Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       62/85    
(#51666) Csukló hozzászólása Válasz Jún 19, 2016
Egy szomorú eset Bővebben: Link
(#51694) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 22, 2016
Nem tudom, ki mennyire kíséri figyelemmel az aktális foci kutyát (football EB), de ma este hosszú idő óta először a Magyar Válogatott meccse adott okot az örömre: Magyarország - Portugália 3:3.

Nem a döntetlen miatt, nem. Amúgyis, ha másik oldalon nincs ott C. Ronaldo, akkor Portugália kikap. Nem azért. Azért mert:
- Az eddigi legtöbb gól egy meccsen az idei EB-n.
- Volt itt lövésből gól távolról, fejes gól, akció gól passzjátékból, sarkazásos gól, szabadrúgásból gól mind a hat remek találat. Volt kapufa, oldalháló, sok passz, szép támadás, jó védekezés, minden.
- Két olyan csapat volt a pályán (istenem, de jó ezt leírni), amelyik játszotta a futballt!
- Nem volt durva meccs, ápolni senkit nem kellett, durva szabálytalanságok sem voltak.
Ezen az EB-n először láttam olyan mérkőzést, ami tényleg az európai foci ünnepe volt. Nem mellékesen Magyarország Válogatottja a csoportját megnyerve, veretlenül, az első helyen jutott így a 16 közé.

Portugáliának is szól:

SZÉP VOLT FIÚK!!! SZÉP VOLT FIÚK!!! SZÉP VOLT FIÚK!!!

(#51697) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51694) Válasz Jún 23, 2016
Egy apro légy a levesben, hogy Portugália az egyetlen csapat, akik nyereség nélkül jutottak tovább....

(#51745) etwg hozzászólása Válasz Jún 27, 2016
Pozsonyban szombatin leégett a muzeumi viztorony és a mellette állo raktár teteje. Magában a muzeumi berendezésekben nagy kár szerencsére nem keletkezett ( csak fémtárgyak voltak itt tárolva), de a raktárban volt a vasuti filmek archivuma, és azok valoszinüleg nagyon megsérültek vagy tönkre mentek.
A tüz oka még ismeretlen, de 4-5 orával (kb 14:00 ora körül) a tüz elött utoljára a 424-s vontatta magyar vonat járt a környéken.

(#51776) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 28, 2016
Most olvasom, hogy meghalt Carlo Pedersoli. A világon sokan Bud Spencer néven ismerik.
Fiaim eddig is gyűjötték a filmjeit... Sajnos nem forgat már többet.
(#51782) Csukló válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51776) Válasz Jún 28, 2016
Igen sajnos elment a MESTER

Ma este 8-kor gyertyagyújtás lesz az Olasz nagykövetség előtt a Stefánia útnál.
(#51786) csíkosháTTú válasza Csukló hozzászólására (#51782) Válasz Jún 28, 2016
Sajnos nem tudunk ott lenni, de Olaszország egy legendát veszített el. Szerencsére sport, és művészi sikerei megmaradnak nekünk!

Soha nem felejtem el, amikor másodszor néztük a Double Trouble (magyarul: Nincs kettő négy nélkül) filmjét Terence Hill-lel, akkor a nagyobbik fiam, az egyik jelenetnél megjegyezte: "Apa! Azt fogja a hangszeren, ami szól." István fiam szaxofonozik, és egészen tehetségesen. Már azon a szinten van, amikor ezt meg tudja ítélni. Scott Joplin műveire improvizál már...
(#51789) Csukló válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51786) Válasz Jún 28, 2016

2016-04-27 1...jpg
 
(#51800) etwg válasza etwg hozzászólására (#51745) Válasz Jún 29, 2016
A képen még jo állapotban levö viztorony és a 375-s Pozsonyban.

A ráadás meg a felujitott valamikori POHÉV Ganz mozdonya.

image.jpeg

image.jpeg
 
(#51817) csíkosháTTú válasza Csukló hozzászólására (#51789) Válasz Jún 29, 2016
Egyszer egy ilyet kaptam:

M&S.jpg
 
(#51822) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51817) Válasz Jún 30, 2016
Aúúúúú...
(#51933) etwg hozzászólása Válasz Júl 5, 2016
Milyen mélyre lehet még süllyedni?
A mintasogoréknál, akik a fél világnak az észt meg a határokon a várakozási idöt osztogatják, a választások elbukása után egy ujabb balhéba keveredtek. Két tanár 30 gyerekkel egy kiránduláson, látva a lezárt sorompot bölcsen átbujt a sorompo alatt, a láthatosági mellényben kereszbe állt a 2 vágányu vasuti pályán kinyujtott karral felszolitotta a 30 kisiskolást, hogy bujjanak át a sorompo alatt, hogy elérjék a másik oldalon a hazafelé menö vonatot. ( 30 percenként jár)
Utojáték a biroságon lesz.

(#51937) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51933) Válasz Júl 6, 2016
Jézusom! Nyugtass meg, hogy senkinek nem esett baja!
(#51940) etwg válasza Frankye hozzászólására (#51937) Válasz Júl 6, 2016
Nem, mert vagy 20 másodpercet késett a vonat (A mozdonyvezetö látva az esetet, meg kamera is volt a vonaton, jelentette fel öket) igy addigra átértek.
(#51941) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51940) Válasz Júl 6, 2016
Huh! Nem semmi! (Azt gondolná az ember, hogy tanárként ennél azért több esze van valakinek...)
(#51947) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#51941) Válasz Júl 6, 2016
Tanárok...

Nagyobbik fiam (7-es lesz szeptembertől, 4 éve tanul angolul) egy olyan táborban van most, ami angol nyelvű. Konkrétan, angolok, és amerikai fiatalok vannak itt, ők magyarul kupálódnak, a magyar srácok meg angolul. Sajnos az utóbbi két évünk angol tanára az olyan volt, amilyen, de hiába szóltak a gyerekek, meg pár szülő is, csak szeptembertől kap másik tanárt az osztály. Ennek ellenére az angol kompetencia felmérést 96%-ra írta a fiam (ha még tanult is volna, akkor milyen lett volna?), azt hittük, ő is meg én is, hogy nem lesz gond az angollal. Van. Ennyit ér a hazai nyelvtanítás. Konkrétan semmit.

Viszont, legalább nem ment át a lezárt sorompón, és nem kergette át a felügyeletére bízott gyerekeket is ugyanott. Úgy látszik ennek is örülni kell...
(#51949) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51947) Válasz Júl 6, 2016
Az idegen nyelvekkel mindenütt ez van, csak mivelünk akarják elhitetni, hogy az angolok értik is egymást - ha angolul beszélnek. Még a 80-s években az egyik kollegám skot volt a másik meg ir, és elöfordult, hogy én voltam a szinkron tolmács - aki egyik angolt sem beszélte.....
Szoval ne gondold, hogy létezik olyan iskola a világon ahonnan ha kilépsz azonnal beszélni is tudod az idegen nyelvet ( és meg is értenek).
Egy néhai jo barátom elcsodálkozott (csak 7 nyelven/böl forditott vasuti irodalmat) hogy Koppenhágában a kis lurkok is jobban beszéltek dánul mint ö......

(#52063) somitomi válasza etwg hozzászólására (#51949) Válasz Júl 14, 2016
Nekünk gimiben a németórán szó szerint megmondta a tanár, hogy német nyelvterületen sehol nem beszélik azt a nyelvet, amit mi órán tanulunk.
(#52065) etwg válasza somitomi hozzászólására (#52063) Válasz Júl 14, 2016
Kezdetben én is csodálkoztam, hogy hogyan érti a német a saját TV-jét rádioját ahol többnyire az általunk tanult német nyelvet beszélik ( nem érti, csak sejti, de erröl hallgat a nagy propaganda). A svájciak még mélyebbre süllyedtek, ott a swiss dütsch ( hivatalos svájci német) feliratozva van ( németre, mert az irt nyelv kevésbé különbözik) a külföldi német filmeket ( nem sok van) meg szinkronizáják.
Ezek a nyelvi tisztaságok csak mifelénk lettek eröltetve (kényszeritve az utobbi 100-250 évben), hogy mindenki a "hivatalos nyelvet beszélje" - ez a nyelvi uniformis lett a nemzetek alapja és megkülönböztetöje. Ilyenre a németeknek, franciáknak, spanyoloknak, angoloknak alig volt szükségük. De azért ott is megvan a hasonlo jelenség. Az osztrákok nem véletlenül emlegetik, hogy a németektöl föleg a nyelvük különbözteti meg öket....
(#52081) etwg hozzászólása Válasz Júl 16, 2016
Ujra mozog a bicska a zsebemben, ezuttal a magyar nyelv használatáért. Ismét egy idegen szo megeröszakolásárol van szo ( már volt ilyen: vincseszter, pendrájv, szett ( két t-vel) stb.).
Mégpedig az Internett-röl (igen két tével) van szo. Nem tudom, hol vannak a nyelvörök meg a hasonlo hivatásu emberek, hogy nem lépnek fel. Az internetet egy t-vel is éppenugy be lehet illeszteni kedves anyanyelvünkbe (mint a szet-et is be lehetett volna), mégis egyre gyakrabban hallom ( föleg a rádioban meg TV-ben) két t-vel kimondani és még a hangsuly is a "nett"- re megy át.
Akinek alkalma van, jo lenne ha szolna, mert megint egy elfuserált idegen szo kerül anyanyelvünkbe. Arra meg valoban semmi szükség nincs, hogy ilyen modon terjesszük ki a magyar nyelv amugy is lassan végtelen szokincsét.

(#52088) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#52081) Válasz Júl 16, 2016
Idézet:
„Az internetet egy t-vel is éppenugy be lehet illeszteni kedves anyanyelvünkbe...”

Mégis két t-vel írtad...

(#52089) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52088) Válasz Júl 16, 2016
Nicsak, tényleg!


(#52091) somitomi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52088) Válasz Júl 16, 2016
Idézet:
„Az internetet egy t-vel is éppenugy be lehet illeszteni kedves anyanyelvünkbe...”
Három lesz az
(#52092) etwg válasza somitomi hozzászólására (#52091) Válasz Júl 16, 2016
Ha már ennykre TT barát a magyar nyelv meg az internet - hadd legyen.

(#52139) diginewl hozzászólása Válasz Júl 22, 2016
Csak és kizárólag eseti banki utalásra használtam kis összeggel.
Nagyon jól működik, gyors. (megbízható-e? mi megbízható mostanság már?) Egy nap alatt elküldi a tranzakciót. Ha talál egy kedvezőbb árfolyamot, akkor a különbözetet visszautalja a számlaszámunkra. Alapdíja 420Ft.

transferwise
Miért jó? Egyszerű mezei forint bankszámláról lehet bármelyik külföldi bank számla tulajdonosának pénzt küldeni/utalni. Tehát a mi részünkről nem kell más, mint az amúgy is meglevő bankszámlaszámunk. (ha tudjuk a mi IBAN számunkat tudnak nekünk is utalni külföldről).

Ebay-nél lehet hasznos, aki megbízható, de nem hülyéskedik a pay-pal-lel, azokból az aukciókból sem marad ki az ember.

Itt egy kis leírás a kockázat/előny/megbízhatóságról
axa - transferwise-ról
(#52181) Frankye válasza etwg hozzászólására (#52081) Válasz Júl 24, 2016
Mi több, az "internettel" ragozott kifejezést e szerint mindjárt eképpen kellene írni: "internetttel", sőt, a teljes hasonulás jegyében: "internettttel"...
(#52183) etwg válasza Frankye hozzászólására (#52181) Válasz Júl 24, 2016


Mintha valaki megint német nyelvi agymenést majmolná, ott is sok helyen teljesen feleslegesen gyülnek a mássalhangzok a diákok legkisebb örömére. Pl Massstab.....
(#52186) etwg hozzászólása Válasz Júl 24, 2016
Ujra a vasuti átjárok foglalkoztatják az ujságirókat ( uborkaszezon lévén).
Egy épületes interju egy város polgármesterével ahol egy éve egy komoly baleset történt - egy lengyel kamion a vörös jelzés ellenére ráment a 4 vágányu keresztezödésre - és egy expresszvonat telibe találta:

R (riporter).
Mit tettek azota a keresztezödésben?
P ( polgármester)
Kicserélték a tönkrement sorompot meg a jelzöket
R
Nem lehetne megszüntetni ezt a keresztezödést
P
Sajnos nem, a városunkat vágnánk félbe
R
Aluljárot nem terveznek?
P
A vasut tervez, de nincs még meg a pénz meg az engedély, és néhány ház utban van.
R
Miért van itt ekkora forgalom?
P
Mert a kamionosok nem akarják a 6 km miatt az autopályadijat megfizetni, igy inkább erre járnak.
R
Nem lehetne visszajelezni a vonatnak, hogy akadály van a pályán?
P
Ha majd valaki feltalál ilyesmit, akkor csak bevezetik, habár nem hiszem hogy ilyesmi megvédené a vasutat az idioták elöl.
R
Ezt hogy érti?
P
Mit lehet olyan soförrel kezdeni, aki a tilto jelzés ellenére ráhajt a 4 vágányu pályára
R
Például megfékezni a vonatot
P
Kedves asszonyom, tetszik még emlékezni a fizika alapjaira?
R
Mire kellene emlékeznem?
P
Az expressz vonatok itt 120-140 km/h sebességgel száguldanak, már percekkel elöre kellene jelezni azt a kamiont, ami a vonat érkezése elött pár másodperccel hajt a vágányokra. Ez még Einsteinek sem sikerülne
R
Köszönöm a kiokatást....

Ennyit a felkészült riporterektöl, a médiáktol, meg felelös föszerkesztöktöl akik ilyesmit kiengednek az éterbe.
Még mindig terjed ( készakarva terjesztik?) a rögeszme, hogy a vonatnak kellene reagálnia a felelötlen gumikerekesekre.
Meg azt is kevesen firtatják, hogy akik bevezették az autopályadijakat gondoltak-e ilyen mellékhatásokra.




(#52188) somitomi válasza etwg hozzászólására (#52186) Válasz Júl 24, 2016
Azt mondjuk én tényleg nem tudom, mi jár valaki fejében, miközben elmegy a vörösen villogó fénysorompó mellett. De hát erre szokták cinikusan azt mondani, hogy dolgozik a természetes kiválasztódás.
(#52201) etwg válasza somitomi hozzászólására (#52188) Válasz Júl 25, 2016
A baj, hogy az idiota tulélte, nem ugy mint a vonat személyzete meg egy néhány utas. Azaz a természet nem a selejtet likvidálta.

(#52203) somitomi válasza etwg hozzászólására (#52201) Válasz Júl 25, 2016

Remélhetőleg tanul belőle, az ember vezetés közben nem csak a saját biztonságáért, életéért tartozik felelősséggel.
(#52214) csíkosháTTú válasza somitomi hozzászólására (#52203) Válasz Júl 25, 2016
Na egy kamionosnak nem volt ekkora szerencséje Barcsnál. Most mondta a Jazzy rádió híradója, hogy a vonattal ütköző kamion ki is gyuladt, és a vezetője meghalt a balesetben. A fénysorompó működött, a tilos jelzés ellenére ment tovább a kamion...
(#52270) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 28, 2016
Érdekes történet alakult tegnap. Az egyik, Szombathelyről Budapestre indult IC, az első megállója, Répcelak helyett Sárvárra futott be.

Na most azért odáig rendben van, hogy bakter nem oda állította a váltót, ahova kellett volna. De, hogy a mozdonyvezető nem vette észre, hogy melyik sínpáron halad, csak akkor, amikor már befutottak, és nem oda, ahova kellett volna... Milyen vonal ismerettel engedték a manust gépre?

70 perc késés lett belőle. Ugyanis Sárváron fordultak vissza. Leakaszt, körüljár, rázár, fékpróba, mehet vissza. Majd ugyanez Répcelakon is, és csak onnan tovább, már a rendes vonalán...
Hogy a jó égben nem vette észre, hogy nem arra megy Horpácon, amerre kellene???
(#52272) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52270) Válasz Júl 28, 2016
Lehet, hogy észrevette, de mit tehetett volna? Visszatolatni, megfordulni nem lehet ( utánna jött egy másik vonat), a jelzök szabadok voltak, igy ment a következö állomásig, hogy ott tisztázza mi történt.
Ez a szerencsétlen mv dilemmája, ö nem rakhatja ki az indexet vagy fordulhat meg, ha látja, hogy rossz helyre megy. Ö csak mehet......
(#52275) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#52272) Válasz Júl 28, 2016
Annyira azért nem sűrű a vonatforgalom arrafelé, hogy a hibát észlelve ne lehetett volna azonnal kezdeni valamit. Többen is rossz döntést hoztak, miután a hibát elkövették. Ha visszatoltak volna, közvetlenül akkor, amikot a rossz vágányra behaladtak, akkor 10-15perc késéssel megúszták volna. Így az utasok szívtak a 70 perc miatt. Le se engedték szállni azokat sem, akiknek esetleg lett volna alternatív megoldásuk.

(A magyar vasút személyszállítási üzletágát egyetlen dolog akadályozza az eredményes működésben: az Utas. Úgy látszik a rossz példa ragad a GYSEV-re is.)
(#52279) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52275) Válasz Júl 28, 2016
Azért ez nem ilyen egyszerü, mert állitólag 3 perccel utánna egy rendes vonat készült Sárvárra. Igy legalább az idöben odaért.
(#52730) somitomi hozzászólása Válasz Aug 22, 2016
Késő esti kaland Kelenföldön: megérkezik a Déliből a helyes (azaz bal) vágányon a fonyódi személy, az első vágánykapcsolaton rögtön átterelik az ötös vágányra, majd a peron előtti utolsón kapásból vissza a négyesre*. A jelek szerint rendszeres dolog, mert valamikor múlt héten is tapasztaltam már, azóta se tudtam értelmes magyarázatot kiötölni rá.
Kifele menet aztán a hatosra terelik át ugyanígy, majd az utolsó vágánykapcsolaton megint vissza, ezúttal a szemből az ötös vágányra érkező személy kedvéért.

*kis magyarázat: a négyes vágány mindkét irányból átmenő fővágány. A Déli felől a bal vágány, Fehérvár irányába pedig a 30-as vonal jobb vágányának folytatása.
(#52786) csíkosháTTú válasza somitomi hozzászólására (#52730) Válasz Aug 24, 2016
Kerülgetnek egy rossz váltót. Szolnokon is ez van, hónapok óta.
(#52792) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52786) Válasz Aug 25, 2016
A magyarázat lehet ez is, meg az is, hogy a D70 berendezés logikája eléggé "érdekes". Minden vágányútnak van egy kitüntetett vonala, amit a berendezés igyekszik betartani. A szolgálattevő be tud ebbe avatkozni, az ún. "kerülő" gombokkal, de ha nem teszi, a berendezés az alap irányt tekinti követendőnek.
(Anno, szolgálattevő koromban arra tanítottak, hogy a mozgásokat minél korábban "válasszuk el" egymástól, ezért használjuk a "kerülő" gombokat is. A hanyag, lusta, vagy nem kellően képzett szolgálattevő mindezt a berendezésre bízza. Ez persze nem okoz balesetveszélyt, "csak" több-kevesebb késedelmet a vágányút beállításában, ami azonban a nap végére több percre is nőhet...)
(#52793) etwg válasza Frankye hozzászólására (#52792) Válasz Aug 25, 2016
Nem kellett volna felhivni a tervezö csapatot ilyen esetben, hogy állitsa be jobban az elönyben részesitett utakat?
Hajdanán kezdö koromban ( igaz nem D70-n) ez volt mintegy 3 honapos munka, hogy feljegyeztük hány kerülö utat kellett beállitani. S ha kiderült, hogy bizonyos utakat rendszeresen kerülöbe vettek, már ment is a kis csapat átállitani a rendszert. ( ma ezt profilnak hivnák és néhány gombnyomás a billentyüzeten).

(#52795) Frankye válasza etwg hozzászólására (#52793) Válasz Aug 25, 2016
Valószínűleg meg lehetett volna oldani. Azonban amikor a berendezést átadták (nálunk), akkor még nem igen számított ez az érv... Beépítettek egy bizonyos logikát (pl.: hogy mindig jobbra terel a berendezés a lehetséges mértékig), és ennek megfelelően alakították ki a rendszert. Mint írtam, alapvetően működőképes is így, sőt, akár önműködő üzemre is lehetne kapcsolni, de persze ennek egy Keleti méretű fejpályaudvaron sok értelme nem volna.
Ezzel együtt némi odafigyeléssel, meg egy kis tudással, helyismerettel (ti., hogy a táblán "valahol" lévő váltó a valóságban merre van) ezek a hátrányok kiküszöbölhetőek voltak. (Már ha valaki vette a fáradtságot, és használta za eszét is, nem csak a "gombokat nyomkodta".)
Az igazsásghoz tartozik, hogy az a D70, amit én is kezeltem, nem tartozott azok közé a modern D70-esek közé, amelyek informaitkai támogatással készültek, de egy-két tapasztalt, idősebb kolléga véleményét megkérdezhették volna előre. Nem tették, így kialakultak olyan, szűk keresztmetszetek, melyek a későbbiekben elég sok gondot okoztak. (Keletiben pl. egyetlen vágány vezetett be és ki a fűtőházba-fűtőházból. Mármint összesen, nem úgy, hogy egy be, egy ki! Ennek következménye lett, hogy ha egy gépet beküldtünk, akkor addig, ímg azt"el nem takarítottták" az útból, nem jöhetett ki sem semmi, még akkor sem, ha a beküldött gép éppen "dög" volt...)
(#52797) etwg válasza Frankye hozzászólására (#52795) Válasz Aug 25, 2016
Ismerem az esetet. Annak idején már tanáraim mondták, hogy minden fütöházba 2 vágány kell, meg egy ami kikerüli a korongot. ( ezeken a helyeken van a legtöbb balhé, igy jo mindig egy tartalék).
Ezek alaptézisek voltak már kb 1900 ota a vasuti szakkönyvekben ( kizárt, hogy a hazai szakemberek ezt nem olvasták).
Sajnos mint gyakran, Mo-n saját utakat keresnek, hogy évtizedek mulva kiderüljön, hogy az mégsem jo.
Erröl mindig a csiga vicc jut az eszembe, amikor a csiga gyerek panaszkodik az apjának, hogy rossz irányba mennek.
A csigapapa válasza: nem baj fiam ugyis lassan mentünk.....

(#52818) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52214) Válasz Aug 27, 2016
Ezzel kapcsolatban. Egyik nap bejön egy kamionsofőr a patikába, nézegeti a vitrinben a vonatokat.
-Na maga vasutazik?
-Nem csak modellezem őket.
-Mindegy. Hallotta, hogy Barcsnál mi volt?
-Igen. Pirosan ment a jelző, de a kamion nem állt meg.
-Ja, de azért ezek a mozdonyok dudálhatnának ám, mert így nehéz őket észrevenni...
....
na erre nem tudtam mit mondani.
(#52819) etwg válasza diginewl hozzászólására (#52818) Válasz Aug 27, 2016
Söt egyesek szerint fékezhetnének is, meg felhivhatnák a papot, hogy kezdjen el harangozni....

(#52822) etwg hozzászólása Válasz Aug 27, 2016
Ami az oktoberi V&M-böl kimarad, avagy gözmozdonybucsu német modra.
Manapság ünneplik a gözmozdonybucsu 40. évforduloját, amit az Ulmi Vasutbarátok áltan frissen átvett BR01-sel szerveztek 1976 öszén.
A különvonat Stuttgartbol indult a Schiefe-Ebene felé ( nem messze Bayreuthtol).
A vonat "tisztesśeges" méretü lett, vagy 14 vagon és 1250 utas, a többiek nem fértek fel.
Már a gözös Stuttgartba sem mehett be, igy egy villanymozdonnyal huzták ki a vonatot egy elövárosi pályaudvarra, ahol a 01-s még egy diesel segitöt is kapott Ansbachig. Nürnberge a vonan már öneröböl ért be, de a tömeg miatt elindulni csak késve tudott. Neuenmarkt - Schiefe Ebene also vége, egy fejállomás ebben a viszonylatban, igy a vonat másik végére egy BR41-s gözöst fogtak, és igy indultak neki a 8 km hosszu 158 m emelkedönek. A BR01-s tehát most hivatott volt tolni a nehéz vonatot. Ez lett a veszte az egész vállalkozásnak, az öszi idöben az elsö BR41-s göze lecsapodott a sinekre, ahol a nyálkás réteget képzett amin a BR01-s hatalmas kerekei kipörögtek. Ráadásul csak ekkor ocsudtak fel, hogy a 01-s gyorsvonati mozdony révén, nem rendelkezik homokozocsövekkel a kerekek mögött, azaz tolatva nem lehet homokozni. Igy a segitség helyett a szerelvény végén a 01-s inkább teherré változott igy věgül is a BR41-s is bedölt, azaz szépen vissza kellett gurulni Neuenmarktba, ahol mozdonycsere és forditás következett. A BR01-s került a vonat elejére immár kéménnyel elöre, hátul meg a BR41-s tolt szintén kéménnyel elöre (ahogy eredetileg is tervezték, de a nürnbergi késés miatt idöt szerettek volna nyerni). Igy már gond nélkül, de sok orás késéssel eljutottak a Schiefe-Ebene felsö végébe.
Ebböl is látni milyen aproságokon mulik egy nosztalgia vonatozás....( mindez 40 éve történt, amikor még minden vasutas többnyire tudta mit kell kezdeni a gözösökkel...).
(#52860) etwg hozzászólása Válasz Aug 29, 2016
A Roco munkatársat keres a modellek elektronikájához:

Roco
(#52898) róbertke válasza etwg hozzászólására (#52822) Válasz Szept 1, 2016
(#52906) somitomi hozzászólása Válasz Szept 4, 2016
Éppen a koszovói vasútról nézek egy rövid filmet, amikor is felbukkan a parajosban pár DVM2: Bővebben: Link. Mondjuk a rengeteg NoHAB se rossz
(#52909) Frankye válasza somitomi hozzászólására (#52906) Válasz Szept 5, 2016
Mondjuk ez annyira nem ebbe a témába való, lévén ez az "OFF topic", azaz a vasútmentes...
(#52933) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#52909) Válasz Szept 6, 2016
Az elmúlt kb. 20 hozzászólás nem ezt tükrözi
Lapozás       62/85    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
23:59:48
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés