|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#53290) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#53288)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
Grat!
(Néma gyereknek... A Gützold Szergej-ben még kisebb a hely, mégis van neki kinematikája, a PIKO Taurusban még lötyögne is.) |
(#53293) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#53288)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
|
(#53294) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53293)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
|
(#53297) róbertke válasza etwg hozzászólására (#53294)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
Először én is Pehot írtam, de még a módosítási határidőn belül rájöttem, hogy ő csak TT mérethez gyárt KKK -t, Fordítókorongos meg ha jól tudom H0 -zik. |
(#53303) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53294)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
OK, csak ez H0 Taurus ám... |
(#53304) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53303)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
Azt látom, de szerintem a Peho TT kulissza is ugyanazt teszi mint a H0, csak kisebb..
|
(#53305) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53304)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
Igaz, de a H0 kupplung feje azért egy picikét mintha nagyobb lenne... |
(#53308) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53305)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
A kulisszábol csak egy 4szögletes rud áll ki amire fel kell nyomni a kuplung foglalatot ( mindegy milyen) és abba kell benyomni a kuplungot. Azt hiszem a Symoba rudja egyezik a Pehoval. |
(#53315) GABA TT válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52320)
|
Válasz •
|
Szept 25, 2016 |
|
Szia!
Tetszetős hajtómű, szépen elkészítve. A kerék tengelyek csak a két fél szét húzásával szerelhetők ki?
A zajosságot a teljes fém áttétel sor okozza . Én áttértem a műanyag fogaskerekekre pont ez miatt. Szerencsésebb lenne egy közlő fogaskerék alkalmazásával, amibe még egy kis plusz lassítást is bele lehet tenni. ha szükséges. Lehetőleg a csiga a motor tengelyére kerüljön! nem fogja a csiga megenni a műanyag kereket, főleg hogy van ferde fogazásra is van lehetőséged .
Igazán csendes akkor lesz ha a kerekek tengely fészkei műanyag perselyezve vannak. Kényszerből kellet így kiviteleznem, mivel a beszerezhető kerekek tengelyei is rézből készültek .Egészen más lett csak a motor hangot lehet hallani.
|
|
(#53317) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 26, 2016 |
|
Kis N-es tuning.
Mindenki csak PIKO-nak emlegeti, pedig ezt az Y kocsit is a Schicht gyártotta a VEB PIKO-nak. Szerencsére jó alap az ilyesmikhez. |
|
(#53435) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 4, 2016 |
|
Nu, kérek egy kis segítséget, mert úgy érzem, hogy valami nem stimmel.
Ezt írta krois:
hallo,
wir bauen alle kupplungen zusammen, bügel sind auch geschlossen, keine ahnung was sie wollen, sie haben alle kupplungen untereinander gemischt, keine ahnung was das soll, wir haben inzwischen 4000 kupplungen verkauft und es gab nie probleme, die kupplungen gehören paarweise in die waggen, das heißt erste paar kupplung eine davon im ersten wagen hinten und im zweiten waggen vorne kommt die andere kupplung vom ersten paar, und so weiter, die sind nicht zum mixen nur für ganzzüge
Ebből nekem az jön le, hogy a kupplungok nem keverhetők - de ilyen figyelmeztetést sehol sem találtam.
És ugyanaz az allűr jön elő, mint minden más, helyen amikor megkérdőjelezünk valamit: én gyártok, nem tévedhetek, te kuss.
Danke sehr - születni tényleg oda kell.
A képeket mindenki nézze meg, szerintem ezen nincs mit nem érteni. |
|
(#53436) etwg válasza diginewl hozzászólására (#53435)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2016 |
|
Krois ur azt mondja, hogy a kuplungjai nem univerzálisak hanem mindig egy párt alkotnak és kizátolag zárt szerelvényekre lettek tervezve ( azaz nem össze vissza kedv szerint sorolva.)
Azaz az elsö pár kuplung egyik darabját az elsö kocsi végébe kell beépiteni a pár másik felét meg a kapcsolando kocsi elejébe, és igy tovább. Igy lettek a kuplungok a gyárban párba válogatva és igy kell öket beépiteni.
Most már legalább tudom, miért nem vettem eddig egyetlen ilyen kupit sem.. |
(#53437) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#53435)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2016 |
|
Ennyit írtam nekik - bocsánat, hogy ide is kiírom, de nagyon feldühít ez az utólagos magyarázkodás a Krois részéről
Sehr geerther Johann Krois!
Ah, so! Ich verstehe alles! Alles ist klar!
Aber, bitte zeigen Sie mir, wo (Krois Modell) Website diese Aussage/Erklärung zu finden? "die sind nicht zum mixen nur für ganzzüge"????
Ich finde es nicht! (leider)
(Technische Daten
Passend für NEM Normschächte (je nach Spurweite NEM 362, NEM 363, NEM 358 oder NEM 355)
Max. Belastung pro Kontakt/Leitung: 1,2A
Elektrischer Kontakt durch Stecker- Buchsensystem
Mechanisches Kuppeln durch Bügel)
Ihre Antwort danke!
Jenő Kutas |
(#53438) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#53437)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2016 |
|
és még valami: itt Frankye felszólít arra, ha nem használunk írásjeleket, Krois pedig egy ügyfélnek így válaszol, minden jel, bekezdés nélkül, tényleg elgondolkoztató....van mit tanulni ausztriától, van |
(#53439) etwg válasza diginewl hozzászólására (#53438)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2016 |
|
Ki tudja ki irta azt a mailt Krois nevében. Ma már minden lehetséges.... |
(#53440) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#53438)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2016 |
|
Annak a levélnek a tartalma minősíti azt, aki írta... |
(#53441) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53436)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2016 |
|
És 4000db-t adott el eddig... Szerintem ezek a kupplungok a "konyha asztalon" készülnek, a leírtak szerint. Ilyet kis kézügyességel bárki tud, még diginewl kolléga áramvezetői is partiban vannak ezzel, simán.
Nagy név, kisipari, pontosabban házi, amatőr technológia. |
(#53442) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53441)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2016 |
|
Pontosan ezt irtam hetekkel ezelött.
|
(#53445) mTTamas válasza diginewl hozzászólására (#53437)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2016 |
|
Egy ilyen válasz engem is felidegesítene. Esetleg ha ezt válaszolnád? Természetesen úgy, hogy a válaszod elejére bemásolnád az ő eredeti válaszukat:
Sehr geehrter Herr Krois!
Mit grösser Überraschung lese ich Ihre Antwort (oder die Ihres Kollegen) über die Funkzionsweise der Stromführenden Kupplungen Typ.MKS/2. Wenn ich Ihre Antwort gut verstehe meint die, dass Ihre Kupplunge nur paarweise als gekauft funkzionsfahig sind und nur in unzertrennlichen Ganzzügen verwendet sein können. Ich habe Ihre Webseite studiert aber habe keine Informazionen in diese Richtung gefunden. Natürlich ist es möglich, dass unsere Deutschkenntnisse hier in Ungarn ein bischen verrostet sind, aber die englische Version Ihrer Seite hat auch keine Hinweise in diese Richtung.
Ich würde gerne in Deutschsprachigen Foren über dieses Thema mehr erfahren, und so frage ich Sie ob ich die Antwort die Sie mir geschickt haben da Zitieren kann.
Mit freundlichen Grüssen
xxx
Mélyen tisztelt Krois úr!
Nagy meglepetéssel olvasom az Ön (vagy az ön kollégája) MKS/2 áramvezető kupplungok muködésével kapcsolatos válaszát. Ha a válaszát jól értem az Önök kupplungjai csak párosával ahogy szállítva lettek úgy működőképesek és csak szétválaszthatatlan, zárt szerelvényekben használhatóak. Áttanulmányoztam az Önök Weboldalát, de semmi ilyen irányú információt nem találtam. Természetesen lehetséges, hogy a mi magyarországi némettudásunk egy kicsit elrozsdásodott, de az Önök angol nyelvű oldalán se találtam semmi ilyen irányú utalást.
Nagyon szívesen tájékozódnék részletesebben erről a témáról német nyelvű fórumokon ezért kérdem Önt, hogy a választ amit nekem küldött ott idézhetem-e.
Baráti üdvözlettel,
xxx |
(#53450) diginewl válasza mTTamas hozzászólására (#53445)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2016 |
|
Hali!
Köszönöm, de mint előbb olvashattad, már írtam neki - hogy nem találom ezt a feltételt a honlapon. Persze erre már majd nem jön válasz.
A lényeg- a lényeg, sajnos megoldást kell találnom, hogyan tudom a jelenleg itt levő kupplungokat felhasználni, mert csere szóba nem jöhet.
Lehet a néhányat visszaküldök nekik, mert többet vettem, mint amennyi most kellett.
Így még egy kör levelezés várhat még rám |
(#53452) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53441)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2016 |
|
Egy kicsit utánnaolvastam. Azt olvasom, hogy a kuplungfejek 3D nyomtatobol származnak. Ha ez igy van akkor még érthetettlenebb ez a gyártási szorás, akkor ki lehetett volna abszolut pontosra nyomtatni a fejet, ahova a kontaktusokat csak be kell biggyeszteni. |
(#53454) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2016 |
|
Én az ilyesmire azt szoktam mondani, hogy van amit gyártank, és van amit csinálnak. Kroisék az utóbbiba esnek, szerintem.
Pár éve vettem az "analog" kuplungjukból, TT-t és H0-t is. Ez elvileg úgy működik, hogy egy permanens mágnest tesz az ember a sín alá, és ha fölé ér a kuplung, akkor azt bontja.
Már nem emlékszem a pontos tapasztalatokra, de szummázva kb. az volt, mint most ebben az esetben. Azt ugyan nem lehet mondani, hogy totál használhatatlan, és semmire sem jó csúzlizáson kívül.
Viszont hogy tényleg működjön, ahhoz kell egy "gyárilag" jól sikerült darab + próbálgatás, állítgatás + utómunka + szerencse + csillagok megfelelő állása...
Na nekem ez sok volt, úgyhogy meghirdettem ingyen az apróban. Aki elvitte, nem írt vissza, hogy "köszi, tök jól működik", de ezen nem is csodálkoztam. Ezért nem volt pofám akár 10Ft-ot is kérni értük. |
(#53459) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53452)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2016 |
|
Idézet: „Azt olvasom, hogy a kuplungfejek 3D nyomtatobol származnak”
Áááá...
Nem 3D nyomtatóból, hanem Bergheim-ből származnak. ROCO Universal kupplungfejekből vannak csinálva. Legalábbis a H0-s kupplungjaik.
Még valami.
Kevés tapasztalatom van az áramvezető kupplungjaikkal, de, amikor mgláttam, az volt az első gondolatom, hogy egy megfelelő sablont legyártva ilyet én is tudnék csinálni. Szerintem el lehet érni kisipari módszerekkel is, hogy pontosak legyenek.
Viszont a digitális kupplungjaik egészen jók. Inkább azzal van baj, hogy H0-ban a kupplungok magassága a sínkorona felett eléggé szór, erősen modell függő, még egy gyártón belül is...
TT-ben ilyen baj nincs, lásd a Kupplung walzer videót, igaz ott SD-modell kupplung van, nem Krois. (Az SD sokkal pontosabb gyártás amúgy, mint a Krois, már ránézésre is.) |
(#53460) somitomi hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2016 |
|
Azért ez nem gyenge, hogy így kimagyarázzák. Én most OFFtopik témában levelezek egy ideje egy lemezbolttal, ott nem ennyire nyersek, viszont összevisza hímeznek-hámoznak. Elnézést még nem kértek, ellenben ők is felhozták, hogy mekkora volumenben dolgoznak, és még nem volt panasz...
Erről csak annyit, hogy mindenből van első alkalom |
(#53487) Bogyesz0911 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2016 |
|
Sziasztok! Lehet fura vagy hülye kérdés, vagon átalakításhoz szeretnék súlyt, ami tudom nem egy nagy költség, csak érdekelne hogy van valami házilag megoldható megoldás? Lehet csinálni súlyt házilag? Ha igen , akkor hogyan és mit? |
(#53488) kombi válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#53487)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2016 |
|
Erre a célra a forgalomból kivont egy és kétforintosokat használom.
TT méretaránynál tökéletes |
(#53489) etwg válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#53487)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2016 |
|
Nem egészen érthetö mit akarsz.
Tehervagonba rakhatsz rakományt, hogy növeld a tömegét ( nem sokat, erre van egy táblázat, hogy milyen nehéznek kell lennie egy vagonnak).
A személykocsikban alul a belsö berendezés alatt szokott lenni némi fiok ahova egy vaslemez nehezéket lehet rakni.
Nehezéket bármiböl csinálhatsz pl vadászok által használt sörétböl - apro fém golyok, csapágygolyokbol, bádogosnál vágathatsz némi hulladéklemezt stb. Ha golyokat használsz, jo azokat némi faragasztoval fixelni, hogy ne mozogjanak |
(#53490) somitomi válasza etwg hozzászólására (#53489)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2016 |
|
Ha nagyobb tömegre van szükség, akkor érdemes megnézni egy horgászboltot, hátha van megfelelő súlyú ólomnehezék. Olyan két-háromszáz forint, és 1 grammtól 120-ig elég sokféle akad. |
(#53491) etwg válasza somitomi hozzászólására (#53490)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2016 |
|
Hát igen csak azok az olmok elég nagy darabok, akkor már ilyen darabokat ingyen is adnak a gumiszervizben, ahol a kerekeket egyensulyozzák és az öreg sulyokat egy vödörbe gyüjtik. Egy marékkal szivesen adnak..... |
(#53606) Kisfa hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 17, 2016 |
|
Sziasztok !
H0 Nohab kasznihoz miből érdemes hajtást fabrikálni.
Gondolok itt valami olcsó Mechano mozdonyra stb ? |
(#53608) Fordítókorongos válasza Kisfa hozzászólására (#53606)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2016 |
|
Szia!
Igen,valamelyik Mechano mozdony alváza jó lehet,a forgóvázakban ~jók a tengelytávok,viszont a forgócsaptávot rövidíteni kell...
Van egy kis barkácsanyagom,ha érdekel keress meg privátban.
Üdv.:korongos |
(#53609) Kisfa válasza Fordítókorongos hozzászólására (#53608)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2016 |
|
Köszi, írtam. |
(#53610) Kisfa válasza Fordítókorongos hozzászólására (#53608)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2016 |
|
És vajon melyik az ? |
(#53613) Fordítókorongos válasza Kisfa hozzászólására (#53610)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2016 |
|
Pontosan nem tudom,valamelyik nagy 6 tengelyes dízel,
kb. az FP45-ös lehet.
A Nohab-hoz rövidíteni kell rendesen... |
(#53615) balatonperes hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 18, 2016 |
|
Napi unaloműzésképpen ... egy Roco DRG belső villany... 8 db sárga LED-el, a két utolsó képen.
Az első,egy 2 tg.-es ... próba ...
Van valakinek egy jó megoldása a Roco gyári tengely szétszedésére? Sajna, a 2 tg-es vagonokhoz ajánlott, gyári áramszedő készlete csak úgy helyezhető a tengelyre, ha levesszük az egyik oldali 'kereket'. De a minap 3 fogós megoldással sem gyűrtem le ezt az akadályt, hogy a tengelyre csúsztassam a bronzlemezt. A csúcsot 'ütni', meg kizáró tényező. |
|
(#53617) balatonperes válasza balatonperes hozzászólására (#53615)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2016 |
|
Megoldottam.
Imádom a 'Roco'-t. Főleg, amikor a vezetéknek minden útban van (forgóváz, felfogatás, kinematika, stb.) |
(#53700) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2016 |
|
|
(#53701) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#53700)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2016 |
|
Szia!
Igen!! Jó és szép .. és (szvsz) csak mozdonyhoz használható....Könnyű használat kúpos a négyszögletes része így egy pici állításra is mód van! A nagy és rettenthetetlen Csíkossal "bácsival" használtuk.... |
(#53703) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#53700)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2016 |
|
Nem a Symobatol, de Pehotol, SDV-tö igen. A felépités szinte azonos, de azok TT-be is jok. |
(#53708) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#53703)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2016 |
|
Köszönöm a válaszotokat! |
(#53895) placsi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2016 |
|
Szep napot mindenkinek!
Probaltam szetnezni, biztosra veszem, h ott van valahol, de en nem talaltam a sok bejegyzes kozott ... ugyhogy bocs az ismetelt kerdesekert.
BTTB mozdonyokban szeretnem kicserelni a regi kormotorokat! Kerdesem, h a mereteken kivul (amit lemerhetek es a helyi fuggvenyeben kivalaszthato), a 12 vag picit tobb V-os feszultsegen kivul mi a tobbi parametere a regi motoroknak?
Gondolok most arra h milyen fordulatuak az adott 12 vagy 16V-on.
Milyen motorokat hasznalnak mostanaban cserekre a TT sorstarsak?
Hogy rogzitik az uj motor tengelyehez a meglevo hajtast?
Lendkereket erdemes-e hasznalni vagy sem, DC-ben es/vagy DCC-ben? Ha igen honnan szerzitek be?
A Harry Barth-os keszleteket ismerem, ezen kivuli alternativakra lennek kivancsi.
A valaszokat elore is koszonom?
Udv: placsi |
(#53896) etwg válasza placsi hozzászólására (#53895)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2016 |
|
Szia
...
Miután elsö pillanatra látod, hogy a régi TT motor egy meglehetösen különleges kivitelü, egy az egybeni cserére nem is kell gondolni, mert ilyen nincs.
A ma használt motorok ugy kivitelben mint jellemzöiben eltérnek az eredeti motoroktol igy a csere csak komoly átalakitás után lehetséges.
Ráadásul olyan alacsony fordulatszámu motorok ma ritkábbak mint a fehér hollo, igy Harrynak is büvészkedni kellett az elfogadhato eredményért ( még 2 fogaskereket illett volna cserélnie).
A lendkerék ma már kötelezö, igy ezen nincs mit rágodni, venni is lehet, de többniyre méretre szabott kell, azaz irány egy esztergályos aki ezt megcsinálja. |
(#53897) placsi válasza etwg hozzászólására (#53896)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2016 |
|
Kedves etwg!
Koszonom a gyors valaszt! Igen, latom, h nem csak be kell pattintani az uj motort a regi helyett. Azert is fordultam ehhez a forumhoz, mert tobben ajanltak!
De felmerul a kerdes:
Mennyi szamszeruen az a lassabb fordulat 12V-nal?
Udv: placsi |
(#53899) csíkosháTTú válasza placsi hozzászólására (#53897)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2016 |
|
...
A régi BTTB (Zeuke) körmotor fordulatszáma 12V-on kb. a fele a mai motoroknak. Van ennek a helyére passzoló motor amúgy, egy időben a Tillig árulta a "kocka motort", annak a forulatszáma, és a rögzítése is csereszabatos volt a régivel.
Én személy szerint nem vagyok a híve a motorcserélősdinek. |
(#53939) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 7, 2016 |
|
A vitát kiszedtem. Kérem, hogy a továbbiakban fordítsunk figyelmet a lényegi kérdésekre!
Placsi megértette, mit kértünk Tőle, kár több szót pazarolni erre. |
(#53949) placsi válasza placsi hozzászólására (#53897)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2016 |
|
Keedves mindenki!
A nem idetartozo es emiatt jogosan kitorolt bejegyzesek kozott szerepelt etwg Urtol egy informacio amit masok miatt gondolom nem rossz ha visszakerul:
A BTTB kormotorok altalam kerdezett fordulatszamara adott valaszban 6000 ford/perc (1/min) szerepelt. Gondolom a nevleges 12V DC mellett.
Udv: placsi |
(#53950) csíkosháTTú válasza placsi hozzászólására (#53949)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2016 |
|
Így van, 12V-on, és üresen. Vagyis ez a terhelés nélküli fordulatszáma. |
(#53951) placsi válasza placsi hozzászólására (#53949)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2016 |
|
Egyebkent talaltam par 6000 1/min-es 12V-os motorokat.
Ugy nez ki, hogy csak 3 polusuak es a meretuk sem teljesen egyertelmu - igy meg invesztigalom meg egy kicsit a temat.
5 polusu motorokbol egyenlore tenyleg csak 12-20 ezer fordulatosokat talaltam. Kerdes, hogy digitalis dekoder hsznalata mellett ez mennyire tud zavaro lenni. Mert ugye a maximalis sebesseget be lehet allitani.
Esetleg errol van valakinek tapasztalata? Minta azt olvastam volna, hogy kb. 50%-on jobban mellegednenek a motorok?
Udv: placsi |
(#53953) placsi válasza placsi hozzászólására (#53951)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2016 |
|
Meg egy tema - mar elore rettegek, hogy lehet nem ide kellene irni ...
Picit attetelesen viszont ide is tartozik, peldaul a motorokhoz:
ugy ertettem, hogy pl. a z21 (feher, start szetes) kozpont eseteben nem lehet sin feszultseget beallitani (mint feketenel). Es allitolag 16 es 20Vdc kozott ad ki a kozpont.
(nem firtatom az infok forrasait, azert feltetelesen irom, mert nekem meg egyik sincs meg, igy merni nem tudtam meg).
Ebben az esetben (is) gondolom, hogy problemak merulhetnek az elobbi hozzaszolasban emlitett fordulatszam kerdesben. Ezt, hogyan oldjak meg? Gondolom, hogy elso sorban szinten vmax regiszter beallitasaval.
Tovabba feltetelezem, hogy az osszes izzo es elektrolit kondi eseteben is meg kell vizsgalni az Umax-t - sok esetben ezek csak 12V-ok, kondik eseteben lehet 16V.
Mi a megoldas: kicserelni, beallitani mindent, hogy birja a magasabb feszultseget, fordulatszamot, stb. - vagy azt elerni, hogy ne legyen annyi feszultseg a rendszerben?
Sima DC rendszereknel ez egyszerunek tunik. Azonban a DCC rendszerekben - pl. z21 (feher) kozpontnal elegendo kicserelni a kulso/gyari tapegyseget 20V-rol kisebbre?
Ezt is mondtak paran, de tenyleg elegendo? Az ilyen kozpontok nem DC-DC konverzio reven allitjak be az alap DC szintet? Mert ha igen, akkor elvileg mindegy a kulso tap erteke (bizonyos tartomanyon belul).
Tehat, mozdony atalakitassal fel kell zarkozni erre a jelensegre vagy a jelenseget kell megszuntetni? ... vagy maradni kell a 12Vdc alaprendszernel es nincs problema
Varom a tapasztaltabbak velemenyeit amit elore is koszonok! Udv: placsi |
(#53955) etwg válasza placsi hozzászólására (#53953)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2016 |
|
Tényleg nem idevalo a kérdés hanem a DCC topikba -keresd meg illetve az Infotopikban vannak idevágo linkek.
Ott ezt már kismillioszor kitárgyaltuk.
A TT-be untig elég a 14-16V és teljesen elegendö, ha a külsö táp ( pl laptop táp) 16V-t ad. Szerencsére még a ROCO-nál sem jutottak el arra a szintre amikor 14 V bemeneti feszültségböl 16V-t tudnak adni a sinekbe. Ezért untig elég a bemeneti feszültséget stabilizálni 14-16V-ra ( s nem mindenféle mezei trafokkal szorakozni mint pl FZ1).
A DCC-ben a motorok fordulatszáma aránylag jol kezelhetö a dekoderek idevágo CV paramétereivel - ez dekoder függö. Ha majd lesz kérdezz. |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 23:49:23 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|