|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#4340) balatonperes válasza nagy hoho hozzászólására (#4338)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2010 |
|
1.kuplung= kapcsoló-vonó szerkezet, létezik több féle. Kengyeles, Kurz-ezt hívják rövid kapcsolónak is, van univerzálisnak nevezett is.
Ezek segítségével kapcsolódnak össze a modellek.
(a tehervagonon nincs ilyen!)
2.igen, létezik un. közdarab, amivel ez megoldható.
Link
(de én lebeszélnélek a régi -kalap profilú, U profilú sínanyagról)
3. digitális pályán csak dekóderrel szerelt mozdony üzemeltethető, de a dekóderek ismerik az 'analóg üzemet' is.
Dekóder nélküli analóg mozdony nem működik a digiten! |
(#4342) nagy hoho válasza balatonperes hozzászólására (#4340)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2010 |
|
Van mit tanulnom! Köszönöm a válaszodat. Az unokám karácsonyra kap egy Pico kezdő készletet ami digitálisan elő van készítve. Szeretnénk egy terepasztalt készíteni az uncsi bevonásával. A készletet egy hét múlva hozzák Németországból- kissé megkésve-és ezt szeretnénk bővíteni elfogadható áron. |
(#4343) MarkTrain válasza nagy hoho hozzászólására (#4342)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2010 |
|
Idézet: „egy Pico kezdő ” Kis pontosítás: Piko |
(#4344) nagy hoho válasza MarkTrain hozzászólására (#4343)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2010 |
|
Köszönöm a helyreigazítás. |
(#4355) SzerNoh válasza nagy hoho hozzászólására (#4342)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2010 |
|
Szia "nagy hoho" !
Szerintem amilyen kezdőkészletet kaptok azt érdemes a már benne levő sínekhez hasonló síneket venni.
Mert szerintem a Piko márka nagyon jó, és jó árban is van, és az unokád vonatozására bőven megfelel...
A tanulásról pedig annyit... senki sem született úgy hogy a vérében volt... mindenki megtapasztalta ki így ki úgy... és segítünk amiben tudunk... |
(#4356) balatonperes válasza nagy hoho hozzászólására (#4342)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2010 |
|
'Első lecke'
Kuplungok,vagy kapcsoló -vonó szerkezetek
A képen a fölső az un. : Kengyeles,vagy hagyományos
A középső az : Univerzális
Az alsó a : Kurz vagy rövid kapcsoló szerkezet
(a fotón lévők Roco által gyártottak)
A kengyeles gyártótól függően picit lehet eltérő ( pl.más ívű a hajlítás)
A folytatásban (kérdés az,mikor tudom kibányászni), megpróbálok Maerklin/Trix és Fleischmann kuplungokat is lefotózni. (na nem leckeként, hanem segítségként!) |
|
(#4358) MarkTrain válasza SzerNoh hozzászólására (#4355)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2010 |
|
Mi a vasútmodellezést az anyatejjel szívtuk magunkba! |
(#4359) SzerNoh válasza MarkTrain hozzászólására (#4358)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2010 |
|
Na ne mond... esténként mennyi minden kérdeztél már tőlem? (ez hülye vicc volt)
Bocsi az off-ért!
Folytassuk az eredeti témát.
üdv
SN |
(#4360) MarkTrain válasza SzerNoh hozzászólására (#4359)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2010 |
|
Tudom én is csak viccnek szántam. De nem pont úgy értettem hogy akkor már mindent tudtunk. |
(#4515) kisKirály válasza kisKirály hozzászólására (#4070)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2011 |
|
Megérkezett a fordítókoronghoz a "kritikusnak" ítélt alkatrész. A kiképzése a felfogatási pontokon megegyezik, csak a sín anyagában van eltérés. Úgy gondoltam, hogy egy sínszál cserével megoldom az eltérést, de Fle doktorék ügyesen megakadályoztak ebben, mert gondosan bele van a műanyag talapzatba ragasztva a sínszál. Holnapután beáldozom az egyik elemet, és megpróbálom kioperálni belőle. Hátha .....
... és van lelkes segítség is! |
|
(#4520) SzerNoh válasza kisKirály hozzászólására (#4515)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2011 |
|
Királyom!
lehet fáradt vagyok.. de mi a problémád? úgy orientáltan írd már le... |
(#4521) kisKirály válasza SzerNoh hozzászólására (#4520)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2011 |
|
Szerintem felfázhattam, mert mikor ülök, akkor felfelé nyillal a bordákig |
(#4523) kisKirály válasza SzerNoh hozzászólására (#4520)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2011 |
|
Bocsi, de olyan jól esett!
Nos, a Fle csoport kétféle fordító koronggal eteti a népet, és az egyik típussal rendelkezzem. De az egyik kereskedelmi egység a másik típusú koronghoz ajánlott kiegészítőt potom pénzért, és arra kérdeztem rá pár héttel ezelőtt, hogy valaki fel tudna világosítani, hogy mi a két kiegészítő elem között a különbség. Ugyanis attól tartottam, hogy a csatlakozási felület nem egyezik. De egyezik, hanem a sín anyaga vagy kivitele nem kóser egymással. Most ezt akarom kirángatni az egyik friss elemből, mert egyenlőre nagyon sárga színe van a friss husinak, és lehet, hogy pár szegecsszámlálónak szemet fog majd anno szúrni, mikor a modulba be lesz építve.
Így érthető, vagy holnap telefonáljak? |
(#4547) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#4515)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2011 |
|
Ki ez a tünemény lelkes segítőtárs, ha nem vagyok nagyon indiszkrét? Csak nem a lányod? Akkor Csuklótól tartsd NAGYON távol! |
(#4549) Abs válasza Frankye hozzászólására (#4547)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2011 |
|
Na! Azért Csuklónak is van határa! Vagy...?
Abs |
(#4550) kisKirály válasza SzerNoh hozzászólására (#4526)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2011 |
|
Nos, a rángatásból nem lett semmi. Illetve lett, csak nem én rángattam, hanem belőlem. (én csak rángatóztam a fogdoki gyökérnyűvője alatt)
Nem kell boltban nézelődni. Van itthon pár tíz méter roco és tillig sín is. A tillig ráadásul barnásított, az tökéletesen megfelel a célra.
A korong egy önálló modulon lenne egy 15 állásos körfűtőházzal egybeépítve, de szeretnénk tanácsot kérni a fűtőház összeszerelésével kapcsolatban, mert megakadtunk egy pontnál, és Petikével rátok is gondoltunk, mint problémamegoldó emberkék.
Egyhamar biztosan nem látod, ugyanúgy, mint a H0 modult, mert még nem tudnám hol tárolni, ha elkészülne. A leendő helyén még víz van, jobban mondva jég. |
(#4551) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#4547)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2011 |
|
Az asszony azt állítja, hogy az enyém. De akkor a fiam kihez tartozik? Egy bölcs ember szerint egy férfi, csak egy típusú utódot tud képezni
Tomikához már túl öreg |
(#4561) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#4551)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2011 |
|
Akkor mind a két csemetéhez szívből gratulálok! (Nem is gondoltam, hogy két gyerkőcöd is van...)
Amúgy pedig a gyereknek csak az anyja biztos (?), az apja soha nem 100%... |
(#4562) Frankye válasza Abs hozzászólására (#4549)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2011 |
|
Van Neki, jó nagy! Majdnem akkora, mint nekem. |
(#4573) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#4561)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2011 |
|
Csak kellemetlen mikor kiderül, hogy kakukkfióka az egyik |
(#4597) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#4573)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2011 |
|
Kellemetlen, az igaz, de az okos asszony vigyáz, hogy ne derüljön ki.... |
(#4598) Matyi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2011 |
|
Hello!
Vaterán vettünk egy amerikai állatszállítót, valami alapszetből lehetett, és igen fura kapcsolja van!
Nem ROCO-s hanem oldalról kell behajtani4
Nos, ki kéne cserélni egy ROCO-ra de ahova be kéne tenni az újat, oda nem megy be, mert az amerikai szabványnál kisebb a hely ahova be kellene tenni!
Tud valaki segíteni?
Üdv.:Matyi
Ui.:Remélem érhető voltam |
(#4622) cs.csaby válasza Matyi hozzászólására (#4598)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2011 |
|
Hát Matyi, az problémás, ha kisebb a hely, ahova be kell tenni, mint amit be kell tenni!
Fotókat tudsz feltenni a kapcsolószerkezetről? |
(#4627) Abs válasza Matyi hozzászólására (#4598)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2011 |
|
Képet tudnál mutatni róla? Sejtem, hogy milyen az a kapcsoló, de attól még nem fogom tudni, hogy az adott típusú kocsival mit lehet kezdeni.
Abs |
(#4656) Matyi válasza Abs hozzászólására (#4627)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2011 |
|
Ez lenne az!
Gondolóm, a ROCO-s csatlakozót meg tudjátok milyen
SZóval, nem is tudom, hogy mi legyen szegénykével :S
Ha kell, akkor alulról is tudok egy képet csinálni, csak ezt a karácsonyi képek közül vágtam ki, mert több volt együtt |
|
(#4657) Abs válasza Matyi hozzászólására (#4656)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2011 |
|
Alulról kéne kép, hogy lássam, mennyi hely van ott. Többféle kapcsolót is be lehet építeni, a kérdés, hogy melyik fér be.
Abs |
(#4663) Misi Misi válasza Matyi hozzászólására (#4656)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2011 |
|
Szia!
Ezt a kapcsoló fajtát gyakran alkalmazzák az amerikai vonatoknál nemcsak a Mehanonál, hanem a Bachmann, Athearn és más gyártóknál is. A kuplungot nem hiszem hogy ki tudod cserélni Rocora vagy másmilyenre, mert máshogy van kialakítva a foglalata és csatlakozása.
Vagy vegyél egy Roco kuplungot, és ragaszd bele a foglalatba, vagy inkább vegyél még néhány mehanó teherkocsit, az se baj ha sérülteket, csak a kerekükön legyen a Rocoval kompatibilis kuplung. Szerintem így jobban jársz.
Arra figyelj, hogy a zsámoly pont ugyanilyen legyen, mert van két-három féle Mehano zsámoly ezekhez a kocsikhoz, és nem lehet mindegyiket mindegyik kocsira felszerelni, mert a kanyarokban súrolni fogják a kerek az alvázat
Üdv
Misi |
(#4670) Matyi válasza Misi Misi hozzászólására (#4663)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2011 |
|
Rendben, köszi, ha látok, lecsapok |
(#4775) nagy hoho hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 21, 2011 |
|
Gyanútlanul vettem egy aukciós oldalról egy BR 55 tip. mozdonyt. Az eladó írta, hogy nem működik de jól nézett ki a fotón, így bele szaladtam. A motorja teljesen halott. Hiányoznak a szénkefék,a kommutátor homorúra van kopva. Annyi zsír volt benne mint egy felnőtt mozdonyban.Azt szeretném kérdezni, hogy hol lehet ilyen motort kapni. |
|
(#4776) SzerNoh válasza nagy hoho hozzászólására (#4775)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2011 |
|
|
(#4778) nagy hoho válasza SzerNoh hozzászólására (#4776)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2011 |
|
Sajnos az nekem 150 km-re van, így sokba kerülne a motor.
Köszönöm a linket azon talán sikerül vennem. |
(#4791) nagy hoho hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 22, 2011 |
|
Kimentem az állomásra lemértem az egyik kandelábert és készítettem 5 db-ot. |
|
(#4792) nagy hoho hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 22, 2011 |
|
Még egy kép. |
|
(#4798) SzerNoh válasza nagy hoho hozzászólására (#4792)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2011 |
|
Nagyon jól nézz ki!
Hogyan készítetted? ha meg szabad kérdezni, nagyon jó! |
(#4806) Antal Miklós válasza nagy hoho hozzászólására (#4775)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2011 |
|
Szia, most látom, hogy mibe futottál bele.
Forgórészem van, azt tudok Neked adni, de sajnos itt a csapágytartó, a kefehid is tönkrement, vagy tévedek?
Szerintem jobbal jársz, ha egy teljesen uj motort teszel bele:
ha van esetleg egy rossz CD meghajtód, akkor az abban lévő CD-kidobó mechanika motorja azt bele lehet ide tenni.
lehet, hogy a max sebességet 2-2 diódával csökkentened kell.
|
(#4807) Frankye válasza SzerNoh hozzászólására (#4798)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2011 |
|
Erre én is kíváncsi vagyok!
Amúgy hogyan mérted le? Felmásztál? Vagy trigonometria? |
(#4834) nagy hoho válasza SzerNoh hozzászólására (#4798)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2011 |
|
Frankye: A lemérése úgy történt, hogy az állomáson az oszlop mellé álltam és kinyújtottam függőlegesen a kezemet. Én a középső ujjammal így 2,2 m elérek. Egy vastag filccel megjelöltem, majd törtem egy vékony botot és eltávolodtam az oszloptól vagy 25 méterre. Ott még láttam a jelölést. A botot függőlegesen tartva a tetejét a filc jelölésre állítottam a hüvelyk ujjamat pedig a oszlop aljára. Tehát ez a darabka bot 2,2 méternek felel meg,ezt kevés híján 3 szor tudtam rámérni. Így adódott,hogy az oszlop kb 6,5 m. Mindezt az állomás főnök aggódva figyelte. Aztán lemértem a vasúti átjáró fénysorompóját is. Most azt fogom elkészíteni. még le kell mérnem a félsorompót is de az nincs nálunk.
A lámpa búra 10 mm- es plexi rúdból van esztergálva, majd az alsó, kisebb átmérőjű vég felől 3,5 mm fúróval be van fúrva 6 mm hosszan. A fehér led hossza elvan köszörülve és a perem is. Egy 2 mm vastag golyóstoll betétből a tinta denszesszel kimosva. A led lábai levágva 6 mm hosszra és az anód hozzá forrasztva a csőhöz függőlegesen. Előtte a másik lábat egy kicsit megtörve arra vékony vezetéket forrasztva, mipolánnal szigetelve és a csőben kivezetve a másik végéig il.l kicsit hosszabban. A ledes csővég betolva a lámpabúra fúratába és ragasztva.A lámpa teljes magassága 7,4 cm.
Az vastagabb alsó rész egy darab mipolán + zsugorcső. A toll betét olyan hosszú, hogy átér a terepasztalon. Egy 2.2 mm-es furatot kell az asztalba fúrni és abban fixen áll. A búra tetején a tányér a bonbon megy dobozában található vékony vákuum szívott tálcából lett kivágva, előnye, hogy tükrösített így jól vissza veri a fényt lefelé.
Na ilyenkor szokták ide írni, hogy aki eddig elolvassa annak fizetek egy sört. Egy kérdése, lenne nekem is: nincs valami vasúti irodalom amiben meg vannak a méretek szakrajz szerűen? |
|
(#4835) nagy hoho válasza Antal Miklós hozzászólására (#4806)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2011 |
|
A csapágy és a kefehíd nagyjából épségben van, bár az egyik keferugó is hiányzik. Veszek egy motort inkább, nem kínlódok. Tiszafüred környékén szokott börze lenni? |
(#4836) Frankye válasza nagy hoho hozzászólására (#4834)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2011 |
|
Akkor sorjában:
Jól saccoltam, hogy "kimatekoztad" a méretet, bár nem trigonometriai alapon, ahogy gondoltam, de végül is a mérésed így ötletes.
A kivitel úgyszintén igen ötletes. Ha nem vagyok indiszkrét: A búra és a LED esztergálását Te végezted? Hogyan? Gondolom, van esztergapadod, de ilyen pici méreteknél ez nem kis (ill. pont, hogy nagyon is kis) munka!
A bonbonos alja remek ötlet!
Én elolvastam, úgyhohgy kérem a sörömet!
Vasúti szakirodalom: A múltkor is kerestem, amikor érdeklődtél, de nem találtam (eddig) semmit, Megpróbálok valamit keresni Neked, ha találok, felteszem. (Talán MÁV szabványként meglesz valahol, ha másutt nem, a könyvtárban itt, a székházban.) |
(#4838) cs.csaby válasza nagy hoho hozzászólására (#4834)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2011 |
|
Nagyon tetszik az ötlet!
A golyóstoll betét szerintem zseniális
Üdv: Csaba
ui.: Egy sörre én is beneveznék! |
(#4841) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#4838)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2011 |
|
Nagy hoho, ez alapos melléfogás volt, a sörrel...
De a golyóstollas megoldás tényleg zseniális! |
(#4851) nagy hoho válasza Frankye hozzászólására (#4836)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2011 |
|
Van egy műszerész esztergapadom.A keresztszán bármilyen szögben állítható, így könnyedén lehet kúpot esztergálni vele. Most készítek egy gépparkot vasútmodellezéshez. Az asztali fúrógép már régebben elkészült. Ma a kőfűrészt csináltam 50 x 1 mm-es fűrésztárcsával, PWM szabályzóval. A habvágó is tervbe van véve mert találtam a tűzépen 50 mm vastag nagyon kemény polisztirolhabot, alagútnak,hídnak stb. |
(#4852) nagy hoho hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2011 |
|
A sörök ki vannak készítve! |
|
(#4854) cs.csaby válasza nagy hoho hozzászólására (#4852)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2011 |
|
Óóó! Nagyvonalú!!! Csak be ne rúgjunk |
(#4860) balatonperes válasza SzerNoh hozzászólására (#4853)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2011 |
|
...Gyereknek ilyenkor ágyban a helye.....
És este már nem iszunk KÓLÁT! |
(#4863) balatonperes válasza nagy hoho hozzászólására (#4834)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2011 |
|
"nincs valami vasúti irodalom amiben meg vannak a méretek szakrajz szerűen"
Miről szeretnél méreteket?
(tudom, lerágott csont, Linzbauer Tamás: Vasútmodellezés)
de az épületektől a jelzőkig, a súlykörtétől a jelzőtárcsákig vannak méretek. Ha a fénysorompó méretei kellenének,megpróbálom a lehetetlen,hátha van a blokkosaknak jellegrajz.
Csütörtökön kiderül! |
(#4864) cs.csaby válasza nagy hoho hozzászólására (#4834)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2011 |
|
Joahim Schnitzer: Mesterfogások terepasztalépítőknek c. könyve is sok segítséget adhat. Bár alapvetően német vonatkozású, sok használható dolog van benne, ami országfüggetlen. Ez a könyv a gyakorlatra helyez hangsúlyt. Ezen felül érdekes olvasmány lehet Petrik Ottó: Vasútmodellezés c. könyve. Nekem a Táncsics kiadótól egy 1969-es kiadás van meg. Rengeteg fontos tudnivaló és szabvány van benne, ezenfelül elég sok jellegrajz (természetesen abból az időből). Ez inkább az elméleti részére tér ki a dolgoknak, de szerintem nagyon érdekes.
Üdv: Csaba |
(#4866) lidi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2011 |
|
Nem egy olcsó oldal, de ha valakinek kellene esetleg fogaskerék: Sehling |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 3:07:40 |
|
Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt |
|
|