Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       65/86    
(#45839) csíkosháTTú válasza vsmodell hozzászólására (#45838) Válasz Júl 30, 2015
Nem tán egy háromutas váltó?

Sajnos spray-vel biztos nem. Ugyanis (ha egy példányról beszélünk), akkor ennek nevezetesen az a baja, hogy egy vékony, de hosszú műanyag szál rugalmasságára van bízva az a nyomóerő, aminek a csúcssínt a tövekhez kell(ene) nyomnia. Elfuserált egy konstrukció, reggelre megálmodom, hogy mit lehet tenni vele.
(#45893) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 2, 2015
Kisfa ismét alkotott (Több kép itt!):

Heizerdorf_0...jpg

Heizerdorf_0...jpg

Heizerdorf_1...jpg
 
(#45913) HOTotya hozzászólása Válasz Aug 4, 2015
Egy kis érdekesség!!!........... Váltógyártóval közösen "fejlesztett termék!!!! A fotók nem épp a legtökéletesebb..

20150804_200...jpg

20150804_200...jpg
 
(#45915) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45913) Válasz Aug 4, 2015
Várj, segítek!

Azért azt tegyük hozzá, hogy én pár vonalat meg kört rajzoltam számítógépen, minden mást te csináltál!

CAM05179.jpg

CAM05180.jpg

CAM05182.jpg
 
(#45916) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45913) Válasz Aug 4, 2015

CAM05186.jpg

CAM05189.jpg

CAM05194.jpg
 
(#45920) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#45915) Válasz Aug 4, 2015
Igen....Te kényelmes fotelben rajzolgattál....én meg lent a műhelyben a zajban.... A végtermék az érdekes!!!!!! Szinte tökéletes...(mint MI .. )
(#45924) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45920) Válasz Aug 4, 2015
Nem fotelban, hanem kanapén fekve, tévénézés közben, de ez nem lényeg!

A másik résszel csak egyetérteni tudok!
(#45925) reszelozsir válasza HOTotya hozzászólására (#45920) Válasz Aug 4, 2015
(#45927) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#45915) Válasz Aug 4, 2015
Szia Váltógyártó!
Ügyesen összedolgoztatok,gratula!
Ez csak díszítés lesz a váltóidon,vagy segítségükkel egy-két nyáktalpfát el is lehet majd hagyni??
Szép lett!
(#45933) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45927) Válasz Aug 5, 2015
Szinte az összeset el lehet majd hagyni!
(#45935) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#45933) Válasz Aug 5, 2015
Ha jól látom, "csak" lyukat kell fúrni majd az aljba és beleragasztod?
(#45945) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45916) Válasz Aug 5, 2015
Kivágtam egy próbaszakaszt a sínkötéseknek. TILLIG 2,07mm-es sínszálat húztam bele, bízva, hogy elférnek majd a kerekek. Az öreg PIKO kocsim döcögött, mint állat (ez persze várható volt), de az újabb cuccok nagyon szépen futottak.

Több kép ITT!

CAM05202.jpg

CAM05209.jpg

CAM05226.jpg
 
(#45946) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#45945) Válasz Aug 5, 2015
Ezek szerint picit magasra sikerült? vagy így jó!!!???
(#45947) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45946) Válasz Aug 5, 2015
Tökéletes, ennyinek kell lenni!
(#45951) JZoli válasza Váltógyártó hozzászólására (#45945) Válasz Aug 6, 2015
Ez már a profizmus felső határát súrolja! Csak gratulálni lehet hozzá! De a fotózási tudomány sem marad el tőle! Nagyon jók lettek a képek is! Lehet ebből majd vásárolni? A talpfák fából vannak? A képről nekem annak tűnik.
(#45952) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#45947) Válasz Aug 6, 2015

Árambevezetéshez készítetek fémből ilyen hevedert vagy netán a műanyaghoz illesztetek rézlapot a sínszálnak alulról?
(#45953) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#45952) Válasz Aug 6, 2015
Utóbbi.
(#45957) Váltógyártó válasza JZoli hozzászólására (#45951) Válasz Aug 6, 2015
Köszönjük az elismerést!

Tervben van az értékesítés is, de ez még prototípus, van még rajta javítani való, valamint lesz csúcssínhez való, és gondolkozok ikeraljhoz való kötésen is.

A talpfa 1,5mm vastag lézervágott rétegelt lemez.
(#46025) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Aug 10, 2015
A villamos vágányos problémával kapcsolatos beszélgetés áthelyezve ide.
(#46036) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#46025) Válasz Aug 11, 2015
Már ne is haragudj, de ezt miért kellett csinálnod? Váltók, vágányzatok kiépítése hová valók ha nem ide? Már pedig erről ment itt a disputa, nem a Terepépítésről! TT Klubtopicot miért nem darabolod így szét, mert ott aztán mehet a digitális hülyeségtől /Terepasztal vezérlés és elektronika/ a kocsik matricázásáig /Jármű építés, átépítés és hasonlók.../ minden egyben., anélkül hogy közbeszólnál.
(#46037) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#46036) Válasz Aug 11, 2015
OFF

Frakye helyett:

Azért, mert a villamos vágányok burkolása nem a sínek, vagy a váltók készítése. (Szerény megjegyzésem: Csuklóék jelenleg a meleg víz feltalálásával foglalatoskodnak. Két cég is kínál ilyen termékeket. A Tillig egy komplett sínrendszert, az Auhagen meg burkolatelemeket. Kevés pénz esetében talán meg kellene reszkírozni egy Auhagen készletet, és lemásolni, meg nem a méregdrága PECO síneket használni puszta sznobizmusból, a burkolat alatt nem fog látszani semmi, PIKO A Gleis is jó lenne oda, startszettből több kilót lehet venni kéz alól bagóért.)

TT: az egy klubtopic. Amikor átjöttünk ide, akkor született egy egyezség az oldal tulajdonosa és a TT-s "bagázs" közöTT, hogy szabad a téma, egyedül az adok-veszek (odaát megtűrt) tevékenységet itt az apró rovatban kell bonyolítani.

ON

Ma jönnek a szervó dekóderek a Z váltóimhoz, készen van a demo asztal terve is, nekilátok, már a síneket is megrendeltem. Langsamdorf tovább tolódik...
(#46048) Frankye moderátori válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46037) Válasz Aug 11, 2015
Így van. Köszönöm a megerősítést.
(#46050) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#46036) Válasz Aug 11, 2015
Én kértem!
(#46052) Csukló válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46037) Válasz Aug 11, 2015
Talán nem minden így van ahogy leírtad!
De nem fejtem ki bővebben mert annak helye itt nincs!
(Itt www.hobbivasut.hu oldal)

Úgy érzem, hogy nincs itt rám szükség így megtisztelem eme nemes társaságot és hanyagolom eme oldal látogatását.
(#46053) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#46048) Válasz Aug 11, 2015
Te nem a Csíkosmester által leírtak miatt moderáltál ki itt minket, hanem Váltógyártó egyéni kérésére.
(#46055) HOTotya hozzászólása Válasz Aug 11, 2015
Na de fiúk!! Tudjátok jól milyen kényes Váltógyártó a topikra!!! Kényesen ügyel arra,hogy kizárólag a váltók készítése legyen a FŐ csapás iránya...... ezért megsértődni..... Csukló Te is ismered személyesen Lacit!!!!!!
(#46060) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#46053) Válasz Aug 11, 2015
Tisztelt Uraim!

Ha jól sejtem, senkit sem moderáltak ki, mivel a hozzászólások (köztük az enyém is) nem törlésre kerültek, csak át lettek helyezve a megfelelő topikba. Nem értem a sértődöttség okát! Az, hogy egy kész gyári vágányzatot hogy fektetnek le, az nem témája ennek a topiknak, ha megfeszültök, akkor sem, és mindig kérni fogom a moderációt, ha ilyen bejegyzés születik a jövőben!

Tomi!

Ismerjük egymást egy ideje, nem áll jól neked a sértett mártír szerepe! Ha legközelebb építesz egy új keresztet, vagy váltót, saját vágányt, azt szívesen megnézném, és azt is, hogy hogy burkolod be, de azt a terepépítés topikban!
(#46066) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#46048) Válasz Aug 11, 2015
Frankye légyszíves akkor a moderáltakat átrakni EBBE a Fórumba.
(#46067) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#46066) Válasz Aug 11, 2015
Kazi!

Nem tudom, erre mi szükség volt? Azért a terepépítés topikot javasoltam, mert burkolt pálya nem csak a városi tömegközlekedésben van, és olyannak is hasznos lehet az a pár hozzászólás, aki nem villamos pályát épít. Nem tudom, mi a fenének kell most itt durcázni! Ezt a topikot én nyitottam, a címben, és az első hozzászólásban egyértelműen leírtam, miről szól! Ha én azt mondom, hogy valami nem idevaló, és a modi is jóváhagyja, akkor tessék ezt tiszteletben tartani! Azt akarom, hogy ha valaki a váltóépítéshez keres segítséget, akkor azt találjon, és ne minden mást! Részemről befejezettnek tekintem a témát, és örülnék, ha a következő hozzászólás már újra a váltóépítésről szólna!
(#46079) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#46067) Válasz Aug 12, 2015
Laci te is tudod, hogy akkor sem így kellett volna csinálni!
NESZE, egy kis vágányzat, remélem meg tudod nyitni. Tramway crossing under construction Ste-Catherine St & St-Laurent St. Montreal 1893
(#46081) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Aug 12, 2015
Kollégák!
Befejezhetjük a témaidegen hozzászólások gyarapítását?
Hoztam egy döntést, mint moderátor, aminek a felelősségét vállalom is. Ahogyan Váltógyártó is írta, és Csíkos mester is megerősítette, én is úgy véltem, hogy az inkriminált hozzászólásoknak nem itt van a helyük.
E miatt felesleges megsértődni, de ha valaki úgy dönt, hogy nem látogatja a továbbiakban ezt az oldalt, az a szíve joga. Ezt Tominak tegnap a telefonban is elmondtam.
Róbertke!
Légy szíves, és felesleges moderátori tevékenységeket ne kérj tőlem. Nem kis munka több hozzászólást egyik témából a másikba pakolászni. Ezt nem azért írom le, hogy sajnáljon érte bárki (én vállaltam, hogy csinálom), hanem mert a felesleges munkát (ahogy vélhetően más sem) én sem szeretem.
Mindenkinek megköszönöm a megértését , és várom a témához illeszkedő további hozzászólásokat.
(#46083) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#46067) Válasz Aug 12, 2015
- A hevedert ha külön árulod, tervezel hozzáadni lyuksablont, hogy ne kelljen feleslegesen talpfarácsokat kihajigálni? Ugyanis vettem barkácsboltban olyan 2400 mm -es szegélylécet, aminek a keresztmetszete tökéletesen megegyezik a vasúti töltésével. Nekem H0 -ás van, de lehet kapni olyant, ami TT -hez passzol.
(#46084) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#46081) Válasz Aug 12, 2015
Nekem még egy hozzáoszlásom van ehhez azt tényleg nem érdekel tovább!

Kedves HOTotya:
Szerintem ez nem egy személyi kultusz hely hanem a "témát" kitárgyaló fórum, ha Laci ilyet szeretne akkor ír egy blogot vagy egy weboldalt és ebbe nem válaszol neki senki. Bár szerintem Laci is az eszmecsere miatt indította ezt a topikot.

Kedves Váltógyártó:
Igen a lelkembe gázoltál és elsősorban nem emberileg hanem szakmailag, ezért is kaptam fel a vizet a végén!
Azt írod:
Idézet:
„Itt lehetne mindent bemutatni, ami a váltók, vágányzat teljes építését, vagy a meglévő pályaelemek átalakítását mutatja be.”
Aki azt hiszi, hogy a pálya szó alá csak a keresztaljas sínmező és váltó tartozik az nagyot téved, mert pálya nem csak a nagyvasútnál van hanem kisvasút, villamos, metró de még a sikló is ide sorolható és sok más is, de pálya fajtából is ahogy váltó fajtáiból is építés szerint is meg különböztetünk nagyon sokfélét.
Ezek tükrében tényleg nem értem, hogy miért nem fért el itt a paneles pálya építése és annak körítése??
Vagy legközelebb ha RAFS pályát építek az se tegyem ide?

Ha ide csak a házilag készített váltókról szóló kommentek jöhetnek akkor nyissunk egy pálya építős topikot és ezt meg nevezzük át és akkor tényleg nincs itt sok keresnivalóm!

Részemről befejeztem ezt a gondolatmenetet, és sajnálom, hogy így alakult!
(#46088) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#46084) Válasz Aug 12, 2015
Tomi!

Akkor fussunk neki még egyszer, mert nem akarok tüskét hagyni senkiben!

Idéztél az első hozzászólásból. Kérdezem, hogy melyik valósult meg az áthelyezett témában? Mert a pályaelemet nem alakítottad át, az gyári állapotban fekszik abban a környezetben, abban a tereprészletben, amit köré építettél.

A vágányelem átalakítása azt jelenti, hogy módosítod, feljavítod. Például amikor TILLIG profilt húztatok a Kleinbahn váltóba, az átalakítás. Amikor Bernát próbálta az angolváltó állítását feljavítani, az is átalakítás. Ha egy PIKO váltó lemez csúcssíneit sínprofilból készültekre cseréled, az is az. Vagy beragasztasz egy harmadik sínt, hogy fonódott vágányt kapj. Ha egy műanyag lapba belemarod a hornyot, beleragasztod a sínt, és így készül a paneles pálya, annak is itt a helye. Minden ide tartozik, ami arról szól, hogy te építed meg a vágányelemet, vagy magán a vágányelemen hajtasz végre módosítást.

Valóban nem személyes topikot akartam csinálni, ezt többször le is írtam! Bár a hozzászólások kb. 70%-át én írtam, azért néhány kollégát szépen el tudtam indítani, tanácsokkal és kész rajzokkal segíteni, és úgy gondolom, minden kérdésre hasznos tanácsot tudtam adni, és ez így lesz a továbbiakban is.

Én úgy gondoltam, hogy a burkolós téma belefér a terepépítés topikba, lévén ott volt róla szó több esetben, de ha úgy érzed, hogy a téma megér egy külön topikot, miért ne? A pálya kialakítása az egyik legsarkalatosabb része a terepasztalnak, modulnak,számtalan módszer kering a köztudatban, és mindenkinek át kell esni a létrehozásán, aki belekezd ebbe a hobbyba.

Végezetül, igen, szeretném, ha ez a topik azt a szűk területet ölelné fel, ami a házilag épített, vagy módosított, feljavított váltókról, vágányokról szólna, hogy aki ebben a témában keresgél, az itt mindent megtaláljon, hiszen rengeteg hasznos infó íródott az indítás óta, és rengeteg képes illusztráció is található az építés minden fázisáról, nem csak a kész cuccokról.
(#46089) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#46083) Válasz Aug 12, 2015
Még nagyon a kezdeteknél tartunk, egyenlőre magamnak szeretném megoldani, mert jó pár cuccot sínkötéssel kértek. Az elérhető gyári cuccok közül a PECO olcsó, de nagyon bumszli, a TILLIG pedig iszonyúan drága, úgyhogy ezért kezdtünk Gyurival a fejlesztésbe. Én a lyukak helyét lézerrel vágom bele a talpfába, de ez a fúrósablon is jó ötlet, csak ki kell találni, hogy mi vezesse meg, mivel ennek tizedes pontosság kell!
Lehet, hogy kéne csap nélküli verziót is csinálni, és akkor nem kéne furkálni, elég egy jóféle ragasztóval leragasztani. Pl. a PECO-n nincsenek csapok. Szóval elég sok még a nyitott kérdés, és az új beosztásom sem nagyon akar létrejönni, hogy többet tudjak foglalkozni a dologgal!
(#46090) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#46084) Válasz Aug 12, 2015
Még annyi, így újra végigolvasva mindkettőnk hozzászólását, hogy miután modellvasútról van szó, én az első hozzászólásban modellvasúti pályaelemekre gondoltam, váltókra, egyenes, íves sínekre, te pedig ugye szakmádból adódóan nagyvasúti fejjel gondolkodsz, ez okozta a különböző nézeteket az adott mondatról.

UI: remélem, amikor megyek majd váltót javítani, nem leszek fejbe verve egy kalapáccsal!
(#46115) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 13, 2015
Újabb festős napok következnek!

CAM05243.jpg
 
(#46177) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45819) Válasz Aug 17, 2015
Kész a ROCO geometriájú hózentróger váltó.

Több kép itt!

CAM05250.jpg

CAM05259.jpg

CAM05261.jpg
 
(#46178) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45492) Válasz Aug 17, 2015
A hármas TT is megkapta a színt.

Több kép itt!

CAM05287.jpg

CAM05294.jpg

CAM05295.jpg
 
(#46179) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45629) Válasz Aug 17, 2015
Elkészültek az egyedi hármas és íves váltók is.

Több kép itt!

CAM05266.jpg

CAM05268.jpg

CAM05274.jpg
 
(#46204) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45945) Válasz Aug 20, 2015
Sínkötés v2.0

Pontosabb, szebb vonalak, és az új beömlő csonk miatt könnyebb levágni.
A nagy csavarok hatszögletűek, és oldalról nézve is sokkal jobban kijönnek a részletek.
Több kép itt!

CAM05320.jpg

CAM05323.jpg

CAM05334.jpg
 
(#46207) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#46204) Válasz Aug 20, 2015
Nagyon szépek.... öndicséret büdös,de én most szagolom..... Lesznek még apró alkatrészek fröccsönvte.....
(#46208) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#46207) Válasz Aug 20, 2015
....na meg az a névfelirat..
(#46211) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#46208) Válasz Aug 20, 2015
Azt Laci tervezte én csak oda gravíroztam....
(#46244) Pubimodel hozzászólása Válasz Aug 22, 2015
Tisztelt váltógyártó: Kezdő modellezőként kérdezném. A váltóid nagyon szépek. gratulálok, csak az nem tiszta nekem,hogy a rézlapokra forrasztott sínszálakon hogyan lessz betáplálás. én ijen zárlatra gondolok. Üdv!
(#46245) Váltógyártó válasza Pubimodel hozzászólására (#46244) Válasz Aug 22, 2015
Szia!
Köszönöm az elismerést!
Nem rézlapokat, hanem NYÁK-lapokat használok, és a megfelelő helyeken megszakítom a réz fóliát a sínek között, így nem lesz zárlatos.

UI.: Figyelj a helyesírásra, mert Frankye főhóhér, a modi összevonja a szemöldökét, ha ilyen sok hibát ejtesz!
(#46387) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#46204) Válasz Aug 26, 2015
Elkezdtem a sínkötéses cuccokat gyártani.

CAM05338.jpg
 
(#46432) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#46387) Válasz Aug 27, 2015
Ezeknek a kis vackoknak a beragasztgatása rendkívül unalmas munka! Viszont a látvány ígéretes! Ez most egy Benő féle FREMO XI-es. Mint láthatjátok, elkészültek a csúcssínek alátétlemezei is.

CAM05359.jpg
 
(#46435) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#46432) Válasz Aug 28, 2015
DE viszont spórolsz nyákot és az azzal járó zárlat baleseteket
(#46437) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#46432) Válasz Aug 28, 2015
Jól néz ki.....!
Bármelyik méretben tudsz ilyent késziteni vagy csak mondjuk H0-ban?
Lapozás       65/86    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
8:40:55
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés