|
Kezdő modellező
|
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:
|
|
(#46633) SzerNoh válasza szakács hozzászólására (#46631)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2015 |
|
Szia!
Én a sínradír mellett teszem le a voksom. Átradírozod a pályát, 2*3-szór utána meg porszívózd át. Illetve a mozdonyok kerekét mi ezzel szoktuk takarítani : Mozdonykerektisztitó
(értelem szerűen ha van tapadógyűrű azt nem kell rátenni mert leszaggatja)
Üdv
SN |
(#46648) diginewl válasza SzerNoh hozzászólására (#46633)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2015 |
|
Üdv!
Jó az a sínradír, de utána még egy kis (pl: patikai ) sebbenzinnel csodát tudsz művelni. Az olajos szutymákot a sínradír nem szedi le, csak a oxidréteget. A benzin pedig úgymond befejezi a műveletet.
A síntisztító kefét (lásd előző link) bizonyos típuskhoz - régi piko cuccok - élből nem ajánlom. Megkarcolhatja a gyenge fémbevonatot, így egy két kör után pucolhatod ismét a kerekeket, mert az alatta levő fém már egyenletlen és az állandó szikráktól elkoszolódik a futófelület.
Valamint a mozdonyok áramszedését is ki kell pucolni, mert ott sem tétlenkedett az idő....
|
(#46684) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#46648)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2015 |
|
Idézet: „Az olajos szutymákot a sínradír nem szedi le,...”
Hanem gondosan és aprólékosan szétkeni a pályán végig. |
(#46829) szakács hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 13, 2015 |
|
Köszönöm a válaszokat! A sínradír működött, mindenhol járható a pálya, 7 év után újra
Egyéb praktika nem kellett, úgylátszik olajos szutymák vagy egyéb pipamocsok nem volt a síneken. |
(#46835) SzerNoh válasza szakács hozzászólására (#46829)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2015 |
|
Király |
(#47728) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2015 |
|
Sziasztok!
Nikecell vágására készített valaki házilag fűtőszálas vágót?
Tapétavágóval elég durva a felületet kapok. Gondoltam megpróbálnám másként.
Üdv: ati |
(#47730) etwg válasza gigantati hozzászólására (#47728)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2015 |
|
Nekem van, igy néz ki:
Minden gond nélkül akár 29 cm-s anyagot is vág. |
|
(#47761) gigantati válasza etwg hozzászólására (#47730)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2015 |
|
Tetszik
Milyen vastagságú a vágószál, és mekkora feszültséget kapcsolsz rá?
üdv:ati |
(#47762) Frankye válasza gigantati hozzászólására (#47761)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2015 |
|
Ez engem is érdekel! Most készülök habvágót építeni a páromnak (varrónő), mert kb 30 cm vastag habszivacs (vagy nikecell) lapokat kell vágni. A cekász anyaga is érdekelne! |
(#47763) etwg válasza Frankye hozzászólására (#47762)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2015 |
|
A cekász mezei ellenálláshuzal, 0,25mm átméröjü, kb 5Ohm a 60 cm hosszu szál. Ennek a fele a vágoszál a másik ( felül egy csigán átvezetve és a vizszintes karon rugoval feszitve az optimális áram beállitáśara szolgál. (Egy csokoládé szoritoval van odavezetve a trafo felsö vége és kb 25 cm hosszan el lehet mozditani.)
A trafo 14V-t ad üresen egy hasonlo szerkezeten mezei csengötrafot használtam, annak az elönye, hogy tartosan is elviseli a rövidzárat. A jelenlegi trafo nem ilyen de elég gyenge (eredetileg 1A- ra volt tervezve) igy a szál rendesen leterheli, de ez nem okoz gondot, mert egy lábkapcsoloval inditom, igy csak nagyon rövid ideig van bekapcsolva, és eddig semilyen gond nem volt, még a szál sem szakadt. |
(#47764) HarciSün válasza gigantati hozzászólására (#47728)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2015 |
|
Én korábban EZT találtam a neten. Vasalóból mentette ki az ellenállás huzalt hozzá. |
(#47768) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#47764)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2015 |
|
Ellenállásdrotot nem nehéz szerezni, vannak drotellenállások amiröl le lehet tekerni a huzalt, ha még van vasalo vagy rezsobetét az is jo, de jo a gitárhur is, csak egyre kell vigyázni, hogy vastag rézhuzallal legyen az áram az ellenálláshuzalhoz vezetve, hogy csak az melegedjen s ne minden drot meg trafo. Ajánlott ugy kialakitani az áramkört, hogy a huzal csak 300-350 fokra melegedjen ( mint egy forrasztopáka), de ne tovább még hosszabb bekapcsolás esetén sem ( ne vörösdjön ki). Ha jo a trafo, akkor a bekapcsolás után 3-5 másodperccel már forro lesz a huzal. Ilyenkor jo egy lábkapcsolo, hogy csak addig melegedjen amig dolgozol a vágoval. Különben föleg a kézi szerkezet károkat is okozhat. |
(#47780) somitomi válasza HarciSün hozzászólására (#47764)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2015 |
|
Hasonlót gyártottam egyszer én is, azon féméptőből és egy tollrugóból huzalfeszítő is volt. Egy állítható táppal használtam, így be lehetett állítani, hogy ne füstöljön el a vezeték. |
(#47873) Frankye válasza etwg hozzászólására (#47763)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2015 |
|
Köszönöm! |
(#47905) JZoli válasza Frankye hozzászólására (#47762)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Általában áramgenerátorral oldják az ilyen fűtőszálak hőmérsékletszabályzását, mert így függetleníteni lehet a szál cseréje utáni állítgatástól a hőmérsékletet, meg ezzel a megoldással könnebb az esetleges hőmérséklet beállítás is. |
(#47933) Frankye válasza JZoli hozzászólására (#47905)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Igen, erre jutottam én is. Egyelőre csak "próbálgatom" a technikát, ha véglegeset építek, azt így oldom meg magam is.
Köszönöm a jó tanácsot! |
(#47937) etwg válasza Frankye hozzászólására (#47933)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Attol függ milyen a trafod. A csengötrafo majdnem ideális, ha van benne elég szusz, mert az magátol átmegy áramgenerátorba.
Ha nincs, akkor nagyobb feszültségü trafo meg egy autoizzo sorbakötve is megteszi, az is szépen leszabályozza az áramot. ( az izzot ki kell probálni pl. 12V5W stb. ). |
(#48044) Frankye válasza etwg hozzászólására (#47937)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2015 |
|
Köszönöm a tippeket. Egyelőre sikerült megoldani egy "hagyományos" (EI magos) trafóval, pont jó lett a feszültsége, nem melegszik a trafó, és szépen is vág. Már kipróbáltam hungarocell táblán is, habszivacson is, mind a kettőt szépen viszi.
A cekász végül is egy kiszuperált elektromos grill-lap fűtőbetétjéből került ki (némi kézsérülés árán, ui. a leszedett külső burkolat, melybe a cekász-szál volt feltekerve a kerámia porban, itt-ott kissé "formatervezte" a kezem, de nem vészesen, csak néhány karcolás, kisebb vágás). Egyedül az zavar egy picit, hogy a szál feltekerése miatt kissé hullámos maradt, így modellezési célra nem szerencsés, de nekem pont megfelel. (Nem nagyon mertem húzással egyengetni, nem akartam elszakítani.) |
(#48045) etwg válasza Frankye hozzászólására (#48044)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2015 |
|
Akaszd fel a cekászt a plafonra, alul meg akassz rá 1-2 kg terhelést. Ilyenkor köss rá némi áramforrást hogy pirosra melegedjen, egyböl kiegyenesedik. |
(#48054) Farkasda hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2015 |
|
Kedves Modellezők!
Lehet nagy fába vágtam a fejszémet,de "modellezésbe" fogtam.
Elég érdekes a már majdnemhogy kész pálya. Anno,mikor odköltöztem a lakásomba az egy szobában több macska is élt. Volt nekik egy macskakifutó, ami majdnemhogy körbe ment a szoba 4falán a plafontól kb 30,40 cm-re. A költözéssel szerencsére a macskák is dobbantottak,ám kértem,hogy a "pályánakvalót" azt hagyja meg az előző tulaj. Kellett még hozzá bővítenem,és van olyan szakasz ahol csak egy nyomvonal tud majd haladni. Még csupán a hol keskenyebb,hol 3 macskányi szélességben van a falra bútorlap felfúrva,de már körbeértem. Mit gondoltok ez így mennyire építhető alap?
És hogy a mutatóssága is meglegyen, esetleg valamilyen padlószőnyeg amire lefektessem a pályát,vagy van speckós müfü? (ez lehet hülye kérdés volt...)
Valamint ha ez meg is van, miyen mértékben lehet emelkedőket,vagy sülyedéseket megengedni egy ilyen nagy speckós "kör" pályán?
Mellékesen az adatok, kb 18 m a pálya körbe, több ívet kell alkalmazni (vicces de pl a radiátorcső, vagy a sarkok kialakítása végett kell több formában ívet használni)
Ott mennyire lehet "hajtani" a pályán? Gondolok itt,hogy mondjuk egy lejtőről ha megérkezik a szerelvény érkezhet e rögtön ívbe?
Sok a kérdés még bennem. De amint írtam az építésben még piszkosul az elején, ott vagyok, hogy most szerzem be a pályát. (a meglévő U profilú sínszálak hasznossága és modernsége kivetnivalót hagy maga után) Hogyan érdemes elkezdeni?
Bocs ha hosszúra kerekedett! Várom válaszotokat! Üdv: Dávid |
(#48063) Frankye válasza etwg hozzászólására (#48045)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2015 |
|
Köszi a tippet, kipróbálom! |
(#48064) Frankye moderátori
válasza Farkasda hozzászólására (#48054)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2015 |
|
Üdv a körünkben, az "ápoltak" között!
Megkérlek, hogy egy kérdést (hozzászólást) csak egy helyre tegyél fel, aki tud, ott is válaszolni fog rá.
Amúgy az indulás jó, de szőnyeget ne használj! Létezik szórható műfű is, de akár kész "gyepszőnyeg" is, ami papírra van felvíve, és felragasztható. A műfű szórásról itt, az oldalon több helyen is olvashatsz.
Az U profilú sín helyett inkább javaslom az I profilt, szebb is, modernebb is, és ehhez inkább kaphatók "kiegészítők". |
(#48065) somitomi válasza Farkasda hozzászólására (#48054)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2015 |
|
Érdekes hely egy terepasztalnak, amerikában népszerű ez a fal mentén körbeépítkezés (csak nem a plafonnál ). 18 méteres hosszon jó kis pályát lehet építeni hosszú nyíltvonali szakaszokkal, szép nagy váltókörzetekkel.
Az íveket alapvetően a gördülőállomány határozza meg, a legtöbb jármű ~300 mm-es ívsugáron még biztonsággal használható, de a hoszabb, merev futóművű gőzmozdonyok esetében gyakori a fél méter körüli minimális ívsugár. Szerintem akkora ívsuarat használj, amekkora csak elfér, a modern személykocsik például elég hülyén mutatnak szűk ívekben (mellesleg meg még a FREMO modulokon használt 2000 mm is alulbecslése a nagyvasúton szokásos ívsugaraknak).
Lejtésre általában 2-3%-ot szoktak felső határként emlegetni a szakértők. Efölé szerintem nem érdemes menni, mert egyrészt nem mutat jól, másrészt kisebb vonóerejű mozdonyoknak gondot is okozhat. Amire figyelni kell, hogy minél ívesebb legyen az átmenet, a vízszintes és a lejtésben fekvő pályarész között ne legyen "törés".
A pálya alá nem igazán jó dolog műfüvet, vagy padlószőnyeget rakni, a legtöbbször parafát használnak az ágyazathoz (ezzel alakítják ki az ágyazat formáját, aztán megy rá a kavics). A pálya mellé viszont mehet akár fű, szántóföld, erdő, miegymás. Érdemes megnézni sokféle terepasztalt a neten, jó ötleteket lehet összeszedni. És persze sok sikert |
(#48090) Evigabi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 4, 2015 |
|
Sziasztok !Régen jártam már erre.Azt szeretném kérdezni hogya tudok egy trafóra 10-15 utcai lámpát rákötni?Sehol nem találok infót gondolom nem bonyolult csak nekem.
Segitséget előre is köszönöm Evigabi |
(#48093) etwg válasza Evigabi hozzászólására (#48090)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2015 |
|
Ha 12:16V-sak.a lampak akkor vezetekeiket parhuzamosan kötöd es igy kapsz 2 vezeteket amit a trafo 16V-s kimenetehez kötöd
|
(#48119) tulip válasza Frankye hozzászólására (#48063)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2015 |
|
Ellenálláshuzalt (nem röhög) elektromos cigaretta boltban érdemes keresni, 2méter 342 forint.
Van 0,16mm-től 0,4-ig mindenféle.
Pl: Bővebben: Link |
(#48146) Frankye válasza tulip hozzászólására (#48119)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Köszönöm a tippet, ez eszembe nem jutott volna! |
(#48194) vanilia27 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Sziasztok,
5 éves fiam addig szívta a család (első sorban feleségem) vérét, még beadtuk derekunkat, hogy terepasztalt építünk. Elsősorban a helyhiány miatt vagyunk gondban.
Az asztal mérete 180x100 cm-es lesz és egy kis H0-ás analóg üzemet tervezünk rajta. Tudom nem szerencsés választás a méretarány ilyen kisasztalhoz, de mi mégis ezt szeretnénk.
Pár kérdésem lenne ennek kapcsán a tapasztaltabakhoz:
-elegendő-e az asztal lapjának egy 8mm-es OSB lap? (az asztalt nem tervezzük mozgatni, illetve nem csak a keret tartaná, hanem keresztben egy pár léccel még megtámasztanánk)
-tudok-e olyan weblapot, ahol lehetne hasonló asztalméretben pályaterveket böngészni, az ötlet gyűjtés végett?
-illetve alapvetően Piko sínrendszerben gondolkodunk? mi a véleményetek róla?
Megtisztelő válaszotokat és rámfordított időtötket előre is köszönöm!
Vanilia27 |
(#48195) gigantati válasza etwg hozzászólására (#47763)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Tegnap összeállítottam egy "hungarocell vágót".
A gépész rész (szerintem) egész jól sikerült. A menetes szárral szépen tudom a vágószálat feszíteni szakadásig.
A villamos résszel van bajom. Első körben egy 15V-os csengőtrafó+0,6 mm-es ellenálláshuzal párossal próbálkoztam. Semmi. Utána riasztó kábelből szedtem ki három szál sodrott részvezetéket. Egy szál 0,1mm. Semmi még úgy sem hogy egyenként elvágva a szálakat csak egy 0,1-es szál maradt.
Végső megoldásként a 0,6-os ellenálláshuzalra ráengedtem (egy izzóval sorba kapcsolva) a 230V-ot. Ott sem akart melegedni.
Mit javasoltok a továbbiakban? Hogyan lehetne a 15V-ból valahogyan több "ampert' kicsalni? A 230V-ot nem igazán eröltetném tovább.
üdv:ati
|
|
(#48197) etwg válasza gigantati hozzászólására (#48195)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Két megjegyzés:
1. A feszités nem lesz jo, mert a vágoszál ha melegszik nyulik. A menetes rudat cseréld ki rugora vagy gatyagumira.....
2. A vágohuzal ellenállásának a csengötrafohoz kb. 15 Ohmosnak kellene lennie. A 0,6 mm-s biztosan nem annyi! Azért nem megy a 230V-s kisérlet sem, mert az izzon csak alig 0,5A folyik. 1A-l mindenképpen számolni kell még a vékonyabb huzalnál is, a vastagnál még inkább.
A hozzávezetö huzaloknak viszont vastagnak kell lenniük, a 0,6 mm-s huzalhoz min 2,5 mm2-s a tied meg ha jol látom mindössze 0,75 mm2!
Szoval olyan huzalt kell szerezned aminek az ellenállása az adott hosszra kb.10 Ohmos lesz - mérhetö a multiméterrel!
Csak ezután fog a cucc müködni. (Akár modellvasut trafoval is). |
(#48198) Váltógyártó válasza vanilia27 hozzászólására (#48194)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Hi!
Ha ilyen kis helyed van, én mindenképp a PECO Setrack rendszerét javasolnám. Egy picivel drágább, de rövidebbek a váltói, és nagyságrendekkel megbízhatóbb, mint a PIKO A!
PECO Setrack |
(#48199) JZoli válasza gigantati hozzászólására (#48195)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Az egyik haverom pillanatpákából készített egy ilyen habvágót, kb 20-25 cm vágóhosszúsággal. Ellenálláshuzalból van a szál, a két meglévő csavar alá van bekötve a hozzá vezető rézdrót, ami elég vastag, hogy ne melegedjen, egész jól lehet vágni vele. A huzalfeszítés nála is egy rugó segítségével van megoldva, mert a nyúlást mindenképpen kompenzálni kell! |
(#48200) vanilia27 válasza Váltógyártó hozzászólására (#48198)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Szia,
Köszönöm az ötletet.
Utána nézek a javaslatodnak.
Gondot jelenthet esetleg ennél a PECO sínrendszernél, hogy négytengelyes fuggerth-ek is mozgatnánk rajta?
Vanilia27 |
(#48202) csíkosháTTú válasza vanilia27 hozzászólására (#48200)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
2,5mm magas a profilja, igen.
|
(#48203) vanilia27 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48202)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Szia csíkosháTTú,
TE milyen sínrendszert javasolnál, ha a válaszodat jól értelmezem és a PECO mégsem jó nekem, ha négytengelyeseket is futtatnék rajta.
Köszönöm:
Vanilia27 |
(#48204) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48202)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Miért gond a 4 tengelyes ennek a profilnak? |
(#48205) csíkosháTTú válasza vanilia27 hozzászólására (#48203)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Boccs!
Kapkodva írtam, "újmagyarul"....
Szóval, az a sínrendszer 2,5mm profilmagasságú, így a Fuggerth kocsiknak (sem) gond, ha ilyenen közlekednek.
Jó a PECO is, vagy Tillig H0 Standard, ha követelmény a 2,5-ös magasság.
|
(#48302) moszat hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
Sziasztok!
2 napja sikeresen megörököltem (édesapám átadta) régi féltett H0-ás vasútmodell készletét: 9 mozdony, 9 személyvagon és vagy 20 tehervagon (van még 10 olyan, amik hibásak, mert vagy szervó rossz, vagy ilyenek, mert leugrálnak a sínről), szemaforok, váltók, 3 nagy szürke kezelő, plusz a váltó és szemafor kezelők, és egy kazalnyi sín. A síneket sínradíroznom kell és sebbenzinnel kezelni, a régi PIKO a legjobb, a papír aljú. A műanyag aljú némelyike megcsavarodott, azzal kezdenem kell valamit. Viszont van egy vonat, ami nem megy: PIKO BR 130 (plusz a kaszniból valaki - középről amibe a súlyt rögzíti a csavar - menetes műanyagot letörte a felét azt lehet pótolni valahogy?) egy, ami akadozva megy, egy, amelyik egy idő után leáll, és a másik irányba megy csak (BR 118-ra hasonlít, a dobozán Brunhilda van, ha jól emlékszem). Plusz egy PIKO Nohab, ami szénkefe-cserés lesz. Szeretném megkérdezni tisztelettel, van-e olyan kolléga itt, aki tud ebben segíteni esetleg megmutatni hogyan kell szerelni ezeket a jószágokat? Előre is köszönöm a segítséget.
[color=red[Káromkodás, durva szavak nélkül is értjük.
Továbbá légy szíves figyelni a helyesírásra is. Most kijavítgattam, így azért már érthető is többé-kevésbé..
Frankye[/color] |
(#48363) vanilia27 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
sziasztok,
asjnos helyhiány miatt a tervezett asztalról le kell mondanom.
Viszont arra gondoltam, mint alternatíva és erről kérdezném a véleményeteket, hogy szerintetek, ha mindent rögzítek a 'terepasztal' lapján, akkor tudom-e tárolni függőlegesen a falhoz támasztva egy ajtó mögött? 180x100-asról beszélünk mindössze.
(persze tudom, hogy ez sok mindenben limitál majd, de mégsem teljesen veszik el a terv)
Köszönöm a válaszotokat előre is.
Vanilia27 |
(#48365) etwg válasza vanilia27 hozzászólására (#48363)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
Nyugodtan megteheted, az én probaasztalom is igy van tárolva. |
(#48372) ModELiTT válasza gigantati hozzászólására (#48195)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
Szevasz !
Nos nem kell túl bonyolítani amit nem muszáj,veszel egy darab 3-4mm réz pálcát meghajlítod mint a képen,ráfogatod egy bútorlap darabra,fúrsz bele egy 4mm lukat,alulra teszel valamit (szög,csavar
) amire az egyik pólust rátudod kötni,vagy csíptetni,veszel volfram szálat 0,35 vagy 0,4 mm est,ezzel összekötöd a két pólust, a
feszítést,megoldja a rézpálca ...
FZ1 trafó mozdony kimenetét rákötöd,szabályozott feszkóval tudsz
dolgozni,be tudod állítani a megfelelő áramerősséget,ami nem égeti a hungarocellt ...
Még raktam rá egy állítható ütközőt,amivel pontos méretet tudok vágni ...
|
|
(#48373) ModELiTT válasza gigantati hozzászólására (#48195)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
Szia !
Azt mondanám,hogy nincs értelme bonyolítani a dolgokat ha nem
muszáj ...Roppant egyszerűen megoldható az egész vágó szerkezet,veszel egy falapot vagy bútorlapot kifúrod egy 4mm-es
fúróval,az egyik oldalára teszel,lemezt-csavart-szeget amihez majdan tudsz kötni,a másik oldalára hajlítasz 3-4mm réz pálcát ami
acélos egy kicsit,a két pontot összekötöd 0,35 vagy 0,4 mm-es
wolfram szállal,a pálca megoldja,hogy feszes maradjon ..
A két pólusra rákötöd az FZ1 trafó mozdony oldalát,és egy vezérelhető feszültséggel tudod szabályozni a vágás minőségét ...
Betudod állítani,hogy ne égessen ...
A képen látható,hogy milyen egyszerűen oldottam meg,és tettem
rá egy állítható ütközőt,amivel pontos méreteket tudok vágni .. |
|
(#48374) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
Elnézést megzavartak,és kétszer küldtem el a hozzászólásomat !
|
(#48380) vanilia27 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2015 |
|
Sziasztok,
Az általatok is javasolt Peco Setrack síneket van ötletetek hol érdemes beszerezni? (itthon bolt, börze, külföld, ebay stb)
Köszönöm:
Vanilia27 |
(#48396) csíkosháTTú válasza vanilia27 hozzászólására (#48380)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2015 |
|
Tudomásom szerint a
Mediker és a VMC is tart idehaza PECO-t.
(Valamiért nem tudok linket beszúrni ezzel az ócska Chrome böngészővel, majd megpróbálom a jó öreg IE-vel, azzal hátha...)
Medikernél, katt ide!
VMC-ben, katt ide!
(És most megyek, kitakarítom a Chrome böngésző nyomait is a gépemről!) |
(#48403) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2015 |
|
Sziasztok!
Az utóbbi napokban Csipkerózsika álmából felkelt az asztalépítés
Nekikezdtem az emelkedő ív kialakításának. Az emelkedés 280cm hosszon 15cm. Ez 3% emelkedést jelent. Középen egy kisváros lesz kialakítva. Elvileg bármelyik szinten (0 vagy +15) kialakítható, de szeritnem reálisabb, ha a +15 szinten lesz, így nem fordul elő, hogy a vonatok a háztetők mellett járank. Az emelkedőt a sínek külső oldali domborzata is követni fogja.
Az emelkedő 4mm-es rétegelt lemezből készül, amit jelenleg 35 cm-renkét fogok alátámasztani. Úgy néztem, hogy ez az osztás megfelelően alátámasztja a lapot.
A 15 cm szintkülönbség szerintetek mennyire reális? A szabvány szerinti H0 ürszelvény 6,5cm. Ehhez még hozzáveszem az alsó szint töltését +0,4cm, ill a felső szint merevítőjét +3-4cm még mindíg marad 4-5 cm tartalék. Érdemes tovább csökkenteni a szintkülömbséget, vagy túl sokat nem nyerek vele?
üdv:ati
|
|
(#48404) JZoli válasza gigantati hozzászólására (#48403)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2015 |
|
Nem tudom, hogy hogyan jött ki Neked az a 3% , de az én számításaim szerint ez több mint 5 %, az meg már nagyon sok lesz! |
(#48406) gigantati válasza JZoli hozzászólására (#48404)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2015 |
|
Én eddig fok-ban kalkuláltam az emelkedőt.
Ha 1m-en 1m szintemelkedés 100%, úgy valóban 5%-nál járok, ami 3 fok.
Így a 15cm felejtős. A 10cm-es magassággal éppen kijön a 3,3% emelkedés. Kb 20 cm-t tudnék még nyerni, ha a fenti (képen hátul lévő magas vízszintes) szakaszt is beveszem az emelkedőbe. Ide azonban két kitérőt is tervezek. Az mennyire üzembiztos, ha nem vízszintesen van beépítve?
|
(#48446) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2015 |
|
Ez az emelkedő még engem is megizzaszt, remlélem ha egyszer kész lesz a mozdonyokat nem fogja
Három hozzászólással ezelőtt készítettem képeket az akkor még 15cm magasságú íves szakaszról. Ezt már redukáltam 10cm-re.
Az íves szakasz alapja 4mm-es rétegelt lemezből készült. Az alátámasztásokat összesen 8 helyre (35cm-enként) tettem (piros jelölések). Most azt látom, hogy ez eléggé ritka, mivel a lejtő hosszirányában még kis erőhatásra is behajlik. Most azon gondolkodom, ha merevebb lécekből (kék vonalak) megmerevíteném az oldalát jobb lenne-e?
Esetleg próbáljak meg egy vastagabb rétegelt lemezt? Akkor viszont félek, hogy nem lehet ennyire hajlítani .
|
|
(#48447) proba válasza gigantati hozzászólására (#48446)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2015 |
|
Gondolom minden piros csíknál csak egy ponton rögzítetted a lábhoz. Szerintem minden piros csíknál a csík két végén a talapzathoz egy függőleges meg benne egy kereszt irányú feltámasztás többet védene. Vagy alatta is közlekedni akarsz? Ha igen, esetleg négy külső és belső oldali feltámasztás oldalirányba jól megtámogatva. |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 19:31:40 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|