Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       49/65    
(#48957) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#48955) Válasz Dec 26, 2015
Köszönöm válaszod!

Ez jön rá Fleischmann-nál:
Leider konnten wir kein Ergebnis zu Ihrer Suchanfrage finden.

Igen, ezért futottam zsákutcába, amikor kerestem, akkor sem találtam.

Olyan br24-es vagy br55 alkatrész nem volt már rendelhető, ahol a középen futó kerék sima lenne, és van rajta fogaskerék. Csak olyan rendelhető ami fognélküli, vagy nútos és a fogaskerekes.
(az csak külön gond, hogy a fogkiosztásuk is már az újaknak más 2 foggal kevesebb..., ott csak a két szélső kerék van hajtva a középső szabadonfutó).

Marad a fogaskerék levágás a régi kerékről, és az új nútnélkülire ráragasztása - a tengely központosít, így azzal talán nem lesz gond.

Csak és kizárólag azon aggódom, hogy az új FL kerekek ne legyenek kisebbek, mint a régi FL, mert akkor bajban vagyok.

Sajnos egyik katalógusban sem lehet megnézni, hogy adott kerék mekkora - csak írd be a modell gyári számát, és megkapod az alkatrészt. De kerékméretre nem lehet keresni.... érdekes.

A PIKO BR55 régi/új, a Roco BR57 szerkocsijának kerekei mind azonos méretűek és kisebbek, mint 12,5mm. Ezért félek, hogy az új FL szerkocsikerekek is nehogy kisebbek legyenek... na én ezen izgulok most.
(#48958) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#48957) Válasz Dec 26, 2015
De hogy Lássad tovább gondolkodom az ügyön - amíg ideérnek a kerekek:
Ha van valakinek a birtokában FL 4160 BR38-as mozdony, meg tudná-e mérni a szerkocsi kerékátmérőjét?
Köszönettel: Newl
(#48959) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48958) Válasz Dec 26, 2015
Most meg én nem tudom min rágodsz. A FLM mi den hasonlo szerkocsijában 12 mm (22fog M0,5) fogaskereket használt vagy a keréken vagy a tengely közepén. Ebböl kifolyolag a kerék futofelületének az átméröje, ahogy már irtam 12,5-13mm.
(#48960) diginewl válasza etwg hozzászólására (#48959) Válasz Dec 26, 2015
Köszönöm!
(#48969) SzerNoh hozzászólása Válasz Dec 27, 2015
Ünnepek alatt sikerült itthon elkészíteni ennek a Mercinek a világítását, valamint kicsit más szint kapott mint a gyári állapota:

DSCF4389.JPG

DSCF4398.JPG

DSCF4402.JPG
 
(#48976) diginewl hozzászólása Válasz Dec 28, 2015
Úgy néz ki elég sokat kell várnom az alkatrészekre...
Ma felhívtam a boltot - mert gyanús volt. Kiderült, hogy szemétben találták a megrendelésemet... így mivel akkor nem kapták meg, most meg a roco/fl zárva van, január első/második hetéig, így tolódik a beérkezés.
Ez van...
(#48977) etwg válasza diginewl hozzászólására (#48976) Válasz Dec 28, 2015
Nem akarlak piszkálni, de ilyen dolgokra az ember néha honapig vár..... Tavaly rendeltem tölük direktben meg egy német bolton keresztül néhány hasonlo alkatrészt, a német bolt egy honappal gyorsabb volt, de még igy is 4,5 honapba tellett.

Ehhez képest Csikos barátom fényévekkel volt gyorsabb...

(#48990) diginewl válasza etwg hozzászólására (#48977) Válasz Dec 29, 2015
Tudom
Nem vettem piszkálásnak.
OFF
Mindössze azért írtam, mert egész apró dolgokon el tud csúszni egy beszerzés, ebben a mai elektronikus szuper világban. Még mindig a kőkorszakinak számító hang-alapú egyeztetés (telefon) tud a leggyorsabb lenni... ide fejlődtünk.
ON
(#49097) diginewl hozzászólása Válasz Jan 8, 2016
Fél OFF Kérdésem
Szó volt itt a rugóbronzról.
Ez a bronzkernél mit jelent?
Sárgaréz/vörösréz/bronz? (melyik a legjobb kerékáramszedőnek?)
Kérem a megfelelőt kiválasztani szíveskedjenek a hozzáértők.
Hálás köszönet
(#49098) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#49097) Válasz Jan 8, 2016
Én úgy kértem, hogy 0,15mm vastag rugóbronz lemez.
(#49099) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#49098) Válasz Jan 8, 2016
OFF
A műhely 0,3mm-es bronz lemezt használ a kocsikba áramszedőnek. Fontos, hogy ne a kerékről szedjünk áramot, hanem a tengelyről, úgy sokkal kisebb a fékezése!
ON
(#49101) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#48990) Válasz Jan 8, 2016
Jó lenne, ha nem össze-vissza használnád már a fórumokat! Váltóknál váltót és vágányzatot építünk, ITT járművet építünk, alakítunk, tuningolunk. Áramszedő készítéshez a 0,3 mm rugóbronz az egyik legjobb, de ha akarsz egy szupi ötletet, akkor nézz körül a PEHO oldalán.
(#49103) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#49101) Válasz Jan 8, 2016
Hát izé. Erre mondják, hogy mindenben van igazság.
A googlival rákerestem, és így találtam meg Váltógyártó beírását a váltó topikban, ahol említi a RUGÓBRONZ SZÓT. Ezért kérdeztem meg ott, mert ITT lusta terhán disznó létemre nem voltam hajlandó végignézni, szerepel-e a RUGÓBRONZ kifejezés.
Elnézést.

De ha már idemoderáltak, akkor a rugóbronz tulajdonképpen melyik az alábbiakból?
Sárgaréz/vörösréz/bronz?

Sőt tarkítom: Foszforbronz
No, ez meg melyik vállfaja a dolognak, mert erre aztán nem találtam eladót, aki adott volna terméket
Pedig ez lenne legideálisabb, hiszen csak méretre kell vágni, nem kell kiszabni a lemezből.
(#49104) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#49103) Válasz Jan 8, 2016
Általag "embereknek" rugóbronz az elnevezés a patikusoknak meg Foszforbronz......
(#49105) enigma válasza diginewl hozzászólására (#49103) Válasz Jan 8, 2016
Itt nézd meg:
kerék áramszedő
(#49106) diginewl válasza enigma hozzászólására (#49105) Válasz Jan 8, 2016
Megnézhetem, de...
Itt is rugóbronz van 0,1mm-es.

Bronzker (több helyen is ezt ajánlották, ezért nem reklám) Bővebben: Link
Itt nincs rugóbonz a terméklistán.
Csak sárgaréz/vörösréz/bronz.

Ha váltógyártó 0,15mm-es rugóbronzot vásárolt akkor vagy vörösréz, vagy sárgaréz lehetett, mert ezekből van ilyen vastagságú.
Tehát a rugóbonz, nem rugós bronz
Értitek?
Abbahagyom, mert kimoderálnak innen. Én is felhívom őket, hogy rugóbronzot kérek, küldenek olyant, de megkérdezem, hogy akkor most melyikből küldenek - ez lesz a legegyszerűbb.
(#49107) etwg válasza diginewl hozzászólására (#49106) Válasz Jan 8, 2016
A bronz azért bronz mert kemény, azaz ha neked bronzot adnak a kezedbe az mindig rugis lesz ( nem sárgaréz és nem is vörös).
A baj az, hogy ezeknek a rezeknek rengeteg minöségi fokozata van és rendszerint még a boltban sincs fogalmuk melyi réz mire valo (pl sok sárgarezet remekül lehet furni faragni egy másik fajtát meg csak turja a szerszám).
Ha neked vékony bronzot kinálnak akkor biztosan keményet és rugosat fogsz kapni, mégha hütölemeznek valo akkor is.
(#49109) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#49106) Válasz Jan 8, 2016
Mond meg mihez kell és adok neked 0,1mm-s bronz lemezt DE van 0,2mm- is de,ha áramszedéshez kell akkor bőven elég az első méret is !!!! A 0.2-s már keményebb és nem rugózik annyira....
(#49110) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#49106) Válasz Jan 8, 2016
Konkrétan hol szeretnéd felhasználni??
(#49111) diginewl válasza HOTotya hozzászólására (#49109) Válasz Jan 8, 2016
Kerékáramszedőhöz kell/használom.
Ahhoz is használom (vitrinvonatban levő mozdonyok, vagonok kiegészítő áramszedője mind ebből van).
Van nékem valami sárgás színű lemezem 0,2mm vastag (10*20cm), amit a bronzkerben vettem úgy 5-6 éve. Azt nem tudom akkor mit adhattak, mert elég tanácstalanok voltak.

Kicsit erősnek tartom, de ha nagyon vékony szeletet vágok belőle, már egész rugós. De maga a lemez önmagában, olyan mint egy sima fém lemez, magában nem rugózik, viszont nagyon jó dörgéses hangokat ad
Egyszóval nem tudom mim van. Ez tényleg az-e amit ide kell használni.
Vagy jobb lenne-e 0,1mm-es vékonyabb lemezt, vagy 0,3mm-es kör alakút venni.
(#49117) DZolTTán válasza diginewl hozzászólására (#49111) Válasz Jan 9, 2016
Bronzkerben van rugóbronz, és sok minden más is, ami amúgy nem szerepel a weboldalukon. Én 0,15mm-eset vettem náluk, 90mm széles szalagban van, és akkorát vágnak belőle, amekkorát kérsz.
Illetve van egy minimum mennyiség, mert súlyra mérik.
Kb. 120-150mm hosszú darabot adtak, pár száz forintért.
Amikor vettem, akkor ez volt a legvékonyabb náluk.
(#49119) diginewl válasza DZolTTán hozzászólására (#49117) Válasz Jan 9, 2016
Köszönöm a választ!
Ezek szerint akkor nekem is ilyen van - a tolómérőm meg hát a Lidl-ből van - így az általa mért 0,2 az a valóságban 0,15mm.
Igen, igazad van, a lemez kb. 200Ft volt a szállítási költség meg kb. 3000Ft. De így is megérte, mert nem volt aki elhozta volna.
(#49292) diginewl válasza etwg hozzászólására (#48959) Válasz Jan 19, 2016
Kérem szépen, megérkeztek a FL kerekek.
Volt egy hátsó megérzésem, hogy mindenki tévedhet, és ez be is jött, ezért többféle kereket is rendeltem.
Tehát a régi modellekhez NEM lehet azonos kereket kapni.

Ami eredetileg volt a BR24-ben kerék az átmérő 12,3-12,5mm volt.
Az új kerekek MIND 11,4-11,5mm ármérőjűek, kisebb fogszámú fogaskerékkel.

Viszont rendeltem közbenső fekete/hajtásátvivő fogaskerekeket is, ezeket használva a hajtáslánc immáron ismét működik.

A fogaskerekes kerék csak fémkerék - ami jó is, hiszen máris megoldotta az egyik sínszál áramszedését is. (rendeltem ez izolált lagerschildet is, így nem gond, ha a fémházon sín árama van).

Egy kérdésem van az összeszereléssel kapcsolatban:
Ezek az új kerekek iszonyat nehezen mennek rá a régi tengelyre. Rendeljek tengelyt is, vagy egy alátét segítségével pici kalapáccsal ráütögessem a kereket a tengelyre?
(#49293) diginewl hozzászólása Válasz Jan 19, 2016
Más jellegű kérdés/segítség:
A vitrinvonatban vannak személykocsik, amiket toligálnak a mozdonyok. Ezek a kocsik (Roco playtime) műanyag perselyes tengelycsapágyat tartalmaznak.
1,5 év után úgy kikoptak ezek a műanyag házak, hogy a kocsi műanyagcsapágya leült a sínre.
Van erre valami feljavítás?
Azt találtam ki gyorsan, hogy beragasztottam egy 0,2mm-es rugóbronz darabot, amibe fúrtam egy 2mm-es lyukat. Ezen átmegy a tengely. De így nem a tengely hegye forog....
(#49295) DZolTTán válasza diginewl hozzászólására (#49293) Válasz Jan 19, 2016
(#49297) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#49295) Válasz Jan 19, 2016
Az a sok sárga kocka nem azt jelenti, hogy egy árva darabjuk sincs??
(#49298) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#49297) Válasz Jan 19, 2016
Az nem azt jelenti hogy nem is lesz.
(#49299) DZolTTán válasza róbertke hozzászólására (#49297) Válasz Jan 19, 2016
Kérdezd meg őket.
Szerintem amúgy a TT-st is használhatod, de kérdezz rá, hogy az berakható-e H0 vagonba is.
(#49300) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#49293) Válasz Jan 19, 2016
Itt érdemes körülnézni!

Ez amúgy a PEHO idevágó terméke. Van H0 is. A TT-s perselynek a furata kicsi a H0 kocsik tengelyvégeihez.
(#49301) etwg válasza diginewl hozzászólására (#49292) Válasz Jan 19, 2016
Na látod lassan összejön a dolog

A kereket a tengelyre soha ne kalapáld! Igazits rá és egy satuban nyomd a tengelyre.
Ha van megfelelö szerszámod ( valoszinü nincs, mert drága) akkor tágitsd ki egy kicsit a lyukat és loctite csavarrögzitöt kenj a tengelyre mielött rápréseled a kereket.
(#49302) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49300) Válasz Jan 19, 2016
Nézegettem-nézegettem... Köszönöm! De.
Meg is rendelném, de :
Die Zahlung erfolgt per Vorkasse (Überweisung).
Az übervájzung többe kerül, mint az egész műsor, meg nincs is rá lehetőségem. CreditKarte-vel nem lehet fizetni.

Megkérdezem Hototyát van-e erre a perselyre ötlete, mert ez így örökös darab lenne.
Valamint megkérdezem a TT-s boltot, be tudják-e ők szerezni.
Eleve így készíteném elő azokat a kocsikat,a miket ide szánok.
(#49303) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#49298) Válasz Jan 19, 2016
Ezekre a cuccokra mindig sokat kell várni (- a furok megjöttek majdnem azonnal, a perselyek meg 8 honappal késöbb).
(#49304) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#49302) Válasz Jan 19, 2016
Úgy néz ki, lesz megoldás!
Köszönet!
(#49308) DZolTTán válasza diginewl hozzászólására (#49293) Válasz Jan 20, 2016
Ki lehet számolni, hogy az említett 1.5 év alatt hány métert, vagyis inkább kilométert róttak a vonatok?
(#49309) diginewl válasza DZolTTán hozzászólására (#49308) Válasz Jan 20, 2016
Hát izé
A hét 6 napján vagyunk nyitva.
Napi átlagban 10-15 indítás van (de volt már olyan hogy 2 órán keresztül állandóan ment).
A vonal hossza 3m.
52 (hét)*6 (nap)*15(indítás)*3 (m)



Úgy egy év alatt kb 14km... amindenit. Most ez sok/kevés - nekem meglepő
(1,5 éve üzemel napi szinten).
(#49310) DZolTTán válasza diginewl hozzászólására (#49309) Válasz Jan 20, 2016
Szóval kb. 20km van az állományban?
Szép teljesítmény!
(#49311) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#49310) Válasz Jan 20, 2016
Ez elég komoly teljesitmény, föleg egy startos jármüröl.....
(#49312) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#49309) Válasz Jan 20, 2016
Ez igen!
Gratulálok, szerintem az ország egyetlen patikája, ahol modellvasút üzemel!

Egyébként egy tanács: A többi kocsinál is ugyanilyenek ám a tengelyvégek "csapágyazásai". Ha van kéznél egy injekciós tű, meg egy fecskendő, akkor a műanyag fészkekbe egy-egy nagyon apró "falatnyi" vazelin nagyon ki tudja tolni időben az ilyen gondokat.
Habár, azért házi üzemben a modellek sok-sok év alatt futnak ennyit, ott nyilván kisebb ez a probléma.

A kisebbik fiam nyúz, hogy idén nyáron meg kell ismételni a két évvel ez előtti siklósi nyaralásunkat. Nincs ellenemre nekem sem, meg a család többi tagjának sem, onnan meg nincs mesze Pécs, majd beugrunk.

OFF
Holnap jön hozzám a futár. Vagy Tillig, vagy Fleischmann, vagy mindkettő.
ON
(#49354) nixon61 hozzászólása Válasz Jan 22, 2016
Sziasztok.
Van valakinek tapasztalata, vagy valami ötlete, kezdőkészletes tt-s szergejt átalakítani , rendes hajtást tenni alá.
Minden ötletet szívesen fogadok. A mellékelt képen van a leendő mozdony.
Előre is köszönöm.

8f18_2_big.jpg
 
(#49361) maTTato válasza nixon61 hozzászólására (#49354) Válasz Jan 23, 2016
Kérdés mennyire akarod tuningolni. Igaz még nem fogtam a kezemben, de ránézésre rövid a kaszni. Két gépből lehetne összehozni egy hosszában mérethelyes felépítményt. Ott van a magasság és szélesség kérdése, az mennyire mérethelyes. Az ablakok száma elhelyezkedése, a tető? Valamint alá hat tengelyes donort találni amit nem kell faragni...
Ha összeadod az anyagárat és a rááldozott időt, (főleg ha nem az a végeredmény amire számítasz) megéri-e.
Enyedi Laci praktikusan oldotta meg. Ő egy Tillig kaszni alá BTTB nohab, vagy Ludmilla hajtást tett. Ha magad bütykölöd, nagyjából 15-20e-ből össze is jöhet. (Kaszni 5-10, hajtás 8-10 ezer) Talán ez járhatóbb út.

P1330223.JPG
 
(#49362) róbertke válasza nixon61 hozzászólására (#49354) Válasz Jan 23, 2016
Igen, maTTato által javasolt Enyedi Laci féle az egyik legjárhatóbb megoldás. Viszont ha már veszel még egy gépet, miért nem lehetne az RZD vasútnál alkalmazott 2M62 netán 3M62 mozdonyt megalkotni? Két/három motoros, négy/hat kerék meghajtásos gépet készítesz, fix kapcsolattal és kábelezéssel. A mozdonyok közé papírból el lehet készíteni a harmonikát. Ez csak egy szimpla ötlet.....
(#49363) sunocske válasza maTTato hozzászólására (#49361) Válasz Jan 23, 2016
Nem rossz! De miért kék?
(#49365) maTTato válasza sunocske hozzászólására (#49363) Válasz Jan 23, 2016
Ha gonoszkodnék, azt mondanám csak kék festék volt otthon. De nem gonoszkodom!
Jászvasút, ex MÁV Hajdú Kft színvilágára hajaz. A pályaszám és a festés alapján szerintem inkább fantázia modell. Az igazságot Laci tudná megmondani, ha az okoskodásomra lenne kedves válaszolni.
(#49371) maTTato hozzászólása Válasz Jan 23, 2016
Gyötört a kíváncsiság, hát ráraktam egy szergej kasznit nohab alvázra. Jól éreztem, ez se sétagalopp. Úgy tűnik, a főkeretbe itt is bele kell nyúlni rendesen.

P1330786.JPG
 
(#49376) nixon61 hozzászólása Válasz Jan 23, 2016
Valóban, nagyon rövid a kaszni, van nohab alvázam, de kb 1/3-al hosszabb mint a meglévő mutatott karosszéria, igaz van belőle 2 darab. Az igazat megvallva nem tudom a teljes hűségre megcsinálni, azért gondoltam, hogy lesz valakinek, valami ötlete, de szeretném legalább úgy nézzen ki.Ez az alkotás is az agy és maradék szüleménye.

Fénykép0124.jpg
 
(#49377) maTTato válasza nixon61 hozzászólására (#49376) Válasz Jan 23, 2016
Az az agy igazán kreatív!
(#49379) sunocske válasza maTTato hozzászólására (#49365) Válasz Jan 23, 2016
Közben kiderítettem, ez a mozdony a 2000-es évek elején Észak-Koreába került, és valóban valami hasonló színvilágban pompázva hagyta el Európát. Bár ez inkább feketének tűnik, de lehet, hogy csak a fényképezőgép csalt:

M62 110 behajózásra várva

A kék Szergejek bekékülésükkor A62-001, 002 és 003 pályaszámot viseltek. Azóta egyet Portugáliába exportáltak, a másodikból lett talán a Közgép feketesége, a harmadik meg a Kárpát Vasútnál visszakapta a (majdnem) eredeti pályaszámát, 628 168 lett (eredetileg ő az M62 168 volt).
(#49395) ModELiTT válasza maTTato hozzászólására (#49365) Válasz Jan 25, 2016
Nos,hogy a kétségeket eloszlassuk,nem fantázia szülötte,hanem valós alapokról készült ..Az eredeti mozdony kép mellékelve !
Úgy készült,hogy megláttam a fotót,és megtetszeTT ...
Volt leöntetve eredeti Tillig szergej kasznim komplett (kaszni-főkeret-zsámoly),tehát ez a része adott volt ... A Lángban vettem
5,-ezerért egy BttB ludmillát (kaszni törött volt)ami szépen ment,és
jött az agyalás,az alvázat belefaragtam a főkeretbe,és innen már
aránylag egyszerű volt a tovább haladás,végén festés-mázolás,és
gyönyörködés,lubickolás a sikerélményben !

M62 110.gif
 
(#49399) maTTato válasza ModELiTT hozzászólására (#49395) Válasz Jan 25, 2016
Így már minden érthető! Törtem is a fejem rendesen, hogyan oldottad meg a főkeret problémáját. Pedig a klubban szerintem a készítés körülményeit még el is mondtad. Csak hát az agyam...
(#49504) diginewl hozzászólása Válasz Jan 29, 2016
Róbertke! Elnézést, de megint hajat tépő mutatványt teszek közzé.... súrolva a jóízlés határait!
(Ez még mindig nem a BR24 átalakítása, mert további alkatrészekre várok vele - de ami késik nem múlik.)

Elkövettem egy ilyent:
Stromführende Kupplungen
Tény, hogy egy gyártó termékére nagyon hasonlít (Koris)
Kis rákészüléssel néhány perc alatt elkészíthető.
Szükséges hozzá a Csíkos Műhelyben beszerezhető "sűrű" tüskesor (ez véletlenül pont belefér a számára könnyen kialakítható fészekbe), és univerzálkuplung.

Megvannak a hátrányai, de könnyen oldható kapcsolat van. Az áramátvitel pedig biztos.

Kérdés: ez az univerzálkuplung hasonlóan közelkapcsolós mint a roco fecskefarka? Egy picit kb 1mm-t mintha távolabb kapcsolna, mint a roco fecskefarka. (semmi sem tökélestes)

Newl 2_0.jpg

Newl 2_1.jpg
 
Lapozás       49/65    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
5:05:51
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés