|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#46771) Von Smallhausen válasza angyal.marci hozzászólására (#46681)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Óccó ablakgyártó gépsor: |
|
(#46772) angyal.marci válasza Von Smallhausen hozzászólására (#46771)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2015 |
|
Köszi! Egyelőre CD vaklemezzel kisérletezek. |
(#46804) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Miért van az, hogy a ma szervizelt Tillig T334 hajtásából egy fél ágyazatkövet szedtem ki? Ezért ugrándozott a síneken, mint bolha a kutyában... |
(#46870) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 15, 2015 |
|
Alakul egy fiktív Bécsi jegelű műszaki segély kocsi |
|
(#46872) angyal.marci válasza Csukló hozzászólására (#46870)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2015 |
|
Biztató! |
(#47837) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#47834)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2015 |
|
Jol néznek ii!
|
(#47860) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#46870)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2015 |
|
És haladok |
|
(#48178) Zosy hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 8, 2015 |
|
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni,hogy TT Roco Ludmillába (36204,36207)
milyen motort tudnék beletenni, a gyári helyett?
A válaszokat,előre is köszönöm!!! |
(#48179) etwg válasza Zosy hozzászólására (#48178)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2015 |
|
Mi a gondod az eredeti motorokkal, mert egy az egyben alig fogsz mást találni, miután a motort a Roco saját modelljeihez gyártja. ( azaz nem ipari méretüek). |
(#48180) Zosy válasza etwg hozzászólására (#48179)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2015 |
|
Szia.
Nincs benne motor,viszont a gyárinak elég borsos az ára,ezért próbálok más alternatívát keresni. |
(#48181) etwg válasza Zosy hozzászólására (#48180)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2015 |
|
Akkor inkább sporolj eredetire, mert az passzol és jo is, hasonlo minöséget és méretet aligha fogsz olcsobban találni.( a szerelvényekröl - lendkerék, kardán stb - nem is beszélve). |
(#48182) Zosy válasza etwg hozzászólására (#48181)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2015 |
|
Köszönöm. |
(#48234) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Na végre kezd össze állni az M41-s forgóváz...... |
|
(#48236) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#48234)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Szia Totya!
Nagyon komoly lett!!!
"Építőkészlet" összeállításban is elérhető lesz?
Volt már próbajárat??
Gratula! |
(#48237) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48236)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Mégis hogy képzeled el...??? így??
Ja megjöttek a motorok.... |
|
(#48239) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#48234)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Elsőre egy 20db-s "0"széria készül el és utána ha van kereslet és bevált akkor egy nagyobb tétel is elképzelhező |
(#48240) HOTotya válasza stillll hozzászólására (#48238)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Nem felejtettelek el!!!! |
(#48244) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#48237)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2015 |
|
Így valahogy,csak réz nélkül,hogy olcsóbb legyen!
Klassz lett! |
(#48364) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
Egy újabb próbálkozás kuplung ill. kuplungtartó gyártásban..... |
|
(#48366) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#48364)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
Jol néz ki, kiváncsi leszek majd a tapasztalatokra, mert az elsö generácios Roco kuplungokkal nagyon megjártuk. A rugozás megszünt, igy nem kapcsolt megbizhatoan. |
(#48367) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#48366)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
|
(#48368) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#48364)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
Hipp-hipp-hurrá ......mióta is kísérletezel vele? Van nálad két mozdonyom, használhatók lennének hozzá?? |
(#48369) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#48368)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
Milyen mozdonyok és kinél???????????? Ezt Te álmodtad.....
Fogggggalmam sincs mihez lesz majd jó...ezt az M41-hez készülne(kiváltani az eredetit) Persze több helyre is jók lehetnek majd!.. |
(#48370) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#48369)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
Ahogy etwg is írta a rugózás itt a legfontosabb,hogy jól és sokáig "működjön"........ |
(#48371) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#48370)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2015 |
|
Elvileg két fajtát "tesztelek"....majd holnap többet róla melyik jobb.... |
|
(#48377) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#48369)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2015 |
|
Jesszusom, nem mondod komolyan.....????
Én úgy emlékeztem, hogy nálad hajtáscserére vár két AMTRAK mozdonyom.
Csak nem dobtad ki??? |
(#48379) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#48378)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2015 |
|
Mézes dió sokkal egészségesebb memória javító!!
A két öreg mozdi közül csak az egyikbe kell új hajtást tenni, míg a másikba mind a kettő forgóváz hajtás nélküli lesz.... majd egyszer..... |
(#48381) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#48371)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2015 |
|
Mi lenne, ha terveznél egy harmadik variációt, a "V" alakú rugó a kuplung felől indulna.... |
(#48382) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#48381)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2015 |
|
|
(#48459) Falcor hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2015 |
|
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Egyedi építésű, házilag készített TT modellmozdonynak szeretnék hajtást készíteni, hogyan fogjak hozzá,
nem gyári alapra, hanem teljesen egyedi alapra építeném.
Ötletet, vagy tanácsok szeretnék kérni, hogy melyek a legegyszerűbb hajtásmódok, amik házilag kivitelezhetők.
|
(#48460) etwg válasza Falcor hozzászólására (#48459)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2015 |
|
Nézz körül több forumon, sokan gyártanak igy modelleket (GaboTT, HOTotya stb). Tanulmányozd a gyári modellek konstrukcioját - könnyebb valamit lemásolni mint a spanyol viaszt feltalálni.
Van néhány idegennyelvü könyv is pontos leirásokkal, ill Erö J. Honlapja is sok mindent tárgyal. |
(#48529) GABA TT válasza Falcor hozzászólására (#48459)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Legegyszerűbb a gumis hajtás, nem kell hozzá túl sok szerszám mint régebbi Pikó modellek.
Van a klasszikus BTTB hajtás egy hosszú csiga tengellyel gyári alkatrészek felhasználásával viszonylag kevés szerszámmal kivitelezhető. Sok jót nem tudok róla mondani nekem egyik sem sikerült tökéletesen.
Lineáris fogaskeréksor a motor tengelyére húzott csigával ez a legjobb.
1 kép : Kivitelkezhető fúró sablonnal, lemez keret, távtartókkal össze csavarozva. Eszterga pad nélkülözhetetlen!
2 kép : Vagy marógépen forgácsolással
A két hajtás ugyan annak a modellnek a hajtóműve.
Sok minden attól függ, hogy miből készíted és milyen szerszámok állnak rendelkezésre. |
|
(#48731) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 13, 2015 |
|
Szeretnék segítséget kérni!
Mit lehet tenni olyan H0-ás modellel aminek a kerekeiben gyárilag benne van a tapadógyűrűnek a marás, viszont én nem szeretném tapadógyűrűvel használni a gépet.
Mivel lehet "feltölteni" ezt a rést ügyesen? |
(#48732) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#48731)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2015 |
|
Ki kell cserélni egy olyanra amin nincs mélyedés!!! Feltölteni ahogy fogalmazol NEM lehet illetve nem érdemes,mert olyan egyenletesen semmivel nem tudod,hogy a mozdony futása szép maradjon!!!!! |
(#48744) diginewl válasza HOTotya hozzászólására (#48732)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2015 |
|
ajaj.
Köszönöm a választ.
Fleischmann gőzös szerkocsi hajtást szeretnék áramszedőssé tenni, de akkor ez nem járható út... |
(#48746) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#48744)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2015 |
|
Levelezd le HOTotyaval, hogy esztergáljon neked új kerekeket. Amúgy melyik mozdony szerkocsiját kéne modernizálni? |
(#48765) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#48744)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Egy Fleischmann gőzös mechanikai konstrukciójába én nem nyúlnék bele. Nem érdemes, jobb nem lesz (lehet) tőle. |
(#48775) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#48766)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Ne tessék már mindenen viccelődni!
A modellvasút népszerűsítése érdekében dolgozom, aztán jönnek itt a jobbnál jobb ötletek!
A Piko BR55 alkalmatlan a vitrinvonatban napi használatra, mert havi rendszerességgel koszolódik el rajta az összes kerék.
Jelenleg egy Fleischmann BR53-as teljesít szolgálatot (szerkocsis áramszedéssel). Azt elég 8 havonta megpucolni Valamint a HoTotya-Mester által hajtáscserélt VT185 - is jól megy összkerék áramszedéssel.
Ezért kell egy tartalék gőzös ami napi szinten bedobható, hosszú időre. Adott ez a FL BR55, de ezekkel a gumírozott kerekeivel nem tud áramot szedni - ami itt nagyon nagyon fontos, valamint feleslegesen koszolja a sík terepet.
Ezért kérdeztem a kipótlás lehetőségét, de úgy néz ki, hogy csiszolni fogom a kerék peremét - más megoldás nincs. Aztán lesz ami lesz.
|
(#48776) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48775)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Ahhoz a kerékhez ne igen nyulj, jobb nem lesz, csak rosszabb igy csak feleslegesen dolgoznál.
Az egyetlen járhato ut a kerékcsere ( vagy eredeti FLM, vagy a kerekek lehuzása és ujak felhuzása a tengelyre. BR55-s kerekekböl Dunát lehet rekeszteni, hiszen szinte minden gyárnak van ilyen modellje.) |
(#48777) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48775)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Esetleg extra sináramszedök segithetnek minden bonyodalom nélkül.
|
(#48778) diginewl válasza etwg hozzászólására (#48777)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Köszönöm!
Esetleg erről tudnál hivatkozást adni? Próbáltam rátenni csúszkát, ami a sínről szedné az áramot de mindig fennakadt vele a mozdony
Ha meg túl széles volt, akkor rövidre zárta a váltónál a nyelvet, vagy a szivet...
|
(#48780) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#48775)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
A kerék csiszolásával leviszed a futófelület átmérőjét a tapadógyűrű alatti átmérőre, nem fog leérni a sínkoronáig.
Nem lenne egyszerűbb rendelni hozzá tapadógyűrű nélküli kerekeket?
Klikk a rajzhoz! |
(#48781) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48778)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Igy van mert a csuszkának a sinhez érö felülete optimálisan hordoszerü azaz csak egy ponton érintkezik a felülettel.
Otthon nem olyan egyszerü kialakitani, söt a jo áramszedés miatt érdemes jobb anyagokat használni. Halmaiék anno wolframhuzalt dolgoztak bele, de talán az alpakka drot is megteszi.
Ami viszont lényegesen egyszerübb Steve által felkinált kerékcsere.....
|
(#48784) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#48775)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Én kérdeztelek, hogy milyen mozdonyt szeretnél "feljavítani".....de hát a választ elfelejtetted megírni..... Nekem FLM 4147 kat.sz. KPEV G8 mozdim van, 3T16 szerkocsis hajtással. Áramfelvétel a mozdonyon keresztül történik, tökéletesen megy. Na most írd le, hogy mit is szeretnél pontosan?? Kicserélni a szerkocsi gumírozott kerekeit simára? Ne tedd, gyengülni fog a géped ereje. Vagy cseréld le Roco hajtott 3T16 v. 3T17 szerkocsira, de inkább készíttess a már előbb javasolt módon HOTotya hajtást. |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 15:53:12 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|