|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#50962) Frankye válasza etwg hozzászólására (#50959)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Hihi! Aranyos story! Azért megnéztem volna a kiálítás szervezőinek az arcát, amikor odaállított a cuccával, és kiderült a "kis" eltérés!
Ezek a képeken szereplő részletek pedig brutálisak! Hihetetlen a precizitás, amivel készült... |
(#50963) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50961)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Légy oly kedves ha lehetséges I N N E N kiválasztani,hogy melyik gépért írigykedhetünk! |
(#50964) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#50963)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Egyik se'...
Southern Pacific egyedi átfestés. |
(#50966) etwg válasza Frankye hozzászólására (#50962)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Engem meg akkor vittek el majdnem a mentök, amikor a 30x30 cm-s terepasztalt láttam.
|
(#50975) Frankye válasza etwg hozzászólására (#50966)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2016 |
|
(Elhiszem...) |
(#50993) etwg válasza Frankye hozzászólására (#50975)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2016 |
|
Itt egy régi video az amerikai terepasztalrol.
Video |
(#51004) Frankye válasza etwg hozzászólására (#50993)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2016 |
|
Nagyon szép! |
(#51035) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#50963)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2016 |
|
Ez az.
|
|
(#51049) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Egy amerikai ritkaság: Juice Jack
|
|
(#51054) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51049)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
|
(#51065) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51054)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Nagyon ugy néz ki, hogy ezt a mozdony anno az Alco/Westinghouse Kando tervei alapján épitette ( azt hiszem ekkor Kando már a Westinghousenak dolgozott). Ebben is a fázishasito elv lett felhasználva.
|
(#51066) etwg válasza etwg hozzászólására (#51065)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
|
(#51071) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51066)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2016 |
|
HA-ha-ha. mindjárt háromról.... |
(#51072) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51071)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2016 |
|
Háromrol, mert a valoságban is szinte kizárolag hármasával voltak bevetve. |
(#51074) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51072)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2016 |
|
Csak az általam talált leírásban szerepelt a fényképen szólóként, amúgy a Guggulósban fellelhető képeken tényleg hármasával vannak. |
(#51076) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51074)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2016 |
|
Valoszinü, hogy csak egy darab maradt meg.
|
(#51082) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51076)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2016 |
|
Jó kutakodást kívánok HOZZÁ !!! |
(#51084) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51076)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2016 |
|
Próbaképpen kinyomtattam egy képet, nagyon jó minőségű fotó volt az eredetije... |
(#51088) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51082)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2016 |
|
Annyira nem érdekelnek a juice jackek ( még mifelénk sem).
|
(#51089) etwg válasza etwg hozzászólására (#51088)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2016 |
|
Ezt a képet is csak azért raktam be, mert egy érdekes mozdony és valoszinü , hogy némi köze van Kandohoz, és némileg kilog az amerikai mozdonyok sorábol. |
(#51127) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2016 |
|
Román/osztrák technika Kaliforniában....
Fly-over |
(#51264) etwg válasza etwg hozzászólására (#51127)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2016 |
|
Az egyetlen Shay Europában. A linzi Krauss hozatta be 1912-ben, majd az SKGLB probálgatták, majd nagy keserven tuladtak rajta és Erdélybe , Turdába a cementgyárba került. Innen az elsö vh viszontagságai állitolag Szerbiába vagy Boszniába vitték - ahol nyoma veszett.
|
|
(#51265) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51264)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2016 |
|
SKGLB = Salzkammergut-Lokalbahn; Érdekes kuriózumot osztottál meg itt a Nagyérdeművel. Csak ez az egy dokumentum lenne, ami bizonyítja a Shay Európai jelenlétét, és fénykép helyett is csak ez az egy műszaki rajz lenne róla?? |
(#51266) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51265)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2016 |
|
Van egy két kép is ami Salzburgban készült, Erdélyböl már nincs semmi.
A legérdekesebb, hogy az amerikai hivatalos listábol ez a #2504-s mozdony hiányzik. A többi hiánytlanul fel van ott sorolva Uj Zealandtol Peruig. |
(#51267) etwg válasza etwg hozzászólására (#51266)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2016 |
|
Még talán annyit, hogy az osztrák vasutasok elég szkeptikusan néztek a mozdonyra ( erröl a konstrukciorol akkoriban nem igen voltak hirek) és nem igen tudták elképzelni a használatát - ráadásul az SKGLB egy jol megépitett keskenynyomközü vasut (a császár nyári rezidenciájába) igy nem jelentkeztek a Shay konstrukcio elönyei (még sin is alig kell hozzá, hogy müködjön ), inkább a hátranyai jöttek elö - a Vmax=14 km/h.
Igy a Krauss üzleti tervei is csödbe mentek és ott volt a nyakukon a háboru - igy igen nehéz volt rá vevöt találni, holott a hadivasutak általános jármühiányban szenvedtek. |
(#51314) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2016 |
|
Tegnap Főműhelyben volt a Mack Rail Bus csíkosháTTúnál. Mestermunkát végzett, forrasztgatot, ragasztott, csiszatolt, zárlatmentessé tette. Teljesen más a hajtáslánc kiképzése mint a múltkori gyári fotón szereplőé. Billeg mint egy kacsa, de ez a mozgása nagyon úgy néz ki, hogy javíthatatlan. |
|
(#51318) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#51314)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2016 |
|
Idézet: „... forrasztgatot, ragasztott, csiszatolt,...”
Meg hullott a maradék haja, a vérnyomása csak azért nem ment feljebb, mert az 5. kávé után már nagyon nincs hova...
Kösz!
Sajnos a billegésének megoldása egy kopmlett új alváz építésével járna együtt.
|
(#51319) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51314)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2016 |
|
Ezt csak az az egy tengely hajtja? |
(#51321) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51318)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2016 |
|
A billegést egy keresztrugoval talán meg lehetne oldani. ( a forgováz tetejére egy vizszintes acélhurt tenni aminek a végei megtámasztanák a kasztnit. ( ide kellene a A felfüggesztési mechanizmus... ) |
(#51322) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#51321)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2016 |
|
Áááá...
Magasan van a súlypontja, a motor precessziója elforgatja az egész kasznit úgy, ahogy van. Vagy rászánunk még 20-30.000Ft-ot egy új alváz/hajtás/motor hármasra, vagy elfogadjuk ilyennek, amilyen. Utóbbira van esély. Amúgyis ICE, sőt TGV rekordvonat sebességgel képes haladni, ha egy kicsit nem figyel az ember... |
(#51324) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51319)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2016 |
|
Japán mű, a maga ezredmillis pontosságú leképezésével. A motorról a hátsó tengely van meghajtva, onnan a rugós áttétellel hajtják meg az előtte levő tengelyt - gondolom a nagyon szemes lánccal oldották meg. Barátod homloka néha úgy nézett ki, mint amin egy ekesorral John Deer söpört keresztül... Köszönöm Mester még egyszer, de próbálok a jövőben nem ennyire fejtörős munkát vinni a műhelyedbe.. |
(#51327) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51322)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2016 |
|
A sebességet nem is csodálom....- alig van benne fogaskerék...
Az a rugos hajtás viszont vicces. |
(#51396) etwg válasza etwg hozzászólására (#51327)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2016 |
|
Tegnap megint egy nagy balhé volt a tengerentulon. Ráadásul most egy nagyon szép vidéken a Columbia folyon völgyében - itt gyakran vannak turisztikai vonatok is. A 96 tartálykocsibol állo vonat kisiklott és több kocsi begyulladt. Szerencsére nem sérült senki, de a füst miatt iskolát kellett kiüruteni, és az autopályát is lezárni.
Ez maradt sok vagonbol. |
|
(#51397) etwg válasza etwg hozzászólására (#51396)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2016 |
|
|
(#51445) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#51314)
|
Válasz •
|
Jún 7, 2016 |
|
Találtam egy listát, hogy mely társaságok használták ezt a változatot:
Mack ACX model rail cars:
..California Western Railroad
..Chicago, Rock Island & Pacific Railroad
..United Railways of Havana
Serial no. 60022 United Railways of Havana Cuba
Serial no. 60023 United Railways of Havana Cuba
Serial no. 60024 United Railways of Havana Cuba
Serial no. 60025 United Railways of Havana Cuba
Serial no. 60026 United Railways of Havana Cuba
Serial no. 60027 United Railways of Havana Cuba
Serial no. 60029 United Railways of Havana Cuba
..Western Union Telegraph |
|
(#51448) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51445)
|
Válasz •
|
Jún 7, 2016 |
|
Gondoltam, hogy valahol ilyen helyröl származnak, mert a kontinensen normál nyomtávon igen kevés helyen lettek volna bevethetök.
Kár, hogy egy sem maradt meg belölük Castronál.... |
(#51461) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51448)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2016 |
|
Nehogy aztán mégis előbányásszanak egyet is a mostanában "szabad jelzést" kapott amcsi gyűjtők.... |
(#51464) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51461)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2016 |
|
Szerintem abbol már evökanalakat csináltak.... |
(#51466) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51464)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2016 |
|
|
(#51467) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51466)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2016 |
|
Nem tudom, de az majdnem biztos, hogy ez a kép nem 2009-ben készült, mert akkor már alig volt keskennyomközü vasut ( meg a minösége sem 2009-s).
Azt tudom, hogy van még nekik néhány sufnitunningolt járgányuk ( sinekre tett ikarusz meg hasonlo), de már 2005-6-ban nem érte meg ezért odautazni.
Ezek a jármüvek nem voltak magánkézben ( mint az amcsi autok) igy igen nehezen lehet elképzelni, hogy valaki gondoskodott roluk. ( használni meg nem lehetett ha felszedték a sineket.) |
(#51570) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 14, 2016 |
|
Southern Pacific 6441 /Athearn Fantasy F7A Version/
|
|
(#51640) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 18, 2016 |
|
Mindkettő mozdony dupla szerkocsis
Colorado & Southern 2-10-2's #903 and #902 (E-5a) have a mixed freight, with stock cars on the head-end, at Farthing, Wyoming circa 1957. |
|
(#51890) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 2, 2016 |
|
John Allen születésnapja alkalmából néhány kép 1960-ból:
Valamint egy mai video a BNSF vasutrol. Trestle |
|
(#51899) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51890)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2016 |
|
Van valami információd a héten történt Kansas -i BNSF balesettel kapcsolatban? Jól olvastam/fordítottam a híreket, hogy a három elhunyt mozdonyvezető közül az egyik hölgy volt?? |
(#51900) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51899)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2016 |
|
Nem tudom, nem követem napra készen az eseményeket, de hölgyek ma már elég gyakoriak a mozdonyon. Már muzeumvasuton is találkoztam hölggyel a throttle mögött...
|
(#51924) BSBalazs hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 5, 2016 |
|
Ha esetleg valaki találkozik N méretű CN mozdonnyal legyen szíves keressen fel. Nagyon szeretnék beszerezni belőle. Ki is tettem az Apró hírdetésekbe |
(#52140) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 22, 2016 |
|
Kettő CB&Q H0 Hopper.... |
|
(#52243) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 26, 2016 |
|
Szombaton összeraktam egy H0 Accurail BN Grain Hopper -t. Segítségemre volt az elkészítéshez az alábbi kis Videó is. |
|
(#52803) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 25, 2016 |
|
|
(#52804) etwg válasza róbertke hozzászólására (#52803)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2016 |
|
Vasuti Titanic (szerencsére sokkal kevesebb áldozattal). |
|
|
2024. Nov, 30. Szo 0:30:55 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|