|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#48957) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#48955)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2015 |
|
Köszönöm válaszod!
Ez jön rá Fleischmann-nál:
Leider konnten wir kein Ergebnis zu Ihrer Suchanfrage finden.
Igen, ezért futottam zsákutcába, amikor kerestem, akkor sem találtam.
Olyan br24-es vagy br55 alkatrész nem volt már rendelhető, ahol a középen futó kerék sima lenne, és van rajta fogaskerék. Csak olyan rendelhető ami fognélküli, vagy nútos és a fogaskerekes.
(az csak külön gond, hogy a fogkiosztásuk is már az újaknak más 2 foggal kevesebb..., ott csak a két szélső kerék van hajtva a középső szabadonfutó).
Marad a fogaskerék levágás a régi kerékről, és az új nútnélkülire ráragasztása - a tengely központosít, így azzal talán nem lesz gond.
Csak és kizárólag azon aggódom, hogy az új FL kerekek ne legyenek kisebbek, mint a régi FL, mert akkor bajban vagyok.
Sajnos egyik katalógusban sem lehet megnézni, hogy adott kerék mekkora - csak írd be a modell gyári számát, és megkapod az alkatrészt. De kerékméretre nem lehet keresni.... érdekes.
A PIKO BR55 régi/új, a Roco BR57 szerkocsijának kerekei mind azonos méretűek és kisebbek, mint 12,5mm. Ezért félek, hogy az új FL szerkocsikerekek is nehogy kisebbek legyenek... na én ezen izgulok most.
|
(#48958) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#48957)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2015 |
|
De hogy Lássad tovább gondolkodom az ügyön - amíg ideérnek a kerekek:
Ha van valakinek a birtokában FL 4160 BR38-as mozdony, meg tudná-e mérni a szerkocsi kerékátmérőjét?
Köszönettel: Newl |
(#48959) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48958)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2015 |
|
Most meg én nem tudom min rágodsz. A FLM mi den hasonlo szerkocsijában 12 mm (22fog M0,5) fogaskereket használt vagy a keréken vagy a tengely közepén. Ebböl kifolyolag a kerék futofelületének az átméröje, ahogy már irtam 12,5-13mm.
|
(#48960) diginewl válasza etwg hozzászólására (#48959)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2015 |
|
|
(#48969) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 27, 2015 |
|
Ünnepek alatt sikerült itthon elkészíteni ennek a Mercinek a világítását, valamint kicsit más szint kapott mint a gyári állapota: |
|
(#48976) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 28, 2015 |
|
Úgy néz ki elég sokat kell várnom az alkatrészekre...
Ma felhívtam a boltot - mert gyanús volt. Kiderült, hogy szemétben találták a megrendelésemet... így mivel akkor nem kapták meg, most meg a roco/fl zárva van, január első/második hetéig, így tolódik a beérkezés.
Ez van... |
(#48977) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48976)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2015 |
|
Nem akarlak piszkálni, de ilyen dolgokra az ember néha honapig vár..... Tavaly rendeltem tölük direktben meg egy német bolton keresztül néhány hasonlo alkatrészt, a német bolt egy honappal gyorsabb volt, de még igy is 4,5 honapba tellett.
Ehhez képest Csikos barátom fényévekkel volt gyorsabb...
|
(#48990) diginewl válasza etwg hozzászólására (#48977)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2015 |
|
Tudom
Nem vettem piszkálásnak.
OFF
Mindössze azért írtam, mert egész apró dolgokon el tud csúszni egy beszerzés, ebben a mai elektronikus szuper világban. Még mindig a kőkorszakinak számító hang-alapú egyeztetés (telefon) tud a leggyorsabb lenni... ide fejlődtünk.
ON |
(#49097) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
Fél OFF Kérdésem
Szó volt itt a rugóbronzról.
Ez a bronzkernél mit jelent?
Sárgaréz/vörösréz/bronz? (melyik a legjobb kerékáramszedőnek?)
Kérem a megfelelőt kiválasztani szíveskedjenek a hozzáértők.
Hálás köszönet |
(#49098) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#49097)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
Én úgy kértem, hogy 0,15mm vastag rugóbronz lemez. |
(#49099) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#49098)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
OFF
A műhely 0,3mm-es bronz lemezt használ a kocsikba áramszedőnek. Fontos, hogy ne a kerékről szedjünk áramot, hanem a tengelyről, úgy sokkal kisebb a fékezése!
ON |
(#49101) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#48990)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
Jó lenne, ha nem össze-vissza használnád már a fórumokat! Váltóknál váltót és vágányzatot építünk, ITT járművet építünk, alakítunk, tuningolunk. Áramszedő készítéshez a 0,3 mm rugóbronz az egyik legjobb, de ha akarsz egy szupi ötletet, akkor nézz körül a PEHO oldalán. |
(#49103) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#49101)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
Hát izé. Erre mondják, hogy mindenben van igazság.
A googlival rákerestem, és így találtam meg Váltógyártó beírását a váltó topikban, ahol említi a RUGÓBRONZ SZÓT. Ezért kérdeztem meg ott, mert ITT lusta terhán disznó létemre nem voltam hajlandó végignézni, szerepel-e a RUGÓBRONZ kifejezés.
Elnézést.
De ha már idemoderáltak, akkor a rugóbronz tulajdonképpen melyik az alábbiakból?
Sárgaréz/vörösréz/bronz?
Sőt tarkítom: Foszforbronz
No, ez meg melyik vállfaja a dolognak, mert erre aztán nem találtam eladót, aki adott volna terméket
Pedig ez lenne legideálisabb, hiszen csak méretre kell vágni, nem kell kiszabni a lemezből. |
(#49104) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#49103)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
|
(#49105) enigma válasza diginewl hozzászólására (#49103)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
|
(#49106) diginewl válasza enigma hozzászólására (#49105)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
Megnézhetem, de...
Itt is rugóbronz van 0,1mm-es.
Bronzker (több helyen is ezt ajánlották, ezért nem reklám) Bővebben: Link
Itt nincs rugóbonz a terméklistán.
Csak sárgaréz/vörösréz/bronz.
Ha váltógyártó 0,15mm-es rugóbronzot vásárolt akkor vagy vörösréz, vagy sárgaréz lehetett, mert ezekből van ilyen vastagságú.
Tehát a rugóbonz, nem rugós bronz
Értitek?
Abbahagyom, mert kimoderálnak innen. Én is felhívom őket, hogy rugóbronzot kérek, küldenek olyant, de megkérdezem, hogy akkor most melyikből küldenek - ez lesz a legegyszerűbb.
|
(#49107) etwg válasza diginewl hozzászólására (#49106)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
A bronz azért bronz mert kemény, azaz ha neked bronzot adnak a kezedbe az mindig rugis lesz ( nem sárgaréz és nem is vörös).
A baj az, hogy ezeknek a rezeknek rengeteg minöségi fokozata van és rendszerint még a boltban sincs fogalmuk melyi réz mire valo (pl sok sárgarezet remekül lehet furni faragni egy másik fajtát meg csak turja a szerszám).
Ha neked vékony bronzot kinálnak akkor biztosan keményet és rugosat fogsz kapni, mégha hütölemeznek valo akkor is. |
(#49109) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#49106)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
Mond meg mihez kell és adok neked 0,1mm-s bronz lemezt DE van 0,2mm- is de,ha áramszedéshez kell akkor bőven elég az első méret is !!!! A 0.2-s már keményebb és nem rugózik annyira.... |
(#49110) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#49106)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
Konkrétan hol szeretnéd felhasználni?? |
(#49111) diginewl válasza HOTotya hozzászólására (#49109)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
Kerékáramszedőhöz kell/használom.
Ahhoz is használom (vitrinvonatban levő mozdonyok, vagonok kiegészítő áramszedője mind ebből van).
Van nékem valami sárgás színű lemezem 0,2mm vastag (10*20cm), amit a bronzkerben vettem úgy 5-6 éve. Azt nem tudom akkor mit adhattak, mert elég tanácstalanok voltak.
Kicsit erősnek tartom, de ha nagyon vékony szeletet vágok belőle, már egész rugós. De maga a lemez önmagában, olyan mint egy sima fém lemez, magában nem rugózik, viszont nagyon jó dörgéses hangokat ad
Egyszóval nem tudom mim van. Ez tényleg az-e amit ide kell használni.
Vagy jobb lenne-e 0,1mm-es vékonyabb lemezt, vagy 0,3mm-es kör alakút venni.
|
(#49117) DZolTTán válasza diginewl hozzászólására (#49111)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2016 |
|
Bronzkerben van rugóbronz, és sok minden más is, ami amúgy nem szerepel a weboldalukon. Én 0,15mm-eset vettem náluk, 90mm széles szalagban van, és akkorát vágnak belőle, amekkorát kérsz.
Illetve van egy minimum mennyiség, mert súlyra mérik.
Kb. 120-150mm hosszú darabot adtak, pár száz forintért.
Amikor vettem, akkor ez volt a legvékonyabb náluk. |
(#49119) diginewl válasza DZolTTán hozzászólására (#49117)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2016 |
|
Köszönöm a választ!
Ezek szerint akkor nekem is ilyen van - a tolómérőm meg hát a Lidl-ből van - így az általa mért 0,2 az a valóságban 0,15mm.
Igen, igazad van, a lemez kb. 200Ft volt a szállítási költség meg kb. 3000Ft. De így is megérte, mert nem volt aki elhozta volna. |
(#49292) diginewl válasza etwg hozzászólására (#48959)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2016 |
|
Kérem szépen, megérkeztek a FL kerekek.
Volt egy hátsó megérzésem, hogy mindenki tévedhet, és ez be is jött, ezért többféle kereket is rendeltem.
Tehát a régi modellekhez NEM lehet azonos kereket kapni.
Ami eredetileg volt a BR24-ben kerék az átmérő 12,3-12,5mm volt.
Az új kerekek MIND 11,4-11,5mm ármérőjűek, kisebb fogszámú fogaskerékkel.
Viszont rendeltem közbenső fekete/hajtásátvivő fogaskerekeket is, ezeket használva a hajtáslánc immáron ismét működik.
A fogaskerekes kerék csak fémkerék - ami jó is, hiszen máris megoldotta az egyik sínszál áramszedését is. (rendeltem ez izolált lagerschildet is, így nem gond, ha a fémházon sín árama van).
Egy kérdésem van az összeszereléssel kapcsolatban:
Ezek az új kerekek iszonyat nehezen mennek rá a régi tengelyre. Rendeljek tengelyt is, vagy egy alátét segítségével pici kalapáccsal ráütögessem a kereket a tengelyre?
|
(#49293) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2016 |
|
Más jellegű kérdés/segítség:
A vitrinvonatban vannak személykocsik, amiket toligálnak a mozdonyok. Ezek a kocsik (Roco playtime) műanyag perselyes tengelycsapágyat tartalmaznak.
1,5 év után úgy kikoptak ezek a műanyag házak, hogy a kocsi műanyagcsapágya leült a sínre.
Van erre valami feljavítás?
Azt találtam ki gyorsan, hogy beragasztottam egy 0,2mm-es rugóbronz darabot, amibe fúrtam egy 2mm-es lyukat. Ezen átmegy a tengely. De így nem a tengely hegye forog.... |
(#49295) DZolTTán válasza diginewl hozzászólására (#49293)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2016 |
|
|
(#49297) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#49295)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2016 |
|
Az a sok sárga kocka nem azt jelenti, hogy egy árva darabjuk sincs?? |
(#49298) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#49297)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2016 |
|
Az nem azt jelenti hogy nem is lesz. |
(#49299) DZolTTán válasza róbertke hozzászólására (#49297)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2016 |
|
Kérdezd meg őket.
Szerintem amúgy a TT-st is használhatod, de kérdezz rá, hogy az berakható-e H0 vagonba is. |
(#49300) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#49293)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2016 |
|
Itt érdemes körülnézni!
Ez amúgy a PEHO idevágó terméke. Van H0 is. A TT-s perselynek a furata kicsi a H0 kocsik tengelyvégeihez. |
(#49301) etwg válasza diginewl hozzászólására (#49292)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2016 |
|
Na látod lassan összejön a dolog
A kereket a tengelyre soha ne kalapáld! Igazits rá és egy satuban nyomd a tengelyre.
Ha van megfelelö szerszámod ( valoszinü nincs, mert drága) akkor tágitsd ki egy kicsit a lyukat és loctite csavarrögzitöt kenj a tengelyre mielött rápréseled a kereket. |
(#49302) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49300)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2016 |
|
Nézegettem-nézegettem... Köszönöm! De.
Meg is rendelném, de :
Die Zahlung erfolgt per Vorkasse (Überweisung).
Az übervájzung többe kerül, mint az egész műsor, meg nincs is rá lehetőségem. CreditKarte-vel nem lehet fizetni.
Megkérdezem Hototyát van-e erre a perselyre ötlete, mert ez így örökös darab lenne.
Valamint megkérdezem a TT-s boltot, be tudják-e ők szerezni.
Eleve így készíteném elő azokat a kocsikat,a miket ide szánok.
|
(#49303) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#49298)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2016 |
|
Ezekre a cuccokra mindig sokat kell várni (- a furok megjöttek majdnem azonnal, a perselyek meg 8 honappal késöbb). |
(#49304) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#49302)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2016 |
|
Úgy néz ki, lesz megoldás!
Köszönet! |
(#49308) DZolTTán válasza diginewl hozzászólására (#49293)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2016 |
|
Ki lehet számolni, hogy az említett 1.5 év alatt hány métert, vagyis inkább kilométert róttak a vonatok? |
(#49309) diginewl válasza DZolTTán hozzászólására (#49308)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2016 |
|
Hát izé
A hét 6 napján vagyunk nyitva.
Napi átlagban 10-15 indítás van (de volt már olyan hogy 2 órán keresztül állandóan ment).
A vonal hossza 3m.
52 (hét)*6 (nap)*15(indítás)*3 (m)
hű
Úgy egy év alatt kb 14km... amindenit. Most ez sok/kevés - nekem meglepő
(1,5 éve üzemel napi szinten).
|
(#49310) DZolTTán válasza diginewl hozzászólására (#49309)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2016 |
|
Szóval kb. 20km van az állományban?
Szép teljesítmény! |
(#49311) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#49310)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2016 |
|
Ez elég komoly teljesitmény, föleg egy startos jármüröl.....
|
(#49312) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#49309)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2016 |
|
Ez igen!
Gratulálok, szerintem az ország egyetlen patikája, ahol modellvasút üzemel!
Egyébként egy tanács: A többi kocsinál is ugyanilyenek ám a tengelyvégek "csapágyazásai". Ha van kéznél egy injekciós tű, meg egy fecskendő, akkor a műanyag fészkekbe egy-egy nagyon apró "falatnyi" vazelin nagyon ki tudja tolni időben az ilyen gondokat.
Habár, azért házi üzemben a modellek sok-sok év alatt futnak ennyit, ott nyilván kisebb ez a probléma.
A kisebbik fiam nyúz, hogy idén nyáron meg kell ismételni a két évvel ez előtti siklósi nyaralásunkat. Nincs ellenemre nekem sem, meg a család többi tagjának sem, onnan meg nincs mesze Pécs, majd beugrunk.
OFF
Holnap jön hozzám a futár. Vagy Tillig, vagy Fleischmann, vagy mindkettő.
ON |
(#49354) nixon61 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 22, 2016 |
|
Sziasztok.
Van valakinek tapasztalata, vagy valami ötlete, kezdőkészletes tt-s szergejt átalakítani , rendes hajtást tenni alá.
Minden ötletet szívesen fogadok. A mellékelt képen van a leendő mozdony.
Előre is köszönöm.
|
|
(#49361) maTTato válasza nixon61 hozzászólására (#49354)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Kérdés mennyire akarod tuningolni. Igaz még nem fogtam a kezemben, de ránézésre rövid a kaszni. Két gépből lehetne összehozni egy hosszában mérethelyes felépítményt. Ott van a magasság és szélesség kérdése, az mennyire mérethelyes. Az ablakok száma elhelyezkedése, a tető? Valamint alá hat tengelyes donort találni amit nem kell faragni...
Ha összeadod az anyagárat és a rááldozott időt, (főleg ha nem az a végeredmény amire számítasz) megéri-e.
Enyedi Laci praktikusan oldotta meg. Ő egy Tillig kaszni alá BTTB nohab, vagy Ludmilla hajtást tett. Ha magad bütykölöd, nagyjából 15-20e-ből össze is jöhet. (Kaszni 5-10, hajtás 8-10 ezer) Talán ez járhatóbb út.
|
|
(#49362) róbertke válasza nixon61 hozzászólására (#49354)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Igen, maTTato által javasolt Enyedi Laci féle az egyik legjárhatóbb megoldás. Viszont ha már veszel még egy gépet, miért nem lehetne az RZD vasútnál alkalmazott 2M62 netán 3M62 mozdonyt megalkotni? Két/három motoros, négy/hat kerék meghajtásos gépet készítesz, fix kapcsolattal és kábelezéssel. A mozdonyok közé papírból el lehet készíteni a harmonikát. Ez csak egy szimpla ötlet..... |
(#49363) sunocske válasza maTTato hozzászólására (#49361)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Nem rossz! De miért kék? |
(#49365) maTTato válasza sunocske hozzászólására (#49363)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Ha gonoszkodnék, azt mondanám csak kék festék volt otthon. De nem gonoszkodom!
Jászvasút, ex MÁV Hajdú Kft színvilágára hajaz. A pályaszám és a festés alapján szerintem inkább fantázia modell. Az igazságot Laci tudná megmondani, ha az okoskodásomra lenne kedves válaszolni. |
(#49371) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Gyötört a kíváncsiság, hát ráraktam egy szergej kasznit nohab alvázra. Jól éreztem, ez se sétagalopp. Úgy tűnik, a főkeretbe itt is bele kell nyúlni rendesen. |
|
(#49376) nixon61 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Valóban, nagyon rövid a kaszni, van nohab alvázam, de kb 1/3-al hosszabb mint a meglévő mutatott karosszéria, igaz van belőle 2 darab. Az igazat megvallva nem tudom a teljes hűségre megcsinálni, azért gondoltam, hogy lesz valakinek, valami ötlete, de szeretném legalább úgy nézzen ki.Ez az alkotás is az agy és maradék szüleménye. |
|
(#49377) maTTato válasza nixon61 hozzászólására (#49376)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Az az agy igazán kreatív! |
(#49379) sunocske válasza maTTato hozzászólására (#49365)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Közben kiderítettem, ez a mozdony a 2000-es évek elején Észak-Koreába került, és valóban valami hasonló színvilágban pompázva hagyta el Európát. Bár ez inkább feketének tűnik, de lehet, hogy csak a fényképezőgép csalt:
M62 110 behajózásra várva
A kék Szergejek bekékülésükkor A62-001, 002 és 003 pályaszámot viseltek. Azóta egyet Portugáliába exportáltak, a másodikból lett talán a Közgép feketesége, a harmadik meg a Kárpát Vasútnál visszakapta a (majdnem) eredeti pályaszámát, 628 168 lett (eredetileg ő az M62 168 volt). |
(#49395) ModELiTT válasza maTTato hozzászólására (#49365)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2016 |
|
Nos,hogy a kétségeket eloszlassuk,nem fantázia szülötte,hanem valós alapokról készült ..Az eredeti mozdony kép mellékelve !
Úgy készült,hogy megláttam a fotót,és megtetszeTT ...
Volt leöntetve eredeti Tillig szergej kasznim komplett (kaszni-főkeret-zsámoly),tehát ez a része adott volt ... A Lángban vettem
5,-ezerért egy BttB ludmillát (kaszni törött volt)ami szépen ment,és
jött az agyalás,az alvázat belefaragtam a főkeretbe,és innen már
aránylag egyszerű volt a tovább haladás,végén festés-mázolás,és
gyönyörködés,lubickolás a sikerélményben !
|
|
(#49399) maTTato válasza ModELiTT hozzászólására (#49395)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2016 |
|
Így már minden érthető! Törtem is a fejem rendesen, hogyan oldottad meg a főkeret problémáját. Pedig a klubban szerintem a készítés körülményeit még el is mondtad. Csak hát az agyam... |
(#49504) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2016 |
|
Róbertke! Elnézést, de megint hajat tépő mutatványt teszek közzé.... súrolva a jóízlés határait!
(Ez még mindig nem a BR24 átalakítása, mert további alkatrészekre várok vele - de ami késik nem múlik.)
Elkövettem egy ilyent:
Stromführende Kupplungen
Tény, hogy egy gyártó termékére nagyon hasonlít (Koris)
Kis rákészüléssel néhány perc alatt elkészíthető.
Szükséges hozzá a Csíkos Műhelyben beszerezhető "sűrű" tüskesor (ez véletlenül pont belefér a számára könnyen kialakítható fészekbe), és univerzálkuplung.
Megvannak a hátrányai, de könnyen oldható kapcsolat van. Az áramátvitel pedig biztos.
Kérdés: ez az univerzálkuplung hasonlóan közelkapcsolós mint a roco fecskefarka? Egy picit kb 1mm-t mintha távolabb kapcsolna, mint a roco fecskefarka. (semmi sem tökélestes) |
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 8:39:13 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|