Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       322/437    
(#47021) saetta válasza hoTTo hozzászólására (#47012) Válasz Szept 24, 2015
És a Facebook oldal nyitóképén a "Hochzeitszug"?

Nagy szereped volt benne
(#47022) wolfchild válasza saetta hozzászólására (#47007) Válasz Szept 24, 2015
Szia,

elsőként köszönöm a képhez a linket, talán van még remény hogy megtalálom.

Ami fontosabb, miért éppen az?
(#47023) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47019) Válasz Szept 24, 2015
Miért is kell bárminek alapmodellé válnia, ha a konkrét mozdony is megépíthető belőle?
Ismerve a Tillig filozófiáját, jelen esetben a teljes értékű modell kisebb butításáról van szó, azaz a középső, "lengőtengelyt" kiszedték, a kasztni nem kapott feliratot. Azaz, ha rendel bele az ember egy középső tengelyt és az ügyeskezű mesterekkel elkészítteti a dizájnt, akkor akár egy jó kis tolatóst is kaphat, mindennemű farigcsálás nélkül. Lásd a lenti A26-osokat. (a képekért köszönet a zindex fórum topiklakójának)

a26-034.jpg

a26-105.jpg
 
(#47024) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47023) Válasz Szept 24, 2015
Az első képen olyan fura ez a T334. A modellnek nincs elöl korlátja. A 034-esnek meg van. No lényeg az, hogy nekem annyira nem jön be maga a modell, meg ami nekem van (még a 3 tengelyes, MÁV-os kiadás), az amúgy is bizonytalan üzemű. Minap pl egy ágyazatkövet szedtem ki belőle. Pedig csak ágyazatos dilikörön jár néhanapján ((terepasztalépítés miaTT a flexi síneket nem használom ehhez)). És pl Gokartot vagy Zetort lehetne belőle építeni, ami már jobban tetszik nekem. Persze akkor a hajtást teljesen megpucolnám.
(#47025) saetta válasza sikumegalifter hozzászólására (#47002) Válasz Szept 25, 2015
TEREPASZTALTERVEK:
Érdekes lehet még a TILLIG 9602-es cikkszámú kiadványa.

Nem egy méregdrága könyvről van szó...
(#47027) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#47024) Válasz Szept 25, 2015
A 034-es pont egy kakukktojás, mivel Nyékládházán (a sóderbányában) átesett némi sufni tuningon. Az említett korlátok egy M43-asról (vagy A29-esről) lettek átszerelve rá, illetve a jó kis V12-es ČKD motor helyére is a donormozdony sorhatos Maybach-licensz román "erőmű" került. Állítólag az üzemkészsége kicsit rosszabb lett ugyan, de az alkatrészellátás jobb volt.

Ja, meg nagyon ízlésesen le is festették

Bővebben: Link

Itt pedig a BÉM mozdonya, gyakorlatilag gyári állapotban: Bővebben: Link
(#47028) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#47027) Válasz Szept 25, 2015
Hát, eléggé ügyesen megoldoTTák a problémát, de nekem maga a mozdony nem nagyon jöTT be eddig. Másik oldala a dolognak, hogy az a modzony, ami hozzám került, úgy el van szabva a ragasztoTT dolgoknál, hogy úgy néz ki, mintha valaki épp akkor szabadult volna meg felső úton a répafőzeléktől. Még olyan színű is.
(#47029) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#47028) Válasz Szept 25, 2015
Akkor lehet, hogy nem is a mozdonnyal van a baj, hanem az előző tulajdonosával...
(#47030) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#47029) Válasz Szept 25, 2015
Na igen. De mit tudok kezdeni a pillanatragasztó bőséges cseppjeivel odaragasztoTT ferde, töröTT korlátokkal? Levágom, lecsiszolom, aztán meg forraszthatok-festhetek...
(#47031) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#47024) Válasz Szept 25, 2015
Idézet:
„... pl Gokartot vagy Zetort lehetne belőle építeni, ...”

M32-t (Gokartot) még csak-csak, habár az alvázat módosítani kell hozzá.

Az M31 "Zetor" azért egészen más tészta! Mondjuk abban hasonlítanak, hogy 3 tengelyes dízelmozdony mindkettő. Ezen kívül viszont kb annyira hasonlítanak egymásra, mint "két tojás a gázórára". Sem a kerekek, sem az alváz még nyomokban sem stimmel, és az alkalmazandó modelltechnika is tök más.
(#47032) hoTTo válasza saetta hozzászólására (#47021) Válasz Szept 25, 2015
Ha nem mondod, hogy az esküvős vonat van a képen, rá nem jövök ...
(#47033) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#47030) Válasz Szept 25, 2015
Idézet:
„Levágom, lecsiszolom, aztán meg forraszthatok-festhetek...”

Üdv a vasútmodellezés világában!
(#47035) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47028) Válasz Szept 25, 2015
Ha célod a mozdony eredeti állapota, akkor van nálam gyári, sárga korlátszett, ami pont erre a mávos fantáziára jó.
(#47036) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47028) Válasz Szept 25, 2015
Apropó Marci. Voltál már Ottóéknál a kis kocsialvázas csomagodért? Vagy az újabb és újabb terveid rendre felülírják a korábbiakat?
(#47037) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47036) Válasz Szept 25, 2015
Naaaaaaa... nem is igaz. Csak gondolkozok. A hév biztos, nem adom fel, de olyan sz... azaz tökéletes az órarendem, hogy péntekenként nem tudok eljutni Ottóhoz. Majd egyeztetek vele valamelyik hétfővel kapcsolatban. Így jó lesz, Ottó?

Sünöcske: igen, erre gondoltam én is!

Csíkos: nyilván, a T334 csak donor lehetne ilyen kisdízelekhez. Nagyon nagy átalakítás kéne hozzá.
(#47038) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47037) Válasz Szept 25, 2015
De addigra szerezz jogsit és egy nagy furgont, mert annyi mindened lesz már nála, hogy el tudd hozni!
(#47039) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#47037) Válasz Szept 25, 2015
Marci!
Pont azt mondom, hogy az M31-hez például nem jó donornak! Az M32-höz már elvileg használható.

Nézz meg egy M31-et, a Füstinek van egy! Sokkal nagyobb a kerékátmérője, rudazat hajtású egy vakforgattyúról, stb, stb. Ilyen kis kerekekkel, mint a T334, meg sem lehet csinálni, ráadásul ez még teli is, nem küllős, a nagyobb kerék meg be sem fér a hajtásba. Kb. egy BR86-os gőzös kerekeit kellene beszerelni ide.
(#47040) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47038) Válasz Szept 25, 2015
Ezt most vegyem célzásnak, hogy annyi mindent fogok kapni? Majd a leendő Lada 1500 kombiba be fog férni minden!

Csíkos: belátom, igazad van!
(#47041) hoTTo válasza angyal.marci hozzászólására (#47037) Válasz Szept 25, 2015
Marci, Én általában bent vagyok az irodánkban 8:30 - 16:00 órák között, van, hogy előbb is és van hogy tovább is. Persze olyan is van, hogy házon kívül van dolgom, pl. most hétfőn délután is igy lesz. Hívj amikor látod, hogy el tudsz jönni munkaidőben.
(#47042) angyal.marci válasza hoTTo hozzászólására (#47041) Válasz Szept 25, 2015
Pénteken ebben a tanévben nem tudok hozzád elmenni, csak kivételes esetben, ugyanis iTT, Csepelen 15:30-ig órám van. De folytassuk ezt pü-ben! Majd megkereslek.
(#47043) Gashpy válasza angyal.marci hozzászólására (#47042) Válasz Szept 25, 2015
Lakik más is Csepelen...
(#47044) angyal.marci válasza Gashpy hozzászólására (#47043) Válasz Szept 26, 2015
Tudom
(#47045) sikumegalifter válasza sunocske hozzászólására (#47004) Válasz Szept 26, 2015
Akkor úgy érzem érdemes lesz kilátogatni

Mondjuk a modult szívesen megnézném,de még hátha lesz rá lehetőségem
(#47046) sikumegalifter válasza saetta hozzászólására (#47010) Válasz Szept 26, 2015
Azért jól kiértékelted a dolgot köszönöm Az lejött az írásodból persze pozitívan veszem hogy kezdésnek komoly dolog lenne egy ilyen asztal építése. Csak úgy láttam ezeket a terveket és megtetszettek,de komoly munka lenne biztos főleg hogy semmi ismeretem nincs asztal építésben. Mondjuk lehet hogy néznem kellene valami igazi állomást és akkor könnyebb lenne tervezgetni. Igazán itt Kecskeméten van egy kis állomás lehet már régen fel is raktam a képet. Végül is semmi extra nincs benne,de lehet hogy kezdésnek éppen elég lenne.
(#47047) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#47046) Válasz Szept 26, 2015
Sok nem látszik belőle,de lehet hogy keresek valami tervrajzot vagy mit

DSC_0959.JPG

DSC_0962.JPG
 
(#47048) sunocske válasza sikumegalifter hozzászólására (#47047) Válasz Szept 26, 2015
Kecskemét alsó
(#47049) sikumegalifter válasza sunocske hozzászólására (#47048) Válasz Szept 26, 2015

Régen gyerekkoromban mikor még több volt a teherforgalom sokat jártam ide ki tátani a számat

(#47050) saetta válasza sikumegalifter hozzászólására (#47046) Válasz Szept 27, 2015
Nagy terveim nekem is vannak (lásd fenn).
De én is remélem, hogy olyanok, mint Dávid (sunocske), segítségével sikerül majd őket reális és tartalmas mederben tartani...

Üdvözlettel:

SAetta
(#47051) rwirtz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47039) Válasz Szept 27, 2015
Marci!
Sajnos az M32-höz sem jó donornak a T334, mert teljesen mások a tengelytávok. Átalakítani elképzelhető, hogy lehet, de nekem a Pufi most hozott a csehektől M32 hajtást, ami én általam megadott méretekkel készült, nagyon szépen fut, és jóval olcsóbb, mint egy Tillig mozdony.
Robi
(#47052) angyal.marci válasza rwirtz hozzászólására (#47051) Válasz Szept 27, 2015
Na ennek nem néztem utána. De jó építést!
(#47053) sikumegalifter válasza saetta hozzászólására (#47050) Válasz Szept 27, 2015
Terveim nekem is vannak csak mire a scarmra kerülnek olyan értelmetlenné válnak

Még most ott tartok az első asztal miből legyen ágyazatos vagy sima vágányból. Az ágyazatos sok kötöttséggel jár. Viszont a kövezéstől kicsit félek.

A váltóknál is mindig gondban vagyok régen csak a 129 mm-es volt most meg van vagy 3 hosszban. Gondolom a legkisebb nem a legszebb,de régen sok asztal abból készült. Mivel ez az asztal csak olyan játszós lesz amit később a gyerek használ majd pl nem biztos hogy váltóállító motorok lesznek beépítve
Lehet elsőre a kézi felső állítóművek lesznek. Tehát van itt gond rendesen
Na de nem egyszerű hobbi ez,de jó hogy itt mindig kap az ember segítséget
(#47054) hoTTo hozzászólása Válasz Szept 27, 2015
Sziasztok,
Pár korábbi hirdetésemet frissítettem az apróban, lejjebb engedtem az árakat.
Klikk ide, egy pillantást megérnek mindenképp!
(#47056) HarciSün hozzászólása Válasz Szept 28, 2015
Tisztelettel kérdezném a hozzáértőket, hogy létezik olyan gyári mozdony, amit egy magyar témájú asztalon mint ipari tolatómozdony "el lehetne sütni"?
(#47057) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#47056) Válasz Szept 28, 2015
PIKO V15 vagy V23. Előbbi az A26-001...025, utóbbi a 036...104 pályaszámcsoportba került Magyarországon. Kivételek: A26-003 és 008, ezek a V15-ösök ősei (V10), vannak eltérések a karosszérián is.

Tillig T334: pont nemrég volt szó róluk, az A26-026...035 pályaszámcsoportba sorolva dolgoztak ilyen gépek az almásfüzitői timföldgyárban és talán az ÁFOR telepen is, valamint 1 db a nyékládházi sóderbányában. Illetve van 1 db Nyíregyházán a Nyír-D-Tech Kft-nél A26,103 pályaszámon, de ez egy pályaszámcsere folytán került Magyarországra miután Túrócszentmártonban teljes felújítást kapott. Valamint van - ha jól tudom - két Rosnička (ez a beceneve a típusnak) a Borsodi Ércműben, ezek egyelőre megtartották az eredeti (T334,xxxx) pályaszámukat.
(#47058) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 28, 2015
Ugyan OFF újságra vezet a link, de számunkra is érdekes lehet az aktuális magazinban két cikk. Az első a BR03.10 gőzösről, a másik a sokkal szélesebb körben ismert, mondhatni klasszikus TT modell eredetiéről, a BR56.20 mozdonyról.
Akit érdekel, klikk ide!
(#47059) HarciSün válasza sunocske hozzászólására (#47057) Válasz Szept 28, 2015
Igen, ezeket néztem csak félek, hogy megbízhatósági szempontból (főleg a hosszuk miatti áramfelvétel okán) nálam nem teljesítenének jól. Nagyobb/nehezebb gépek akkor nem elérhetőek? (pl a piko g1206-osa nagyon tetszene, de sehogysem "magyaros")
(#47060) masTTertape válasza HarciSün hozzászólására (#47059) Válasz Szept 28, 2015
Időnként életszerű lehet egy M61 019 is, amivel éppen a feszmentes állomásokon tologatják a villamos motorvonatokat.
(#47061) HarciSün válasza masTTertape hozzászólására (#47060) Válasz Szept 28, 2015
Én mindig is kényesen kerültem a villanymozdony modelleket - csakis dízel (a valóságban is azok tetszettek mindig, ráadásul nincs felsővezetékem)

A Tillig féle T334-esnek a középső tengelye egyébként szed áramot? Mennyire viselkedik megbízhatóan illetve mennyire tolerálja a kisebb pályahibákat?
(#47062) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#47059) Válasz Szept 28, 2015
Van egy barátom (azt hiszen nem tiltakozik, hogy így nevezem, egyébként aktív modellező, de OFF méretben), aki rendszeresen remot M62-est vezet. Tolatószolgálatban, Ferencvárosban. Vagyis, szerzel valahol egy Szergejt, vagy Taigatrommelt, körüludvarolod G.F. rákoskeresztúr barátunkat, és lesz egy autentikus tolatógéped, ami nehéz, sok keréken szed áramot, és még hosszú is.
(#47063) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47062) Válasz Szept 28, 2015
Na, akkor körbeért a történet ugyanis jelenleg is egy narancs szergej végzi az asztalon a tolatómunkát.
Azért köszönöm mindenkinek az ötletelést!
(#47066) HarciSün hozzászólása Válasz Szept 28, 2015
Nyugodtan szóljatok ha teljes hülyeséget beszélek, de nézelődtem kissé a mozdonyok méreteinél:

M42 "szörnyella": (először Máv színterv alapján készült később Gysev)
Ütközők közötti hossz 14 640 mm
Magasság 4185 mm
Szélesség 3100 mm

MaK G 1206 (ez ugye van TT-ben a Piko-nak köszönhetően)
Ütközők közötti hossz 14700 mm
Magasság 4220 mm
Szélesség 3080 mm

Nem mondom, hogy tökéletesen de egészen hasonlítanak a méretek... Azt nem tudom, hogy a vezetőállás elhelyezése (arányai) mennyire passzolnak de talán... (a ferde korlátok nyilván nem, és a tetőből lehet kellene reszelni...)

Érdemes ezzel foglalkozni?
(#47067) saetta válasza HarciSün hozzászólására (#47066) Válasz Szept 28, 2015
Szia!

M42:
Kérdezzed meg Wirtz Robit (illetve majd megkérem, írjon ide pár sort). Neki van egy.
Eredetileg ő is a G1206-ból akarta, de végül a V100as alapot javasolták neki. Viszont állítólag az M42 összehasonlíthatatlanul nehezebb munka, mint több más kisszériás modell.

Ha sokan akarnának, érdemes lenne megfontolni a műgyantás kivitelt, de egyelőre kevés aspiránsról tudok.

Ha pedig a tolatás csak a szempont, javasolni tudom még:
- vagy szerezz be egy M44 BoBo-t (Hubert féle). Ezek nekünk (nekem) modulos üzemben teljesen beváltak. Várni kell rá, de megéri.
- vagy a PIKO 47261-es cikkszámú 294-es dízele (német). Ezt állítólag számos magyar állomáson használják tolatásra, és "magyarítható". Az alapmodell pedig (boltot nem írok) leértékelve beszerezhető...

Üdv:

SAetta
(#47068) saetta válasza sikumegalifter hozzászólására (#47053) Válasz Szept 28, 2015
Szia!

Én alapban ma már az első asztalokhoz (bontást, átalakítást is figyelembe véve) mindenképpen az ágyazatosat tartom célszerűnek.
Ugyanakkor a váltó komoly gond lehet. Figyelni kell arra, milyen mozdonyok, vonatok járnának rajtuk, mert nem mindegyik tolerálja ezeket az íveket.

Az "okosabbak" majd megmondják, hogy szerintük ez mekkora kompromisszumot jelent.
Amit még javasolok, hogy ha van pl. 5-8 váltó az asztalon, akkor érdemes hozzá valami kapcsolópultot rittyenteni, és analog irányítani a kitérőket, akkor is, ha amúgy az asztalon a vonatokat (az általam is preferált) digitális módon irányítjátok. Tapasztalataim szerint egy ilyen állítóasztal sokkal praktikusabb, mint a digitális kézivezérlők váltóállítási lehetőségei, vagy akár a tableteké (amikhez ráadásul pluszban váltódekóder is kell), vagy akár a számítógépes vezérlés.
Ja lehet, hogy a manuális állítás még egyszerűbben megvalósítható és olcsóbb, de azért a használata egy kicsit körülményesebb

Ugyanakkor a többiektől a váltókkal kapcsolatban én is kérdezném az alábbiakat:
- TILLIG-től EW2 ágyazatos váltó nem várható?
- KÜHN-től várható nagyobb (EW2) szerű kitérő?
Az ideiglenes állomásokhoz nekem is számítana.

Üdv:

SAetta
(#47069) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#47067) Válasz Szept 28, 2015
A BR290-es (ex DB V90) a hazai síneken nem csak tolató szolgálatot lát el. ETTől függetlenül a DB AG festésű változata a feliratok cseréje után nem idegen a hazai témájú, modern vasutat megjelenítő terepasztalon.

Az M42 egyetlen példányban készült el, jelenleg a GYSEV-nél van Sopronban, de belül egy "picit" át van alakítva. Nem igazán egy "jellegzetes magyar" mozdony. Ennek tetejébe nem is könnyű megcsinálni, és valóban, inkább a Tillig V100 alapra érdemes dolgozni vele, mint a PIKO BR290-re, vagy a MAK dízelre.
(#47070) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#47066) Válasz Szept 28, 2015
Az alvázak tengelytávját vizsgáld meg, ott vannak általában a legnagyobb eltérések.
(#47071) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#47068) Válasz Szept 28, 2015
Idézet:
„Ugyanakkor a váltó komoly gond lehet. Figyelni kell arra, milyen mozdonyok, vonatok járnának rajtuk, mert nem mindegyik tolerálja ezeket az íveket.”

A legkisebb ív a Tillig Bettungsgleis esetében 310mm sugarú, ergo minden elmegy rajta*, ezzel nincs gond.

Pontosítok: a JAGO BR57 az gépmenetben elmegy rajta. Kocsit már nem tud húzni, mert teljesen merev a kupplung befogása, így 1m-nél kisebb sugarú ívekben vontatásra alkalmatlan.

(#47072) sikumegalifter válasza saetta hozzászólására (#47068) Válasz Szept 28, 2015
Szia!
Többen is javasolták az ágyazatos vágányt nekem és egyre jobban hajlok én is felé.
Előnye hogy bármikor bontható ,bővíthető és már irták később akár meg is lehet szórni kővel. A váltókkal nem lesz akkor gond mint írta a Mester
Abból maradnak egyenlőre a kézi állításúak. Keresnem kellene egy oldalt ahol sok variáció van mármint milyen elem milyet követ stb.
Néztem azért lehet kapni jó kis készleteket ebből a sínekből
(#47073) csíkosháTTú válasza sikumegalifter hozzászólására (#47072) Válasz Szept 28, 2015
2014/2015 Tillig katalógus.
De már nyújtom is a szalmaszálat:
Klikk ide 1!
Klikk ide 2!
(#47074) sikumegalifter válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47073) Válasz Szept 28, 2015
Hú mekkora király ♔ vagy! Köszönöm mostmár lesz mit böngészni. Persze el is kell dönteni mit szeretnék mert megyek a termofeszre és még néhány bolta shoppingolni
Mégegyszer köszönöm
(#47075) G.F. Rákoskeresztúr válasza HarciSün hozzászólására (#47066) Válasz Szept 28, 2015
Amikor nekifogtam a Robi M42-esének, sokáig abban a hitben voltunk vele, hogy ez a Pikó gép tökéletes lesz!
Egészen addig, míg el nem készültem a 42-es főkerettel, és ott már ki is derült, hogy bizony a Piko mozdony járdája sokkal alacsonyabban van, mint a 42-esé. Viszont ha lemartam volna róla a gyárit, a kialakításánál fogva több darabra esett volna szét a Piko alváz.
Sajnos olyan kialakítású, hogy nem módosítható jelentősen.
És így el is érkeztünk a Tillig Jolly Jokeréhez, a V100-ashoz.
Abból minden további nélkül elkészíthető a hajtása, persze a megfelelő szerszámokkal, gépekkel.
Lapozás       322/437    
Frissek
  2025. Jan, 21. Kedd
5:06:29
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés