|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#49344) G.F. Rákoskeresztúr válasza maTTato hozzászólására (#49337)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2016 |
|
Ne haragudjon rám! Sajnos úgy meg voltam fázva, hogy nincs annyi zsebkendőm, ami elég lett volna a látogatáshoz!
Na meg biztos nem örültél volna, ha ott trüsszögök folyamatosan. |
(#49345) Váltógyártó válasza maTTato hozzászólására (#49335)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2016 |
|
Ilyen táblázatot én is csináltam, de még az azonos anyagok között is akkora eltérés lehet minőségben, hogy inkább csinálok egy próbavonalat vágás előtt, és úgy lövöm be az értékeket. Miután hűtőm nincs hozzá, így a vizes edénybe be lehet vágni egy fagyasztott üveg vizet, ha meleg van, ezzel is sokat lehet javítani a hatásfokon. |
(#49346) maTTato válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#49344)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2016 |
|
Hát persze aki télen bringázik... |
(#49347) maTTato válasza Váltógyártó hozzászólására (#49345)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2016 |
|
Hát igen, a levegőfúvás megfizethetetlen. Hűtés nélkül mint az alanti híd 1x1 mm-es korlátja, nem is tudtam volna kivágni. Ráadásul az alsó kereszttartókba ami 2 mm széles, na abba lett süllyesztve . Így oldalanként 0,5 mm fal maradt. A fa WC-n az apácarács még durvább.
Eddig azonos anyagnál olyan eltérést, hogy állítani kelljen a gépen még nem tapasztaltam. Kivéve akkor, amikor a régi cső halódott és folyamatosan gyengült az ereje.
A gépnek nagyon sokat kell menni, hogy a hűtővíz melegedjen. Ha már langyosnak találom, egyszerűen kiöntöm és töltök másikat. |
(#49348) JZoli válasza maTTato hozzászólására (#49347)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2016 |
|
Van olyan hely ahol erről a témáról több információt be lehet szerezni? Ha esetleg tudsz ilyent elküldhetnéd a címét! A kivágott "cuccok" tervei sajátok, vagy esetleg erre is van valamilyen honlap ahol publikus tervek vannak? |
(#49350) maTTato válasza JZoli hozzászólására (#49348)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2016 |
|
Kérlek keress meg magánban, ne terheljük ezzel a topicot. |
(#49351) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 22, 2016 |
|
Most nézem a Tillig újdonság katalógusát, hát nem mondom, van benne egy pár modell, ami megmozgatta a fantáziám... a hattengelyes GySEV pőrét fel is írtam a Jézuskának. Illetve hát a nagy meglepi, a Kocúr! VI. korszakban, megfelelő festésben még el is lehet sütni hazainak. Vagy a csehszlovák határ mentén ČSD vagy ŽSR logóval akár régebben is. Ipolytarnóc és Nógrádszakál között pl. peage forgalomban a nagykürtösi "manipulák"-kal rendszeres vendégek voltak egy időben, most nem tudom, mi a helyzet arrafelé. Amikor tavaly volt a siklás, akkor pl. Bardotka jött. |
(#49352) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#49351)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2016 |
|
A pályát modellezed, vagy a kedvenc mozdonyodat szeretnéd a gyűjteményedben viszontlátni? Hogy értsed: Nekem a kedvencem OFF H0 méretben az USA D&RGW vasút, de valahogy mégsem akarok egy Kanyont építeni a szobámban.... |
|
(#49353) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49207)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2016 |
|
Még egy kis tillig kapcsolósín kérdés:
Fém kerék kell hozzá - ez világos. Akár egy is elég?
Egy fém kerék hoz létre nagyon rövid időre vezető kapcsolatot a pici elszigetelt rész, és az előtte levő, áram alatti résszel.
Mindez, amikor "beletottyan" a kerék a két sín közötti résbe? Azaz egy szem fémkerék is elegendő ehhez, aki a rés között zár?
Azért kérdezem ennyire kétkedve, mert ilyen offtopic H0-ban nem nagyon van, és olyan hihetetlennek tűnik, hogy ez a záró kapcsolás biztosan létrejön.
Erről nagyon egyszerűen lehet jelet is kicsatolni, hogy itt a mozdony áthaladt/váltót/jelzőt állítson, S88 felé visszajelentsen, stb.
|
(#49355) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#49353)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2016 |
|
Ha ERRE a kapcsolósínre gondolsz, itt az áramkört a mozdony vagy - az építéstől függően - a világítással rendelkező kocsinak a kereke zárja. |
(#49356) V43-1182 válasza sunocske hozzászólására (#49351)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2016 |
|
Nos, én a prospektus alapján már vizionálom a jövőt is:
Az 51-52 oldalon lévő cseh kocsik a DVJ93 átépített kocsijai, azaz a
második generációs IC kocsik "testvérei". Ergo némi ablakmunka, festés és....
Ha nagyobbat merek álmodni, akkor némi ráhatással tilligékre talán még lehet hogy lesz MÁVos festésű kocsink is. |
(#49357) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#49353)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2016 |
|
Régen ezt a kapcsolósínt H0 méretben a PILZ is készítette, te magad is villámgyorsan el tudod készíteni. Első lépcsőben a sínszál külső felére ráforrasztasz egy vezetéket. Második lépcsőben fémfűrésszel elkészíted a kettő szakaszolást. Tűreszelővel megnöveled a nyílást, melybe pillanatragasztót öntesz. Száradás után smirglivel eldolgozod a sínkorona tetejét és belső oldalát. |
(#49358) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#49355)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2016 |
|
Igen, arra gondoltam, mivel az előzményben erről volt szó.
Azt nem értem, miért kell világítással rendelkeznie a kocsinak?
Egy sima mezei kéttengelyes teherkocsi fémkerékkel nem látja el a feladatot? Az is tudja azon a sínszálon a rést zárni, ezáltal a pici szigetelt részbe áramot vinni - egy pillanatra.
Vagy nem így működik? |
(#49359) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#49358)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Jó lenne ha már tényleg csak egy fórumon írogatnál - Jármű építés, átalakítás és hasonlók... - mert már egyszerűen követhetetlen, hogy mit is akarsz! Ha csak odaraksz egy szimpla szigeteletlen kereket, nagy az esélyed az egész pályára kiterjedő rövidzárlat eléréséhez! A mozdonynak van egy belső ellenállása és a kocsivilágításnak is. |
(#49360) etwg válasza diginewl hozzászólására (#49353)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Nem egészen müködik igy. (Persze ez sincs kizárva, csak nagyon rövid, azaz bizonytalan impulzust kapsz)
Az eredeti ötlet az volt, hogy minden "áramszedö" jármünek a kerekei egy oldalon galvanikusan össze vannak közve ( ha nem is mindig mind), azaz, amikor az egyik kerék a rövid szigetelt szakaszon van, egy másik meg a szomszédos szakaszon helyezkedik el, azaz a szigetelt darabot elektromosan összeköti a szomszédos szakasszal.
Ez adja a hosszabb és megbizhatobb jelet. |
(#49364) diginewl válasza etwg hozzászólására (#49360)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Ahha! Értem! Köszönöm!
Magyarán nem úgy működik, mint az OFFtopic H0-ás kapcsolósín Régi piko kapcsolósín
Ehhez elég volt egy fémkerék. |
(#49366) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#49359)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Idézet: „Jó lenne ha már tényleg csak egy fórumon írogatnál”
Rendben - az lesz a legjobb, ha egyikben sem.
ITT merült fel a a TT-s kapcsolósín működése, gondoltam itt kérdezek utána, milyen elven működik.
Ezek szerint nem értem a Hobbivasút fórum működését.
Rendben
Köszönöm az eddigi Segítségeket, innentől privátban kérdezek - nem zavargok egyik fórumban sem.
Üdv: nyúl
|
(#49368) etwg válasza diginewl hozzászólására (#49364)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Nem egészen. Ez modellhübb és biztonságosabb.
|
(#49372) DZolTTán válasza diginewl hozzászólására (#49366)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Ha így lenne, hogy nem értenéd a fórom működését, akkor már ketten nem értjük.
Szerintem jó helyre írtál, itt merült fel a kérdés, itt kezdték boncolgatni, és a kapott válaszok az iTTeni közönséget is ugyanúgy érinthetik. |
(#49375) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#49366)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2016 |
|
Egy franckarikát azt írtam, hogy ne írjál sehová!!! Csak rendszerezzük a dolgokat. Ami meg a kapcsolósínt illeti, a Zzemoki pont mostanában árul kalapsínből H0 -ás méretben olyant amit te TT méretben néztél ki. Egyenlőre csak a Láng Börzén árulja, a honlapjára még nem rakta fel. |
(#49387) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 24, 2016 |
|
Off
A kereklámpás Lada 1200-eseknek az első ablakaik lehúzhatók, vagy csak az a kis rész nyitható? Gondolkodok a Schrimer Ladám szépítese közben, hogy esetleg a bal első ablakot leengedve ragasztanám be. De ez most bezavart. Remélem azért lehúzható, nem csak az a kis háromszög a szellőzés. |
(#49389) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#49387)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2016 |
|
Minden Lada ablaka lehuzhato volt. |
(#49391) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#49389)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2016 |
|
Köszönöm!
ON |
(#49392) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#49387)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2016 |
|
Sőt, még a hátsók is, csak azok nem teljesen |
(#49393) reszelozsir válasza angyal.marci hozzászólására (#49387)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2016 |
|
A 105-ös Škodának volt fix a hátsó ablaka. |
(#49394) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#49387)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2016 |
|
|
(#49397) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#49392)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2016 |
|
Ültem olyan ezerötösben, ahol annyira nem jött le a hátsó ablak hogy a kurbli is a kezben maradt
Róbertke: meggyőző
Köszönöm mindenkinek a segítséget! |
(#49398) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#49397)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2016 |
|
Nem a kilincset probáltad tekerni?
|
(#49400) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#49398)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2016 |
|
Nem. Vagy ha a kilincs kurbli alakú akkor igen |
(#49403) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#49400)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2016 |
|
Semmi gond, én is szo nélkül leszakitottam a nejem legujabb szekrényéröl a fogantyut, pedig csak disz volt rajta.....
Áldom az ilyen tervezök eszét. |
(#49404) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49403)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2016 |
|
Én csak egy fiókét, de büntiből az összeset ki kellett cserélnem a páromnak tettszőre (10db) - és persze mindet én fizettem... |
(#49407) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2016 |
|
Márta Pista!
Ma láttam vonatba sorolva az osztrák kocsik vezérlő változatát, MÁV köntösben! Az lenne a kérdésem, hogy az fog elől lenni, van mozdonyunk amit majd vezérelhet, vagy örökre csak a mozdony mögött mehet majd? |
(#49408) Sky967 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2016 |
|
Sziasztok!
Tillig ágyazatos sínből szeretnék hurkot építeni. (R 310) Mi a pontos anyag igénye? Megtudja nekem ezt írni bárki is? Köszönöm! |
(#49409) maTTato válasza Sky967 hozzászólására (#49408)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2016 |
|
Szia!
A Wintrack szerint így néz ki. Az anyagigény látszik a képen. Ami nem derült ki a kérdésedből, hogy egyenes, vagy íves kitérőt alkalmaznál. Valamint a hurok hogy nézzen ki. |
|
(#49414) Sky967 válasza maTTato hozzászólására (#49409)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Teljesen eltaláltad, hogy milyet szeretnék. Köszönöm! |
(#49415) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#49407)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Amíg tanult Kollégánk előkerül:
Amit én tudok, az az, hogy az ÖBB által használt távvezérlés csatlás teljesen eltér hazaitól. A határ boldogabbik felén a csatlás univerzális, így tök mindegy, hogy Taurus, Hecrules, Rh2143, Rh1144 stb. mozdony van a vonat másik végén. Idehaza a sima BDt vezérlőből is három féle van, egy az M41-hez (100-as pályaszám csoport), egy a sima V43-hoz (300-as pályaszám csoport), egy harmadik a "papagáj" V43-hoz (400-as csoport). Nonszensz... A halbi vezérlőkhöz elvileg megcsinálták a "cirmos" V43-kat, és valaki már látott olyan embert is, aki látta azt az embert, aki látott is ilyet vezérlőként közlekedni.
Konkrétan: ezt a kocsit teljes átalakítás nélkül momentán nem lehet egyetlen hazai MÁV mozdonyhoz sem használni vezérlőkocsinak. Vagy ezt építik át, vagy csinálnak hozzá mozdonyt.
Tavaly viszont láttam a GYSEV-nél ilyet közlekedni, vezérlőkocsiként is, Taurus tolta Győr felé a személyvonatot, mert az ÖBB-től bérelt gép alkalmas volt ehhez.
Sőt!
Láttam olyan ÖBB vonatot is Sopronban, hogy Taurus emeletes kocsikat tolt, de a vezérlő ilyen sima kis "lapos" volt elől. Hiába, ami univrzális, az univerzális... |
(#49416) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49415)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Igy van. Sajnos a gond a mozdonyokkal van. Az ÖBB-nél ( de máshol is) egyes mozdonyok ( ott sem mind a régiek közül) már fel van szerelve un. UIC bus-sal, ami az univerzális vezérlést teszi lehetövé. ( a vezérlökocsikat is egységesiteni kellett. - szerencsére nem volt tul sok).
A MÁV régi mozdonyait elég bonyolult kompatibilissé tenni, de a Taurus meg a Traxx ezt biztosan tudja.
Amikor az emeletes kocsi elött ilyen lapos van ( gyakori eset), akkor jön elö az egységszerelvény baja. A hiba miatt elvben az egész szerelvényt ki kell iktatni, amit még az ÖBB sem igen tud megtenni, ezért tartották meg a régebbi egyszintes szerelvényekböl a vezérlö kocsikat, igy ilyen esetben ezeket kell a Viesel szerelvény elé fogni. ( arra nincs idö meg lehetöség, hogy a végállomáson körüljárjanak a mozdonnyal.) |
(#49418) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49415)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Idézet: „halbi vezérlőkhöz elvileg megcsinálták a "cirmos" V43-kat”
Konkrétan két Cirmos képes arra, hogy tolt menetben, a vezérlőből vezérelve közlekedjen. Az Indóház meg egyszer közölt egy képet, amikor egy MÁV Traxx a Váci oldalban tolt egy félegyházi vezérlőt. |
(#49420) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
|
(#49421) sunocske válasza etwg hozzászólására (#49416)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
A Taurust tudja vezérelni, a Traxxot nem. |
(#49422) etwg válasza sunocske hozzászólására (#49421)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Mi van abbol kisporoltak az UIC Bust? Németországban a Traxxos is nyomkodják a vonatokat. Lehet, hogy a hazaiak csak tehervonatra lettek véve?
|
(#49423) sunocske válasza etwg hozzászólására (#49422)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Passz. A sztori úgy nézett ki, hogy a beszerzéskor az volt a kikötés, hogy a MÁV 470 sor. villamos mozdonyt tudja távvezérelni (Taurus). Amikor megjöttek, kitalálta valamilyen fő-főakárki, hogy azért csak meg kéne próbálni a Traxx-szal is. Mondták neki, hogy felesleges, nem tudja. Végül addig erősködött, míg kipróbálták és tényleg nem tudta. Úgy tűnik, a Bombardier szoftvere nem szereti a Siemensre optimalizált szoftvereket... Mert fizikailag össze lehet drótozni őket, itt valami más probléma merült fel.
Bezzeg a gőzöskorszakban, ott csak egy fékszelep meg egy síp (vagy kürt) volt a vezérlőkocsin, azt' lehetett tolni bármit bármivel |
(#49425) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#49422)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Miért is hívják jópáran a vezérek közül a 480-t "Teszkós Taurusznak"... |
(#49427) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#49420)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Miért, van róla másik kép is??? |
(#49428) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49425)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
"Mert a legkisebb is számít" ???? |
(#49430) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#49427)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Van egynéhány.... |
(#49433) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#49423)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Most meg ott a mobiltelefon, aminek a segítségével akár drótok nélkül is vezérelheted a vezérlőkocsiból a hátul levő mozdonyt. |
(#49435) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#49433)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Mhh... Elképzeltem a cinóber színű mobil szolgáltatóval ezt az üzemet Albertirsa és Ceglédbercel között, mind az összes nulla térerő mellett... |
(#49439) G.F. Rákoskeresztúr válasza sunocske hozzászólására (#49421)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2016 |
|
Na, akkor lesz Tauruszos inga Egerbe, meg Selejtaljaújhelyre |
(#49447) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Kühn újdonság: cOne "menetszabályzó".
Mindössze 100Euro, analóg PWM hajtás, és DCC vezérlőközpont is egyben. |
|
|
2025. Jan, 24. Pé 21:34:01 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|