|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#48116) baker6600 válasza HarciSün hozzászólására (#48115)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2015 |
|
A Főnök ha jól emlékszem rugóbronzból vágott keskeny csíkokkal oldja meg az átkötéseket, én vékony rézdróttal. |
|
(#48118) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#48115)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2015 |
|
Tedd oda azt a másik vezetősínt, jobban néz az ki... amúgy pofás |
(#48126) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#48116)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Majdnem, 0,3mm vastag réz lemezt használok erre, de minden jó, ami A-ból B-be eljuttatja a delejt, és úgy el lehet rejteni, hogy a végén ne látszódjon. A 0,15mm-es rugóbronz csíkot a gyökcsapos csúcssín rögzítéséhez használom. |
(#48127) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#48115)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Elsőre egész jó , de a könyöksínek tényleg messze vannak, viszont a vezetősín túl közel van a tősínhez. Ha két tengelyes kocsival is kipróbálod, főleg valami hosszabbal, az szorulni fog. Vegyél valami rudat, ami 1mm áétmérőjű. Annak át kell férni a hézagokon, de nem szabad lötyögni! |
(#48129) help-ez válasza HarciSün hozzászólására (#48115)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Szia !
Bocs,de már megépítettem Én is pár TT-s váltót,így pár észrevétel.Ne vedd zokon a kritikát.
1.TT s váltó talpfái 2.2 mm esek,ha nem ilyen vastag csíkot raksz a váltó alá,akkor esztétikailag sokkal szebb lesz.
2.Az első képen ha jól látom(bár a kép ebből a szempontból nem tökéletes.)az egyenes sínszál nem egyenes,hanem hasas.Ettől még elmegy rajta a vonat,de "kacsázni fog". Ezt elkerülheted ha az íves sínszálat túlhajtod,hogy legyen beépítéskor egy kis lauf amivel tudsz játszani.
3.Építéshez használj eredeti Tillig vágány sablont.ez több féle méretet tartalmaz.Pl.a vezető sín és a "könyök"sín távolságának pontos méretét is tartalmazza.Saját mérésem szerint ez 1,1mm fontos betartani ,mert a hosszabb tengelytávú kocsiknál a hátsó tengely kilép,jó esetben csak meg szorul. Ezt jól lehet látni,ha építesz egy sínkocsit-lásd pl.Váltógyártó régebbi képeit.
4.Nagyon fontos,hogy a váltó íves részénél végig meglegyen a 12 mm . Főleg az állító résznél fontos ez,mert különben a mozdony "rezeg a váltón kitérő állásban.
L. |
(#48133) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Köszönöm a tanácsokat és a segítséget! A kritikát is köszönöm igyekszem tanulni a gyakorlottabb versenyzőktől.
Az 1 - 1,1 mm-es hézagot ezután szem előtt tartom!
Eredeti Tillig vágány sablont honnan lehet letölteni (vagy ez "fizikai" sablon?)
A talpfák szélessége most 3mm, akkor ezt lecsökkentem 2,2-re.
Viszont a nyákok leszabásával kapcsolatban kérdezném, hogy azt hogyan érdemes csinálni?
Most vágókoronggal vagdosom ki, majd egyenesre reszelgetem de ez így elég macerás. Van erre valami gyorsabb és pontosabb módszer? (gondoltam dekopírfűrész fejjel lefelé asztalhoz rögzítésére de nem tudom megéri-e) |
(#48136) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#48133)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Idézet: „Van erre valami gyorsabb és pontosabb módszer?”
Például írsz nekem egy újabb emailt!
A sablonnal nincs semmi gond, építettem már pár kitérőt ez alapján (minden méretarányos rajta), a méreteket pedig a NEM 110 szabvány alapján kell beállítani.
NEM 110 - http://highball.eu/ |
(#48138) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#48136)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Jelentem, írtam! |
(#48139) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
|
|
(#48140) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#48139)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Jövő hétvégén kint leszel?? |
(#48141) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Annyit kérdeznék még, hogy az EW1 gyári váltóknál miért szükséges a törés - nem lenne elég rugalmas a kikönnyített sínszál? Vagy el lehet térni a gyári megoldástól és lehet házi módszerrel folytonos kikönnyített sínszálból EW1 váltót is készíteni?
Van egy gyári Tillig EW1 váltóm amit az asztalra szántam (ahova tenném nincs több hely) de erősen gondolkodom, hogy gyakorlásként megpróbálom "lemásolni"... Megvalósítható?
Egyébként kipróbáltam mozdonnyal is az EW2 szerű alkotásom és döccenve ugyan de üzembiztosan átmegy rata. |
(#48144) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#48141)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Én 50mm-nél hosszabb csúcssínt szoktam rugalmasra csinálni, és a sín talpát legalább 20mm hosszan kicsiszolni az utolsó rögzítéstől számítva. Viszont itt még muszáj a csúcssíneket a mozgató talpfához csappal rögzíteni, nem pedig fixen ráforrasztani, különben nagyon feszülni fog. |
|
(#48156) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#48144)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
A csapos rögzítés kemény diónak tűnik - azt hogyan kell csinálni? Tehát akkor EW1-et nem érdemes ugyan úgy csinálni mint az EW2-őt, akkor máshogyan kell spórolnom a hellyel. |
(#48157) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#48156)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Ahogy a képen van. Átfúrod a talpfát,kicsiszolod a sín talpát, veszel egy vékony drótot (>=0,8mm), meghajlítod L alakban, hogy a sín talpára forrasztandó rész 2-3mm legyen. Átdugod a lyukon, hozzáforrasztod a sín talpához, megfordítod a cuccot, és az alul kiálló részt levágod a nyáklap szintje fölött 0,2-0,3mm-rel, megtámasztod valamivel alulról (én egy síndarabot forrasztottam egy szélesebb NYÁK darabra), és finoman elszegecseled. Utána visszafordítod a váltót, és a síntalphoz forrasztott részt egyenesre reszeled.
Ha nem világos, Gödöllőn megmutatom. |
|
(#48206) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#48157)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Hát, kíváncsian várom az élő bemutatót!
Addig sem bírtam magammal és megcsináltam saját kútfő alapján az EW1-es kitérőmet. A méreteket a gyáriról vettem le és bár elkövettem pár hibát (talpfák elrendezése és szöge nem jó, kikönnyítés túl közel a könyökhöz ezért csak egy helyen forrasztva a mozgó szál) - ettől függetlenül működik. Erre a bizonyíték ezen a VIDEÓN.
62,5 cm sínszál ment bele pontosan.
Itt-ott még javítgatok rajta, nyúzom még de ez már lehet megérdemli a többi talpfát és a festést...
Az idő jól eltelt vele, én boldog vagyok úgyhogy végül is siker |
(#48209) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#48207)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Ok, ha szörnyülködni akarsz akkor elviszem. |
(#48211) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Másodszor futok Neki,most fénykép nélkül próbálom,ha az előkerül a rendszer bugyraiból,akkor kérem ,hogy ezt töröljék az illetékesek.
Naszóval.
Üdv !
Szeretném megköszönni Váltógyártónak,hogy a hétvégén megtartott TT-s bulin meghívott vendégként résztvett.Bár sétálos,beszélgetős programot válalt,és a végén élő bemutatót tartott hihetetlen szakmai tudásából.
Először csak 1 páros váltómat hozta rendbe,majd az összes váltóm átnézte.
Köszönöm.
Laci/Helpez |
(#48213) Váltógyártó válasza help-ez hozzászólására (#48211)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
A modellező népet szolgálom! |
(#48215) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Kicsit feltuningoltattam a lézervágót, mert az eredeti elektronika elég szeszélyes volt. Ez egy sokkal komolyabb vezérlőegység, nagyon sok mindent lehet paraméterezni vele, de a legfontosabb szempont, hogy van saját memóriája, nem a számítógép vezérli. Ennek megfelelően nem is két forint volt, de ezzel sokkal könnyebb dolgozni.
Szines LCD kijelzőn lehet beállítani a gépet (persze PC-ről is), és folyamatosan mutatja, hogy épp hol tart a munkafolyamat. Itt éppen befejezte 13 db TTe váltó talpfáját. |
|
(#48226) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Én közben barkácsoltam kicsit az EW1 váltómon ami szervós állítást kapott ami egy kis házikóba van rejtve. A nyomtáv itt-ott kiigazítva, a döcögés valamelyest javítva... VIDEO
Váltógyártó: tyűűű, nagyon komoly masina! Ezután nem is tudom lehet-e a váltóidat "kézzel készültnek" nevezni mert ez már gyár! |
(#48230) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#48226)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Most vettem észre egy nagyon fontos dolgot. A csúcssín legalább két talpfára legyen leforrasztva a szigetelő vágás előtt! |
(#48231) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#48226)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Alakul! |
(#48254) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#48230)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Igen, azt nagyon elszúrtam, hogy próbáltam minél hosszabb kikönnyítést csinálni, hogy könnyen mozogjon, de így már csak egy forrasztási pontra jutott hely.
Köszi Marci! |
(#48277) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
ROCO 10 fokos geometria by me! |
|
(#48287) JZoli válasza Váltógyártó hozzászólására (#48277)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2015 |
|
Azt a.....
Ez már profi! A 69-es kép többet mutat az asztalból, hát ez nem semmi, csak irigykedni tudok! |
(#48292) Váltógyártó válasza JZoli hozzászólására (#48287)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2015 |
|
Soós Andris és Martisz Gabi munkáját dicséri, tényleg nagyon szép! |
(#48321) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48277)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2015 |
|
|
|
(#48630) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Az ívsugár vs. átmérő polémiát kiszedtem. Remélem, mindenkinek világos immár, mi micsoda és mennyi, de nem lenne szerencsés, ha félrevezető, v. tév-információk maradnának meg itt, a fórumban. |
(#48661) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 9, 2015 |
|
Összeraktam egy hármas kitérőt. Ez egy 15 fokos kitérő, ami annyiban különbözik a PIKO-A geometriától, hogy a csúcssínek eltolva lettek kialakítva, így egymástól függetlenül is állíthatóak, nem tudnak összeakadni. A kitérő PECO CODE 100 profilból készült egy 3 állásos fűtőház elé. |
|
(#48662) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48661)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2015 |
|
|
|
(#48710) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
Egy adag félkész 14 fokos TTe váltó (12 db) és egy íves. |
|
(#48770) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48710)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Már csak festeni kell... |
|
(#48887) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48770)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2015 |
|
És elkészült! |
|
(#48888) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48887)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2015 |
|
|
|
(#48894) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 21, 2015 |
|
Szia Váltógyártó!
Linkeltél itt valahol - de nem lelem - talpfarácsokról (válók egyenesek) mérethelyes rajzokat.
Valami angol oldalra mutatott.
Be tudnád azt tenni ismét?
|
(#48895) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48894)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2015 |
|
Hogy addig se unatkozzál mire Váltogyárto barátunk elökerül, itt van egy link:
fast tracks |
(#48897) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#48894)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2015 |
|
Szerintem ez volt az, amit erwg kolléga belinkelt, de ezek amerikai típusú váltók, egész más a talpfák mérete és elrendezése.
Én a tervekben 30x3mm-es talfákat tervezek, egymástól 7mm távolságra. |
(#48900) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#48897)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2015 |
|
Igen, igazad van. Ez volt az.
A talpfa méreteket köszönöm! |
(#48923) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2015 |
|
Az első sínkötéses angolváltó! |
|
(#48924) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48923)
|
Válasz •
|
Dec 24, 2015 |
|
|
|
(#48928) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2015 |
|
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Esztendőt kívánok! |
|
(#48937) JZoli válasza Váltógyártó hozzászólására (#48923)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2015 |
|
Ezekkel a"csavarokkal" nagyon hasonlít az eredetire! Ez már a legfelső foka a váltógyártásnak! |
(#48940) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2015 |
|
Eddig egy 72mm tengelytávú teszt alvázzal ellenőriztem a váltóimat. Időközben viszont honosítottam az állományba egy "túlméretes" típust, ezért ma elkészült az őt szimuláló, V2.0-ás verzió, 98mm tengelytávval.
Amikor az ember érzi, hogy egy kocsi szorul valahol, de nem látja a felépítménytől, hogy pontosan mi a baj, hol kéne pl. egy picit csiszolni a sínek oldalán, akkor nagyon hasznos tud lenni.
Ha valaki H0-ban építkezik, és nem tartja kizártnak, hogy valaha hosszú 2 tengelyes kocsit futtasson, akkor ajánlom ez utóbbi méret használatát.
|
|
(#48942) Váltógyártó válasza JZoli hozzászólására (#48937)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2015 |
|
Köszi! |
(#49054) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48662)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2016 |
|
Elkészült egy újabb adag 12 fokos kitérő, illetve a lentebbi háromutas az kakukktojás, mert az 15 fokos |
|
(#49055) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#49054)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2016 |
|
Szolgálati Közlemény!
Kolléga Úr!
A lemezt megkérdeztem a nagykerben, ha meg van a válasz, jelzek! |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 6:40:15 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|