|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#49687) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49686)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2016 |
|
Ott áll mind a 2 a könyvespolcomon. Az utobbi nem Kalmbach kiadás, de szép. A V&M is hozott annak idején egy cikket a 2. könyvröl.
Az ide berakott képek viszont olyanok, amik. Eddig nem igen voltak publikálva. Most kerülnek elö mindenféle hagyatékokból illetve emberektöl akik most találták meg. |
(#49910) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
A középső Walthers CB&Q modellel bővült a szenes fordám ITT
AHM PC Hopper 66 gramm
Walt. CB&Q Hopper 64 gramm
Meh. BN Hopper 48 gram; ebből van még négy 44-45 gramm között; |
|
(#49953) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49687)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
EBBEN érintett vagyok egy kicsit én is, kettő Mehano 6 tengelyes gépben motorcserém lesz, csak én Csíkos-féle PWM szabályzást használok. Nemrég szedtem szét az egyiket darabjaira, mert beállt benne a gyári zsír ami csak egy nagy maszat normál gépzsír volt. Két kábellel összekötöm a gépeket, hogy a "delej" mindkettőhöz rendesen eljusson. Tömegre egyformák a mozdonyok. |
(#49955) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49953)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Elég sok zöldséget összehordott a kolléga.
Nyilvánvalo, hogy a mozdonyra semilyen tömegajánlás nem létezhet, hiszen hacsak nem féleszü a tervezö, akkor alapfeltétel a legnagyobb tömeg ( még jo, hogy a modellvasuton nincs szabványositott tengelyterhelés mint a nagyvasuton). Igy eleve mindenkinek igyekezni kell a legnagyobb tömeg elérésére, söt ami talán fontosabb a tömeg helyes elosztására (hol vannak már azok a mozdonyok, amibe a gyár a kaszni tetejébe rakta a balasztot, vagy kitömte olommal a mozdonykazánt az alváz meg pehelykönnyü müanyagbol volt. ).
Ez a másik dolog amitöl egy mozdony jol huz vagy nem. Azaz a modelltömeg sulypontjának a meghajtás középtengelye alatt kéne lennie. Ezért voltak a néhai Zeuke meg Athearn 4 tengelyes dieselmozdony konstrukciok annyira jok, mert ott nagyon jol eltalálták a sulypontot meg a hajtást.)
A modellvasut esetén a kerék felülete igen kis szerepet játszik a vontatás minöségében, kivéve ha azt eléggé el nem itélehetö modon nem sárgarézböl vagy szinterezve (régi Athearn) csinálják. A sárgaréz ugyanis csuszik meg koszolodik egyszerre a szinterezett meg csak koszolodik, igy gyakorlatilag használhatatlan keréknek. A nikkel ( fehér vagy fekete) szerencsére ilyen tulajdonságokkal nem rendelkezik, igy nagyon jo keréknek. A legjobb talán az acél (rozsdamentes) vagy esetleg sárgaréz keményen nikkelezett karima.
A motorok legalábbis H0-ban ritkán müködnek a teljesitményük felsö határán - kivéve sok kisszériás fémmodellt, amibe ki tudja miért harmatgyönge ( de márkás ) motorokat raknak. A tömeggyártott modelleknél ritkán fordul ez elö - ott gyakoribb az ocska motorok használata, amik egy-két hét bevetés után bedobják a törülközöt....( de addig nagyon jol mennek).
|
(#49956) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49955)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Szóval maradjak a szimpla motorcseréknél, a mozdony tömegen ne változtassak. A képen szereplő mozdony és a színvariáns társa lenne az áldozat. Alul az üzemanyagtartályban van a nehezék. A fülkében levő rizsszem izzós világítást legszívesebben megszüntetném, annyira vékony a műanyag, és áttetsző. De lehet hogy inkább kap belülről egy fekete fotópapír burkolást. |
|
(#49957) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49956)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Miért nem raksz LED-ket. Ma már igen szépen meg lehet csinálni a világutást.
Ha befér a kardánok alá még tehetsz némi olomlapot ( ha tudsz szerezni régi olomcsövet azt szépen szét lehet vágni és ki lehet egyengetni)
|
(#49961) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#49956)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Hozd majd el és teszünk bele új motort és ólom súlyt.... |
(#49967) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49957)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Köszönöm szépen a segítségedet, át lesz alakítva a meghajtás /HOTotya/ és a világítás. |
(#49968) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#49961)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Köszönöm szépen a felajánlást, záros határidőn belül jelentkezek nálad a géppel! |
(#49969) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#49968)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Úgy is meg kell beszélnünk a régi dolgokat,mert már elfelejtettem... |
(#49971) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
|
(#49975) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#49971)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Szép modellezői feladat (lenne), még H0-ban is, megcsinálni. |
(#49980) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#49975)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Majd ha egyszer újra kinyit a Közlekedési Múzeum, akkor érdemes lesz közelebbről megnézni az 1:5 -ös gyűjtemény egy-két személykocsiját. Amúgy nekem megvan a Roco H0 -ás Bajor Királyi Szalonkocsija /kék/, ami szerintem eléggé szépen van belülről kidolgozva. |
(#49983) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#49980)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
1:5-ben azért nem akkora kihívás, mint H0-ban, TT-ben, vagy főleg N-ben/Z-ben! Na AZT megnézném azért! |
(#50071) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 6, 2016 |
|
|
(#50074) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50072)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2016 |
|
Érdekes cikk és érdekes dolgok ezek. Az ilyen teherforgalom és jármüvek megbuktak, de az ötlet - hibrid jármüvek - viszont nagyon elterjedt odaát. Ma már nincs bakter vagy PFT-s, akinek nem kétéltü a pick-upja. A vasutak mentén szerte az országban találkozni ilyen kocsikkal, ezekkel járnak ki a jelzökben izzot cserélni, keritést javitani vagy kisebb pályafentartást elvégezni. Miután a távolśagok joval nagyobbak mint mifelénk és a vonatsürüség sem tul nagy (kivéve a nagyobb gocpontokat) untig elég a rádios biztositás, azaz a kocsik személyzete állandoan hallja a diszpécser utasitásait és ha kell egyszerüen lemennek - vagy elöre szágulganak a pályán. Az auto mindenképpen fürgébb mint a tehervonatok többsége. Viszont eljutnak ilyen kocsikkal mindenhova a pályán és relative gyorsan.
A valodi teherforgalomra sajnos nem jo a nyomtáv miatt. Az az 1435 mm egy közuti teherautonak tul kevés igy a képen láthato hajtás nem optimális - azaz a gumikerékkel mozgatni a jármüvet a sineken - más megoldás meg drága és nehéz. |
(#50079) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 6, 2016 |
|
D&RGW SD40T-2 "tunnel motor" #5357 eases through Plain, Colorado on a hazy day in June of 1977. This was a very typical Moffat coal move following the delivery of the SD40T-2's. Photo by Chuck Conway.
Eddig amit a képhez írtak. Mi az a "tunnel motor"?? Gondolom valami speciális építésű motor, amit az alagutak "bírásához" fejlesztettek ki, és a mozdony típusának megjelölésekor mint "T" betű jelenik meg.
Közben Guggolós segítségével rátaláltam, a mozdony kasznijának a kiképzése adja meg a választ. |
|
(#50080) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50079)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2016 |
|
Igen, mert rájöttek mint hajdanán a cab forward tervezöi is, hogy az alagutak hosszuak tudnak lenni és nemcsak a személyzet szenved oxigénhiányban hanem a mozdonyok is. Ezért alagitgattak a kasznikon meg a levegöcsatornákon. |
(#50081) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50080)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2016 |
|
YouTube csatornán láttam olyan felvételt, hogy az alagútból kijövő mozdony csak úgy tolta kifelé maga előtt a kormot!! |
(#50082) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50081)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2016 |
|
Ez mindig igy volt amig nem szerelték fel az alagutakat hatalmas ventillátorokkal. A Mofat keleti végén szinte egy gyár az ami levegöt nyomja az alagutba. Igen ujnak nézett ki, azaz csak az utobbi 30-40 évben épithették. Korábban biztos csak füst meg korom volt ott. Ráadásul a korai alagutak csak kicsivel épitették nagyobbra mint az ürszelvény, igy a vonat mint egy dugattyu müködött. |
(#50084) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50082)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2016 |
|
|
(#50160) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 10, 2016 |
|
|
(#50201) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 14, 2016 |
|
|
(#50202) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 14, 2016 |
|
|
(#50203) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50201)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2016 |
|
Nagy ország, nagy siklás...... |
(#50205) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50203)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2016 |
|
Ha jól fordítottam, az egyik szemtanú szerint a kocsik egyesével fordultak ki?? |
(#50206) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50205)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2016 |
|
Valoszinü kitört a sin a mozdony meg szépen végighuzta rajta a szerelvényt.
Ilyen hosszu vonatoknál az mv aligha vesz ilyesmit észre. |
(#50208) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 14, 2016 |
|
Az amerikaikra ma rájár a rud. Ma hajnalban az Amtrak is kisiklott kb 32 km- pre Dodge City-töl Kansas államban. A fedélzeten kb 140 ember volt és sok sérültröl szolnak a hirek. |
(#50209) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50208)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2016 |
|
Amtrak facebook oldalán EZ van ....szépen meglapulva... |
(#50210) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50208)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2016 |
|
Azt is írják, hogy 45 helyett 75 mérfölddel ment, az kb.: 50Km/h különbség!! |
(#50211) somitomi válasza etwg hozzászólására (#50206)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2016 |
|
Nemrég láttam egy felvételt, amin egy mozgó vonat közepén figyel egy négy tengellyel siklott kocsi.
Meg is van |
(#50423) róbertke válasza somitomi hozzászólására (#50211)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2016 |
|
Ha jól láttam akkor az egyik kerékpár ott maradt az átjáróban!! |
(#50696) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2016 |
|
Ujabb J.Allan képek kerültek elö 1959-böl.
A fiatalabb olvasoknak csak annyit, hogy akkor az USA-ban gyakorlatilag semilyen modellvasut nem volt kaphato, azaz minden otthon készült, beleértve a fotofelszerelést is amivel ilyen minöségü képeket lehetett késziteni. |
|
(#50711) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2016 |
|
Örököltem néhány amerikai dieselt meg gözöst. A gözös egy Mantua Camelback szinte uj, a dieselek futottak.
Ha esetleg valakit érdekel szoljon privátban. Meghirdetni nem akarom. |
(#50815) BSBalazs hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2016 |
|
Hello
Szeretnék vásárolni N méretű mozdonyt, ami gyárilag vagy később átalakítható DCC + hangra.
Linkelek néhány képet amikből szeretnék választani, ha esetleg valaki tudna ajánlani üzletet vagy lenne neki eladó, bármilyen tanácsa, azt megköszönöm.
A Flexmodell által küldött külföldi webshopon találtam belőlük, de kb egyik sincs raktáron.
mozdony 1
mozdony 2
mozdony 3
mozdony 4
mozdony 5
mozdony 6
Ha esetleg más festésben lenne eladó mozdonyod valamelyik formából/típusból akkor is keress fel. |
(#50816) Frankye moderátori
válasza BSBalazs hozzászólására (#50815)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2016 |
|
Ezt inkább az Apróhirdetési rovatba kellett volna tenni. Itt inkább üzletet, vagy beszerzési helyet keress. Nem veszem ki a hozzászólásod, de kérlek, erre a továbbiakban légy tekintettel!
Köszönöm. |
(#50827) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2016 |
|
Egy kis friss töltet az USA-bol. A 611-s üzem közben:
|
|
(#50829) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50827)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2016 |
|
Már a múlt héten felrakták a Facéra N&W 611. Szegénykének nem elég a vonat, még egy GE ES44AC 4400 LE gépet is koloncnak mögé raktak. F7 csak dísz, vagy a vonat fűtését végezné, amolyan kazánkocsiként használnák mert a hangját egyszer sem hallottam?? |
(#50830) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#50829)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2016 |
|
Szóval jól elírtam: GE ES44AC NS 8099; és F7 helyett EMD FP7 SOU 6133;
|
(#50831) Frankye válasza etwg hozzászólására (#50827)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2016 |
|
De szép ez a gép! |
(#50833) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50829)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2016 |
|
Ahol ment a mozdony elég nehéz a terep (13 mérföld szerpentin kell 3 mérföld légtávolság megtételéhez). Ráadásul van néhány komoly alagut is is (Swannanoa alagut). A barátom Francis P képein nem látszik milyen hosszu a vonat, de igen sokáig voltak uton (7:30-23:00), de valoszinü nem volt egyszerü az ut és ezt már elöre tudták igy muszáj volt biztositani. Ezért van ott a diesel. A vonat jo hosszu volt és a amint látom több kocsiban klima stb is van igy dög nehéz.
Itt van 2 video az utrol:
A vonat
A terep |
|
(#50834) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50833)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2016 |
|
Én is láttam több videót (köztük egyet be is szúrtam), persze tisztán átlátom a helyzetet, hogy a dízelek teljesen tehermentesítették a gőzöst. Amerikában nem is az a cél mint nálunk egy ilyen koros gépnél, hogy pattanásig feszítik a kazánt azt adjunk neki, hanem a régmúlt idők emlékét idézzük fel. Fölfűtik a a kazánt annyira amennyi a mozdony továbbításához kell, azt a vonatot meg húzzák mögötte az ifjabb gépek - mondjuk az EMD FP7 sem mai csirke, de inkább kiegészítésnek tűnik a combosabb GE ES44AC mögött. |
(#50908) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2016 |
|
|
(#50911) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50908)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2016 |
|
Ezt a mozdonyt (meg a 486-t) én is filmeztem.
DSNG |
(#50953) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 3, 2016 |
|
Igen nagy a csend.
Ime néhány kép a H.H barátom immár nem létezö asztaláról.
Egy video éppen most készül a jelenlegi asztalrol. |
|
(#50955) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50953)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Igazad van! Teszek be két képet, mert úgy látom megállt az élet. Conrail H0 mozdonyok + caboose
Bachmann Spektrum GE DASH 8-40C; Mantua EMD GP20;
2X Model Power F (1 Dummy); Mantua Caboose;
|
|
(#50956) Frankye válasza etwg hozzászólására (#50953)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Nagyon szép lehetett. Szabad tudni, mi lett a sorsa? |
(#50957) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#50955)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Hmmm... Miért nincs "tíz ujjat megnyalós" szmájli? |
(#50959) etwg válasza Frankye hozzászólására (#50956)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Egy nagyon ügyes modellezö a barátom, igy mindig keresi a kihivásokat. Csinált egy 30x30x20 cm-s mikroterepasztalt (Bush bányvasut) amiért egy neves kiállitáson megszólták, mert több négyzetméter teret biztositottak neki meg egy kamiont küldtek az amerikai terepasztalért, ö meg vonattal és kezében a kis dobozzal jelent meg a hatalmas üres terület közepén. (Igaz, hogy ö elöre bejelentette a terepasztal méretét, de azt valaki 30x30 m-nek olvasta, mert el sem tudta képzelni, hogy létezhet ilyesmi 30x30 cm-s méretben is. )
Aztán eszébe jutott, jutott, hogy egy valamikori titkos orosz uránvasut volt az Érchegységben, igy nekifogott annak a megépitéséhez. Ezért az amerikai terepasztalt szétszedve részenként eladta, és most már helyette ott Bizmut vasut (erröl készül a video).
Emlékül ime még néhány kép az amerikai erdöböl.
(Az természetes, hogy minden müködött az asztalon, és nem kis tanulmányokat kellett folytatnia, hogy megis erje a hajdani technikát és annak müködését.) |
|
(#50961) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#50959)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Idézet: „...egy valamikori titkos orosz uránvasut volt az Érchegységben...”
OFF: A Gützold meg is kapta az Arany Sín díjat a "Keresztespók" gőzösért.
Más.
Meg van az első saját tulajdonú ontopic mozdonya a műhelynek. Baráti áron a másik fórum egyik felhasználójától az ott el nem kelt Intermontain SD40-2 dízel hozzám került. Ki szeretnék próbálni rajta egy általam eddig nem használt technikát a világítás felturbózásához. Persze hangdekoderes is lesz a végén, ha minden jól megy. N-es méret, persze, mert H0-ban ez nem kihívás... |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 12:55:22 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|