Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       332/437    
(#47782) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#47781) Válasz Okt 22, 2015
Tényleg szép, de azért sajnálom a Conradot.
(#47783) sunocske válasza DZolTTán hozzászólására (#47776) Válasz Okt 22, 2015
Nem szóródik, mivel a púp széle alacsonyabban van, mint az oldalfal teteje, azaz nem rakják "fullra" a kocsit

Van, amikor a zúzottkövet is ilyen Res kocsiban kérjük egyébként, tipikusan komplett kitérőcsere, vagy rövidebb (20-50 m) vágányátépítés során célszerű. Ugyanis ilyenkor a munkagép beáll a tükörbe, és a szomszéd vágányon álló kocsiról szépen "magára szedi" az anyagot, majd elteríti, utána hengerrel tömörítjük a réteget. Aztán ha megvan a kb. 30 cm vastag alsó ágyazat, akkor jöhet rá a vágány (vagy a kitérő), és csak a felső ágyazatot (ami kitölti az aljak közötti és körüli részt) engedjük önürítős kocsiból. Megpróbálok szerezni fényképeket egy-egy munkafolyamatról, amit egy szűkebb körnek esetleg bemutathatok (mivel munkavédelmi szempontból nem mindig 100%-os a csapat, ezért nem publikálnám nyilvánosan).
(#47784) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#47782) Válasz Okt 22, 2015
A Conrad nagyon jol tudja mi a konstrukcio gyengéje, és rengeteg ideje lett volna azon javitani (pl motorcserével - egy ilyen motor abban is csodákat tett volna). Nem történt semmi az utobbi 5-10 évben, az áremelésen kivül. ( Az elsö Conrad meghajtokat 4.90€ -rt vettem, ma már néha 7.95€ is kérnek.

(#47785) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#47784) Válasz Okt 22, 2015
Majd beszerzek egy Conradot, és elkezdem bütykölni. Ilyen motor gondolom beszerezhető külön is, a réz nyomóérintkezők helyett meg mikrokapcsoló meg nem lehet ördöngösség. Persze ezekkel a módosításokkal megnő az ára is, de Harci Sün árul használt-új állítóműveket, baráti áron.
(#47786) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#47785) Válasz Okt 22, 2015
Ezt ne tedd.
Ahhoz komoly beavatkozás kell az egész konstrukcioba, és valoszinü a motor meg a 2 mikrokapcsolo külön beszerezve többe kerül mint maga a Conrad állitomü, amiböl csak a háza maradna meg és az 2x nagyobb mint az MTB motor
Akkor már sokkal jobban jársz egy kész MTB-vel vagy a szervokkal (nálam is van vagy 20-25 üzemben).
(#47788) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47785) Válasz Okt 22, 2015
Marci,
Nem értem, hogy miért kell kínkeservesen újra feltalálni a spanyol viaszt akkor, amikor elfogadható áron van egy korszerű szerkezet, ami fényévekkel jobb, mint az, amit meg akarsz mókolni. Igaza van Eugennek, a ráfordított plusz alkatrészek többe lesznek, mint a készen kapható állítómű.
És ismerve az ő kritikus szemléletét, ha egyszer valamire azt mondja, hogy jó, akkor az biztos úgy van.
(#47789) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47788) Válasz Okt 22, 2015
Hiába, javíthatatlan vagyok. Nagyon szeretek barkácsolni.
(#47790) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#47788) Válasz Okt 22, 2015
Én ettöl jobb konstrukciot ennyi pénzért és ekkora méretben még nem láttam.
(Pedig van otthon egy tucat mindenféle állitomü - eddig a Feathert tartottam a legjobbnak; hangtalan, megbizhato, de marha nagy és méregdrága).
Ezért engedtem meg magamnak ama véleményt.
Az MTB-hez nagyon hasonlo a néhai Hubner 1-s (LGB) vágányzathoz szállitott meghajtoja ( belsö kialakitásban), de az is mintegy 30-40%-l nagyobb, a kapcsolok szintén egyszerü kontaktusok, és kb 2,5-3x annyiba kerülnek mint az MTB.
(#47816) róbertke hozzászólása Válasz Okt 23, 2015
(#47817) kombi válasza róbertke hozzászólására (#47816) Válasz Okt 23, 2015
Valamelyik nap kezembe akadt ez a rakj, amit jó néhány éve még te adtál anno nekem.

Az a legszebb, hogy profilsínnel, nagy ívsugarú(R 600 mm) váltókkal, főleg Tillig járműanyaggal fele magasságú domb is sok, mert elrepülnek a kocsik a vágány végén
(#47818) diginewl válasza etwg hozzászólására (#47781) Válasz Okt 23, 2015
Kérdés, de mintha már lett volna róla szó:
MTB állítómű működése.
Ez az állítómű ide/oda járatásához kell-e fordítani az egyenáram polaritását (mint a néhai Conrad-nál kötelező)?
Mintha úgy olvastam volna, hogy nem, de kérném a megerősítést.

A motor mindig egy irányba forog (motorban a főtengely), csak a bütykös tengely, mint egy szelepvezérlő kapcsolja az egyik/másik állapotban való megállítását.

Amúgy marha jó ötlet, nem tudom, de eddig ez senkinek nem jutott az eszébe???
(#47819) etwg válasza diginewl hozzászólására (#47818) Válasz Okt 23, 2015
Idézet:
Ez az állítómű ide/oda járatásához kell-e fordítani az egyenáram polaritását (mint a néhai Conrad-nál kötelező)

Nem, mert a motor mindig egyirányba forog, csak a mikrokapcsolo allitja meg 180 foknál.

Idézet:
„Amúgy marha jó ötlet, nem tudom, de eddig ez senkinek nem jutott az eszébe??? ”

Eszébe jutott immár 40 éve, csak ipari kivitelben senki nem gyártotta ( mintha az iparnak kötelezö lenne szart gyártani.)
Ime a 30 éves konstrukcio, az elödjei már elkallodtak (még nagyobbak voltak egy kicsivel).


image.jpeg
 
(#47820) diginewl válasza etwg hozzászólására (#47819) Válasz Okt 23, 2015
Ok köszi!
Így még a DCC váltó dekóderekről is egyszerű vezérelni, mintha egy sima ikertekercs lenne.
(#47821) etwg válasza diginewl hozzászólására (#47820) Válasz Okt 23, 2015
Még attol is könnyebb, mert sokkal kevesebb áramot igényel ( <150mA), igy olcso mezei tranyokkal vagy ULN-nel is lehet kapcsolgatni.

(#47823) róbertke hozzászólása Válasz Okt 24, 2015
(#47824) róbertke hozzászólása Válasz Okt 24, 2015
Svédek így moduloznak otthon

viewArticle[...
 
(#47825) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#47824) Válasz Okt 24, 2015
Ezt próbáld újra, mert én nem tudom megnyitni mobilról.
(#47826) etwg válasza sunocske hozzászólására (#47825) Válasz Okt 24, 2015
Én sem....
(#47827) saetta válasza etwg hozzászólására (#47826) Válasz Okt 24, 2015
Én asztali gépről se...
(#47828) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#47825) Válasz Okt 24, 2015
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=98114748&t=9155436&openwith=1

BIG_00072384...jpg
 
(#47829) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#47825) Válasz Okt 24, 2015
Ez így megy?

BIG_00072384...jpg
 
(#47830) saetta válasza róbertke hozzászólására (#47828) Válasz Okt 24, 2015
Hát nem vállalnám be, hogy nekimegy a gyerek....
(#47831) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#47829) Válasz Okt 24, 2015
Igen, köszi

Hááát... ötletes
(#47835) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#47829) Válasz Okt 24, 2015
Elkezd fújni a szél és leesik a vonat..
(#47836) angyal.marci hozzászólása Válasz Okt 24, 2015
Mit lehet a maradék 3-4 cm-s sínszálakkal tenni? Rozsdásra festve mehet pl a vágány mellé, mintha ottfelejtették volna az utolsó karbantartáskor. Ezen felül? Pl. kocsiba tehető?
(#47838) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#47836) Válasz Okt 24, 2015
Lehet táblalábnak használni, vagonra rakni, ocskavastelepet tölteni, daru sin a mühely beja.rata felett stb.
(#47839) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#47838) Válasz Okt 24, 2015
Jó ötletek! Köszönöm. Szerintem táblaláb lesz ez a darab. Milyen táblát szokás rátenni? Ha van erre valami szokás...
Azon filóztam még, hogy szigorúan modulon lehetne-e hosszúsínszállító vonatot járattatni?
(#47840) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#47839) Válasz Okt 24, 2015
Ami éppen kell. Tolatás határ stb. Igen gyakran volt sinekre szerelve.
(#47842) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#47839) Válasz Okt 24, 2015
A hosszusinekkel vigyázni kell nem annyira rugalmasak és a kocsik is könnyüek igy kis ivben ki fognak ugorni.
Ide modellsin kellene valami könnyü és hajlékony anyagból.
(#47843) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#47842) Válasz Okt 24, 2015
Ezért mondtam modult Otthoni terepasztalon eszemben se lenne ilyet járatni. OFF N-ben összeraktunk egy igazi tehervonatot kb 20 kocsiból, és az első ívben úgy dőlt ki, hogy öröm volt nézni... Terepasztalon persze. Ez mind a modellívsugarak miatt.
(#47849) Gashpy válasza angyal.marci hozzászólására (#47836) Válasz Okt 24, 2015
De pl. sok hétvégi telek kerítésoszlopa is sínből van...
(#47850) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#47843) Válasz Okt 25, 2015
Még a modul is szűk lenne ehhez.

Hosszúsínszállító szerelvényen ritkán szoktak 1-2 szál sínt szállítani, ahhoz túl drága a közlekedtetése. 6-8-10 szállal már valószínűbb (a maximális terhelhetőség egyébként sínrendszertől (folyómétersúlytól) függ, 20-28 szál a maximum, ha jól emlékszem). Fogj meg hat szál méteres sínt (az TT-ben pont egy 120 méteres hosszúsínnek felel meg), 3-4 ponton rögzítsd őket egymáshoz valamivel, majd kezdd el óvatosan hajlítani. Meg fogsz lepődni, mekkora oldalirányú erőt kell kifejteni, hogy meghajoljanak.
(#47851) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#47843) Válasz Okt 25, 2015
Ahogy Sünöcske mondta, nem fog menni a modulon sem, és még a váltokrol nem is beszéltünk....
(#47853) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#47851) Válasz Okt 25, 2015
Meggyőztetek
(#47854) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#47836) Válasz Okt 25, 2015
Kösd a villamos után ☺

img_8896 (1).jpg
 
(#47855) sikumegalifter hozzászólása Válasz Okt 25, 2015
Nekem viszont tetszik ahogy a kitérőket szállítják. Régen azt hittem hogy a helyszínen építik őket össze

kepki.jpg
 
(#47856) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#47854) Válasz Okt 25, 2015
Ez tetszik! kénytelen vagyok egy villamost is felvenni a terveim közé de érdekes maga a "rögzítés". Összeszedtek két fvázat, oszt' rátették a síneket...
(#47857) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#47855) Válasz Okt 25, 2015
Jé, betonaljas kitérő.
(#47858) sunocske válasza sikumegalifter hozzászólására (#47855) Válasz Okt 25, 2015
Látom, Gyöngyösön jártál!

Ez a technológia (mármint a ferde szállítókocsi) hazánkban még viszonylag új, nagyjából 3-4 éve van használatban. Három vagy négy szállítószerelvény van, melyet a VAMAV az osztrák anyavállalattal közösen használ, szóval a kocsikban van kilométer rendesen

A kitérőket háromféleképpen lehet építeni a nagyvasúton:

1. tükörben kötve
Ilyenkor a kitérőt a kész alsó ágyazatra fektetik le alkatrészenként (először leosztják az aljakat, majd erre építik rá a vasanyagot). Mondhatni, ez a legkényelmesebb megoldás, viszont ez igényli a legtöbb vágányzári időt is, vagyis ez okozza a legnagyobb zavartatást a forgalomban. Egy kitérő összeszerelése ilyen környezetben akár két napot is igénybe vehet!

2. munkapadon lekötve
A kitérőt a beépítés helyének közvetlen közelében (valahol az állomás területén, ahol van rá hely és nincs útban) kialakított munkapadon (értsd: sík területen vagy egy nem használt vágányon) szerelik össze, majd a vágányzár alatt a kész alsó ágyazatra daruval vagy ún. KICSE (KItérő CSErélő) gépsorral teszik be a helyére. Előnye, hogy rövidebb ideig tart a régi kitérő elbontása és az új beépítése, egy 12-16 órás vágányzárba belefér a régi kitérő elbontása, a teljes ágyazatcsere és az új kitérő beemelése. Hátránya, hogy a munkapadon nem lehet olyan pontosan dolgozni, mint "laboratóriumi" körülmények között, illetve az összeszereléshez a kitelepülés is néha problémás, a helyigényről nem is beszélve.

3. gyári előszerelt kitérő beépítése
Nincs szükség munkapadra, mivel a kitérőt két-három fődarabra megbontva szerelik össze a gyárban (egyben nem lehetne szállítani, mert túl nehéz és túl nagy lenne). A gyárban az aljakat sablon szerint osztják le, így a tévedés és a pontatlanság gyakorlatilag kizárható, ráadásul Gyöngyösön egy mozgatható sátor is van, a munkapad fölött, így az időjárástól védve, ráadásul telepített eszközökkel lehet dolgozni. A vágányzári idő hasonló az előzőhöz, mivel csak annyi a különbség, hogy a kitérőt nem a "földről" kell fölvenni, hanem a ferde szállítókocsiról kell levenni. Levétel előtt a rakfelületet természetesen vízszintesre állítják (azért kell eldönteni, hogy a rakomány beférjen az űrszelvénybe).

@Marci: ma már a betonaljas kitérő igen elterjedt jószág, a közelmúltban felújított vasútvonalainkon szinte már csak ilyet látni. Egyébként körülbelül a '80-as évek végén kezdtek kísérletezni a betonaljas kitérőkkel (a legelső azt hiszem Budapest-Nyugati pu. 10 sz. kitérője volt, ez pont a Ferdinánd híd alatt van, így csak vonatból látni). Új kitérőt már nem nagyon építünk talpfás kialakítással, legfeljebb iparvágányokban vagy alárendelt helyeken.

Sínszállítás témához: a villamos mögött egy "sztenderd" 24 méteres sínszál látható (TT-ben 20 cm), ezt idehaza két négytengelyes (Res/Rgs) vagy három kéttengelyes (Lgs vagy Ks) kocsival oldjuk meg. És még mindig problémás a "tekeredése" A képen látható módszerhez hasonlót csak TVG-vel szoktunk alkalmazni, és azt is inkább csak rövidebb távon, lehetőleg vágányzárban.
(#47868) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#47858) Válasz Okt 25, 2015
Idézet:
„a közelmúltban felújított vasútvonalainkon szinte már csak ilyet látni. ”
Az esztergomi vonalon én nem láttam betonaljas kitérőt, pedig a közelmúltban lett restaurálva. Az IHO - t is rendszeresen olvasom, ott is alig láttam betonaljas váltót...
(#47869) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#47868) Válasz Okt 25, 2015
Akkor csak a kedvedért, az említett médiumtól

Pilisvörösvár, páros oldal

Sőt, idehaza Cegléden is szinte csak betonaljasok vannak. De a főépítésvezetőségem területén lévő betonaljas kitérőket is estig sorolhatnám...

Néhány, amit csak az elmúlt pár évben építettünk be:
- Budapest-Déli 1, 2, 42, 45, 51, 52, 53 sz. kitérők
- Budapest-Nyugati pu. 16 sz. (ezt a kéthetes kizárás alatt építettük be)
- Kelenföld 70 sz. kitérő (illetve kb. három hete cserélve lett a 61-es is, de azt nem mi csináltuk)
- Kőbánya-Kispest 24 sz. kitérő
- Rákos 15, 21 sz. kitérő (2016-ban pedig elkezdjük az állomás páratlan végén a nagysugarú kitérők cseréjét B60-1800 rendszerűre, mely kitérő irányban 120 km/h sebességre alkalmas!)
- Ferencváros 9, 29 sz., (ezek most az elmúlt hetekben épültek be), 55, 65 sz. (ezeket meg tavasszal) kitérők.

És még egy sor másik, amire sajnos már nem emlékszem De a 150-es vonalon is épült be jó pár 2007 óta (akkor kezdtem el dolgozni a cégnél).

Szóval tessék nyitott szemmel vonatozni, mert alvás közben elszalasztod a betonaljas kitérőket
(#47870) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#47869) Válasz Okt 25, 2015
Ez már viszonylag sok, bár még mindig a faaljú kitérők vannak túlsúlyban. Vörösváron kívül van a "kettes oldalban" még betonaljas?

Ezentúl pedig nem fogok a vonaton aludni, hanem igenis figyelni fogok!
(#47877) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47870) Válasz Okt 25, 2015
A másik oldalon pl. Vác is betonaljas kitérőkkel lett átépítve.
(#47879) etwg válasza sunocske hozzászólására (#47869) Válasz Okt 25, 2015
Ma vonatra várva tanulmányoztam néhány talpfát (felujitott 160kmh-s pálya), és azt figyeltem meg, hogy a talpfák felülete az aprovasak alatt egyedien ki volt marva, szinte minden darabból más volt leszedve 1-2 cm vastagságban. Volt olyan amin semmilyen marás nem volt. Nem tudom miért van ez igy, de valoszinü, hogy a modern pályaépités igényli, higy valamennyi talpfa egyforma vastag legyen. (Egyforma magas legyen a sintalp a faalj also sikjától).
(#47883) saetta válasza sunocske hozzászólására (#47869) Válasz Okt 25, 2015
Hááát Dávid!

Igyekszel, igyekszel, még a MÁV-hoz is beszivárogtál, de ez akkor sem bizonyít semmit! Mert csak!


(#47884) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47877) Válasz Okt 25, 2015
A felújítas óta nem jártam arrafelé, ezért nem tudok hozzászólni, de természetesen elhiszem.
(#47885) jáTékTigris hozzászólása Válasz Okt 25, 2015
Sziasztok!

Pár napja volt szó rakományokról, de Marcival ellentétben én fatörzset szállítanék. A kérdésem az lenne, hogy az alábbi két elrendezés közül a mai vasúton hogyan rakják fel a fatörzseket: hosszirányban vagy merőlegesen. (Az egyikre már láttam képet, a másik meg a BTTB javasolt megoldása volt műanyagból, viszont egyiket se láttam élőben...)

PICT_2015102...jpg

PICT_2015102...jpg
 
(#47886) etwg válasza jáTékTigris hozzászólására (#47885) Válasz Okt 25, 2015
Igy elég ritkán, ha igen, akkor keresztbe. Sokkal gyakoribb, hogy hosszabak a fatörzsek, és rakoncás kocsin ( oldalfal nélkülin) viszik.. Ott hosszában 2-3 rakás szokott lenni, attol függ milyen a kocsi.
(#47887) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#47870) Válasz Okt 26, 2015
Óbuda, Solymár, Piliscsaba, Leányvár, Dorog (csak ahol átépült, tehát a rendező maradt talpfás), Esztergom-Kertváros.

Egyébként nem tudom, merre jársz vonattal, hogy ennyire nem hiszel nekem

Különben meg nem azt mondtam, hogy a betonaljas kitérő kizárólagos egy-egy állomáson. De fővonalon, legalább az átmenő fővágányokban egyre jellemzőbb. A frissen felújított vonalakon, pl. Kelenföld - Székesfehérvár, Szajol - Püspökladány csak mellékvágányban találsz talpfást.
(#47888) sunocske válasza etwg hozzászólására (#47879) Válasz Okt 26, 2015
Idehaza láttad vagy külföldön? Mi már csak import fával dolgozunk (Magyarországon megszűnt a gyártás), és a folyó vágányba való 2,60 m-es fából valóban ki van szedve kb. 0,5 cm mélyen egy rész a lemeznek. Az okát nem tudom.
Lapozás       332/437    
Frissek
  2025. Jan, 22. Sze
19:08:44
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés