|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#47889) sunocske válasza etwg hozzászólására (#47886)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Én meg pont azt tapasztalom, hogy az ilyen Eas kocsikba nálunk szinte kizárólag hosszában rakják, majd spaniferrel átkötik.
Ma úgyis Fradiban fogok dolgozni, ha látok ilyet, lefotózom. |
(#47890) etwg válasza sunocske hozzászólására (#47888)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Ausztriában láttam, de szerintem ök is ugyanabbol a forrásból szerzik be a talpfát mint a MÁV. |
(#47891) jvnd válasza jáTékTigris hozzászólására (#47885)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Szántód-Kőröshegy állomáson szoktak berakodni fát, olyan módon mint a 2. képen szerepel. Sünöcske által említett rögzítési móddal. Mivel elmúlt a nyár, csak jövőre tudok képeket csinálni. Általában 4 kocsit szoktak megrakni. |
(#47895) hoTTo válasza jáTékTigris hozzászólására (#47885)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Nagyot egyikkel sem hibázol
|
|
(#47896) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#47823)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Kicsit ide kapcsolódik, de nem fotóztam ma reggel Köki-n. Mondjuk jó is, hogy nem reggeliztem ma...
Szóval a 10-es, egykori MÁV NoHAB-ról van szó. Szegény ott árválkodik a 10. vágányon, elbújva szégyenében, mint egy jobb sorsa érdemes kiskutya egy félresikeredett kutyakozmetika után. A színe az hagyján, az olyan, amilyen, gondolom ez volt ingyen a festékboltban. De maga ez szerencsétlen gép iskolapéldája annak, hogy egy alapjaiban egyedi, jó formájú mozdonyt pár rosszul elhelyezett szponzori felirattal hogyan lehet esztétikai rémálommá tenni. A koronát azonban nem ezek a feliratok teszik rá, hanem a homlokán a két rendkívül ízléstelen, aránytalanul nagy, bumfordi, 3 szólamú amerikai kürt. Mintha egy hindu kislány homlokán a kaszt jele a köldökéig érne...
Szegény mozdony... |
(#47898) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47896)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
A népmüszetnek nincsenek határai..... |
(#47899) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#47895)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Szerintem ma már az erdészetböl is eltünt a szagértelem. Valamikor szinte centire pontosan hosszra kellett a fát vágni ( mert azt tudták megmérni ill. megszámolni), ma meg ugy ahogy sikerül....
Vajon manapság hogyan árulják a fát : köbméterre vagy tonnára....? |
(#47900) sunocske válasza etwg hozzászólására (#47899)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Nálunk a tüzépen mázsára adják. De furcsa módon csak eső után van raktáron tüzifa |
(#47901) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Köszönöm Ottónak és Gábornak! |
|
(#47906) etwg válasza sunocske hozzászólására (#47900)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Nem okvetlenül erre gondoltam, hanem az erdögazdaság a fürésztelepnek, stb.
|
(#47907) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#47900)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
|
(#47908) róbertke válasza etwg hozzászólására (#47899)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Pilisi Erdészetnél még köbméterre adják a fát. |
(#47909) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#47908)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Itt nálunk is köbölik. Nekem is úgy hozták és meglepő módon nem csaltak. Centire lemértem és stimmelt. |
(#47910) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47901)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Örömmel látom Marci, hogy sikerült eljutnod Ottóékhoz. (nekem is kéne már mennem...)
Használd örömmel a kis színes és festetlen műanyag darabokat! |
(#47911) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47910)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Tudod, mekkora kincsek ezek nekem? Az alvázból már kiszedtem két ütközőt, áttettem egy rászoruló kocsira, a lépcsős ütközőket meg félreteszem ínségesebb időkre. Amúgy ez utóbbiak miből valók? Első benyomásom a BTTB Y kocsi volt a lépcső miatt, de aztán ezt elvetettem, mert az Y kocsinak nem kerek az ütközője. Hirtelenjében fellapoztam a szakkönyvet, és megkerestem benne a lehetséges nyertest, ami szerintem ez a kocsitípus. Eltaláltam?
Ottó szerintem a haját tépi már miattam, amikor megbeszélem vele az időpontot, majd előző este lemondom... De csak eljutok hozzá
A csonka alváz is fel lesz használva, ugyanis van már egy saját építésű síntisztító "kocsim", szintén egy selejtes alvázból, egy M3-as csavarból és egy, kb 2 cm átmérőjű menetes korongból. Ezt akkor bővíteni tudom, esetleg más tisztítási eszközökkel. Csak összekötöm őket (Faller Expert-tel), és mehet az építkezés. |
(#47912) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47909)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
A szigetszentmiklósi Bauhausban is köbméterre adják, de azt csak azok veszik, akikre rászakadt háromszor az ötöslottó főnyereménye. |
(#47915) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#47911)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Hihetetlen, hogy
EZT
és
EMEZT
a linket is el tudtad rontani...
Bár az elsőnél az sem volt igazán világos, hogy pontosan mit akartál hivatkozni. Talán majd Gábor segít...
|
(#47916) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#47915)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
A http után kimaradt a kettőspont!! Pedig azt csináltam, hogy az eredetileg az URL mezőben volt "http://" - ezt meghagytam, a linket meg e mögé beszúrtam. Hogy ki ette meg a kettőspontot, azt nem tudom. De köszönöm a korrekciót! |
(#47917) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47916)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
A linket legegyszerűbben úgy tudod beszúrni, hogy másik fülön kiválasztod az URL mező tartalmát Ctrl+c-vel simán be Ctrl+v-zed ide az URL+Név által felajánlott címsorba, hiszen ott ki van jelölve a http://, azaz a beszúrás törli azt.
Bonyolultabb leírni, mint megcsinálni.
Az első linkkel nem tudom, hogy mire utaltál, a második stimmel. |
(#47918) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47917)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Az első link ez lett volna: Bővebben: Link Most jó lett!
A beszúrást meg úgy csináltam, ahogy mondtad. Szúrtam én be már néhány linket ide jól
Mellesleg ha így szúrtam volna be a linket, mint itt: #47916, akkor kétszer lett volna ott a "http://". De a végeredmény az lett, hogy a kettőspont eltűnt... |
(#47919) bacsko hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Sziasztok!
Kicsit ritkítom az állományt, feltettem az apróba: Bővebben: Link |
|
(#47920) wolfchild válasza bacsko hozzászólására (#47919)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Szia, ha van IFA + pőre illetve személykocsi + pőre, akkor az érdekelne. (árfüggő, állapotfüggő) Köszi. |
(#47921) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#47856)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Csak deszka volt a közelben de praktikus ☺
Kanyarban kicsit lassítani kell ☺ |
(#47922) sikumegalifter válasza sunocske hozzászólására (#47858)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Nem a képet nem én csináltam ☺
Neten találtam,de nagyon jó kis technika |
(#47923) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#47901)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
|
(#47924) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#47923)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
A TVK-s tartályból még 21, az ÁFOR-osból 23 van készleten Ottóéknál, a gyártott 100-100 darabból! Most vegyétek, míg még van!
Jók a linkek, SAetta? |
(#47925) jáTékTigris válasza hoTTo hozzászólására (#47895)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Köszönöm mindenkinek, tehát mindegy, hogy hogy pakolják, a lényeg, hogy egy vonatban egyféleképpen legyen
Ottó képei meg azt mutatják, hogy lehet magasabbra is rakni, mint a vagon pereme. |
(#47929) róbertke válasza jáTékTigris hozzászólására (#47925)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Ha már normális rakodásról beszélünk, akkor csak a jobboldali kép amit figyelembe vehetünk, a másik kettőt az első adandó alkalommal a kocsivizsgálók kisorozzák rakomány igazításra. |
(#47932) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47896)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Most már új neve van: H-MTMG 618-010 |
|
(#47940) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Még csak próbálkozom |
|
(#47945) bacsko válasza wolfchild hozzászólására (#47920)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Szia!
Ami a listában van, illetve amiről van részletes fénykép az eladó elsősorban. Ezek a hibátlan állapotúak, Van még egy kicsit leharcoltabb rész is, azt talán hétvégén tudom feldolgozni.
Általában nem vagyok az alku ellen, de ezek tényleg szépek; és kell a pénz az új témához
(Ugyanitt BTTB ÖBB krokodilt veszek ) |
(#47950) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Nemrég arra kerestem választ hogy lehet manuális állítást csinálni egyszerűen.
Most megtaláltam a neten egy Amerikai vasútmodellező oldalon majd kicsit beleástam magam a témába ☺ Az egész egy 50 ft-os tolókapcsoló egy kis drót és kreatívitás ☺
Figyelem a nyugalom megzavarására való képek következnek |
|
(#47952) proba válasza sikumegalifter hozzászólására (#47950)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Egyik ismerősöm ezt egy billenő kapcsolóval csinálta. Talán az még stabilabb is. |
(#47953) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Van egyszerűbb megoldás is |
|
(#47954) sikumegalifter válasza proba hozzászólására (#47952)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Az sem rossz megoldás ki fogom próbálni mindkettőt ☺ |
(#47957) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#47950)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Hasonlo megoldást választottam 10-15 éve a FLRR amerikai erdei vasuton ( lásd a V&M cikkét és Itt ), azzal a különbséggel, hogy a tolokapcsolokat nem helyben kezelem, hanem a terepasztal széléröl vezetnek oda 2 mm-s acélrudak ( küllök). A küllök végét kb 1 cm hosszban elhajlitottam L alakba, és a kapcsolok mozgatogombjába furt 2 mm-s lyukba lettek dugva. A másik végére egy darab szigetelö csövet huztam, hogy ne essen ki a kapcsolobol.. A terepasztal szélén a küllökre 6 mm-s fa düblit ragasztottam a jobb fogás érdekében, amik kb 1,5 -2 cm-t állnak ki az oldalfalból). A kapcsolo nem közvetlenül mozgatja a váltot, hanem egy vékony rövid acéldrottal ( alulrol), és a kontaktusok a visszajelzésre szolgálnak, mert a PECO válton nincs mit polarizálni.
Ime a prototipus ( megtartottam mutatoba). Csak a fénykép kedvéért van most rézdrot a küllö helyett a kacsoloba dugva. A rudra szerelt szoritora egy vékony rézcsö van forrasztva amibe az acéldrotot ragasztom ( gitárhur, zongorahur - alaplap vastagságától függöen) ami a váltót mozgatja. A Peco elöny, hogy öntarto igy csak át kell billenteni a holtponton. Tillig váltokra valoszinü más megoldás kell, mert itt nem lehet beállitani a hosszanti mozgást ( adva van a kapcsoloval). |
|
(#47958) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#47957)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Köszönöm a leírást és a képeket
A peco valóban annyiban jobb hogy az pozicíóban marad. De már gondolkozom a Tillignél hogy lehetne biztossá tenni a pozíciót. A YouTube videókat nézve találtam olyat ahol kicsit másként csinálják csinálják. Ott még raknak egy rugót a egyik oldala az asztal szélén meg kihfogantyút fordít rajta egy felet és akkor kenterbe van és húzza a drótot. Visszafelé fordít egyet és akkor a rúgó tartja a pozíciót. Na ez nem egy szakszerű leírás volt inkább megkeresem a videót |
(#47959) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
|
(#47960) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#47958)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Ismerem ezt is, valamikor én is készitettem ilyesmit a hajdani Pilz ( ma Tillig) váltokhoz. Az én megoldásom egy NYÁK-bol kivágott T alaku elem volt. Ez T metszéspontján egy lyukon fordult a hosszabb talpra egy kis pöcök volt forrasztva. Ebbe akadt egy kis rugo, ami a csapágy háta mögött volt rögzitve. Igy a T egyenes állása lett a holtpont, és kis erövel a vizszintes ágon el lehetett billenteni a holtpontrol. A T talpábol nyult ki a huzal ami a váltot mozgatta. Sajnos nem maradt még mutatoba sem, mert áttértem a PECO-ra. A T mérete mintegy 15x20 mm volt. A rugokat magam tekertem 0,15 mm-s acélhuzalbol - kb 10 mm hosszu volt a tekercs és 1,5mm-s magra volt tekerve, menet menet mellé. |
(#47961) kombi válasza sikumegalifter hozzászólására (#47958)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Mechanikus állítás ügyben érdemes felvenni a kapcsolatot térköz mesterrel is.
Az egyik OFF méretű (H0e) modulján egy nagyon jól működő váltókörzetet épített ( kb 10-15 hajtómű) billenőkapcsolóból és különféle zongora és citerahúrokból |
(#47962) hoTTo válasza sikumegalifter hozzászólására (#47953)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Modulos körökben is előfordul ilyen kapcsolós váltóállítás, Tillig EW2 és EW3 váltóknál is. A rugózás miatt a "vonóvezetékbe" egy Z van hajlítva. |
|
(#47963) hoTTo válasza hoTTo hozzászólására (#47962)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Még két kép, most alulról nézve. |
|
(#47964) róbertke válasza sikumegalifter hozzászólására (#47950)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Van ennek egy német változata, ami padló alaTTi hajtásnak tökéletes. Kép 001; Kép 002; Kép 003. A teljes Honlap ITT található. Mint a 3. kép alapján sejthető, a rugóerőt maga a beépített kapcsoló biztosítja. |
(#47965) etwg válasza róbertke hozzászólására (#47964)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Idézet: „Mint a 3. kép alapján sejthető, a rugóerőt maga a beépített kapcsoló biztosítja.”
Az pontosan a hátránya, mert a válto nyelve H0-ban vagy kisebb méretben alig 2 mm-t mozdul a kapcsolo karja meg 6-8 mm-t ( tipustol függö). Ha ezt egyenesen összeköti a váltoval akkor a kapcsolo nem fog jól müködni. Azért kell a külön rugo. |
(#47966) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
|
(#47967) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#47966)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Azt hogy sikerült? |
(#47969) Mk48 2024 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Urak!
Az Apró hirdetések rovatba tettem fel némi on topik szösszenetet.
Akit érdekel megtalál. |
(#47970) angyal.marci válasza kombi hozzászólására (#47961)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Ebben a kapcsolós témában azt tudnám mondani, hogy ha ilyen kapcsolóval húzzátok a drótot, akkor még az adott szakasz betáplálását is lehetne ezzel kapcsolni. Pl fejállomáson használható lehet. |
|
(#47971) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#47970)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Eddig is mindegyik ilyen volt.
|
(#47973) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#47971)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Na ezt nem tudtam... |
|
|
2025. Jan, 22. Sze 22:02:32 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|