|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#45914) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Mozdonyépítők részére készült 4 méretű kardán!!! Hamarosan jön az "ellendarab" is!!!! 10mm-s,12mm-s,14mm-s,16mm-s méretekkel! |
|
(#45917) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#45914)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Jol, látom, hogy a gömbcsapok szögletesek? |
(#45918) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#45917)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Hehe igen jól látod.....mostanáig nem tudtam elfogadható áron 1.5mm-s gömbmarót beszereznem! DE így is tökéletes...(ki lett próbálva) |
(#45919) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#45918)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Milyen anyagbol van? |
(#45921) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#45919)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Prolipropilén az alapanyag és csináltam egy vertikális injektort és azzal nyomtuk ki! Váltógyártóval közösen(csapatmunkával)Most polietilénnel(lággyal) is készülnek majd... Azzal egy picit merevebb lesz majd...a szerszámot cnc-l készítettük (úgy mint a sínkötést) |
(#45922) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#45921)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Kösz.
|
(#45923) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#45921)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
|
(#45926) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#45914)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Szia Totya!
Klassz lett!
Mesterek vagytok. |
(#45938) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#45921)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Szia Totya!
Mi az a Idézet: „Prolipropilén” ??
Gondolom ez valami új anyag lehet. |
(#45939) reszelozsir válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45938)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Ez az egyszerű jómunkásemberek műanyagja |
(#45941) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45938)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Bizony azt kapod TE a többiek meg a polipropilént... Tudod én az előző rendszerbe nőttem fel.........és ennyi maradt belőle... |
(#45943) enigma hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Addig is amíg nem tisztázódik az anyag neve, leírom a polipropilén elkészítésének a pontos receptjét.
Hozzávalók:
50 dkg sós rudacska
1 kg tengergyümölcse (lehet fagyasztott is)
Elkészítés:
Tedd fel a sós rudacskákat 1 liter vízbe főni. Kellő módon fűszerezzük, csak vigyázz a sóval!
Ha felfort a víz a rudacskákkal tedd bele a tengergyümölcseit is, és hagyd újra felforni.
Így lesz a polip-ropilén....... |
(#45944) HOTotya válasza enigma hozzászólására (#45943)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
|
(#45950) enigma válasza HOTotya hozzászólására (#45944)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Nem tudom...az nem volt a "100 legjobb recept Lucia Borgia mixeiből" c. nagybecsű műben .
Talán az "Aranycsinálás" című alapműben kéne keresni... |
(#45959) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45193)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2015 |
|
Idézet: „Nem veszélyes amúgy az ára, ...”
Khmm, izé, szóval, pontosítanom kell magam. Már van hozzá kerék, de az ára... 5-6.000Ft/kerékpár. 18-as és 20-as árcsoportban vannak. Egy négytengelyes modellnél 21.000Ft lehet csak a kerekek ára. |
(#45960) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45959)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2015 |
|
Javítás!
Benéztem az árcsoport listát...
A tapadógyűrűs kerék kb. 2.000Ft, a sima 1.700Ft.
Bocsánatot kérek, akire ráhoztam volna a szívbajt...
|
(#45963) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45178)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2015 |
|
Meleg van.... |
(#45965) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#45963)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2015 |
|
Itt is...
,de egy deres korsó világos előtt,azért még ki lehet tartani. |
(#45966) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45965)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2015 |
|
Holnap meg még tüzelni is fogunk...... |
(#45988) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
|
(#45996) JZoli válasza Csukló hozzászólására (#45988)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
A második videót nem tudtam megnézni, mert azt írja rá, hogy ez privát film. |
(#45997) Csukló válasza JZoli hozzászólására (#45996)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Át állítottam. |
(#46210) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
Elkészült a kardánok ellendarabja is!! 2mm-s tengelyre!!! |
|
(#46226) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#46210)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
Szia Totya!
Profi!
Ennek már a szerszámja is komolyabb mint a tengelyé.
Ha lehet,mutass meg egyet belülről, és a szerszámját.
Jó alkatrész gyártást!
|
(#46247) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46226)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2015 |
|
Nos akkor a két szerszámot mutatok.... az egyik a Laci féle sínkötés a másik a kardán igaz ezt csak próba "szerszámnak készült,de elég jó lett!
Láthatod,hogy hány maróval készültek és a gravírozó azt még ott sincs.... |
|
(#46254) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#46247)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Pofásak!
A kardánmuff szerszámján nem látszik rendesen a hasíték betétje, profilból jobban látszana.
(Az osztósíkra merőlegesen vannak megnyitva.)
Azt vártam,hogy lesz belül egy kis beszúrás,hogy a kardánvég gömbje ne tudjon kipottyanni belőle,mint pl. a Csörgőnél.
Csak egy kis rádiuszos vállra gondolok ami a csapon lenne.
A hasítékok miatt biztos rugózna annyit az anyag,hogy könnyen levehetőek legyenek róla...
Egyre szuperabb cuccosokat csinálsz!!
Gratula! |
(#46259) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46254)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Te az nem igen jo ötlet, mert esetünkben a kardán a hosszirányu mozgást is kénytelen kompenzálni, amit az ilyen váll akadályozna ( ami föleg kerregéssel járna). Ráadásul ha forgovázon végzödik, akkor el is kell fordulnia azaz a nyilásnak elvben kifelé kónuszosnak kell lennie, igy a váll nem kivitelezhetö, vagy az egésznek nagyobb átméröjünek kellene lennie. Én jobbnak tartanám a kisebb átméröjü muffot. Egyik másik modellemben NWSL kardán van, aminek a gömbcsukloja mindössze 2,3 mm átméröjü a muff külsö átméröje meg 4mm! |
(#46260) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46254)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
|
(#46261) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#46260)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Csak ötletnek. A NWSL pl. nem önti egybe a kardánt hanem csak a gömbcsuklok vannak egy darabbol és rá vannak huzva egy acél kb 1,5 mm vastag tengelyre. Igy a hossz egyszerüen adaptálhato. Ezeket a gömbcsuklokat meg a hozzátartozó muffokat külön is kapni..
Tudom, hogy öntés szempontból a lyuk a legnagyobb kihivás (már megégettem a kezem amikor a csigákba furatot is önteni akartuk), de talán forditva járhatobb az ut - két gömbcsukló egy 2 mm csöbe van bedugva ( injekcios tü). |
(#46262) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#46261)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
|
(#46263) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#46262)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
A Shay mozdonyaimon vannak olyan kardánok, amiket ( az adott esetben) egy 4szögletes csöbe kellett ragasztani. Eddig semmi gond nem volt velük, pedig a csöbe dugott csonk mindössze 2 - 3 mm. |
(#46267) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#46259)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Szia etwg!
Szerintem pedig jó ötlet,de az biztos,hogy anélkül is lehet tökéletes.
Attól még,hogy a muff bejárata egy kis részen kisebb átmérőjű mint a kardángömb(nem tud kipottyanni),kompenzálhat hosszirányú mozgást + elfordulást is.
A kardángömbnek kell hogy legyen a hosszirányú lökete a muffban,különben összerakni is nehezebb volna.
Van egy Csörgőm amiből folyton kipotyogott a kardán.
Összeraktam,és egy kicsit lejjebb toltam rajta a muffot,azóta már jól működik,de ez vállal nem történhetett volna meg....
Szedtem már szét olyan mozdonyt aminek ilyen "bepattintós" kardánmuffja volt,akkor jó ötletnek tartottam azért mondtam el. |
(#46268) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#46260)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Szia Totya!
Tudom jól,hogy nem egyszerű.
Nem tudok jobbat,még ilyet sem,nem belekötni akartam,csak leírtam a véleményemet...
Nagyra értékelem a kardános témádat, tuti lesz !
Idézet: „nincs egy szerszám műhely a másik szobában....”
Én már tudom,hogy VAN ! |
(#46269) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46267)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Szerintem ha szétesik a kardán annak az az oka, hogy rosszul állitottad be a távolságot, vagy az alváz fordul többet a megengedettnél. A kardán nem veheti át ennek a szabályozását, mert nem arra van.
Az esetleges váll meghosszabbitaná a muffot ami csökkentené a mozgási szögét.
A váll akkor lenne jo ( mint pl. A Shay mozdonyokon is van) amikor a kardán fej nem vesz részt a hosszirányu mozgás kompenzálásában, hanem ezt átveszi a kardántengely ( a teherautokon is igy van). A Shay mozdonyokon pl. 2 négyzetkeresztmetszetü csö csuszik egymásba a másik végükön meg a kardánfej egyenliti ki az alvázak elfordulását. A két csö meg a hosszirányu elmozdulást. Igy a kardán valoban csak a szögelforduláshoz kell. A modellekben igyekeznek ezt a 2 funkciot egyesiteni.
http://www.cs.huji.ac.il/~kirk/testfiles/L1010214small.jpg
( a link gomb továbbra sem megy) |
(#46270) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#46269)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Idézet: „Szerintem ha szétesik a kardán annak az az oka, hogy rosszul állitottad be a távolságot,”
Az biztos,viszont nem én,hanem Fuggerthék.
Az is biztos,hogy a váll meghosszabbítaná a muffot 0,5-1mm-rel,
+ kismértékben csökkentené az elfordulási szögét is
(egy egészen kicsire gondoltam,csak hogy ne tudjon magától kipottyanni a muffból,nem akkorára,hogy rácuppanjon a kardángömb utáni tengelynyakra:crazy
Biztos jó a dupla csöves módszer,de szerintem ez egyszerűbb...
Totyát mindjárt felidegeljük az okoskodással!
Kezünkbe fogja adni a darabot,hogy csináljunk jobbat! |
(#46271) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46270)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Rajzold meg és meglátod, hogy mennyivel változtatja meg a hajtás geometriáját. ( arrol nem is beszélve, hogy mennyivel bonyolultabb lesz a forma - a magot ki is kell huzni a muffból.).
A Fuggerthet meg ne vedd mérvadonak, az a konstrukcio több sebböl vérzik, ez talán a legkisebb. |
(#46272) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#46271)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Valahogy nem találkoznak a gondolatok....
Nem sokkal bonyolultabb!
Kell egy kis beszúrás a csapon,hogy a muff bejárata kisebb legyen,mint a gömb.
A hasíték miatt meg biztos tágul az annyit,hogy könnyedén lehúzható róla...
Akkor legyen jobb a váll nélküli ,az a tökéletes,csak nekem tetszett,hogy magától nem tudna kipottyanni.
Itt a képed: |
|
(#46273) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46268)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Ha beugrassz hétfőn kapsz belőle 1-2 db-t... |
(#46274) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46272)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Az nyilvánvalo, csak hogyan veszed le öntés után a muffokat a magról amibe van egy beszurás? (nem tudom, de általában egyszerre több muff van egy formakeretben és azokat mind egyszerre kellene lehuzni a magrol - nagyüzemben magátol le kell pottyania az öntvénynek). Most egyszerüen kihuzza a magokat ( a muff belsejét alakito formarészt). Ha abba beesztergálsz egy mélyedést a vállnak azt csak eröszakkal lehet majd lehuzni....
Ha jol látom a mostani alakban talán elég a 3 részes forma, a vállal legalább 5 részes kellene - de ezt hagyjuk Totyára. |
(#46276) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#46274)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Ott látni a csapocskákat.... |
|
(#46284) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#46276)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Nem igen látom ( csillog a kép), de el tudom képzelni. |
(#46285) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#46284)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Ott van az csak ebből a szögből nem nagyon látni.... |
|
(#46286) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#46274)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Igen,két muff van egy kereten.
Az nem olyan sok,szerintem könnyedén levennéd róla!
A beszúrás miatt nehezebben tudnád lehúzni róla az biztos,
ha csak a beszúrás lenne,de azt már elfelejted,hogy van a muffon egy kétoldali hasíték is !!!
A válnál csak tizedekre gondolj,ne mm-ekre!!!
Itt van a kezemben egy N-es kardánmuff,ami ilyen.
Azt sem értem,hogy miért kellene ehhez 5 részes szerszám?
Csak egy kis beszúrás kellene a csapokra...
Gondolom,itt nincs nagyüzem,itt nem pottyan le semmi,a szerszámot szét kell szedni és a betéttel együtt kivenni a darabokat. |
(#46287) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#46273)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Oké!
Biztos jó lesz valamire.
Látszik a betét a csapok tövében,látszott már az első képen is,
de jobban látszana,ha ezt a képet 90 fokkal elforgatva lőnéd mondjuk a munkapadon. |
(#46289) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46286)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
HA olyan egyszerű lenne akkor akár Te is megcsinálhattad volna már..... Hidd el nem olyan könnyű..... |
(#46290) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46286)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
A hasiték tengelyirányban van mig a te vállad keresztben lenne! Menyj el Totyához és nézd meg!
Egy forma akkor használhato ( legálábbis nekem igy mondták amikor ilyesmivel foglalkoztam), ha azt szétszedik az alkatrész magátol kiesik belöle. Ez alapszabály. Ott nincs esély feszegetésre meg kapirgálásra.
Persze meg lehetne olyanra is csinálni mint te akarod, csak nem ugy. A beszurás helyett egy extra gyürüt kéne önteni, amit amikor összeraktad a kerdánfejet beszurnál a muff nyakába. Ez meggátolná, hogy kiessen a kardán. A többit beszéld meg Totyával. |
(#46291) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#46290)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2015 |
|
Így van!!!! Amíg nem látja nem fogja megérteni.....(ezt ne sértésnek vedd korongos.. ) |
(#46293) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#46290)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2015 |
|
Tudom,hogy a hasíték tengely irányban van,a váll meg keresztben.
Ez alap.
(Szerintem éppen emiatt lehetne levenni a darabokat a csapokról,
ha ezek a hasítékok nem lennének,érteném amit mondasz.)
Totya modta,ez egy cigányszerszám,itt van idő szerelgetni.
Minden alkalommal szét kell nyitni a szerszámot,kivenni belőle a betétet,leszedni róla a darabokat,visszatenni a betétet és így tovább...
A külön gyűrűhöz,amit betennél a muff nyakába, külön szerszám is kell,úgyhogy az megint csak sokkal bonyolultabb!
Akkor azt kérdezem,hogy mi lenne ha lenne egy kis rádiuszos beszúrás a csapokon???
Kicsit nehezebb lenne levenni a darabokat a betétről,
vagy nem is lehetne???
Egyébként meg a legritkább esetekben esnek ki a darabok maguktól a fröccsszerszámokból.
Különféle feladó csapok,lehúzó gyűrűk stb. lépnek működésbe a szerszám kinyitásakor.(Nincs ilyen szabály)
Tényleg nem értem,de biztos,hogy nem egyről beszélünk. |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 16:25:38 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|