|
Keskeny nyomközű modellezés
|
Témaindító: Fordítókorongos, idő: Dec 30, 2014
Témakörök:
|
|
(#45449) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#45448)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Köszönöm!
Az 1mm szerintem túlzás,de azért nem árt,ha kisebb. |
(#45453) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45449)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Szabvány az szabvány ( nem én találtam ki. ).
Biztos volt egy sereg okuk, hogy ekkora biztonságot választottak ( vagonszétkapcsolok stb biztosan magasabban vannak mint a sinkorona, meg a sinek sem lehetnek annyira egyenesek ( egy sikban) föleg a váltok meg keresztezödések vidékén, hogy ki lehessen zárni a kerék lesüllyedését.) |
(#45982) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 8, 2015 |
|
Sziasztok!
Lassan elkészülök a Hangos c50-esem hajtásával!
Átmérő 6-os kerekeket,M0,3-mas modulú fogaskerekeket és
8(!) X 10 X 15mm-es motort használtam hozzá.
Kifaragom a lendkerék helyét hátra,a motort felülről rögzítem két csavarral és már kész is!
Kis csigakereket és elég sok fogaskereket kellett felhasználnom hozzá,hogy a motort minél lejjebb tudjam ültetni.
A levegőben tartva szépen forgatja (már 1V alatt is)a kerekeket,
remélhetőleg összeszerelve is működni fog...
Így néz ki: |
|
(#46028) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45982)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2015 |
|
Sziasztok!
Tovább haladtam a hajtással.
Kapott lendkereket és az alvázkeret "szoknyájához" igazítottam a hajtásház alsó részét.
Kicsit könnyebb lett,viszont jobban közelíti eredetijének látványát.
Most Fleischmann kerekeket használtam.
Ilyen lett: |
|
(#46029) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46028)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2015 |
|
...és így néz ki kasznival a hátán!
Már egy ~fél órája karikázik a tesztpályán,egyenlőre minden rendben,
úgy látszik ez a minimotor simán kiszolgál egy c50-es gépet.
|
|
(#46034) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#46033)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Köszönöm!
Egyenlőre Csíkostól várom a dekóderét,aztán majd meglátjuk hogy fog elférni benne....
A dekóder hosszában lesz benne,középen és a gépházakban,
a hangszóró meg a fülkében kap helyet. |
(#46035) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46034)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Én is Stevere várok már lassan fél éve, hogy nem láttam.... |
(#46039) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#46035)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Igyekszem! Nagyon ki lettem ütve az megszokott nyomtávomból... |
(#46044) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46039)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Tudom. ..
|
(#46058) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46029)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
|
(#46061) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#46058)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Most jól lebuktam.
Gondoltam minek fényképezzek újra és újra,úgyse szúrjátok ki...
Azért a hajtás változni szokott,ez volt a hatodik. |
(#46600) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#43515)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2015 |
|
Etwg! Ehhez a márciusi hozzászólásodhoz egy kérdés: a 0,8V a modellmotornál hajtással együtt értendő, vagy csak üresen a motor? Mert az én kis motorom, amit már kiveséztünk a TT topicban, 0,5 Voltról gyönyörűen elindul! |
(#46610) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#46600)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2015 |
|
Nem tudom melyik motorrol van szo. ( az indulási feszültséget mindig terhelés nélkül mérjük.)
Vannak aranykefés stb. motorok amik igen érzékenyek, de nem lehet terhelni. Meg vannak még drágább motorok ( Faulhaber, Maxxon, Sagami stb) amik vasmentesek és bizonyos esetben arany vagy platina kefések. Ezek miután nincs bennük változo mágneses erötér szintén könnyebben indulnak. Ezeknél elöfordul, hogy 1 V alatt már stabilan forognak, de az ilyen motorokra igen kell vigyázni a legkisebb tulterhelés ( ami a modellvasuton könnyen elöfordul) egy pillanat alatt felmelegiti a keféket amitöl azok kilágyulnak és vége a mesének. |
(#46622) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#46610)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2015 |
|
MasTTertape szerint egy Mabuchi klón. |
(#46624) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#46622)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2015 |
|
Ha nem látsz bele, akkor nem tudhatjuk, hogy miböl vannak a kefék és mire valo a motor. |
(#46625) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#46624)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2015 |
|
Tudom. Így szemre jó kis motornak tűnik, Csíkos is ezt mondta, a HÉV-be meg nem is kell nagy erő. Na térjünk vissza a kisebb vasút világához! |
(#47472) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 13, 2015 |
|
Sziasztok!
H0e beszerzésem a Temofesztről ez a 3db.-os Lóré szett és a tejszállító kocsi a Posch-Modell-től (szerintem ajándék áron adják):
|
|
(#47504) SzerNoh válasza Fordítókorongos hozzászólására (#47472)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2015 |
|
Szép modellek!
Gratulálok. |
(#47559) Fordítókorongos válasza SzerNoh hozzászólására (#47504)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2015 |
|
Kössz!
Kösd be a kisvasúti pályát Csordakút környékén,
szívesen megfuttatnám őket is! |
|
(#47581) SzerNoh válasza Fordítókorongos hozzászólására (#47559)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2015 |
|
Dolgozunk rajta, nemsokára jelentkezek. ha készült még kép, akkor csak bátran töltsd fel. |
(#47928) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Sziasztok!
Fekete / piros lett az első c50-esem,a legidősebb mozdony viseli ezt a festést.
Így néz ki: |
|
(#47930) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#47928)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
A kapaszkodókat miért festetted le???? Most nehezebb lesz utólag le tisztítani.... |
(#47931) angyal.marci válasza Fordítókorongos hozzászólására (#47928)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Mindem elismerésem! |
(#47951) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#47930)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Szia Totya!
Azért festettem le a kapaszkodókat,mert rá voltak ragasztva...
Az kétségtelen,hogy ütősebb lenne eltérő színnel,fehérrel vagy ezüsttel megfestve,de nem találtam olyan képet,ennél a festésnél,ahol a kaszni feketéjétől elütnének a kapaszkodók.
A zöld mozdonyoknál bezzeg találkoztam fekete,fehér,vagy ezüst kapaszkodókkal,de ott is van,hogy le van kenve a kaszni színére...
Most,hogy szóba hoztad,már gondolkozom,hogy lefestem őket ezüstre.
(A fekete nagyon elrejti a részleteket és ez feldobná.)
A kipufogót viszont még biztosan le fogom fújni ezüsttel,ha eljutok a festékboltba.
Jó forgácsolást,műanyag öntést!!! |
|
(#48025) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#47930)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2015 |
|
Sziasztok!
Lekentem ezüsttel a kipufogót és a kapaszkodókat és letakarítottam a "megvakított" lámpákat.
Cseppentettem rájuk egy kis matt lakkot lámpaüveg gyanánt,hogy domborúak legyenek.
Kicsit azért még így is látszódnak a led diódák,legalább működnek, világítanak rendesen (0603-mas meleg fehér smd van bennük).
Szerintem javított rajta ez a kapaszkodó festés,kicsit vidámabb lett,viszont fárasztóan pepecselős munka volt,
most így néz ki:
|
|
(#48412) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 25, 2015 |
|
Sziasztok!
Barkácsoltam egy H0e fútópadot,direkt a c50-esemhez,
hogy a hangdekóderes felvételt meg tudjam csinálni rajta.
Így működik:
H0e C50 a futópadon!
Amíg várok a dekóderre,addig hajtás bejáratásokhoz is jól fog szolgálni.
Így néz ki: |
|
(#48419) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48412)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2015 |
|
Valami cirkuszi hálot is tehettél volna alá. Ilyen magasságokból veszélyes az esés....
|
(#48438) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#48419)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2015 |
|
Az biztos!
Viszont hálóra ennél a gépnél nincs szükség,nagyobb sebességen még a tilinkózás is megszűnik!
A H0-ás profiljait használtam ezekhez a 6-os kerekekhez,csak a nyomtávot módosítva.
Valószínűleg N-es és TT-s mozdonyokhoz már kisebb csapágyméretet kellene használni a forgóvázmaszkok miatt... |
(#49223) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 14, 2016 |
|
Sziasztok!
Kicsit ráerősítettem a H0e állományomra!
A Posch-modelles gyerekektől szereztem "Mezőszöv" lemezkocsikat
(fékes és fék nélküli kivitelben),meg egy pőrekocsit.
Ezenkívül nagy nehezen elkészült az első váltóm,Váltógyártó jóvoltából.
|
|
(#49483) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2016 |
|
Sziasztok!
Összehoztam egy c50 hajtást Mashima 1020-as motorral!
Ez most egy lehajtásos lendkerekes,legutóbb a két csigás változatot csináltam ezzel a motorral.
Szép futása lett,de egy ilyen nagy motor fölé biztosan nem fér el a hangdekóder...
Így néz ki:
|
|
(#49488) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#49483)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2016 |
|
Hang nélkül is képen dulván jól néz ki. |
(#49491) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#49483)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2016 |
|
|
(#49493) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2016 |
|
Sziasztok!
Kiderült,hogy érzékeny a hajtás a motorrögzítő csavarok meghúzására.
Túlfeszített csavarokkal,csak nagyobb feszültségről indult el.
Csináltam hozzá távtartókat,hogy ne lehessen túlhúzni őket,
ezzel még egy kicsit növeltem a súlyán.
Grimasz:
Köszönöm,de azért Hanggal sokkal ütősebb: A Hangos H0e C50-es!
Ezzel a "nagy" motorral a súlya is komolyabb lett,mint az eddigiek,
majd megmérjük.
így néz ki a téma:
|
|
(#49495) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#49493)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2016 |
|
Idézet: „Ezzel a "nagy" motorral a súlya is komolyabb lett,mint az eddigiek,
majd megmérjük.”
Szőr Biró értem én ezt, de tökkel vagy anélkül, európai vagy afrikai?
A halálm hidja |
(#49496) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#49493)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2016 |
|
És akkor még nem is beszeltünk arról hogy min méretetik meg? Bővebben: Link És a kacsáról ne is beszeljünk. Akkor most ez fából van? |
(#49499) Fordítókorongos válasza Milos Grimasz hozzászólására (#49495)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2016 |
|
Idézet: „ tökkel vagy anélkül, európai vagy afrikai? ”
Ez sajnos tök mindegy...
A nagyobb motor és az oldalsó elemekkel együtt is ~egyforma volt a
súlyuk.
Az előző 48gramm,ez most 50gramm volt kereken,tökkel vonóval,
egyszerű konyhai kis mérlegen.
Hiába volt a nagyobb motor,emiatt a kimunkálás is nagyobb lett alatta...
Azért azt a +két grammot nagyon határozottan éreztem.
|
(#49922) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Sziasztok!
Hazagurult az első Kisvasúti Nagy gépem!
Egy Mk48-as,nézzétek:
|
|
(#49923) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#49922)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Egy hónap késéssel: |
(#49927) Fordítókorongos válasza róbertke hozzászólására (#49923)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Kössz Róbertke!
Mi volt egy hónapja? |
(#49934) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#49927)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2016 |
|
Bocsi, azt nem neked akartam... Facebookon üzentem egy ismerősömnek.
Neked csak a smile jelet |
(#49935) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#49933)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2016 |
|
Szia Totya!
Működik,mert modell!
Hobbytrain E10-es hajtása van,egyenlőre a LokSound micro dekóderét várja,csak utána fog megmozdulni,de azért analóg mozdonyként már most is működik... |
(#49938) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#49935)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2016 |
|
Másik téma:
Végül csak sikerült motort szereznem a Hangos C50-eshez!
Hosszabb az előzőtől 5mm-rel (8x10x20mm),ezért
ugyanúgy ki kell munkálni hozzá a kasznit,mint a 1020-as Mashimánál,
de lényeg,hogy magasságilag jó!
További H0e C50-esek fognak vidáman pöfögni! |
|
(#49948) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#49938)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Nekem itt valami nem stimmel. Motraxx D-90559 szám alatt egyfolytában egy böszme motort hoz fel a Conrad oldalán, nem ezt a picit. |
(#49950) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49948)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
A Conradnál már évek ota van 4-6 különbözö valodi vasutmodell motor Motraxx néven, keresgélj. |
(#49952) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49950)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Keresgéltem pont a héten. Maradok a Zzemoki által is forgalmazott 5 pólusú Bühler motornál. |
|
|
2024. Nov, 22. Pé 22:09:00 |
|
Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt |
|
|