|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#47079) HarciSün válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#47075)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2015 |
|
Hát, sikeresen le lettem beszélve az M42-ről és a Piko gépről is! Nem marad más mint a gyűjtögetés és a várakozás.
Köszönöm a részletes beszámolót! |
(#47085) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47069)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2015 |
|
Jé!
Nagyon nem is kell a DG AG-s BR290-et átfesteni, vagy újra feliratozni, hazai pályához... |
|
(#47093) sikumegalifter válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47085)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2015 |
|
Nálunk Kecskeméten mindennapos dolog |
|
(#47094) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 29, 2015 |
|
Sziasztok, jövő csütörtökön, okt.8-án lesz klub?
Kösz, Robi |
(#47096) Gashpy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47071)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2015 |
|
Ív szempontjából pedig nem az EW1 a kritikus, mert abban R353mm (R22) van. |
(#47098) M298 válasza rwirtz hozzászólására (#47094)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2015 |
|
Kellene, mert okt. 8. a második csütörtök. |
(#47102) sunocske válasza sikumegalifter hozzászólására (#47093)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2015 |
|
Kiskőrös és Foktő között is, meg gyakorlatilag az 1-es vonalon szinte bárhol, amióta a DB-Schenker szolgáltatja a vonali tartalékot
Egyébként Győrben az Audinál van két vagy három ex-DB AG 346 (ex DR V60) is, bár ezek ritkábban mozognak. |
(#47108) masTTertape válasza sikumegalifter hozzászólására (#47093)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
Sőt, még így is. |
|
(#47109) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#47102)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
Tudtommal azok már lejátszottak. Mindenhol ezeket a 290-eseket használják. Jól bevált igáslovak.
Egész nyáron forgattam nekik az imázsfilmet és egyszer sem találkoztam régebbi gépekkel. Aztán persze lehet, hogy valahol pihennek a parajosban. |
(#47115) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#47109)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
Nem lenne nagy csalás, ha ez a modell kerülne egy pl Győr rendező modulra.
Bővebben: Link |
(#47117) HarciSün válasza masTTertape hozzászólására (#47115)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
És ezek a gépek mióta teljesítenek nálunk szolgálatot? (a 90-es években is itt voltak már?) |
(#47118) masTTertape válasza HarciSün hozzászólására (#47117)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
Korábban LCH néven toligáltak Győrben, akkor volt nekik pl DR BR110-es is nyugatiasítva. A DB SRH 2012 óta van így nevesítve, akkortól festődnek át a railion-os gépek folyamatosan.
A '90-es évekre nem látok most vissza. |
(#47119) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
A napokban megjelenő Indóházban egy rakás TT-s modellről lehet olvasni. Végre címlapra is került a téma. |
|
(#47121) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47085)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
Hát erre próbáltam célozni... |
(#47122) saetta válasza sikumegalifter hozzászólására (#47093)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
Még szerencse, hogy nem VW dízelekkel van tele... |
(#47123) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#47119)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
Ha sikerül egy színvonalas modulos találkát összehozni, arról is lehetne benne valami.
S. |
(#47124) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#47123)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
A következőben mindenképp. |
(#47126) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
Csak a teljesség érdekében, megjelent a V&M nyári száma is szintén TT sulyponttal. |
|
(#47128) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#47118)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2015 |
|
Az LCH is (Logistic Center Hungária Kft.) ha jól tudom, a Schenker leányvállalata volt. Pont a névváltozás időszakában volt egy ideig alvállalkozónk, de már jóval a névváltozás előtt is schenkeres e-mail címeken keresztül kommunikáltak |
(#47144) jvnd válasza sunocske hozzászólására (#47128)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Erről van szó??? |
|
(#47147) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Kedves Olvtársak!
Régebben láttam, hogy valaki egy döglött kondérból nemes egyszerűséggel kukát csinált méretünkben. Szabad tudni annak a puffernek a paramétereit? Rám szakadt egy kiló, vegyesen nagy-kicsi, és ki szeretném próbálni.
Üdv
Marci |
(#47157) reszelozsir válasza angyal.marci hozzászólására (#47147)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Én inkább lemérném a kukákat az utcán, vagy akár egy barkácsboltban, szerintem egyszerűbb. 60-120l-ig több méret is van, háztartástól függően. A miénk 120l-es, 90cm magas és kb. 48cm az átmérője. |
(#47158) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Sziasztok!
Nem éppen egy gőz lokomotív, de azért ez is hazai TT-és! A feliratok egyenlőre csak papír nyomtatással kerültek rá majd a társain vizesmatricázva lesz. |
|
(#47159) angyal.marci válasza GABA TT hozzászólására (#47158)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Ígéretes példány! Csak úgy csináltad, vagy valaki kérte? |
(#47160) angyal.marci válasza reszelozsir hozzászólására (#47157)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Van benne valami!
|
(#47161) GABA TT válasza angyal.marci hozzászólására (#47159)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Csak én vágytam rá nosztalgiából, ifjú koromban még ilyennel dogoztam.. A Johan Deert pedig kis fiam elskubizta, nem kár érte mivel úgy sem passzol semmihez, túl korszerű volt. Az ekét megtarthattam. |
(#47162) angyal.marci válasza GABA TT hozzászólására (#47161)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
A kerekét hogyan csináltad? |
(#47165) GABA TT válasza angyal.marci hozzászólására (#47162)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Kölcsön kértem, majd műgyanta öntés után vissza adom a gyermekemnek. |
(#47169) GABA TT válasza angyal.marci hozzászólására (#47166)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Úgy is számon kéri és ha nem hát el cseni ebből, rosszabb esetben az egészet viszi. |
(#47170) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Sziasztok!
Most találtam ezeket a Roco szetteket jó áron. Ezek még elférnek egy Magyar témában ugye mert hasonlókat szoktam látni itthon.
Ezeknek ki lehet cserélni a kuplungjukat olyanra mint a tilligé? |
|
(#47171) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#47170)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Ki lehet természetesen. |
(#47172) angyal.marci válasza GABA TT hozzászólására (#47169)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Hozd el hozzám, én vigyázok rá! Vagy tedd be a kulcsos szekrénybe. |
(#47175) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#47174)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Másik kezeddel kotorászol az ötforintos után |
(#47181) V43-1182 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
|
(#47182) saetta válasza V43-1182 hozzászólására (#47181)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Nagyon komoly. Mindenki megy a DR téma után...
Azért donormozdonynak a TILLIG Start-os még (bár egyáltalán nem olcsó) kedvezőbb ajánlatnak tűnik...
Viszont a hangos verziók ára kedvezőbbnek tűnik.
----
Más:
Ha már V100. A múltkoriban beszélgettünk a modellsebességekről, és többen jelezték, hogy a fent említett V100 Start sebessége alacsony.
Elsőre nekem is így tűnt, egy ilyen hajtású M41-es modellel végzett tesztjeim alapján, tisztes bejáratás után 132 km/h arányos valós sebesség jött ki nálam, ami modulüzemben is elégséges lenne (ha nem sajnálnám oda ezeket a modelleket).
SAetta |
(#47183) etwg válasza V43-1182 hozzászólására (#47181)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Azért érdekes látni ezt az uj trendet. Valamikor szinte minden CSD dizel mozdonyt (természetesen a Csörgöt is) a néhai Piko/Gützold V100-s mozdonybol lehetett kialakitani - sajnos TT ben nem mert egyik (több volt) konstrukcio sem volt eget rengetö és igen nehezen volt adaptálhato más modellekhez. (Megnövelni a forgovázcsapok távolságát).
Manapság viszont megjelent szinte valamennyi hires CSD mozdonynak a modellje és ebböl az alapbol tértek vissza a V100-shoz. |
(#47185) csíkosháTTú válasza jvnd hozzászólására (#47144)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Lyessz!
|
(#47199) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Több helyen olvastam már, hogy "cd tokból kireszeltem". Mivel lehet szèpen vágni az átlátszó merev plexit, hogy ne repedjen vagy törjön. Reszelèshez milyen reszelőt használtok? |
(#47201) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#47199)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Az ilyen anyagokat megkarcolják majd egy vastag acélvonalzo alatt lenyomva törik.
Lombfürésszel szintén jol vághato.
Elvben bármivel lehet reszelni, pl. smirglit ráragasztva egy sima vékony rétegeltlemezre jo reszelöt kapsz. |
(#47202) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
2015.10.08-án 16.30-tól BTTB tali a szokott helyen a Nyugatiban. TEMOFESZT előkészítés, szervezés, részvétel jelentősen csökkentheti a várható létszámot, megjelenést? |
(#47205) G.F. Rákoskeresztúr válasza M298 hozzászólására (#47202)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Magam részéről részt vennék!
Úgy tudom, hogy most a modulosok nem szerepelnek a Temofeszten. |
(#47206) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Jó estét uraim!
Üzletet nem írnék hogy ne legyen baj,de ma lett előjegyezhető ez a vagon hátha érdekel valakit. Különben nem is tudom ki lehet itt írni pl hogy ez melyik boltban van? |
|
(#47208) hoTTo válasza sikumegalifter hozzászólására (#47206)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Ez csak egy bizonyos boltban mától előjegyezhető, ahol nem voltak lusták és nem várták, hogy előbb "az a másik" tegye fel és árazza be, ott már egy hónapja fent van. De nem csak ezt, hanem a Tillig teljes őszi újdonság kínálatát érdemes végig nézni. |
(#47209) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#47202)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Idén nagyon kevesen lesznek a klubtagok közül temofeszt kiállítók, szerintem tartsuk meg a klubdélutánt. |
(#47210) maTTato válasza HarciSün hozzászólására (#47199)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Csatlakozva etwg gondolatmenetéhez...
Magam is lombfűrésszel vágtam, majd naggyázós reszelés után kb, 5 mm széles nyáklapcsíkra ragasztott vizes csiszolóval előbb szárazon, majd vizesen összecsiszoltam. Látszatra jó eredményt kaptam. De a plexi üvegszerű átlátszó és nem vettem észre, hol kellene még javítani. Festés után a hibák rögtön szembetűntek. Valamint még egy dolog kibukott: A kész modell kotrójának kerék felé eső íve a főkeret alatt megszakad. Mentségemre ez az első "komolyabb" átépítésem és dühöngött a rutin. A következő nohabnál már sztirolt használtam, a kotró ívét pótlással a főkerethez igazítottam. Ahol egyenletlenséget láttam, vagy tapintottam, ott cseppnyi gittel javítottam. Az átépítésre szánt gép mindkét forgóvázából hiányzott egy-egy jókora darab, amit kétkomponensű epokittal pótoltam. A hagyományos kuplung befogást megszüntettem. A valamikor elkészülő modell Peho kuplungot fog kapni, a kotróba a helyét kivágtam. A kaszniról érdemes eltüntetni az öntőszerszám illesztésének a nyomait. Ha már úgy is festve lesz... |
|
(#47211) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#47210)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Forgóvázak átépítés alatt.
Még annyit tennék hozzá a plexis hézagoláshoz, hogy keményebbnek találtatott, mint a modell saját anyaga. Sokat szenvedtem vele. A keretet meg a kotrót a reszelő és a csiszoló is jobban vitte. Ellenben a sztirollal könnyebb dolgozni, mert közel egyforma a két anyag. Az eredmény is sokkal meggyőzőbb. |
|
(#47212) sikumegalifter válasza hoTTo hozzászólására (#47208)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Értem
Ti amúgy kint lesztek árúlni a Termofeszen? Ha igen kell valami,de azt majd privátban |
|
|
2025. Jan, 21. Kedd 8:29:24 |
|
Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt |
|
|