Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       47/65    
(#46771) Von Smallhausen válasza angyal.marci hozzászólására (#46681) Válasz Szept 11, 2015
Óccó ablakgyártó gépsor:

IMG_1010.JPG
 
(#46772) angyal.marci válasza Von Smallhausen hozzászólására (#46771) Válasz Szept 11, 2015
Köszi! Egyelőre CD vaklemezzel kisérletezek.
(#46804) angyal.marci hozzászólása Válasz Szept 12, 2015
Miért van az, hogy a ma szervizelt Tillig T334 hajtásából egy fél ágyazatkövet szedtem ki? Ezért ugrándozott a síneken, mint bolha a kutyában...
(#46870) Csukló hozzászólása Válasz Szept 15, 2015
Alakul egy fiktív Bécsi jegelű műszaki segély kocsi

2015-09-15 1...jpg

2015-09-15 1...jpg

2015-09-15 1...jpg
 
(#46872) angyal.marci válasza Csukló hozzászólására (#46870) Válasz Szept 15, 2015
Biztató!
(#47834) HOTotya hozzászólása Válasz Okt 24, 2015
Csíkos "bácsinak" üzenem.....
elkészültek az új szerszámok.....lassan,de biztosan készülnek az M41-s "tartozékok"!!!

20151024_182...jpg

20151024_182...jpg

20151024_182...jpg
 
(#47837) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#47834) Válasz Okt 24, 2015
Jol néznek ii!
(#47860) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#46870) Válasz Okt 25, 2015
És haladok

2015-10-20 2...jpg
 
(#48178) Zosy hozzászólása Válasz Nov 8, 2015
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni,hogy TT Roco Ludmillába (36204,36207)
milyen motort tudnék beletenni, a gyári helyett?
A válaszokat,előre is köszönöm!!!
(#48179) etwg válasza Zosy hozzászólására (#48178) Válasz Nov 8, 2015
Mi a gondod az eredeti motorokkal, mert egy az egyben alig fogsz mást találni, miután a motort a Roco saját modelljeihez gyártja. ( azaz nem ipari méretüek).
(#48180) Zosy válasza etwg hozzászólására (#48179) Válasz Nov 8, 2015
Szia.
Nincs benne motor,viszont a gyárinak elég borsos az ára,ezért próbálok más alternatívát keresni.
(#48181) etwg válasza Zosy hozzászólására (#48180) Válasz Nov 8, 2015
Akkor inkább sporolj eredetire, mert az passzol és jo is, hasonlo minöséget és méretet aligha fogsz olcsobban találni.( a szerelvényekröl - lendkerék, kardán stb - nem is beszélve).
(#48182) Zosy válasza etwg hozzászólására (#48181) Válasz Nov 8, 2015
Köszönöm.
(#48234) HOTotya hozzászólása Válasz Nov 11, 2015
Na végre kezd össze állni az M41-s forgóváz......

20151111_200...jpg

20151111_200...jpg
 
(#48236) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#48234) Válasz Nov 11, 2015
Szia Totya!
Nagyon komoly lett!!!
"Építőkészlet" összeállításban is elérhető lesz?
Volt már próbajárat??
Gratula!
(#48237) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48236) Válasz Nov 11, 2015
Mégis hogy képzeled el...??? így??
Ja megjöttek a motorok....

20151111_200...jpg
 
(#48238) stillll válasza HOTotya hozzászólására (#48237) Válasz Nov 11, 2015
Nekem tetszik!
(#48239) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#48234) Válasz Nov 11, 2015
Elsőre egy 20db-s "0"széria készül el és utána ha van kereslet és bevált akkor egy nagyobb tétel is elképzelhező
(#48240) HOTotya válasza stillll hozzászólására (#48238) Válasz Nov 11, 2015
Nem felejtettelek el!!!!
(#48244) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#48237) Válasz Nov 11, 2015
Így valahogy,csak réz nélkül,hogy olcsóbb legyen!
Klassz lett!
(#48364) HOTotya hozzászólása Válasz Nov 21, 2015
Egy újabb próbálkozás kuplung ill. kuplungtartó gyártásban.....

20151121_174...jpg
 
(#48366) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#48364) Válasz Nov 21, 2015
Jol néz ki, kiváncsi leszek majd a tapasztalatokra, mert az elsö generácios Roco kuplungokkal nagyon megjártuk. A rugozás megszünt, igy nem kapcsolt megbizhatoan.
(#48367) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#48366) Válasz Nov 21, 2015
Holnap több alapanyagot kipróbálok....Ez a mai napi beálló próba csak... 1.5mm és 2mm vastag lenne a tartórésze és 4mm a cserélhető kuplung tartó csúszka!! Azaz állítható!!! Gondoltam,hogy ha a műanyag nem bírja a hajtogatást akkor teszek bele egy 0.3mm-s vagy 0.4mm-s rugót....majd próbálkozom....
(#48368) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#48364) Válasz Nov 21, 2015
Hipp-hipp-hurrá ......mióta is kísérletezel vele? Van nálad két mozdonyom, használhatók lennének hozzá??
(#48369) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#48368) Válasz Nov 21, 2015
Milyen mozdonyok és kinél???????????? Ezt Te álmodtad.....
Fogggggalmam sincs mihez lesz majd jó...ezt az M41-hez készülne(kiváltani az eredetit) Persze több helyre is jók lehetnek majd!..
(#48370) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#48369) Válasz Nov 21, 2015
Ahogy etwg is írta a rugózás itt a legfontosabb,hogy jól és sokáig "működjön"........
(#48371) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#48370) Válasz Nov 21, 2015
Elvileg két fajtát "tesztelek"....majd holnap többet róla melyik jobb....

20151121_174...jpg
 
(#48377) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#48369) Válasz Nov 22, 2015
Jesszusom, nem mondod komolyan.....????
Én úgy emlékeztem, hogy nálad hajtáscserére vár két AMTRAK mozdonyom.
Csak nem dobtad ki???
(#48378) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#48377) Válasz Nov 22, 2015
Ez sajna a korral jár................ Nyugi itt van minden nálam csak még nem jutottam hozzá.............. Bár már azt sem tudom mit kell velük csinálni.............(látod nekem is kell a Cavinton..)
(#48379) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#48378) Válasz Nov 22, 2015
Mézes dió sokkal egészségesebb memória javító!!
A két öreg mozdi közül csak az egyikbe kell új hajtást tenni, míg a másikba mind a kettő forgóváz hajtás nélküli lesz.... majd egyszer.....
(#48381) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#48371) Válasz Nov 22, 2015
Mi lenne, ha terveznél egy harmadik variációt, a "V" alakú rugó a kuplung felől indulna....
(#48382) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#48381) Válasz Nov 22, 2015
Ma készítettem több próbát és fél siker csak.... A szöget kell nagyobbra venni,mert így nem eléggé rugózik. Tettem bele 0,3mm-s rugóhuzalt is amivel már jobb lett,de még kell egy kinyomó szerszámot is hozzá "alkotni",mert nehezen jön ki a szerszámból....Ez nem is olyan egyszerű mint ahogy ezt sokan elképzelik.... Már vagy a negyedik variáción "dolgozom"...........és még nem tökéletes.......ja és van már "V" kiképzésű is,de az sem tökéletes....
(#48459) Falcor hozzászólása Válasz Nov 28, 2015
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Egyedi építésű, házilag készített TT modellmozdonynak szeretnék hajtást készíteni, hogyan fogjak hozzá,
nem gyári alapra, hanem teljesen egyedi alapra építeném.

Ötletet, vagy tanácsok szeretnék kérni, hogy melyek a legegyszerűbb hajtásmódok, amik házilag kivitelezhetők.
(#48460) etwg válasza Falcor hozzászólására (#48459) Válasz Nov 28, 2015
Nézz körül több forumon, sokan gyártanak igy modelleket (GaboTT, HOTotya stb). Tanulmányozd a gyári modellek konstrukcioját - könnyebb valamit lemásolni mint a spanyol viaszt feltalálni.
Van néhány idegennyelvü könyv is pontos leirásokkal, ill Erö J. Honlapja is sok mindent tárgyal.
(#48529) GABA TT válasza Falcor hozzászólására (#48459) Válasz Dec 2, 2015
Legegyszerűbb a gumis hajtás, nem kell hozzá túl sok szerszám mint régebbi Pikó modellek.
Van a klasszikus BTTB hajtás egy hosszú csiga tengellyel gyári alkatrészek felhasználásával viszonylag kevés szerszámmal kivitelezhető. Sok jót nem tudok róla mondani nekem egyik sem sikerült tökéletesen.
Lineáris fogaskeréksor a motor tengelyére húzott csigával ez a legjobb.
1 kép : Kivitelkezhető fúró sablonnal, lemez keret, távtartókkal össze csavarozva. Eszterga pad nélkülözhetetlen!

2 kép : Vagy marógépen forgácsolással

A két hajtás ugyan annak a modellnek a hajtóműve.
Sok minden attól függ, hogy miből készíted és milyen szerszámok állnak rendelkezésre.

DSCF1301.JPG

DSCF6770.JPG
 
(#48731) diginewl hozzászólása Válasz Dec 13, 2015
Szeretnék segítséget kérni!
Mit lehet tenni olyan H0-ás modellel aminek a kerekeiben gyárilag benne van a tapadógyűrűnek a marás, viszont én nem szeretném tapadógyűrűvel használni a gépet.
Mivel lehet "feltölteni" ezt a rést ügyesen?
(#48732) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#48731) Válasz Dec 13, 2015
Ki kell cserélni egy olyanra amin nincs mélyedés!!! Feltölteni ahogy fogalmazol NEM lehet illetve nem érdemes,mert olyan egyenletesen semmivel nem tudod,hogy a mozdony futása szép maradjon!!!!!
(#48744) diginewl válasza HOTotya hozzászólására (#48732) Válasz Dec 13, 2015
ajaj.
Köszönöm a választ.
Fleischmann gőzös szerkocsi hajtást szeretnék áramszedőssé tenni, de akkor ez nem járható út...
(#48746) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#48744) Válasz Dec 13, 2015
Levelezd le HOTotyaval, hogy esztergáljon neked új kerekeket. Amúgy melyik mozdony szerkocsiját kéne modernizálni?
(#48765) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#48744) Válasz Dec 14, 2015
Egy Fleischmann gőzös mechanikai konstrukciójába én nem nyúlnék bele. Nem érdemes, jobb nem lesz (lehet) tőle.
(#48766) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48765) Válasz Dec 14, 2015
Mester van egy ötletem: -Az én gépem mozdony hajtott, diginewl szerkocsijával elcserélném az enyémét. Nekem lenne egy összkerék meghajtású mozdonyom, neki meg lenne sima kerekes szerkocsis amire vágyik........és szépen szedné az áramot...
(#48774) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#48766) Válasz Dec 15, 2015
És vehet egy másik BR55-t, ami tapadógyűrűs, és a javaslatod által keletkezett Dummy-val csinálhatna egy előfogatolt tehervonatot...

(Régebben csináltam két hangdekóderes mozdonyt, két BRAWA würtemnergi Fc-t. A tulajdonos előfogatolva használja őket, egy címen. Jellemző a BRAWA gépek minőségére, hogy a két modell tökéletes szinkronban jár. Azonban a hang úgy van beállítva, hogy az első mozdony induláskor kicsit "megkapar", így a gőzlöketek hangjai alaposan el vannak csúszva a két modellnél. Nem semmi módon szólnak a kis gőzösök, ha vontatnak.)
(#48775) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#48766) Válasz Dec 15, 2015
Ne tessék már mindenen viccelődni!
A modellvasút népszerűsítése érdekében dolgozom, aztán jönnek itt a jobbnál jobb ötletek!

A Piko BR55 alkalmatlan a vitrinvonatban napi használatra, mert havi rendszerességgel koszolódik el rajta az összes kerék.
Jelenleg egy Fleischmann BR53-as teljesít szolgálatot (szerkocsis áramszedéssel). Azt elég 8 havonta megpucolni Valamint a HoTotya-Mester által hajtáscserélt VT185 - is jól megy összkerék áramszedéssel.

Ezért kell egy tartalék gőzös ami napi szinten bedobható, hosszú időre. Adott ez a FL BR55, de ezekkel a gumírozott kerekeivel nem tud áramot szedni - ami itt nagyon nagyon fontos, valamint feleslegesen koszolja a sík terepet.

Ezért kérdeztem a kipótlás lehetőségét, de úgy néz ki, hogy csiszolni fogom a kerék peremét - más megoldás nincs. Aztán lesz ami lesz.
(#48776) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48775) Válasz Dec 15, 2015
Ahhoz a kerékhez ne igen nyulj, jobb nem lesz, csak rosszabb igy csak feleslegesen dolgoznál.
Az egyetlen járhato ut a kerékcsere ( vagy eredeti FLM, vagy a kerekek lehuzása és ujak felhuzása a tengelyre. BR55-s kerekekböl Dunát lehet rekeszteni, hiszen szinte minden gyárnak van ilyen modellje.)
(#48777) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48775) Válasz Dec 15, 2015
Esetleg extra sináramszedök segithetnek minden bonyodalom nélkül.
(#48778) diginewl válasza etwg hozzászólására (#48777) Válasz Dec 15, 2015
Köszönöm!
Esetleg erről tudnál hivatkozást adni? Próbáltam rátenni csúszkát, ami a sínről szedné az áramot de mindig fennakadt vele a mozdony
Ha meg túl széles volt, akkor rövidre zárta a váltónál a nyelvet, vagy a szivet...
(#48780) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#48775) Válasz Dec 15, 2015
A kerék csiszolásával leviszed a futófelület átmérőjét a tapadógyűrű alatti átmérőre, nem fog leérni a sínkoronáig.
Nem lenne egyszerűbb rendelni hozzá tapadógyűrű nélküli kerekeket?
Klikk a rajzhoz!
(#48781) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48778) Válasz Dec 15, 2015
Igy van mert a csuszkának a sinhez érö felülete optimálisan hordoszerü azaz csak egy ponton érintkezik a felülettel.
Otthon nem olyan egyszerü kialakitani, söt a jo áramszedés miatt érdemes jobb anyagokat használni. Halmaiék anno wolframhuzalt dolgoztak bele, de talán az alpakka drot is megteszi.

Ami viszont lényegesen egyszerübb Steve által felkinált kerékcsere.....
(#48784) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#48775) Válasz Dec 15, 2015
Én kérdeztelek, hogy milyen mozdonyt szeretnél "feljavítani".....de hát a választ elfelejtetted megírni..... Nekem FLM 4147 kat.sz. KPEV G8 mozdim van, 3T16 szerkocsis hajtással. Áramfelvétel a mozdonyon keresztül történik, tökéletesen megy. Na most írd le, hogy mit is szeretnél pontosan?? Kicserélni a szerkocsi gumírozott kerekeit simára? Ne tedd, gyengülni fog a géped ereje. Vagy cseréld le Roco hajtott 3T16 v. 3T17 szerkocsira, de inkább készíttess a már előbb javasolt módon HOTotya hajtást.
(#48787) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48780) Válasz Dec 15, 2015
Jól látom, hogy van belőle sima kerék is, nem csak tapadógyűrűs????
Mester! Megkereslek!
köszönöm!
Lapozás       47/65    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
10:30:00
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés