|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#45839) csíkosháTTú válasza vsmodell hozzászólására (#45838)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Nem tán egy háromutas váltó?
Sajnos spray-vel biztos nem. Ugyanis (ha egy példányról beszélünk), akkor ennek nevezetesen az a baja, hogy egy vékony, de hosszú műanyag szál rugalmasságára van bízva az a nyomóerő, aminek a csúcssínt a tövekhez kell(ene) nyomnia. Elfuserált egy konstrukció, reggelre megálmodom, hogy mit lehet tenni vele. |
(#45893) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
|
|
(#45913) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Egy kis érdekesség!!!........... Váltógyártóval közösen "fejlesztett termék!!!! A fotók nem épp a legtökéletesebb.. |
|
(#45915) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45913)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Várj, segítek!
Azért azt tegyük hozzá, hogy én pár vonalat meg kört rajzoltam számítógépen, minden mást te csináltál! |
|
(#45916) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45913)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
|
|
(#45920) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#45915)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
|
(#45924) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45920)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Nem fotelban, hanem kanapén fekve, tévénézés közben, de ez nem lényeg!
A másik résszel csak egyetérteni tudok! |
(#45925) reszelozsir válasza HOTotya hozzászólására (#45920)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
|
(#45927) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#45915)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Szia Váltógyártó!
Ügyesen összedolgoztatok,gratula!
Ez csak díszítés lesz a váltóidon,vagy segítségükkel egy-két nyáktalpfát el is lehet majd hagyni??
Szép lett! |
(#45933) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45927)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Szinte az összeset el lehet majd hagyni! |
(#45935) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#45933)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Ha jól látom, "csak" lyukat kell fúrni majd az aljba és beleragasztod? |
(#45945) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45916)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Kivágtam egy próbaszakaszt a sínkötéseknek. TILLIG 2,07mm-es sínszálat húztam bele, bízva, hogy elférnek majd a kerekek. Az öreg PIKO kocsim döcögött, mint állat (ez persze várható volt), de az újabb cuccok nagyon szépen futottak.
Több kép ITT! |
|
(#45946) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#45945)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Ezek szerint picit magasra sikerült? vagy így jó!!!??? |
(#45947) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45946)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Tökéletes, ennyinek kell lenni! |
(#45951) JZoli válasza Váltógyártó hozzászólására (#45945)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2015 |
|
Ez már a profizmus felső határát súrolja! Csak gratulálni lehet hozzá! De a fotózási tudomány sem marad el tőle! Nagyon jók lettek a képek is! Lehet ebből majd vásárolni? A talpfák fából vannak? A képről nekem annak tűnik. |
(#45952) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#45947)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2015 |
|
|
(#45953) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#45952)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2015 |
|
Utóbbi. |
(#45957) Váltógyártó válasza JZoli hozzászólására (#45951)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2015 |
|
Köszönjük az elismerést!
Tervben van az értékesítés is, de ez még prototípus, van még rajta javítani való, valamint lesz csúcssínhez való, és gondolkozok ikeraljhoz való kötésen is.
A talpfa 1,5mm vastag lézervágott rétegelt lemez. |
(#46025) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 10, 2015 |
|
A villamos vágányos problémával kapcsolatos beszélgetés áthelyezve ide. |
(#46036) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#46025)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Már ne is haragudj, de ezt miért kellett csinálnod? Váltók, vágányzatok kiépítése hová valók ha nem ide? Már pedig erről ment itt a disputa, nem a Terepépítésről! TT Klubtopicot miért nem darabolod így szét, mert ott aztán mehet a digitális hülyeségtől /Terepasztal vezérlés és elektronika/ a kocsik matricázásáig /Jármű építés, átépítés és hasonlók.../ minden egyben., anélkül hogy közbeszólnál. |
(#46037) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#46036)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
OFF
Frakye helyett:
Azért, mert a villamos vágányok burkolása nem a sínek, vagy a váltók készítése. (Szerény megjegyzésem: Csuklóék jelenleg a meleg víz feltalálásával foglalatoskodnak. Két cég is kínál ilyen termékeket. A Tillig egy komplett sínrendszert, az Auhagen meg burkolatelemeket. Kevés pénz esetében talán meg kellene reszkírozni egy Auhagen készletet, és lemásolni, meg nem a méregdrága PECO síneket használni puszta sznobizmusból, a burkolat alatt nem fog látszani semmi, PIKO A Gleis is jó lenne oda, startszettből több kilót lehet venni kéz alól bagóért.)
TT: az egy klubtopic. Amikor átjöttünk ide, akkor született egy egyezség az oldal tulajdonosa és a TT-s "bagázs" közöTT, hogy szabad a téma, egyedül az adok-veszek (odaát megtűrt) tevékenységet itt az apró rovatban kell bonyolítani.
ON
Ma jönnek a szervó dekóderek a Z váltóimhoz, készen van a demo asztal terve is, nekilátok, már a síneket is megrendeltem. Langsamdorf tovább tolódik...
|
(#46048) Frankye moderátori
válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46037)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Így van. Köszönöm a megerősítést. |
(#46050) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#46036)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Én kértem! |
(#46052) Csukló válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46037)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Talán nem minden így van ahogy leírtad!
De nem fejtem ki bővebben mert annak helye itt nincs!
(Itt www.hobbivasut.hu oldal)
Úgy érzem, hogy nincs itt rám szükség így megtisztelem eme nemes társaságot és hanyagolom eme oldal látogatását. |
(#46053) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#46048)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Te nem a Csíkosmester által leírtak miatt moderáltál ki itt minket, hanem Váltógyártó egyéni kérésére. |
(#46060) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#46053)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Tisztelt Uraim!
Ha jól sejtem, senkit sem moderáltak ki, mivel a hozzászólások (köztük az enyém is) nem törlésre kerültek, csak át lettek helyezve a megfelelő topikba. Nem értem a sértődöttség okát! Az, hogy egy kész gyári vágányzatot hogy fektetnek le, az nem témája ennek a topiknak, ha megfeszültök, akkor sem, és mindig kérni fogom a moderációt, ha ilyen bejegyzés születik a jövőben!
Tomi!
Ismerjük egymást egy ideje, nem áll jól neked a sértett mártír szerepe! Ha legközelebb építesz egy új keresztet, vagy váltót, saját vágányt, azt szívesen megnézném, és azt is, hogy hogy burkolod be, de azt a terepépítés topikban! |
(#46066) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#46048)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Frankye légyszíves akkor a moderáltakat átrakni EBBE a Fórumba. |
(#46067) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#46066)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Kazi!
Nem tudom, erre mi szükség volt? Azért a terepépítés topikot javasoltam, mert burkolt pálya nem csak a városi tömegközlekedésben van, és olyannak is hasznos lehet az a pár hozzászólás, aki nem villamos pályát épít. Nem tudom, mi a fenének kell most itt durcázni! Ezt a topikot én nyitottam, a címben, és az első hozzászólásban egyértelműen leírtam, miről szól! Ha én azt mondom, hogy valami nem idevaló, és a modi is jóváhagyja, akkor tessék ezt tiszteletben tartani! Azt akarom, hogy ha valaki a váltóépítéshez keres segítséget, akkor azt találjon, és ne minden mást! Részemről befejezettnek tekintem a témát, és örülnék, ha a következő hozzászólás már újra a váltóépítésről szólna! |
(#46079) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#46067)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2015 |
|
Laci te is tudod, hogy akkor sem így kellett volna csinálni!
NESZE, egy kis vágányzat, remélem meg tudod nyitni. Tramway crossing under construction Ste-Catherine St & St-Laurent St. Montreal 1893 |
(#46081) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 12, 2015 |
|
Kollégák!
Befejezhetjük a témaidegen hozzászólások gyarapítását?
Hoztam egy döntést, mint moderátor, aminek a felelősségét vállalom is. Ahogyan Váltógyártó is írta, és Csíkos mester is megerősítette, én is úgy véltem, hogy az inkriminált hozzászólásoknak nem itt van a helyük.
E miatt felesleges megsértődni, de ha valaki úgy dönt, hogy nem látogatja a továbbiakban ezt az oldalt, az a szíve joga. Ezt Tominak tegnap a telefonban is elmondtam.
Róbertke!
Légy szíves, és felesleges moderátori tevékenységeket ne kérj tőlem. Nem kis munka több hozzászólást egyik témából a másikba pakolászni. Ezt nem azért írom le, hogy sajnáljon érte bárki (én vállaltam, hogy csinálom), hanem mert a felesleges munkát (ahogy vélhetően más sem) én sem szeretem.
Mindenkinek megköszönöm a megértését , és várom a témához illeszkedő további hozzászólásokat. |
(#46083) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#46067)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2015 |
|
- A hevedert ha külön árulod, tervezel hozzáadni lyuksablont, hogy ne kelljen feleslegesen talpfarácsokat kihajigálni? Ugyanis vettem barkácsboltban olyan 2400 mm -es szegélylécet, aminek a keresztmetszete tökéletesen megegyezik a vasúti töltésével. Nekem H0 -ás van, de lehet kapni olyant, ami TT -hez passzol. |
(#46084) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#46081)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2015 |
|
Nekem még egy hozzáoszlásom van ehhez azt tényleg nem érdekel tovább!
Kedves HOTotya:
Szerintem ez nem egy személyi kultusz hely hanem a "témát" kitárgyaló fórum, ha Laci ilyet szeretne akkor ír egy blogot vagy egy weboldalt és ebbe nem válaszol neki senki. Bár szerintem Laci is az eszmecsere miatt indította ezt a topikot.
Kedves Váltógyártó:
Igen a lelkembe gázoltál és elsősorban nem emberileg hanem szakmailag, ezért is kaptam fel a vizet a végén!
Azt írod: Idézet: „Itt lehetne mindent bemutatni, ami a váltók, vágányzat teljes építését, vagy a meglévő pályaelemek átalakítását mutatja be.”
Aki azt hiszi, hogy a pálya szó alá csak a keresztaljas sínmező és váltó tartozik az nagyot téved, mert pálya nem csak a nagyvasútnál van hanem kisvasút, villamos, metró de még a sikló is ide sorolható és sok más is, de pálya fajtából is ahogy váltó fajtáiból is építés szerint is meg különböztetünk nagyon sokfélét.
Ezek tükrében tényleg nem értem, hogy miért nem fért el itt a paneles pálya építése és annak körítése??
Vagy legközelebb ha RAFS pályát építek az se tegyem ide?
Ha ide csak a házilag készített váltókról szóló kommentek jöhetnek akkor nyissunk egy pálya építős topikot és ezt meg nevezzük át és akkor tényleg nincs itt sok keresnivalóm!
Részemről befejeztem ezt a gondolatmenetet, és sajnálom, hogy így alakult! |
(#46088) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#46084)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2015 |
|
Tomi!
Akkor fussunk neki még egyszer, mert nem akarok tüskét hagyni senkiben!
Idéztél az első hozzászólásból. Kérdezem, hogy melyik valósult meg az áthelyezett témában? Mert a pályaelemet nem alakítottad át, az gyári állapotban fekszik abban a környezetben, abban a tereprészletben, amit köré építettél.
A vágányelem átalakítása azt jelenti, hogy módosítod, feljavítod. Például amikor TILLIG profilt húztatok a Kleinbahn váltóba, az átalakítás. Amikor Bernát próbálta az angolváltó állítását feljavítani, az is átalakítás. Ha egy PIKO váltó lemez csúcssíneit sínprofilból készültekre cseréled, az is az. Vagy beragasztasz egy harmadik sínt, hogy fonódott vágányt kapj. Ha egy műanyag lapba belemarod a hornyot, beleragasztod a sínt, és így készül a paneles pálya, annak is itt a helye. Minden ide tartozik, ami arról szól, hogy te építed meg a vágányelemet, vagy magán a vágányelemen hajtasz végre módosítást.
Valóban nem személyes topikot akartam csinálni, ezt többször le is írtam! Bár a hozzászólások kb. 70%-át én írtam, azért néhány kollégát szépen el tudtam indítani, tanácsokkal és kész rajzokkal segíteni, és úgy gondolom, minden kérdésre hasznos tanácsot tudtam adni, és ez így lesz a továbbiakban is.
Én úgy gondoltam, hogy a burkolós téma belefér a terepépítés topikba, lévén ott volt róla szó több esetben, de ha úgy érzed, hogy a téma megér egy külön topikot, miért ne? A pálya kialakítása az egyik legsarkalatosabb része a terepasztalnak, modulnak,számtalan módszer kering a köztudatban, és mindenkinek át kell esni a létrehozásán, aki belekezd ebbe a hobbyba.
Végezetül, igen, szeretném, ha ez a topik azt a szűk területet ölelné fel, ami a házilag épített, vagy módosított, feljavított váltókról, vágányokról szólna, hogy aki ebben a témában keresgél, az itt mindent megtaláljon, hiszen rengeteg hasznos infó íródott az indítás óta, és rengeteg képes illusztráció is található az építés minden fázisáról, nem csak a kész cuccokról. |
(#46089) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#46083)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2015 |
|
Még nagyon a kezdeteknél tartunk, egyenlőre magamnak szeretném megoldani, mert jó pár cuccot sínkötéssel kértek. Az elérhető gyári cuccok közül a PECO olcsó, de nagyon bumszli, a TILLIG pedig iszonyúan drága, úgyhogy ezért kezdtünk Gyurival a fejlesztésbe. Én a lyukak helyét lézerrel vágom bele a talpfába, de ez a fúrósablon is jó ötlet, csak ki kell találni, hogy mi vezesse meg, mivel ennek tizedes pontosság kell!
Lehet, hogy kéne csap nélküli verziót is csinálni, és akkor nem kéne furkálni, elég egy jóféle ragasztóval leragasztani. Pl. a PECO-n nincsenek csapok. Szóval elég sok még a nyitott kérdés, és az új beosztásom sem nagyon akar létrejönni, hogy többet tudjak foglalkozni a dologgal! |
(#46090) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#46084)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2015 |
|
Még annyi, így újra végigolvasva mindkettőnk hozzászólását, hogy miután modellvasútról van szó, én az első hozzászólásban modellvasúti pályaelemekre gondoltam, váltókra, egyenes, íves sínekre, te pedig ugye szakmádból adódóan nagyvasúti fejjel gondolkodsz, ez okozta a különböző nézeteket az adott mondatról.
UI: remélem, amikor megyek majd váltót javítani, nem leszek fejbe verve egy kalapáccsal! |
(#46115) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 13, 2015 |
|
Újabb festős napok következnek! |
|
(#46177) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45819)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
|
|
(#46178) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45492)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
|
|
(#46179) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45629)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
|
|
(#46204) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45945)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
Sínkötés v2.0
Pontosabb, szebb vonalak, és az új beömlő csonk miatt könnyebb levágni.
A nagy csavarok hatszögletűek, és oldalról nézve is sokkal jobban kijönnek a részletek.
Több kép itt! |
|
(#46207) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#46204)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
|
(#46208) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#46207)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
....na meg az a névfelirat.. |
(#46211) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#46208)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
|
(#46244) Pubimodel hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2015 |
|
Tisztelt váltógyártó: Kezdő modellezőként kérdezném. A váltóid nagyon szépek. gratulálok, csak az nem tiszta nekem,hogy a rézlapokra forrasztott sínszálakon hogyan lessz betáplálás. én ijen zárlatra gondolok. Üdv! |
(#46245) Váltógyártó válasza Pubimodel hozzászólására (#46244)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2015 |
|
Szia!
Köszönöm az elismerést!
Nem rézlapokat, hanem NYÁK-lapokat használok, és a megfelelő helyeken megszakítom a réz fóliát a sínek között, így nem lesz zárlatos.
UI.: Figyelj a helyesírásra, mert Frankye főhóhér, a modi összevonja a szemöldökét, ha i lyen sok hibát ejtesz! |
(#46387) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#46204)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2015 |
|
Elkezdtem a sínkötéses cuccokat gyártani. |
|
(#46432) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#46387)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Ezeknek a kis vackoknak a beragasztgatása rendkívül unalmas munka! Viszont a látvány ígéretes! Ez most egy Benő féle FREMO XI-es. Mint láthatjátok, elkészültek a csúcssínek alátétlemezei is. |
|
(#46435) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#46432)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
|
(#46437) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#46432)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Jól néz ki.....!
Bármelyik méretben tudsz ilyent késziteni vagy csak mondjuk H0-ban? |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 8:39:59 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|