Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       333/437    
(#47889) sunocske válasza etwg hozzászólására (#47886) Válasz Okt 26, 2015
Én meg pont azt tapasztalom, hogy az ilyen Eas kocsikba nálunk szinte kizárólag hosszában rakják, majd spaniferrel átkötik.

Ma úgyis Fradiban fogok dolgozni, ha látok ilyet, lefotózom.
(#47890) etwg válasza sunocske hozzászólására (#47888) Válasz Okt 26, 2015
Ausztriában láttam, de szerintem ök is ugyanabbol a forrásból szerzik be a talpfát mint a MÁV.
(#47891) jvnd válasza jáTékTigris hozzászólására (#47885) Válasz Okt 26, 2015
Szántód-Kőröshegy állomáson szoktak berakodni fát, olyan módon mint a 2. képen szerepel. Sünöcske által említett rögzítési móddal. Mivel elmúlt a nyár, csak jövőre tudok képeket csinálni. Általában 4 kocsit szoktak megrakni.
(#47895) hoTTo válasza jáTékTigris hozzászólására (#47885) Válasz Okt 26, 2015
Nagyot egyikkel sem hibázol

2148686687_f...jpg

7249935_34ac...jpg

IMG_00111967...jpg
 
(#47896) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#47823) Válasz Okt 26, 2015
Kicsit ide kapcsolódik, de nem fotóztam ma reggel Köki-n. Mondjuk jó is, hogy nem reggeliztem ma...

Szóval a 10-es, egykori MÁV NoHAB-ról van szó. Szegény ott árválkodik a 10. vágányon, elbújva szégyenében, mint egy jobb sorsa érdemes kiskutya egy félresikeredett kutyakozmetika után. A színe az hagyján, az olyan, amilyen, gondolom ez volt ingyen a festékboltban. De maga ez szerencsétlen gép iskolapéldája annak, hogy egy alapjaiban egyedi, jó formájú mozdonyt pár rosszul elhelyezett szponzori felirattal hogyan lehet esztétikai rémálommá tenni. A koronát azonban nem ezek a feliratok teszik rá, hanem a homlokán a két rendkívül ízléstelen, aránytalanul nagy, bumfordi, 3 szólamú amerikai kürt. Mintha egy hindu kislány homlokán a kaszt jele a köldökéig érne...

Szegény mozdony...
(#47898) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47896) Válasz Okt 26, 2015
A népmüszetnek nincsenek határai.....
(#47899) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#47895) Válasz Okt 26, 2015
Szerintem ma már az erdészetböl is eltünt a szagértelem. Valamikor szinte centire pontosan hosszra kellett a fát vágni ( mert azt tudták megmérni ill. megszámolni), ma meg ugy ahogy sikerül....
Vajon manapság hogyan árulják a fát : köbméterre vagy tonnára....?
(#47900) sunocske válasza etwg hozzászólására (#47899) Válasz Okt 26, 2015
Nálunk a tüzépen mázsára adják. De furcsa módon csak eső után van raktáron tüzifa
(#47901) angyal.marci hozzászólása Válasz Okt 26, 2015
Köszönöm Ottónak és Gábornak!

20151026_131...jpg

20151026_131...jpg
 
(#47906) etwg válasza sunocske hozzászólására (#47900) Válasz Okt 26, 2015


Nem okvetlenül erre gondoltam, hanem az erdögazdaság a fürésztelepnek, stb.
(#47907) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#47900) Válasz Okt 26, 2015
Még jó, hogy csak eső után lehet kapni tűzifát! Ki az aki szakadó esőben akarna venne fát??!
(#47908) róbertke válasza etwg hozzászólására (#47899) Válasz Okt 26, 2015
Pilisi Erdészetnél még köbméterre adják a fát.
(#47909) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#47908) Válasz Okt 26, 2015
Itt nálunk is köbölik. Nekem is úgy hozták és meglepő módon nem csaltak. Centire lemértem és stimmelt.
(#47910) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47901) Válasz Okt 26, 2015
Örömmel látom Marci, hogy sikerült eljutnod Ottóékhoz. (nekem is kéne már mennem...)
Használd örömmel a kis színes és festetlen műanyag darabokat!
(#47911) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47910) Válasz Okt 26, 2015
Tudod, mekkora kincsek ezek nekem? Az alvázból már kiszedtem két ütközőt, áttettem egy rászoruló kocsira, a lépcsős ütközőket meg félreteszem ínségesebb időkre. Amúgy ez utóbbiak miből valók? Első benyomásom a BTTB Y kocsi volt a lépcső miatt, de aztán ezt elvetettem, mert az Y kocsinak nem kerek az ütközője. Hirtelenjében fellapoztam a szakkönyvet, és megkerestem benne a lehetséges nyertest, ami szerintem ez a kocsitípus. Eltaláltam?
Ottó szerintem a haját tépi már miattam, amikor megbeszélem vele az időpontot, majd előző este lemondom... De csak eljutok hozzá

A csonka alváz is fel lesz használva, ugyanis van már egy saját építésű síntisztító "kocsim", szintén egy selejtes alvázból, egy M3-as csavarból és egy, kb 2 cm átmérőjű menetes korongból. Ezt akkor bővíteni tudom, esetleg más tisztítási eszközökkel. Csak összekötöm őket (Faller Expert-tel), és mehet az építkezés.
(#47912) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47909) Válasz Okt 26, 2015
A szigetszentmiklósi Bauhausban is köbméterre adják, de azt csak azok veszik, akikre rászakadt háromszor az ötöslottó főnyereménye.
(#47915) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#47911) Válasz Okt 26, 2015
Hihetetlen, hogy
EZT
és
EMEZT

a linket is el tudtad rontani...

Bár az elsőnél az sem volt igazán világos, hogy pontosan mit akartál hivatkozni. Talán majd Gábor segít...

(#47916) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#47915) Válasz Okt 26, 2015
A http után kimaradt a kettőspont!! Pedig azt csináltam, hogy az eredetileg az URL mezőben volt "http://" - ezt meghagytam, a linket meg e mögé beszúrtam. Hogy ki ette meg a kettőspontot, azt nem tudom. De köszönöm a korrekciót!
(#47917) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47916) Válasz Okt 26, 2015
A linket legegyszerűbben úgy tudod beszúrni, hogy másik fülön kiválasztod az URL mező tartalmát Ctrl+c-vel simán be Ctrl+v-zed ide az URL+Név által felajánlott címsorba, hiszen ott ki van jelölve a http://, azaz a beszúrás törli azt.
Bonyolultabb leírni, mint megcsinálni.
Az első linkkel nem tudom, hogy mire utaltál, a második stimmel.
(#47918) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47917) Válasz Okt 26, 2015
Az első link ez lett volna: Bővebben: Link Most jó lett!
A beszúrást meg úgy csináltam, ahogy mondtad. Szúrtam én be már néhány linket ide jól
Mellesleg ha így szúrtam volna be a linket, mint itt: #47916, akkor kétszer lett volna ott a "http://". De a végeredmény az lett, hogy a kettőspont eltűnt...
(#47919) bacsko hozzászólása Válasz Okt 26, 2015
Sziasztok!

Kicsit ritkítom az állományt, feltettem az apróba:Bővebben: Link

IMG_2471_1.JPG
 
(#47920) wolfchild válasza bacsko hozzászólására (#47919) Válasz Okt 26, 2015
Szia, ha van IFA + pőre illetve személykocsi + pőre, akkor az érdekelne. (árfüggő, állapotfüggő) Köszi.
(#47921) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#47856) Válasz Okt 26, 2015
Csak deszka volt a közelben de praktikus ☺
Kanyarban kicsit lassítani kell ☺
(#47922) sikumegalifter válasza sunocske hozzászólására (#47858) Válasz Okt 26, 2015
Nem a képet nem én csináltam ☺
Neten találtam,de nagyon jó kis technika
(#47923) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#47901) Válasz Okt 26, 2015
(#47924) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#47923) Válasz Okt 26, 2015
A TVK-s tartályból még 21, az ÁFOR-osból 23 van készleten Ottóéknál, a gyártott 100-100 darabból! Most vegyétek, míg még van!

Jók a linkek, SAetta?
(#47925) jáTékTigris válasza hoTTo hozzászólására (#47895) Válasz Okt 26, 2015
Köszönöm mindenkinek, tehát mindegy, hogy hogy pakolják, a lényeg, hogy egy vonatban egyféleképpen legyen
Ottó képei meg azt mutatják, hogy lehet magasabbra is rakni, mint a vagon pereme.
(#47929) róbertke válasza jáTékTigris hozzászólására (#47925) Válasz Okt 27, 2015
Ha már normális rakodásról beszélünk, akkor csak a jobboldali kép amit figyelembe vehetünk, a másik kettőt az első adandó alkalommal a kocsivizsgálók kisorozzák rakomány igazításra.
(#47932) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47896) Válasz Okt 27, 2015
Most már új neve van: H-MTMG 618-010

20048171_daf...jpg
 
(#47940) sikumegalifter hozzászólása Válasz Okt 27, 2015
Még csak próbálkozom

DSC_0604.JPG
 
(#47945) bacsko válasza wolfchild hozzászólására (#47920) Válasz Okt 27, 2015
Szia!

Ami a listában van, illetve amiről van részletes fénykép az eladó elsősorban. Ezek a hibátlan állapotúak, Van még egy kicsit leharcoltabb rész is, azt talán hétvégén tudom feldolgozni.

Általában nem vagyok az alku ellen, de ezek tényleg szépek; és kell a pénz az új témához
(Ugyanitt BTTB ÖBB krokodilt veszek )
(#47950) sikumegalifter hozzászólása Válasz Okt 27, 2015
Nemrég arra kerestem választ hogy lehet manuális állítást csinálni egyszerűen.
Most megtaláltam a neten egy Amerikai vasútmodellező oldalon majd kicsit beleástam magam a témába ☺ Az egész egy 50 ft-os tolókapcsoló egy kis drót és kreatívitás ☺
Figyelem a nyugalom megzavarására való képek következnek

200922221483...jpg

Control2.jpg

sw8microtop.jpg
 
(#47952) proba válasza sikumegalifter hozzászólására (#47950) Válasz Okt 27, 2015
Egyik ismerősöm ezt egy billenő kapcsolóval csinálta. Talán az még stabilabb is.
(#47953) sikumegalifter hozzászólása Válasz Okt 27, 2015
Van egyszerűbb megoldás is

DSCN2347.JPG

TrainPhotos0...jpg
 
(#47954) sikumegalifter válasza proba hozzászólására (#47952) Válasz Okt 27, 2015
Az sem rossz megoldás ki fogom próbálni mindkettőt ☺
(#47957) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#47950) Válasz Okt 28, 2015
Hasonlo megoldást választottam 10-15 éve a FLRR amerikai erdei vasuton ( lásd a V&M cikkét és Itt ), azzal a különbséggel, hogy a tolokapcsolokat nem helyben kezelem, hanem a terepasztal széléröl vezetnek oda 2 mm-s acélrudak ( küllök). A küllök végét kb 1 cm hosszban elhajlitottam L alakba, és a kapcsolok mozgatogombjába furt 2 mm-s lyukba lettek dugva. A másik végére egy darab szigetelö csövet huztam, hogy ne essen ki a kapcsolobol.. A terepasztal szélén a küllökre 6 mm-s fa düblit ragasztottam a jobb fogás érdekében, amik kb 1,5 -2 cm-t állnak ki az oldalfalból). A kapcsolo nem közvetlenül mozgatja a váltot, hanem egy vékony rövid acéldrottal ( alulrol), és a kontaktusok a visszajelzésre szolgálnak, mert a PECO válton nincs mit polarizálni.
Ime a prototipus ( megtartottam mutatoba). Csak a fénykép kedvéért van most rézdrot a küllö helyett a kacsoloba dugva. A rudra szerelt szoritora egy vékony rézcsö van forrasztva amibe az acéldrotot ragasztom ( gitárhur, zongorahur - alaplap vastagságától függöen) ami a váltót mozgatja. A Peco elöny, hogy öntarto igy csak át kell billenteni a holtponton. Tillig váltokra valoszinü más megoldás kell, mert itt nem lehet beállitani a hosszanti mozgást ( adva van a kapcsoloval).

image.jpg

image.jpg
 
(#47958) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#47957) Válasz Okt 28, 2015
Köszönöm a leírást és a képeket
A peco valóban annyiban jobb hogy az pozicíóban marad. De már gondolkozom a Tillignél hogy lehetne biztossá tenni a pozíciót. A YouTube videókat nézve találtam olyat ahol kicsit másként csinálják csinálják. Ott még raknak egy rugót a egyik oldala az asztal szélén meg kihfogantyút fordít rajta egy felet és akkor kenterbe van és húzza a drótot. Visszafelé fordít egyet és akkor a rúgó tartja a pozíciót. Na ez nem egy szakszerű leírás volt inkább megkeresem a videót
(#47959) sikumegalifter hozzászólása Válasz Okt 28, 2015
(#47960) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#47958) Válasz Okt 28, 2015
Ismerem ezt is, valamikor én is készitettem ilyesmit a hajdani Pilz ( ma Tillig) váltokhoz. Az én megoldásom egy NYÁK-bol kivágott T alaku elem volt. Ez T metszéspontján egy lyukon fordult a hosszabb talpra egy kis pöcök volt forrasztva. Ebbe akadt egy kis rugo, ami a csapágy háta mögött volt rögzitve. Igy a T egyenes állása lett a holtpont, és kis erövel a vizszintes ágon el lehetett billenteni a holtpontrol. A T talpábol nyult ki a huzal ami a váltot mozgatta. Sajnos nem maradt még mutatoba sem, mert áttértem a PECO-ra. A T mérete mintegy 15x20 mm volt. A rugokat magam tekertem 0,15 mm-s acélhuzalbol - kb 10 mm hosszu volt a tekercs és 1,5mm-s magra volt tekerve, menet menet mellé.
(#47961) kombi válasza sikumegalifter hozzászólására (#47958) Válasz Okt 28, 2015
Mechanikus állítás ügyben érdemes felvenni a kapcsolatot térköz mesterrel is.
Az egyik OFF méretű (H0e) modulján egy nagyon jól működő váltókörzetet épített ( kb 10-15 hajtómű) billenőkapcsolóból és különféle zongora és citerahúrokból
(#47962) hoTTo válasza sikumegalifter hozzászólására (#47953) Válasz Okt 28, 2015
Modulos körökben is előfordul ilyen kapcsolós váltóállítás, Tillig EW2 és EW3 váltóknál is. A rugózás miatt a "vonóvezetékbe" egy Z van hajlítva.

kapcsolos_va...jpg

kapcsolos_va...jpg

kapcsolos_va...jpg
 
(#47963) hoTTo válasza hoTTo hozzászólására (#47962) Válasz Okt 28, 2015
Még két kép, most alulról nézve.

kapcsolos_va...jpg

kapcsolos_va...jpg
 
(#47964) róbertke válasza sikumegalifter hozzászólására (#47950) Válasz Okt 28, 2015
Van ennek egy német változata, ami padló alaTTi hajtásnak tökéletes. Kép 001; Kép 002; Kép 003. A teljes Honlap ITT található. Mint a 3. kép alapján sejthető, a rugóerőt maga a beépített kapcsoló biztosítja.
(#47965) etwg válasza róbertke hozzászólására (#47964) Válasz Okt 28, 2015
Idézet:
„Mint a 3. kép alapján sejthető, a rugóerőt maga a beépített kapcsoló biztosítja.”

Az pontosan a hátránya, mert a válto nyelve H0-ban vagy kisebb méretben alig 2 mm-t mozdul a kapcsolo karja meg 6-8 mm-t ( tipustol függö). Ha ezt egyenesen összeköti a váltoval akkor a kapcsolo nem fog jól müködni. Azért kell a külön rugo.
(#47966) róbertke hozzászólása Válasz Okt 28, 2015
Ajánlom kedves figyelmetekbe!!!
(#47967) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#47966) Válasz Okt 28, 2015
Azt hogy sikerült?
(#47969) Mk48 2024 hozzászólása Válasz Okt 28, 2015
Urak!
Az Apró hirdetések rovatba tettem fel némi on topik szösszenetet.
Akit érdekel megtalál.
(#47970) angyal.marci válasza kombi hozzászólására (#47961) Válasz Okt 28, 2015
Ebben a kapcsolós témában azt tudnám mondani, hogy ha ilyen kapcsolóval húzzátok a drótot, akkor még az adott szakasz betáplálását is lehetne ezzel kapcsolni. Pl fejállomáson használható lehet.

20151028_134...jpg
 
(#47971) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#47970) Válasz Okt 28, 2015
Eddig is mindegyik ilyen volt.
(#47973) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#47971) Válasz Okt 28, 2015
Na ezt nem tudtam...
Lapozás       333/437    
Frissek
  2025. Jan, 22. Sze
21:58:09
  Jelenleg 19 fő olvassa az oldalt
Hirdetés