|
Kezdő modellező
|
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:
|
|
(#52412) Fz1 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52407)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2016 |
|
Köszi,emlékeimben nekem is igy van,hogy a sinek csiszolása tilos,mivel megsértjük a gyári védöréteget.A sinradirra azért gondoltam,mert olvastam itt róla.
Akkor a lényeg:patikában kapható sebbenzint javasolnak a legtöbb helyen,mivel ez eltávolitja a szennyezödéseket és nem
hagy semmilyen származékot maga után,amit a mozdony kereke "beleégethet" a sinbe.
Szerintetek?
Köszi a választ,üdv. |
(#52418) enigma válasza Fz1 hozzászólására (#52412)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2016 |
|
Sebbenzin? Abban az esetben igen, ha olajos, zsíros szennyeződést akarsz eltávlítani. Viszont ha megjelenik az oxidos felület, arra teljesen hatástalan. A sebbenzin NEM rozsdaoldó! Ahogy szoktam volt mondani, a sebbenzin a korrodált sínre annyi, mintha kölnis flaskával mennél erdőtűzet oltani. |
(#52420) Fz1 válasza enigma hozzászólására (#52418)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2016 |
|
Igen,olajos,zsiros szennyezödést szeretnék eltávolitani.
Nem rozsdásak a sínek,szerencsére
Egy régi modellezös könyvben olvastam nagyon régen,a címére már nem emlékszem,de a szöveg megmaradt,hogy a mozdonyból kifolyó olaj,amivel kenjük a meghajtást,idövel rákerül a sinekre és finom krátereket éget a sinekre,meg a kerék felületére.Ez a folyamat éveket vesz igánybe,egy idö után néhány helyen láthatóan szikrázik is a mozdony kereke ahogy halad a sínen,erre az esetre javasolták a sebbenzines pucolást.
Nem akarom túlkomplikálni a magyarázatot,áttörlöm sebbenzinnel,jó kell,hogy legyen.Akár házi fözésü pálinkával is lehet,amit nem adalékoltak és nem cukroztak.
Bár azt inkább inni kell tisztitás közben
Véleményem szerint,ha rozsdás a sín,nagyon finom smirglivel lehet vizesen csiszolni,bár ekkor óhatatlanul sérül a védöréteg is és idö meg,hogy milyen száraz a hely,ahol a sínt tárolják,visszatérhet a rozsda.Azért mentem bele ilyen mélyen,mert nagyon nagy mennyiségü sinem van,érdemes megmenteni.Körülbelül egy 10négyzetméter alapú asztalhoz elég.Bocs,ha túl "bö lére" sikerült az iromány. |
(#52422) enigma válasza Fz1 hozzászólására (#52420)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2016 |
|
Ne is törödj vele, elbírja a tárhely.
A sínradírra azt írtam hogy felejtős, a vizes csisz.papírtól egyenesen ki ráz a hideg. A bevonórétegnél (jelen esetben a nikkelnél) keményebb anyaggal a sínt csiszolni tilos! A csiszoló papír hordrétegére ráragasztott szilicium csiszolóanyag a pár mikronos nikell réteget pillanatok alatt eltünteti, és máris szabaddá válik az acél felülete a támadó oxigén számára. Jót nevettem azokon akik azt írták, hogy ezres, kétezres tízezres finomságú papír nem bántja a nikellt. Miért azon nem ugyanolyan korund szemcse van? (Jó persze finomabb, de akkor is durva anyag). Van erre a célra megfelelő eszköz tessék azt használni!
Még egy óriási tévedést szeretnék eloszlatni. A rozsda szinte kivétel nélkül BELÜLRŐL támad! Ha már a sínszál külső felén látod a rozsdát, akkor hidd el nagy a baj. A rozsda a sínszál belsejében telepszik meg. Miért is? A sín szál belsejében ott a rozsda menyország. Csend van, nyugalom, és ott a levegő párája. Kivülről viszont "macerálva" van a modellező részéről, valamint a sínkoronán a folyamatos áramátadás miatt a vonatoktól is.
Tehát hol jelenik meg elöször? A sín belsejében. Ezért kell mindig szétszedni a sínt - és alaposan kitakarítani belülről is - és úgy feltenni az asztalra.
|
(#52423) etwg válasza Fz1 hozzászólására (#52420)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2016 |
|
Akármennyi sined van, sajnos nem érdemes megmenteni. Örökké a gond lesz velük. Nemcsak a felületen, ahol a kerekek forognak, hanem belül is, ahol a kapcsolo tüskék bemennek a másik darab nyilásába.
Amit olvastál ugy ahogy rendben van, de egy gondolat már eltávozott az örökkévaloságba.
A krátereket a felületen nem az olaj okozza, hanem a szikra Egy idö multán a sok szikra megbontja a nikkel felületet ami alol a vas kukucskál ki, ami ugye rozsdásodik. A nagyvasuton a nehéz kerekek a rozsdát "lecsiszolják ill belenyomják a felületbe" a modellvasuton sajnos nem. Ráadásul a modellek többnyire valamilyen nemesebb fém futofelületei - nikkel, krom - sárgarész vagy alpakka még kevésbé stb. nem igen szeretik a vas társaságát ( a nikkelezést is megelözi finom rezezés) igy a lecsiszolt sineken is csak ideig oráig fognak áramot szedni ( márpedig enélkül nem megy a modellvasut) utánna meg kezdheted a sinek meg a kerekek pucolását mert azok viszont egészen jol magukhoz vonzák a vasoxidot (rozsda). Szoval kialakul egy körmenet, aminek te leszel a szenvedö alanya, bármit csinálsz, csak javitod a körmenet tulajdonságait. A végül odajutsz, hogy a modellnek örökké mozgásban kell maradnia ( egy dilikörön) mert addig lesz tiszta a sin amig állandoan megy a vonat. ( sajnos egy kirakatba épitett asztalon tapasztaltam mindezt ki). Már félorás megállás is tudott üzemzavart okozni. |
(#52424) Fz1 válasza etwg hozzászólására (#52423)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2016 |
|
Tisztelt Uraim, "enigma,etwg"!
Nagyon köszönöm a mindent kimeritö tájékoztatást!
Igazatok van,idözónába kerültem,akkor egyet teszek.
Veszek új síneket
|
(#52426) enigma válasza Fz1 hozzászólására (#52424)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2016 |
|
Hajrá!
Én fenntartom azt az álláspontot,.hogy nem akkora istentől elrugaszkodott dolog U profilos sínből építkezni, csak felrakás elött lelkiismeretesen rendbe kell őket tenni. Most is van nem egy ismerősöm akinek U profilos sínekből készült gyönyörű működő asztala van, olyan, amivel teljes joggal büszkélkedhet. Sőt egy ismerősöm most tervezi egy retro asztal építését, olyat, amilyen gyermekkorában volt, az akkori gördülő állományát futtahatja rajta.
A kérdésed arról szólt, hogy mit lehet velük kezdeni. Természetesen bekukázhatod, ha nem akarsz velük küzdeni. Igaz ami igaz inkább mazochista lelkeknek való az U profil, de elötte értesíts hátha tudok bele segíteni az új sínek vásárlásába azon által, hogy veszek Töled U profilos sínt. |
(#52429) Fz1 válasza enigma hozzászólására (#52426)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2016 |
|
Mielött vennék új síneket,azért megpróbálkozom a sebbenzines tisztitással.
Ha mégis megválnék a sínektöl,elsöként neked jelzek.
Végülis a legfontosabbról nem beszéltünk,mivel tisztítanád meg?
Most megnéztem megint a síneket,igazából csak kicsit be van szürkülve a felületük,semmi oxid,semmi rozsda.
|
(#52431) etwg válasza Fz1 hozzászólására (#52429)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2016 |
|
Ne nagyon reménjkedj, azok a sinek már öregek, s ha nem is voltak használva már akkor is amit látsz rajtuk (szürke réteg) is roszda (oxid), ha nem is barna.
Már többen irtuk, hogy a rozsda ellen nincs védelem, de te döntöd el mire akarod az idöt meg az energiát feláldozni.
|
(#52432) Fz1 válasza etwg hozzászólására (#52431)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2016 |
|
Akkor,csak egyet tehetek,most összerakok egy kis pályát,aztán megnézem mit müvelnek a kb. 30 év éve nem használt cuccok.
Köszönöm a segitségeteket. |
(#52435) enigma válasza etwg hozzászólására (#52431)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2016 |
|
Némiképp úgy látom, hogy ezt a frankensteini, vérfarkasok, félszerzetek, vámpírok mélységébe süllyede rozsdarém történetben muszáj ismét némi gyertyalángot gyújtanom.
Feljogosít erre talán az, hogy már kölyök koromban kiválasztott lettem a rozsda elleni harcban, (karosszériásként lettem felszentelt palladinja )
Tehát komolyra fordítva a szót, a vas (acél) ötvözeteinek az oxidos korrozióját MINDIG a vörös valamely árnyalata jellemzi, egészen a világos lángvöröstől a mély barnás-vörösig. Lásd: kép.
A mi U profilos sínjeinken megjelenő antrachit-szürke, feketés elszíneződés a bevonó fém mikróbarázdáiban megülő szmösz, por, egyéb szálló kosz, ami a mozdonyok óhatatlan túlkenéséből származó olaj, zsíros kicsapodás fixál, DE NEM ROZSDA! (Mondjuk elöbb-utóbb azzá válhat, mert nedvesség megkötő) Ha megfigyelitek minden esetben a sínkoronán jelenik meg. Ezt az elszíneződés könnyen eltüntethető sebbenzines tisztítással is.
Még egy apró nüansz. Ha letisztítod ezt szürke bevonatot, akkor jó esetben (ha tiszta érintetlen sínre került anno a szennyeződés) visszajön a nikkel csillogó fénye. Tehát nem érintkezik az acél felületével tehát semmiképpen nem vasoxid!! |
|
(#52436) etwg válasza enigma hozzászólására (#52435)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2016 |
|
Ma már nem kellene menteni a menthetetlent. Akkoriban sajnos sz@rból kellett aranyat csinálni és ez még az NDK-s technologusoknak sem sikerült.
A rozsda az rozsda, vason vöröses barna, rézen zöld, nikkelen szürke stb. A kolléga sinjei ( nekem is van egy doboz vagy 40 évesen) használatlanok voltak, emiatt aligha lehet rajtuk olaj meg szöszmösz. Tehát a szürkeség csakis oxid lehet.
Minden rozsdára viszont egyértelmüen jellemzö, hogy szigetel, azaz nem vezeti az áramot, igy lényegtelen, hogy melyik fém oxidja van a sineken.
( a hajdani Fleischmann sinek szinsárgarézböl voltak, az ugye " nem rozsdásodik" mégis teljesen alkalmatlan modellvasuti üzemre, mert ragad rá a kosz, ami a levegö nedvességével sarat alakot).
Addig amig a sárgarézröl, alpakkárol ( pl a Kleinbahn U sinjei) a koszt/oxidot el lehet távolitani sinradirral, finom smirglivel a Zeuke/BTTB sinekröl ez a már elmondottak miatt lehetetlen, a mindenféle rozsdaoldok szintén megtámadják az anyagot és többnyire egy más vegyületbe kötik meg ( de az is szigetelö). Az autokaroszéria is ha már kivirágzik valahol a szenteltviz sem segit. Ha kivágod és egy jo pléhvel helyettesited akkor a hegesztés fog rozsdásodni, még jobb helyen ilyenkor forrasztanak, de az ugye drágább.
Egyesek megprobálták onozni a BTTB sineket. Az on elvben jo lenne ( összevegyül a vassal) de sajnos ugyanolyan rossz tulajdonságu mint a sárgaréz - köti a koszt, amit a kerekek szépen széthordanak az egész terepasztalra.
Ma már nosztalgiábol sem használnék ilyen sineket, mint ahogy az aluminium villanydrotokat is kerülik ( pedig egy idöben a jövö anyagának voltak kikáltva).
|
(#52439) HOTotya válasza enigma hozzászólására (#52435)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2016 |
|
Én úgy emlékszem,hogy a régi sín szálak acélból(0.2-0.3 mm-s) készültek erre jött egy galván-réteg réz majd utána a króm réteg.......ezért látni sárgás zöldes "kicsapódást" mivel a króm lekopik és a réz oxidáció miatt lesz olyan a sín amilyen ezért nem szabad smirglizni sem,mivel lekopik a króm réteg illetve a réz is(mivel ezek mikron vastagságúak)...... |
(#52443) enigma válasza etwg hozzászólására (#52436)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2016 |
|
Huha! Akkor szóljon már valaki az én öreg sínjeimnek amiket megtisztítgattam a "nikkelrozsdától" (lásd első kép), hogy ne merje vezetni a delejt! Mégis milyen már, hogy rozsdásan is ad át áramot!
A nikkel, és/vagy a króm az átmeneti fémek csoportjába tartozik. Mint az ilyen fémek zömének felületén az alumíniumhoz hasonlóan kemény oxidréteg alakul ki (ami NEM sötétszürke) és a további oxidációtól megvédi a fémet. (Lásd wikipédia) tehát ha oxidos korrozió van a régi síneken az csak vasoxid lehet. |
(#52444) etwg válasza enigma hozzászólására (#52443)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2016 |
|
Ejnye ejnye, figyelmesebben is olvashatnál. Ha a nikkel/krom lekopik a felületröl, a vonatok egy darabig menni fognak, ha gyakran mennek és a jármüvekböl kifröccsent olaj elkenödik a sineken ami ugy ahogy védi az acélt a további oxidáciotol, és a mozdonyok fém kerekei annyit még elvégeznek, hogy ugy ahogy leküzdik a finom olajréteget és igy összeáll az áramkör. Ezt azonban aligha lehet nevezni üzemszerünek vagy biztonságosnak.
Ezzel be is fejezem, mert felesleges egy fábol vaskarikárol tovább elmélkedni. ( föleg amikor van sokkal jobb dolog is a világon). |
(#52445) enigma válasza etwg hozzászólására (#52444)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2016 |
|
Oké, persze itt én is kilépek mert ezt amit itt vázoltál, az én gyarló agyam már nem tudja megérteni, és én kérek elnézést |
(#52446) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 7, 2016 |
|
Etwg, muszáj lesz itt elhinni amit Enigma mond. Ő elvégre mégiscsak felújítja ezeket a vágányokat, valamit csak konyít hozzájuk. Amúgy pedig olaj ne kerüljön a vágányokra. Mindannyian megegyezhetünk, hogy a fémtisztaság az elérendő cél. Kérdés hogy meddig tartható fenn, ez anyagfüggő. Olaj pedig max a súrlódást csökkenti, másra nemigen alkalmas a vágányzatnál. Modellben egyenesen kerülendő. |
(#52448) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#52446)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2016 |
|
Tudod vannak alapvetö dolgok, amit már millioszor leirtak, és a fizika alapismeretei közé tartoznak. Azon nincs mit magyarázni, és beleölhetsz millio orát, pénzt meg mindent ami az eszedbe jutsz vagy tanultál mégis csak ugyanaz a vacak lesz belöle mint volt, és öröm aligha lesz belöle. ( itt ráadásul kezdöknek voltunk hivatottak tanácsot adni - teljesen felesleges öket ilyen utra vezetni.).
A krom bevonatot a sima üzemben is ( pucolás meg radirozás nélkül is) mintegy 1000 üzemora alatt lekoptatják a kerekek ( föleg az ujabb kocsik fém kerekei), és akkor ugyanoda jutsz mintha megsmirglizted volna a sint.
Van egy nagy fizikus ismerösöm, akinek a jelmondata, hogy "Aki nem tud (tanult), annak el kell hinnie mindent." (Wer nichts weisst, muss alles glauben). |
(#52451) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#52448)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2016 |
|
Na jó ez már nekem is magas szerintem Feri tud, hadd menjen a feje után. Megrendelései vannak mindig.
Részemről lezárva. |
(#52460) etwg válasza Zsombi13 hozzászólására (#52459)
|
Válasz •
|
Aug 8, 2016 |
|
Nem kell, de egyre megbizhatatlanabb lesz. Azért 1000 üzemora nagyon sok, a régi idök müanyag kerekei sokkal inkább kimélték a felületet, a mai modern jármüvekkel meg szerintem már senki sem igen tesztelte, mert aki tehette megszabadult ezektöl a sinektöl.
Régen a mozdonyok kerekeiröl koptatta le a sin a nikkelezést/kromozást ( nekem is van még néhány ilyen mozdonyom abból a korbol. Attol sem lett jobb az áramvezetés.).
|
(#52492) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 11, 2016 |
|
Elkészült a vezérlő"fiók". Elkezdtem a kapcsolókat is felszerelni.
Találtam olyan háromállású kapcsolót is amely középállásba a kapcsolás után visszatér. Azonban ez mindíg középre áll így nem látom, hogy milyen állásban vannak a váltók. Végül a nyomógomb+kétállású kapcsoló kombinációt választottam, így a kapcsoló állás mutatja a váltók helyzetét.
|
|
(#52493) Frankye válasza gigantati hozzászólására (#52492)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2016 |
|
Idézet: „... így nem látom, hogy milyen állásban vannak a váltók...”
Erre találták ki a visszajelző fényeket. (Ezzel együtt az elgondolásod nem rossz, sőt, kimondottan tetszik a megvalósítás. Talán csak a vonalak "szépségébe" tudnék belekötni, ha ez nem provizórikus megoldás.) |
(#52494) Nemeth80 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 11, 2016 |
|
Üdv. Mindenkinek!
A fenti U profilos sín témához szólnék. Szerintem a radírozás és az alkoholos tisztítás is csak rövid ideig hoz eredményt. Magam is ilyen sínből építek most asztalt, de mivel egyszer akarom megcsinálni (és valamilyen perverzitás miatt az U profil mellett voksoltam), ezért én az újra horganyzást láttam időtállónak. Csak szürke tetejű oxidos sínnel szabad még foglalkozni, ahol a rozsda is megkapta az már kuka. Szóval ez úgy nézett ki, hogy az összes sínszálat (beleértve a váltókat is, meg annak minden alkatrészét) leszedtem a talpfáról (ez utóbbiakat szappanos vízzel lemostam) és 600 -as papírral megcsiszoltam szép fényesre az oldalát is. Néhány méteren RAL 7023 betonszürkére festettem a talpakat, kísérlet képen, szerintem nem lett rossz.
Majd ezek után elvittem egy galvánüzembe a profilokat, ahol kb.5000Ft-ért "kék" horgannyal bevonták őket. Végül már "csak" össze kellett szerelni mindezt.
Ez egész olyan fél évig tartott. Kb. 30-35db váltó és olyan 80m sínszálat mentettem így meg a jövőnek. A bekötést pedig úgy végeztem, hogy kb. minden 2. 3. sín elemet alulról beforrasztok, hogy bombabiztos legyen az áram ellátás, a váltókat is minden darabot külön külön szintén.
A horgany beltéren, normál körülmények között elvben 30 évig jó. Addig sem kell radírozni
Egy dolgon agyalok most, mégpedig, hogy a sínek oldalát revell 83 rozsdára lefessem e??? Nem kevés munka lenne .... |
|
(#52495) Nemeth80 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 11, 2016 |
|
Még pár kép.
|
|
(#52496) gigantati válasza Frankye hozzászólására (#52493)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2016 |
|
A vonalak csak provizórikusan vannak. Majd ha az összes kapcsoló fent lesz kapni fog egy végleges és remélhetőleg szebb kialakítást.
Ja és a teherpályaudvar még ezt követően fog rákerülni, mivel Debrecenben a boltokat végigjárva csak 5 db kétállású kapcsolót találtam.
A visszajelzésre én is gondoltam, de egyenlőre nem akarok bajlódni vele. Egyébként a kapcsolók két áramkörösek a későbbi bővíthetőség miatt. |
(#52498) rizsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 11, 2016 |
|
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy a csatolt állomáson ki hová rakna és milyen jelzőket? Viessmann ki és bejárati jelzőket szeretnék, DB. Köszönöm!!
Rizsa |
|
(#52500) ZésZoli válasza gigantati hozzászólására (#52492)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2016 |
|
Klassz lesz a pult!
Egy nagytotált feldobnál az asztalról?
Üdv. |
(#52508) Fz1 válasza Nemeth80 hozzászólására (#52494)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2016 |
|
Szia!
Klasszak lettek!
Meló lehetett vele rendesen |
(#52516) enigma válasza Nemeth80 hozzászólására (#52494)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2016 |
|
Igen, ez a legbiztosabb megoldás, bár azt kifelejtettük anno, hogy házilagos megoldást kerestünk. Igy viszont tényleg időtállóvá tetted a síneket. Nagyon jók. Lehet, hogy én is keresek valamilyen hasonló megoldást.
Mivel most melóhelyen vagyok, így nem tudok képet lküldeni, de én is a sínfestésen agyaltam.
A fő ok nem az élethűség megközelítése, hanem a festés általi korrozióvédelem. (Mivel én nem - még nem galvanizáltattam a síneket) a sínszál belsejét (az alapos tisztítás rozsdátlanítás után) két réteg alapozóval kifújtam a sínszál külső felét a sínkorona magasságáig pedig egy réteg alapozó után rozsdavörös akrillal (fejből nem megy a RAL kód ) kentem le.
A talpfa rácsot én is szürkére festettem, de ez cak távolról lehet betonaljas vágánynak nézni, mett az eredeti Zeuke/BTTB talpfa rács ugye fa leresztalj utánzatú, aminek teljesen más a geometriája mint a betonkeresztaljé. |
(#52519) Nemeth80 válasza enigma hozzászólására (#52516)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2016 |
|
Úgy tudom létezik olyan korrózió gátló fém alapozó, mely éppen vöröses színű is egyben. Azonban ennek felhordása előtt szintén meg kell csiszolni a sínt, hogy ne az oxidrétegre vidd rá. De ekkor még mindig ott a kérdés, hogy a sín felső része, aminek fényesnek és áramvezetőnek kell lennie azzal mi lesz?
Ezért (és nem magam mellett akarok beszélni) a horganyzás a legjobb, mert az ugye fényes is meg áramvezető is, továbbá a horganyfürdőben mindenhová eljut az anyag, azaz nem marad olyan apró zug, ahová pl. nem tudsz festékkel befújni, ja és utólag még mindig le tudod festeni rozsdára az oldalát.
Az általad említett beton megjelenés problémára gondoltam én is és nem csak a keresztmetszete miatt, hanem a fa erezete miatt is. De nem lesz ezzel gond, mert szándékosan az asztal hátsó felére kerülnek ezek a sínek, ami olyan 1,5-1,8m van tőlem. Gondoltam itt egy modern 2 vágányos elővárosi, hosszú egyenes szakaszt modelleznék vele vörösesbarna sínkaviccsal. |
(#52525) gigantati válasza ZésZoli hozzászólására (#52500)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2016 |
|
Köszi.
Teljes képet az előző oldalon a 52114 sz. hozzászólásomnál találsz. |
(#52526) gigantati válasza gigantati hozzászólására (#52492)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2016 |
|
folyt. köv.
Ezt nevezem "Hamupipőke munkának". Éjfélre mire befejeztem a forrasztó ón mellett már a szemem is (ki)folyt.
|
|
(#52528) Frankye válasza gigantati hozzászólására (#52526)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2016 |
|
Ha olyan későn kezdtél neki... |
(#52529) gigantati válasza Frankye hozzászólására (#52528)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2016 |
|
Na ja..
Csak a munka és a család után tudok vele foglalkozni. |
(#52533) ZésZoli válasza gigantati hozzászólására (#52525)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2016 |
|
Jaj! Tényleg! Már néztem is előzőleg! |
(#52609) HarciSün válasza gigantati hozzászólására (#52526)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2016 |
|
Szia!
Szépen alakul a pultod!
Csak a "bosszantás" kedvéért betennék néhány képet. Az elsőn az én hasonló pultom látható két évvel ezelőttről, ami aztán a második képen lévő "vezetékkupacra" változott, ami meg ezt tudja: VIDEO
És most készülget a mobiltelefonos távirányítás a mozdonyokhoz. (csak én is lassan haladok a család mellett)
És nem, egyáltalán nem olyan bonyolult és árban sem sokkal több mint a sok kapcsoló volt amit először beküzdöttem!!
Ezen is látszik, hogy sosincs vége... mindig tanul az ember valamit ami miatt az egész vezérlést kezdheti az elejétől megcsinálni |
|
(#52810) jumo31 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 26, 2016 |
|
Ha valakit érdekel, most kezdték el árusítani a héten...
Magazin
|
(#52811) csíkosháTTú válasza jumo31 hozzászólására (#52810)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2016 |
|
Az ember mindig azt hiszi, de neeeem...
Mindig van lejjebb... |
(#52817) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52811)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2016 |
|
Valamilyen szinten ennek is van értelme....
Nem mindenki tud/akar/szeretne (megfelelő aláhúzandó) egy Lezlinilzen/Kisfaludy terepépítés szintjére eljutni, de azért valamit szeretne....ez a valami most itt van.
Igaz lehetne olcsóbban is ezt csinálni, de akkor elmaradna a reklám, meg a haszon, a kiadónak )))
Aki ebben annyira nincsen benn, annak egykaptafára megy ám minden ami a síneken közlekedik, méretaránytól, gyártótól függetlenül. |
(#52820) etwg válasza diginewl hozzászólására (#52817)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2016 |
|
A baj az, hogy sem a kiado, sem a szerzök nem rendelkeznek semilyen referenciákkal és valoban a kezdök, tapasztalatlanok kárára akarnak meggazdagodni.
Nemrégen én is kaptam egy ilyen ujságra ajánlatot, benne egy szép nagy gözmozdonnyal ( aminek megérkezik minden alkatrésze kb 2,5 év elöfizetés után 28 szám) . Csak az elsö két szám volt olcso a maradék 26 ára a tizszerese volt az elsö kettönek. Az elöfizetést viszont nem lehetett felmondani. Ezekre a tényekre 2 napi böngészés és telefonálgatás után jöttünk rá - sehol nem volt egy aprobetüs szövegecske sem, sem az ujságban sem a web lapon. Az elöfizetést viszont azonnal elfogadták volna.
A mozdony (ki tudja milyen minöségben) viszont 2x annyiba került volna mint egy hasonlo a boltokban.
Szoval nagyon kell vigyázni ilyen ajánlatokra.
|
(#52823) róbertke válasza etwg hozzászólására (#52820)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2016 |
|
Ugyanerről lenne szó? Én be nem dőlnék neki az biztos! Egy kész átverős-lehúzós katyvasz az egész! T-34 -es tankot is ők kezdték el így darabonként forgalmazni - tessék csak utánaszámolni és mai árszintet tartva - Hurrá, hurrá, hurrá - lesz egy most 5.000 forintot sem érő 290.000 forintos makettünk!! Aki ma ténylegesen modellezést akar tanulni, az nekiveselkedik mint én anno' 2006 -ban, és végigolvasni a számára érdekes elérhető fórumot /Indexesből "csak" 32 -t találtam/, azt ha még hiányosnak érzi a tudását vesz egy ilyen újságot...... |
(#52824) etwg válasza róbertke hozzászólására (#52823)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2016 |
|
Nem erröl, hanem egy állitolag svájci laprol ( a telefont végül is Németországban vették fel), de már ismerös a metodus. Vagy 15 éve az egyik barátom bedölt nekik, a fele az ujságoknak meg is jött, majd egy levél a csödröl. Rá 2-3 évre meg egy orás katalogusban megjelent az egész mozdony egy dobozban (teljes épitökészlet) annyiért amennyit ö befizetett az ujságnak. Tölük már mást nem kapott, végül megvette az egészet az oráskatalogusból igy "csak" 2x fizetett többet, mint kellett volna.... |
(#52826) róbertke válasza etwg hozzászólására (#52824)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2016 |
|
11 éve voltam Spanyolországban, akkor lehetett egy hasonló Big-Boy sorozatot kapni .... 100 lapra kellett volna előfizetni. Azóta vettem egy Revell modellt töredék áron. |
(#52827) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2016 |
|
Aki szerint az Eaglemoss egy lehúzós vállakozás az könyörgöm járjon a dolgoknak utána.
Másrészt: Mindenki sír hogy kihal a hobbink. Most ha béna módon is, de valaki próbál ellene tenni, erre kapja a sarat. Nem kéne magunkba nézni talán, hogy mi mit tettünk eddig ezért?
Amúgy a T-34-esük nagyon szép azt csak ajánlani tudom. (igaz egy kis furfanggal meglehet venni chinából is) |
(#52829) jumo31 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52811)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2016 |
|
Én úgy gondolom, ez egy lehetőség, akit érdekel, hogy kipróbálja a vasút modellezést. Ez egy ilyen "fajta" lehetőség, lehet amolyan kezdő lökés.
Félre értés ne essék, én nem propagálom, csak láttam az újságosnál, és ezért tettem a kezdő topicba, ha "valakit érdekel". Mindenki eldönti, számolni lehet.
Megjegyzem, hogy kevesen "születnek" profinak, de szeretnének vasútmodellezni. Nem zsenik, nem elektrotechnikusok, vagy atomfizikusok, meg nem etwg-k, meg róbertkék.
Drága? Mihez képest és kinek és milyen szinten? Nem részletezem.
Etwg példái honnan valók? Melyik Honról is van szó?
Bocs srácok, de nálam most szólta el magát a bizti!
Nincs utánpótlás? Senkit nem érdekel a vasútmodell? Igen, a kiadó egy rabló. Gyertek a fórumra, aztán majd itt szépen kiosztanak, hogy tanuld meg az atomfizikát, aztán akarj vasútmodellezni.
Srácok, 2012 óta olvasom a fórumot, minden nap! Nem vették észre, hogy egyre kevesebb az "olvasó", pláne hozzászóló, főleg a kezdők?
Na most jöhet az össztűz, igyekszem kulturáltan tuti válaszolni, "kollégák"!
Ennyi!
Bocs Csíkos, nem kifejezetten neked, csak úgy általában. |
(#52831) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#52829)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2016 |
|
Semmi baj nem lenne, ha egy ilyen ujság és ilyen célokkal megjelenne. A baj (és ezt már többször, sokan leirtunk), hogy az ilyen probálkozások - már magyar honban is volt legalább 2 - melyik létezik még? - megosztja azt kevés modellezöt is, aki még ujságot is olvas. Két magyar ilyen témáju ujság is van a piacon ( már sok éve) amiket hazai szerzök jegyeznek, és nyilván mindkét szerkesztöség örülne, ha a lapjaiknak valaki felajánlana hasonlo cikkeket mint a felhozott ujságban ( az egész háttérrel, ami ilyen cikkekhez elengedhetetlen), de nem teszik ( még akkor sem, amikor erre a szerkesztöségek általában nyitottak). Nézd meg a két magyar lap árát - ami kizárolag a gyártási és terjesztési költséget fedezi, ebböl aligha futja olyan cikkekre mint az uj lapban terveznek.
Ebböl két dolog következik. Vagy más érdekek/pénzek hajtják öket, vagy mások elöl akarják elvenni a piacot.
A másik baj ( és ez nem csak a magyar vasutmodellezési társadalomra érvényes) a nyomtatott médiák mindenütt hatalmas gondban vannak, az egyik ilyen szerkesztöség valamikor 6-10 embert foglalkoztatott - ma csak 1-t! - és alig tudják fedezni a költségeket, holott még mindig > 10-20 ezer példányt adnak el havonta. Az világ legnagyobb ilyen lapja a Model Railroader is csökkentette az oldalak számát, hogy valahogyan megéljen (> 120000 példányt adnak el havonta!).
Ma mindenki bekapcsolja a gépet és ingyen informáciokat keres. Már magyar nyelvü is van elég - valamivel magasabb szintü, mint az eddig látott ujság reklámoldalain. Ahogy Robertke is irta, végig böngészed az itteni irásokat vagy az indexet (ha még nem töröltek ott mindent), meg esetleg a SRY-t is garantálom, hogy mindent megtalálsz ami kell, amit meg nem, azt meg megkérdezheted. Ha meg idegen nyelven is beszélsz a youtube-n több ezer video van mit hogyan kell csinálni.
A nyomtatott média szerepe lassan, de biztosan változik, egyszer majd csak az fog megjelenni nyomtatásban aminek hosszutávu értéke van - amit érdemes eltenni a könyvtárba. Az ilyen meg hasonlo témák sajnos a mai rohano viaĺgban nem tartoznak ezek közé. |
(#52834) tumikas válasza etwg hozzászólására (#52831)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2016 |
|
Nem kell csodálkozni azon hogy a két "minőségi" hazai lap ott tart ahol. Talán jobb is lenne ha megszűnnének. |
(#52836) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 28, 2016 |
|
|
|
|
2024. Nov, 25. Hé 6:09:04 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|