszq hozzászólására (#46019)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2015 |
|
Ügyes! Kezdtem azt hinni, hogy a gyorsabbik mozdony a híd előtti ívben megszorul, azért nem megy... |
(#46118) kombi hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 14, 2015 |
|
Sziasztok!
Érdeklődnék a T. olvtársaktól, hogy a Tillig BR 84-el kapcsolatban van valakinek valamilyen közelebbi tapasztalata? Mi a véleményetek, mennyire érdemes beruházni egy ilyen jószágba? |
(#46119) gaTTeros válasza kombi hozzászólására (#46118)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2015 |
|
Szia!
Ha ezt még nem olvastad : elég részletes a leírás:
Bővebben: Link |
(#46122) kombi válasza gaTTeros hozzászólására (#46119)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2015 |
|
Köszönöm
Hát ez a kép nem annyira biztató, különösen ami a vonóerőt illeti.. |
(#46123) TTfan hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 15, 2015 |
|
Az apróba feltettem egy Szergej kasztnit, hátha valaki ilyet keres. |
(#46129) TTfan válasza TTfan hozzászólására (#46123)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2015 |
|
Lefoglalva |
(#46154) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
SziaszTTok!
Segítségeteket kérném. A MÁV-os tábláknak, útátjáróban levő andráskeresztnek milyen vastag oszlopot alkalmazzak? És kb milyen magasat egy útátjárójelző-táblához? |
(#46159) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46154)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
Általában 60-as, 76-os vagy 89-es horganyzott csőoszlopot szoktunk használni (attól függően, hogy éppen milyet kapni a vaskereskedésben), szerintem a gombostű az pont jó átmérő lenne a méretünkben.
A magasságára vonatkozóan pedig egy szemléltető kép. Ennél alacsonyabb is gyakran előfordul egyébként. Felsővezetékes pályán pedig a felsővezetéktartó oszlopra szokás tenni. |
(#46161) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#46159)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
Láttam én már fagerendás változatot is... |
(#46162) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#46154)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
Andráskereszt legmagasabb pontja 30 mm, lejtmenet jelző 22 mm, a többiek úgy 17 - 19 mm. Megállás helye jelző a peronra van festve, amúgy máshol 13 mm -re jött ki. Saját méricskélés még Budafok-Hároson. |
(#46163) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#46162)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
BizTTos, hogy jók a számok? |
(#46164) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46163)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
Én azokat mértem, amiket találtam. Az Andráskeresztre kettő adatom van, az egyik 3600 (ez dupla), míg a másik 2925 mm. Az egész Hárosi vontatóvágány környéke teli volt (van) rakva Andráskeresztekkel. |
(#46165) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#46164)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
Ja, hogy már tetszeTT osztani 120-szal! |
(#46166) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#46161)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
Én is!
Ha Budafokon tudsz te méricskélni, az nagyon jó! Csepelen a kikötői vasúton és a HÉV-en kívül nagyon nincs más vasút Csak a modellvasutak!
Köszönöm a méreteket, majd kipróbálom őket. Egy jelenlegi diorámát akarok ezekkel feldobni. Azért jelenlegi, mert át fogom építeni modullá.
Andráskeresztből bőven sok a szimpla, hisz egy (jobb állapotú) mellékvonal mellé lesz. |
(#46174) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46165)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
Amikor a Ro-La még ment, volt egy 4 méteres collstockunk, amivel a kamionokat kellett ellenőriznünk. Később az állomásfőnökkel együtt be kellett járnunk az egész környéket, iparvágányokat és bérelt területeket, ekkor is a fent nevezett mércét használtuk. S ha már kéznél volt.... |
(#46181) masTTertape válasza kombi hozzászólására (#46118)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2015 |
|
Szia Kombi!
A 84-es egy érdekes jószág. Tudomásom szerint az első széria nem is volt sikeres, mondhatni visszahívták, majd kicsit variáltak a konstrukción és később már jobbítva dobták ki újra. Szép mozdony, a cikkben említett festési különbségeket azóta megoldották, vagy nem annyira feltűnő.
Azért érdekes maga az alapkonstrukció, mert ezzel a modellel egy bázist hoztak létre, ami jó a készülő TT-s BR95-höz és a H0m-es BR99.23-24-hez is. Tehát mindenképp jól akarták megcsinálni, ami fejlesztésbe kis hiba csúszott. Az öt csatolt tengely és a két kis futó nem elég olyan biztos az áramfelvételhez, mint amit pl. a BR50-eseknél tapasztalhatunk, ahol a hajtás a szerkocsiban van, így a mozdony kerekei csak az áramszedésre és a kellő oldalirányú elmozgásra szorítkoznak. Itt ezekhez az erényekhez a meghajtás is társul, ezért adódtak/adódhatnak problémák. Szakértő gyűjtőtársak panaszaiból azt szűrtem le, hogy a tömeg nem is annyira gond, hanem inkább az, hogy a futók nem vesznek részt az áramszedésben, ergo rosszabb pályán ez gondot okozhat. Szerintem csak és kizárólag karbantartott, Tillig rendszerű pályára alkalmas modell. Az enyém szépen fut az ágyazatos sínen, vonóereje megfelelő, semmi bajom vele.
A dolog érdekessége, hogy júniusban a gyári nyílt napon pimaszul olcsón lehetett megvenni a turkálóban. Hibásnak, bontásra ítéltnek titulált példányokat 70-100 euroért lehetett elhozni és a próbák során kiderült, hogy a hiba triviális: hiányzó, könnyen pótolható, pár filléres alkatrész, vagy mondjuk fordítva bekötött motor.
Ha nem csalnak az infóim, ezt a modellt éppen Kínában rakatja össze a Tillig, ezért is vastag kartonos csomagolás, illetve hát a fejlesztési hiányosságok.
Megosztó modell, ugyanis ha gyűjtői szempontból nézzük, akkor nem hiányozhat a vitrinből. Viszont ha napi játékra szánod - és miért ne arra -, akkor érdemes inkább egy akciós darabot keresni, mintsem 200-250 euróért beleugrani a bizonytalanba. |
(#46182) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 18, 2015 |
|
Sziasztok,
Pár hónapja felröppent a hír, hogy a Spiele Max-nál kapható lesz a Hädl Manufaktur MÁV Zaekk tartálykocsija. A flyer-ükben láthattuk a kissé fakó színtervet, így kellő várakozás előzte meg a modellt.
Az 50 darabos széria még azelőtt elfogyott, ahogy megjelent volna, így reménytelen volt bárkinek is itthonról beszerezni. Pláne úgy, hogy esetleg többet is szeretett volna az ember fia.
Végül elég kalandos úton, a gyártó noszogatása után egy példányra sikerült szert tenni.
Remélhetőleg, ha esetleg elégséges érdeklődés lesz rá, akkor ismét gyártanak belőle, talán másik pályaszámon, másik korszakhoz, nem tudom. Ez csak rajtunk múlik, illetve azon, hogy lesz-e hazai képviseletük. Sajnos a gyártó árai nem szociális indíttatásúak, ezért sajnos nem várható itthon a tejes szortiment megjelenése... |
|
(#46184) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#46182)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2015 |
|
Idézet: „ lesz-e hazai képviseletük ”
Szerintem lesz |
(#46185) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#46184)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2015 |
|
Nyúlugrasztó költői kérdés volt. |
(#46186) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#46185)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2015 |
|
Az ugrásról, ugrasztásról jut eszembe:
Ugrás! |
(#46187) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46186)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2015 |
|
|
(#46188) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46186)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2015 |
|
|
(#46189) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#46187)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2015 |
|
Pedig ezek a srácok még tudtak zenélni. |
(#46190) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#46187)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2015 |
|
Ajjajjj... Akkor a fiaim nagyon kilóghatnak a mai sorból. Mike Oldfield, ELP, Joe Cocker, Tátrai Band, ezek mennek a kocsiban, ha utaztunk. Újabban a nagyobbik fiam a Beatrice-re talált rá a neten...
Mondjuk ez a Van Halen szám is van vagy 30 éves... |
(#46192) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#46188)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2015 |
|
Milyen hangszereken? |
(#46193) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46190)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2015 |
|
Én német a capella-t hallgatok, lehet, hogy az meg nektek nem jön be. |
(#46196) csabeszq válasza masTTertape hozzászólására (#46182)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
Szerintem nagyobb probléma, hogy már Magyarországon sem látsz ilyen kocsikat.
31 RIV
55 MÁV |
(#46197) sunocske válasza csabeszq hozzászólására (#46196)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
Mármint milyet? Vagy ezt hogy érted? |
(#46198) masTTertape válasza csabeszq hozzászólására (#46196)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
Ha csak egy darabról is tudunk, akkor már autentikus a modell.
A fotó alapján létezett (többnyire hasonló) kocsi. Mivel a modell negyedik korszakos, így szerintem nincs gond.
A képért külön köszönet Gyenes Viktornak! |
|
(#46202) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#46198)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
Erősen megviselt az a kocsi... |
(#46209) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#46202)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
....közel ötven év munkaszolgálat után még jó, hogy egybe van... |
(#46213) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46202)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
Hát... Ahhoz képest, ahogy pl. a Lél motorkocsi kinéz, ez még elég istenes... |
(#46215) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#46213)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
Sajnos igen... Istvántelek több misét is megér, szerintem jól szét lehetne offolni a topikot az ottani helyzettel. Volt szerencsém nekem is járni ott többször és mindig megrökönyödöm azon a felhalmozott értéken és mindennek pusztulásán. Vajon ez minden országban így van-e és csak a gazdagabbak tehetik meg, hogy a vasúti emlékeiket (vagy annak csak töredékét) kirakatba tudják tenni.
Itt, ahol egy mellékvonalon simán szembemenesztenek két Bz-t, vajon milyen hajlandóság lehet ezen értékek megmentésére...? Tudom, költői kérdés. Épp ezek mellett a vonalak mellet járok mostanság és látom, hogy a felújításukra a világ pénze nem lenne elég. Így tényleg reménytelen, hogy az elfekvő vasúti emlékek megóvására jutna is pár fillér.
Egyszer majd szépen ráomlik a csarnok az ott tárolt gőzösökre, favázas kocsikra, ezekre a tartályokra és a nagy kráterbe majd valaki szépen betolja a rozsdától málló Lélt is.
Viszont a víztorony szépen fel van újítva... |
|
|
2025. Jan, 19. Vas 15:25:59 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|