|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#48184) angyal.marci válasza kombi hozzászólására (#48183)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2015 |
|
Akkor Sármellék! Nem voltam biztos benne.. De igen, a Szentgrót-Sármellék vonalat felszedték a Szentgyörgy-Batyk vonalból. És én a megmaradt északi vonalrészt deríteném fel. |
(#48185) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48166)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2015 |
|
Én is hadd köszönjem meg, hogy eljöttél, sok probléma okára derülhetett fény.
Azóta kicsit beleástam magam az Uhlenbrock problémába. Ugyanis az IB1 N-es mérethez 18,3V, H0-ás állásban pedig 22V-ot ad le, míg az IB2 egy fix 22V-os kimeneti feszültséget produkál, ami magasabb a szabványban megengedett feszültségtartományoknál. Az IB1-nél ez menüből állítható
Az IB2-esnél sehogy.
Viszont úgy oldják meg a szabványhoz közelítő értéket, hogy a gyári tápegység 12V és 15V váltakozó feszültséget tud a szekunder oldalon, amit a megfelelő papucs csatlakozásával tudunk kiválasztani. Ez a két érték a 75VA-es változatra érvényes, a magasabb teljesítményű pedig 12 és 16V-ot ad le.
Ennek megfelelően a régi IB1-es az alacsonyabb kimeneti értéknél a 15V-ot éri el, ami viszont még belefér a szabványba.
Kicsit faramuci megoldás, de legalább érthető a túlfesz oka, amire sokkal érzékenyebben reagálnak a Tran dekóderek, főleg az extra kicsik. |
(#48189) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#48185)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2015 |
|
Idézet: „Azóta kicsit beleástam magam az Uhlenbrock problémába. Ugyanis az IB1 N-es mérethez 18,3V, H0-ás állásban pedig 22V-ot ad le, míg az IB2 egy fix 22V-os kimeneti feszültséget produkál, ami magasabb a szabványban megengedett feszültségtartományoknál. ”
A korrektség kedvéért tegyük hozzá, hogy azzal a multiméterrel mérve, ami nálunk volt, váltófeszültség állásban. Ez a műszer működési elve miatt nem igazán egy korrekt eljárás, csak amolyan tájékoztató jellegű adatnak fogható fel. Az Uhlenbrock megoldása kicsit faramuci ugyan, de legalább kezeli valahogy a problémát, amit sok más vezérlést gyártó cég nem, még az ESU által gyártott termékek között is van ilyen. Lehetne igényesebbn is megoldani ezt a kérdést, ahogy a Tran, a Lenz, a Zimo vagy - noch dazu -, ahogy jvnd kolléga is teszi, az lenne az igazán korrekt. De ez is működik végülis, csak figyelni kell rá. Egyébként sajnos a túlfeszültség érzékenység mindegyik mikro dekóderre érvényes, talán a Zimo MX621 tolerálja ezt a legjobban, de ez is melegszik, mint a veszedelem 16V felett. A mikro hangdekóderekre pedig ez fokozottan érvényes. |
(#48190) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48189)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2015 |
|
Hogyhogy nincs egy ilyen csapatnál kéznél egy primitiv DCC elötét minden DC voltméterhez? (Egy graetz+kis kondi).
|
(#48210) jenicel válasza M298 hozzászólására (#48153)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
December 4. nem csütörtök, hanem péntek. Akkor harmadika? Nem ígérem most sem, hogy végre eljutnék a találkozóra. |
(#48214) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48166)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2015 |
|
Digitális kupplung Kuehn dekóderrel:
Elnézést, de erről én lemaradtam. Melyik dekóderrel volt? (Esetleg kié a modell?)
Gyakorlatilag itt úgy kell elképzelnem a szétkapcsolást, hogy a "vezető" manuálisan "visszaközelít" a kapcsolt vagonra, közben/utána rövid ideig nyomja a szétkapcsolás funkciógombot és utána / közben manuálisan el is távolodik a géppel?
Jól értettem Gábort, hogy 1 funkciókimenet kell a dekóderen ehhez az extrához, és ezért a Kuehn N025-össel is működik az ilyen "játék"?
Üdv:
Saetta |
(#48216) róbertke válasza saetta hozzászólására (#48214)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Idézet: „ - Az SD-Modell digitális kupplungjai is szépen muzsikálnak, egy Kühn, és egy Tran dekóderes mozdonyban, utóbbi képes imitálni a szerelvény lekapcsoláskori mozdony mozgást is, pusztán a funkció gomb kapcsolásával. ” Leírtak alapján nekem úgy tűnik, hogy az általad leírt mozgásokat a Tran dekóderes tudja csak. A többit majd Csíkosmestertől... |
(#48217) jvnd válasza saetta hozzászólására (#48214)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Szia, pedig ott voltál és meg is nézted.
Volt a piros LCH02 (alias BR106) mozdony, abban Kühn dekóder van. Ez azt csinálja, hogy megnyomod a funkció gombot (jelen esetben F1, F2 irányfüggő) ekkor felemeli a csatlakozó részt és szépen elmegy a vagontól.
Ezzel szemben a sárga V100-ban lévő Tran dekóder:
először visszafelé megy egy kicsit, felemeli a csatlakozó részt majd eltávolodik a vagontól. CV-kben állítható a sebesség, és a mozgás nagysága.
Szombat vasárnap elviszem és megnézheted újra.
Wolfchild kolléga videót is csinált a mozgásokról, majd felrakja honlapjára.
Itt ragadom meg az alkalmat, hogy aki szeretne ilyen digitális kupplungot beszereléssel, forduljon hozzám.
Nem mindegyik mozdonyba szerelhető be és olyan dekóderek kellenek, aminek van 1-2 szabad funkció kimenete.
Egyelőre ebbe a két mozdonyba szereltem be, de tervben van más tolató mozdonyokba való beszerelése is. |
(#48220) csíkosháTTú válasza jvnd hozzászólására (#48217)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Így van a kupplung mozgatásához mindenképp olyan dekóder kell, aminek a világításon kívül még legalább két tartalék funkció kimenete is van.
A "Kupplung Walzert" ( elnevezés copyright by ZIMO), csak a Zimo és a Tran dekóderek tudják (a hangosak is!). Ez az, amikor megnyomod a funkció gombot, a modell magától megnyomja a szerelvényt, bekapcsolja a kupplungot, lejár a szerelvényről, kikapcsolja a kupplungot és megáll. A sárga V100-ban TRAN DCX76D/N van, ha jól tévedek.
A Kühn dekóderből nekünk a kupplung sima kapcsolásához a 045-ös kell. A régebbi, 025-nek nincs tartalék funkciója. Használható még, (ha befér), a TAMS LD-G-31PLUS is.
A többinek sajnos nincs használható tartalékja erre a célra.
Tillig mozdonyok:
A sima NEM651-es, vagy nem előkészített modellekben csak attól függ, hogy beszerelhető-e a kupplung, hogy van-e hely a vezetékeknek, és van-e kupplung foglalatuk?. Problémás például az új V36 és variánsai, mert abban a sima működéshez szükséges drótoknak is alig van helye. A T334--nek meg a kupplunga saját Tillig befogós (lásd még NoHAB, V180), ezért mechanikai bűvészkedést is be kell vetni a beszereléhez.
PLUX12-es mozdonyok (az újabbik NOHAB, V180-asok, 1216-ok, TRAXX-ok, stb.): itt a Tillig használja a PLUX12-es dekóderek két tartalék funkcióját a világításhoz. Sajnos a PLUX12-es dekódereknél nincs a dekóderben több funkció, így ebben az esetben le kell mondani az extra világítási funkciókról, de nem ilyen egyszerű sajnos. Ugyanis be kell avatkozni a mozdonyok elektromos lapjába is, hogy a dekódernek ne kelljen kapcsolgatni az ott található logikai tranzisztorokat, de úgy, hogy a normál világítás azért maradjon meg.
Szóval, ha valaki ilyen kupplungot akar (nagyon jópofa egyébként, és meglepően stabilan működik, alacsony áramfelvétellel), akkor alaposan nézzen körül a mozdonyparkjában. A V100-ba, a V60-ba be lehet szerelni, a ROCO BR80-ba is, a Kühn gépekbe is, a még meg nem jelent V15-ről nem tudok nyilatkozni, én kivárom ennek a gyártónak a modelljét.
|
(#48221) saetta válasza róbertke hozzászólására (#48216)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Urak!
Lehet, félreértettetek, vagy nem voltam egyértelmű.
Az egyik kérdésem arra vonatkozott, hogy egy Kühn dekóderrel pontosan hogyan kell eljátszani a szétkapcsolást. (mivel nem tudja a walzert)
A másik kérdésem az volt, hogy a Kühn N025 is megfelel-e, mivel csak "Kühn dekóder"-ről volt szó, de az nem volt tiszta, hogy milyenről.
Azt láttam, Jóska, hogy szépen működik, de azt nem tudtam, hogy abban a bizonyos mozdonyodban éppen milyen dekóder volt...
Az 1-2 szabad kimenetet sem értem még.... Ha mindkét végén van kupplung, akkor kettőre van szükség (és külön kezeli a kettőt), vagy sem, illetve, ha a dekóderen 1 szabad kimenet van. de két kupplung, akkor mindkettőt megemeli, ha ugyanarra kötjük?
Üdv:
SAetta
U.i.: Pont azért érdekel, mert a tolatomozdonyaimban (ahove nem kell ABC, stb. főleg ugye modultalálkákon mennek, N025-ös van jelenleg.
Most ugye pont nem értem a dolgot, mert Csíkos írja, hogy N025-nél nincs tartalékkimenet (és 2 kell), a Gábor viszont egyről beszélt, hogy van.... hmm... Jóska pedig 1-2 kimenet szükségességét említette... |
(#48222) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48220)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
PLUX 12 szomorú...
Pedig pont a végállomási körüljáráskor a hazai gyors / IC vonatoknálk milyen jól jött volna....
S. |
(#48223) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#48221)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
A Kühn 025-nek* (meg a Lenz mini dekódereknek, és az ESU micro-knak, és hasonlóknak) csak a menetirány szerinti világításhoz van funkció kimenetük, egyéb feladatokhoz nincs. Azért kell két funkció kimenet a két kupplunghoz, mert, ha egyre kötöd, akor egyszerre meg mind a két oldal majd, mert nem lehet a menetirány szerint kezelni így. (Azt lehet, hogy egy funkció gombhoz rendeljük a programozáskor, és a menetirány kiválasztásra bízzuk, hogy mikor melyiket emeli, de ekkor is kettő kimenet kell.)
Azért nem szerencsés, ha egy funkció kimenetre kötöd a kettőt, mert egy esetleges reset esetén a dimmerelés megszűnik, és, ha elfelejted visszaprogramozni akkor megsülhet a kupplung és/vagy a dekóder.
Idézet: „Pont azért érdekel, mert a tolatomozdonyaimban (ahove nem kell ABC, stb. főleg ugye modultalálkákon mennek, N025-ös van jelenleg.”
Csere. Tran DCX76D, 77z, vagy ZIMO MX621.
*: Vicces, hogy a Kühn már ez első modelljeiben (Hercules, BR185, Holzroller) megcsinálta azt, hogy a zárfényeket külön tartalék funkcióra lehet kapcsolni. De az ehhez alkalmas saját dekódert, a 045-t, csak évekkel később hozta ki... |
(#48224) M298 válasza jenicel hozzászólására (#48210)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Igen, december 3-a csütörtök lenne. Bocsánat, nem a Ferencre, hanem a Borbálára gondoltam. |
(#48225) róbertke válasza saetta hozzászólására (#48221)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Nagyvasúton, főleg iparvágányon végzett munkánál előfordul olyan tolatási művelet, hogy a mozdony mindkét orránál egyszerre van kocsi....na ezért jobb, ha mindkettő kuplungját külön kezeled. |
(#48228) dccvillanyos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48220)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Üdv!
Csak a korrektség kedvéért, az esu is tudja ezt a hátra-előre mozgást. Amúgy a kuplung tekercsével párhuzamos szabadonfutó diódát ugye nem szoktátok elfelejteni? Pláne az olyan gépeknél ahol nincs kék vezeték. |
(#48229) jvnd válasza dccvillanyos hozzászólására (#48228)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Szia
Ahová elfér ott van, de SOD323-nál kisebbet még nem találtam. Ha tudsz, légy szíves írd meg. Köszönöm. |
(#48232) piltdownman válasza jvnd hozzászólására (#48229)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
|
(#48233) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#48221)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Azért beszéltem egy funkció kimenetről a Kühn 025 esetében, mert a leírás 2 kimenetet ír, inkluzíve a világítást.
És bennem az az emlék munkálkodott, amire Csíkos is utalt, hogy a kezdetektől alkalmasak voltak a Kühn mozdonyok egy extra funkció fogadására. Azaz az akkoriban gyártott és kapható, egyetlen Kühn dekóder, a 025-ös ezt illenék tudnia. Ezek szerint nem tudja, azaz tévedtem. Elnézést a félrevezetésért. |
(#48235) TTmisi válasza jvnd hozzászólására (#48229)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
|
(#48241) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Szép jó estét! Régen jártam erre sőt az országban se sokat ☺
Olvasgatom a fórumot azért becsületesen,de ez a sok elektronika meg ilyen olyan dekóder kütyük nekem még kínai mindig |
|
(#48242) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#48241)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Miért tünt el egy hosszú szövegem?
Ma láttam egy ilyen gépet nem is tudtam róla |
(#48243) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
A Mávos traxxos kezdőkészlet megjelenéséről tud valaki infót? |
(#48245) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#48241)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Nekem is kínai, nem vagy egyedül. A képed jó lett! Szeretnék már találkozni ezzel a szerelvénnyel... |
(#48246) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#48245)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Nem az én képem a netről van bocsánat nem írtam ☺
De a szám is tátva maradt mikor láttam csak telefonáltam és nem tudtam fényképezni ☺ |
(#48247) jvnd válasza TTmisi hozzászólására (#48235)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Köszönöm mindenkinek, utánanézek, mennyit "dob" a helyzeten.... |
(#48248) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#48233)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Semmi gond, és nem is tévedtél nagyot.
Ugyanis a BoBo-k esetében (mármint a mi TT-s M44-eseink) végül is nincsen világítás, így Csíkos mester ígérete szerint utánajár, hogy van-e bármi akadálya annak, hogy a világítás helyett ezeket a funkciókat vezérelje az N025.
Üdv |
(#48249) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#48245)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Majd valaki feldobja ide is a linket Wolfchild videojáról, amiben látszik, hogy pontosan milyen digitális szétkapcsolás miatt lettünk ilyen lelkesek.
Egy másikat én is közzéteszek:
Digitális kupplung
Az elmélkedés nagy része ezen túl már csak arról szólt, hogy milyen dekóderek mennyiben támogatják ennek az alkalmazását.
Üdv:
BZ |
(#48252) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Egy kis mozdonykinzás!
9% emelkedö
Nagyon nem kell utánozni. |
(#48253) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Sziasztok!
Átlagos kétvágányú egyenes pályán milyen távolságra vannak a felsővezeték oszlopok? TTben milyen távolságra érdemes rakni? |
(#48255) etwg válasza DinoTT hozzászólására (#48253)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Ez a modellfelsövezeték másik nagy kinja.
A nagyvasuton akár 60 m is lehet (DB), máshol meg a sztatikusok számolják ki ( a pályátol, éghajlattól is függhet).
Azaz TT ben ez 50 cm!
Az ivben viszont a távolság csökken, csak nem méretarányosan, igy TTben akár 10-15 cm is kijöhet (12-18m). Ez meg szörnyen néz ki, amikor a vonat ez egyenesböl átmegy az oszloperdövel diszitett ivbe. Ezért a gyakorlatban az egyenes pályán is gyakrabban vannak az oszlopok, hogy ne nézzen olyan hülyén ki a felsövezeték.
Én nagyon nem szeretem a felsövezetéket, mert eddig minden pályát eléktelenitett. Olyat még csak nem is láttam ahol ez jol nézett ki (még nagy ives modulpályákon is szörnyü arrol nem is beszélve, hogy nagyon sérülékeny, igy szinte mindig javitani kell). |
(#48257) róbertke válasza DinoTT hozzászólására (#48253)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Elég ha csak az oszlopokat állítod fel, a munkavezetéket nem kell kiépíteni az etwg által leírt okok miatt. Így is lesz elég babra munkád.... |
(#48258) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48252)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
|
(#48260) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#48249)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Nekem nagyon tetszik! |
(#48265) M298 válasza sikumegalifter hozzászólására (#48242)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
A KFV Kft ultrahangos mérővonata Bbmot motorkocsikból kialakítva. Sikeres szerelvény, az INDÓHÁZ-ban már írtak róla. A cégről is és az Ab25, Ab35-ös motorkocsikról is. |
(#48266) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Tetézném az elektronikai bajokat...
Írtam egy cikket az aszimmetrikus DCC-ről,
ide kaTTintva
olvasható. |
(#48267) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48266)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Ezt az egyetemi székfoglalót!! Gratulálok, tökéletesen érthető megfogalmazás Mester. |
(#48268) vanhensing válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48266)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Kedves Mester a felsorolt dekóderek közül valahogy kimaradt
a Digitools!! Szintén jól vizsgázik ABC -üzemben!!Sőt talán ez az egy dekóder ami képes bekapcsolt ABC mellett F3-ra belassítani az ABC szakaszon,azt elhagyva vissza áll a beérkezés előtti sebességre!Igaz más funkcionált szolgálna
az F3 de nekem nagyon bevált. Lehet hogy tévedek, de szerencsére időbe megváltam a különböző,,dekóderektől!
Tudom említetted hogy ez nem "szabványos,, de egy rakás
kapcsolótól és vezetéktől mentett meg!Egyébként nagyon
jól érthetően megszerkesztett cikk!És ha nem tévedek ez
a cikk befolyásolt abba hogy csak ABC dekóder kerüljön a
mozdonyaimba!
|
(#48269) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#48268)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Így van, kimaradt a DigiTools belőle. Ugyanis, hogy idézzek magamtól:
Idézet: „A Lenz‐en kívül még azokat a dekódereket
említem most meg, amivel van gyakorlati tapasztalatom.”
A DigiTools-szal nincs. Arról nem tudok, illetve nem lenne hiteles, ha olyanról írnék, amit nem próbáltam ki, az vagy nálam, vagy néhány ügyfelemnél nem üzemel eredményesen. Tudom, hogy a DigiTools képes kezelni az ABC-t, de a műhely ügyfélkörében ez a dekóder nem használatos ilyen célra, vagy én nem tudok róla.
A kiegészítést köszönöm, ezek szerint a hazai gyárók egyikének dekódere is jól működik ezzel a rendszerrel. |
(#48293) rwirtz válasza DinoTT hozzászólására (#48253)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2015 |
|
DinoTT!
Legjobb, ha megnézel 1-2 szakaszt a Google Earth-ön, ott meg is mérheted a távolságokat. Ami egyébként nagyon változó a valóságban.
Nyilván kis ívre nem találsz példát, de ott úgyis az ív szabja meg a határt.
Egyenesben a Viessmann szabvány vezetéke 332mm, ami 40m-nek felel meg, az teljesen jó magyar pályára is.
Én a Wintrack-kel terveztem meg, nagyon jó, mert benne van minden Viessmann vezeték.
R |
(#48300) palwolf hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 15, 2015 |
|
Üdvözletem!
Tettem fel az apróba egy hirdetést, hátha érdekel valakit.
Ide kattintva érhető el. |
(#48324) eldo hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2015 |
|
Sziasztok!
Olyan gondom van, hogy BTTB-s váltó visszajelzést csináltam
az alábbi rajz alapján. A kitérő irányok közös vezérlésen vannak csak az egyenes irányt állítom külön. Nem tudom mennyire lehet érteni a lámpa igazság tábláját de a jelenség az ha kitérő irányból kapcsolok akkor a nem kapcsolt irány egyenes irány izzója is ég ha azt is egyenesbe kapcsolom akkor csak az egyenes irány ég ami jó. Mitől lehet ez?
Az izzók Led egyenirányító és előtét ellenállásból áll de ez szerintem nem befojásolja a lényegét. |
|
(#48325) etwg válasza eldo hozzászólására (#48324)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2015 |
|
Rosszul kötötted be az izzokat ( nagyobb betükkel is jelölhetted volna ).
Nem a váltokapcsolo közös pontjának kelle az izzokra menni hanem a váltok közös pontjának ( közepsö láb)
Igy:
visszajelzés
|
(#48326) eldo válasza etwg hozzászólására (#48325)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2015 |
|
Az altalad javasolt link alapjan a lampak mindig 1 poluson vannak... De negcsinaltam igy csak akkor vilagit igy amikor lenyomom a valtovezerlot... En ebbol a rajzbol indultam ki: |
|
(#48327) etwg válasza eldo hozzászólására (#48326)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2015 |
|
A baj akkor az, hogy egyik kapcsolo sem teljesen független. A visszajelzésnek hivott forrasztocsücskök elvben a tekercsek közös végét kapcsolták (- hajdani Zeuke és BTTB váltokon). Probáld ezt kimérni, mert gyakorlatolag sohasem müködött megbizhatoan. Ha egyesével megy akkor jo.
Ha ugyanis nem kapcsolnak jol, akkor te a tekercsen keresztül kapsz áramot ( a két tekercs közösitésével ( egy nyomogombbal kapcsolod a 2 váltot). Gyakorlatban neked csak 3 izzod lehet, hiszen csak 3 állásod van. ( ezért világit a közös állásban 2 izzo).
Keresem, de hirtelen nem találom a mágneses váltomüvek kapcsolását. ( azokban kombinálva van a végálláskapcsolo meg a visszajelzés kapcsoloja. |
(#48328) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2015 |
|
Tiszteletem!
TT-s kérdés, egy H0-ás embertől.
Előkerült rokonoktól a nejem gyermekkori TT-s szettje két mozdonnyal.
Így néz ki az egyik mozdony csak ZÖLD.
Hogyan lehet ezt szétszedni? Hiába emelem ki a kasztnit csak nem akar kipottyanni a mozdony belseje...
H0-ás nézni TT-t.
Tud valaki segíteni hogyan szedjem szét?
Íme egy kép a netről, milyen mozdonyról van szó
Ilyen csak zöld (2 tengelyes) |
(#48329) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48328)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2015 |
|
Nyomj be telefonkártyát mindkét oldalon. Az alváz mind két oldalán 2-2 pöcök akad a kaszniba. |
(#48330) diginewl válasza etwg hozzászólására (#48329)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2015 |
|
nem értem. bocsánat
Mintha a két kiálló vonóhorog akasztaná meg a szétszedést. Azokat nem kell előbb kiszedni valahogy?
Oldalt megvan a két-két reteszelőpöcök, azok nem fogják a kasztnit, és a hajtást.
(mennek szépen csak nagyon koszosak, ezért szeretném szétkapni őket) |
(#48331) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48330)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2015 |
|
Természetesen a vonohorgokat ki kell venni. Ha régi tipusu, akkor egy acélhuzal tartja az vonohorgokat a fészekben. |
(#48335) diginewl válasza etwg hozzászólására (#48331)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2015 |
|
Ok, sikerült szétszedni. Köszönöm a segítséget!
A vonóhorog acélszál beakasztása nagyon ötletes. Ilyent miért nem lehet H0-ban?
Jön a megpucolás. |
(#48337) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48335)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2015 |
|
Már a TT-böl is kimult......
|
|
|
2025. Jan, 23. Csü 6:57:05 |
|
Jelenleg 22 fő olvassa az oldalt |
|
|