|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#50102) H0timarati hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 8, 2016 |
|
Sziasztok!
Szükségem lenne egy olyan linkre,ahol tudok venni LIMA V300-hoz katalógus száma:LIMA DC 20 1644L hajtott kerékpárokat (kat. számok: 1643-556 gumigyűrűs és 1643-557 sima fogaskerekes). Előre is köszi a segítségeteket!Üdv:Attila. |
|
(#50106) tumikas válasza H0timarati hozzászólására (#50102)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2016 |
|
Hát nem lesz egyszerű. Próbálkozz írni a Hornby-nak vagy esetleg valamelyik viszonteladó boltjuknak. Viszont túlzottan sok reményt nem fűznék hozzá. |
(#50108) HOTotya válasza H0timarati hozzászólására (#50102)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2016 |
|
Ha csak a fogaskerék elrepedt akkor azt meg lehet oldani úgy,hogy egy réz gyűrűt kell szorosan ráhúzni a műanyagra!!! Én már csináltam ilyet és tökéletesen működik azóta is a mozdony! |
(#50118) sztrovacsek hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 8, 2016 |
|
Üdv mindenkinek!
H0 ás, és TTs vagonokat, mozdonyokat szeretnék elcserélni N méretű javakra. Sín, vagon mozdony... terepasztal érdekelne. Ha valakinek vannak N es dolgai cserére, ide írjon választ. Köszi! |
(#50327) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2016 |
|
Némi kis felturbózás.
Quabla modellhez. |
|
(#50557) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 30, 2016 |
|
Egy kis hazai... |
|
(#50596) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Ezt tojta a nyúl! |
|
(#50598) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#50596)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2016 |
|
Szép összeállítás!
Hogyhogy H0-ás??
Nem úgy volt,hogy valami kisvasúti diorámád lesz ?
H0m-e-f,vagy mi?
Gratula!
|
(#50599) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50598)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2016 |
|
Ezt nem vettem, ezt tényleg a nyúl tojta! Valami pécsi nyúl! |
(#50602) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#50599)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2016 |
|
Összekeverted a betüket: Spéci nyúl..... |
(#50605) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#50602)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2016 |
|
|
(#51039) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2016 |
|
Néha elég az elektronikából, meg a szerelésből/javításból.
Pihenés képpen egy kis gyorstalpaló összerakás, csak úgy, dobozból, gyakorlatilag "tuningolás" nélkül. |
|
(#51053) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51039)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Tetszetős darab. Gratula hozzá! |
(#51063) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#51053)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Köszönöm!
Két Auhagen őrház. Az lesz a feladatuk, hogy egy-egy helyen elrejtsék azt a kapcsolót, ami a Tillig H0 Elite H0-H0e keresztezés polarizációját elvégzi. |
(#51468) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 9, 2016 |
|
Pár modern, gyárilag hangos, digitális modell bolti ár alatt az apróban, ha valakit érintene. |
(#51531) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 14, 2016 |
|
Sziasztok!
Mostanában egy MÁV M28-as Mazsola hajtáson dolgozom,
megmutatom nektek,mire jutottam vele.
Roco kerekek,fogaskerekek,lassító áttétellel,Mashima motorral.
A kasznit csak félkész állapotra állítottam össze,hogy a hajtást próbálni tudjam,egyébként gumikacsa H0 építőkészletét vásároltam meg...
A hajtás is csak félkész,a vakforgattyú nincs felszerelve a csatlórudak hiánya miatt.
Így néz ki:
|
|
(#51532) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51531)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2016 |
|
Finoman fut,a sebessége is jó lett,így néz ki kasznival: |
|
(#51533) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51531)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2016 |
|
Jo kis fogaskeréktemetö. . Már közelited a M krokodilt Z- ben, abban 16 fogaskerék van (ha jol számoltam )
Amugy szép kis mozdony.
|
(#51535) maTTato válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51532)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2016 |
|
Minden elismerésem!! |
(#51567) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#51533)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2016 |
|
Sziasztok!
Köszönöm.
etwg:
Ebben csak 10db.-van úgyhogy sehol sincs.
Szépen fut,meglepően csendes,igazából csak a motor zümmögését hallani:
M28 próbajáratok!
|
(#51573) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51567)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2016 |
|
Szép, igaz, hogy a hangját nem hallani, de elhiszem, hogy csendes. Azok a krokodilok is szinte zajtalanul mennek, a közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem kell zajosnak lennie egy ilyen áttételnek. |
(#51574) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51567)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2016 |
|
Szépen fut nagyon. Megint csak sikerült szépet alkotnod. |
(#51797) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 28, 2016 |
|
Sziasztok!
Próba csatlórudakat csináltam a Mazsolámhoz,csak hogy lássam működnek-e a tengelytávok ezzel a kerékkel...
A csatlókon átmérő 1,2-es furatok vannak,1-esek a tengelyek,arányos furattávokkal.
Lazán működik nem feszül,szépen forog,csak egy kicsit drabális,
0,4-es kórból készült.
Elméletileg már úton vannak az alpakka maratott alkatrészek ,de nem bírtam kivárni.
Így működik: Próba csatlórúd! |
|
(#51803) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51797)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2016 |
|
Nagyon jól sikerült de nem csak a csatlók, hanem maga az egész hajtás. |
(#51805) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51797)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2016 |
|
Fajin!
Kérdés: a hajtásház és a kerekek közé nem fér be egy vékony réz maratott lap? 0,2 mm befér?
Csak azért kérdezem, hogy takarja a csavart meg azt a sok lyukat. Meg akkor már meglehetne csinálni rá a szegeszeket meg a homokóló dobozokat. Szerinted? |
(#51819) Fordítókorongos válasza Milos Grimasz hozzászólására (#51805)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2016 |
|
Sziasztok!
Köszönöm.
Váltógyártó:
Nevet nem változtatunk,esetleg mesterséget.
Majd,ha bujkálnom kell valami miatt.
Grimasz:
Elég szűk az áramszedésnél a hely és nem jó rézből ,biztos lehetne valamit kitalálni,de egyenlőre nem foglalkozom vele.
Mennek elé még légtartályok és különféle tartó elemek,lemezkék,
a vaksúlyok mögé is kerül még egy-egy maratott szegecselt elem,homokoló tartályok is vannak hozzá...
Majd festés után kiderül,hogy mennyire lesz feltűnő. |
(#51825) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51819)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Szia!
Ívben hogy megy?????? Ki próbáltad már??? |
(#51828) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51827)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
|
(#51829) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#51828)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Lehet egy kérdésem?
Miért kell erőltetni a nagyon szűk íveket??
MÁV M28 -as mozdony által bejárható legkisebb ívsugár 50 méter (ez ma a legkisebb ívsugár amit a Közlekedési Hatóság iparvágányon engedélyez)
Mennyire jön ez ki H0 -ra? 574,71 mm -re. Azzal, hogy teljesíti a 450mm -es ívet, jóval alá megy a tervezettnek..... |
(#51831) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#51829)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Mert modellben a legkisebb gyári ív a 360mm, és ezen is el kell menni. Én se mondhatom, hogy ne használj 10m-es kocsit 15 fokos rövid váltón! |
(#51849) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#51829)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Kötekedünk...kötekedünk...na gyere ki a hóra...
Én kis kezembe volt a mozdony amikor anno már rákérdeztem!!
Ugyanis én is bele estem ebbe a hibába,hogy megállt kis ívben a mozdony! Tudja Korongos a problémát,mert hozzám hozta el megmutatni! |
(#51851) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Egyáltalán nem kötekedés, annak idején (három éve??) nem hiába rendeltem a Hózentrógert ...... mert már elegem volt a gyári vackokból, amik az igazihoz ...... egy-két kivételtől eltekintve...... modellileg köszönő viszonyban sincsenek. Ha már készülnek színvonalas mérethelyes váltók/váltómezők, akkor a mérethelyesen elkészített járműtől se várjunk el extrém dolgokat. Amikor a MOROP NEM szabvány ajánlásokat megalkották, még a legfejlettebb modellipari cég is a mai viszonyokhoz képest gyerekcipőben járt. De mielőtt parttalan vitába kezdenénk, a két Maestróval úgyis találkoznom kell majd az elkövetkező hetekben.... |
(#51855) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#51849)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Bocs, már elnézést, de mitöl állhat meg ilyen kis bolha a kis ivekben?
A tengelytáv alig több mint egy személykocsi forgozsámolyán és más akadály meg nem igen van (mint pl. egy 4-5 tengelyes gözmozdonynál).
2 dolog szokott elöfordulni, de egyiknek sincs köze a kis ivhez, az egyik a merev tengelycsapágy, igy csak 3 kerék ér a sinhez ami áramszedési hibához vezethet, illetve a rossz kerékgeometria ( a nyomtáv be nem tartása). Gondolom ez utobbi biztosan kizárhato.
|
(#51858) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#51855)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Szia!
Most nehogymá neked keljen elmesélnem,hogy mi gond........ Nem véletlenül kérdeztem meg tőle.. Itt volt nálam a mozdony(megmutatta már akkor amikor még ide és a máshova még nem töltötte fel)!! A réz tömb nagyon 'szélesnek" (13 vagy 14 mm volt)találtam alig tudott mozogni a kerékoldal irányba! Na most mivel én is készítettem Mazsolát már(vagy 1-2 éve) így tudom a "fogásokat"már! Ha a kerekeknek nincs "mozgásuk" oldal irányba akkor hiába megy szépen meg fog szorulni a kis ívekben főleg,ha még húzni is fog 1-2 kocsit! Mind ezt azért kérdeztem,mert a legtöbb modellezőnek nem 10 négyzetméteres asztala van ahol a legkisebb ív r500-s!! Nagyon sok asztalon pont a helyhiány végett vannak kis ívek és nagyobb ezrelékes emelkedők!! |
(#51859) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#51851)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Szia!
Én nem vitáztam veled.... csak ugrattalak.... és természetesen szívesen várlak,mert már vagy 1 éve "fenyegetsz",hogy jössz.... |
(#51860) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#51858)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Hát ha. 14 mm, akkor gáz van. Azonban egy mazsola aligha hasonlithato össze egy Bzmot-tal, azt ivbe rakni müvészet a mazsolát csak el lehet rontani...
|
(#51861) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#51860)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Erről írtam,hogy,ha 1-2 tized a mozgása a keréknek akkor
hajlamos szorulni...Sajnos az első mozdonyoknál én is túl "precízen"illesztettem és megszorultak...pl:VT sorozatoknál a hajtás... |
(#51862) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#51861)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
1mm-t nyugodran levehetett volna a keretköl, és akkor kaptak volna levegöt a kerekek... |
(#51863) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#51825)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Sziasztok!
Totya:
Elmegy még a 300-as íven is,úgyhogy hátradőlhetünk!
Egyébként 13.3mm széles a ház,a tengelytáv 40,9 ,a kerék meg ~1mm-t tud elmozdulni oldalirányban.(A szélességet egy Roco V36-osról koppintottam.)
Kicsit kevésnek találtad mikor megmutattam,akkor ezek szerint csalóka lehetett...
Inkább a 3 tengelyesek érzékenyek,főleg a középső tengelyükre,ott már egy nagyobb elmozdulást szoktak biztosítani.
|
|
(#51868) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#51864)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
Nehogymá!!!!
Tessék dolgozni!
|
(#51873) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
Azért vannak "arcok" a hazai modellezésben, akik fapofával adnak el ezt-azt...
Küldtek nekem egy digis ROCO ÖBB 1044-est, meg két hazai dekódert (utóbbiakat a gyártója már visszadobta), hogy hozzam renbbe. OK, a modellből és modellről hiányzik pár apróság, kezdjük azzal, hogy ezeket berendeljük a ROCO-tól. Van egy pár ilyen modell, elkezdtem böngészni a gyári rajzokat, hogy a hiányokat pontosan tudjam rendelni. És itt, rövid 30 perc után feladtam. Ugyanis a ROCO ÖBB 1044 villanygép hiányos kasznija egy start szettes BR218 dízelmozdony kézzel megreszelgetett öntvényű hajtásán lakik...
Most akkor mit csináljak: A trafóház alja, és az akkuláda helyett rendeljek üzemanyagtank imitációt, mert az megy rá a mozdonysúly aljára?!
Sajnos ezt kénytelen vagyok a "szépséghiábáival" együtt majd visszaadni, ha gurulóképessé teszem, és a belegányolt LED világítást kitakarítva teszek bele valami értelmeset, és használhatót...
Azért így szétbarmolni valamit, és utána eladni egy kezdő modellező társunknak... Nem írom le mit gondolok az illetőről. |
(#51875) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51873)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
Mester van egy fölös Roco DB 218 -as kasznim, nem kéred inkább és egy komplett gépet tudnál visszaküldeni??? |
(#51876) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#51875)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
Na ja, és én leszek bűvész, aki egy szedett-vedett ÖBB 1044-ből egy komlett, tisztességes DB BR218-at varázsol...
Annak tört volna el keze, aki ezt így összegányolta, és volt pofája rásózni nem kevés pénzért egy kezdőre... (Bocsánat.) |
(#51880) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51876)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
Kérd el Herry Potter varázspálcáját és már meg is oldottad a gondot...... |
(#51881) Zsombi13 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
Sziasztok!
H0-ban mennyi a két sínkorona közötti távolság? Sajnos nem ismerem az ide vonatkozó NEM-szabványt. |
(#51882) csíkosháTTú válasza Zsombi13 hozzászólására (#51881)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
Nem igazán értrem a kérdést, ha a nyomtávra gondolsz, akkor az 16,5mm. |
(#51883) enigma hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
Nézzétek el nekem egy offméretesnek, ha hülyeséget kérdezek, de fontos megtudnom.
A Lima, és Kleinbahn sínek sínprofil-vastagságára lennék kíváncsi. |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 11:36:15 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|