|
TT Terepasztal felfüggesztve a plafonra
|
Témaindító: angyal.marci, idő: Júl 15, 2015
Témakörök:
|
|
(#46227) FriTTz válasza angyal.marci hozzászólására (#46214)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
|
|
(#46230) angyal.marci válasza FriTTz hozzászólására (#46227)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
Egyezzünk ki döntetlenben! Bevallom, félek az alagútba rejtett váltókörzettől meg az alagútban levő íves emelkedőtől, de ha ügyesen építek, akkor nem lehet nagy gond. Még attól is félek, hogy a sok alagútban hol csinálok szerelőnyílást, ahol a kiborult vonatot le tudom szedegetni a terepasztalról. A híd előtti alagutat eltávolítottam, hiszen ott egy közúti híd lesz, hogy a népek le tudjanak zarándokolni a Veleméri templomba.
Az alsó állomáson meg lesz végre egy parajos.
Ma jártam a frissen restaurált esztergomi vonalon, és megtetszett az ottani állomásokra kirakott Via Color. Nos kérem: Eléggé élethű, ha megfelelő színes lapra kinyomtatom a mintát és leragasztom? Vagy be kell karcolni? |
|
(#46231) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46230)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
Bőven elég kinyomtatni. Arra viszont ügyelj, hogy a viacolor burkolat csak kb. 15 éve terjedt el szélesebb körben, így az asztalod korszakát eléggé behatárolja majd. |
(#46234) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#46230)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
Most látom csak, hogy ez a terv kb 10 méterrel több sínt tartalmaz, mint az enyém... Egészen pontosan 37468,10 mm sín kell bele, ami 1:1-ben 4496,17 m. |
(#46235) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#46231)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
Tudom, és ez a szándékom is. VI korszakos modellező vagyok Egy 630 022-es pszmú gép mellett mi legyen más? Kiszuperált betonaljas peron? Mert egyébként lesz ám olyan is! |
(#46427) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Nos kérem, kicsit alakítottam a terepen, a vágányoknál csak a magasságokkal bíbelődtem. Tudom, a lenti állomás beillik egy hatalmas felszín feletti bunkernek, az utcák pedig hol a vágányok alatt, hol rajta mennek, de legalább sikerült valami. |
|
(#46488) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Arra gondoltam, hogy az alsó állomásra jobb oldalról ne csak az első két vágányra lehessen bejárni, csináltam - egyelőre csak painttel egy átkötést, amivel a 3.-4. vágányokra is be lehet gurulni. A tolópados tárolóállomásról ugyanis nehogymár a motor+mellék összeállítású Bz szerelvény a leghosszabb, első vágányt foglalja be... Piros vonallal rajzoltam be. Máshogy nem lehet, hiszen ilyen váltókomplexumot csak Váltógyártó tud építeni. |
|
(#46489) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46235)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Még akár SK szintű gyöngykavics is lehet |
(#46490) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#46489)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Megbocsáss, de ezt nem értem. |
(#46759) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Na holnap megyek megvenni az alsó körhöz és a lenti állomáshoz a betonaljakat és a sínszálakat! Váltógyártóval is össze kéne futnom majd, hogy az első adag váltót megrendeljem tőle. Az első két vágány lesz felújított, a többi a szokásos, magyar, "használt". Az első két vágány tehát betonaljas lesz, rozsda csak ott, ahol vas is van. A többi beton-fa aljas, rozsdásan. |
(#47335) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 8, 2015 |
|
Megrendelve Váltógyártótól az első váltók, sínanyag beszerezve az első körhöz, a szoftver íródik, a lap meg kapogatja az élére állítoTT merevítőléceket. Jelenleg így állok. Köszönet FriTTz-nek, hogy a terepasztal (majdnem végleges) tervét kihozta az induló tervből.
Tanácsotokat kérném, hogy az alsó állomás neve vajon mi legyen? Ez az állomás biztosan fiktív lesz, én a "Domonkospuszta"névre gondoltam (bár a hegyek miatt a puszta nem helytálló). A felső állomásnál meg a létező Tótkomlósra eseTT egyelőre a választásom. Bár az is érdekes lehet, hogy Tótkomlós, a maga 3 vágányával, vontatási teleppel rendelkezzen, illetve iparvágánya legyen, de nem kell mindent 100%-ig lemodellezni Az ipartelep szerintem valami olajfejtő lesz, kisebb dízelekkel kiszolgálva. Vélemény? |
(#47337) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#47335)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2015 |
|
Név tipp:
Piszkeszederkény
Még valami: a sínek ágyazat anyagához ezt a "gyöngykavicsos" izébigyót (agyrémet akartam írni) el kell felejteni.
Készséggel demostrálom bárkinek az OFF méretű, most épülgető retro asztalon a "gyöngykavics" ágyazat, és egy rendes ágyazat anyaga közötti különbséget. Egy szakasz a hozott amyagból lett kivitelezve, a többi már rendes ágyazatkőből van. Több klasszissal jobb az utóbbi. |
(#47339) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47337)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2015 |
|
A gyöngykavics alaTT mit értesz? Nem is találkoztam eddig ezzel az anyaggal. Én az Auhagen fekete kövéből vettem anno, de meg is szívtam, mert amikor a diorámámat köveztem le, akkor a vízködölés után az összes fekete festék lefolyt a töltésoldalba.
A neven meg elgondolkozok! |
(#47342) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#47339)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2015 |
|
Kavicsot.
Csak az a baj, hogy a kavics az egy kerek, lekoptatott szélű valami, amivel meg a vasúti pályát megszórják, az meg zúzott kő, aminek élesek a szélei.*
OK, tudom, sokan mondják, hogy az nem is annyira feltűnő, meg a kisállat kereskedésben mennyivel olcsóbb, amit lehet venni ilyesminek. Ők így kötik meg a kompromisszumot, mások meg máshogy. Én az utóbbiak közé tartozom.
Meg kell nézni az Indóház mostani számában paksinuti barátom legutóbbi alkotását. Magáért beszél.
Az első képen a hozott anyagból való ágyazat. A másodikon a tisztességes kavicságy. A képek ugyan OFF méretűek, de a másodikon látható anyag hozzáférhető a három kisebb méretben is.
(*: MielőTT a vasúti történelmet jól ismerők lehurrognának, igen, volt idő, amikor a vasúti pályát folyami kaviccsal töltötték fel. Csak az erősen Ep. I. időszak, úgy 1880-ig építhettek így. Gyanítom, hogy Marci barátunk meg nem ebben a korban képzeli leendő asztalát.)
|
|
(#47344) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47342)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2015 |
|
A különbség ordít, igazad van. És abban is igazad van, hogy nem az első korszakot modellezem.
Folyami kavicsot én se vennék (pláne nem ilyen egységes betonszínűt), mert egyszerűen ronda. Még gondolkodok, hogy milyen színű kavicsokat kéne beszereznem, hogy valami elfogadható színárnyalatú töltést hozzak össze. |
(#47348) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#47344)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2015 |
|
Idézet: „Még gondolkodok, hogy milyen színű kavicsokat kéne beszereznem, ...”
Olyat, ami a második képen van. Szólj, ha kell, segítek. |
(#47349) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47348)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2015 |
|
Szólok! Ugyanis nálam lesz minden, a parajostól a frissiben átadoTT, felújítoTT vonalig minden. Az alsó állomáson lesz a felújítoTT, a parajos is oTT lesz, a többi meg "átlagosan használt". Ami a képen van, az egységesen fekete, max egy kis szárazecsetelést kapoTT, de nekem nem adja vissza se EZT, se EZT. És ezeket én mind szeretném modellezni. |
(#47359) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#47349)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2015 |
|
A második képen kb az van, amit simán elérhetsz azzal kővel, amit én is használok.
Az első képedet már nem ilyen egyszerű modellezni. Az alap ugyanez, de ezt át kell ködölni rozsda és fémpor színét utánozó festékkel. Az Auhagen köve amúgy jó, de a környezet terepezése előtt kell megcsinálni vele a pályát. A barnája nagyjából megfelelő, de mattítani, fakítani kell, hiába veszít az eredeti színéből ragasztáskor.
Mára elköszöntem, az ágyazatanyagról bővebben e-mail-ben értekezzünk majd. |
(#47368) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2015 |
|
Abban segítsen valaki, hogy alacsonyabb helyeken mit használjak a sín alá töltésnek? Enigma mutatoTT nekem lapos filcet, ami kellően magas és iszonyú jó hangtompító. Nem szöszöl, mert mindkét oldalán van valami fólia. És potom pénzért hozzá lehet jutni. Ezt pl állomásra meg alagútba el tudom képzelni. Minden máshova meg parafa. Nem szentségtörés a filc oTT ahol? |
(#47370) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47368)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2015 |
|
Én pl nem is használtam sehol parafát, helyette vékony hungarocellt. Barkácsárúházban vettem álmennyezet fedésére való hungarocell lapokat és azt vágtam ki töltésnek. Nekem nagyon bevállt! |
(#47371) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47370)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2015 |
|
Még egy alternatíva. Bár ezzel félnék, mert a hungarocell nyomás hatására törik/roskad. És bár nem szeretnék a terepasztalon ülni, aludni, stb, azért a vágányzat véletlenül kaphat ütést. |
(#47396) Frankye moderátori
válasza angyal.marci hozzászólására (#47345)
|
Válasz •
|
Okt 11, 2015 |
|
A váltók visszajelzésével kapcsolatos hozzászólások áthelyezve ide. |
(#47401) angyal.marci válasza Frankye hozzászólására (#47396)
|
Válasz •
|
Okt 11, 2015 |
|
Ezer köszönet! |
(#47474) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 13, 2015 |
|
Variáltam az útvonalvezetéssel. Tudom, túl közel van a vágányokhoz, de még majd változtatok ezen. Kicsi a hely, ezért nem tudom, hogy hova tegyem a parkolót. Szerintem, ha a vasút-vasút híd felé helyezem el, és a bevágásban futó vágányt ott még alagútban tartom, akkor megoldható. A vágányok felé pedig valami kis rakodóplaccot terveztem, rakodóépülettel, közúti csatlakozással. |
|
(#47485) Gashpy válasza angyal.marci hozzászólására (#47371)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2015 |
|
Nem kap akkora nyomást a hungarocell, hogy összeroskadjon... |
(#47487) angyal.marci válasza Gashpy hozzászólására (#47485)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2015 |
|
Akkor jó! |
(#47493) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47487)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2015 |
|
Találtam is Neked egy régebbi képemet, hogy én hogy csináltam. A hungarocell táblára ráfektettem a gyári vágányzatot (ez volt a minta az ívekhez) körberajzoltam, majd a szélét ferdén levágtam sniccerrel.
Az egészet kétoldalas ragasztóval leragasztottam, majd közönséges falfestékkel (Intaller + barna színező) lefestettem. Erre megint csak kétoldalas ragasztóval feltettem a vágányzatot.
Az építés idejére teljesen stabil, majd miután leszórod kővel és fűvel a faragasztó az egészet teljesen egybeköti így végleg beton stabil lesz!
Amekkora nyomástól/ütődéstől deformálódna annyitól a vágányzat is sérülne.
Olcsó és könnyű vele dolgozni - nekem nagyon bevált! |
|
(#47495) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47493)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2015 |
|
Ennek örülök milyen vastag a hungarocell?
A flexi sínnél nem bízom a kétoldalú ragasztóban. A végét mindenféleképpen ragasztóval ragasztanám le. |
(#47496) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47495)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2015 |
|
5mm-es azt hiszem. Sokkal olcsóbb mint a parafa.
Nekem pont ennél az ívnél az egyik oldalt egy váltó volt, azt lecsavaroztam és onnan indultam el a flexi sínnel. Ott is kétoldalas ragasztóra tettem, csak az ív végénél megtámasztottam egy csavarral és leragasztottam. Miután megkötött a támasztást kiszedtem.
Az előre kivágott és leragasztott töltés segít mert látod, hogy jó helyen van-e a vágány vagy el akar-e mászni. |
|
(#47902) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Valaki segítsen! Hogy kell ezt a kocsit megszabadítani az alvázától? A két lenyúló pöcök a két végén erősen útban van. |
|
(#47913) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#47902)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Harmatgyönge a felvétel igy még az sem világos melyik kocsi.
Az alvázakat 4 pöcök szokta tartani, de volt idö amikor a gyár ragasztot is kapott, ami csak neheziti a gondjaid. |
(#47914) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#47913)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Igen, telefonos kép, ami a "minőségét" is megmagyarázza, de jóra gondolsz, ez a hosszabbik fajta kéttengelyes teherkocsi. Amúgy már megoldottam. Letörtem az egyik oldalon a pöcköket, kicseréltem a törött ütközőket, majd vízbázisú ragasztóval összeragasztottam, mint a rövid kéttengelyeseket szokás gyárilag. |
(#47942) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Ma egy éve hogy regisztráltam a fórumra Köszönöm, hogy elviseltetek, és előre is köszönöm, hogy elviseltek. |
(#47949) TTKacsa válasza angyal.marci hozzászólására (#47349)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
he-he, az első kép ott van nálunk szemerén (volt, mert már elköltöztem ) |
(#47955) angyal.marci válasza TTKacsa hozzászólására (#47949)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Jól kiszúrtad, bár fogalmam sincs, hogy tenyleg ott van-e. Csak letöltöttem a gugliról a képet. |
(#48186) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#47349)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2015 |
|
Az én moduljaimon / szegmenseimen pont olyan az ágyazat, mint a Te második képeden...
SAetta |
(#48187) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47342)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2015 |
|
"Meg kell nézni az Indóház mostani számában paksinuti barátom legutóbbi alkotását. Magáért beszél."
Pont ilyen kövezetem van TT-s méretben |
(#48188) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#48186)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2015 |
|
Én úgy mindenféle vágányt szeretnék. Nem csak újat. |
(#48191) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#48188)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2015 |
|
Ez a helyes ... |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 10:20:34 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|