|
Modellek, kiegészítők,tereptárgyak stb. festése
|
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 13, 2014
Témakörök:
|
|
(#47871) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 25, 2015 |
|
|
(#47874) Csukló válasza baker6600 hozzászólására (#47871)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2015 |
|
Ha jól sejtem akkor ezen nem állítható a szórási kör és nagyobb felületekre alkalmas!
De szerintem jó! Sőt lehet én is veszek!
|
(#47876) Fordítókorongos válasza baker6600 hozzászólására (#47871)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2015 |
|
Szia!
Használható,de ez nem modellezésre való!
Nekem van egy ilyenem,csak azon 0,8-as fúvóka van.
Műhelyekben szokták használni azt a nagy méretű gyors csatlakozót vastag tömlőkhöz, a 2 decis tartályával négyzetméterekre való,nem apró modellekre.
Szerintem jobban járnál egy Airbrusch pisztollyal.
|
(#47878) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#47876)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2015 |
|
Köszi, világos. Nem is igazán tudom, hogy egyáltalán kell-e nekem ilyesmi |
(#47927) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Sziasztok!
Ma lefújtam a C50-esem hűtőrácsát,ezzel megvagyok a piros-fekete festésű mozdonykámmal.
Már csak a G.V.-s pályaszám és az ablaküvegek hiányoznak róla.
Nem lett valami nagy szám,a zöld jobban tetszett,jobban is sikerült,
de azért elsőre elmegy: |
|
(#48031) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2015 |
|
Az előkészületek! |
|
(#48032) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#48031)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2015 |
|
Végeredmény |
|
(#48033) etwg válasza Csukló hozzászólására (#48032)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2015 |
|
|
(#48035) Fordítókorongos válasza Csukló hozzászólására (#48032)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2015 |
|
Szépen lefújtad!
Érdekes,hogy megmaradt az oldalán a 7900-as felirat.
Üzemel a kompresszor?
Milyen légecsetet szereztél hozzá? |
(#48036) ModELiTT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46899)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2015 |
|
Szia !
Látom a jól megépített kompresszorodat,és szeretnék egy-két jó tanácsot adni hozzá,ha elfogadod ....
A nyomó oldalba tettem egy tűszelepet,és ez tehermentesíti a kompresszort,egyszerű és jól funkcionál ...
Azon kívül egy biztonsági szelepet,kb.10bárost szereljél még rá,mert sosem lehet tudni (Mörfi törvénye),mindenre érvényes ..
|
(#48037) Fordítókorongos válasza ModELiTT hozzászólására (#48036)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2015 |
|
Szia!
Köszönöm,elfogadom és örülök a tanácsoknak.
Van rajta tehermentesítő szelep és egy biztonsági szelep is.
(Nyomás alatt nem akart elindulni,szükség volt rá.)
8bar-os biztonsági szelep van rajta,a nyomáskapcsoló meg ~7,8Bar-on
kapcsolja le a kompresszort,miután leesett 4-bar alá már visszakapcsol.
Elég jól működik,tök sokat lehet vele festeni bekapcsolás nélkül,
van egy videóm a működésről:
Barkács kompresszor!
Üdv.:korongos |
(#48039) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48035)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2015 |
|
A Felirattal nem kezdtem semmit!
Pont azért mert ez katonai és nem csiri vili kocsi!
Ez még palackos festékkel készült mert volt pont ilyen színem |
(#48066) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2015 |
|
Ez is elkészült |
|
(#48067) Fordítókorongos válasza Csukló hozzászólására (#48066)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2015 |
|
Csukló:
Jó lett!
Előtte hogy nézett ki?
ModELiTT :
Erre gondoltál? |
(#48075) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48067)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2015 |
|
Építőkészlet volt |
|
(#48092) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 4, 2015 |
|
Volt vagy 3€ az alap kamion |
|
(#48125) ModELiTT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48037)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2015 |
|
Szevasz !
Nos,nagyon szépen muzsikál a kicsike !!
Én azért kímélném a kompresszort annyiban,hogy 6 bár-nál többet nem nyomatnák vele,mert ez egy kis teljesítményű háztartási hűtő kompresszor .. A vissza kapcsolást,tekerd vissza 2 bár. különbségre,az olajat kicserélted benne ? Mert az lényeges,ugyan is az eredeti olaj,amivel eredetileg üzemelt az egy nagyon híg olaj,ami cirkulált a hűtési rendszerben,most fenn áll a veszélye annak,hogy kidolgozza a híg kenőanyagot és megszorul a motor ...
Rendes autóba való motor olajat rakok bele,ebbe a kis kompiba kb.2dl.kell .. A mágnes szelep helyére lehet berakni a tűszelepet,autó vagy kerékpár gumiból és egyel kevesebb hiba lehetőség ...
Sajnos az én ugyan ilyen kis kompresszorom a múlt hétvégén halt meg 15 évesen,és több száz üzemóra után ... Kénytelen vagyok egy másikat csinálni,egy nagyobbat,majd csinálok róla képet aztán felteszem ... Már össze van állítva,minden a helyén
van,csak össze kell csövezni,és a delejt bekötni ... Ez egy hűtőláda 1,6 kw kompresszorával készül,és 25 bár. nyomást tud előállítani,de nem akarom én sem 6-7 bár.-nál többel dolgoztatni .
Még egyszer gratula,és élvezd vele a munkát !! |
(#48160) Fordítókorongos válasza ModELiTT hozzászólására (#48125)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2015 |
|
Szia!
Köszönöm.
Valahogy nem tudom feldolgozni ezt a tűszelepes részt:
Idézet: „.. A mágnes szelep helyére lehet berakni a tűszelepet,autó vagy kerékpár gumiból és egyel kevesebb hiba lehetőség ...”
A tűszelep egy visszacsapó szelep,egy irányban átereszti a levegőt,a másik irányban tömít.
Csinálhatnék valami nagy áteresztésű bringaszelep rendszerű visszacsapó szelepet,amivel kiválthatnám a csattogó visszacsapó szelepemet, ettől biztos csendesebb lenne...
Ez jó ötlet,de a mágnes szelepet hogyan tudná kiváltani??
Nem értem hogyan tehermentesíti a kompresszort?
Mikor a nyomáskapcsoló eléri a max. beállított nyomásértéket lekapcsolja a kompresszort,ebben a pillanatban nyit a mágnesszelep,hogy a következő bekapcsoláskor már ne legyen nyomás alatt és indulni tudjon a kompi!
A visszacsapó szelep meg arról gondoskodik,hogy ez idő alatt
ne tudjon elszökni a nyomás a tartályból.
Hogyan gondolod ezt tűszeleppel vezérelni?
Biztos tök egyszerű,de nem értem,eddig még nem találkoztam ilyesmivel...
|
|
(#48174) ModELiTT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48160)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2015 |
|
Szia !
Mint írtad,és jól gondolod,tűszelep a tartály irányába átereszti a levegőt,viszont a tartályban lévő nagy nyomást nem engedi rá a kompresszorra ! Kompresszor és a tűszelep között nincs nagy nyomás,és azt a keveset is,a nem olyan pontos illesztés és kopás végett elengedi a dugattyú,tehát tehermentesítve van a kompresszor ...
Tűszelepet a kompi,és a tartályt összekötő rézcsőbe kell beforrasztani,oldható kötéssel,ha netán meghibásodik a tűszelep
akkor lehessen cserélni,de nekem egyszer sem kellett kicserélni ... |
(#48175) Fordítókorongos válasza ModELiTT hozzászólására (#48174)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2015 |
|
Szia!
Mikor leveszem a mágnesszelepről a sarukat,akkor már nem tudja tehermentesíteni nyomás alól a kompresszort,olyankor el sem indul!!!
Hiába van visszacsapó szelep a tartály és a kompi között...
Szerintem egy visszacsapó szelep nem elég!
Lehet,hogy másnap reggelre már elszivárogna a nyomás róla,de folyamatos használat közben biztos nem!
Idézet: „Kompresszor és a tűszelep között nincs nagy nyomás,és azt a keveset is,a nem olyan pontos illesztés és kopás végett elengedi a dugattyú,tehát tehermentesítve van a kompresszor ...”
Ezzel nem tudok egyet érteni!
A visszacsapó és a kompresszor között ott van a teljes nyomás,ami a tartályban is!
- Tegyük fel hogy a tartályban 7,5bar nyomás veszíti a visszacsapó szeleptányérját.
Ezt a nyomást emelni,csak nagyobb nyomással lehetséges,akkor viszont a teljes nyomásnak rajta kell hogy legyen a kompresszoron is!!
A kompresszor és a visszacsapó(vagy tűszelep) között nagy nyomás van!!!
Az mondjuk lehetséges,hogy az én kompresszorom már egy újabb fajta,vagy nem annyira kopott,mint amilyet te használtál,ezért nem tudja elszivárogtatni a rajta levő nyomást.
Azt is el tudom képzelni,hogy már a kompresszorban is van egy visszacsapó szelep,akkor meg pláne nem tudja leengedni a nyomást magáról.
Úgy hallottam,hogy a régebben gyártott hűtőkompresszorok simán elindulnak nyomás alatt,szerintem te egy olyat használhattál.
A tűszelep nem rossz ötlet, csinálni kellene egyet,akkor még csendesebb lehetne.
|
(#48316) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
Szia !
Nos a hétvégén szétkaptam a kompit,mint floki a lábtörlőt !!
Így néz ki belülről ... Ez egy háztartási kis hűtő szíve ..
Végül is fölöslegesen szedtem szét,idézőjelben,mert a koszos olajat
ki törölgettem belőle,meg pucolgattam,új olaj került bele,
viszont a klixonja (motor védelem) rossz,azt kell kicserélni ...
Az egyik képen jól látható a motor és a dugattyú része is,ilyen
egyszerű szerkezet ...
A másik képen láthatod a gumicsővel van csatlakozva,
a tűszelepre ... |
|
(#48318) ModELiTT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48175)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
Csináltam pár képet,a készülő félben lévő új nagy kompiról,ez már
komolyabb gépezet lesz ... Most a hétvégén sikerült,a felét becsöveznem,sajna egy szűkítő végett,kicsit tolódik az üzembe
helyezése,de nem probléma,mert a kicsi üzemképes lett,lehet vele dolgozni ...
Különben a kis kompiból,már csináltam kb.10-12db különböző
elrendezéssel,tartállyal,tűszeleppel,de az elv mindegyiknél ugyan az volt,és mind működik a mai napig,az egyik barátom még vákumól
is vele,és műkszik rendesen ... |
|
(#48319) ModELiTT válasza ModELiTT hozzászólására (#48318)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
Ez lemaradt ! |
|
(#48322) Fordítókorongos válasza ModELiTT hozzászólására (#48319)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2015 |
|
Szia!
Jó lesz az új kompresszorod,jó nagy a tartálya,szerintem ez a legnagyobb előnye a gyári minikompresszorokkal szemben.
Miért kellett "megskalpolni" a házát(?),olajat anélkül is lehetett volna cserélni rajta...
A tűszelepes szerelésedre vagyok kíváncsi!
Ha lesz időd,arról közöljél néhány gondolatot,képet.
Ezek elég régi daraboknak néznek ki,szerintem ezért nem találkoztál még az újabbak(nyomás alatti) indulási problémájával.
Köszönjük az építési leírásodat!
|
(#48345) ModELiTT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48322)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2015 |
|
Szerbusz !
Ez a tartály,egy ipari hűtőgép folyadék tartálya volt,amikor a gépet
leselejtezték,a kis tartályt megmentettem,erre a célra tudatosan ..
20 literes és van tisztító nyílás is van rajta gyárilag ...
A kis kompit azért kellett "megskalponi",mivel abszolút nem mozdult
meg,teljesen abban a hitben voltam,hogy megszorult a motor ..
Aztán derült ki,hogy más a probléma,de ha már így szétkaptam,
szépen kipucoltam,az olajvezetéket átmostam,most még csendesebb lett mint volt ... |
|
(#48411) Fordítókorongos válasza ModELiTT hozzászólására (#48345)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2015 |
|
Szia!
Nem rossz,a 20literes tartály már egy tisztességes térfogat,a tisztító nyílás meg azért fontos,hogy a lecsapódott párát le tudjad ereszteni róla...
A tűszelepedről mesélj egy keveset,hogyan csináltad.
(Az én kompresszorom hangját csak a fém visszacsapószelep csattogása adja.) |
(#48563) enigma hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Sziasztok!
Szerintetek ez a 3 Bar-os kompresszor mennyire felelne meg a mi céljainknak?
Nem kevés a 3 Bar? (ez nem a nyerőautomata ) )
Persze komolyabb pisztolyszettel használnánk.
kompresszor |
(#48571) BaTTka válasza enigma hozzászólására (#48563)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Bőven elég. 1-1,5 Bar nyomás elegendő fújáshoz. Legalábbis nekem. Néha még ez alá is megyek. De biztos lesz aki ezt máshogy gondolja |
(#48572) enigma válasza BaTTka hozzászólására (#48571)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Szuper!
Köszönöm a szakértő segitséged! |
(#48579) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Üdv az Uraknak!
Vízbázisú festék használatakor is "büdi,, van a helységben?
Mivel egy apróság fújásához nem fűtenék be a műhelyembe
Összedobtam egy picurkát 1,3bár-ra belőve,kényelmesen
lefújható vele egy kaszni!De a revell-lel nem fújnák a lakás
ban. |
|
(#48590) BaTTka válasza vanhensing hozzászólására (#48579)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Akrillal nyugodtan festhetsz. Ahhoz már különösen kifinomult szaglószerv kell hogy ez valakit zavarjon, talán 10 lehet belőlük a világon (az egyik velem él egy háztartásban ). |
(#48602) Csukló válasza BaTTka hozzászólására (#48590)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Akkor sajna 1-et ismerek!
A kollégám megérzi és szol is érte |
(#48603) enigma válasza vanhensing hozzászólására (#48579)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Szia!
Jól látom alucső a tartálya?
Mekkora az átmérője? |
(#48607) BaTTka válasza Csukló hozzászólására (#48602)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
De Te palackossal fújsz nem? Az nem ugyanaz mint ami alatt én akrilra gondolok. Hozzá kell tennem hogy én egy akkora műhelyben fújok mint másnak a lakása Ráadásul a kollégám ugyanitt szokott nitrós festékeket fújni, őt az akril nem zavarja Mondjuk engem a nitro kicsit, de ennek ellensúlyozására van egy szerkezet a falon, amit ki szoktunk nyitni |
(#48619) Csukló válasza BaTTka hozzászólására (#48607)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Nagy felületeket igen!
De van amit akrillal festek és még nem is fújom, hanem ecsettel viszem fel.
Mi irodában dolgozunk és múltkor kellet volna valamit csinálnom (szigorúan ebéd időben) de a kolegám nem díjazta |
(#48623) vanhensing válasza enigma hozzászólására (#48603)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Eredeti tartály a rajta lévő kompresszorral szabályzóval és biztonsági szeleppel volt együttes egy gépben! 18X 25cm |
(#48627) vanhensing válasza HOTotya hozzászólására (#48626)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Én is köszönöm a segítséged! Az Árpiéra leszek kíváncsi,(Ti fémmel dolgozó szakemberek nagyon precízek vagytok.)
Emiatt szerintem kiállítási darabot fog prezentálni. |
(#48628) enigma válasza vanhensing hozzászólására (#48623)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Szia!
És azt lehet tudni, hogy minek az alkatrésze (volt)?
Be lehet szerezni ilyet egyszerű földi halandónak is?
|
(#48633) HOTotya válasza enigma hozzászólására (#48628)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Ez egy szigorúan titkos project............. Már a megszünt NDK-s kinyitható ajtós hűtőgép alkatrésze........ ( Kern Andrástól megkérdezzük)..... |
(#48634) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#48633)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Műveletlen vagy!
NDK turmixgép, a leszedhető ajtajú! |
(#48635) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Tiszteletem!
Olvasgatom itt a kompresszoros eszmefuttatásokat.
Szeretnék segítséget kérni:
Van nekem egy ilyen tanky-m (egy reduktorszelepes kompresszor tartály).
Tanky 14L
Szeretném használni légecsethez. Eddig egyszer próbáltam, egész jól ment, de a kilépő nyomást elég hektikusan lehet ezen a palackon beállítani - ahogy csökkent benn a nyomás úgy emelte állandóan a kilépő szelepen a nyomást... .
Van-e olyan nyomásbeállító, amit ha beállítok 1 bar kilépő nyomásra akkor az addig azt adja, amíg a palackban ez feletti nyomás van? (És még valahogy kompatibilis a gyors csatlakozója ezzel)
Köszönettel: Newl |
(#48636) enigma válasza HOTotya hozzászólására (#48633)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Próbálok magam elé képzelni egy nem kinyitható ajtós hütőgépet.....
Annál borulhat meg a szakállas vicc, miszerint hogyan teszünk be három mozdulattal egy elefántot a hütőgépbe?
1. Kinyitod a hütőajtót.
2. Beteszed az elefántot.
3. Becsukod a hütőajtót.
Nos ebben az esetben már az első lépésnél bajba lennénk... |
(#48637) vanhensing válasza enigma hozzászólására (#48628)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Már HO Totyátol meg is érkezett a válasz! |
(#48650) Frankye válasza enigma hozzászólására (#48636)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2015 |
|
No és hogyan teszünk be egy zsiráfot?
1. Kinyitjuk a hűtőt
2. Kivesszük az elefámtot
3. Betesszük a zsiráfot
4. Becsukjuk a hűtőt
Bocs... |
(#48658) somitomi válasza Frankye hozzászólására (#48650)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2015 |
|
És ki hiányzik az állatok gyűléséről?
A zsiráf, mert még mindig a hűtőben van |
(#48660) ModELiTT válasza BaTTka hozzászólására (#48571)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2015 |
|
Helló !
Elnézést,hogy beleszólok,de ez nem egészen fedi a valóságot !
Neked a fákat lefújni valóban elég az 1bar.,mert ott nem érdekes
ha összeköpködi festékkel a fa törzsét,sőt még jó is talán ....
De,a fényezők sem véletlenül fújnak 10bar nyomással,mert ott a
legideálisabb a porlasztás ... A spray-ban is igen magas a nyomás
nem mértem még,de biztosan 3bar. fölött van benne,és hozzá egy igen híg festék .. Jómagam általában 5bar körüli nyomással szoktam dolgozni,mert a modell festéket kellő hígítással,ebben a
nyomás tartományban lehet szépen felhordani a felületre ..
Az egyenletes festéshez viszont,egy légtartály szükséges,mivel a
kompresszor egymagában nemképes tartani a megfelelő nyomást ..
Ezt most azért írom le,hogy ne legyen félreértés,az a levegő
kompresszor amivel lehet a kerekeket felfújni,meg a forgácsot
elfújni a marótól,az nem biztos hogy megfelel a fújási feladatokra ..
Tisztelettel .. |
(#48663) BaTTka válasza ModELiTT hozzászólására (#48660)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2015 |
|
Nem csak fákat fújok Sőt, a fákat nem is fújom...
|
|
(#48981) BRUT hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 29, 2015 |
|
Üdv Mindenkinek!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Gözmozdony kerekek festését szeretném elvégezni. A küllök lefuása nem gond. Viszont a fém karimát szeretnem fehérre szinezni. Vagy esteleg más tehnikával. Mivel nagyon kis felületröl van szó,hogyan kell azt ugy maszkolni,hogy a kör tökéletes legyen.
Egy fotón szeretném megmutatni mit is akarok valüjában.
|
|
|
|
2024. Dec, 23. Hé 9:15:59 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|