Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       68/86    
(#48116) baker6600 válasza HarciSün hozzászólására (#48115) Válasz Nov 5, 2015
A Főnök ha jól emlékszem rugóbronzból vágott keskeny csíkokkal oldja meg az átkötéseket, én vékony rézdróttal.

fugi_geo_ht1...jpg
 
(#48118) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#48115) Válasz Nov 5, 2015
Tedd oda azt a másik vezetősínt, jobban néz az ki... amúgy pofás
(#48126) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#48116) Válasz Nov 6, 2015
Majdnem, 0,3mm vastag réz lemezt használok erre, de minden jó, ami A-ból B-be eljuttatja a delejt, és úgy el lehet rejteni, hogy a végén ne látszódjon. A 0,15mm-es rugóbronz csíkot a gyökcsapos csúcssín rögzítéséhez használom.
(#48127) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#48115) Válasz Nov 6, 2015
Elsőre egész jó , de a könyöksínek tényleg messze vannak, viszont a vezetősín túl közel van a tősínhez. Ha két tengelyes kocsival is kipróbálod, főleg valami hosszabbal, az szorulni fog. Vegyél valami rudat, ami 1mm áétmérőjű. Annak át kell férni a hézagokon, de nem szabad lötyögni!
(#48129) help-ez válasza HarciSün hozzászólására (#48115) Válasz Nov 6, 2015
Szia !
Bocs,de már megépítettem Én is pár TT-s váltót,így pár észrevétel.Ne vedd zokon a kritikát.
1.TT s váltó talpfái 2.2 mm esek,ha nem ilyen vastag csíkot raksz a váltó alá,akkor esztétikailag sokkal szebb lesz.
2.Az első képen ha jól látom(bár a kép ebből a szempontból nem tökéletes.)az egyenes sínszál nem egyenes,hanem hasas.Ettől még elmegy rajta a vonat,de "kacsázni fog". Ezt elkerülheted ha az íves sínszálat túlhajtod,hogy legyen beépítéskor egy kis lauf amivel tudsz játszani.
3.Építéshez használj eredeti Tillig vágány sablont.ez több féle méretet tartalmaz.Pl.a vezető sín és a "könyök"sín távolságának pontos méretét is tartalmazza.Saját mérésem szerint ez 1,1mm fontos betartani ,mert a hosszabb tengelytávú kocsiknál a hátsó tengely kilép,jó esetben csak meg szorul. Ezt jól lehet látni,ha építesz egy sínkocsit-lásd pl.Váltógyártó régebbi képeit.
4.Nagyon fontos,hogy a váltó íves részénél végig meglegyen a 12 mm . Főleg az állító résznél fontos ez,mert különben a mozdony "rezeg a váltón kitérő állásban.

L.
(#48133) HarciSün hozzászólása Válasz Nov 6, 2015
Köszönöm a tanácsokat és a segítséget! A kritikát is köszönöm igyekszem tanulni a gyakorlottabb versenyzőktől.

Az 1 - 1,1 mm-es hézagot ezután szem előtt tartom!

Eredeti Tillig vágány sablont honnan lehet letölteni (vagy ez "fizikai" sablon?)

A talpfák szélessége most 3mm, akkor ezt lecsökkentem 2,2-re.

Viszont a nyákok leszabásával kapcsolatban kérdezném, hogy azt hogyan érdemes csinálni?
Most vágókoronggal vagdosom ki, majd egyenesre reszelgetem de ez így elég macerás. Van erre valami gyorsabb és pontosabb módszer? (gondoltam dekopírfűrész fejjel lefelé asztalhoz rögzítésére de nem tudom megéri-e)
(#48136) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#48133) Válasz Nov 6, 2015
Idézet:
„Van erre valami gyorsabb és pontosabb módszer?”

Például írsz nekem egy újabb emailt!

A sablonnal nincs semmi gond, építettem már pár kitérőt ez alapján (minden méretarányos rajta), a méreteket pedig a NEM 110 szabvány alapján kell beállítani.

NEM 110 - http://highball.eu/
(#48138) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#48136) Válasz Nov 6, 2015
Jelentem, írtam!
(#48139) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 6, 2015

1658147_5040...jpg
 
(#48140) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#48139) Válasz Nov 6, 2015
Jövő hétvégén kint leszel??
(#48141) HarciSün hozzászólása Válasz Nov 6, 2015
Annyit kérdeznék még, hogy az EW1 gyári váltóknál miért szükséges a törés - nem lenne elég rugalmas a kikönnyített sínszál? Vagy el lehet térni a gyári megoldástól és lehet házi módszerrel folytonos kikönnyített sínszálból EW1 váltót is készíteni?

Van egy gyári Tillig EW1 váltóm amit az asztalra szántam (ahova tenném nincs több hely) de erősen gondolkodom, hogy gyakorlásként megpróbálom "lemásolni"... Megvalósítható?

Egyébként kipróbáltam mozdonnyal is az EW2 szerű alkotásom és döccenve ugyan de üzembiztosan átmegy rata.
(#48143) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#48140) Válasz Nov 6, 2015


De inkább bent, mert kint már hideg van!
(#48144) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#48141) Válasz Nov 6, 2015
Én 50mm-nél hosszabb csúcssínt szoktam rugalmasra csinálni, és a sín talpát legalább 20mm hosszan kicsiszolni az utolsó rögzítéstől számítva. Viszont itt még muszáj a csúcssíneket a mozgató talpfához csappal rögzíteni, nem pedig fixen ráforrasztani, különben nagyon feszülni fog.

CAM05812.jpg
 
(#48156) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#48144) Válasz Nov 6, 2015
A csapos rögzítés kemény diónak tűnik - azt hogyan kell csinálni? Tehát akkor EW1-et nem érdemes ugyan úgy csinálni mint az EW2-őt, akkor máshogyan kell spórolnom a hellyel.
(#48157) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#48156) Válasz Nov 6, 2015
Ahogy a képen van. Átfúrod a talpfát,kicsiszolod a sín talpát, veszel egy vékony drótot (>=0,8mm), meghajlítod L alakban, hogy a sín talpára forrasztandó rész 2-3mm legyen. Átdugod a lyukon, hozzáforrasztod a sín talpához, megfordítod a cuccot, és az alul kiálló részt levágod a nyáklap szintje fölött 0,2-0,3mm-rel, megtámasztod valamivel alulról (én egy síndarabot forrasztottam egy szélesebb NYÁK darabra), és finoman elszegecseled. Utána visszafordítod a váltót, és a síntalphoz forrasztott részt egyenesre reszeled.

Ha nem világos, Gödöllőn megmutatom.

CAM03372.jpg

CAM05555.jpg
 
(#48206) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#48157) Válasz Nov 10, 2015
Hát, kíváncsian várom az élő bemutatót!

Addig sem bírtam magammal és megcsináltam saját kútfő alapján az EW1-es kitérőmet. A méreteket a gyáriról vettem le és bár elkövettem pár hibát (talpfák elrendezése és szöge nem jó, kikönnyítés túl közel a könyökhöz ezért csak egy helyen forrasztva a mozgó szál) - ettől függetlenül működik. Erre a bizonyíték ezen a VIDEÓN.
62,5 cm sínszál ment bele pontosan.

Itt-ott még javítgatok rajta, nyúzom még de ez már lehet megérdemli a többi talpfát és a festést...
Az idő jól eltelt vele, én boldog vagyok úgyhogy végül is siker
(#48207) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#48206) Válasz Nov 10, 2015


Hozd el Gödöllőre, had nézzem meg!
(#48209) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#48207) Válasz Nov 10, 2015
Ok, ha szörnyülködni akarsz akkor elviszem.
(#48211) help-ez hozzászólása Válasz Nov 10, 2015
Másodszor futok Neki,most fénykép nélkül próbálom,ha az előkerül a rendszer bugyraiból,akkor kérem ,hogy ezt töröljék az illetékesek.

Naszóval.

Üdv !
Szeretném megköszönni Váltógyártónak,hogy a hétvégén megtartott TT-s bulin meghívott vendégként résztvett.Bár sétálos,beszélgetős programot válalt,és a végén élő bemutatót tartott hihetetlen szakmai tudásából.
Először csak 1 páros váltómat hozta rendbe,majd az összes váltóm átnézte.

Köszönöm.

Laci/Helpez
(#48213) Váltógyártó válasza help-ez hozzászólására (#48211) Válasz Nov 10, 2015
A modellező népet szolgálom!
(#48215) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 10, 2015
Kicsit feltuningoltattam a lézervágót, mert az eredeti elektronika elég szeszélyes volt. Ez egy sokkal komolyabb vezérlőegység, nagyon sok mindent lehet paraméterezni vele, de a legfontosabb szempont, hogy van saját memóriája, nem a számítógép vezérli. Ennek megfelelően nem is két forint volt, de ezzel sokkal könnyebb dolgozni.
Szines LCD kijelzőn lehet beállítani a gépet (persze PC-ről is), és folyamatosan mutatja, hogy épp hol tart a munkafolyamat. Itt éppen befejezte 13 db TTe váltó talpfáját.

CAM05845.jpg

CAM05849.jpg
 
(#48226) HarciSün hozzászólása Válasz Nov 11, 2015
Én közben barkácsoltam kicsit az EW1 váltómon ami szervós állítást kapott ami egy kis házikóba van rejtve. A nyomtáv itt-ott kiigazítva, a döcögés valamelyest javítva... VIDEO

Váltógyártó: tyűűű, nagyon komoly masina! Ezután nem is tudom lehet-e a váltóidat "kézzel készültnek" nevezni mert ez már gyár!
(#48230) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#48226) Válasz Nov 11, 2015
Most vettem észre egy nagyon fontos dolgot. A csúcssín legalább két talpfára legyen leforrasztva a szigetelő vágás előtt!
(#48231) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#48226) Válasz Nov 11, 2015
Alakul!
(#48254) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#48230) Válasz Nov 12, 2015
Igen, azt nagyon elszúrtam, hogy próbáltam minél hosszabb kikönnyítést csinálni, hogy könnyen mozogjon, de így már csak egy forrasztási pontra jutott hely.

Köszi Marci!
(#48277) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 12, 2015
ROCO 10 fokos geometria by me!

CAM05853.jpg

CAM05857.jpg

CAM05869.jpg
 
(#48287) JZoli válasza Váltógyártó hozzászólására (#48277) Válasz Nov 13, 2015
Azt a.....
Ez már profi! A 69-es kép többet mutat az asztalból, hát ez nem semmi, csak irigykedni tudok!
(#48292) Váltógyártó válasza JZoli hozzászólására (#48287) Válasz Nov 13, 2015
Soós Andris és Martisz Gabi munkáját dicséri, tényleg nagyon szép!
(#48321) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48277) Válasz Nov 17, 2015
Egy kis Gödöllő III.

Több kép itt!

CAM05897.jpg

CAM05956.jpg

CAM05971.jpg
 
(#48630) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Dec 8, 2015
Az ívsugár vs. átmérő polémiát kiszedtem. Remélem, mindenkinek világos immár, mi micsoda és mennyi, de nem lenne szerencsés, ha félrevezető, v. tév-információk maradnának meg itt, a fórumban.
(#48661) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 9, 2015
Összeraktam egy hármas kitérőt. Ez egy 15 fokos kitérő, ami annyiban különbözik a PIKO-A geometriától, hogy a csúcssínek eltolva lettek kialakítva, így egymástól függetlenül is állíthatóak, nem tudnak összeakadni. A kitérő PECO CODE 100 profilból készült egy 3 állásos fűtőház elé.

CAM06046.jpg

CAM06050.jpg

CAM06053.jpg
 
(#48662) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48661) Válasz Dec 9, 2015

CAM06055.jpg

CAM06058.jpg

CAM06060.jpg
 
(#48710) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 11, 2015
Egy adag félkész 14 fokos TTe váltó (12 db) és egy íves.

CAM06083.jpg
 
(#48770) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48710) Válasz Dec 14, 2015
Már csak festeni kell...

CAM06114.jpg
 
(#48887) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48770) Válasz Dec 20, 2015
És elkészült!

CAM06161.jpg

CAM06167.jpg

CAM06170.jpg
 
(#48888) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48887) Válasz Dec 20, 2015

CAM06174.jpg

CAM06175.jpg

CAM06180.jpg
 
(#48894) diginewl hozzászólása Válasz Dec 21, 2015
Szia Váltógyártó!
Linkeltél itt valahol - de nem lelem - talpfarácsokról (válók egyenesek) mérethelyes rajzokat.
Valami angol oldalra mutatott.
Be tudnád azt tenni ismét?
(#48895) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48894) Válasz Dec 21, 2015
Hogy addig se unatkozzál mire Váltogyárto barátunk elökerül, itt van egy link:

fast tracks
(#48897) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#48894) Válasz Dec 21, 2015
Szerintem ez volt az, amit erwg kolléga belinkelt, de ezek amerikai típusú váltók, egész más a talpfák mérete és elrendezése.

Én a tervekben 30x3mm-es talfákat tervezek, egymástól 7mm távolságra.
(#48900) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#48897) Válasz Dec 21, 2015
Igen, igazad van. Ez volt az.
A talpfa méreteket köszönöm!
(#48923) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 24, 2015
Az első sínkötéses angolváltó!

CAM06208.jpg

CAM06217.jpg

CAM06219.jpg
 
(#48924) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48923) Válasz Dec 24, 2015

CAM06226.jpg

CAM06227.jpg

CAM06233.jpg
 
(#48928) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 24, 2015
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Esztendőt kívánok!

christmas-tr...jpg
 
(#48935) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#48924) Válasz Dec 24, 2015
Jujjj, de randa!

(#48937) JZoli válasza Váltógyártó hozzászólására (#48923) Válasz Dec 25, 2015
Ezekkel a"csavarokkal" nagyon hasonlít az eredetire! Ez már a legfelső foka a váltógyártásnak!
(#48940) DZolTTán hozzászólása Válasz Dec 25, 2015
Eddig egy 72mm tengelytávú teszt alvázzal ellenőriztem a váltóimat. Időközben viszont honosítottam az állományba egy "túlméretes" típust, ezért ma elkészült az őt szimuláló, V2.0-ás verzió, 98mm tengelytávval.
Amikor az ember érzi, hogy egy kocsi szorul valahol, de nem látja a felépítménytől, hogy pontosan mi a baj, hol kéne pl. egy picit csiszolni a sínek oldalán, akkor nagyon hasznos tud lenni.
Ha valaki H0-ban építkezik, és nem tartja kizártnak, hogy valaha hosszú 2 tengelyes kocsit futtasson, akkor ajánlom ez utóbbi méret használatát.

72+98mm.jpg

72mm.jpg

98mm.jpg
 
(#48941) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#48940) Válasz Dec 25, 2015


Én már egy 103,5mm tengelytávút használok!
(#48942) Váltógyártó válasza JZoli hozzászólására (#48937) Válasz Dec 25, 2015
Köszi!
(#49054) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#48662) Válasz Jan 4, 2016
Elkészült egy újabb adag 12 fokos kitérő, illetve a lentebbi háromutas az kakukktojás, mert az 15 fokos

CAM06241.jpg
 
(#49055) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#49054) Válasz Jan 5, 2016
Szolgálati Közlemény!
Kolléga Úr!
A lemezt megkérdeztem a nagykerben, ha meg van a válasz, jelzek!
Lapozás       68/86    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
6:17:55
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés