|
Kezdő modellező
|
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:
|
|
(#51040) KJLTT-1 válasza Lazsi hozzászólására (#51005)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2016 |
|
Szia
A széles asztal "túlsó" oldali megmunkálásához én az asztalt tartó lábakra görgőket szereltem (itt olvastam az ötletet valakitől -elnézést nem tudom ki-). Az asztalom 5000x1250. Simán tudom az egész asztalt mozgatni, ha van segítséget még könnyebb.
Az asztal méreteiről pár képet találsz a Fotótárban (KJLTT) |
(#51051) Frankye válasza KJLTT-1 hozzászólására (#51040)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Lazsi esetében ez ne anyira járható út, már ha jól látom és értelmezem a rajzát, mert fix helyre építené az asztalt, ráadásul - valószínűleg - nem is téglalap alakú lenne, hanem "L" forma. |
(#51052) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#51006)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! Meg fogom fontolni...
Vagy csökkenteni fogom az asztal szélességét, vagy betervezek egy 30 x 40 cm-es "lyukat" a szemközti oldalra a falhoz, amit a terep elölről takar és alulról be tudok mászni. Így minden max. 80 cm-re lesz, az talán még működő távolság. (A leendő helyet csak kétszer láttam, és akkor is tele volt mindenfélével, üresen biztosan másként néz majd ki...) Minden esetre több tervet is készítek... Legalább már addig is ezzel foglalkozom.
A gurulós megoldás nem biztos, hogy működne, mert nem lesz hová gurítani...
Újabb kérdés merült fel bennem:
Van-e valahol jól összefoglalt leírás az ajánlott és az abszolút maximum távolság értékekre? Olyasmire gondolok, mint vágányok közötti távolság egyenes és (különböző sugarú) íves szakaszon, váltókörzetben, egymás feletti vágányok magasságkülönbsége, látható és nem látható helyen (alagútban), állomáson és nyílt pályán. Gondolom az "űrszelvény" fogalma részben lefedi ezt, de inkább a tapasztalatokra építenék...
Esetleg van ilyen cikk ezen az oldalon, csak nem találtam? |
(#51055) gigantati válasza Lazsi hozzászólására (#51052)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Ezeket tudod használni.
üdv:ati |
|
(#51115) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 20, 2016 |
|
Sziasztok!
Tegnap elkezdődött a sinfektetés
Kezdetnek az alsó eldugott pályaszakaszon megpróbáltam néhány fektetési módszert. Kétoldalas ragasztóval (12 és 50 mm széleset is kipróbáltam) és szegeléssel.
A kétoldalas ragasztóval egész jól lehetett haladni, de nem igazán bízok benne, hogy hozzú távon is tartani fog, így (mivel itt nem lesz kavicságy) kapott egy sor szeget is.
A kétoldalú ragasztós rögzítésnél felvetődött bennem, hogy a ragasztófólia a talpfák között kilátszik (képen a fehér ill. fényes felület). Ha később erre kavicsot szórok és ragasztóval befolyatom megtapad fixen a fólián a kavics?
A fektetéssel párhuzamos a szakaszokra folyamatosan forrasztom a bekötővezetékeket is. 0,22-es sordott rézkábelt (riasztókábel) használok. Modulonként 4-5 helyen lesz megtáplálva.
üdv:ati
|
|
(#51116) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 20, 2016 |
|
Sziasztok!
Lehet hogy nagyon OFF leszek, de máshol sen találtam hasonló témát)!
Egy kolllegámon keresztül kaptam infót, hogy ház adás-vétel kapcsán az új tulaj "megörökölt" egy H0 terepasztalt.
Tegnap elmentem megnézni. Szép kis darab. kb 20-25m2 alapterületű tetőtéri szobába van beépítve. Sajnos elég bennszülöttnek tűnik. A szobán van egy 60-as ajtó, az asztal pedig nem tűnik ésszerűen bonthatóank.
A probléma, hogy az új tulajnak nincsen vasútmodelezési ambíciója (sajnos ilyen emberek is létezniek ), de kibobni sem akarja.
Szerintetek érdemes ezt meghírdetni, vagy mit lehet egy ilyen helyzetben tenni?
Mellékelek néhány képet is.
üdv:ati |
|
(#51117) gigantati válasza gigantati hozzászólására (#51116)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2016 |
|
Még néhány kép. |
|
(#51120) Lazsi válasza gigantati hozzászólására (#51055)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2016 |
|
Köszönöm!
Kb. ilyen információkat kerestem...
Üdv,
Lazsi |
(#51124) etwg válasza gigantati hozzászólására (#51116)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2016 |
|
Sokat sajnos nem. Néhány éve én is hasonlo ügybe kerekedtem. Végül csak szétszedni ( inkább roncsolni) lehetett. A menthetö dolgok néhány hatalmas kartonba kerültek - több évig pihentek gondolván az unokákra. Azok sem tudtak semmit kezdeni az anyaggal, igy 2 karton hozzám került. A legértékesebbek számomra az elektromos dolgok voltak (miután nem H0-ban utazok), a többi meg majd el lesz cserélve.
Ezért is fontos mérlegelni a házi terepasztalok épitését, hogy azok hogyan mozdithatok, ha egyszer netalán arra kerül a sor. Az ilyen fix beépitett asztal sajnos csak az elenyészeté lehet. |
(#51142) gigantati válasza gigantati hozzászólására (#51115)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2016 |
|
Megvan a tökéletesek látszó megoldás. Síncsavar Könnyen visszabontható, gyors és csedes! rögzítés. Korábban arra nem is gondoltam, hogy az asztal mint egy erősítő szegeléskor a kalapácsütés zaját mennyire fel tudja erősíteni (éjszaka mikor az asztalon dolgozni tudok ez nem elhanyagolható szempont).
Ami viszont érdekes volt számomra. A PIKO HO sinszeg fejjel együtt 10mm hosszú. A parafa töltés 6mm, a sintalpfa 2mm, így a rétegelt lemezbe csak 1-1,5mm fogás jut. Ettől függetlenül elég fixnek tűnik a rögzítés.
ui: Amikor az első sínszakasz rözgítésével készen voltam (5-6 m sinszakasz) négy kocsival leellenőriztem az illesztéseket és hogy a betápok helyén a forrasztás nem okoz-e menteproblémát. A próba egy 20-30 preces kocsitológatós játékba csapott (annyira élveztem, hogy valami már mozog az asztalon). A család csak mosolygott rajtam (apu játszik )
üdv:ati
|
(#51233) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2016 |
|
Sziasztok!
A lenti rajzon megróbáltam összeszedni, hogyan is kellene kialakítani a villamos bekötéseket.
A régi ROCO trafó-digit központ-bevezető sin vonalat átalakítva, a gyári trafó helyett egy laptop tápot (18V, 3,5A) kötnék be.
A digit központról pedig közvetlenül menne az elosztó és bekötő vezetékekre a digit jel. Alapvetően az asztalt a közopont után az elosztóvezeték (0,5-ös káblbel) járja körbe. Erről ágazik le a sinekhez a bekötővezeték. A digit jelnél mi a jobb kötési mód, a forrasztás, vagy a csoki?
A szervók tápfesz ellátásához használhatom ugyanazt a trafót (piros szaggatott), vagy jobb egy másikat (esetleg a leszerelt ROCO táp 20V) bekötni?
Ha egy idő után kinövöm a laptop tápot szerintetek mia jobb egy hasonlóval párhuzamosan kötni, vagy egy nagyobb teljesítményűre kicserélni?
üdv:ati
|
|
(#51234) etwg válasza gigantati hozzászólására (#51233)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2016 |
|
Az nem biztos, hogy a legjobb megoldás amikor egy körbemenö vezetékhez kötözgeted a sineket. Ráadásul ha már igy csinálod jobb lenne a vastagabb vezeték (villamydrot 1,5mm2).
Én inkább a csillag elosztás ajánlanám. Az egy központi helyre tedd az áramforrást vagy egy jo nagy csoki elosztot és onnan vezesd a vezetékeket egyenként a sinekhez.
Ha szervokat a DCC- n keresztül vezérled ( szervodekoder) akkor ott ki van alakitva a szervok tápja. Ha nem, akkor jobb extra tápot használni majdnem teljesen elkülönitve a többi áramkörtöl. ( csak egy polus lehet közös). |
(#51235) gigantati válasza etwg hozzászólására (#51234)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2016 |
|
Köszönom az észrevételt.
A másik verzió nekem is a "csillag" jellegű kapcsolás volt. Azonban mivel négy modukból épül fel az asztal úgy gondolom, hogy modulonként fogok egy-egy csillagpontot kialakítani, ahová a tápot elviszem.
A szervók analóg kapcsolásúak lesznek, így akkor külön áramforrást kapnak.
|
(#51238) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#51235)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2016 |
|
Azt akartam is írni, hogy azt a trafót/tápegységet, amiról a DCC központ megy, ne használd másra, csak a DCC vezérlőhöz. |
(#51240) etwg válasza gigantati hozzászólására (#51235)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2016 |
|
Ha a szervok külön áramkörben vannak akkor nem kell nekik 6-7 V- nál több, de nagyon kemény táp (1A/szervo). |
(#51275) gigantati válasza etwg hozzászólására (#51240)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2016 |
|
Idézet: „ Ha a szervok külön áramkörben vannak akkor nem kell nekik 6-7 V- nál több, de nagyon kemény táp (1A/szervo). ”
Az asztalon 14-15 szervóval számolok. Mivel azonban nem tervezek váltóutakat állítani, úgy gondolom, hogy 1-2 szervó lesz max egyidőben működtetve. Íly módon egy 2-3A elegendő kell hogy legyen. |
(#51276) etwg válasza gigantati hozzászólására (#51275)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2016 |
|
Nem tudom, pontosan mi a terved, ha a végállásokban lekapcsolod a szervot akkor igen, ha állandoan áram alatt marad, akkor már gond lehet. |
(#51277) proba válasza etwg hozzászólására (#51276)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2016 |
|
Főleg ha digitális, az állandóan zizeg ( legalábbis ami nekem volt.) |
(#51278) etwg válasza proba hozzászólására (#51277)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2016 |
|
Meg nekem is - |
(#51279) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 30, 2016 |
|
Üdv!
Nagyon eltúlzott az az 1A /szervó!!! 9g esetén 180-220mA
Normál 300mA az áramfelvétel! |
(#51280) gigantati válasza etwg hozzászólására (#51276)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2016 |
|
A tervem az, hogy a szervók csak állítás idejére lesznek feszültség alatt. Korábban hallottam hogy feszültség alatt "zizegnek" a szervók. Így két lehetőségen gondolkodom.
1 Minden váltóállító áramkörben egy nyomógomb és egy kapcsoló. A nyomogombbal zárom az áramkört, majd a kapcsolóval a váltót állítom.
2. Háromállású kapcsolót használok. Alapvetően üres állásban, fel-le csak a váltások idejére kapcsolok.
Az első bolondbiztosabbnak tűnik. |
(#51281) somitomi válasza gigantati hozzászólására (#51280)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2016 |
|
Létezik a háromállású kapcsolónak rugós változata, ami elengedve mindig középállásban marad. Általában ez az állás szokott a kikapcsolt állapot lenni. |
(#51286) etwg válasza somitomi hozzászólására (#51281)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2016 |
|
Egyszerübb 2 nyomogomb... (Amugy létezik kapcsolo is, a minap hozattam Kinábol egy marékkal, de ott sem mindennapos vagy 3 honapig várattak). |
(#51291) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2016 |
|
Tegnap feszültség alá helyetztem az alsó pályaszakaszt, és próbafutásokat végeztem.
Az új tápot akartam a ROCO digit központhoz kapcsolni, mikor feltünt hogy a gyári ROCO táp váltófeszültséget ad ki és majd a központ egyenirányít. Az új táp viszont már egyenfeszültséget "állít elő".
Szerintem nem kellene gondot okozni, ha a központ DC-t kap . Azért a biztonság kedvéért tegnap még a gyári trafót használtam. |
(#51293) somitomi válasza gigantati hozzászólására (#51291)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2016 |
|
Idézet: „Szerintem nem kellene gondot okozni, ha a központ DC-t kap ”
Valóban nem, a beépített diódahíd miatt a polaritás is mindegy, egy időben a Roco is DC tápot adott hozzá. Sokan le is cserélik a gyári tápot valamilyen stabilizált változatra (pl. laptop kapcsolóüzemű tápja). |
(#51330) piltdownman válasza vanhensing hozzászólására (#51279)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2016 |
|
Kb. 0.8-1A a csúcsáram, 20ms periódus idővel, kb. 25%kitöltéssel (induláskor ill . megszoruláskor).
Ennek átlagát mérted. A tápnak a rövididejű csúcsot bírnia kell.
|
(#51440) gigantati válasza gigantati hozzászólására (#51280)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2016 |
|
Ez így működőképes kapcsolás?
A nyomógombbal fesz alá helyezem, a kapcsolóval ide-oda váltok. A kapcsoló állása egyértelműen visszajelzi a váltó állapotát.
Háromállású rugós kapcsolót nem találtam a közelben. |
|
(#51608) gigantati válasza gigantati hozzászólására (#51440)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2016 |
|
Az előző hozzászólásban lévő kapcsolással beüzemeltem az első váltót.
Sajnos itt és egy másik esetben csak fent tudom elhelyezni a szervót. Később ezek kapnak egy-egy álcázó épületet.
Videót sajnos nem tudtam csatolnia működésről a nagy (21MB) méret miatt, így csak képet küldök.
|
|
(#52114) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 20, 2016 |
|
ELKÉSZÜLT a két vágányos főpálya a teher kiágazó vágánnyal!
Tegnap megfuttattam a gördülőállomány egy részét. Eleinte itt-ott akadozott az áramellátás, de néhány kör után egyre jobb lett. Gondolom egy sinradír itt csodákat tud tenni. Ami érdekes volt, hogy folyamatos menetben a pálya két részén minden külső beavatkozás nélkül megszólalt a mozdony kürt.
A másik érdekes téma a kuplungok lesznek. Hagyományos kengyeles(?) kuplungokat használok. A Tilling kocsik nagyobb sebességnél itt-ott leakadtak, az ACME kocsik talán egyszer. Ez a pálya egy bizonyos szakaszán többszőr (itt majd a pályát megpróbálom kicsit korrigálni), azonban véletlenszerűen a pálya több pontján is előfordult.
Lehet a kuplungokat kellene lecserélni. Erre van ötletetek?
Végezetül néhány kép.
üdv:ati |
|
(#52116) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 20, 2016 |
|
folyt. köv. |
|
(#52118) nohab 74 válasza gigantati hozzászólására (#52114)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2016 |
|
Szia! Én ezt a kettő használom a Tiilig és ACME meg a Fuggerth vagonoknál . Kép a netröl van . |
|
(#52119) diginewl válasza nohab 74 hozzászólására (#52118)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2016 |
|
Üdv!
Kinematikás kocsiknál mindenképpen ajánlott valamilyen közelkapcsoló.
A roco univerzál kuplungja azért jó, mert magával is kompatibilis, és a régi bügelekkel (no meg a mérklinnel is).
Viszont nem kapcsol olyan közelre.
A roco fecskefarka, 1,5mm-el közelebb kapcsol, szépen könnyedén, de csak magával kompatibilis. Elég jól viseli a szintbeli eltérések, de hirtelen emelkedőnél szétcsúszhat.
A Fleischmann-nak van még a profi kupplungja. Az is közelkapcsolós, mint a fecskefarok, könnyen kapcsol az is, de mással nem kompatibilis...
Szóval előnyök/hátrányok vannak.
|
(#52122) tumikas válasza diginewl hozzászólására (#52119)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2016 |
|
Még a Trix/Maerklin kuplungja nagyon jó, biztos kapcsolás illetve a fekszint hibák sem bántják. Meg teljes egészében kompatibilis a bügelekkel, viszont sok Roco/Tillig személykocsival nem kompatibilis. |
(#52128) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#52114)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2016 |
|
A legjobb kupplung a Fleischmann Profi. Igaz, ez a legdrágább is, és - ahogy írták már lőttem - nem kompatibilis egyetlen más tipussal sem. De ez csak akkor gond, ha vendég járművek érkeznek, amiken nem ilyen van. |
(#52134) somitomi hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 21, 2016 |
|
Lefotózgattam a kuplungos dobozban előforduló példányokat az összehasonlítás kedvéért. Felülről lefelé: kengyeles, felemás (Roco univerzál+kengyeles), Roco univerzál, Fleischmann profi, Roco kurz. |
|
(#52141) gigantati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52128)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2016 |
|
Úgy tűnik a legjobb ha veszek egy-egy párat és kiróbálom.
|
(#52142) diginewl válasza gigantati hozzászólására (#52141)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2016 |
|
üdv!
elfogadod a segítségemet? |
(#52146) gigantati válasza diginewl hozzászólására (#52142)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2016 |
|
Természetesen |
(#52147) diginewl válasza gigantati hozzászólására (#52146)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2016 |
|
akkor legyen szíves belenézni abba postafiókba itt a hobbivasúton |
(#52164) Fz1 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 23, 2016 |
|
Sziasztok!
Nemrég regisztráltam,nagyon klassz az oldal
Segitséget szeretnék kérni,vásárolnék egy digitális kezdöszettet TT-méretben,melyiket javasoljátok?
Van régi analóg vasutam TT,ez gondolom méretben kompatibilis a mai TT-vel?A neve meg csak a gyártó miatt lett Tillig TT?
Bocs,a gagyi kérdésekért
Köszönöm a segitséget. |
(#52167) maTTato válasza Fz1 hozzászólására (#52164)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2016 |
|
Üdv Köztünk!
Ha Zeuke, vagy BTTB, akkor nincs semmi gond. A Tillig az egyik, ha nem a legnagyobb szortimenttel bíró gyártó.
Kérdésed első felére Tóth Gábor (masTTertape) remek kis írásából kaphatsz kielégítő választ. Melyiket választanád? Első sorban erősen pénztárca függő. Másod sorban később merre akarod fejleszteni. (Hazai, külföldi, mely korszak stb.)
Itt elolvashatod az említett szösszenetet : KATT |
(#52168) Fz1 válasza maTTato hozzászólására (#52167)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2016 |
|
Nagyon köszönöm a szivélyes fogadtatást,már olvasom is |
(#52356) enigma válasza Fz1 hozzászólására (#52164)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2016 |
|
Szia!
Ha Mattató kolléga által is megnevezett gyártó(k)tól van az analóg szetted, akkor én azt mondanám, hogy bár méretben (sínszálak távolságában) természetesen egyeznek a régi, és az új érában gyártott sínek (fura is lenne, ha nem) de NEM kompatibilisek közvetlenül egymással.
A régi (Zeuke/BTTB) sínek egy a korabeli gyártási technológiának megfelelően lemezsínek, (U profilos, vagy kalapprofilosnak is szoktuk őket hívni), amelyek csatlakoztatási rendszerük nem olyan mint a késöbbbi I profilos síneké. Megoldható az összekötés, u.n. átmeneti sín (egyik vége I, a másik vége U profilos csatlakozási lehetőséggel bír) alkalmazásával.
Ellenben még én is - aki fanatikusan ragaszkodik a régi U profilos sínekhez - azt mondom, ha mindjárt digitális pályával kezdesz felejtsd el a régi U profilos síneket. Az érzékeny digitális rendszer nem fogja Neked tolerálni a sok felmerülő kontakt hibát amit a régi rendszer eredményez.
|
(#52391) Fz1 válasza enigma hozzászólására (#52356)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2016 |
|
Szia!
A BTTB szettem van a höskorból
Nagyon köszönöm a tanácsokat,linkeket amit küldtetek,sokat segitenek,kezdek képben lenni a mai gyártókkal.Köszönöm a tanácsodat,hogy ha digitálisban gondolkodom akkor a régi cuccok felejtösek,magam is igy gondolom.
Mivel rengeteg régi BTTB cuccom van,kezdetnek ebböl összerakok egy asztalt,nincs értelme "epazúni"ezeket a dolgokat.
Utána vennék egy kezdöszettet digitálisat,hogy megtanuljam az alapoktól.
Függetlenül a pénztárcától,nem mintha nem számitana!Javasoljatok légyszi egy kezdöszettet,ami kesöbb továbbfejleszthetö,azért kérném ezt mert akkor tudom tanulmányozni,hogy a szett mit tud,mit lehet belöle kihozni.
Digitális részen van mit tanulnom.Szerencsére imádom a technikát.
Köszönöm! |
(#52392) csíkosháTTú válasza Fz1 hozzászólására (#52391)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2016 |
|
Üdv a CsapaTTban!
Tetszik a hozzáállásod, jó úton haladsz!
Annyival egészíteném ki az előTTem szólókat, hogy:
elsőnek ezt olvasd el!
Meg annyival, hogy a digitális jelnek tök mindegy, hogy milyen sínekben halad, csak haladni tudjon! Vagyis, ha sikerül belőle (mármint a régi sínekből) öszehozni egy üzembiztosan működő analóg pályát, akkor arra simán ráköthetsz digitális vezérlést is, működni fog. Ahogy a régi modellek is simán átépíthetőek digitálisra. Még a modulosok találkozóin is előfordul egy régi, még Zeuke V200 is, az is digis.
Munkás lesz, mert a vágánymezőket egyesével kell kezelésbe venned, megtisztogatnod.
Hajrá, ha kérdésed van, gyere, segítünk!
|
(#52393) Fz1 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52392)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2016 |
|
Nagyon köszönöm
Veszek sinradirt,szerencsére semmi sem rozsdás,lesz munka vele. |
(#52394) csíkosháTTú válasza Fz1 hozzászólására (#52393)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2016 |
|
Szia!
Megnézem firefox-szal mindjárt! Igen egy lengyel oldal, de a link a Helyes vágányon a TT vasúttal című magyar nyelven kiadott gyári füzetre mutat.
Megnéztem, neke nyitja a Firefox... |
(#52396) Fz1 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52394)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2016 |
|
Valamiért nem nyitja,mindegy ez nem rendszergazda oldal
A cím alapján amit küldtél majd megtalálom.
Kezdem a sínradirral.
Meglett az oldal is köszönöm,olvasom,király |
(#52405) enigma válasza Fz1 hozzászólására (#52396)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2016 |
|
Azért a sínradírral óvatosan bánnék. Én mondjuk soha nem használnám.
1. Az mellett, hogy mechanikailag tisztítjuk vele a síneket (ergo csiszoljuk) így erős koptató hatásnak teszük ki a síneket.
2. Rengeteg szemetet, morzsalékot hagy, ha azt nem távolítod el, akkor az elöbb-utóbb a mozdonyokban fog kikötni, ott fejti ki áldásosan a daráló tevékenységét.
3. A sínradírral az egyik - talán legfontosabb -felületre sohasem jutsz el. Ez a sínek áramátadó tüskéinek a felülete. Ezért szajkózom én mindig - és Neked is ezt javaslom - hogy még mielött leragasztanád a síneket a pályára elötte szedd őket szét, tisztítsd meg (különös tekintettel a későbbiekben már hozzá nem férhető felületekhez, kvázi a tüskék külső, és belső felülete), és ezután már nyugodt lélekkel leragaszthatod. Évekig megbízhatóan fognak muzsikálni.
|
(#52407) csíkosháTTú válasza enigma hozzászólására (#52405)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2016 |
|
Minden szó igaz!
Ott a két pont! |
|
|
2024. Nov, 29. Pé 0:19:05 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|