|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#48275) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48274)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Majdnem az , (mert az MTH-nál minden relativ 1:27-1:37) és vagy 20kg ( az egész egy darab fémöntvény.) |
(#48278) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48275)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2015 |
|
|
(#48279) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48278)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2015 |
|
Természetesen csak a méretarány (1:32) nem igen stimmel... |
(#48290) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#48270)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2015 |
|
Triviális kérdés, de az összekötő vezetékek rendben vannak mindenhol? |
(#48291) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48290)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2015 |
|
Ez az egyik kérdés de erröl a kézikönyv mélyen hallgat. A mozdony meg a szerkocsi között egy 5 polusu kábel van amin valamikor volt kulcs, de olyan ocska, hogy valoszinü az elsö probára eltünt, igy ma már csak nagyitoval lehet kideriteni melyik oldala melyik.
Ettöl függetlenül az elektronika a mozdonyban van igy az elsö két alvázra a delej elvben egyenesen megy ( még nem jutottam el a méréshez, mert a tulaj még gondolkodik, hogy mi legyen a mozdonnyal ( vissza akarja küldeni javitásra az MTH-hoz....). Igy az érdekes lenne, ha konnektor lenne a ludas a bajban, mert mint irtam, a szerkocsi elindul a mozdony nem.
De, mint mindig az MTH a Märklin meg a Lionel nyomában jár igy elbonyolitják még a fénykapcsolot is ( a mozdonyon egy extra iránykapcsolo van, mint a 70 évvel ezelötti Lionel mozdonyon, de hogy mire azt nem tudom). Azonkivül van benne egy relé - ami minden 4. áramellátásra kapcsol - meg valami késleltetö áramkör, ami csak mintegy 1 perc után ( sound szekcio) kezdi el vezérelni a motorokat, pillanatnyilag a 3-bol csak 1-t. Ja, és még van benne 3 füstgenerátor is ( amik szintén müködnek).
Arra viszont nincs eszük, hogy megnéznék mekkora nyomkarimát irnak elö a szabványok (NMRA vagy a NEM), mert az utobbit 2 mm-l lépték tul, igy sajnos még pályám sincs ahol kiprobálhatnám, kivéve a probapadot, de az rövid a közel 1 m hosszu mozdonyhoz (a probapadom csak 70 cm hosszu). |
(#48303) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#48227)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
Leszeretném festeni a korlátot a BN mozdony színével egyező zöldre, és csak az alábbi infót találtam. RAL számot hogyan tudok ez alapján keresni?? Ja és ezt is találtam. |
(#48332) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#48303)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2015 |
|
Humbroll Matt 88 zöld tökéletesen megfelel (nekem) a BN mozdony korlátjának a lefestéséhez. |
(#48385) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2015 |
|
Ujabb képek kerülnek elö John Allen néhai terepasztalárol és modelljeiröl.
|
|
(#48389) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48385)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2015 |
|
|
(#48391) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48385)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2015 |
|
Ezt a képsort a "Terepépítésben" kezdted el..... |
(#48392) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2015 |
|
Találtam két képet a Burlington Northern EMD SW1000 BN 442 gépről, 1986 -os balesete után nem hagyták veszendőbe menni. A vezérállás helyén mintha pót üzemanyagtartály lenne?? Itt egy harmadik kép, üzemelés közben. |
|
(#48394) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48392)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2015 |
|
Inkább a távvezérléshez és a mozdony kezeléséhez tartozo szerelvények. Az eredeti kabinban ezek egy állo szekrényben vannak ( a kezelöszervekkel és fékszerelvényekkel együtt).
Az elektromos szerelvények egy része eredetileg a kabin tetején volt ( belül), biztositék szekrények, kapcsolo pultok stb. ezeknek is uj helyet kellett keresni. |
(#48457) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48394)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2015 |
|
Félreértések elkerülése végett egy kicsit más:- Nekem H0 -ás Big-Boy mozdonyom van még "lapraszerelt" állapotban a Revelltől..... ott még talán kicsi is lesz az 1200mm ívsugár. |
(#48458) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48457)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2015 |
|
Nekem már csak az N-s van meg a Rivarossitol - természetesen csakis a vitrinbe valo, mert aligha találsz pályát egy ilyen kolosszusra. A HO-s mozdonyokat mind eladtam - egy Challengert tartottam meg, szintén csak vitrinbe - személyes emlékek füzödnek hozzá. Összesen talán 20 m-t futott mert a egyik nagy modellpályán sem képes normálisan elférni... |
(#48461) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2015 |
|
Van itt nálam pár MicroTrains forgóváz, Z teherkocsikhoz. A kupplungja nagyon ötletes, de a kerekeitől nem vagyok odáig meg vissza... Műanyag. Ennél azért többet vártam. |
(#48552) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Szerintetek nagy szentségtörés lenne, ha az öreg Piko INOX kocsikból Amtrak Phase I festésű kocsik lennének?? De lehet, hogy csak matricát kapnának.... |
(#48553) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Ez is vasutmodell (modellgyári cucc nincs a képen), és "csak" 50 éves. |
|
(#48555) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48553)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Szervusz etwg!
Mindig irigykedve nézegetem az ilyen és hasonló képeket...
Reggel óta ezt nézegetik az Indexen a fiuk...
Katt ide! |
(#48556) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48555)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Szép gyüjtemény. Egyik másik modellt eredetiben is volt szerencsém látni, meg van néhány könyvem meg videom is, ahol az ilyen modellezök mutatják be munkáikat és irják le mit hogyan csináltak (a fene tudja miért, egyik sem járt nagyon modellboltokba bevásárolni. ). |
(#48699) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
Ez lesz Karácsonykor a fa alatt..... |
|
(#48878) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 19, 2015 |
|
Egy kis Amerika:
Tehachapi 1990
Na melyik vonaton van a legtöbb mozdon?...
|
(#48880) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48878)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2015 |
|
Végignézeted az egész filmet, azt kiderül, hogy mindjárt az elsőn: 11 két részletben. |
(#48881) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48878)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2015 |
|
Ha szerencsém lesz, nekem most fog megérkezni egy CN Zebra Kato mozdony (használt), sorban ő lesz a harmadik Zebra. A kettő régebbi fantázia Tempo/Mehano gép, de így is jól fognak mutatni. |
(#48951) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2015 |
|
Star Wars őrület a vasútmodellezésben 1.
|
|
(#48952) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2015 |
|
Star Wars őrület a vasútmodellezésben 2. ITT
|
(#48961) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2015 |
|
Illinois Central 1945 -ös EMD NW2 (IC 9155) majd 1980 -tól SW14 (IC 1438) most SW7RM (IC 1200) Brennan Petit fotója.
Csak azt tudnám, hogy ennél a 70 éves gépnél hogyan kerül a képbe a CN? |
|
(#49022) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 2, 2016 |
|
|
(#49113) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2016 |
|
|
(#49114) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49113)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2016 |
|
Régi vicc, immár >40 év is eltelt a FRED bevezetése ill a caboose kivezetése ota....
|
(#49115) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49114)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2016 |
|
Iparvasutakon még most is használnak Caboose-t! Láttam erről készült friss képeket a Facebook oldalakon. Amúgy meg csíkosháTTú barátunk segítségét fogom kérni ez ügyben úgy is. |
(#49116) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49115)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2016 |
|
Nem használnak már évtizedek ota caboose-t, mert már:
* nincs - évtizedek ota nem gyártanak a meglevök többsége meg már muzeumokban tengödik.
* az FRA bevonta a régi caboosek engedélyét. (Azok többségén nagyon régi - ma már betiltott - alvázak vannak. Néhány éve ottjártamkor láttam egy caboosen személykocsira gyártott pennsy tipusu alvázat - szörnyen nézett ki.).
* az EOT olcso és nincs vele gond ( hosszutávon sem)
A baj ott van, hogy a tengerentulon nincs személyszállitásra alkalmas kocsi és kisebb társaságoknál nem mindig lehet megoldani a személyzet mozgatását igy gyakran a muzeumvasutaktól kérnek kölcsön rendbetett cabooset vagy tartanak fenn maguknak ilyen célból, de már nem az eredeti célokra( a vonat végének a jelzésére). |
(#49118) etwg válasza etwg hozzászólására (#49116)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2016 |
|
Nézegetem ezt a video-t ( valami hasonlot akarok épitgetni, igaz TTe-ben).
rotary
Amiben megakadtam (és itt sem látni), hogy a modellben hogyan akasztják szét a vagonokat a forditás elött majd utánna össze. ( Azt elnézem nekik a filmen, hogy forditva megy a vonat, a mozdonyoknak nálunk nem szabad átmenni a forditodobon, szerintem az USA-ban sem). Ha üzemszerü lenne a video, akkor még elképzelhetö, hogy a vagonokat betolják a forditodobba, elötte szétkapcsolják igy elvben már fordithatok, majd az üreset továbbtolják stb.
Sajnos TTe-ben mágneses kapcsolok vannak igy nekem valamilyen karral kellene megbontani a szerelvény a forditás elött. |
(#49125) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49118)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2016 |
|
Az indexes fórumok valamelyikén Tekerkocsik v. Amerikai vasutak; ez már régebben ki lett tárgyalva. A modellkocsikat forgatás előtt nem kapcsolják szét, mert forog az egész kuplungbefogó rész a vagonon. Dunai Vasműben/ Dunaferr a kocsikat drótkötéllel vontatják, ezért nem is megy a dob közelébe mozdony. |
(#49126) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49118)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2016 |
|
Látom CanGuru is ezen görcsöl.... |
(#49128) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49125)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2016 |
|
Az ugy aligha müködhet, mert forgatás közben a kocsi majdnem fejre áll, azaz a kuplung nem marad a sinhez viszonyitott helyén. |
(#49129) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49128)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Az nem lehetséges, hogy az ürítő forgástengelye egybeesik a kocsi kuplungjának a tengelyével?? |
(#49130) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49129)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Elvben talán összejönne, de az 2x akkora lenne, mint a jelenlegi plusz megkövetelné, hogy a kocsikon "forgo" kuplung legyen.
Ráadásul a forgatás is sokkal bonyolutabb lenne hiszen a képzeletbeli dobban a vagon a teherrel csak felsö negyedben helyezkedne el, igy igen nagy erök szabadulnának fel, amint elfordul a függöleges helyzetböl. Abban a dobban a forgatás tengelye azonos lenne a két kuplung tengelyével. Ezt talán némileg kompenzálni lehetne szerelvényekkel meg balaszttal a sinek alatt, az üres vagon meg talán magátol is visszafordulna a "kelj fel Jancsi" elv alapján. |
(#49131) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49130)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Miért kell mindenáron ürítő berendezés? Nem lenne elég egy hasonló töltőberendezés amiből egy kulissza segítségével jönne ki a rakott szerelvény? |
(#49133) somitomi válasza etwg hozzászólására (#49130)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Tudtommal van, ami így működik ( ezpéldául gyanús). Még egy fotó is rémlik, amin véletlenül két "forgós" kapcsolót kapcsoltak össze (ugyanis a kocsiknak csak az egyik végén van forgós kapcsoló, hogy menet közben ne forgolódjon a csatlás). |
(#49134) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49131)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Nem kell, de azért sok helyen van - ezért épitettem én is egy modellt ( föleg a bányákban volt gyakran a kis csillék üritésére - kevesebb erö kell hozzá mint a billentéshez).
|
(#49135) etwg válasza somitomi hozzászólására (#49133)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Elképzelhetö a pihentagyu amerikaiaknál, habár ilyen fordulos kuplung erösen bonyolitja a kocsiszerkezetet, meg az üzemnek sem tesz tul jot, hiszen ügyelni kell a kocsik irányára. Gondolom ezért lett a videon is a kocsik egyik vége sárgára festve. Nem hiszem, hogy tul sok ilyen rendszer lett volna valaha is üzemben. Azaz ismét egy kivételt igyekeznek modellezni, holott ilyen kocsiforditok tucatjai voltak nemcsak az USA-ban üzemben. Europában meg amugy is szét kellett a forditáshoz kapcsolni a kocsikat. |
(#49151) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
etwg szerinted érdemes lenne a kocsik alatt kicserélni a műanyag kerekeket fémre??
Más: -Sikerült olcsón szereznem ólomnehezéket a nagyon könnyű kocsik lesúlyozására. |
(#49152) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49151)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Mindenképpen!
|
(#49248) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49152)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2016 |
|
Legalább 25 kocsi, azaz 100 db kocsikerék.....nem semmi munka és pénz.... |
(#49249) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49248)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2016 |
|
Ilyen mennyiségben érdemes kivárni gyakran van esély olcso kerekek vétele re nagy tételben. Egyszer nekem is sikerült 120 tengelyt venni potom 30 dolcsiért. |
(#49256) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49249)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2016 |
|
|
(#49257) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49256)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2016 |
|
Szerintem nem mert a caboose volt felszerelve mindennel, ami a vonat végét jelezte. De hát Amerikában is a kivétel erösiti a szabályt.... |
(#49406) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49257)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2016 |
|
Köszi, közben meg tudtam csinálni a hibás kocsit annyira hogy már közvetlen a caboose elé tudom rakni. |
(#49685) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2016 |
|
Ismét 2 közel 60 éves felvétel került elö John Allen terepasztaláról.
A jármüvek szinte kivétel nélkül saját gyártmányok ill mesterdarabok Varney modellgyár számára (John sok mozdonyt fejlesztett Varneynek, de nem mind jelent meg mint sorozat produkcio). A vágányzat kivétel nélkül kézi munka.
A képek hatása még igy ilyen idötávlatból is lenyügözö.
|
|
(#49686) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49685)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2016 |
|
|
|
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 9:25:44 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|