|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#46726) enigma válasza etwg hozzászólására (#46721)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
Sziasztok!
Mint laikus, még egy érdekes dolgot vettem észre ezzel kapcsolatban.
Öreg - Zeuke, BTTB - mozdonyoknál a szakaszhatároknál történő kifutás függhet a mozdony irányától is. Az "iránykopás"-nak tudom ezt be. Főként ugye gőzösöknél fordulhat szerintem ez elő, ahol ugye azért mindig egy irányban helyezzük fel a mozdonyt a pályára, és ezért a hajtáselemek az egyik irányban extrémebben kopnak mint a másik irányban. Ez nagyobb holtjátékot, lógásokat, vagy a másik irányban szorulásokat eredményezhet.
Nem mindenki olyan szerencsés - főként a mi méretarányunkban -, hogy el tud a pályáján helyezni mondjuk egy baráti áron forgalmazott Roco, vagy Fleischmann fordítókorongot, így a gőzösöket a legtöbb esetben mindkét irányban járatni kell. Ez egy 40 éves gőzösnél azt is eredményezheti szakaszhatárhoz érve, hogy A irányból érkezve lehet, hogy jóval hosszabb lesz a "fékútja" mint B irányból.
Nektek mi a véleményetek erről? |
(#46727) etwg válasza enigma hozzászólására (#46726)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
Ez nemcsak a gözösökre jellemzö, hanem szinte minden modellre, csak a szimmetrikus mozdonyokon ezt alig vesszük észre. (Hányszor jut eszedbe nagyitoval megnézni, hogy melyik oldala melyik). Szoval sajnos a motor keféi és az áttételek ill. a müanyag csapágyak is hajlamosak egyoldalura kopni és ez okozza a modellek eltérö sebességét.
A gözösök - kivéve a szertartályos mozdonyokat - a valoságban is csak elöre tudnak igazán gyorsan menni, forditva nem ( pedig mennyit veszödtek a szerkocsi összeakasztásaval, de nem sikerült teljes mértékben megoldani a feladatot). Söt voltak olyan apro csalások is (mert a vasut követelte az egyforma sebességet), hogy csökkentették az elöremenetel sebességét s igy egyenlitették ki a deficitet hátramenve... |
(#46728) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
Mint kezdő kicsit félve kérdezek
Szóval itthon kicsit kérdőre vontak miért ragaszkodom az egyszintes asztalhoz? De az hogy valahonnan találtam egy tervet és megmutattam azt mondta ilyen vagy hasonló legyen. Sajnos nem tudom honnan van a kép és ezért utólag kérek elnézést a tulajdonosától hogy felteszem ide.
Esetleg valaki tudja kié lehet ez az asztal? A másik kérdés az hogy ez már kicsit látványosabb az eddigi terveimnél ugye? |
|
(#46729) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#46728)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
A forditokorong nem jo. Azokra a rövid csonkavágányokra nem fognak felférni a mozdonyok. ( legalább olyan hosszu vágány kell mint a hidon van).
A jobb oldali mellékvasut vagy mi, is tul hamar keresztezi a duplavágányt. Azt egy kicsit tovább kellene huzni. |
(#46730) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#46729)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
Azt nem írtam bocsánat hogy nem lesz korong. Azon a részen valami ipari létesítmény lenne. A jobb oldalon az a hidas rész kimarad szerintem,de majd dolgozom rajta egy kicsit. Igazán nem akartam két szintes asztalt de ez most valamiért nagyon tetszik ☺ |
(#46731) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#46728)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
Lehet hogy ez meg már sok lesz vágányból. Azt nem tudom ahhoz hogy lemenjen az alsó szintre elég Ha csak az ívekben csökken a magasság? |
|
(#46732) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#46731)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
Mit szeretnél? Vonatforgalmat, vagy egy 1:1-ből kiragadott jelenetet és részletet? Ha vonatozni akarsz, akkor ez tökéletes! A 4 csonkáról mondjuk neccesen jutsz szerintem ki, de a terv jó!
Az állomás bejáratai elé tennék egy (a már meglévőhöz képest) fordított irányú kapcsolatot is.
Valahogy így gondoltam. Beraktam néhány védőcsonkát, bár lehet, hogy totál szabályellenes. Majd az ebben jártasak megmondják. |
|
(#46733) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#46732)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
Inkább csak vonatozás lenne ☺
A 4 csonkánáról nem lesz nehéz kijutni,de azért is raktam jobbra fel azt a kihúzót hogy minden féle forgalom zavarása nélkül lehet ott szerelvényeket összeállítani. Köszi az észrevételt és még megnézem hogy még azokt a kapcsolatok berakva milyen lesz a dolog ☺ |
(#46734) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#46733)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
Ha nincsenek ott azok a vaganykapcsolatok, akkor irányonként majd' a fél pu nem használható. Nem tudsz behaladni rá, csak tolatási műveletekkel. |
(#46735) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#46734)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
Értem már a dolgot ☺
Na most egy hülye kérdés. A védőcsonkának mi a szerepe? Nálunk a Merci gyárnál is tettek. |
(#46736) maTTato válasza sikumegalifter hozzászólására (#46731)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Az emelkedő, különösen bal oldalon nem lesz nagyon meredek? Nézegesd kérlek Lezili Laci asztalát, azon példa értékű ahogy megoldotta a két szint közti kaptatót. |
(#46737) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#46735)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Elvben az állomási és nyilt pályán levö elágazásokat védeni kell a megfutás ellen. A mezei sinsaru erre nem alkalmas. Ezért kell a fövonalra beágazo vágányokat csonka vágányokkal kell védeni. Ezeket az üzemben is nagyon jol lehet használni hiszen pl. ott várhat a cseremozdony stb. |
(#46738) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#46737)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Vagy mondjuk extrém esetben a terepasztalon is lehet megfutamodás. Prímán lehet használni a csonkát, csak a baleset után jöhet a tereptendezés. |
(#46739) lakasi válasza masTTertape hozzászólására (#46720)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Ismert, de ezt a fórumot nem olvasó modellező barátunk szerint a Kühn mozdonyoknál a probléma oka lehet az is, hogy egy korábbi időszakban a gyár olyan ötvözetből készítette a mozdony kerekeket, ami tárolás közben viszonylag gyorsan oxidálódott. Járatás közben ez a réteg lassan lekopott, így a mozdony elérte a normális sebességet. Nekem is volt ebből az időszakból származó Herculesem ugyanilyen problémával.
A jelenség könnyen beazonosítható egy áramméréssel. Ha a kerék-sin megnövekedett átmeneti ellenállás az ok, akkor a mozdony kezdetben nem hajlandó üzemi áramfelvételt produkálni. Ha viszont a beszáradt zsír a ludas, a motor erőlködik, tehát az üzemi érték fölé nő az áramfelvétel. |
(#46740) sikumegalifter válasza maTTato hozzászólására (#46736)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Nem tudom még mennyire lesz meredek ahhoz még sokat kell fejlődnöm hogy ezeket a dolgokat átlássam . Végül is én azt tervezem hogy ami zöld az végig az alsó szinten legyen. Tehát ha jól gondolom az elég hosszú szakasz hogy elnyújtsam az emelkedést.
A felső részt amennyire csak lehet telibe akarom rakni épületek stb. Na most lehet hogy nem a legszakszerűbben fogalmaztam |
(#46741) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Mostmár értem a védőcsonka szerepét mindig tanulok itt valamit örök hálám érte nektek
Akkor még tervezem újra a dolgot az általatok tett javaslatok alapján |
(#46742) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#46741)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Amúgy ha az állomás elé mindkét iranyban íves hózit teszel, akkor Váltógyártó is szót kaphat! |
(#46743) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Sziasztok,
lesz ma klub a Nyugatiban?
Üdv.: Wolfchild |
(#46745) saetta válasza wolfchild hozzászólására (#46743)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Szia!
Lesz.
BZ |
(#46747) wolfchild válasza saetta hozzászólására (#46745)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Köszöntem... |
(#46752) maTTato válasza wolfchild hozzászólására (#46747)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Jó kis sor! De ki lehet a készítő?
|
|
(#46753) angyal.marci válasza maTTato hozzászólására (#46752)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Gyülekeznek a lóerők. |
(#46754) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#46753)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Így öten egyben már kiadnak egy teszkós Tauruszt! |
(#46755) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#46754)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Teszkós, egyszer használhatót akartál mondani, ugye? |
(#46756) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#46732)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Beraktam a védő csonkákat ahogy javasoltad. Az átvezetést másképp oldottam meg mert ha még íves váltókat rakok be a két oldalra akkor tovább kellene növelni az asztal hosszát. Most viszont az lenne jó tudni hogy a zöld szakasz elég-e arra hogy emelkedjen illetve süllyedjen a vágány. Meg még az is kérdés hogy az egészet leszeretném fedni mármint a felső szintre gondolok. De lehet hogy csak úgy kellene ahol a piros vágányok vannak illetve egy kicsit szélesebben. Ezt most jól megaszontam megint |
|
(#46757) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#46755)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Azért használható többször is az a Traxx, csak elég hamar elkopik a kereke. |
(#46758) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#46756)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Velem lehet beszélni. Kérlek, legközelebb, ha lehet jpg képeket tölts fel, mert eléggé nehézkes volt így dupla monitorral kipiszkálni a lényeget. Azaz látom, jpg, de nekem mégis php-t akart menteni. Megoldottam itt is-ott is egy sima hózival, bár ebbe is bele lehet kötni. Így már a zöldre akár csomót is köthetsz.
A paintes gányolgatásért bocsi, remélem a lényeg leszűrhető. |
|
(#46760) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#46758)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2015 |
|
Elméletileg jpg képeket rakok ide fel úgy is mentem el a scarmról
Jó dolog ez a hózentróger dolog,de nem akarok sz..rágónak tűnni de azért ez a két váltó jól megdobná a költségvetést és ennyit nem akarok beinvesztálni magába csak a vágányba inkább vagonokra költenék
Ha jól emlékszem egy ilyen Tillig hózi cucc 23000 ft
Maradjunk az íves váltó és a valahol útközbeni átszelésnél
Viszont én így gondolnám azt hogy milyen legyen a felső rész |
|
(#46761) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Sziasztok!
Ezt ismeritek? Csomó TT-s cucc van. Némelyiknek borsos ar ára, de ha több kell, akkor gyantából ki lehet önteni:
Shapeways
Robi |
(#46764) saetta válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#46757)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Most Taurus vagy TRAXX?
|
(#46765) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#46758)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Pedig ennyi kocsi és mozdony után, a modulozásba / asztalépítésbe belekezdve azt kell mondjam, egy jól átgondolt és megépített vágányvezetés fontosabb, mint egy "bármikor" pótolható kocsi...
SZVSZ.
És persze mindezt sikumegalifternek válaszként.
Üdvözlettel:
SAetta |
(#46766) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#46764)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
A mozdonyvezetők körében páran "teszkós Taurusznak" hívják a 480-kat. |
(#46767) csíkosháTTú válasza sikumegalifter hozzászólására (#46760)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Az emelkedők rendben vannak ezen a terven? Nekem egy picit rövidnek tűnnek a távok. |
(#46768) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#46765)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Igen. Amúgy két, közvetlenül egymás után lévő kapcsolat miért nem jó? Nem kéne a "semmi közepén" kitérőt használni. Majd este lerajzolom, mire gondolok, csak ahhoz kéne a .scarm-os fájl! |
(#46773) sikumegalifter válasza saetta hozzászólására (#46765)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Persze értem én hogy az asztal fontosabb mert azt nem két napra épít az ember. De irreálisan sokat sem akarok bele ölni az asztalba nagyon keveset vagyok itthon ezért ez csak egy hétvégi hobbi lesz nekem. |
(#46774) masTTertape válasza rwirtz hozzászólására (#46761)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Most rendeltem tőlük, korábban meg is mutattam a kis kocsikat. Nagyon korrekt cég, pontos webshop felülettel, illetve napra készen látható, hogy éppen mi történik a megrendelt nyomattal.
A sok autómodell között volt egy hibásan nyomott is, azt megreklamáltam és azonnal reagáltak és díjmentesen küldenek egy újabb szettet.
Szerintem nagyon profi és korrekt cég.
Egyébként, ha van terv, akkor azt is szívesen fogadják és kinyomtatják. |
|
(#46775) rwirtz válasza masTTertape hozzászólására (#46774)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Most, így a képek alapján már emlékszem, hogy írtál róluk, csak nem esett le, hogy ez az a cég.
Festve már lettek a kocsik, hogy lehessen látni, hogy a felületi érdesség kijön-e?
Sajnos a 3D nyomtatások nagy baja, hogy a sime felületeken látszanak a rovátkát, amit el kell reszelővel tűntetni. Sajnos a festék nem fedi le ezeket...
Robi |
(#46776) masTTertape válasza rwirtz hozzászólására (#46775)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Mostanában konkrétan a falat festem, így nem jut az apróságokra idő.
Nem is találom a festékeimet, annyira el van dobozolva a költözés miatt. Csak fotózáshoz bontottam ki a csomagot. Egyébként a dologhoz hozzátartozik, hogy a Transit kisbusz 2 db-os szettben van és az egyik hibás, mégis az egész szettet újranyomják és küldik, természetesen ingyen.
Igazság szerint szemcseszórással lehetne simítani a felületet, csak kérdés, hogy a többi részlet eltűnik-e a csíkokkal együtt. |
(#46778) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Épp kitettem a facebook-ra és máris szárnyal Jankech Józsi remekműve. Itt is megmutatom a MaTTato Művek egyik gyöngyszemét.
Köszönöm Józsi! (hol a kalaplengetős ikon?)
Itt:
Frankye |
|
(#46779) G.F. Rákoskeresztúr válasza masTTertape hozzászólására (#46776)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
De ismerős ez a dolog!
A héten konkrétan egy órán keresztül kerestem a rézhálót, amit egyszer már előszedtem.
3D nyomtatott felülettel az a gond, hogy ha vékonyan fújom meg, akkor látszanak a nyomtatási vonalak, ha meg vastagon, na akkor is, de ráadásul mindennek eltűnik az amúgy sem túl erős éle.
Sajnos ez a tapasztalatom abból a pár modellből, ami így készült, és festésre jött hozzám. |
(#46780) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#46779)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Két hete a forrasztóónnal voltam így. Aztán találtam egy dugi tekercset. |
(#46782) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Üdv!
Pártatlanságomat megőrizve mondom, amit mondok.
Ma voltam a Modellvasút centerben, a Tabornok utcában. Tudom, innen nincs mindenki jó véleménnyel a tulajdonosról, de velem ma korrekt volt. Vettem a terepaszalhoz betonaljat, és sínszálat. Ez utóbbiról tudni kell, hogy nincs fent a weboldalukon. Kérdeztem, hogy van-e és ha igen, mennyiért. Válasza: van, 280Ft körüli áron. Leszámolta a kívánt darabszámot, miközben kérdeztem, hogy akkor ugye 280,- az ugye? Nos, itt jön a korrektség, ugyanis mondta, hogy nem, 330 van kiírva, de ő 280-at mondott, annyi lesz. Tudom, 50 forint darabjánál a bukás, de akkor is.
A dolog árnyoldalához tartozik, hogy a vitrinből ott vigyorogtak a szebbnél szebb átfestett Tauruszok, természetesen az elengedhetetlen, DHL sárga szedőfészekkel, az amúgy mutatós csak korszerűtlen VaTT szilik, és egy mutáns VaTT hörgő. Ennek a dízelnek (szemben állva vele, a vízszinteshez képest) a kotrója jobbra le lejtett, míg maga a mozdony balra dőlt. És a kipufogóban ott virított a csavar feje... Nem tudom, merjek-e képeket felrakni róluk. Torz, rossz fényviszonyú képek, de a lényeg látszik. Ha kéritek, feltöltöm.
Jó modellezést! |
(#46785) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#46782)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Pár évvel ezelőTT készítettem egy komplett DCC előkészítést egy M41-es számára, ontopic méretben. Akkor még csak a 6 tűs, NEM651 szabvány volt, így ahhoz való aljzat ekrült a panelre, és kapott két kis LED-es panelt a világításhoz, három fehér SMD LED-del az előre világításhoz és két piros a zárfényhez. Szerelem össze azt a modellt, amiről a mintát vettem, sajos az egyik vége nem világít, sem analüg, sem digi üzemben. Egy kis halvány derengés egy-két lámpafuraton átjön, de semi több. Atya ég! Mit szúrtam el? Kaszni le, panelek kiszerelve: minden rendben van! A hiba: nem egyforma a mozdony két vége! A hibás oldalon a lámpaimitációk és azok furatai a műgyanta kaszniban nem oTT vannak, ahol a másik oldalon, így a fotómart kis, 0,2mm-es NYÁK lapokon található SMD LED-ek a rossz oldalon nem tudnak fényt adni, mert máshová esnek, mint a lámpák...
Nem fűznék hozzá kommentárt.
A mostani M41-khez készített panelek működnek, igaz, a modell gyártója is más. Hála istennek... |
(#46787) TT Putz válasza angyal.marci hozzászólására (#46782)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Kérjük! |
(#46788) angyal.marci válasza TT Putz hozzászólására (#46787)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Remélem, nem leszek egy botrány kirobbantója. És még egyszer elnézést kérek a képek "minőségét" illetőleg, telefonos, suttyomban készült képek. De hogy miért leTTek elforgatva, az rejtély. |
|
(#46789) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#46788)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Á, nem lesz baj...
A baj akkor volt, amikor a "Wagner" mozdony megjelent, drágábban, és rosszabb minőségben, mint a hivatalos verzió... Látom, még van belőle a polcon... |
(#46790) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46789)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Direkt azért fotóztam le. Az amúgy "csak" kasztni, ott a polcon. |
(#46792) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#46790)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
masttertape kolléga oladlán talán fennt van a kettő egymás mellett. A fotó magáért beszél... |
(#46793) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46792)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Olvastam a cikket, hát ég és föld... Azért BELINKELEM azok kedvéért, akik nem olvasták. |
(#46794) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#46793)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
A magam részéről nem tartom jó ötletnek, hogy ez a téma ismét előkerült. A képeken látható modellek (?) minősége olyan, amilyen, a készítők engem mindenképp pokolra kívánnak, mert kritikát mertem megfogalmazni az általuk elkövetett produktumról. Úgy, hogy szerintük ez nem jogos, mivel én nem készítek modellt, azaz ne is kritizáljam másokét. Az egy dolog persze, hogy a tesztelt és bemutatott mozdonyokért fizettem...
A történet több felvonásos és sok szereplős, beleértve a reklámmozdonyok jogtulajdonosait is. Az viszont elgondolkodtató, hogy ilyen erkölcsi háttérrel mègis akad néhány kereskedő, aki azért a pár ft-os haszonért ezeket a vitatott modelleket is kiteszi a vitrinbe... |
|
|
2025. Jan, 20. Hé 15:03:54 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|