Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       311/437    
(#45896) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#45890) Válasz Aug 2, 2015
Kösz a kitünö irást. Csatlakozom, hogy ott folytassuk.

(#45899) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#45894) Válasz Aug 3, 2015
Bocsánat, lehet, hogy hülye vagyok, de tényleg nem értelek.

Utánaolvastam, hogy kapacitív kapcsoló, ráteszem az ujjam és kapacitív módon érzékeli, hogy lenyomtam. Ettől nem lettem sokkal okosabb.

Szóval van 3 vezeték:
- közös, jobb, bal
- 2 végállás lapka, ami jobbra váltás esetén a baloldalival van összekötve, balra váltás esetén a jobboldalival, átkeléskor semmi semmivel nincs összekötve, ívet húz, égésnyomok a nyákon láthatóak
- az érintkezés mechanikusan van megoldva, prell esetén szintén ívet húzhat
- emellett van a tekercs 2 vége, ahová a diódát forrasztottam

Mit kössek össze mivel? Kérlek erre válaszolj, utána megpróbálom megérteni.

Csatoltam a NYÁK-rajzot, kiélesítve, a diódákkal. A közös vezetéket szakítja meg. Úgy működik, hogy 2 egymás melletti /\ köti össze a közös vezetéket a tekercs végpontjaival.

allito.jpg
 
(#45900) róbertke hozzászólása Válasz Aug 3, 2015
T. csabeszq!! Nem lehetne ezt a hozzászólás dömpinget átrakatni a "Terepasztal vezérlés és elektronika" fórumra?? Ez már rég nem idevaló, semmi köze a TT vasutazáshoz. Ennél kisebb problémával anno' HarciSünnek létre kellett hoznia a "TT pálya az ágy alatt" fórumoldalát. Köszönöm.
(#45901) Lezlinilzen válasza csabeszq hozzászólására (#45899) Válasz Aug 3, 2015
Én meg azt hiszem, hogy már értelek.
Te valójában társaságot keresel, beszélgetőpartnereket.
Ezzel önmagában nem is lenne baj, csakhogy egy beszélgetésnek - az én értékrendem szerint - akkor van értelme, ha kölcsönösen tanulunk a másiktól.
A Te oldaladról ennek semmi nyoma.
Így a beszélgetőpartnereidet is el fogod veszíteni, nem csak a modellezői, terepasztal építői tekintélyedet.

Üdvözlettel : Balogh László
(#45902) csabeszq válasza Lezlinilzen hozzászólására (#45901) Válasz Aug 3, 2015
Bocsánat, megoldom a dolgot magam. Az előző hozzászólásaimat nyugodtan lehet moderálni, hogy ne terheljük a fórumot.
(#45903) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#45901) Válasz Aug 3, 2015
Kösz szépen, hogy közbeszoltál. Abszolut igazad van. Sajnálom, hogy mégis folytattam a beszélgetést, de amint most végignéztem, ennyi energiával akár egy nögyogyászt is ki lehetett volna tanitani.
Remélem csabeszq barátunk nem sértödik meg, de tényleg mielött egyetlen sor szoftwaret is irt volna, el kellett volna kalandoznia a modellvasut alapjaihoz, és az elektrotechnikát sem kellett volna elkerülnie.
(#45904) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45902) Válasz Aug 3, 2015
Ha majd tényleges gondjaid lesznek és utánnanéztél a leirtaknak a
http://www.hobbivasut.hu/forum/topic_37_from.html#from
topikban folytathatjuk.
Addig jo tanulást.
(#45930) hoTTo hozzászólása Válasz Aug 5, 2015
Sziasztok,
Érdekelnek valakit a csatolt képen lévő dobozok? Üresek, nálam csak a helyet foglalják, de történelmi értékük miatt nem akarnám kidobni őket. Természetesen ingyen odaadom bárkinek (csak legyen jó gazdájuk ).
Oti

IMAG1124.jpg
 
(#45967) csabeszq hozzászólása Válasz Aug 7, 2015
Akit érdekel a terepasztalom:

Bővebben: Link
(link nem megy)

Éppen két vonat megy körbe-körbe, egy gyors és egy lassú. Amikor a gyors a lassút utoléri, bekapcsol a szabályzó-elektronika és a gyorsabbik felveszi a lassú sebességét.


Link javítva.
Frankye
(#45981) maTTato hozzászólása Válasz Aug 8, 2015
Hátha valakit érdekel...Bővebben: EZ!
(#45999) angyal.marci válasza csabeszq hozzászólására (#45967) Válasz Aug 9, 2015
A link nem található - írja a Google Chrome.
(#46004) GABA TT hozzászólása Válasz Aug 9, 2015

Ebben a melegben gyorsan száradnak a cuccok. Hát kiteregettem, hogy valamit segítsek a drágámnak a házimunkában. Jól ki is csapkodtam, hogy könnyebb legyen vasalni. Biztosan kapok érte valami dícséretet, habár a mosásnál valamit elszúrta minden csupa lyuk lett!

DSCF3891.JPG

DSCF3894.JPG
 
(#46005) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#46004) Válasz Aug 9, 2015
(#46008) angyal.marci válasza GABA TT hozzászólására (#46004) Válasz Aug 9, 2015
oTT a pont! A csipesz nem nyomta szét a mütyüröket?
(#46009) burgeri válasza angyal.marci hozzászólására (#45999) Válasz Aug 9, 2015
Szedd ki a linkből az egyik http-t, és megy.
(#46011) angyal.marci válasza burgeri hozzászólására (#46009) Válasz Aug 9, 2015
Köszi!
Ügyes az elektronika!
(#46019) csabeszq válasza angyal.marci hozzászólására (#46011) Válasz Aug 9, 2015
Beállított az egész. Ha jó helyre rakod a két mozdonyt, akkor nagy valószínűséggel stabilan beáll arra, hogy kövessék egymást. Ha nem jó helyre teszed őket, garantált, hogy nem lesz belőle semmi.

Ami engem meglepett, hogy mennyire ugyanazokat a köröket futják, amikor stabilra beállnak. Úgy értve, hogy a játék kisebb, mint 10 cm. Végignézed egymás után a köröket és ugyanazt látod.

A szabályzó kezdetben azt csinálta, hogy 2.2 m a kötvetési távolság (itt felveszed az előtted lévő vonat becsült sebességét), 1.7 m-nél padlófék, 2.7 m-nél padlógáz, közötte lineáris. Be is állt a vonat, de a sebesség 40%-80%-ig mindenféle értéket felvett.

Ez nem túl látványos, ezért inkább a távolság négyzetét használtam, hogy a görbét simítsam. Jól is látszik, hogy 2.7m-nél gyors fék jön, utána meg minimális mozgás van a sebességben (a parabola csúcspontja 2.2m-nél van, középen lankás, a széleken meredek). Kvázi egyenletesen megy, bár a lejtők azért bekavarnak.

Én személy szerint kb. 40cm-es szórásra tippeltem volna, de tényleg meglepő, hogy mennyire ugyanazokat a köröket futják.
(#46024) angyal.marci válasza csabeszq hozzászólására (#46019) Válasz Aug 10, 2015
Ügyes! Kezdtem azt hinni, hogy a gyorsabbik mozdony a híd előtti ívben megszorul, azért nem megy...
(#46118) kombi hozzászólása Válasz Aug 14, 2015
Sziasztok!

Érdeklődnék a T. olvtársaktól, hogy a Tillig BR 84-el kapcsolatban van valakinek valamilyen közelebbi tapasztalata? Mi a véleményetek, mennyire érdemes beruházni egy ilyen jószágba?
(#46119) gaTTeros válasza kombi hozzászólására (#46118) Válasz Aug 14, 2015
Szia!
Ha ezt még nem olvastad : elég részletes a leírás:

Bővebben: Link
(#46122) kombi válasza gaTTeros hozzászólására (#46119) Válasz Aug 14, 2015
Köszönöm

Hát ez a kép nem annyira biztató, különösen ami a vonóerőt illeti..
(#46123) TTfan hozzászólása Válasz Aug 15, 2015
Az apróba feltettem egy Szergej kasztnit, hátha valaki ilyet keres.
(#46129) TTfan válasza TTfan hozzászólására (#46123) Válasz Aug 15, 2015
Lefoglalva
(#46154) angyal.marci hozzászólása Válasz Aug 17, 2015
SziaszTTok!
Segítségeteket kérném. A MÁV-os tábláknak, útátjáróban levő andráskeresztnek milyen vastag oszlopot alkalmazzak? És kb milyen magasat egy útátjárójelző-táblához?
(#46159) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46154) Válasz Aug 17, 2015
Általában 60-as, 76-os vagy 89-es horganyzott csőoszlopot szoktunk használni (attól függően, hogy éppen milyet kapni a vaskereskedésben), szerintem a gombostű az pont jó átmérő lenne a méretünkben.

A magasságára vonatkozóan pedig egy szemléltető kép. Ennél alacsonyabb is gyakran előfordul egyébként. Felsővezetékes pályán pedig a felsővezetéktartó oszlopra szokás tenni.
(#46161) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#46159) Válasz Aug 17, 2015
Láttam én már fagerendás változatot is...
(#46162) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#46154) Válasz Aug 17, 2015
Andráskereszt legmagasabb pontja 30 mm, lejtmenet jelző 22 mm, a többiek úgy 17 - 19 mm. Megállás helye jelző a peronra van festve, amúgy máshol 13 mm -re jött ki. Saját méricskélés még Budafok-Hároson.
(#46163) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#46162) Válasz Aug 17, 2015
BizTTos, hogy jók a számok?
(#46164) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46163) Válasz Aug 17, 2015
Én azokat mértem, amiket találtam. Az Andráskeresztre kettő adatom van, az egyik 3600 (ez dupla), míg a másik 2925 mm. Az egész Hárosi vontatóvágány környéke teli volt (van) rakva Andráskeresztekkel.
(#46165) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#46164) Válasz Aug 17, 2015
Ja, hogy már tetszeTT osztani 120-szal!
(#46166) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#46161) Válasz Aug 17, 2015
Én is!
Ha Budafokon tudsz te méricskélni, az nagyon jó! Csepelen a kikötői vasúton és a HÉV-en kívül nagyon nincs más vasút Csak a modellvasutak!
Köszönöm a méreteket, majd kipróbálom őket. Egy jelenlegi diorámát akarok ezekkel feldobni. Azért jelenlegi, mert át fogom építeni modullá.
Andráskeresztből bőven sok a szimpla, hisz egy (jobb állapotú) mellékvonal mellé lesz.
(#46174) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46165) Válasz Aug 17, 2015
Amikor a Ro-La még ment, volt egy 4 méteres collstockunk, amivel a kamionokat kellett ellenőriznünk. Később az állomásfőnökkel együtt be kellett járnunk az egész környéket, iparvágányokat és bérelt területeket, ekkor is a fent nevezett mércét használtuk. S ha már kéznél volt....
(#46181) masTTertape válasza kombi hozzászólására (#46118) Válasz Aug 18, 2015
Szia Kombi!
A 84-es egy érdekes jószág. Tudomásom szerint az első széria nem is volt sikeres, mondhatni visszahívták, majd kicsit variáltak a konstrukción és később már jobbítva dobták ki újra. Szép mozdony, a cikkben említett festési különbségeket azóta megoldották, vagy nem annyira feltűnő.
Azért érdekes maga az alapkonstrukció, mert ezzel a modellel egy bázist hoztak létre, ami jó a készülő TT-s BR95-höz és a H0m-es BR99.23-24-hez is. Tehát mindenképp jól akarták megcsinálni, ami fejlesztésbe kis hiba csúszott. Az öt csatolt tengely és a két kis futó nem elég olyan biztos az áramfelvételhez, mint amit pl. a BR50-eseknél tapasztalhatunk, ahol a hajtás a szerkocsiban van, így a mozdony kerekei csak az áramszedésre és a kellő oldalirányú elmozgásra szorítkoznak. Itt ezekhez az erényekhez a meghajtás is társul, ezért adódtak/adódhatnak problémák. Szakértő gyűjtőtársak panaszaiból azt szűrtem le, hogy a tömeg nem is annyira gond, hanem inkább az, hogy a futók nem vesznek részt az áramszedésben, ergo rosszabb pályán ez gondot okozhat. Szerintem csak és kizárólag karbantartott, Tillig rendszerű pályára alkalmas modell. Az enyém szépen fut az ágyazatos sínen, vonóereje megfelelő, semmi bajom vele.
A dolog érdekessége, hogy júniusban a gyári nyílt napon pimaszul olcsón lehetett megvenni a turkálóban. Hibásnak, bontásra ítéltnek titulált példányokat 70-100 euroért lehetett elhozni és a próbák során kiderült, hogy a hiba triviális: hiányzó, könnyen pótolható, pár filléres alkatrész, vagy mondjuk fordítva bekötött motor.
Ha nem csalnak az infóim, ezt a modellt éppen Kínában rakatja össze a Tillig, ezért is vastag kartonos csomagolás, illetve hát a fejlesztési hiányosságok.
Megosztó modell, ugyanis ha gyűjtői szempontból nézzük, akkor nem hiányozhat a vitrinből. Viszont ha napi játékra szánod - és miért ne arra -, akkor érdemes inkább egy akciós darabot keresni, mintsem 200-250 euróért beleugrani a bizonytalanba.
(#46182) masTTertape hozzászólása Válasz Aug 18, 2015
Sziasztok,

Pár hónapja felröppent a hír, hogy a Spiele Max-nál kapható lesz a Hädl Manufaktur MÁV Zaekk tartálykocsija. A flyer-ükben láthattuk a kissé fakó színtervet, így kellő várakozás előzte meg a modellt.
Az 50 darabos széria még azelőtt elfogyott, ahogy megjelent volna, így reménytelen volt bárkinek is itthonról beszerezni. Pláne úgy, hogy esetleg többet is szeretett volna az ember fia.
Végül elég kalandos úton, a gyártó noszogatása után egy példányra sikerült szert tenni.
Remélhetőleg, ha esetleg elégséges érdeklődés lesz rá, akkor ismét gyártanak belőle, talán másik pályaszámon, másik korszakhoz, nem tudom. Ez csak rajtunk múlik, illetve azon, hogy lesz-e hazai képviseletük. Sajnos a gyártó árai nem szociális indíttatásúak, ezért sajnos nem várható itthon a tejes szortiment megjelenése...

haedl-011380...jpg

haedl-011380...jpg
 
(#46184) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#46182) Válasz Aug 18, 2015
Idézet:
„ lesz-e hazai képviseletük ”

Szerintem lesz
(#46185) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#46184) Válasz Aug 18, 2015
Nyúlugrasztó költői kérdés volt.
(#46186) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#46185) Válasz Aug 18, 2015
Az ugrásról, ugrasztásról jut eszembe:
Ugrás!
(#46187) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46186) Válasz Aug 18, 2015
Belenéztem, azt hiszem, rosszat fogok álmodni.
(#46188) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46186) Válasz Aug 18, 2015
Kedvenc nótám. Két hangszeren is játszottam ifjú koromban.
(#46189) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#46187) Válasz Aug 18, 2015
Pedig ezek a srácok még tudtak zenélni.
(#46190) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#46187) Válasz Aug 18, 2015
Ajjajjj... Akkor a fiaim nagyon kilóghatnak a mai sorból. Mike Oldfield, ELP, Joe Cocker, Tátrai Band, ezek mennek a kocsiban, ha utaztunk. Újabban a nagyobbik fiam a Beatrice-re talált rá a neten...

Mondjuk ez a Van Halen szám is van vagy 30 éves...
(#46192) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#46188) Válasz Aug 19, 2015
Milyen hangszereken?
(#46193) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46190) Válasz Aug 19, 2015
Én német a capella-t hallgatok, lehet, hogy az meg nektek nem jön be.
(#46196) csabeszq válasza masTTertape hozzászólására (#46182) Válasz Aug 20, 2015
Szerintem nagyobb probléma, hogy már Magyarországon sem látsz ilyen kocsikat.

31 RIV
55 MÁV
(#46197) sunocske válasza csabeszq hozzászólására (#46196) Válasz Aug 20, 2015
Mármint milyet? Vagy ezt hogy érted?
(#46198) masTTertape válasza csabeszq hozzászólására (#46196) Válasz Aug 20, 2015
Ha csak egy darabról is tudunk, akkor már autentikus a modell.
A fotó alapján létezett (többnyire hasonló) kocsi. Mivel a modell negyedik korszakos, így szerintem nincs gond.

A képért külön köszönet Gyenes Viktornak!

zaekk-gyenes...jpg
 
(#46202) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#46198) Válasz Aug 20, 2015
Erősen megviselt az a kocsi...
(#46209) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#46202) Válasz Aug 20, 2015
....közel ötven év munkaszolgálat után még jó, hogy egybe van...
(#46213) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46202) Válasz Aug 20, 2015
Hát... Ahhoz képest, ahogy pl. a Lél motorkocsi kinéz, ez még elég istenes...
(#46215) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#46213) Válasz Aug 21, 2015
Sajnos igen... Istvántelek több misét is megér, szerintem jól szét lehetne offolni a topikot az ottani helyzettel. Volt szerencsém nekem is járni ott többször és mindig megrökönyödöm azon a felhalmozott értéken és mindennek pusztulásán. Vajon ez minden országban így van-e és csak a gazdagabbak tehetik meg, hogy a vasúti emlékeiket (vagy annak csak töredékét) kirakatba tudják tenni.
Itt, ahol egy mellékvonalon simán szembemenesztenek két Bz-t, vajon milyen hajlandóság lehet ezen értékek megmentésére...? Tudom, költői kérdés. Épp ezek mellett a vonalak mellet járok mostanság és látom, hogy a felújításukra a világ pénze nem lenne elég. Így tényleg reménytelen, hogy az elfekvő vasúti emlékek megóvására jutna is pár fillér.
Egyszer majd szépen ráomlik a csarnok az ott tárolt gőzösökre, favázas kocsikra, ezekre a tartályokra és a nagy kráterbe majd valaki szépen betolja a rozsdától málló Lélt is.
Viszont a víztorony szépen fel van újítva...
Lapozás       311/437    
Frissek
  2025. Jan, 19. Vas
15:01:33
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés