Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       320/437    
(#46879) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#46853) Válasz Szept 15, 2015
Egyetértek, nekem is tetszik...
(#46880) saetta válasza hoTTo hozzászólására (#46865) Válasz Szept 15, 2015
Ebben azért nem sok TT-t láttam, még ott sem, ahol az oldal neve sugallta...
(#46881) hoTTo válasza saetta hozzászólására (#46880) Válasz Szept 16, 2015
Akkor keress máshogy
(#46883) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#46878) Válasz Szept 16, 2015
Idézet:
„Azért ne nézzetek ennyire részegnek, hogy nem tudom eltalálni az egyenest!”

Nem is Rólad szól a mese! Ezt az egész diskurzust annak szántuk, hogy sikumegalifternek adjunk tanácsot, aki az első asztalát készül építeni!
(#46884) csíkosháTTú válasza sikumegalifter hozzászólására (#46877) Válasz Szept 16, 2015
Idézet:
„...lehet az én tudásommal elöbb egy kisebb asztalt ágyazatos sínből kell csinálni.”

Nem egy rossz ötlet! Megtanulsz rajta egy csomó mindent, gyakorlatilag bűntetlenül kipróbálhatod rajta a technikákat.
Idézek az egyik kedvenc filmemből egy rövid pábeszédet:

- Menjünk csak szépen, sorban!
- Mint az aknamezőn...


(#46885) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46883) Válasz Szept 16, 2015
Mondjuk én is az első asztalnál járok.
(#46887) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#46885) Válasz Szept 16, 2015
Nna, akkor tessék abbahagyni az álmodozást!

Menj el szépen Ottóékhoz, és vegyél egy flexisínt. Fogj odahaza egy deszkadarabot, és készíts el egy, mondjuk 375mm sugarú ívet. Építsd meg alá a töltést, rögzítsd le a vágányt, kövezd le!

ITT a cselekvés ideje!

(#46888) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#46885) Válasz Szept 16, 2015
Nekem az 3x éve volt, de azóta nem léptem igazán tovább.
A modul- / szegmensépítésben mostanában egy barátom jóvoltából a lassú tanulgatás útjára léptem - amiben sok segítséget kapok a modulos közösségtől is.

HA MÁR TEREPASZTAL-ÉPÍTÉS:
Én a következő 1,5 évben szeretnék a vidéki házunkban felújított manzárd-tetőtéri részben egy elsősorban körbefutó asztalt épít(t)e(t)ni.
Ehhez részben felhasználnám a modulosok által jól ismert szegmenseim egy részét is. De az is lehet, hogy csak minimális mértékben, mert a tervezett témához nem teljesen passzolnak.
Megj.: Páran ismeritek nagy vonalakban az elképzeléseimet.

Majd képet is felteszek ide, de egyelőre a következőről érdekelne a tisztelt topictársak véleménye:

Az "asztal" egy L alakú térben (aminek a "szára" kb. 7 méter hosszú, a"talpa" pedig kb 6m*2,6m) elsősorban a fal mentén kerülne kialakításra. A legtöbb helyen 35-40 cm szélességben, amolyan keskeny kulisszás modulpályaként - mivel a teret többfunkciósnak szánom.

Az asztalt (részben) amolyan felülről konyhabútorszerűen lecsukható (befedhető) kialakításúra tervezem.

És itt a nagy csavar a történetben.

A megvalósítás fő kérdése a hosszabb fal mentén kiépítendő ÁLLOMÁS kialakítása, amihez eredetileg a székesfehérvári pályaudvar koncepcióját szerettem volna felhasználni (a nemrég nyílt fehérvári állandó modellvasút-kiállításhoz hasonlóan, bár annak egyfajta "tükörképeként".
Nyilván nem teljes szélességében és hosszában, hanem egy 3*1m-es kivitelben. Az állomásépület csak egy homlokzatkulissza lenne.
Ugyanakkor szeretném ezt a részt úgy kialakítani, hogy ha nincs használatban, akkor max. 50 cm-t vegyen el szélességben a térből.
Tehát legyen az állomás részben vagy teljesen le- vagy felhajtható, viszonylag könnyen kezelhetően, könnyebb súllyal. Jelenlegi ötletem, hogy ezt egy a talajhoz és a mennyezethez rögzített polcrendszeren belül oldhatnám meg, aminek számos egyéb funkciója is lenne.
Számos kérdés vetődik fel, a már említett súly és kezelhetőségi szempontokon túl is. Ideértem pl. a felsővezeték kialakítását, kétoldalt a keskeny (nem mozdítható) pályarészekkel történő sérülésmentes össze- és szétkapcsolást.

A legtöbben eddig azt tanácsolták, hogy ne foglalkozzam a fenti problémával, hanem építsek keskenyebb, vagy nagyobb de állandó állomást / asztalt, és utóbbi esetben akkor fogadjam el, hogy a teret kitölti.

Mégis szeretném az egyéb opciókat végiggondolni, és ehhez - amennyiben érthető a fentiekből a koncepció - szívesen várom a megjegyzéseket, ötleteket, kritikákat.

Üdvözlettel:

Bencze Zoli
(#46889) saetta válasza hoTTo hozzászólására (#46881) Válasz Szept 16, 2015
Érdekességként:

Cyberrailer barátom amúgy egy TT-s szegmensasztal helyett épített egy hagyományos H0-s asztalt állomással, rejtett tárolóval, 8-as jellegű vonalvezetéssel. Több képen ez az asztal látható.
Tehát nem kezdésnek, hanem egyszerűségi szempontokból választotta a "bettungsgleis" módszert. Igaz, hogy H0-ban némileg nagyobb választékból dolgozhatott.

Üdv:

BZ
(#46890) hoTTo válasza saetta hozzászólására (#46888) Válasz Szept 16, 2015
Idézet:
„a teret többfunkciósnak szánom”

Jaja, ismerem az elképzeléseidet! Biztos nőket akarsz felvinni! Ja, nem, hülye vagyok, iroda lesz.
(#46891) TTfan válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46837) Válasz Szept 16, 2015
Az MTB amennyivel lassabb a Tillig-hez, Roco-hoz, Piko-hoz, Kühn-höz, annyival hangosabb. Nem szükséges bele hangdekóder, méterekről hallatszik, hogy megy.

Tillig gyári trafóval néztem az alábbi mozdonyokat egy 2,82m hosszú dilikörön. Mérés előtt mindegyik mozdony mindkét irányban 30 percig félsebességen és 10 percig max sebességen lett bejáratva. A mérési ponthoz már max sebességen érkeztek és 1 kör megtételének idejét mértem:

MTB 468-001 - 12,22 s - 99,7 km/h
Roco 36228 - 7,76 s - 156,99 km/h
Tillig 04535 - 6,06 s - 201,03 km/h
Kühn 32074 - 5,97 s - 204,07 km/h
Piko 47261 - 5,83 s - 208,97 km/h
(#46892) enigma válasza saetta hozzászólására (#46888) Válasz Szept 16, 2015
Szia Zoltán!

Óriási örömmel olvastam soraid, hogy Te is szeretett városom állpmásépületét szeretnéd megépíténi. (Gondolom a "régi" verzió lesz, még az átalakítás elöttről. Bár az is lehet, hogy az új épületnek meghagyják a régi homlokzatot)
Mint lokálpatrióta vasútmodellezőnek (remélem neveuhetem magam annak) nekem is régi álmom eme produktum elkészítése, de sajnos a panellakás szűkös körülményei nem engedik ezt meg.
Nagyon jó lenne, ha TT-ben is állítodna emlék e vasútállomásunknak. (az általad említett állandó kiállítás - Tósoki Attiláék - asztala MindeztH0-ban teszi)
Ha úgy éreznéd, hogy bármiben is tudok segíteni írd meg.
Üdv Ferenc
(#46893) angyal.marci válasza TTfan hozzászólására (#46891) Válasz Szept 16, 2015
Hozzá kell tenni, hogy a modellsebesség maximuma 1:1-ben számolva (Vmax/100·130) Km/h. Ugyanis 30 % a tűrés felfele.

Forrás: kisvasutas topic
(#46894) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46887) Válasz Szept 16, 2015
Nem lehetne akkor már a tervemben szereplő íves modul? Pláne hogy van itthon flexi sín, nem kell venni
Amúgy az nem járható út, ha előbb leragasztom a betonaljat és utána befűzöm a sínszálat? Persze feltételezem ehhez, hogy nincs az adott szakaszon betáplálás.
(#46895) GABA TT válasza angyal.marci hozzászólására (#46869) Válasz Szept 16, 2015
Így van lehet egyenes részekre is tenni a szakaszolásokat, de akkor megint nincs szabad kezed, mivel egy hagyományos asztal bővelkedik ívekben!
Ilyen célszerszám kell hozzá és ott vágod ahol akarod .Persze még összefűzés előtt mert a műanyag összekötő elemeket bele kell fűzni.

DSC06608.JPG

DSC06609.JPG
 
(#46896) sikumegalifter válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46884) Válasz Szept 16, 2015
Az asszony pajtás után te vagy a második aki támogat ebben és ez már jó
Főleg ahogy írtam nem lesz hasztalan mert remélhetőleg lesz utánpótlás aki majd hasznát veszi
Próbálgattam a scarmot ezzel a tipussal, de valahogy soha nem akar összeérni a vágány de lehet hogy a program sem tökéletes.
Keresek helyet ahol vannak geometria rajzok meg hasonló dolgok
(#46897) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#46896) Válasz Szept 16, 2015
Idézet:
„Próbálgattam a scarmot ezzel a tipussal, de valahogy soha nem akar összeérni a vágány de lehet hogy a program sem tökéletes.”
Na ez az én bajom a gyári geometriával! Vagy minden ívet, hosszt ismerni kell, hogy talán ki tudj rakni valamit, vagy pedig még úgy se sikerül.

GabaTT: Az a szerszám jól néz ki! Nehogy fabrikáljak egyet...
(#46898) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#46897) Válasz Szept 16, 2015
És most etwg-től idézek, akivel ebben messzemenőkig egyetértek.
Idézet:
„Ezek a rendszerek dolgoznak a mai napig a legkevesebb elemmel, de még igy sem lehet bármilyen pályát összehozni sinvágás nélkül. Föleg azért nem, mert a nagyvasuton semilyen ilyen szabály nincs, ott pályát terveznek, és ahhoz vagdalják a sint (s nem forditva mint a modellvasuton). Szoval mindig bajban leszel ha elörevágott sinekböl akarsz pályát tervezni minden megkötés nélkül.”
#38483
(#46900) saetta válasza enigma hozzászólására (#46892) Válasz Szept 16, 2015
Kedves Enigma és többiek!

A koncepció hátterében elsősorban az áll, hogy magam is Fehérvárról származom, és kb. 25 évig heti szinten utaztam a vasúttal a Balaton irányába "le" vagy később Budapest irányába "fel".

---
Tósoki Attiláék terepasztalát többször volt alkalmam megnézni (építés közben is) , és nagyon sok érdekes beszélgetést folytattunk. Ezúton is ajánlom a terepasztalukat mindenkinek, akik egy gyermekes kirándulásba be tudnak illeszteni egy ilyen programot. Innen is gratulálok a teljesítményükhöz. Nagyon rövid idő alatt, nagyon kis költségvetésből hoztak létre egy olyan látványosságot, ami - miközben nyilván nem a két nagy hazai vagy a sok külföldi bemutatópálya konkurenciája -, helybe viszi a vasútmodellezést, és sok ifjú potenciális modellező érdeklődését keltheti fel.

Attiláék asztalán számos egyszerűsítés van, például a vágányok mellett az állomásépület is hossztorzított, a személyvágányokkal párhuzamos tehervágányok számát is csökkentették, jelentősen egyszerűsödött a bejárat, a gurító felőli teherpályaudvari részt is teljesen elhagyták...
A kezdéshez minimális digitális vonatforgalmat terveztek, a kétirányú forgalom irányonként azonos vágányokon zajlik, mégis az alaphangulat kellemes, számos érdekes részletet lehet felfedezni, és a gyerekek számára kínált vezérlési lehetőséget is jó ötletnek találom.

---

Visszatérve a saját elképzeléseimhez:
- Eredetileg (illetve párhuzamosan) Győr állomás megépítését tervez(t)em modulos célokra. Ez a pályaudvar ugyanis kis hossztorzítással is vállalható hosszban, illetve (az épület kulisszás kialakítása esetén) kb. 1 méteres szélességben megvalósítható. A modulos pályakialakításokhoz központi helyen elhelyezhető, több irányú vonalvezetést támogat, alkalmas nagyobb volumenű bemutatójátékra és sokunk gyűjtési elveihez is igazodik. V-VI. korszakos környezetben nagyon változatos, mégis autentikus személyforgalmat tervezhetünk hozzá a meglévő gördülőállomány bázisán, de az átmenő teherforgalom is sokféle vonatösszeállítást enged meg.
Másrészről egy modulos találkozón számos másik állomás betöltheti a rendező-pályaudvari szerepet, így erről Győr miatt nem kell lemondani.

Az otthoni pályámon ugyanakkor szeretnék az állomáson tehervonat-forgalmat és tolatási / rendezési műveleteket is modellezni, ehhez pedig, az érzelmileg is vonzóbb Székesfehérvár érdekesebb, bár sokkal több kompromisszumot is igényel. Egyrészt a viszonylag nagyobb hely, másrészt a gyűjteményem miatt, harmadrészt a karakteremből adódóan szeretném, ha nagyobb számú és sokféle vonat mozoghatna az asztalon. Ez is nagyobb állomást igényel, bár egy rejtett alsó szinten további 5-6 tárolóvágányt is elhelyeznék.
Az állomást a "régi" kialakításhoz hasonlóan (hiszen én is így ismertem), a 7 személyvágány mellett 3-4 tehervágány kialakításával valósítanám meg. Maga a főépület olyan kulissza lenne, ami 3-5 cm-re állna ki a háttérből (a falból) és ez előtt helyezkedne el a 10-11 vágány.
Nyilvánvalóan így kimarad a tervből a mozdonyszín, de a híres irányítótorony helyet kaphat.
(Amennyiben könnyebben szét- és összeszerelhető lenne ez a nagyobb állomás, akkor néha modultalálkozóra is el lehetne vinni. Persze elképzeléseket, koncepciókat könnyű papírra vetni, a realitások mindig szerényebbek.
Az egész asztal tekintetében viszont ragaszkodom a falak mentén végigfutó pályavezetéshez, engem sokkal jobban vonz, ha a modellvonat hosszasan futhat körbe, mintha egy sarokban egy asztalon kanyarog.

Elöljáróban ennyit, majd persze jönnek ez előzetes skiccek. Viszont ismételten jelzem, hogy örülnék minden olyan válasznak, felvetésnek, ami a nagy állomás (ca. 3*1 m) kialakítására vonatkozik és figyelembe veszi a korábbi bejegyzésem szempontjait.

Üdvözlettel:

SAetta
(#46901) saetta válasza hoTTo hozzászólására (#46890) Válasz Szept 16, 2015
- Napközben iroda és könyvtár,
- Este bár,
- Éjszaka... hmm.

Hétvégén modellezőbarlang.
(#46902) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#46898) Válasz Szept 16, 2015
Nem is tudtam, hogy már a klasszikusok közé soroltok ( és még tudjátok is, hogy hol mondtam - én nagy bajban lennék, ha magamat kéne idéznem).

Szerencsére még nyugodtan állhatok a mondataim mögé (nem ugy mint egyes politikusok).


A témához csak annyit, hogy - föleg ha profilsinekkel dolgozol - nem szentségtörés a méretre vágás, amit persze a Scarm&Co programok soha nem fognak tudni támogatni ( arra valamilyen CAD progi kell). Azaz ott nagyjábol megszerkeszted a pályát - összekapcsolni a sineket természetesen nem fogod mindenhol tudni. Azt majd csak az asztalon fogod kivitelezni.
Szoval szerkeszd meg ameddig tudod, a többit meg a valoságban kell majd megcsinálni. ( esetleg oszd blokkokra a pályát, mert még mindig biztosabb egy szerkesztöprogram mint egy Morickarajz a jövendö terepasztalrol. A szerkesztöprogik a durvább hibátol megvédenek. ( még igy is lehet tévedni).
(#46903) lakasi válasza sikumegalifter hozzászólására (#46877) Válasz Szept 17, 2015
Én bátorítalak a flexigleis használatára, nem olyan ördöngős dolog, kis kézügyességgel és figyelemmel szépen lehet vele építeni. Nemcsak anyagi megfontolásból, hanem praktikus szempontok miatt is.
Az én terepasztalom 2,5*1 m-s, kb 12 m vágány van rajta, ennek kb 80%-a flexi. Semmi problémám nincs vele, a hattengelyes mozdonyok, szerkocsis gőzösök is simán mennek rajta - még a GABATT művek 424-es gyönyörűsége is.
Arra ügyeltem, hogy az ívek ne legyenek 310 mm-nél kisebb sugarúak, ezt egy sablonnal meg lehet oldani. Nálam a vágányzat 3 mm vastag parafára épült, a leendő tengelyvonalat ceruzával kirajzoltam, a talpfákat 10-15 cm-ként 0,8 mm fúróval kifúrtam és modellboltban kapható 0,8 mm átmérőjű pozdorja csavarral rögzítettem. Ha a flexit hajlítod a külső szál a végeinél értelemszerűen rövidebb lesz, ezért rögzítés után a belső szálból vágni kell (mikro gép + mikro flex korong).
A kényesebb részeken, pl váltóknál, használtam gyári elemeket. A váltók kitérő ágánál - nálam EW1 és IBW-k vannak - mindenképpen hasznos a gyári elem beiktatása.
A macerásabb dolog a kőszórás. Arra nagyon oda kell figyelni, hogy tényleg szép legyen. Megéri azonban az aprólékos munka, mert a végeredmény sokkal szebb, mint az ágyazatos pálya.
(#46904) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#46898) Válasz Szept 17, 2015
A H0 topicon követhető retro asztalhoz nem készült ugyan számítógépes terv, de így sem ér össze vágás nélkül a sín pár helyen. Ennek is meg van az oka: a nagy dobozokban kapott temérdek mennyiségű sínanyagból a kiegyenlítő egyenesek hiányoznak...

Szóval, gyári elemek használata esetében el kell olvasni a katalógusokat, abban benne vannak a megvalósítható lehetőségek. Lengyel barátunk honlapján tudtommal legfrissebb Tillig is fent van, a 198-199. oldalon a Bettungsgleis konfigurációira ad példákat, a 214-215. oldalon meg a sima Modellgleis-hez.

Még valami: a régi Zeuke, később BTTB geometria, a klasszikus kalapsínek valami pazar módon vannak kitalálva! Gyakorlatilag az első pár kitérő vágány összerakása után fejből lehet dolgozni vele. Egyszerű, és nagyszerű. A mai, sokakl szebb és modernebb vágánymezőkkel már nem ez a helyzet (vagy nálam pusztulnak az agysejtek egyre nagyobb ütemben...).
(#46905) enigma hozzászólása Válasz Szept 17, 2015
Azt hiszem már linkelte valaki ezt a remek kis eszközt.
szike
(remélem jól illesztettem be, ha nem akkor alázatos bocsánat kéréssel esedezem Frankye felé, és kérem a javítást)
Ma kipróbáltam 300 g. papíron viszi mint kés a vajat. Nem szöszöl határozottan, pontosan vág.
(Az oldalon megtévesztő lehet, nem a 10, csak egy darab belőle 120 forint)
(#46906) palwolf hozzászólása Válasz Szept 17, 2015
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy használ-e valaki Piko Taurus (vagy esetleg Herkules) mozdonyt Digitools dekóderrel?
Nekem a dekóderrel ugyanis rángat a mozdony, és eddig nem sikerült megfelelő beállítást találnom ennek kiküszöbölésére (CV54, 55 és 56 értékeire gondolok itt elsősorban).
Ha lenne valaki, akinek van tuti cv kombinációja és megosztaná, nagyon megköszönném.
(#46908) csíkosháTTú válasza palwolf hozzászólására (#46906) Válasz Szept 17, 2015
Elindul, majd megáll, kis idő múlva újra próbálja?
(#46909) palwolf válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46908) Válasz Szept 17, 2015
Nem, ennyire azért nem súlyos a helyzet, menni megy, de mind gyorsulás-lassításkor, mind állandó sebességnél valamennyire rángat illetve "leng".
A Digitools-os leírás ad némi támpontot, bár ebből nem derül ki, hogy például mekkora határok között érdemes állítani a cv értékeket.
(#46910) csíkosháTTú válasza palwolf hozzászólására (#46909) Válasz Szept 17, 2015
Nem szoktam ajánlani, de a PIKO motorszűrési káoszában alapos ritkítást, illetve "kádercserét" kell végrehajtani első körben, hátha az javít valamit az egyébként kilátástalan alaphelyzeten. Vagyis:
- a sok kondenzátorból, ami a panelen és a motoron van, csak egyet lehet megtartani, a motor csatlakozói közé kapcsolt, lehetőleg 10-33nF értékűt. Ha egyik sem ilyen, akkor csere, a többit száműzni kell!
- ha nem javul számottevően a helyzet, akkor a gyári fojtótekercseket is cserélni kell, 2,2mikroHenry értékűre.
Na ezek után kell a CV értékeket csökkentni, a DigiTools esetében a P, és I paramétert, fejből ez nem tudom melyik CV.

(Van egy DB-s PIKO Taurusom, ezzel jelenleg oTT tartok, hogy kivágom belőle azt a sz...t, amit motor helyett szereltek bele... Pedig vadonat újként vettem...)
(#46911) masTTertape válasza palwolf hozzászólására (#46906) Válasz Szept 17, 2015
Mindegyik dekóderrel ezt műveli, tehát egyértelműen az a probléma oka, amit Csíkos is taglalt. Ezek a régi motorok és a köréjük mókolt elektronikák nem képesek megnyugtatóan együttműködni a dekóderekkel. Viessmann, Digitools, Esu lapkákkal egyaránt rángatnak, nem szép sem a kigyorsítás, sem pedig a lassulás.
(#46912) hoTTo válasza palwolf hozzászólására (#46909) Válasz Szept 17, 2015
Nekem Lenz silver van egy Piko Taurusomban, gyári beállításokkal, lassú menetben ez is rángat, közepes sebességnél már szépen fut.
(#46913) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#46911) Válasz Szept 17, 2015
Nekem analóg, de olyan szép a lassúmenete, hogy csak na. Ezek szerint a dekódert nem szereti. A Piko Br151-re épített Gigant lassúban rángat (analóg), de ezt kiveséztük a kifutásoknál.
(#46914) palwolf válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46910) Válasz Szept 17, 2015
Holnap lenne egy kis időm a modellel bíbelődni, megpróbálom kibogarászni azt az egy kondit, a többit meg kiműteni... Aztán a cv értékekkel játszok még egy kicsit.
Ha érdemben jutok valamire, mindenképp beszámolok majd róla.

A többieknek is köszönöm a válaszokat.
(#46916) sikumegalifter hozzászólása Válasz Szept 17, 2015
Kicsit gondolkoztam ezen az ágyazatos vágányból építsünk terepasztalt dolgon
Csináltam is egy kisebb tervet vagy lehet nagyot hmmm nem tudom
Csak próbálgattam mire lehet jutni adott vágányokból és hát ez lett belőle,de gondolom szakértő szemmel nézve sok lett a vágány rajta ugye?
Vannak helyek ahol nem ér össze a vágány,de gondolom pár mm-t élőben is lehet csalni.

untitled.jpg
 
(#46919) maTTato válasza sikumegalifter hozzászólására (#46916) Válasz Szept 17, 2015
A vonalvezetés uncsi. (Dilikör a dilikörben) Nekem az állomás is zagyvának tűnik.Tán csak azért, mert az asztalon szeretem ha egy állomás vágányhálózata közelít az eredetihez. Az előző terved szerintem sokkal jobb volt. Inkább azt kellene továbbgondolnod. Bár elsőre valami könnyebben emészthetőt kellene megcélozni. Példának okáért most építgetek egy kisfiúnak ajándék asztalt. Itt is megvan a klasszikus dilikör, de lehet gyakorolni a pályafektetéstől az elektromos bekötéseken át a terepépítésig mindent. Valami hasonlón kellene a karmaidat élezni és ha szereztél némi tapasztalatot, belevágni az igazi projekbe.

nézet.jpg

terv.jpg
 
(#46922) saetta válasza maTTato hozzászólására (#46851) Válasz Szept 18, 2015
Én ezt a javaslatot venném alapul. Nagyon tetszik, hogy a rejtett szakasz jóval nagyobb vonatutat engedélyez, mint egy egyszerű dilikör.

Ugyanakkor magát az állomást kicsit én itt is zsúfoltak látom.

Viszont kérdezem, ha van egy icipici hely még szélességben, akkor esetleg a jobb felső csonka vágányok elhagyásával nem lehetne - bal alsó csonkából - egy mellékvonalat ívben felvezetni egy 1 - 2 vágányos kisállomáshoz, ami a pálya tetején helyezkedik el emelt szinten?

Saetta
(#46923) csíkosháTTú válasza sikumegalifter hozzászólására (#46916) Válasz Szept 18, 2015
Na akkor most vitatkozom a többiekkel!

Nem olyan rossz ez a terv!
Amit írták, hogy mit szeretnél, ahhoz még jó is lehet. Én a következő változtatásokat tenném meg ezzel:

1: Ha a kép aljáról számoljuk a vágányokat, akkor a 2. és az 5. vágányt elhagynám, helyettük itt peron lenne az utasforgalomnak. (Tudom, a tehervonatok a szíved csücske, de a munkásoknak csak ide kell érnie valahogy, az meg személyvonat.) Pár váltó el is marad, kevesebb pénzt kell költeni.

2: A dilikör felső két vágányát egy kulisszába vinném, ott még lehetne egy kitérővágánnyal egyfajta rejetett pályaudvart csinálni.

3: A belső dilikört meg egy rakodó, ipari résszé bővíteném, de nem túlságosan. Így lehetne játszani az előtérben lévő állomáson, meg tolatgani rendezgeni itt, meg a belső dilikör ipari vágányain is.
(#46924) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46923) Válasz Szept 18, 2015
Tolatgatás kedvenc elfoglaltságom.
(#46925) saetta hozzászólása Válasz Szept 19, 2015
Kellemes hétvégét az Uraknak!

Az ELRIWA hírlevelében ajánlották (bár csak rendelésre):
ELRIWA modellek

Elsősorban Ep IV és (D)DR hívőknek érdekes, de talán 1-2 terméket mások is kitennének a "vitrinbe" Én semmiképp sem tartanám dobozban egyiket sem, ha már hozzájutottam.

Ez egyben újabb felelet Ottó megjegyzésére a többcélú modellszobáról

SAetta
(#46926) enigma válasza saetta hozzászólására (#46900) Válasz Szept 19, 2015
Ha konkrét segítség kell akkor csak szólj.
Bár most ahogy kinéz a fehérvári állomás nem sok megörökítendő látszik.
(#46927) sikumegalifter hozzászólása Válasz Szept 19, 2015
Akkor egy kicsit változtatmni fogok a terven ☺
Kezdem érezni hogy nem is olyan egyszerű egy terepasztal tervezése,de jó érzés hogy itt mindig kapok segìtséget és tanácsokat ☺ Köszönöm

Bújtam a netet képek illetve tervek után és találtam valamitt illetve két dolgot is ami lehetne akár a jó irány is. Ha nem baj rakok fel pár képet

CT-Module.09...jpg

t_l-2009.02....jpg

t_l-2009.04....jpg
 
(#46928) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#46927) Válasz Szept 19, 2015
......

6od6jd.jpg

t_l-2009.12....jpg
 
(#46930) PéTTer válasza saetta hozzászólására (#46900) Válasz Szept 19, 2015
Szia Zoli, valami nem stimmel! Otthonra EW 1-el csinálhatsz relatív nagy állomást, modulos verzióban csak a váltókörzet egy méter. Így 3 méter hosszon nem jön össze 6-8 vágányos állomás főleg nem átmenő! Üdv Péter
(#46931) saetta válasza enigma hozzászólására (#46926) Válasz Szept 19, 2015
Köszönöm szépen a kedves felajánlást.
Történelmi/érzelmi és praktikus okokból is a "régi" állomásból indulnék ki.
Mint már írtam, persze jelentős kompromisszumokkal.

A korábbi vágányrend, pályaterv, a vágányok és peronok szélességi és hosszúsági adatai, információk és képek ezekről, a felsővezeték-rendszerről mind nagyon hasznos lenne.

Egyelőre a felkészülési szakaszban például ezeket látom fontosnak.

Üdv:

SAetta
(#46932) saetta válasza PéTTer hozzászólására (#46930) Válasz Szept 19, 2015
Szia!

A váltókörzet (nagy része) a 3 méteren kívül esne.
Még nincsen részletesen kiszámolva, de arányosítva ki kellene jönnie a minta H0 asztal alapján...

Üdv:

BZ
(#46934) sikumegalifter hozzászólása Válasz Szept 19, 2015
ígérem ez az utolsó terv egy darabig mert a héten lesz egy komolyabb kézműtétem és a jobb kezem egy darabig használhatatlan lesz. de olvasni esetleg bal kézzel gépelni tudok majd

Tehát ami eddig biztos.: Marad az egy szintes asztal amolyan kezdők asztala később gyerekjátéknak szánva. Kicsit csökkent az állomás vágányainak száma. Mivel csak kell egy kis személyforgalom lesz egy peron is
A személyforgalom jobbára a külső ívre lesz hangolva. A teherforgalom marad bentre az iparvágányokon lehet egy kicsit játszadozni
A felső részt megpróbálom kicsit elrejteni egy domboldal alá fent pedig lenne egy kis vidéki utca. Nagyjából ennyi persze apróbb változtatásokra vevő vagyok tőletek

untitled.jpg
 
(#46936) saetta válasza sikumegalifter hozzászólására (#46934) Válasz Szept 19, 2015
Szia!

Ha mégis tovább szeretnéd gondolni:


BTTB:
Régi rajzok - tervek - BTTB
(#46937) ModELiTT hozzászólása Válasz Szept 20, 2015
Üdv a kórterem lakóinak !
Lassan de biztosan,kezd összeállni a szerelvényem ..
Ilyen apró örömökért érdemes modellezni ..

1970.es szer...jpg
 
(#46938) angyal.marci válasza ModELiTT hozzászólására (#46937) Válasz Szept 20, 2015
Bezzeg hol van ilyenkor a kalapleemelős ikon?
Nagyon felteTTed a lécet!
(#46939) enigma válasza saetta hozzászólására (#46931) Válasz Szept 20, 2015
Utána nézek egy-két vasutas ismerősnél tud képpel és/vagy infóval segíteni még
Nekem most egyelőre - csak innen a gép mellől - google-earth-ös képek állnak rendelkezésemre, de ehhez gondolom Te is hozzáférsz.
Ha nem akkor lövök egy párat.
Üdv enigma.
(#46940) masTTertape válasza ModELiTT hozzászólására (#46937) Válasz Szept 20, 2015
Nos igen. Csodálatra és irigylésre méltó összeállítás.
Nagyon szép.
Lapozás       320/437    
Frissek
  2025. Jan, 20. Hé
21:54:44
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés