Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       314/437    
(#46382) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#46381) Válasz Aug 26, 2015
Vers, locsolgatás itt nem elég!
Ezeket ki kell érdemelni!
Egyébként az a napszítta ponTT Szagán Gyuri barátom kérésére festődött meg emígyen, az ő szerelmei a kopott, használt gépek.
(#46383) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#46382) Válasz Aug 26, 2015
Hogyan kell kiérdemelni?
Kiérdemelhetek egy teljesen VI korszakos retró 2143-as gépet?
(#46384) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#46383) Válasz Aug 26, 2015
Na, olyat már nem tudsz kiérdemlni, mivel nincs már hozzá való matricám. Még annak idején, lassan 3 éve szereztem a Papp Szabolcstól 4 mozdonyra valót, de mán kifogytam.
(#46385) etwg válasza PéTTer hozzászólására (#46368) Válasz Aug 26, 2015
Welcome in the modern digital word!

Sajnos ma az a normális, ha két berendezés nem kommunikál. ( csak néhány példa - fel tucat nyomtatom maradt munka nélkül amikor áttértem W7-re, a PC-k serege a HDMI-n kiadott hangot nem a szabvány szerint teszi, igy azt nem hallhatod a TV-n, vagy a fene sem tudja mi történt egy ideje az IOS-ról nem lehet ide linkelni. Ha megnyomom a link gombot ujra indul az oldal - kitöröl mindent).
A DCC ehhez képest csak játék és még csak nem is szabvány, csak ajánlás, amit mindenki ugy interpretál ahogy tud.
Ehhez jön a processzorok technologiai fejlödése, amit nem lehet kikerülni. Az uj HW jobb, gyorsabb és egyszerübb. Ilyesmit igen nehéz beilleszteni egy akár 2-3 éves rendszerbe.
Ilyenkor jön a kérdés kinek kell lépni?
Nehéz elvárni, hogy az ujabb technologiát használok lépjenek vissza, a másik oldalon meg sokan vannak, azaz erölködnek az uj ellen.
Sajnos ez ellen nem tehetünk semmit, többek között igy kényszeritenek a berendezések cseréjére.....


(#46386) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#46384) Válasz Aug 26, 2015
Akkor mindegy, milyen, csak VI korszakos legyen. mivel érdemelhetem ki?
(#46389) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#46372) Válasz Aug 27, 2015
OK. Csak most olyan gépen tudok írni, amin nincsenek meg az emilcímeitek, és ez tűnt a legegyszerűbbnek...

A lényeg: pár napon belül tisztázódnak a részletek, hogy kitől kapjátok meg, amit haza kéne hozni... (nem nagy... )

Holnap már tudok emilezni is...
(#46390) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#46389) Válasz Aug 27, 2015
Jó, jó, értem.
Nekem is kicsit macerás iOS-ről elérni, ezért preferálom a mailt.
(#46391) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#46375) Válasz Aug 27, 2015
Abban Tran SL76Next18s dekóder van. Állítsd be az Intellibox2 sínfeszültségét 14V-ra (elvileg az stabilizált, remélem a régi hardverét itt már módosították), és próbáld meg direkt módban a hosszúcímet beírni.* Ez Tran, vagy Zimo központtal simán megy, egy mozdulat az egész, és átírja egy menetben a CV29, CV17 és CV18-t is. A régi Intellibox-szal ez nem fog menni, ahogy a Fleischmann TwinCenterrel sem, de erről nem a dekóder tehet. (Ahogy etwg is írta, ezek a procik már egy kategóriával jpbbak, mint a régi központok. Habár megjegyezném, hogy a Zimo és a Tran sem ma kezdte a központok gyártását, még sincsen ilyen gond.)

A ROCO MultiMaus-szal nincs gond, csak a tápegységét kell lecserélni egy laptop tápra.

*: Majd, ha Nálad lesz a gép. Mindkettő készen van, csak a nem hangos még dekóderre vár, de hamarosan az is meg lesz.
(#46392) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#46373) Válasz Aug 27, 2015
Nálad a bajt a kontakhiba okozza, hozd el a modellt dekóderestül, és kijavítjuk, nem egy ördöngősség. Ha már a PIKO egyszer benézte a szabványt...
(#46393) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46391) Válasz Aug 27, 2015
Én most tényleg a vita legkisebb szándéka nélkül kérdezem akkor, hogy ha ez a procedúra a régebbi központokkal nem ment és csak a Tran dekódereknél produkálta ezt a jelenséget, akkor az miért nem a dekóder problémája?
(#46394) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#46393) Válasz Aug 27, 2015
A Zimo is rossz? Mert nálam nem írta át azt sem, igaz az TwinCenter volt, de egy kutya. Más központok meg - már, amik képesek a hosszú címet, meg az ehhez tartozó egyéb CV-ket egy menetben írni - azok meg írják simán mindkettőt?

(Csendben jegyzem meg: a Tran ZF5/HR3 képes a szabad sebességgörbéhez tartozó összes CV-t - CV67-től CV94-ig - egy menetben írni, bármilyen eddig nálam járt dekóder esetében, ami tudja ezt. Egy kicsit több CV egyidejű kezelése, mint a hosszú cím.)

Ja, és még valami. Már korábban írtam, hogy a HoTotya féle hajtással szerelt OFF Bzmot meg simán, probléma nélkül modulozott pár hete egy találkozón egy egész napot. Abban is Tran van a mai napig, és nem is a legújabb fw verzióval. Na most akkor mi van?
(#46395) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46394) Válasz Aug 27, 2015
A másik baj ( nemcsak ezen a forumon), hogy vannak gyártok vagy képviselöik, akik nyilvánosan felveszik a törülközöt. Az ilyenekre aztán gyakran kigyot békát kiabálunk, a többiek meg a lapu alol kuncognak és nézik a vergödést (jobb esetben tanulnak ebböl). Ha a cuccaikkal van gond, fel sem veszik a telefont, vagy jobb esetben azt mondják, hogy nem tudják garantálni berendezéseik kompatibilitását idegen termékekkel. Személyesen voltam egy ilyen német cégnél (amikor vagy 5-6 mailre nem válaszoltak, a barátom meg már fejböl tudta az üzenetrögzitö dicsö himnuszát) és ott más kibuvo hiányában a kinaiakra háritották a felelöséget, holott a fejlesztés Németországban történt. ( azota pihen a drága berendezés a szekrényben)

(Probáltam hivni a MS-t meg a nyomtatok gyártoit is - vagy semmi válasz nem volt, vagy az, hogy sajnálják a W7-s ill. ujabb OS-re nem irnak már meghajtokat....)
(#46397) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46392) Válasz Aug 27, 2015
Rendben, majd keresni foglak ez ügyben, mert újabban nappal alszom, éjjel meg a vasúton esz a fene, majd' minden nap
(#46398) TTfan hozzászólása Válasz Aug 27, 2015
Egy kis kitekintés a dekóderek világából : apróba feltettem egy Modist homlokrakodót. Hátha valakinek egy ilyen jól jön építkezéskor.
(#46402) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46394) Válasz Aug 27, 2015
Most nem vagyok otthon, nem tudom megnèzni, de ugye Roco mozdonyokban is Zimo van? Ha igen, akkor azokat simán írja az IB.
Tényleg azt javaslom, hogy a következő modulbulin nézzük meg tüzetesen ezt a problémát!
(#46403) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#46366) Válasz Aug 27, 2015
Sziasztok,

én is elmondom a tapasztalataim a Tran dekóderrel kapcsolatban, mindenki szűrje le belőle amit tud és amit szeretne.

Egy mozdonyt szoktam kivinni modulra játszani, E94 krokodil, jó öreg BTTB gyártmány, körmotorral, bár a felújító szett már megvan.

Ebben figyel egy Tran DCX74z. Gyárilag nem ehhez vettem, korábban egy BR 107-esben szolgált.

Odahaza a sokat szidott multiMaus szettel hajtom, ha hajtom, modulon, vagy Digitrax vagy Intellibox közonton megy.

Kérdés adja magát, megy-e? Bátran állíthatom, hogy megy, de nem minden reccenés nélkül.

Én ugyan programozgatni nem szoktam, mert nem nünükém a végtelenségig simogatni a beállításokat, a végsebesség legyen jó kb., fények stb.

Dobozból kivéve, indul megy, akár egész nap is.

Problémák akkor jönnek elő, ha mondjuk a világítást szeretnék, mert 10 ből 7 alkalommal sikerül, a maradék 3 alkalommal sötét marad a pilács.

Ez lehetne akár kontakt hiba is, de otthon 10/10 jó.

Modulokon a váltóknál rendszeresen rángat, meg otthon is, de nem áramszedési gond (már a mozdonyé) mert menet közben soha meg nem torpan, és marhára mindegy, hogy EW1,2,3 vagy angol váltó, valahogy a pillanatnyi áramkimaradást nem szereti.

Én meg ezt nem szeretem. Ha ugyanebbe a mozdonyba más dekóder van, ezek a hibák nem jönnek elő.

Kérdés ajánlanám-e?! Erre a válaszom egy "nem". Elhiszem, hogy sokaknak megy, meg velem ellentétben más százszor többet szerelt / használt már ilyet. De nekem ez a tapőasztalatom, a saját tapaszatlatom alapján nem ajánlom.

Köszönöm a figyelmet.
(#46405) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#46403) Válasz Aug 27, 2015
Idézet:
„Problémák akkor jönnek elő, ha mondjuk a világítást szeretnék, mert 10 ből 7 alkalommal sikerül, a maradék 3 alkalommal sötét marad a pilács.”

Ez tipikusan az a hiba, amikor az adott címen a központ nem abban a sebbességlépésben adja a menetparancsokat, amiben a dekóder várja. Vagy a központ maradt az adott címen 14 lépéses üzemben, vagy a dekóder CV29-e nincs megfelelően beállítva. Ez amúgy nem mai probléma, ez a DCC rendszer sajátja, ezért van külön bit a CV29-ben erre. A korai központok alapban minden címre 14 lépést adtak, a maiak már 28-t. Én csak elvétve találkozom már olyan dekóderrel, amiben az alap 14 lépes, a gyári már mindenütt 28/126. Viszont, ha a kettő nem egyezik, a világítás vagy megy, vagy nem, mert magában a DCC rendszerben ilyenkor keverednek a bitek.

Idézet:
„...de nem áramszedési gond (már a mozdonyé) mert menet közben soha meg nem torpan,...”
De igen, ez áramszedési baj. Sajnos az ilyen mikro dekódereknél nem nagyon van hova tenni egy ménű nagy pufferelkót. Egyébként a magánvélemyénem, hogy egy hattengelyes villanymozdonynak minden kontakthibán át kell(ene) menni gond nélkül... Már, ha valóban rendben van az áramszedése.
(#46406) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46405) Válasz Aug 27, 2015
Meg mégegy dolog szokott elöfordulni az ilyen öreg mozdonyokkal áramszedési ügyben, ami kizárolag a válton jelentkezik és 100 esetböl 99-n rosszul interpretálják, hiszen "csak" szikrázik egyet. Nos ez a szikrázás a modern váltokon nem az áramszedés hiányát jelzi, hanem a rossz keréktávolságot ( belül a karimák között). Ez gyakorlatilag egy pillanatra rövidzárat okoz ( innen a szikra). Ami azonban a dekodér számára fatális, hiszen a bemenete lesz rövidre zárva igy nem segit rajta a puffer kondi sem, mert az is kisül a rövidzár hatására, a dekodér meg rendszerint ujra indul innen a szaggatott menet. Ezen valoban véglegesen csak a kerékcsere segithet, vagy egy böhöm nagy kondi meg egy kis ( max 10 Ohmos) elötét ellenállás az áramszedö és a dekodér bemenet közé.
(#46408) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46405) Válasz Aug 27, 2015
Szia,

értem és elfogadom az álláspontod, de egy mondat ott volt a végén.

Idézet:
„Ha ugyanebbe a mozdonyba más dekóder van, ezek a hibák nem jönnek elő.”

Innentől fogva meg nem nagyon érdekel engem mint felhasználót, hogy ez éppen a dekóder hiányossága, vagy a szabvány és vagy a központ hibája.

Csupán arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy ez a fajta dekóder, amit én használok bizonyos üzemi körülmények között nem állja a sarat a versenytársakkal szemben.

Nekem ez meg pláne azért szívfájdalmam, mert pont kiállításokon, morcoskodott. Mert ha otthon bolondul meg azt valahogy jobban fel tudom dolgozni, mint amikor kiviszem a "vénséget" hogy az új vasakkal együtt fusson.

El kell fogadni, hogy "ilyen" és kész, nem jó mindenre. Aki ilyenre vagy ilyesmire szertné használni, felőlem nyugodtan megveheti, én elmondtam a tapasztalatom, ami változatlanul a "nem javasolt" kategória.

Tran mellett még Kühn. Lenz és Digitools dekóderem van, ezekkel kevesebb problémém akadt, de természetesen egyik sem makulátlan. Ha valamelyiket ki kellene emelnem, talán a Lenz Silver mini-vel volt a legkevesebb.

Árban meg nagyjából egál. Ha jó emlékszem a Tran-t 7800-7900ért vettem, nagyságrendileg ennyiért ki lehet fogni a többit is, maximum várni kell picit, míg kint leakciózzák.
(#46410) piltdownman válasza PéTTer hozzászólására (#46368) Válasz Aug 27, 2015
Idézet:
„Számomra nincs bosszantóbb dolog a bizonytalan működésnél egy ilyen jellegű társasjátékban. Dorkafalfván épp ezért lett megszüntetve a szervós váltó állítás!”
Részleteznéd mi volt a probléma? Kösz.
(#46411) dccvillanyos válasza masTTertape hozzászólására (#46402) Válasz Aug 27, 2015
Én szivesen mennék, ha nem probléma. Jól jönne egy kis tapasztalat szerzés az új dekóderekhez (digitools). Ha kell viszek szkópot, tarthatunk egy kis ismertetést is, stb.
(#46424) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#46384) Válasz Aug 27, 2015
Idézet:
„...mivel nincs már hozzá való matricám.”

A VMC-ben nem tudnak nyomtatni?
(#46440) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46424) Válasz Aug 28, 2015
Bár nagyon lojális vagyok a VMC-hez, mégis érdemesebb matrica ügyben a saját házunk táján nézelődni.
Pl. a Vizesmatrica FB oldala , ahol a jól ismert TT Putz manufaktúra mutatja be, hogy milyen lehetőségek vannak e téren, de akár Jakó Atti munkássága is több, mint ajánló levél e tekintetben.
Sajnos a VMC matricák kicsit vastagak, ami a mi méretünkben már gondot okoz.
(#46441) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#46403) Válasz Aug 28, 2015
Mindenképp fontosnak tartom, már csak a PC (politikailag korrektség) miatt is kiemelni, hogy amennyire a Tranokkal akad baj, olyannyira bármi mással is.
Nekem kínkeserves találkozás volt pl. a Flesichmann N-es mozdonyaiba szerelt, gyári dekódertípus, de ugyanígy borsot tör az orrunk alá a DigiTools szárnypróbálgatása is. És ugyanígy sorolható egy rakás más gyártó is, vagy típus is, ha egy kicsit szélsőségesebb körülmények között szeretnénk használni.
A szabvány egy tág halmaz és azon belül lébecolnak a gyártók, melyek sok esetben fedik egymást, de sokszor nem.
Csíkos tulajdonképpen az egyetlen szakember, aki ki tud állni az általa képviselt márka védelmében. Semelyik másik gyártónak nincs ilyen "felkent" helytartója, így csakis a piac, a felhasználók alkothatnak véleményt. Éppen ezért bízom benne, hogy a Mester nem személyes élcnek, hanem inkább a fejlesztés elősegítésének veszi az ide érkező kritikákat.
Szaküzletben is sajnos, ha meghallják a Tran nevét, akkor elkezdenek fanyalogni a vevők. Ugyan miért? Nem egyszer kellett élő példával bizonyítanom, de igen, a kiválasztott dekóder pont jó arra a feladatra, amire szánná a kuncsaft.
Ez pont ugyanolyan, mint az autóipar. A szabványok ott is mindenkire vonatkoznak, mégsem megyek el egy mezitlábas Suzuki Swifttel off-road-ozni.

Szerintem tökéletes terepasztal, vagy modellpálya nincs. Ezért a dekódereknek ezeket a hiányosságokat át kell tudni hidalni, vagy legalább is a tüneteket elviselhető szint alatt tartani. Most főként ezen a fronton mozgolódnak a fejlesztők. Ha egy dekóder kicsi, akkor legyen rajta hely pufferkondi forrpontnak, így a méret függvényében ez berakható és egy rakás gond kiküszöbölhető.
A másik, hogy ne akarjunk Z-s modellbe tervezett dekódert TT-s, vagy annál nagyobb méretben használni!
Annyi féle van és ahogy szó esett róla, szinte azonos áron, hogy bőséggel lehet válogatni.
(#46442) masTTertape válasza dccvillanyos hozzászólására (#46411) Válasz Aug 28, 2015
Én bízom abban, hogy ha valamikor ősz tájékán sikerül összehozni egy saját szervezésű modulbulit, akkor ott tartunk majd egy technikai-szakmai napot, pont az ilyen anomáliák felfedésére.
Ha így lesz, akkor tuti lesz hírverése.
(#46444) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#46441) Válasz Aug 28, 2015
Kössz!

Tulajdonképpen a műhely egyik profilja az, hogy behoz az ügyfél egy analóg mozdonyt, majd elviszi a digitálist. Pontos statisztikát nem vezetek, de az eddigi praxisomban az értékesített darabszámhoz viszonyítva a Tran és a Zimo dekóderek okozták a legkevesebb bajt, garancián belül és azon túl. A garancián túli hibák nagy része pedig az, hogy a hangszóró készül ki egy hangdekóder mögött. Ezek a pici kis "vackok" nem bírják tartósan a nagy strapát.
Most új a műhelyben a Tams, erről nem tudok még ilyeneket mondani. Az is lényeges, hogy én, mint szervíz garanciát vállalok a szerelésre, és a dekóderre is, ha azt nem az ügyfél hozza, hanem én adom. Mint szervíz, nekem nagyon is lényeges, hogy a háttérben mennyire tudok támaszkodni a gyártóra. Ez meghatározza azt is, hogy milyen dekóderek vannak a műhelyben.
(#46456) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Aug 29, 2015
A segítségeteket szeretném kérni:

a kérdésem az lenne, hogy működött-e valaha KÖF iparvasúti mozdonyként Magyarországon?

Köszönöm mindenkinek!
(#46457) angyal.marci válasza Lezlinilzen hozzászólására (#46456) Válasz Aug 29, 2015
Az Audiban nincs véletlenül egy? Úgy dereng, mintha lenne. De lehet hogy nincs igazam!
(#46460) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#46456) Válasz Aug 29, 2015
Nem hiszem, hogy ilyesmi idekerült volna -
(#46463) sunocske válasza etwg hozzászólására (#46460) Válasz Aug 29, 2015
Balatonfűzfőn van egy LKM N4-es, 51002/1953. gyári számmal. Ebből a típusból ezt az egyet exportálták Magyarországra. Később inkább a V10/18/22-asokat szereztek be.

Van róla videó is, szegény jól megküzdött a két Bobóval, de csak sikerült betenni őket a színbe
(#46464) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#46463) Válasz Aug 29, 2015
Jól láttam, hogy a kisdízel trepnijén ott volt vederben a vészhűtővíz? meg le is fullad... Pedig nem is olyan nehéz járgány a Bobó. Ezek után nem értem, hogy Németországban hogy bírta a tolatasokat. Ha ott esetleg nem sík volt a vágány, és két Bobónál nehezebb elegyet kellett cibálnia...

Meg nem mondom hol, de láttam oly fotót, ahol a Bz motorkocsit egy remot Dália és egy classic Szergej húzott. Gondolom nehéz volt a kis Bz motor.
(#46465) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#46464) Válasz Aug 29, 2015
Ki tudja milyen állapotban voltak azok a bobok.
Egyszer egy ocskavastelepröl akartunk egy 3 tengelyes értékes daruskocsit egy akkor vadiuj tolatodiesellel elhuzni - az is majdnem igy nézett ki mint, itt a filmen ( a kocsi kerekei csak ugy 50 m után kezdtek el forogni. )
(#46466) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#46465) Válasz Aug 29, 2015
Nem semmi... nektek meg főtt a fejetek,gondolom. Milyen dízellel próbálkoztatok?
(#46467) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#46466) Válasz Aug 29, 2015
Az akkor vadonatuj kocurral ( CKD ). Még probaüzemben volt - ezért kaptuk meg - azután már éktelen csikorgással elindult a kocsi és az olaj is eljutott a tengelyre. Szerencsére csak alig 50 km-t kellett huzni Vmax=20 km/h ( szolt az engedély). Elöször attol féltünk, hogy elszakad a horog, de tolatni nem tudtuk, mert ott volt a bak.
(#46468) sunocske válasza etwg hozzászólására (#46465) Válasz Aug 29, 2015
Az egyik Bobó (a piros) azóta elkerült onnan és felújították (ha jól tudom, a CER vette meg), a másil még ott van. Szerintem 15-20 évet simán álltak egy helyben.
(#46469) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#46457) Válasz Aug 30, 2015
Szia!
A győri Audi iparvágányán egyszer láttam egy ex. DB AG-s BR332-t. De az nem igazán a klasszikus Köf.
Kép a ROCO Off méretű modelljéről:

ROCO_BR332.JPG
 
(#46470) etwg válasza sunocske hozzászólására (#46468) Válasz Aug 30, 2015
Akkor nem is csoda, hogy igy szenvedett az N4-s. A zöld mintha magátol is gurulna a filmen, de lehet, hogy csak látszat.
A kocsik között is ég és föld lehet a különbség. Diákkoromban egy nagyraktárban dolgoztam ahol több iparvágány volt meg olyan köteles/dobos kocsimozgato, amivel a kocsikat huzogattuk a raktár elé. A fiatalkori lustaság meg volt, senki nem akart 100 métereket gyalogolni a madzagért, igy az üreskocsikat csak ugy kézzel tologattuk ( már amelyik ment ). Voltak nagy versenyek is a párhuzamos vágányokon, meg voltak kocsik amit 8-n sem tudtunk megmozditani....

(#46471) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46469) Válasz Aug 30, 2015
Azok a régi Köf-k ( láchajtás) szerintem már mind muzeumban vannak.
Ma ilyen kismozdonyokat minden sarkon kapni, modern felépitésben, olcso üzemmel.
(Meg talán a régi be is van hatoságilag tiltva - nyitott vezetöállás stb. Igy üzemeltetéséhez extra engedély kell.)
(#46472) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#46470) Válasz Aug 30, 2015
Egyszer érdemes lenne egy kirándulást tenned Bánkra. Majd egyeztetünk. Még meg van a csúszdás rakodó, amin a Felső-petényi kőbánya 760mm-es csilléiről a köveket rakták át a nagyvasútra. Nem volt tolatómozdony mozgatni a nagyvasúti kocsikat, drótköteles csörlőrendszerrel "tolattak".
(#46473) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46472) Válasz Aug 30, 2015
Ha jöttök, szívesen látlak benneteket két faluval arrébb.
Amúgy a Bánkra átvezető vonal mindkét nyomtávon már kezd az enyészetté lenni. Viszont a kőbánya igazi kuriózum a fanatikusoknak.
(#46474) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#46457) Válasz Aug 30, 2015
Az Audiban nincs, max Kecskeméten mozog a DB Schenker ezzel a kis felújított tolatóssal.
Győrben is, mint ahogy Foktőnél, ezek a 290-esek teljesítenek napi szolgálatot.
Épp most forgatom a filmet róluk, úgyhogy sűrűn találkozom velük.

dbsrh-km.jpg

forg03.jpg
 
(#46475) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#46474) Válasz Aug 30, 2015
Ez is német gyár, az is német gyár, pláne mindkettőt a nemet vasút szolgálja ki, tehát sokat nem tévedtem.
(#46477) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46472) Válasz Aug 30, 2015
Ha jól tudom, vagonvonszoló a neve a csörlőnek (mert a vasútnál mindennek valami alternatív nevet kell ám adni!)

Bánkon sajnos úgy egy-másfél évvel ezelőtt felszedték a kisvasutat. A sínjei szerencsére nem a kohóban végezték, más kisvasutakra kerül. A járművekből sikerült egy párat megmenteni magánszemélyeknek, az egyik C50-es pl. Kemencére került, és gőzerővel folyik a renoválása.
(#46484) etwg válasza sunocske hozzászólására (#46477) Válasz Aug 30, 2015
Na akkor erröl is lemeradtunk.....
(#46491) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#46477) Válasz Aug 31, 2015
Felsőpetény és Bánk közöt igen, de magán az állomáson meg vannak még (tudtommal).
(#46497) angyal.marci hozzászólása Válasz Aug 31, 2015
Hogy tartja a mondás? Új sör - új vizesmatrica?
Elforgatódott...

DSCF9905.JPG
 
(#46500) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#46497) Válasz Aug 31, 2015
Ez uj? Csehország egyik legöregebb sörgyárából származik.

(#46502) sunocske válasza etwg hozzászólására (#46500) Válasz Aug 31, 2015
Magyarországon legalábbis. Eddig csak a világos volt kapható. Ez viszont mindenképpen hurrá, nagyon szeretem a barnasört
(#46503) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46491) Válasz Aug 31, 2015
Petényben a bánya és az átrakó, valamint a fűtőház között kb. 100 méternyi vasút még megvan. Bánkon felszedték az egészet.

Közben megtudtam, hogy Nagybörzsönybe és Gyöngyösre kerültek a bontott sínek.
(#46504) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#46503) Válasz Aug 31, 2015
Nem volt érkezésem a hétvégén lemenni az állomásra a hegyről. De hamarosan mennem kell megint a nyári lakba, majd elkolbászolok arra és fotózok párat. Amikor a fiúkkal legutóbb arra voltunk, akkor még az állomás területén meg volt a 760mm-es rész.
Lapozás       314/437    
Frissek
  2025. Jan, 19. Vas
22:56:53
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés